Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2013.07.29. 23:54
- MZ-d típusa: Mz Etz 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye Tát
Re: Elektronika
nincs valakinek eladó kábelezése ? nagyon fontos lenne.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Leveszed a fedelét, és ránézel az érintkezőkre.takzol írta:Köszönöm Gabsic, ha sikerül szereznem, lehet, hogy még foglak "zaklatni" a bekötéssel kapcsolatban. Tekintettel arra, hogy igen analfabéta vagyok szerelés területén.
Egyébként a régi elektromechanikus szabályzóm van, eredeti. Hosszabb utakra is szoktam menni és tartok a meghibásodásától, ezért szeretném bebiztosítani magam. Meddig él egy eredeti ETZ fesszab? Egy alig használt , bontatlan kis ETZ-m van 16000 km -rel.
Az eddigi segítséget nagyon köszönöm, üdv.: takzol
Ha nincs kopásnak, beéégésnek nyoma, akkor még örök élet + 1 nap.
Inkább az szokott gond lenni, hogy időnként után kell állítani a rugók előfeszítettségén (20 év után kb pont aktuális)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Köszönöm Gabsic, ha sikerül szereznem, lehet, hogy még foglak "zaklatni" a bekötéssel kapcsolatban. Tekintettel arra, hogy igen analfabéta vagyok szerelés területén.
Egyébként a régi elektromechanikus szabályzóm van, eredeti. Hosszabb utakra is szoktam menni és tartok a meghibásodásától, ezért szeretném bebiztosítani magam. Meddig él egy eredeti ETZ fesszab? Egy alig használt , bontatlan kis ETZ-m van 16000 km -rel.
Az eddigi segítséget nagyon köszönöm, üdv.: takzol
Egyébként a régi elektromechanikus szabályzóm van, eredeti. Hosszabb utakra is szoktam menni és tartok a meghibásodásától, ezért szeretném bebiztosítani magam. Meddig él egy eredeti ETZ fesszab? Egy alig használt , bontatlan kis ETZ-m van 16000 km -rel.
Az eddigi segítséget nagyon köszönöm, üdv.: takzol
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hátha még aktuálissnjeno írta:Üdvözletem!
Arra lennék kíváncsi, hogy ETZ 125-re lehet valahogy angel eye elsö lámpát rakni? Ilyesmire gondolok: http://www.youtube.com/watch?v=Wn47bIYK2a4
http://racing-bazar.hu/alkatresz/lampa- ... lampa_1_db
(nincs közöm a hirdetéshez...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia!
A ráírt adatok alapján ez is jó lehet de nem tudom ez mibe való. A Skoda 120-asé a a PAL Magneton 443.116-419.071 típus, én ezt szoktam venni, már kb 10 motorba raktam ilyet, gond nélkül.
Amit te mutattál, az a 070 végű, más, de ettől lehet jó.
A Skoda szabályzóról: bekötése annyiban más, mint a gyárinak, hogy a diódahídról a feszszabra menő + vezetéket egyszerűen a biztitáblára dugod (és a gyári feszszabról a biztitáblára menő + vezetéket pedig elteszed emlékbe).
Egyébként így néz ki:
http://2.bp.blogspot.com/_JsBCDBIbgQc/T ... GE_238.jpg
Egyébként nem tudom neten mennyiért találtad, én bontókban max 500Ft-ot szoktam érte adni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Hogyne lehetne a 2 golf a megoldás! 18 ezer körül van újan párban! Én csak azért nem vettem meg...
Re: Elektronika
Üdvözletem!
Arra lennék kíváncsi, hogy ETZ 125-re lehet valahogy angel eye elsö lámpát rakni? Ilyesmire gondolok: http://www.youtube.com/watch?v=Wn47bIYK2a4
Arra lennék kíváncsi, hogy ETZ 125-re lehet valahogy angel eye elsö lámpát rakni? Ilyesmire gondolok: http://www.youtube.com/watch?v=Wn47bIYK2a4
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szélességben van pár (3-4) milliméter különbség, de ettől egyébként egyébként szépen bepasszol. KEresek képet, és dobok át.takzol írta:Köszönöm "gabsic" a gyors választ. A Skoda szabályzója talán pontosan felszerelhető a régi helyére?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem IFA fesszabályzó van benne, az is illik a helyére.
Re: Elektronika
Köszönöm "gabsic" a gyors választ. A Skoda szabályzója talán pontosan felszerelhető a régi helyére?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen, ugyanúgy, feltéve, hogy nem valamilyen, 6 diódás generátorhoz való szabályzót használsz (pl régi zsiguli szabályzója)takzol írta:Tisztelt Fórumozók!
Ha elektronikus feszültségszabályozó van a motorban, a töltésjelző lámpa ugyanúgy működik, mint a mechanikus esetében? Készülök ilyet beépíttetni én is a kis ETZ-be.
Üdv.
Ami ajánlott: bármely autó szabályzója aminek gerjesztődiódás generátorja van. Kb 1000x megbízhatóbb, és jobb, mint a feketedobozos kisipari csoda, és ez a legolcsóbb megoldás is egyben. (ha a rögzítéssel nem akarsz bajlódni, akkor gyári Skoda 120 elektronikus külső szabályzót keress - bontóban kb 500Ft)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Tisztelt Fórumozók!
Ha elektronikus feszültségszabályozó van a motorban, a töltésjelző lámpa ugyanúgy működik, mint a mechanikus esetében? Készülök ilyet beépíttetni én is a kis ETZ-be.
Üdv.
Ha elektronikus feszültségszabályozó van a motorban, a töltésjelző lámpa ugyanúgy működik, mint a mechanikus esetében? Készülök ilyet beépíttetni én is a kis ETZ-be.
Üdv.
Re: Elektronika
Készül az elektronikus fesz szabályozó (Köszi Szabi), a LED-es áramgenerátoros hátsó lámpa, és a 6V-os automata akksi töltő.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nem biztos, lehet h csak én nyúltam mellé vele. A tied lehet h friss, de az enyém ki tudja hány hónapot vagy évet állt egy raktárban...vagy csak eleve hibás volt.csabyka88 írta:Húh, nekem is ez a JP Moto van, bár én nem a TESCO-ban vettem. Ezek szerint jól mellényúltam vele?! Eddig nem volt baja, igaz, még csak 2 hónapja használom...bébé írta: Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Köszönöm a választ....sunbim írta:A másik forgórésszel. Ugye. Mert van ez és van az állórész!
Gyártási szórásból is adódhat az eltérés. De ez szerintem nincs több +-10%-nál, lehet sokat is mondtam.
Még egy 5let: Forraszd újra az állórész 3kivezetését (a lakkozott rézhuzalon). Lehet szemmel nem látod, de ott elég sokunknak elrepedt a forrasztás.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
A másik forgórésszel. Ugye. Mert van ez és van az állórész!
Gyártási szórásból is adódhat az eltérés. De ez szerintem nincs több +-10%-nál, lehet sokat is mondtam.
Még egy 5let: Forraszd újra az állórész 3kivezetését (a lakkozott rézhuzalon). Lehet szemmel nem látod, de ott elég sokunknak elrepedt a forrasztás.
Gyártási szórásból is adódhat az eltérés. De ez szerintem nincs több +-10%-nál, lehet sokat is mondtam.
Még egy 5let: Forraszd újra az állórész 3kivezetését (a lakkozott rézhuzalon). Lehet szemmel nem látod, de ott elég sokunknak elrepedt a forrasztás.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
sunbim :Látom kettő ötvenes ETZ-d van. Alapjáraton ne is várj töltést!
Üdv.
Ezzel kapcsolatban csak egy kérdésem van, akkor hogy hogy a másik generátor és az eredeti fesz.szab alapjáraton is adott töltést az akksinak, legalább is nem világított a lámpa.
2000-2500-as fordulaton már termel áramot a generátor.
Üdv.
Ezzel kapcsolatban csak egy kérdésem van, akkor hogy hogy a másik generátor és az eredeti fesz.szab alapjáraton is adott töltést az akksinak, legalább is nem világított a lámpa.
2000-2500-as fordulaton már termel áramot a generátor.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
Húh, nekem is ez a JP Moto van, bár én nem a TESCO-ban vettem. Ezek szerint jól mellényúltam vele?! Eddig nem volt baja, igaz, még csak 2 hónapja használom...bébé írta: Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom!
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
PÜ ment!gesszti írta:Nem jársz Keszthelyen? A Tapolcai úton van egy kis akksibolt. Ott van olcsón fehércsomagos banner akksi. Olcsó, és jól bírja a strapát. Ha kell, megnézem, milyen van most nála. Mekkora kellene neked?bébé írta:Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom!
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Látom kettőötvenes ETZ-d van. Alapjáraton ne is várj töltést!
Kb 1500-1800tól kezd tölteni. Ha e felett, akkor ez már baj.
Mi az hogy csak fordulaton? 3000? 4000??
Kb 1500-1800tól kezd tölteni. Ha e felett, akkor ez már baj.
Mi az hogy csak fordulaton? 3000? 4000??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Üdv.
Új forgórészt és, új fesz.szabot raktam a motoromba, de alapjáraton nincs töltésem, csak fordulaton. Az akkumlátor teljesen új. Mi okozhatja ezt? Hol keressem a hibát?
Új forgórészt és, új fesz.szabot raktam a motoromba, de alapjáraton nincs töltésem, csak fordulaton. Az akkumlátor teljesen új. Mi okozhatja ezt? Hol keressem a hibát?
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
Re: Elektronika
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... cle&id=363
Ezt a feszabályozót valaki megépítette? Hogy bírja neki? Gyári alkatrészekkel, amiket a tervező elképzelt? (KY708, BD243...)
Ezt a feszabályozót valaki megépítette? Hogy bírja neki? Gyári alkatrészekkel, amiket a tervező elképzelt? (KY708, BD243...)
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Nem jársz Keszthelyen? A Tapolcai úton van egy kis akksibolt. Ott van olcsón fehércsomagos banner akksi. Olcsó, és jól bírja a strapát. Ha kell, megnézem, milyen van most nála. Mekkora kellene neked?bébé írta:Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Köszi szépen, akkor ezt most kihagyom!allllli írta:Nekem volt JP Moto akksim. Tavaly júliustól szeptemberig volt jó. Utána magától elkezdett romlani az állapota. Nem bírta állóhelyben a dudát index stb. A világítások felkapcsolva azonnal halványulni kezdtek. És egyre rosszabb lett. Most Varta van benne 5 Ah-s 4900-ért vettem márciusban...semmi baja.bébé írta:Sziasztok!
A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
át van alakítva, de a főtengely nem jön ki annyit, hogy rá tudjam tenni Ha az többet segít akkor csinálok róla képetgesszti írta:A babszi forgórész azért nem passzol mz főtengelyéhez, mert babetta főtengelyhez készítették. Át kell alakítani. Vidd el megfelelő szakemberhez, aki tudja, hogy mit kell vele csinálni. A közdarabot a blokkra kell felfogatni...CselliStunt írta:Sziasztok!
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is
Re: Elektronika
sziasztok
segítséget szeretnék kérni most vettem egy 250 mzt és nincs töltésem
ha leveszem az aksiról a sarut akkor leáll a motor és ha a világítást is rákapcsolom olyan mintha levenném gyujtásról szerintetek hol lehet a hiba a töltéslámpám is világít
segítséget szeretnék kérni most vettem egy 250 mzt és nincs töltésem
ha leveszem az aksiról a sarut akkor leáll a motor és ha a világítást is rákapcsolom olyan mintha levenném gyujtásról szerintetek hol lehet a hiba a töltéslámpám is világít
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Nekem volt JP Moto akksim. Tavaly júliustól szeptemberig volt jó. Utána magától elkezdett romlani az állapota. Nem bírta állóhelyben a dudát index stb. A világítások felkapcsolva azonnal halványulni kezdtek. És egyre rosszabb lett. Most Varta van benne 5 Ah-s 4900-ért vettem márciusban...semmi baja.bébé írta:Sziasztok!
A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!
bébé
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa
Re: Elektronika
Sziasztok!
A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!
bébé
A Tescoban most akciós aksi 4690 HUF, JP Moto. Valakinek tapasztalat, érdemes rá beruházni?
Válaszokat köszönöm!
bébé
"az élet olyan mint a motor, ha nem megy be kell rúgni"
Re: Elektronika
Köszönet szketo hozzászólásának kicseréltem az akksi vezetékeit és hihetetlen de tompitottal rendesen világit az irányjelzőm és reflektorral is eddig azt hittem a töltéssel van gond hát köszi mégegyszer erre soha nem gondoltam volna:):)
A végtelenbe és még tovább!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Vitatkoznék. A WD40 tökéletesen jó kontakt spray-nek, én 10 éve használom ilyen célra (nem üzemszerűen). Szénkefét, sarut, kapcsolót befújni -természetesen mértékkel- tökéletesen megfelel!gesszti írta:A wd40 NEM(!) kontaktspré! Ilyen célra rendes kontaktsprét kell használni, vagy ami mégjobb, zsírsprét, ami egy fehér trutyit képez a csatlakozón, ezzel elzárja a levegőtől az érintkező felületeket, lassabban korrodálódnak.csabyka88 írta:A 6V-os rendszernél vegyétek figyelembe, hogy a 12V-tal ellentétben dupla akkora áramok folynak ugyanolyan teljesítmény mellett, ezért az érintkezési pontok jobban szeretnek oxidálódni, magyarán gyakrabban kell fújkálni WD40-nel. (Szerintem ez volt az egyik ok, amiért 12V-osra tértek át az autóknál és a motoroknál is.)
Ha rendes kontakt Spray-t használtam pl sarukra, akkor úgy elkezdett oxidálódni, mint az állat, ugyan ez a kapcsolóknál.
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
"Nedvesség kiszorító, korróziógátló, védő..." a WD40 is, de nem vitatkozni akarok, hogy mi a rendes, meg mi a nem rendes. Mindezektől függetlenül a 6V-os rendszer sokkal inkább korrodálódik, szóval gyakrabban kell fújkálni a kapcsolódási pontokat.gesszti írta: A wd40 NEM(!) kontaktspré! Ilyen célra rendes kontaktsprét kell használni, vagy ami mégjobb, zsírsprét, ami egy fehér trutyit képez a csatlakozón, ezzel elzárja a levegőtől az érintkező felületeket, lassabban korrodálódnak.
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A babszi forgórész azért nem passzol mz főtengelyéhez, mert babetta főtengelyhez készítették. Át kell alakítani. Vidd el megfelelő szakemberhez, aki tudja, hogy mit kell vele csinálni. A közdarabot a blokkra kell felfogatni...CselliStunt írta:Sziasztok!
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
A wd40 NEM(!) kontaktspré! Ilyen célra rendes kontaktsprét kell használni, vagy ami mégjobb, zsírsprét, ami egy fehér trutyit képez a csatlakozón, ezzel elzárja a levegőtől az érintkező felületeket, lassabban korrodálódnak.csabyka88 írta:A 6V-os rendszernél vegyétek figyelembe, hogy a 12V-tal ellentétben dupla akkora áramok folynak ugyanolyan teljesítmény mellett, ezért az érintkezési pontok jobban szeretnek oxidálódni, magyarán gyakrabban kell fújkálni WD40-nel. (Szerintem ez volt az egyik ok, amiért 12V-osra tértek át az autóknál és a motoroknál is.)
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2013.05.06. 09:03
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is
Az a problémám, hogy a babetta gyújtás lendkereke nem passzol az etz főtengelyéhez. Úgy értem, hogy a főtengely túl rövid, és emiatt nem megy rá a lendkerék. A másik baj a közdarab, hova kell felfogatni?
köszi előre is
- csabyka88
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 389
- Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)
Re: Elektronika
A 6V-os rendszernél vegyétek figyelembe, hogy a 12V-tal ellentétben dupla akkora áramok folynak ugyanolyan teljesítmény mellett, ezért az érintkezési pontok jobban szeretnek oxidálódni, magyarán gyakrabban kell fújkálni WD40-nel. (Szerintem ez volt az egyik ok, amiért 12V-osra tértek át az autóknál és a motoroknál is.)
"El innen rablók, ez az én Hazám...!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
"Illa-berek, nádak-erek, a motorosok jó emberek!"
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika
Nekem is problémáim voltak a töltéssel és ha ,,,mert ugye muszáj nappal is világítani,,,,,,!!!.. akkor a bekapcsolt irányjelzöm szinte alig látszott.Aztán ezt elpanaszoltam egy elektromossághoz értő egyénnek.Javaslata az volt hogy a frankó 0.75 gyári vezetéket cseréljem.A test vezetéket 4-esre,az irányjelzőkét 1.5-re.Én ennek dacára a test vezetéket 6-ra a pozitívot 4-esre cseréltem.Tapasztalatom jóbb lett a töltés is és most már ha világítás mellett is jól látható az irányjelzők működése is.Nem pislákolgat mint előtte.Kicsit hülyén néz ki a vaskos kábel már ami nem nagyon látszik kívülről,,,,,!!??.. de, így legalább meg van a megfelelő áram ellátás a megfelelő keresztmetszetű vezetéken.Hogy ez hosszú távon hogy válik be???? .....később a tapasztalatok alapján leírom.... ..Ja!!! és itt is van egy jó használható tipp szerintem....??http://www.youtube.com/watch?v=4CTxzVvp04Q
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Elektronika
Igazából nekem is bemásolták, nem is olyan régen.
A 2. oldalon megtalálható
A 2. oldalon megtalálható
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bezony! De most bizonyítok! Köszi a segítséget fzooltan!sunbim írta:Puhák vagyunk Doki !
Tehát az emlegetett sorok gessztitől:
"Nekem meggyőződésem, hogy a hagyományos régi feszszabályzó helyesen beállítva tökéletes töltést tud biztosítani.
Visszáramkapcsoló (jobb oldali): A működésének lényege, hogy ha teljes gerjesztés mellett, a dinamó képes az akkumulátor üresjárati feszültségénél nagyobb feszültséget termelni, akkor kösse össze a dinamót az akkumulátorral. Ez akkumulátortól függően 6-6,4 V közt van valahol.
Ahogy tovább növekszik a motor fordulatszáma, és a feszültség eléri a 7,2 V környékét, akkor a feszültségszabályzó a dinamó gerjesztését csökkenti olyan módon, hogy a gerjesztőtekercs és az akkufeszültség közti fix kapcsolatot oldja, és a kettőt egy "szabályzó" ellenálláson keresztül köti össze. (ez az a tekercs, ami a gyújtásnál a szénkefék mellett van) Itt nem feltétlen kell elmenni 7,2V-ig, le lehet engedni 6,5-6,8 V környékére is a relé nyitását. Próbálgatni kell, hogy adott vezetési szokáshoz, és elektromos fogyasztó-használathoz mi válik be legjobban. Minél több fogyasztót használsz rendszeresen, és minél papásabban vezetsz, annál tovább lehet tartani a dinamót teljes gerjesztésen. Csak vigyázni kell, hogy ha sok fogyasztóhoz van állítva a töltés, akkor mindig használni kell a lámpákat, fogyasztókat.
Egész addig marad így, amíg a fordulatszám annyira meg nem növekszik, hogy ismét 7,2 V környékén lesz a töltőfeszültség. (ha egy picit magasabbra szalad ilyenkor, az nem a hét fő bűn egyike) Ekkor a feszszabályzó a gerjesztőtekercset testre zárja, és ekkor már csak az állórész maradó mágnesessége gerjeszti a forgórészt, így nem tud tovább növekedni a feszültség.
Nagy vonalakban, és egyszerűsítve így kellene, hogy működjön.
Ha ~6 és 7,2 V közti feszültséget mérsz az akkumulátor kapcsai közt, akárhogyis forgatod a motort, akkor sacc/k jó a töltésed. 7,5 V fölé azért jó, ha nem megy, mert akkor felforralja, tönkreteszi az akksit.
Kényes pont a visszáramkapcsoló beállítása. Ezt úgy szoktam beállítani, hogy megmérem az akksi feszültségét akkor, mikor semmi nincs rákötve. (pl. biztosítékok kiszedve)
Elindítom a motort, bekapcsolom a fényszórókat, és közepes fordulatszámról szép lassan engedem vissza a motor fordulatszámát. A feszültség szép lassan csökken, majd kicsit viszaemelkedik. Na, ez az a pillanat, mikor a visszáramkapcsoló leoldja a dinamót az akksiról. Addig kell heccelni (előfeszíteni a támasszal) a visszáramkapcsoló rugóját (miután a fémtisztára pucolt érintkezők közti hézagot 0,5 mm-re beállítottad) hogy az először mért akku üresjárati feszültségnél oldja a dinamót. Amikor már közel jársz a jó beállításhoz, a feszültség olyan kicsit emelkedik vissza, hogy a műszeren nem is látszik. Ekkor már magát a megszakítót szoktam figyelni, hogy mikor old.
Ha sokat jársz bekapcsolt fényszórókkal, akkor ne üresjárati feszültségből indulj ki, hanem a teljesen feltöltött akksival, álló motornál bekapcsolt fényszórókkal mérhető akkufeszültségből. Ha a kettő közt bont valahol a visszáramkapcsoló, akkor lesz jó a töltésed kis fordulatszámok környékén.
Meg kellene mérned, hogy merre jár a feszültség, amikor bekapcsolt irányjelzővel butul a motorod. Okozhatja például az, hogy a feszszab bal oldali (három állású) kapcsolója túl korán veszi el a gerjesztést az állórésztől. Ennél az kapcsolónál az érintkezők kifényesítése után, 0,4 mm-re állítsd a hézagot, és figyeld, hogy mit csinál. Kis fordulaton a külső érintkezőnek kell feküdnie, közepes fordulaton középre áll, majd magas fordulaton a belső érintkezőt kell érintenie.
Ha már akkor butul a motorod, és kóvályog a feszültség, mikor az érintkező középre áll, akkor a szabályzótekercset kezd el nézegetni. Ennek, ha jól emlékszem, 0,4 ohm környékén kellene lennie az ellenállásának. (ha rosszul írom, javítsatok ki légyszi) Lehet menetzárlatos, és testzárlatos is. Nálam pl. legutóbb lepizlett róla a szigetelés, és mikor ezen keresztül ment volna a villany, akkor megszűnt a töltés, és merült az akksi. (meg füstölt az ellenállás... "
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Puhák vagyunk Doki !
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Jól működik a kereső a forumon,nem nehéz megtalálni, csak nem vagytok elég kitartóak.MrDok írta:Igen szorgalmas, én is feladtam pár oldal után..........sunbim írta:Doki.
Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... Nyaggassuk őt.
6V fesszab beállítása, Gesszti bejegyzése:
Elektronika topik, 2012.04.13.
Javasolnám a leírás felvételét a honlap elektronikai cikkei közé.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen szorgalmas, én is feladtam pár oldal után..........sunbim írta:Doki.
Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... Nyaggassuk őt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Doki.
Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... Nyaggassuk őt.
Küldj PÜ-t gessztinek, hátha elmentette otthon magának pl word-be a beállítás leírását. ...Elkezdtem átnézni a hsz-eit , de azt a nyolcszáz egynéhányat, ... Nyaggassuk őt.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!
Gesszti leírta valamikor a 6V-os rendszer töltésének beállítását. Nem vagyok elég kitartó a keresésben, nem tudja valaki hol (mikori hsz) van?
Köszi!
Gesszti leírta valamikor a 6V-os rendszer töltésének beállítását. Nem vagyok elég kitartó a keresésben, nem tudja valaki hol (mikori hsz) van?
Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2013.07.08. 20:41
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Elektronika
sziasztok valaki meg tudná nekem mondani milyen fesszabályzót érdemes venni 12v etz 250?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ma volt időm megnézni mi is lehet a baja. Sajnos a sok matatástól megint eltűnt a hibajelenség és ez a legidegesítőbb. A lámpabúrában nyoma sincs kidörzsölődéseknek stb. Minden saru ép, a bemenő vezetékeket le is szigeteltem jó vastagon, nehogy kikészítse a búra bemeneti nyílásaallllli írta:Ma 50-el elkaptam egy k*rva nagy kátyút. Gumi lapos lett egyből, de nem nem teljesen, motor leállt, eltűnt belőle az áram. A 16 A-es biztosíték égett ki. Felfújtam a gumit egy kútnál, a jó lett, de tompított izzó kapcsolására egyből leáll a motor és kiég a biztosíték. Szerencsésen hazajöttünk! ketten helyzetjelzővel. A lámpa búrában füstöl valami ha ráadom a világítást. A helyzetjelző fénye gyengül és a tompított meg olyan gyengén világít, mintha gyenge lenne az akksi. 2 mp után elfüstöl a biztosíték. Mi okozhat ilyen tüneteket nagy ütés hatására? Ami a világításhoz kapcsolódik vezeték, nincsenek kidörzsölődve a lámpa búránál se, meg a kapcsolóknál se.
Mindent aprólékosan végignéztem egyesével a gyújtáskapcsoló, a bal és a jobb óra vezetékeit és a kormányon lévő kapcsolók vezetékeit is, szóval mindent, aminek köze lehet a helyzetjelzőhöz és a világításhoz....de semmi hibát nem találtam nem találtam, mintha nem is lett volna. Pedig a füst tuti a búrából jött. Mindenesetre megint jó minden, de ki tudja mikor jön elő ismét a rejtélyes hiba...
Re: Elektronika
Csináltam már hozzá NYÁK rajzot (Trophy-hoz). De még meg kell valósítani.fzooltan írta:Ez a ledesítés érdekelne ha megosztanád. A cikkekben szereplő tervet gondoltad elkészíteni vagy valami más terv alapján készíted?szili83 írta:Sziasztok!
Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
De az még 3V-os LED-hez készült, közben találtam jobbat:
A LED-ek: http://www.tme.eu/hu/details/osm54lz5d1 ... tosupply/#
De így még egyszerübb is. Ha érdekel dobj privátor, mert utazok el, s hétvége körül érek vissza, illetve ritkán olvasom a fórumot.
Feltettem a képet, még át kell huzaloznom, de a számolt értékek azok jó, a LED-ek párhuzamosan lesznek, nem lesz semmi sem sorban!!! (most 2db-osával sorban vannak)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3068
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Dargo írta: Sunbim: "Ha a gerjesztő szálat (zöld-kék kábel) lekötöd a fesszab-ról , és +12vra kötöd és megjön a töltés akkor a fesszabályzó a rossz,ha nem akkor forgórész,szénkefe, 2A-es üveg biztosíték kiolvadt v. kontakthibás (ahogy már írták) , v. maga a vezeték hibás.
Ezeket nézd át, ha nem jön a következő kör.,,
Üdv.
A gerjesztő szálat rákötöttem 12v-ra ahogy tanácsoltad és kialudt a töltésjelző. Akkor biztosra vehetem, hogy feszültség szabályzó a hibás?
Egy "Augsteiner,, után, többet kellett ezen gondolkodnom, mint az átlag. HA a fesszabályzóról kötötted le a zöld-kéket és úgy adtál rá +12V-ot akkor ... A válaszom: Igen!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Ez a ledesítés érdekelne ha megosztanád. A cikkekben szereplő tervet gondoltad elkészíteni vagy valami más terv alapján készíted?szili83 írta:Sziasztok!
Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Valaki nem épített 6V-os akkumulátor töltőt?
Kellene egy rajz ami jól működik.
A 12V-os töltőm 1-2 napon belül kész, és kell az új projekt. Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
Valaki nem épített 6V-os akkumulátor töltőt?
Kellene egy rajz ami jól működik.
A 12V-os töltőm 1-2 napon belül kész, és kell az új projekt. Igaz közben meg kell csinálnom a trophy hátsó lámpa LED-esítést.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég