Ha nincs kéznél O-gyűrű, akkor trafóba beletekered koppig a gyújtáskábelt, pár réteg szigszallag, és a hollander majd behúzza/zömíti annyira, hogy azt ki nem téped onnan...

Köszönöm kiszsebi.. végre egy normális ember, ezzel nem arra utaltam több nincskiszsebi írta:http://postimage.org/image/vrq676ab7/
Köszi, végre valaki pozitív.nyemi írta:Szia
Itt van pár instrukció ha gyári modulos mellet döntesz.
Amit saját magadnak meg is tudod építeni.
A modult, hall-t, trafót, és a kábeleit, bontókból lehet beszerezni.
Először is pár link a Hall-ról:
L.B.K.=http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=103
Hall :http://imfsoft.com/hardware/accessories ... okumentace
Nagy vonalakban a működése: az egységbe beöntve található egy mágnes és a Hall érzékelő.
A Hall előtt ott van a mágnes, ezáltal állandóan nyitva a nyitott kollektoros kimenete.
Ez nagyon jó zavarvédelmi szempontból is.
Mihelyt kitakarod a mágneses teret a Hall elől, képződik egy jel,(zár a kollektoros kimenet) de ekkor még nincs szikra, csak a trafó feltöltődése meg indul.
Majd amikor újra meglátja a mágneses teret, akkor nyit a kollektoros kimenet és képződik a szikra.
Avagy a modul lefutó élre képzi a szikrát.
Gyújtó modul nagyon sokfajta van BOSCH-tól az oroszoknál fellelhető előgyújtás vezérlésestől az oktán szám állítósig, minden. A lényeg, a csatlakozójuk 7 pontos szabvány, és bekötés ügyileg is.
Modulról annyit még le írok, amit be kell feltétlenül tartani . Most egyhengeres motorról és gyári Hallról beszélek.
Ha a trafó a hozzá való fajta (minimum 75mJ TCI), 180° legyen a zárásszög.
Ha nem, akkor a zárásszöget csökkenteni kell akár 90°-120°-ra is (a kitakaró szirom értékre ez), a trafó melegedés elkerülése miatt. Avagy átverjük kicsit a elektronikát, hogy az eredeti(ETZ) 50mJ-s (vagy még annyi se ) trafóra ne pumpáljon már rá 75mJ-s energiát.
A kéthengeres motoroknál ahol egy Hallt és egy iker trafót használunk , 120° zárás szög az elfogadott.
Nézd a videót.
http://youtu.be/h8uhNvVhtEI
Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.
Üdvözlettel nyemi
Amúgy tényleg nem lehet neked privátot küldeni. Engedélyezned kellene az adatlapodon.Gyula-bá írta:reruamalugy@gmail.com
Köszi.Gyula-bá írta:Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.comreliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.comreliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Gyula-bá írta:A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.
Nem találom, "üzenet küldése" részt.. nem tudod mennyibe kerül?Gyula-bá írta:A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.
A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
reliance írta:Sziasztok! Kinek van rajza, hall jeladós gyújtásról, tud valaki segíteni?
Ha elegendően nagy 8-as van az elsőkerekedben, 3000 alatt én se állnék neki. A villamerevítőért se túlzás. Anyag + plazmavágás + élhajlítás + felületkezelés. (ha savállóból van,akkor az anyag dupla ár, de nincs felületkezelés, a vége ugyanaz) Mondjuk, ha rendelsz 50 db-ot, akkor 500 Ft-ért megcsinálom darabját. (+10% elektronika topik felárreliance írta:Sziasztok! Kinek van rajza, hall jeladós gyújtásról, tud valaki segíteni?
Kereket ki centíroz és políroz?
Írtam 2 szakinak de nem válaszolt.. ill egyik 3-ezerért 1 kereket centírozna az nem túlzás?
A másik pedig 1 mellső merevítőért 3-ezret akar, biztosan nemesfémből van?
Köszönöm.
3 dolgod van.pempelli írta:Akkor a zöldet lekötöm mindenhonnan,többit a kisebbik rajzról rákötöm a rajz szerint.
Rajzon rajta van és világít a kérdésedre a válasz. Én annyira nem vágom ezt a témát, de a rajz egyértelmű ki kivel.pempelli írta:A kondiéval mi van?hell írta:Kérdezed vagy mondod?![]()
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem.
A trafón van már vezeték kössem mellé amit oda jelöl a rajzon?
Krepp írta:Belépek, és elképedve látom ahogy az Elektronika topikból véres diódák menekülnek, a magas hőfokon dögledező agyvelődarabos tranzisztorok elől. De mindkettő Qrvára szentségelnek mert senki nem kapott Qrva lakkot, pedig a páratartalom egyre csak fokozódik. Eközben a gyári alkatrészek halakirit követnek el, a Hal jeladókat meg a megszakítók zárják rövidre
Ha jól sejtem, akkor ez a prototípus pont nálam dolgozik... Hibátlanul. Lakk ide, lakk oda.sunbim írta: Tudod mi az hogy prototipus, mit is jelent nyemi?
Azt hogy kisérleti darab! Nem fog az ember lakkot kapargatni ha alkatrészt kell cserélni. És az saját használatra van, nem eladásra!
A kondiéval mi van?hell írta:Kérdezed vagy mondod?![]()
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem.
,, Én arra azt mondom, hogy egy is sok , prototípus ide vagy oda.Gyula-bá írta: Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
Köszi az oldalt!Érdekes dolgok vannak benne!Szinte minden tetszik is !
Ilyenről nem is volt szó.Gyula-bá írta: Ha a dinamó (generátor) oldali dekli alatt már tele ment vízzel akkor már mindegy, hogy a gyújtás vagy a dinamó adja fel először.
Tisztázzuk már hány fokról is van szó.Gyula-bá írta: Nincs is rá szükség, a jó minőségű "civil" alkatrészek bőven tudják azt a hőmérséklet tartományt amit a motor a dugattyú megszorulása nélkül a dekli alatt létrehoz, melegebb pedig nem lesz.
Én mint "leendő vásárló" pedig nagyon kíváncsi vagyok ráGyula-bá írta: Engedd meg, hogy magam döntsem el, hogy mi a publikus infó és mi nem.
Én arra azt mondom, hogy egy is sok , prototípus ide vagy oda.Gyula-bá írta: Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
Ha ezt: eredeti gyújtólap levesz., elektronikusat a helyére tesz., dobozt rögzít (nem feltétlenül szükséges) bakácsolásnak lehet nevezni akkor igazad van.nyemi írta: A tiednél, sőt mindegyiknél "barkácsolni" kell. De nem mindegy hogy mennyit.
Ha a dinamó (generátor) oldali dekli alatt már tele ment vízzel akkor már mindegy, hogy a gyújtás vagy a dinamó adja fel először.nyemi írta:A gyári modul csatlakozásai freccsenő víz ellen védettek, hát ez a tiedről nem nagyon mondható el. ....
Nincs is rá szükség, a jó minőségű "civil" alkatrészek bőven tudják azt a hőmérséklet tartományt amit a motor a dugattyú megszorulása nélkül a dekli alatt létrehoz, melegebb pedig nem lesz.nyemi írta:Mert nem hiszem hogy katonai kivitelű alkatrészekhez hozzájutsz.
Engedd meg, hogy magam döntsem el, hogy mi a publikus infó és mi nem.nyemi írta:"Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak."
Ez nem válasz. Én szeretem azt az embert, aki tud érvelni
Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).nyemi írta: A lakkozásról meg annyit , ahogy látom az előzőekben be linkelt képen
Hűdeprecíz!Gyula-bá írta:Egyrészt nem fér, még 1 tized sem, másrészt elektromosan elszigetelné a mozgó részt az alaplaptól.sunbim írta:Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
Ismerem, véleményem szerint két probléma van velük 1) barkácsolás nélkül nem építhetőek be és 2) a többségük alkalmatlan a 6V-os, a szoci motorok többsége ilyen, üzemre.
A mágneses hatások csak a Hall jeladót zavarják, ezt gondos elhelyezéssel kell elkerülni, olyan alkatrész nem kerül a dekli alá ami az ott uralkodó hőmérsékleti viszonyokat tartósan nem képes elviselni.
Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak.
A kéthengeres JAWA-CZ ill P20-hoz való típus ki vételével mindegyik vastagon lakkozva van bár a szilárdsági szempontok ezt nem teszik szükségessé. A kéthengeres típusoknál a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást.
Gyula-bá írta:A nélkül, hogy bárkit bármiről meg akarnék győzni, egy kis statisztika az üzembiztonsággal kapcsolatban:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül.
Egyrészt nem fér, még 1 tized sem, másrészt elektromosan elszigetelné a mozgó részt az alaplaptól.sunbim írta:Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
Ja értem. Birja csak nem az igazi ezért kell cserélni...Gyula-bá írta:Az eredeti DDR trafó bírja a 180 fokos üzemet (magam is ilyet használok a JAWA-mon) ugyanez az utángyártott trafókról általában nem mondható el.hell írta:Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Az eredeti DDR trafó bírja a 180 fokos üzemet (magam is ilyet használok a JAWA-mon) ugyanez az utángyártott trafókról általában nem mondható el.hell írta:Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Emlékeim szerint a gyári Mz gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik.pempelli írta:Ez egy gyári ETZ elektronikus gyújtás lenne.ez mond valamit?
Ez egy gyári ETZ elektronikus gyújtás lenne.ez mond valamit?Gyula-bá írta:Ha az elektronika 180 fok zárásszöggel dolgozik akkor jó eséllyel túlmelegszik az eredet trafó.pempelli írta:Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?
Ha az elektronika 180 fok zárásszöggel dolgozik akkor jó eséllyel túlmelegszik az eredet trafó.pempelli írta:Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?
Ismerem, véleményem szerint két probléma van velük 1) barkácsolás nélkül nem építhetőek be és 2) a többségük alkalmatlan a 6V-os, a szoci motorok többsége ilyen, üzemre....ismeri-e ezeket a gyári gyújtás modulokat, és ha ismeri, akkor mi a véleménye róla?
A másik kérdésem meg az lenne: hogy miért rak elektronikát az oldal dekni alá, holott ott, mint tudjuk elég szélsőséges mágneses és termikus hatások érik? Nem lenne egyszerűbb egy gyári Hall-t beépíteni (ami kifejezetten erre készült) és csak a három vezetékét felhozni az elektronikához?
Még annyit hogy ezek az elektronikák, ha nem is műgyanta leöntést, de egy-két lakk réteget megérdemeltek volna, nem? Úgy esetleg a párásodás ellen legalább védve lennének.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég