Gumik
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Gumik
Az első gumi 2 bar felett esőgumivá tud változni, 1 bar alatt pedig szelepszakadást okozhat egy erősebb fékezés. Szóval nem sacc/kb.
Gaszika írta:Sziasztok!
Szerintetek menyire fúllyam a gumikat? vagy ez gumi függő?
szerintem a hátsót 2.5 körül az elsőt meg 2 bár körülire ,nem? vélemény?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
A honlapon van egy táblázat amiben szerepelnek az értékek egy és két személyre is. De azért azt is érdemes figyelni, hogy mi van a gumid oldalfalára írva. Szerintem egy arany középút pont megfelelő.Gaszika írta:Sziasztok!
Szerintetek menyire fúllyam a gumikat? vagy ez gumi függő?
szerintem a hátsót 2.5 körül az elsőt meg 2 bár körülire ,nem? vélemény?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Ez egy NAGYON jó gumi!
Minden helyzetben. Esőben verhetetlen.
Télre is jó lehet, most hogy mondod....
Én csak ajánlani tudom. Nekem ez van a kicsin. Nagyon bejött.


Télre is jó lehet, most hogy mondod....
Én csak ajánlani tudom. Nekem ez van a kicsin. Nagyon bejött.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Gumik
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Gumik
121 vagy 122mm. M4-es a küllőanya.pviktor írta:Sziasztok. Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy 250-es Trophy-ba mekkora küllők kellenek(hossz, vastagság)? Köszönöm
36db, plusz leejtésre néhány.

Re: Gumik
Köszi a válaszokat, még egy apróság. A 3.00*18 kicsit vastagabb elől, mint a gyári. Hátulra nem kellene ennek megfelelően szintén kicsit vastagabb?Máté írta:Szia!knix15 írta:Sziasztok!
Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?
edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.
Üdv:
knix
Nekem is a 251-en is ilyen gumik vannak. Hátulra is kell belső, mert a felnin a küllők mellett kijönne a levegő. Én gumisnál rakattam fel, mert nagyon merev az oldalfala a guminak, nehéz lenne házilag. Plussz még jobb gumis centirozza is a kereket. Nálunk 1500,- volt kerekenként. Mindkét gumival nagyon meg vagyok elégedve. Sose csúsztam meg velük, nagyon jól viselkednek. Esőben is nagyon jól tapadnak, tavaly Tátra túrán utolsó nap is bizonyítottak.
Szóval szerintem jól jársz ha ezeket veszed.
Re: Gumik
sziasztok az lenne a kérdésem hogy szerintetek milyen gumit érdemes venni a motorra? inkább sima felületü vagy inkább amilyen a gyári volt?
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
Füstli? 
Virsli gumi nem jó. Lerágják a kutyák, aztán mehetsz felnin!

Virsli gumi nem jó. Lerágják a kutyák, aztán mehetsz felnin!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Gumik
pedro121 írta:Üdv!
"A végsebesség függ a gumi szélességétől?,, Igen!
"Ha igen akkor melyik hogyan befolyásolja?,,
Ha szélesebb akkor csökken a végsebesség. Az adatlapomon szereplő gumikkal ~120-125 a végsebesség. (300-as ETZ-nél) DE! gyorsabban megállok mint bárki más
![]()
"Előre is köszi a választ!,,
Nincs mit.![]()
Üdv.: Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Azthittem csak én használom...
Végre valaki...
Ugye jó a K44
Végre valaki...
Ugye jó a K44

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Gumik
K36hátra(sokan használják)
K44előre(ez az én mániám)
K44előre(ez az én mániám)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
knix!
Tökéletes választás szerintem!
Nekem kistz-n van ugyanez a páros. Minden helyzetben jó aszfalton. 
Tökéletes választás szerintem!


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Szia!knix15 írta:Sziasztok!
Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?
edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.
Üdv:
knix
Nekem is a 251-en is ilyen gumik vannak. Hátulra is kell belső, mert a felnin a küllők mellett kijönne a levegő. Én gumisnál rakattam fel, mert nagyon merev az oldalfala a guminak, nehéz lenne házilag. Plussz még jobb gumis centirozza is a kereket. Nálunk 1500,- volt kerekenként. Mindkét gumival nagyon meg vagyok elégedve. Sose csúsztam meg velük, nagyon jól viselkednek. Esőben is nagyon jól tapadnak, tavaly Tátra túrán utolsó nap is bizonyítottak.
Szóval szerintem jól jársz ha ezeket veszed.
Re: Gumik
Sziasztok!
Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?
edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.
Üdv:
knix
Visszaolvastam egy jópár oldalt, mivel elkezdtem gondolkodni a téli felkészítésen, és többek között új gumiszett is kelleni fog a paripámra. Etz 251-es modell, amit kigondoltam az előre Heidenau 3.00*18 k65 TT, illetve hátulra a Heidenau 110/80*16 k66 TL. Mi a véleményetek ezekről? Országútra/városra kellene. A TL ugyebár azt jelenti, hogy nem kell belső, felmegy ilyen gumi az mz-re?
edit: hátulra szinte biztos k66-ot teszek, viszont első gumit ajánlhattok másikat, hálás lennék.
Üdv:
knix
Re: Gumik
Aham így mostmár világos. Köszi a választ! 

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Függ, kisebb felület kisebb gördülési ellenállás. Tehát gyorsabban tudsz menni, ha keskeny a gumi. Az ilyen sebességrekorder vagy fogyasztás rekorder (lefelé
)járműveknek is keskeny gumijuk van, mint a bicókon.
Persze kanyarodni, fékezni nem lehet velük hatásosan.

Persze kanyarodni, fékezni nem lehet velük hatásosan.

Re: Gumik
Üdv!
A végsebesség függ a gumi szélességétől? Ha igen akkor melyik hogyan befolyásolja?
Előre is köszi a választ!
A végsebesség függ a gumi szélességétől? Ha igen akkor melyik hogyan befolyásolja?
Előre is köszi a választ!

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Gumik
A K44 előre http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610 az én vesszőparipám...
Nekem ez a tutiság, kiváló essőmenő, strapabíró,,pályán is ezzel megyek...Mivel van belőle rsw az lessz jövő évben az első versenygumim..
Terepen nem használtam sokat de nem hiszem hogy ott jól működne...
Ha sokat terepezel a másikat javasolnám, de aszfaltra...K44
Nekem ez a tutiság, kiváló essőmenő, strapabíró,,pályán is ezzel megyek...Mivel van belőle rsw az lessz jövő évben az első versenygumim..
Terepen nem használtam sokat de nem hiszem hogy ott jól működne...
Ha sokat terepezel a másikat javasolnám, de aszfaltra...K44
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Gumik
simsonom elöl hátul ez vanhell írta:Driftelni hóban és elakadni nem lehet vele az jó mert első kerékre lenne!![]()
Nézelődöm még más gyártók mi jót hoznak össze de szerintem maradok ennél!
Kösz a tippeket!

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Gumik
Szerintem is a kettő közül inkább a k33 ha sokat mész földúton de ennek sem olyan eget rengető a földön a tapadása szerintem simsonomon ilyen van ellehet vele menni de elég könnyen kicsúszik az ember segge alol esőben sem olyan 10/10 es a tapadás. Hozzáteszem hogy a száraz földön príma csak ha esik egy kicsit és előjön a csúnya sár akkor csúszkál csak. Elakadni vele nem lehet, és kiválóan lehet vele driftelni a hóban :d. Másikról nem tudok mit mondani azt nem ismerem.hell írta:Ha már elsőgumiról volt szó gondoltam rákérdezek a véleményekre. Ledobom az első gumit hamarosan és nem tudom melyik lenne a jó választás. Tudni kell elég sokat megyek földúton horgászat miatt. Ezeket nézegettem:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005550
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610
Amit itt előzőekben tárgyaltak talán szóbajöhet, de nem igazán tartom arany középútnak. Természetesen másfajta gumifajtákat is meghalgatok.
Tehát ki mit javasol úgymond arany középútnak?

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Gumik
hell!
a kettő közül inkább a k33.
a kettő közül inkább a k33.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Gumik
Ha már elsőgumiról volt szó gondoltam rákérdezek a véleményekre. Ledobom az első gumit hamarosan és nem tudom melyik lenne a jó választás. Tudni kell elég sokat megyek földúton horgászat miatt. Ezeket nézegettem:
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005550
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610
Amit itt előzőekben tárgyaltak talán szóbajöhet, de nem igazán tartom arany középútnak. Természetesen másfajta gumifajtákat is meghalgatok.
Tehát ki mit javasol úgymond arany középútnak?
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005550
http://www.mofaker.hu/?termek_id=005610
Amit itt előzőekben tárgyaltak talán szóbajöhet, de nem igazán tartom arany középútnak. Természetesen másfajta gumifajtákat is meghalgatok.
Tehát ki mit javasol úgymond arany középútnak?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Hát, nem tudom igazából h maga az üléspozíció centikben mérve mennyit változik. 800m tőlem a kút, oda szoktam menni ellenőrizni / felfújni minden indulásnál. Amikor jó rég nem megyek vele, és azért nem annyira lapos, de egy fél bart vesztett, akkor már úgy érzem mintha az égben lenne az eleje, és a puha gumival az egész olyan nyúlós, nem túl jó érzés. Egy jó csillapítással (az utángyártott nagyon jó, csak a rugója szar, amit viszont egy közdarabbal ki lehet cserélni az eredetire -> ez a közdarab a magasítás, kb 5 centi, mert az új teló ennyivel hosszabb, csak a rugója puhább)Dénes írta: Annyit számít üléspozíción a gumi? Miért jobb úgy neked? Akkor miért nem teszel az ülésre még szivacsot? Eredményesebb volna.
Azonban az elsőt 1,5re, a hátsót 2re (1,9 és 2,3 , 1 és 2 személy között

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Gumik
De maradjunk a gumiknál,mert a moderátor mindjárt beszol 

Re: Gumik
Ez a fogyasztás téma megpiszkálása mindíg hálás téma sokáig.Teljesen egyenrangú az olaj témával.



- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Gumik
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lIzmrZJWa0w[/youtube]nyakas írta:Az energia nem vész el csak átalakulhővé,mechanikai energiává. Általános iskolai
fizika
bocsánat, de nem tudtam kihagyni



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Gumik
Hát igen elég nehezen melegnek meg ha nincs minimum 40 fok árnyékban akkor már tapadnak használhatóan de mikor esik egy kis eső meg ilyen téli időben :s elég vacakul tapadnak. Meg használható terepre legalább de oda meg egy évbe egyszer megyek vele akkor is csak azért mert bedöglik a simóDénes írta:Ezek a gumik nem a tapadásukról híresek, így a gördülési ellenálláson nyertél vele.
Bár a mintázat durva.
Más:
Akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha 5.ben tudsz menni és ha behúzod a kuplungot minimálisan emelkedik meg csak a fordulatszám. Vagyis nem terheled feleslegesen, épp csak annyi benzint kapjon amennyit el tud égetni, és mellette a lehető legmagasabb fokozatban.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Annyit számít üléspozíción a gumi? Miért jobb úgy neked? Akkor miért nem teszel az ülésre még szivacsot? Eredményesebb volna.Alfa írta:Az a 2,5 liter elszámolás volt, 70 el 2,95 (magyarul 3, csak így jobban hangzik) elment az utángyártott kéménnyel megszakítós gyújtással.
Ha tépem neki (mióta jól megy, szoktam, forgatni a fenébe, aztán jónagy motorfék, hagy ordítson) 4 l stabilan.
és igen, a gumik nyomása számít a legtöbbet. Nem csak fogyasztásban, hanem teljesítményben is, bár ezt lehet csak képzelem. amit viszont biztos h nem, az az hogy a jó nyomású gumi felemeli az üléspozíciót, amit szeretek. Épp ezért emeltem fel a hátsó telót is, 183 centimmel nem ér le egyszerre a 2 lábam, max lábujjhegyen. Hátránya: egyenesfutás csökkent, elengedett kézzel remeg a kormány. Azthiszem kibírom.
A Hedenau Mester által is javasolt gumijai meg néha olyan szarvashibáimat korrigálták már, hogy csak áldani tudom magam amiért nem valami mást vettem pár ezressel olcsóbbért. Fékezéskor és vizes úton is nagyon jól tapadnak elöl hátul. az idei szezon ban sajna csak 6 ezret sikerült mennem, de a szőrök még néhol középtájt is felismerhetőek, kopásügyben is elég jó, szolgálhat még 1 darabig.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Nohát...Kezdenek megszűnni az űrfogyasztások?





"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Az a 2,5 liter elszámolás volt, 70 el 2,95 (magyarul 3, csak így jobban hangzik
) elment az utángyártott kéménnyel megszakítós gyújtással.
Ha tépem neki (mióta jól megy, szoktam, forgatni a fenébe, aztán jónagy motorfék, hagy ordítson
) 4 l stabilan.
és igen, a gumik nyomása számít a legtöbbet. Nem csak fogyasztásban, hanem teljesítményben is, bár ezt lehet csak képzelem. amit viszont biztos h nem, az az hogy a jó nyomású gumi felemeli az üléspozíciót, amit szeretek. Épp ezért emeltem fel a hátsó telót is, 183 centimmel nem ér le egyszerre a 2 lábam, max lábujjhegyen. Hátránya: egyenesfutás csökkent, elengedett kézzel remeg a kormány. Azthiszem kibírom
.
A Hedenau Mester által is javasolt gumijai meg néha olyan szarvashibáimat korrigálták már, hogy csak áldani tudom magam amiért nem valami mást vettem pár ezressel olcsóbbért. Fékezéskor és vizes úton is nagyon jól tapadnak elöl hátul. az idei szezon ban sajna csak 6 ezret sikerült mennem, de a szőrök még néhol középtájt is felismerhetőek, kopásügyben is elég jó, szolgálhat még 1 darabig.

Ha tépem neki (mióta jól megy, szoktam, forgatni a fenébe, aztán jónagy motorfék, hagy ordítson

és igen, a gumik nyomása számít a legtöbbet. Nem csak fogyasztásban, hanem teljesítményben is, bár ezt lehet csak képzelem. amit viszont biztos h nem, az az hogy a jó nyomású gumi felemeli az üléspozíciót, amit szeretek. Épp ezért emeltem fel a hátsó telót is, 183 centimmel nem ér le egyszerre a 2 lábam, max lábujjhegyen. Hátránya: egyenesfutás csökkent, elengedett kézzel remeg a kormány. Azthiszem kibírom

A Hedenau Mester által is javasolt gumijai meg néha olyan szarvashibáimat korrigálták már, hogy csak áldani tudom magam amiért nem valami mást vettem pár ezressel olcsóbbért. Fékezéskor és vizes úton is nagyon jól tapadnak elöl hátul. az idei szezon ban sajna csak 6 ezret sikerült mennem, de a szőrök még néhol középtájt is felismerhetőek, kopásügyben is elég jó, szolgálhat még 1 darabig.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Ezek a gumik nem a tapadásukról híresek, így a gördülési ellenálláson nyertél vele. 
Bár a mintázat durva.
Más:
Akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha 5.ben tudsz menni és ha behúzod a kuplungot minimálisan emelkedik meg csak a fordulatszám. Vagyis nem terheled feleslegesen, épp csak annyi benzint kapjon amennyit el tud égetni, és mellette a lehető legmagasabb fokozatban.

Bár a mintázat durva.
Más:
Akkor fogyaszt a legkevesebbet, ha 5.ben tudsz menni és ha behúzod a kuplungot minimálisan emelkedik meg csak a fordulatszám. Vagyis nem terheled feleslegesen, épp csak annyi benzint kapjon amennyit el tud égetni, és mellette a lehető legmagasabb fokozatban.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Gumik
Hosszú 5 miért nem a kis fogyasztás titka? Kevesebbet forog a motor csak annál több nafta kell neki? 19 asszem ami nekem fent van most elöl. Gyári Órával kb 95-97 et mutat akkor megyek 90-el meg persze remeg is a dolog. Gps-el mértem fix távon 200 km er volt a mérés.Perec írta:Szerintem viccelt a mester.![]()
A gumi nyomása is többet számít, mint a mintázat.
A ballonosság a hátsó keréken viszont megváltoztatja az 5. hosszát, és a hosszú 5. nem a kis fogyasztás titka, illetve kétüteműnél nem, legalábbis nálam nem.
Az óra ráadásul kisebb sebességet és távolságot is jelez, így fogyasztást több fronton is támadja, ha a gyári órát használod.
Az első kerék mintázata számíthat 1 decit, viszont a karbi (beállítás) meg pár litert.
Állandó 90-re nem mondanék 3,5-4-et, reálisan 4-4,5 között lehet kihozni.
Dombos vidéken 50-60-as átlaggal lehet 4 alá menni, esetleg sík úton 80-as utazó alatt, ha nincs ellenszél. Tátra túrán ezekben a tartományokban mozogtunk.
Nyakas: Egy-egy ilyen manőver után meddig szoktál neheztelni?
Itt van a gumimról kép.
http://kepgep.hu/2010/12/26/main/DSC01172.jpg
http://kepgep.hu/2010/12/26/main/DSC01171.jpg
szerintem ilyen: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 47506.html
Nem egy mai darab sajnos a repedéseken látszik is.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Gumik
Szerintem viccelt a mester.
A gumi nyomása is többet számít, mint a mintázat.
A ballonosság a hátsó keréken viszont megváltoztatja az 5. hosszát, és a hosszú 5. nem a kis fogyasztás titka, illetve kétüteműnél nem, legalábbis nálam nem.
Az óra ráadásul kisebb sebességet és távolságot is jelez, így fogyasztást több fronton is támadja, ha a gyári órát használod.
Az első kerék mintázata számíthat 1 decit, viszont a karbi (beállítás) meg pár litert.
Állandó 90-re nem mondanék 3,5-4-et, reálisan 4-4,5 között lehet kihozni.
Dombos vidéken 50-60-as átlaggal lehet 4 alá menni, esetleg sík úton 80-as utazó alatt, ha nincs ellenszél. Tátra túrán ezekben a tartományokban mozogtunk.
Nyakas: Egy-egy ilyen manőver után meddig szoktál neheztelni?

A gumi nyomása is többet számít, mint a mintázat.
A ballonosság a hátsó keréken viszont megváltoztatja az 5. hosszát, és a hosszú 5. nem a kis fogyasztás titka, illetve kétüteműnél nem, legalábbis nálam nem.
Az óra ráadásul kisebb sebességet és távolságot is jelez, így fogyasztást több fronton is támadja, ha a gyári órát használod.
Az első kerék mintázata számíthat 1 decit, viszont a karbi (beállítás) meg pár litert.
Állandó 90-re nem mondanék 3,5-4-et, reálisan 4-4,5 között lehet kihozni.
Dombos vidéken 50-60-as átlaggal lehet 4 alá menni, esetleg sík úton 80-as utazó alatt, ha nincs ellenszél. Tátra túrán ezekben a tartományokban mozogtunk.
Nyakas: Egy-egy ilyen manőver után meddig szoktál neheztelni?

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Gumik
Ilyen létezik 3.5-4 es fogyasztás nagy TZ vel megpakolva túrán mindjárt a bokámra ***ok ha én nem hajtom az enyémet 4000-5000 ezer fölé nem engedem állandó 90 es tempóval legkedvezőbb fogyasztásom 5.5 liter volt. Még nem mertem megmérni azt amikor hajtom is egy kicsit :S. Hátul 3.50 es gumi elöl meg 3.00 as van de ennyivel többet nem adhat vagy igen?Perec írta:bambi írta: Jó gumi. De a motor többet eszik vele .Nem baj?Elveszítheted a vezető poziciódat a fogyasztás versenyben![]()
![]()
![]()
![]()
Mester, hol van már a tavalyi hó!
Egyrészt vannak új üdvöskéink: Alfa, hajtósan sem bírja két és fél liter fölé nyomni, Anita is csak úgy megjegyzi, hogy 700 km-en nem is kellett tankolni...
Másrészt kimértük, hogy TZ-vel és Samuval decire pairban voltunk a Tátrában 3,5l/100km körül teljesen azonos tempóval és távval. Szóval a Bambi féle 300-ast éppen csak megszorítottam.
Nem utolsó sorban cseréltem karbit 2-5ről 3-1re alapjárati probléma miatt, és már hátulról is szagoltam az ibolyát! 164km alatt kellett tartalékot tekerni, ami akkor is több 7 liternél, ha nem volt csurig a tank![]()
Azért megtisztelő, hogy a Mester emlékszik a dicső időkre, amikor még 3,4 litertől mindenkinek leesett az álla
on:
Szóval erről van szó:
005620 90/90-18 Köpeny M/C 51S K60 TT Enduró
Terhelés: 195 kg/kerék, sebesség: 180 km/h, Tömlős, márka: HEIDENAU, származási hely: Németország
Köszi!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Gumik
bambi írta: Jó gumi. De a motor többet eszik vele .Nem baj?Elveszítheted a vezető poziciódat a fogyasztás versenyben![]()



Mester, hol van már a tavalyi hó!
Egyrészt vannak új üdvöskéink: Alfa, hajtósan sem bírja két és fél liter fölé nyomni, Anita is csak úgy megjegyzi, hogy 700 km-en nem is kellett tankolni...
Másrészt kimértük, hogy TZ-vel és Samuval decire pairban voltunk a Tátrában 3,5l/100km körül teljesen azonos tempóval és távval. Szóval a Bambi féle 300-ast éppen csak megszorítottam.
Nem utolsó sorban cseréltem karbit 2-5ről 3-1re alapjárati probléma miatt, és már hátulról is szagoltam az ibolyát! 164km alatt kellett tartalékot tekerni, ami akkor is több 7 liternél, ha nem volt csurig a tank
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Azért megtisztelő, hogy a Mester emlékszik a dicső időkre, amikor még 3,4 litertől mindenkinek leesett az álla

on:
Szóval erről van szó:
005620 90/90-18 Köpeny M/C 51S K60 TT Enduró
Terhelés: 195 kg/kerék, sebesség: 180 km/h, Tömlős, márka: HEIDENAU, származási hely: Németország
Köszi!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Van rajta súly, szeretem kihasználni az első fék erejét....http://www.mofaker.hu/?termek_id=005620Perec írta:Szóval első gumi. Az nem csoda, hogy nem kopik, nincs rajt' súly. Azért mégis csak érdekelne pontosabban.MrDok írta:Szia! Erről van szó:http://postimage.org/image/2sp1r6s1w/
Egy lehetséges beszerzési hely.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Gumik
Jó gumi. De a motor többet eszik vele .Nem baj?Elveszítheted a vezető poziciódat a fogyasztás versenybenPerec írta:Szóval első gumi. Az nem csoda, hogy nem kopik, nincs rajt' súly. Azért mégis csak érdekelne pontosabban.MrDok írta:Szia! Erről van szó:http://postimage.org/image/2sp1r6s1w/


- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Gumik
Szóval első gumi. Az nem csoda, hogy nem kopik, nincs rajt' súly. Azért mégis csak érdekelne pontosabban.MrDok írta:Szia! Erről van szó:http://postimage.org/image/2sp1r6s1w/
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég