Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafóra jó a sima O-gyűrű is. Elvileg kellene lennie egy "fémgyűrűnek" is a hollander, és a gumigyűrű között. Ha az benne van, akkor sokkal jobban össze tudod húzni. Nem tapad össze a gumi a műanyaggal...

Ha nincs kéznél O-gyűrű, akkor trafóba beletekered koppig a gyújtáskábelt, pár réteg szigszallag, és a hollander majd behúzza/zömíti annyira, hogy azt ki nem téped onnan... :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 347
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos »

Sziasztok.
A téma, Trophy (kicsi) gyújtás.
Amikor elvittem a hengert Bambihoz a kipu-perselyezésre, akkor figyeltem, hogy a gyújtókábelem eléggé merev - el van öregedve.
Bambitól kérdeztem is, hogy milyen cumót érdemes beszerezni... beszereztem.
Van új kábelem, és pipám.

A kérdés az, hogy a trafó oldalon van a kábelen az a gumigyűrű, ami nem hagyja kimászni a kábelt és bevizesedni a trafót (szerintem). Ez a gyűrű kapható valamerre? Érden motorosboltban felejtősnek nyilvánították.

Továbbá a kábelen van egy gumi valami, ami az oldaldobozra passzol rá, ahol a dobozból előbukkan a kábel oda ül be - gondolom ez is vízelvezetési és kidörzsölődés elleni védelmet is ellát. Ez beszerválható, vagy vágjak egyet autógumiból?
Na most már csak bízom benne, hogy érthető amit akarok...
Üdv!
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Köszönöm kiszsebi.. végre egy normális ember, ezzel nem arra utaltam több nincs :)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

nyemi írta:Szia
Itt van pár instrukció ha gyári modulos mellet döntesz.
Amit saját magadnak meg is tudod építeni.
A modult, hall-t, trafót, és a kábeleit, bontókból lehet beszerezni.

Először is pár link a Hall-ról: :wink:
L.B.K.=http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=103
Hall :http://imfsoft.com/hardware/accessories ... okumentace

Nagy vonalakban a működése: az egységbe beöntve található egy mágnes és a Hall érzékelő.
A Hall előtt ott van a mágnes, ezáltal állandóan nyitva a nyitott kollektoros kimenete.
Ez nagyon jó zavarvédelmi szempontból is.
Mihelyt kitakarod a mágneses teret a Hall elől, képződik egy jel,(zár a kollektoros kimenet) de ekkor még nincs szikra, csak a trafó feltöltődése meg indul.
Majd amikor újra meglátja a mágneses teret, akkor nyit a kollektoros kimenet és képződik a szikra.
Avagy a modul lefutó élre képzi a szikrát.
Gyújtó modul nagyon sokfajta van BOSCH-tól az oroszoknál fellelhető előgyújtás vezérlésestől az oktán szám állítósig, minden. A lényeg, a csatlakozójuk 7 pontos szabvány, és bekötés ügyileg is.
Modulról annyit még le írok, amit be kell feltétlenül tartani . Most egyhengeres motorról és gyári Hallról beszélek.
Ha a trafó a hozzá való fajta (minimum 75mJ TCI), 180° legyen a zárásszög.
Ha nem, akkor a zárásszöget csökkenteni kell akár 90°-120°-ra is (a kitakaró szirom értékre ez), a trafó melegedés elkerülése miatt. Avagy átverjük kicsit a elektronikát, hogy az eredeti(ETZ) 50mJ-s (vagy még annyi se ) trafóra ne pumpáljon már rá 75mJ-s energiát.
A kéthengeres motoroknál ahol egy Hallt és egy iker trafót használunk , 120° zárás szög az elfogadott.
Nézd a videót.
http://youtu.be/h8uhNvVhtEI
Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.

Üdvözlettel nyemi
Köszi, végre valaki pozitív.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Szia
Itt van pár instrukció ha gyári modulos mellet döntesz.
Amit saját magadnak meg is tudod építeni.
A modult, hall-t, trafót, és a kábeleit, bontókból lehet beszerezni.

Először is pár link a Hall-ról: :wink:
L.B.K.=http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=103
Hall :http://imfsoft.com/hardware/accessories ... okumentace

Nagy vonalakban a működése: az egységbe beöntve található egy mágnes és a Hall érzékelő.
A Hall előtt ott van a mágnes, ezáltal állandóan nyitva a nyitott kollektoros kimenete.
Ez nagyon jó zavarvédelmi szempontból is.
Mihelyt kitakarod a mágneses teret a Hall elől, képződik egy jel,(zár a kollektoros kimenet) de ekkor még nincs szikra, csak a trafó feltöltődése meg indul.
Majd amikor újra meglátja a mágneses teret, akkor nyit a kollektoros kimenet és képződik a szikra.
Avagy a modul lefutó élre képzi a szikrát.
Gyújtó modul nagyon sokfajta van BOSCH-tól az oroszoknál fellelhető előgyújtás vezérlésestől az oktán szám állítósig, minden. A lényeg, a csatlakozójuk 7 pontos szabvány, és bekötés ügyileg is.
Modulról annyit még le írok, amit be kell feltétlenül tartani . Most egyhengeres motorról és gyári Hallról beszélek.
Ha a trafó a hozzá való fajta (minimum 75mJ TCI), 180° legyen a zárásszög.
Ha nem, akkor a zárásszöget csökkenteni kell akár 90°-120°-ra is (a kitakaró szirom értékre ez), a trafó melegedés elkerülése miatt. Avagy átverjük kicsit a elektronikát, hogy az eredeti(ETZ) 50mJ-s (vagy még annyi se ) trafóra ne pumpáljon már rá 75mJ-s energiát.
A kéthengeres motoroknál ahol egy Hallt és egy iker trafót használunk , 120° zárás szög az elfogadott.
Nézd a videót.
http://youtu.be/h8uhNvVhtEI
Most így hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha lenne kérdésed szívesen válaszolok.

Üdvözlettel nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Sziasztok.
Az oroszok már itt tartanak fejlesztésbe :http://avtopasker.ru/goods/18558.htm
Igen jól látjátok, előgyújtás állítós és kopogás érzékelővel is el van látva.
Igaz hogy "nem olcsó" :wink: mert 8000 Ft.
Tudom hogy 2T nem használunk kopogás érzékelőt, csak lássátok az árakat.
Amúgy meg is építhető. Van egy nagyon jó fórumuk, és a megépített még többet is tud (vákuum, kézi előgyújtás állítás, meg egyebek).

555 IC el kéne már felejteni.LOL

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Gyula-bá írta:reruamalugy@gmail.com
Amúgy tényleg nem lehet neked privátot küldeni. Engedélyezned kellene az adatlapodon.
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Gyula-bá írta:
reliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.com
Köszi.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

reliance írta:Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
Már megírtam, hogy hol találsz de úgy látom nem boldogulsz vele, itt a címem: reruamalugy@gmail.com
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Gyula-bá írta:
reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.

Gyula-bá!
Neked nem lehet privátot küldeni, mi oka?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Nem találom, "üzenet küldése" részt.. nem tudod mennyibe kerül?[/quote]

Pedig nem volna hátrány mert ez ügyben ő tudna legtöbbet segíteni!
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Gyula-bá írta:
reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.
Nem találom, "üzenet küldése" részt.. nem tudod mennyibe kerül?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

reliance írta:Nincs ennek melege a ház alatt?
A henger dugó párosnak hamarabb lesz melege és "ölelkezik össze" mint az elektronikának.
Az oldal alján ott az "Üzenet küldése" rész azzal megtalálsz.
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Köszönöm szépen!
Nincs ennek melege a ház alatt? Hozzáteszem nem tudom milyen meleg lehet ott, működés közben a nyári 45 fokos napsütésben. De eltudom képzelni működés nélkül is meleg van ott.
Gondolom működik, ha rajt a fotón.. vagy csak levett deklinél használható?
Hol kapható, mennyibe kerül, viszonyítási alapból kérdem?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára reliance 2013.01.05. 11:24-kor.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

reliance írta:Sziasztok! Kinek van rajza, hall jeladós gyújtásról, tud valaki segíteni?
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

reliance írta:Sziasztok! Kinek van rajza, hall jeladós gyújtásról, tud valaki segíteni?
Kereket ki centíroz és políroz?
Írtam 2 szakinak de nem válaszolt.. ill egyik 3-ezerért 1 kereket centírozna az nem túlzás?
A másik pedig 1 mellső merevítőért 3-ezret akar, biztosan nemesfémből van?
Köszönöm.
Ha elegendően nagy 8-as van az elsőkerekedben, 3000 alatt én se állnék neki. A villamerevítőért se túlzás. Anyag + plazmavágás + élhajlítás + felületkezelés. (ha savállóból van,akkor az anyag dupla ár, de nincs felületkezelés, a vége ugyanaz) Mondjuk, ha rendelsz 50 db-ot, akkor 500 Ft-ért megcsinálom darabját. (+10% elektronika topik felár :-" )
reliance

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: reliance »

Sziasztok! Kinek van rajza, hall jeladós gyújtásról, tud valaki segíteni?
Kereket ki centíroz és políroz?
Írtam 2 szakinak de nem válaszolt.. ill egyik 3-ezerért 1 kereket centírozna az nem túlzás?
A másik pedig 1 mellső merevítőért 3-ezret akar, biztosan nemesfémből van?
Köszönöm.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

pempelli írta:Akkor a zöldet lekötöm mindenhonnan,többit a kisebbik rajzról rákötöm a rajz szerint.
3 dolgod van.
1: trafó 1-es pontjára rákötöd a fekete doboz zöld vezetékét ,15-ös pontjára meg a fekete doboz piros/fekete vezetékét plusszban,a régieket is rajthagyva,a barnát tespontra.
2: a megszakitót és a kondit leszereled a generátorról ,a zöld vezeték csupasz végét leszigetelő szalagozod.
3: a leszerelt megszakitót és a kondit elrakod egy kis dobozba vagy zacsiba és a pótalkarészekhez teszed,így ha neadjisten bekrepálna az elektronikus gyújtás,akkor pár perc alatt az út szélen visszaalakithatod a gépet

A fetekete doboz másik vezetékkötege(piros-zöld-fehér) eléggé egyértelmű hogy hova és milyen sorrendbe megy.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Akkor a zöldet lekötöm mindenhonnan,többit a kisebbik rajzról rákötöm a rajz szerint.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

pempelli írta:
hell írta:Kérdezed vagy mondod? :twisted:
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem. :D
A kondiéval mi van?
A trafón van már vezeték kössem mellé amit oda jelöl a rajzon?
Rajzon rajta van és világít a kérdésedre a válasz. Én annyira nem vágom ezt a témát, de a rajz egyértelmű ki kivel.
Zöld nem? (kondi, megszakító ugyan arra értem a rajzon világít) Az marad szabadon. Fekete dobozból jönnek amik a trafóra kellenek a rajz alapján(ott a zöld ami kell a régi maradt szabadon tartalékba :) ).
Ha meg rosszul látom, tudom majd kijavítanak a profik. :)
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

Krepp írta:Belépek, és elképedve látom ahogy az Elektronika topikból véres diódák menekülnek, a magas hőfokon dögledező agyvelődarabos tranzisztorok elől. De mindkettő Qrvára szentségelnek mert senki nem kapott Qrva lakkot, pedig a páratartalom egyre csak fokozódik. Eközben a gyári alkatrészek halakirit követnek el, a Hal jeladókat meg a megszakítók zárják rövidre :smt038
Kép
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti »

sunbim írta: Tudod mi az hogy prototipus, mit is jelent nyemi?
Azt hogy kisérleti darab! Nem fog az ember lakkot kapargatni ha alkatrészt kell cserélni. És az saját használatra van, nem eladásra!
Ha jól sejtem, akkor ez a prototípus pont nálam dolgozik... Hibátlanul. Lakk ide, lakk oda. :-)
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

hell írta:Kérdezed vagy mondod? :twisted:
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem. :D
A kondiéval mi van?
A trafón van már vezeték kössem mellé amit oda jelöl a rajzon?
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Kérdezed vagy mondod? :twisted:
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem. :D
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Van ez a két rajz az egyik a megszakítós a másik az elektronikus gyújtás mit kell meghagyni és mit nem a megszakítósból ha átszerelem.
Kép

Kép
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Elektronikus gyújtás beállítás menete ez?:
ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le.

Elektronikus gyújtás
Inbusz kulccsal megkeresed a dugó felső holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelően visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerűbb mint leírni!
Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp »

Egy kicsit nem vagyok és már a Fórum főoldalán látom ahogy a Szerviz topikon vércseppek gyöngyöznek.

Csak megnézem miről van szó, vér szagra gyűlök én is...

Belépek, és elképedve látom ahogy az Elektronika topikból véres diódák menekülnek, a magas hőfokon dögledező agyvelődarabos tranzisztorok elől. De mindkettő Qrvára szentségelnek mert senki nem kapott Qrva lakkot, pedig a páratartalom egyre csak fokozódik. Eközben a gyári alkatrészek halakirit követnek el, a Hal jeladókat meg a megszakítók zárják rövidre :smt038
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Ezek a vape cuccok elég jól néznek ki. Szinte árad belőlük, hogy nem lehetek rosszak. :D De ezek az árak is elég barátiak. :)
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá írta: Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
,, Én arra azt mondom, hogy egy is sok , prototípus ide vagy oda.
Üdv nyemi ,,

Tudod mi az hogy prototipus, mit is jelent nyemi?
Azt hogy kisérleti darab! Nem fog az ember lakkot kapargatni ha alkatrészt kell cserélni. És az saját használatra van, nem eladásra!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari »

Már megint "politikusok" nyomulnak a fórumon :evil:

Hadd döntse már el mindenki kitől mit akar venni és neki mi a jó!

Az egyéni problémáitokkal meg menjetek privátba :!:

Arra ugyan mindenki kíváncsi melyikőtök szerkezete milyen de a személyes sz@rakodást megtarthatnátok magatoknak =;
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Köszi az oldalt!Érdekes dolgok vannak benne!Szinte minden tetszik is ! :D De! 250 EUR=72700 HUF!Számomra ez megfizethetetlen!Tavaly kb. ennyit kínáltak az egész vasért! :D
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... ucts_id=18

Tovább böngésztem,és ezt találtam:
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... ucts_id=19

Ezzel már barátkozom! :D
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.03. 23:07-kor.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Gyula-bá írta: Ha a dinamó (generátor) oldali dekli alatt már tele ment vízzel akkor már mindegy, hogy a gyújtás vagy a dinamó adja fel először.
Ilyenről nem is volt szó.
De nem ismétlem magam csak egy szó erejéig :pára.
Gyula-bá írta: Nincs is rá szükség, a jó minőségű "civil" alkatrészek bőven tudják azt a hőmérséklet tartományt amit a motor a dugattyú megszorulása nélkül a dekli alatt létrehoz, melegebb pedig nem lesz.
Tisztázzuk már hány fokról is van szó.
Meg a kapcsolás is lemaradt, úgy látom.
Gyula-bá írta: Engedd meg, hogy magam döntsem el, hogy mi a publikus infó és mi nem.
Én mint "leendő vásárló" pedig nagyon kíváncsi vagyok rá :-k .
Te mint eladó válaszol is rá, mert elveszíted a vásárlót, és lehet, hogy nem is csak egyet. :?
Gyula-bá írta: Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
Én arra azt mondom, hogy egy is sok , prototípus ide vagy oda.


Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi-nek
Mellékesen, nem akarok vitatkozni, számokkal nehéz is, legfeljebb kötekedni lehet, mindenki abban hisz amiben akar, "vallás szabadság" van én pedig nem vagyok hittérítő.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

nyemi írta: A tiednél, sőt mindegyiknél "barkácsolni" kell. De nem mindegy hogy mennyit.
Ha ezt: eredeti gyújtólap levesz., elektronikusat a helyére tesz., dobozt rögzít (nem feltétlenül szükséges) bakácsolásnak lehet nevezni akkor igazad van.
nyemi írta:A gyári modul csatlakozásai freccsenő víz ellen védettek, hát ez a tiedről nem nagyon mondható el. ....
Ha a dinamó (generátor) oldali dekli alatt már tele ment vízzel akkor már mindegy, hogy a gyújtás vagy a dinamó adja fel először.
nyemi írta:Mert nem hiszem hogy katonai kivitelű alkatrészekhez hozzájutsz.
Nincs is rá szükség, a jó minőségű "civil" alkatrészek bőven tudják azt a hőmérséklet tartományt amit a motor a dugattyú megszorulása nélkül a dekli alatt létrehoz, melegebb pedig nem lesz.
nyemi írta:"Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak."
Ez nem válasz. Én szeretem azt az embert, aki tud érvelni
Engedd meg, hogy magam döntsem el, hogy mi a publikus infó és mi nem.
nyemi írta: A lakkozásról meg annyit , ahogy látom az előzőekben be linkelt képen
Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.03. 21:28-kor.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

B.U.É.K.mindenkinek.
Ma találkoztam egy TS 250 MZ-s emberrel akinek sokadik éve Yamaha robogó gyújtás van a gépén isteníti! Elgondolkodtató igaz gépmunka igénye van de nem megoldhatatlan.Esetleg van itt valaki akinek van hasonló tapasztalata?Hobbi terep MZ-t építek(eredetileg babetta gyújtást terveztem rá) és arra jó lenne pláne el lehetne hagyni az aksit is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá írta:
sunbim írta:Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
Egyrészt nem fér, még 1 tized sem, másrészt elektromosan elszigetelné a mozgó részt az alaplaptól.
Hűdeprecíz! :wink:

Ok értem, köszönöm a választ!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A viz szalad, a kő marad!
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Ismerem, véleményem szerint két probléma van velük 1) barkácsolás nélkül nem építhetőek be és 2) a többségük alkalmatlan a 6V-os, a szoci motorok többsége ilyen, üzemre.
A mágneses hatások csak a Hall jeladót zavarják, ezt gondos elhelyezéssel kell elkerülni, olyan alkatrész nem kerül a dekli alá ami az ott uralkodó hőmérsékleti viszonyokat tartósan nem képes elviselni.
Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak.
A kéthengeres JAWA-CZ ill P20-hoz való típus ki vételével mindegyik vastagon lakkozva van bár a szilárdsági szempontok ezt nem teszik szükségessé. A kéthengeres típusoknál a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást.

A tiednél, sőt mindegyiknél "barkácsolni" kell. De nem mindegy hogy mennyit.
Ezt az érvelést nem fogadom el.
A gyári modul csatlakozásai freccsenő víz ellen védettek, hát ez a tiedről nem nagyon mondható el.
Mert ahol egyenáram és víz (pára) van, ott lesz elektrolízis is. Ami aztán az alkatrészek leesését okozza, meg azt a fehér lerakódást (só) a panelon (főleg SMD-nél), bíztos láttál már ilyet.
Kérdez meg már egy embert, hogy mit kell tenni először , ha beázik a mobil telefon.

A 6Voltos rendszerhez nem alkalmas, ez igaz.

Kíváncsivá tettél. Egy kapcsolási rajzot tudnál felrakni hogy az alkatrészeket megnézném hogy miket is használsz. Mert nem hiszem hogy katonai kivitelű alkatrészekhez hozzájutsz.

"Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak."
Ez nem válasz. Én szeretem azt az embert, aki tud érvelni, megmagyarázni dolgokat, hogy mit miért csinál, ez így csak gyerekes hencegés. Inkább ezt a választ hagytad volna ki.

A lakkozásról meg annyit , ahogy látom az előzőekben be linkelt képen, nem csak a kéthengereseknél marad el.
Szóval ez az ok is sántít.

Azért köszönöm a válaszokat.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

Gyula-bá írta:A nélkül, hogy bárkit bármiről meg akarnék győzni, egy kis statisztika az üzembiztonsággal kapcsolatban:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül.
:smt017
A viz szalad, a kő marad!
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

sunbim írta:Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
Egyrészt nem fér, még 1 tized sem, másrészt elektromosan elszigetelné a mozgó részt az alaplaptól.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én erről még nem hallottam h. valaki azért cserélte volna le a trafóját mert elektronikusra váltott volna. Így van a gyári trafó üzemel a hall-os cuccal is. Nálam legalábbis '88 óta bírja. :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Gyula-bá írta:
hell írta:Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Az eredeti DDR trafó bírja a 180 fokos üzemet (magam is ilyet használok a JAWA-mon) ugyanez az utángyártott trafókról általában nem mondható el.
Ja értem. Birja csak nem az igazi ezért kell cserélni...
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3125
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gyula-bá: ,,...a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást."

Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

hell írta:Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Az eredeti DDR trafó bírja a 180 fokos üzemet (magam is ilyet használok a JAWA-mon) ugyanez az utángyártott trafókról általában nem mondható el.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2169
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Találtam itthon egy ilyet csak fellet állapotban(elég ramatyul néz ki). Ingyen adták állítólag ez volt egy ETZ 125-ben. De lehet csak legenda...

http://www.ebay.com/itm/BOSCH-BLUE-SUPE ... 1c2eb9db2d

Ilyen valami használható nálunk?

Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:Ez egy gyári ETZ elektronikus gyújtás lenne.ez mond valamit?
Emlékeim szerint a gyári Mz gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik.
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Gyula-bá írta:
pempelli írta:Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?
Ha az elektronika 180 fok zárásszöggel dolgozik akkor jó eséllyel túlmelegszik az eredet trafó.
Ez egy gyári ETZ elektronikus gyújtás lenne.ez mond valamit?
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

pempelli írta:Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?
Ha az elektronika 180 fok zárásszöggel dolgozik akkor jó eséllyel túlmelegszik az eredet trafó.
Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá »

elég szélsőséges mágneses és termikus hatások érik?
...ismeri-e ezeket a gyári gyújtás modulokat, és ha ismeri, akkor mi a véleménye róla?
A másik kérdésem meg az lenne: hogy miért rak elektronikát az oldal dekni alá, holott ott, mint tudjuk elég szélsőséges mágneses és termikus hatások érik? Nem lenne egyszerűbb egy gyári Hall-t beépíteni (ami kifejezetten erre készült) és csak a három vezetékét felhozni az elektronikához?
Még annyit hogy ezek az elektronikák, ha nem is műgyanta leöntést, de egy-két lakk réteget megérdemeltek volna, nem? Úgy esetleg a párásodás ellen legalább védve lennének.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ismerem, véleményem szerint két probléma van velük 1) barkácsolás nélkül nem építhetőek be és 2) a többségük alkalmatlan a 6V-os, a szoci motorok többsége ilyen, üzemre.
A mágneses hatások csak a Hall jeladót zavarják, ezt gondos elhelyezéssel kell elkerülni, olyan alkatrész nem kerül a dekli alá ami az ott uralkodó hőmérsékleti viszonyokat tartósan nem képes elviselni.
Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak.
A kéthengeres JAWA-CZ ill P20-hoz való típus ki vételével mindegyik vastagon lakkozva van bár a szilárdsági szempontok ezt nem teszik szükségessé. A kéthengeres típusoknál a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.03. 18:42-kor.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég