Igen erről parázs vita volt már a FB-n. Viszont tényleg működik (többször kipróbáltam máshol is - generátornár a bütyök pl. ) Mivel a kuplungagyat húzod nyomatékra ezért csak a csavar le-feltéthez talán nem annyira fontos. Az már más kérdés, hogy ha pontosan nyomatékra szeretnéd akkor mi a legjobb eljárás. Én nem olvastam végig a témát, de zsaki talán igen. Hátha ő emlékszik a ráhúzásra is
Az ellenérvekről ami eszembe jut és elhangzott: kis felületen fejt ki a támasz nagy nyomást ezért átszakadhat a dugattyú. Nem tesz jót a főtengely alsó csapnak, tűgörgőknek, deformálódik a dugó, beragadhat a gyűrű . A gyertyát is max 40 nm-rel húzzuk meg és egy gyengébb menet nem biztos hogy kibír 100 + nm-t stb.
gabos666 írta:, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönettel: Gábor
Igen le kell venned. Megfelelő méretű kulcs (talán 17-es?) forgatod amig a dugo felér a felső holtpontra és rábaszol egyet. A kompresszió miatt megáll és a csavar meg letekeredik szépen. Ha nem elsőre akkor harmadjára, negyedjére. A dugattyútámasz és többi faszságot felejtsd el.
Hú... Ez is módszer! De így macerás lesz visszafele pontos nyomatékra húzni.
Miért nem szimpi neked a dugótámasz?
Amúgy 21-es kulcs kell hozzá, ha gyári a főtengely végén az anya (csiga DeLux-nál). Utángyártottból láttam már más méretet is. Szerintem a legjobb hozzá egy hosszú 21-es dugókulcs, meg egy dugótámasz betekerve a gyertya helyére.
gabos666 írta:, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni?
Köszönettel: Gábor
Igen le kell venned. Megfelelő méretű kulcs (talán 17-es?) forgatod amig a dugo felér a felső holtpontra és rábaszol egyet. A kompresszió miatt megáll és a csavar meg letekeredik szépen. Ha nem elsőre akkor harmadjára, negyedjére. A dugattyútámasz és többi faszságot felejtsd el.
Valahogy én is így szoptam ezzel a kuplung bowden témával(végre nem egyedül ). Egy rakat szar nekem is nagyon hosszú(a boltban 10db volt és mind ugyanolyan méretű volt szóval nem kellett sokat válogatnom ).
MrDok elnézésed kérem nem jelentkeztem de rengeteg dolgom volt mint írtam is nemrégen. Természetesen nincs elfelejtve részemről a projekt hamarosan írok priviben...
Sziasztok!
A segítségeteket kérném! Kölcsön kaptam egy 250-es ETZ-t, ami amúgy nagyon jó állapotnak örvendett. A gondom az lenne vele, hogy mikor nemrég be szerettem volna rúgni ,a berúgó kar érdekes hangot hallatott, és azóta is olyan furcsa érzetű, nem úgy mint régen. A dolgokat forgatja, de érzésre valami nincs rendben. Ezzel egy időben a kuplung bowden is elszakadt, az érdekes viszont, hogy az új bowden is túl hosszú, semmilyen beállításnál nem emel ki rendesen, pedig a rövid verziót szereztem be hozzá. A régi bowden is ki volt hézagolva egy nagy anyával, meg egy közdarabbal, hogy. Tehát pontosan meg nem tudnám mondani, hogy hol a baki, mert sem a berúgás, sem a kuplung, sem a váltó nem működik jól. Most álló helyzetben nem nagyon tudom betenni sebességbe. Megpróbáltam leszedni a blokk fedelet a kuplung oldalon, de az 5 csavar kicsavarása, és a váltó kar levétele után sem tudom leszedni. A főtengelyen lévő anyát is oldani kellene? Ezt hogyan tudnám kivitelezni? Szeretnék belenézni, hátha valami egyszerű esett szét, vagy valami rugó, vagy ilyesmi mászott el. Tudom, hogy így nem egyszerű segíteni, de hátha valakinek van valami tippje, hogyan is kezdjek a hibafeltárásnak, vagy mit nézzek meg ahhoz, hogy segíteni tudjatok?
z25z írta:Fiuk! Hogy lehet a generátor oldali főtengely szimeringet a legkönnyebben úgy kivenni, hogy ne sérüljön se a szimering ház, se az olajterelő lemez?
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
1. Benyúlsz egy kisebb csavarhúzóval a szimmering lemez és a tömítő él közé, finoman kiemeled.
2. Finoman óvatosan két kilós kalapáccsal meg megfelelő csavarhúzóval beleb@szol egy szépet a szimmering lemezébe, de csak úgy hogy éppen átérjen a szerszám. Kifordítod.
3. Dugó felső holtpontba, féktisztító a forgattyússházba, majd megnézed cigivel a szádban hogy jól áll e a tömítés a karbi csonknál. Kijön magától. mondjuk a másik oldali is.
Jó volt ez a túra.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
KILL3R etz írta:Én előtte az összes tömítést átfújkálnám a karbi eleje, és az égéstér között. Ha sehol se szívja be (nem pörög fel), akkor szim. csere.
Amúgy tökre betekert alapjárati melléklevegő csavarral nem áll le ugye?
Nem, tökre betekerve sem állt le, na meg gondolom a szimeringnek nem kellene olajosnak lennie kivülről...
Szimering (gyújtásnál) fújkálása inkább az olaj kimosásának az esélye miatt nem ajánlott, mert ha megtapad a tomítőajak a főtengelyen, akkor biztos lesz a csere...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Nekem az Opelom fűtőmotorját pucolta a szerelő, miután készen lett vele, egy akkumlátor segítségével ki is próbálta! Égett ott minden, a kezétől a motorig. El is olvadt rendesen a műanyag háza is. Ja meg lett egy új fűtőmotorom! Szóval csak óvatosan a fújkálással!
A féktisztítóval lepucolt gyertyával egyszer megpróbáltam gyújtást állítani. Szép kék lángja van. Szerencsére nem maradt már rajta sok... a tűzoltóság nem volt túlzás.
Fiuk! Hogy lehet a generátor oldali főtengely szimeringet a legkönnyebben úgy kivenni, hogy ne sérüljön se a szimering ház, se az olajterelő lemez?
Erősítsétek meg a gyanúm, hogy az fáradt el: melegszik, ha tökre ki van csavarva az alapjárat állító akkor sem áll le, elég nagy terhelés után (2 személy felpakolva hegynek fel, nagy gázon) 1800-on pörög alapjáraton, a szivatóra nem úgy reagál, mint régen, és "taknyos" a szimering környéke.
Mennyire lenne elfogadhatatlan megoldás a meglévő blokkomban az egyik blokkfelet egy másikkal kicserélni? Konkrétan a kuplung oldalin gondolkodom, csak nem hiszem hogy ezek csereszabatosak lennének egymással. (gondolom gyártáskor minden blokkfél a párjával lett esztergálva)
Stephanus írta:
Szerintem házibarkács.
Az enyémben lemezből készült kis körlap van. Beragasztottam tömítőpasztával a helyére, hogy amíg összerakom a blokkot, ne szökjön el. Összerakva meg már nem tud kiesni.
Na, ezt a megoldást választottam. Elég felesleges pénzkidobás és valószínűleg simán hülyének nézett volna a webshop ha megrendelek egy 0,5 négyzetcentis kis 40 ft-os gumidarabot 1200 Ft-ért. Használt hengerfejtömítésből vágtam ki két karikát. Az elég merev, hőálló és kisollóval könnyen vágható. És ahogy írtad, tömítőpaszta és happy. Egész pofásan is néz ki
z25z írta:Ez aztán korrekt, mindenre kitérő, alapos komment volt, le a kalappal. Esetleg a pótlására vonatkozóan mi a meglátásotok? Házilag vagy kutakodás a websopokban?
Szerintem házibarkács.
Az enyémben lemezből készült kis körlap van. Beragasztottam tömítőpasztával a helyére, hogy amíg összerakom a blokkot, ne szökjön el. Összerakva meg már nem tud kiesni.
Ez aztán korrekt, mindenre kitérő, alapos komment volt, le a kalappal. Esetleg a pótlására vonatkozóan mi a meglátásotok? Házilag vagy kutakodás a websopokban?
z25z írta:Az lenne a kérdésem, hogy az olajterelő guminak pontosan mi a szerepe? Miért kell a két blokkfelet elkülöníteni egymástól? Erre gondolok:
És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
Ha ez az, ami a forgattyús házban az olajzsebet osztja ketté, akkor mindenképp javasolnám a pótlását.
A forgattyúsház aljában összegyűlik a keverékből kivált olaj. Ha lehúzott hengernél megforgatod a főtengelyt, akkor a sonkának ezt szépen hoznia kell felfele. Működés közben a sonka ezt az olajat fröcsköli körbe fel a hengerbe, a dugattyú aljára, és a forgattyúsház falára is. Az olajzsebek ennek az olajnak egy részét felfogják, és a végükből induló furatokon keresztül a főtengely csapágyaihoz vezetik.
Ha nem tökéletesen egyenesen ülsz a motoron, akkor az elválasztás nélkül az egyik oldalon a csapágy nem fog kenést kapni, mert az összes olaj a másik oldalon folyik le.
Az lenne a kérdésem, hogy az olajterelő guminak pontosan mi a szerepe? Miért kell a két blokkfelet elkülöníteni egymástól? Erre gondolok:
És ehhez kapcsolódóan: szegeden ahol érdeklődtem még csak nem is hallottak erről az alkatrészről amit bontottam blokkot abban meg nem is volt. Lehet (vagyis érdemes-e) ilyet házilag faragni vagy annyira szigorú a tűréshatár, hogy mindenképp rendelni kell?
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
Pontosan hova kell a kis távtartó? mert tegnap én is leszedtem, hát nekem is hiányzik...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
Megmondtam vagy nem mondtam hogy a felső blokktartó a hibás?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
Hol, milyen távtartó? A felső felfüggesztésnél? Szuper!
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
Köszönöm!!
Hol, milyen távtartó? A felső felfüggesztésnél? Szuper!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
úgy néz ki megoldódott... nem a főtengely, legalább is most van normális alapjárat, gyönyörűen jár, pöccre indul. A blokk felfüggesztésnél volt probléma, egy kis távtartó kimaradt, amitől szinte semmi elnyelés nem volt a blokknál, most meg lett csinálva és semmivel sem rázkódik jobban a blokk, mint egy átlag ETZ... legalább is szerintem.
polarbear88 írta:Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
polarbear88 írta:Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
Felső blokktartó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Egy kis segítségre lenne szükségem. ETZ 150-es motorom blokkját felújítottam teljesen(csapágyak, szimering, kuplung, dugó hajtókar, főtengely egyengetve). Végre összeállt, első rúgásra gyönyörűen indult is, szépen jár, a sebességeket is gyönyörűen veszni viszont....
PROBLÉMA az, hogy háromezres fordulatnál nagyon rázkódik a blokk és a motor, alatta és felette szép kisimult. ötletek, hogy mi lehet a baj?
ami nekem összerakáskor furcsa volt, hogy a kuplung lánc nem volt feszes, hanem volt lógása.... normális? vagy okozhatja ez a problémát?
aronpfabian írta:
Szerintem a főtengely végén az olajszivattyú meghajtása van, és a fordulatszámmérő digitális (ahogy 301-eseken is az volt már)
Szerk.: nem, Drehzahlmesserantrieb-et említ. Akkor ez valami "újfajta" meghajtás. Később az olajszivattyú került oda, ez viszont biztos (láttam olyan kuplungfedelet)
Gondolom ilyesmire vadászni olyan mint fehér hollóra.... 3 napja túrom a netet de azon a videón kívül még csak képet sem találtam ilyen deknis blokkról. Szerintem szerzek egy ilyet: http://www.ebay.com/itm/Marine-Tachomet ... 1882436649 és megpróbálom beleépíteni az elektronikát és a mutató mechanikát a gyári órába, más ötletem már tényleg nincs hogy hogyan lehetne újra működtetni az órát.
Tomdee írta:Sziasztok!
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
Szerintem a főtengely végén az olajszivattyú meghajtása van, és a fordulatszámmérő digitális (ahogy 301-eseken is az volt már)
Szerk.: nem, Drehzahlmesserantrieb-et említ. Akkor ez valami "újfajta" meghajtás. Később az olajszivattyú került oda, ez viszont biztos (láttam olyan kuplungfedelet)
Sziasztok!
Van a youtube-on a 125-150 -es szervíz film, nagyon sokat nézegettem már és már legelőször is feltűnt valami:
Miféle blokk van a videóban? Konkrétan a kuplung felőli dekni az amit nem értek, a fordulatszám kihajtás itt a deknire került mint a 250-es ETZ esetében, pedig a 125-150-esekben ez mindig a blokkoldalban van, tudtommal. Ilyen deknit lehet valahonnan szerezni?
Ez az a videó: https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs 30:40-nél látható az, amiről beszélek.
Ugyanakkor 25:10-nél látszik hogy ott az eredeti kihajtás is a blokkfélben ami le van vakdugózva. Ha jól gondolom akkor ez egy későbbi kiadású blokk lenne. Az én motorom '88-as a film '90-es, ebben az évjáratban már így szerelték volna őket?
Nem kellene ennyire fosni a műanyag kosaras csapágytól! Ha!megbízható gyártótól vesszük. A műanyag kosár rugalmasabb, halkabb, önkenő képességű. Általában azok nem bíznak benne akik nem cserélik az alkatrészeket a futásteljesítményük lejárta után! ... Óóó,jó ez még címszóval.
A csapágygolyók keményített felületét sem koptatják annyira.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Bocsánat,nem szeretnék bele vaúú..vaúú..de,mikor a /1-hez kerestem csapágyat,főként műanyag kosarast,felvetődött a nagy kérdés,vajon mennyire lesz hosszú távon benzin álló.? Mert hát szerintem,,bár ezt nem tudom pontosan de, mikor készítették a csapágyat, nem az MZ-ETZ -re gondoltak. Általában véve.
Lehet baromság amit írtam,de minden esetre gondolva mi van ha!!!. .idő múlva kárt tesz a benzin a műanyag kosárban,, a fém kosaras került bele.
,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
zsakfos írta:
És akkor mi van?
A fémkosaras sem életbiztositás.
Én tutira nem tennék vissza blokkba használt csapágyat párezer ft spórolás végett.
Tudod, szerintem tudod, hogy régebben nem mindig a pénztárcád határozta meg lesz e új csapágy a blokkba vagy nem.
Ha a szoci korszakban volt csinálva az a blokk......... ami van.
Csak azért írtam, hogy általában a fémkosaras dől össze így, akkor meg cserélték már.
Ami tényleg nem életbiztosítás, mert ha nem szakszerűen került a helyére a cucc, akkor akár a szerelési hiba miatt is hamar és könnyen előjön a probléma.
De tudod Te ezt.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
KILL3R etz írta:Najó, azért ez nem tegnapról mára lett ilyen...
És azért megjegyezném, hogy a gyári csapágyak műanyag kosarasak......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok