Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Megtakarítottam a gyertyát,másikkal is kipróbáltam,2-3 perc járás után
bekormolódik.
Mentem vele tegnap 300 km-t semmi baj nem volt az utolsó 200 m-en csinálta.
bekormolódik.
Mentem vele tegnap 300 km-t semmi baj nem volt az utolsó 200 m-en csinálta.
Re: Elektronika
Hogy tudnám ezt a problémát megoldani? Szerdán szükségem lenne a motorra.
Re: Elektronika
Azt nem tudom.
Sajnos keveset értek hozzá.
De lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
Sajnos keveset értek hozzá.
De lehet olyan hogy magától elálítódik a gyújtás?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
????Tomy2005 írta:Megnéztem.
Száraz és fekete-kormos.
Milyen gyújtásod van?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Megnéztem.
Száraz és fekete-kormos.
Száraz és fekete-kormos.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia a gyertya milyen színű?Az mindent elárul,ha olajos nedves-kormos akkor gyújtás hiba ha meg fehér száraz akkor meg üzemanyag.Tomy2005 írta:Sziasztok.
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj? (
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
Sziasztok.
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj? (
Ez a probléma már korábban is jelentkezett.
125-ös etz-ről van szó.
Amikor nem rég hozzám került olyan volt,ahogy gázt húztam fulladozott
és durrogott a kipufogó.
Új akkumulátor megoldotta a problémát,a probléma megszünt.
Tegnap motorozni voltam és ahogy jöttem haza ismét ez a probléma jelentkezett.
Az aksi jól feltöltött 12.7 V van benne,tehát ez most nem lehet hiba.
Mégis ugyanaz jelentkezik,beindítom és ahogy gázt húzok fullad és ilyen szaggatott és durrog a kipufogó.
Szerintetek mi lehet a baj? (
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:- mindössze azt a hibát követted el mint én , hogy nem az elvárt választ írtad.gesszti írta:debizony, válaszoltam.
Gyula-bá, személyesen nem ismerlek, de a munkásságaidról már olvasgattam és elismerem a szaktudásod és nem is akarok vitatkozni Veled, csak egyszerűen nem értettem, hogy ha nem láttad az adott izzót működés közben és mint kiderül nem is olyan, mint amire te gondoltál, akkor miért állítod hogy vakít...
Szerintem hanyagoljuk a témát! Egyelőre nem érte panasz a többi motorostól és egyelőre még nem okozott problémát, még az alapjáratom se változik, ha felkapcsolom....
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
- mindössze azt a hibát követted el mint én , hogy nem az elvárt választ írtad.gesszti írta:debizony, válaszoltam.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
debizony, válaszoltam. Mindjárt azután, hogy a kérdést először feltette.zsakfos írta: Viszont a kérdező kérdésére nem válaszolt ő sem,illetve válaszolt csak éppen nem arra amire kiváncsi lett volna az illető.
Re: Elektronika
Ez tényleg "bibi", ha annyira sötét, nem kellet volna megvenni, elvileg annyi fényt kellene kibocsájtania mint a burának.Veszy2107 írta:csak az a bibi, hogy gyárilag piros és nem neoluxal fújtam....
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Igen valóban ismered az izzóm, csak az a bibi, hogy gyárilag piros és nem neoluxal fújtam....Gyula-bá írta:- ezt meg honnan veszed? A csecsemőt kivéve mindenki ismeri a "festett izzót". Nem szokásom hülyének nézni az embereket, tehát feltételeztem, hogy olyan festéket használsz aminek a fényáteresztő képessége kb. egyenlő a vörös buráéval, de ha nem akkor bocs tévedtem, hogy miben azt döntsd el magad.Veszy2107 írta:ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
- ezt meg honnan veszed? A csecsemőt kivéve mindenki ismeri a "festett izzót". Nem szokásom hülyének nézni az embereket, tehát feltételeztem, hogy olyan festéket használsz aminek a fényáteresztő képessége kb. egyenlő a vörös buráéval, de ha nem akkor bocs tévedtem, hogy miben azt döntsd el magad.Veszy2107 írta:ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Ide mindíg érdemes benézni. Mindíg zajlik az élet.
Még jó, hogy nem személyesen mennek a kérdések mert lenne bunyó nem kevés.
Nekem a gyári hátsó lámpabúrával így cseszett ki az előző gazda. Szétégette a marha...
Még jó, hogy nem személyesen mennek a kérdések mert lenne bunyó nem kevés.
Nekem a gyári hátsó lámpabúrával így cseszett ki az előző gazda. Szétégette a marha...
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Jó szerintem zárjuk le a témát, már így is túlbeszéltük! Nagyjából össze lehet szedni a műszaki választ a kérdésemre..... Egyedül azt nem értem, hogy ha valaki konkrétan nem ismeri az adott dolgot, akkor miért kell látatlanul leszólni...!atesz155 írta:Mi értettük félre a helyzetet, költői kérdés voltGyula-bá írta:Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?
Amúgy meg köszönöm az összes véleményt!
Üdv!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Mi értettük félre a helyzetet, költői kérdés voltGyula-bá írta:Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?
Re: Elektronika
Vissza olvasva, tekintsünk el a konkrét kérdéstől, bennem csak egy kérdés motoszkál.
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?
Ha egy kérdező csak egy választ hajlandó elfogadni, akkor miért kérdez?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nem mondtam hogy nem válaszolt gesszti normálisan.Perec írta: Szvsz Geszti normálisan válaszolt, én ki is próbáltam: az egyik indexben sárga izzó van és nem látok fényerőben különbséget a sárga búra mögött sem.
Arra viszont még senki nem hívta fel a figyelmet, hogy nem ártana megtartani a helyzetjelző:féklámpa teljesítményarányt. Ehhez 21*21/5= 88 wattos féklámpára lenne szükség.
Az akku sem örül a 15W többletterhelésnek, és még azt is meg tudom mondani, hogy országúton várhatóan 0,015 , városban 0,03 literrel fog növekedni a motor fogyasztása.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen piros izzóval hogy van megoldva a rendszámtábla világítás?
Az sem világos, hogy egy délutáni motorozással hogyan fog kiderülni, hogy zavaró-e a 21-es izzó?
Vagy ez jött le?Akkor bocsi gessszti.
Viszont a kérdező kérdésére nem válaszolt ő sem,illetve válaszolt csak éppen nem arra amire kiváncsi lett volna az illető.
Én erre próbálom felhivni a figyelmet hogy ha valaki kérdez valamit,akkor ne mellébeszéljünk már.
Amit ő kérdezett arra a válasz kb ilyen lett volna mint amit most pld te is irtál.
Erre volt kiváncsi.
Mennyire fogja vissza a motort/akksit egy plussz 16W.
Ha jól emlékszem erre volt kiváncsi.Meg arra hogy technikailag mi történik ha az 5w helyett 21w-ost tesz bele.Megoldható-e?
Ahogy ő irta az 5w-os piros izzó a fehér búra mögött egy lófing.
Ezért próbálná ki a nagyobb teljesitményűt,ha az jobban látszik de nem zavaró és vakitó,akkor szeretné használni.
Ha zavaró és vakitó,akkor nem használja.
Ennyi és nem több.
Rendszámtábla világitás meg megint más tészta.Ha ő bevállalja a rendőri cseszegetést és esetleges büntit,az az ő baja lesz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Szvsz Geszti normálisan válaszolt, én ki is próbáltam: az egyik indexben sárga izzó van és nem látok fényerőben különbséget a sárga búra mögött sem.zsakfos írta:Kipróbáltad?Ne elméleti sikon osszátok már le a másikat.gesszti írta:Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Kérdezett valamit.
Arra válaszoltatok?Nem.
Azt irta hogy kipróbálja,ha zavaró akkor nem használja.
Arra viszont még senki nem hívta fel a figyelmet, hogy nem ártana megtartani a helyzetjelző:féklámpa teljesítményarányt. Ehhez 21*21/5= 88 wattos féklámpára lenne szükség.
Az akku sem örül a 15W többletterhelésnek, és még azt is meg tudom mondani, hogy országúton várhatóan 0,015 , városban 0,03 literrel fog növekedni a motor fogyasztása.
Kíváncsi lennék rá, hogy egy ilyen piros izzóval hogy van megoldva a rendszámtábla világítás?
Az sem világos, hogy egy délutáni motorozással hogyan fog kiderülni, hogy zavaró-e a 21-es izzó?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Nincs mit.Veszy2107 írta:
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!!
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Viszont mielőtt ebből is félreértés lesz,leszögezném hogy ezzel nem azt akarom mondani hogy a fényerő tekintetében,illetve hogy mennyire zavaró vagy sem,neked lenne igazad.
Én sem tudom zavaró-e vagy sem.
Ez akkor derül ki ha kipróbálod és esetleg odaállitod a mocit egy másik mellé amin hagyományos helyzetjelző van piros búrával.Ha sokkal vakitóbb a te megoldásod,akkor ne használd.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Kipróbáltad?Ne elméleti sikon osszátok már le a másikat.gesszti írta:Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
Kérdezett valamit.
Arra válaszoltatok?Nem.
Azt irta hogy kipróbálja,ha zavaró akkor nem használja.
De nekem aztán tökmindegy és nem is akarok belemenni ilyen elméleti dolgokba.Én szeretem kipróbálni, leellenőrizni a dolgokat.
Lehet úgy van ahogy irod,de az is lehet hogy nem.
Amig erről nem látok egy videót vagy fotót egymás mellé állitva egy ilyen és egy olyan Etz-t,addig kár ezen vitázni.
Na és az eredeti kérdés nem is erre irányult és itt inkább ez a lényeg.
Ja és melyik autónál van hagyományos piros izzó fehér búra mögött ködlámpaként????
Ezt ne értsd félre nem kötekedésből kérdem,tényleg kiváncsi vagyok rá.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Mivel van festve az az izzó? Piros neoluxszal?
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
A szabvány piros izzónak közel ugyanakkora fényteljesítményt kell kiadni (átlátszó búrán keresztül) mint az átlátszó izzónak piros búrán át.
A ködzárfényt azért hoztuk fel, mert ott 21W-os izzó van. Több autónál ott van a piros izzó, fehér búra is.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Mi a fenéről hadováltok itt összevissza?
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!!
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy KÖSZÖNÖM!!!
Úgy látom, te a gyakorlatban is tudod miről van szó és láttál már festett izzót!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Mi a fenéről hadováltok itt összevissza?atesz155 írta:Ha nagyon el szeretnék merülni a részletekben, megkérdőjelezném -így látatlanban is-, hogy van-e azon a fehérített búrán E jelzés? Ha van is, -ahogy már többen írták előttem- nagyon zavaró tud lenni pl. az előtted haladó hátsó ködlámpája is, arról nem is beszélve, hogy MEGTÉVESZTŐ, mert azt a benyomást kelti a mögötted haladóban, mint ha mindig fékeznél!Gyula-bá írta:- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.
Nem ködfényszórót akar feltenni.
Festett izzót akar fehér búra mögött.
Tudjátok mi az hogy festett?Nem átlátszó!Sokkal de sokkal gyengébb a fényereje mint az átlátszó üvegű izzónak.
Erről beszél Veszy!
Ti meg itt nekiestek mindenféle ködlámpát emlegetve.
Mi köze van a ködlámpa átlátszó üvegű izzójának és piros lámpabúrájának az ő általa kérdezett festett üvegű izzónak és fehér búrának?
Láttátok már hogy mennyire vakitó?
Azt kérdezte egyébiránt hogy technikailag lehet-e bármi baja ha a nagyobb izzót használja.
Erre egyedül Dénes adott neki rendes választ.
Veszy leirta érthetően hogy kipróbálja és ha vakit,akkor nem használja.
Ennyi.
Ezért nem kell itt bántani meg ködfényszórózni ezerrel.
Semmi köze a ködlámpához a festett izzónak meg a fehér búrának.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Ha nagyon el szeretnék merülni a részletekben, megkérdőjelezném -így látatlanban is-, hogy van-e azon a fehérített búrán E jelzés? Ha van is, -ahogy már többen írták előttem- nagyon zavaró tud lenni pl. az előtted haladó hátsó ködlámpája is, arról nem is beszélve, hogy MEGTÉVESZTŐ, mert azt a benyomást kelti a mögötted haladóban, mint ha mindig fékeznél!Gyula-bá írta:- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.Veszy2107 írta:Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is!
Re: Elektronika
- képzeld el nem egy olyan barmot (fel sem fogja, hogy mit csinál vagy ami még rosszabb tesz rá) láttam már aki tiszta időben 21 W-os köd zárófénnyel közlekedik, nagyon jól tudom milyen zavaró és veszélyes tud lenni. Hogy mellékesen a KRESZ is tiltja az már csak hab a tortán.Veszy2107 írta:Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Van ez a fajta vezetékezés Etz változatban is,de az nem egészen olyan mint ami neked kellene.Az a rajz a luxus kivitelhez van,mint az eddigi kollégák által javasoltak is.Isti67 írta: Hali!!
Ez a vezetékezési rajz etz 250 van esetleg valakinek??
Neked a standard kivitel vezetékelése kell.
Megcsináltam neked a tiedhez valót.Pirossal kiemeltem a visszajelző vezetékelését,természetesen a vezeték szine a motorban nem piros!!!!
Amit gessszti javasolt és megcsináltál,azt ismételd meg a visszajelző izzónál is.Gyújtás nélkül!!!!
Húzd le a vezetékeket az izzóról és próbalámpával nézd meg hogy a próbalámpa egyik végét testre téve a másikat meg először az egyik,majd a másik vezetékhez érintve melyiknél világit.
Na amelyiknél világit,az van elkötve.
Itt az igért rajz,ha valami nem tiszta kérdezz nyugodtan.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Szia! Köszi szépen! Valami ilyesmire voltam kíváncsi!Dénes írta:No para Veszy, én is használtam már 21w-osat. Nem zavarja a mögöttem lévőt, mert a 2T füstön sokat szóródik a fénye.
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.
Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
No para Veszy, én is használtam már 21w-osat. Nem zavarja a mögöttem lévőt, mert a 2T füstön sokat szóródik a fénye.
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.
Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.
Egyébként annyi a probléma, hogy rendszerint a 21w-os izzónak az üveg búrája nagyobb, és hozzáérhet a lámpatest műanyagjához. Kis idő múlva a búra megolvad, az izzó pedig elreped/felrobban.
Summa:
Vész esetben -ha nincs más- használd, de próbálj meg venni 5w-osat, mert tönkreteszi a búrát is.
Egyesek meg vegyék ki a zabszemet a seggükből.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Jó, szerintem ezen felesleges vitatkozni! Valóban nem vagyok egyedül épp ezért szeretnék látszódnia!Gyula-bá írta:- megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon.Veszy2107 írta:Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ!
Én arra lettem volna kíváncsi, hogy elméleti síkon milyen problémákat okozhat! Ha vakít akkor a cimborák úgy is szólnának....
De mind1! Nem erőltetem a témát.... (Azt meg csak akkor írd, hogy vakít a 21w-os piros izzó, ha láttad is! ha használat közben azt mondod, mondják hogy valóban vakít, akkor meg persze meg vissza a gyári! Csak nem tudom miért kell látatlanul leszólni!!!)
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Gyula-bá írta:megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
- megkaptad az értelmes választ csak úgy néz ki képtelen vagy felfogni, hogy nem vagy egyedül az utakon.Veszy2107 írta:Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ!
Re: Elektronika
"
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.05.10. 07:56-kor.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Oké, látom most nem kapok a kérdésemre értelmes választ! Akkor majd hagyatkozok a gyakorlati tapasztalatra, meg kikérem a motoros cimborák véleményét délután, úgyis megyünk együtt egy kört....gesszti írta:Műszakilag... megfellő teljesítményű izzó kell bele, és kész.Veszy2107 írta: Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
...mentél már bekapcsolt ködzárfény után? Rohadtul tud sütni a 21W-os izzó is.
Amúgy még a lényeget mindig nem értitek, egy sima 5w-s izzónak jó fénye van a gyári búrába, de a színtelen búrába való piros 5w-os izzó piros színezése elég sok fényt visszafog! Persze sötétben elég az is, de félhomályba lófaszt nem látnia.... (és a gyári lámpabúrát azért nem teszem vissza, mert egyszerűen nem tetszik, mielőtt ezt hoznátok ki)
Na mind1! Azért ha valakinek van még az elektromosság szempontjából észrevétele, akkor azt még mindig szívesen meghallgatom!
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Műszakilag... megfellő teljesítményű izzó kell bele, és kész.Veszy2107 írta: Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!
...mentél már bekapcsolt ködzárfény után? Rohadtul tud sütni a 21W-os izzó is.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Azért szerintem akkor fénye nincs egy ilyen rendszeren egy 21w-s izzónak! (piros festéts vesz el a fényerejéből) Én úgy mondanám, hogy ezzel normálisan észrevehető a motor.... De köszi az észrevételt! Műszakilag esetleg valami vélemény? Köszi!Gyula-bá írta:- Hosszú távon nem használható, van a mögötted jövő megvakul!Veszy2107 írta:21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény,
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Elektronika
- Hosszú távon nem használható, van a mögötted jövő megvakul!Veszy2107 írta:21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény,
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Elektronika
Hali!
Elektronikában jártas személyek véleményére lennék kíváncsi!
Ma kiégett a hátsó izzóm! Elméletileg 12v 5w, piros, mert színtelen búra van fent! Nem volt 5w-os izzóm, ezért a féklámpa tartalék 12V 21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény, hátránya? Próbaképp beindítottam és alapjáraton ráadtam a lámpát meg féket is behúztam, de nem esett le az alapjárat..... Az 5w-s piros izzó alig világít, jó lenne ha tudnám ezzel használni!
Szerintetek?
Kösziiii!
Elektronikában jártas személyek véleményére lennék kíváncsi!
Ma kiégett a hátsó izzóm! Elméletileg 12v 5w, piros, mert színtelen búra van fent! Nem volt 5w-os izzóm, ezért a féklámpa tartalék 12V 21w-os izzóját raktam a hátsó világításhoz is! Rövid és hosszútávon használható ez így? Van, lesz valami következmény, hátránya? Próbaképp beindítottam és alapjáraton ráadtam a lámpát meg féket is behúztam, de nem esett le az alapjárat..... Az 5w-s piros izzó alig világít, jó lenne ha tudnám ezzel használni!
Szerintetek?
Kösziiii!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Szerintem a gyújtáskapcsolónál vagy elkötve, vagy annak környékén valami.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Hali!! Ha gyújtásra teszem világit tovább.gesszti írta:Ha ráteszed a gyújtást, akkor világít tovább, vagy elalszik?Isti67 írta: Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Fogj egy próbalámpát, és egyik vezetékét tedd a 61-re a feszszabra, a másikat meg először az akksi pluszra, majd az akksi minuszra. Melyik esetben világít a lámpa?
61 re próbalámpa és a plusszra teszem világit, ha a mínuszra akkor nem.
most egy fekete fesszab van rajt.5 csatival B+ D+ 61 DF D- van egy cseh pal gyártmányú fesszabom is. de azon csak 4 csati van 54 D+ DF B- ezt hogy kell be kötni???
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika
Ha ráteszed a gyújtást, akkor világít tovább, vagy elalszik?Isti67 írta: Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
Fogj egy próbalámpát, és egyik vezetékét tedd a 61-re a feszszabra, a másikat meg először az akksi pluszra, majd az akksi minuszra. Melyik esetben világít a lámpa?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Hát nem tom mi lehet a bibi!! Ha leveszem a fesszabról a 61 es sarut akkor nem világít vissza teszem világít.jura györgy írta:sziasztok Isti az meg kéne nézned hogy honnan kap villanyt a visszajelző az egyik ér az a szabályozóról jön a másik ér az ami nem jó helyen van szerintem ha 0 állásba is világit üdv. juragy
Ha le veszem a DF sarut akkor sem világít ha vissza teszem világit.
Üdv: Isti67
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok Isti az meg kéne nézned hogy honnan kap villanyt a visszajelző az egyik ér az a szabályozóról jön a másik ér az ami nem jó helyen van szerintem ha 0 állásba is világit üdv. juragy
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
VS461 írta:Pont ilyet rendeltem az ebay-en, kb 20 dollár volt free shipping-gel. Tudom, kicsit drágább, mint a fent linkelt.tiger1342 írta: Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
Friss tapasztalat: Garmin nüvi 3490 (4.3" kijelző, kb mint Samsung Galaxy S2 telefon) lötyög benne. Szerintem még 4 darabot ebből simán elnyelne. Nagyon nagy a belső térfogata, valami megtámasztást kell barkácsolni bele, ami feltolja és megtartja a GPS-t a felső részen. Az érintőképernyő amúgy rendben használható a fóliáján keresztül.
Szerk.: hopp, látom, hogy ebben vannak ilyen szivacsok megtámasztásnak. Az enyémből kihagyták
Meg is rendeltem, meglátjuk, hogy milyen lesz. Vagy Blaupunkt Lucca 5.2 lesz benne, vagy az Xperia Arc. Lehet kézen fekvőbb lesz a nagyobb Lucca 5.2, ha tényleg akkora a hely benne.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem fesszabályzó probléma lesz! De a gerjesztés vezeték is össze lehet dörzsölődve valahol állandó pozitívval!Isti67 írta:Szép napot!
Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2012.07.14. 11:40
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Elektronika
Szép napot!
Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
Elkélne egy kis segítség. Van egy standard etz 250 esem csak km óra van rajt mert ugye a fordszám mérőhelyén van a gyújtáskapcsoló. A km órában van zöld és kék visszajelző. Nem kapcsolok gyújtást de a zöld visszajelző mégis világít. Hol lehet a baj??? Gyújtáskapcsolót cseréltem, a másikkal ugyan az a jelenség, na de volt még egy azt is kipróbáltam. na mind 3 kapcsolóval ugyan az a jelenség. A 3. kapcsolót tökéletesen működő motorról vettem le. fekete mü dobozos fesszab van rajt. Ha a feszabról le húzom a 61 csatiról a sarut akkor nem világít a zöld visszajelző. Ha vissza teszem világít. Ha le húzom a DF csatit akkor szintén nem világít vissza teszem világít.És mind ezt a gyújtáskapcsoló 0 állásában teszi. Hol és mi lehet a hiba???? HELP HELP HELP
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Pont ilyet rendeltem az ebay-en, kb 20 dollár volt free shipping-gel. Tudom, kicsit drágább, mint a fent linkelt.tiger1342 írta: Hopp, találtam olcsóbban:
http://www.mp4bolt.hu/Extreme-EX255-V%E ... -7700.html
Friss tapasztalat: Garmin nüvi 3490 (4.3" kijelző, kb mint Samsung Galaxy S2 telefon) lötyög benne. Szerintem még 4 darabot ebből simán elnyelne. Nagyon nagy a belső térfogata, valami megtámasztást kell barkácsolni bele, ami feltolja és megtartja a GPS-t a felső részen. Az érintőképernyő amúgy rendben használható a fóliáján keresztül.
Szerk.: hopp, látom, hogy ebben vannak ilyen szivacsok megtámasztásnak. Az enyémből kihagyták
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 6 vendég