Elektronika topik - a pokol kapuja
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Egyfolytában ugyanaz a gyertya például bevett szokás.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
vagyis durrog? Mégis, mi a bevett tapasztalat? már 20°C-tól?Troster írta:Ha már hallatszik, hogy detonál gázelvételkor.Még én is ezt az ngk-t használom, nekem bevált.
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Ha már hallatszik, hogy detonál gázelvételkor.Még én is ezt az ngk-t használom, nekem bevált.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 75
- Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Nagykőrös
Re: Elektronika
Nekem nyáron Brisk N14C van benne, télen pedig alacsonyabb hőértékű NGK BP6HS.Kölce írta:Helló srácok Költő Gábor vagyok nemrég regisztráltam ide, és nemrég vagyok tulaja egy ETZ 251-esnek eddig minden okés vele de volna pár kérdésem amiket megpróbálok nektek a megfelelő topicokban feltenni majd most az első az volna milyen fajta gyújtógyertyát ajánlotok illetve milyen hőértékkel.
És itt jön tőlem is egy kérdés, hogy kb mikortól érdemes visszaváltani nyárra magasabb hőértékű gyertyára?
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Elektronika
Üdv Gábor!Kölce írta:Helló srácok Költő Gábor vagyok nemrég regisztráltam ide, és nemrég vagyok tulaja egy ETZ 251-esnek eddig minden okés vele de volna pár kérdésem amiket megpróbálok nektek a megfelelő topicokban feltenni majd most az első az volna milyen fajta gyújtógyertyát ajánlotok illetve milyen hőértékkel.
Nekem Denso w24fsu van kiválóan muzsikál vele a motor télen nyáron
MZ ETZ 251e '89
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
zsakfos írta:Üdv a klubban Gábor!Kölce írta:Helló srácok Költő Gábor vagyok nemrég regisztráltam ide, és nemrég vagyok tulaja egy ETZ 251-esnek eddig minden okés vele de volna pár kérdésem amiket megpróbálok nektek a megfelelő topicokban feltenni majd most az első az volna milyen fajta gyújtógyertyát ajánlotok illetve milyen hőértékkel.
Ahány ember annyi fajta gyertya.Mindenkinek van kedvenc(bevált) gyertyája.
Nekem ilyen van: NGK B8HS.
Amúgy mielőtt kérdezel,ajánlom figyelmedbe a főoldalon a menüpontban megtalálható wiki/mz szerelés-t.
Sok minden megtalálható ott ami a tagok gyakorlati tapasztalatából épült fel.
Csatlakozom zsakihoz mind köszöntésben, mind gyertyahasználatban.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Üdv a klubban Gábor!Kölce írta:Helló srácok Költő Gábor vagyok nemrég regisztráltam ide, és nemrég vagyok tulaja egy ETZ 251-esnek eddig minden okés vele de volna pár kérdésem amiket megpróbálok nektek a megfelelő topicokban feltenni majd most az első az volna milyen fajta gyújtógyertyát ajánlotok illetve milyen hőértékkel.
Ahány ember annyi fajta gyertya.Mindenkinek van kedvenc(bevált) gyertyája.
Nekem ilyen van: NGK B8HS.
Amúgy mielőtt kérdezel,ajánlom figyelmedbe a főoldalon a menüpontban megtalálható wiki/mz szerelés-t.
Sok minden megtalálható ott ami a tagok gyakorlati tapasztalatából épült fel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2013.03.17. 09:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Hobol Szigetvár Hirics
Re: Elektronika
Helló srácok Költő Gábor vagyok nemrég regisztráltam ide, és nemrég vagyok tulaja egy ETZ 251-esnek eddig minden okés vele de volna pár kérdésem amiket megpróbálok nektek a megfelelő topicokban feltenni majd most az első az volna milyen fajta gyújtógyertyát ajánlotok illetve milyen hőértékkel.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ez is lehet a gyenge szikra miatt. Próbáld "összébütni", közelebb hajlítani a gyertya elektródájához azt a kis fém nyelvet. Magyarul kisebbre állítsd a gyertyahézagot, kb. 0,4 mm-re. Ha így rúgásra elindul motorozás után, tehát meleg motornál, akkor tuti h a szikra nem elégséges. Vagy a gyenge akksi miatt vagy más elektronikai hiba miatt.revell írta:
Értem. Bár azt nem néztem még, de általában motorozás után sem szokott mindig elindulni rúgásra, ez mitől lehet??
Nekem is ez volt a bajom, de az elektródatávolság 0,4 mm-re állításával indul a motorom bármikor. Igaz ez csak átmeneti megoldás. De az akksi vétel elkerülhetetlen, ha azt akarod, hogy tökéletes legyen.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Értem. Bár azt nem néztem még, de általában motorozás után sem szokott mindig elindulni rúgásra, ez mitől lehet??zsakfos írta:Sunbim velősen megválaszolta a kérdést!revell írta:De viszont, most jut eszembe, hogy miután betolom a mocit, motorozgatok egy fél órát, leállítom, akkor a helyzetjelző lámpa viszont tök jól világít. Ez mitől lehet?? Ezt belevéve még midnig érdemes újj aksit venni?
Dehogy kicsit értsd is.
Azért világit tök jól motorozás után,mert amig motoroztál,addig a generátor feltöltötte az akksit.
Viszont mivel szar az akksid,már állásában is lemerül és ezért nem tudod inditani rugdosással.
Egy jó akksi nem merül le olyan mértékben hogy ne legyen használható hosszabb állás után is.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Sunbim velősen megválaszolta a kérdést!revell írta:De viszont, most jut eszembe, hogy miután betolom a mocit, motorozgatok egy fél órát, leállítom, akkor a helyzetjelző lámpa viszont tök jól világít. Ez mitől lehet?? Ezt belevéve még midnig érdemes újj aksit venni?
Dehogy kicsit értsd is.
Azért világit tök jól motorozás után,mert amig motoroztál,addig a generátor feltöltötte az akksit.
Viszont mivel szar az akksid,már állásában is lemerül és ezért nem tudod inditani rugdosással.
Egy jó akksi nem merül le olyan mértékben hogy ne legyen használható hosszabb állás után is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Semennyiben nem befolyásol.Ezt olyan vigaszfélének szántam,hogy igaz hogy szar az akksid,de legalább a töltésed az jó.revell írta:
És az engem mennyiben befolyásol az újj akksi vásárlásban hogy jó a töltésem?? Új akksival ugyan annyi lesz? Bocsi a hülye kérdésekért.. Nem igazán az én pályám az elektronika
Na meg azért mégiscsak befolyásol annyiban hogy ha szar lenne a töltésed akkor a legvadiújabb akksival is csak addig tudnál közlekedni amig az akku birná!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Igen!revell írta:De viszont, most jut eszembe, hogy miután betolom a mocit, motorozgatok egy fél órát, leállítom, akkor a helyzetjelző lámpa viszont tök jól világít. Ez mitől lehet?? Ezt belevéve még midnig érdemes újj aksit venni?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
De viszont, most jut eszembe, hogy miután betolom a mocit, motorozgatok egy fél órát, leállítom, akkor a helyzetjelző lámpa viszont tök jól világít. Ez mitől lehet?? Ezt belevéve még midnig érdemes újj aksit venni?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
És az engem mennyiben befolyásol az újj akksi vásárlásban hogy jó a töltésem?? Új akksival ugyan annyi lesz? Bocsi a hülye kérdésekért.. Nem igazán az én pályám az elektronikazsakfos írta:Ja hát akkor nem csoda hogy nem jó.
Viszont ha tolásra indult és még világitani is tudtál vele,az azt jelenti jó a töltésed
Milyen akksit érdemes?Előző hsz-ben ott van.
Motobatt,Unibatt,Yuasa ezek az olcsóbb kategóriák.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ja hát akkor nem csoda hogy nem jó.
Viszont ha tolásra indult és még világitani is tudtál vele,az azt jelenti jó a töltésed
Milyen akksit érdemes?Előző hsz-ben ott van.
Motobatt,Unibatt,Yuasa ezek az olcsóbb kategóriák.
Viszont ha tolásra indult és még világitani is tudtál vele,az azt jelenti jó a töltésed
Milyen akksit érdemes?Előző hsz-ben ott van.
Motobatt,Unibatt,Yuasa ezek az olcsóbb kategóriák.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Hát nem is kezd el világítani. Csak a sebesség mérő alatt látszik egy halvány kis fény.zsakfos írta:Akksit könnyen leellenőrizheted.
Add rá a világitást.Ha jól világit akkor annak már ahhoz bőven elégnek kell hogy legyen hogy szikrát is adjon.Ha ráadod és erőteljesen elhalványul vagy netán még el is alszik,akor kuka az akksi,főleg annak tudatában hogy 1 hete töltötted fel.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Akksit könnyen leellenőrizheted.
Add rá a világitást.Ha jól világit akkor annak már ahhoz bőven elégnek kell hogy legyen hogy szikrát is adjon.Ha ráadod és erőteljesen elhalványul vagy netán még el is alszik,akor kuka az akksi,főleg annak tudatában hogy 1 hete töltötted fel.
Akksiból az a lényeg szerintem hogy legalább 7 Ah legyen,meg beférjen a helyére.
Nagy a választék lehet válogatni.
Pld:http://www.olcsoakku.hu/?lap=Yuasa_moto ... l%C3%A1tor
Add rá a világitást.Ha jól világit akkor annak már ahhoz bőven elégnek kell hogy legyen hogy szikrát is adjon.Ha ráadod és erőteljesen elhalványul vagy netán még el is alszik,akor kuka az akksi,főleg annak tudatában hogy 1 hete töltötted fel.
Akksiból az a lényeg szerintem hogy legalább 7 Ah legyen,meg beférjen a helyére.
Nagy a választék lehet válogatni.
Pld:http://www.olcsoakku.hu/?lap=Yuasa_moto ... l%C3%A1tor
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2013.03.16. 20:50-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Akkor valszeg én az akksira gyanakodnék. Elég réginek néz ki, kb a motorral egy idős, de akkor nem értem h néha miért szikrázik tök jól? Tudtok mondani egy jó akksit amit érdemes bele venni? '89-es ETZ 250zsakfos írta:Rosszul tudod.revell írta:
Most lett 1 hete feltöltve kb. Meg én úgy tudom, ez még dinamós gyújtás nem?? Ahhoz meg nem kell még akksi teljesítmény. Bár ezt lehet rosszul tudom. a Lényeg, hogy most lett feltöltve. Ha elindul akkor szépen világít minden lámpa, vagy ez már nem az akksi erősségétől függ?
Generátoros gyújtásod van,nem dinamós.
Viszont ha az akksid jó,a berugószerkezeted is jó,a gyújtást is ráadod mielőtt rárúgsz és mégsincs szikra,viszont tolásra meg indul,akkor ez már az X akták kategória.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Rosszul tudod.revell írta:
Most lett 1 hete feltöltve kb. Meg én úgy tudom, ez még dinamós gyújtás nem?? Ahhoz meg nem kell még akksi teljesítmény. Bár ezt lehet rosszul tudom. a Lényeg, hogy most lett feltöltve. Ha elindul akkor szépen világít minden lámpa, vagy ez már nem az akksi erősségétől függ?
Generátoros gyújtásod van,nem dinamós.
Viszont ha az akksid jó,a berugószerkezeted is jó,a gyújtást is ráadod mielőtt rárúgsz és mégsincs szikra,viszont tolásra meg indul,akkor ez már az X akták kategória.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Most lett 1 hete feltöltve kb. Meg én úgy tudom, ez még dinamós gyújtás nem?? Ahhoz meg nem kell még akksi teljesítmény. Bár ezt lehet rosszul tudom. a Lényeg, hogy most lett feltöltve. Ha elindul akkor szépen világít minden lámpa, vagy ez már nem az akksi erősségétől függ?allllli írta:Lehet h gyenge az akksid. Ha jól tudom nagyon lemerült akksival rúgásra már nem indul, viszont tolásra igen. Csak el kell kapnia a fordulatot. Töltsd fel vagy mérj rá. Egy próbát megér.
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Lehet h gyenge az akksid. Ha jól tudom nagyon lemerült akksival rúgásra már nem indul, viszont tolásra igen. Csak el kell kapnia a fordulatot. Töltsd fel vagy mérj rá. Egy próbát megér.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
zsakfos írta:Rugáskor nem adtad rá a gyújtást.revell írta:sziasztok,
mi lehet az oka, hogy egyáltalán nem ad szikrát a motor, de tolásra viszont beindul? kiszedem a gyertyát ráteszem a pipát odaérintem a hengerfejhez, rárugok, de semmi szikra.
Berugószerkezet elromlott és nem tekeri a főtengelyt amikor rárugsz.
Tettem rá gyújtást, a dugattyú mozog, ebből gondolom, hogy mozgatja a főtengelyt. Kb 2-3 napja még ment, letörölgettem a gyertyát és szikrázott mint ha kötelező lenne. Most megint megpróbáltam, nem ment. Megpróbáltam új gyertyával, azzal sem ment. Nemértem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Rugáskor nem adtad rá a gyújtást.revell írta:sziasztok,
mi lehet az oka, hogy egyáltalán nem ad szikrát a motor, de tolásra viszont beindul? kiszedem a gyertyát ráteszem a pipát odaérintem a hengerfejhez, rárugok, de semmi szikra.
Berugószerkezet elromlott és nem tekeri a főtengelyt amikor rárugsz.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
sziasztok,
mi lehet az oka, hogy egyáltalán nem ad szikrát a motor, de tolásra viszont beindul? kiszedem a gyertyát ráteszem a pipát odaérintem a hengerfejhez, rárugok, de semmi szikra.
mi lehet az oka, hogy egyáltalán nem ad szikrát a motor, de tolásra viszont beindul? kiszedem a gyertyát ráteszem a pipát odaérintem a hengerfejhez, rárugok, de semmi szikra.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Elvileg igen, épphogy érintőre van húzva.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Tényleg?? Akkor jó, de fogóval könnyen lejön amúgy?KILL3R etz írta:És örülj, hogy nem hamis NGK-t vettél, mert arról kézzel lecsavarható.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
És örülj, hogy nem hamis NGK-t vettél, mert arról kézzel lecsavarható.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Akkor jó, csak nem akartam annyira feszegetni. Köszizsakfos írta: Az a valami lecsavarható.Csavard le egy fogóval és ez is menetes lesz
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Az a valami lecsavarható.Csavard le egy fogóval és ez is menetes leszrevell írta:sziasztok,
nem rég vetem két úgy gyertyát, NGK B8HS, és BP6HS-t. A régi gyertyám tetején, ahová a gyertyapipa felmegy, csak egy sima csavarszerű fém áll ki. a Mostani gyertán pedig a menet teljesen le van takarva.
Kb így:
Ettől függetlenül bele fog menni a gyertyapipába a gyertya, vagy valahogy meg kell mókolni majd?
köszi
revell
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
sziasztok,
nem rég vetem két úgy gyertyát, NGK B8HS, és BP6HS-t. A régi gyertyám tetején, ahová a gyertyapipa felmegy, csak egy sima csavarszerű fém áll ki. a Mostani gyertán pedig a menet teljesen le van takarva.
Kb így:
Ettől függetlenül bele fog menni a gyertyapipába a gyertya, vagy valahogy meg kell mókolni majd?
köszi
revell
nem rég vetem két úgy gyertyát, NGK B8HS, és BP6HS-t. A régi gyertyám tetején, ahová a gyertyapipa felmegy, csak egy sima csavarszerű fém áll ki. a Mostani gyertán pedig a menet teljesen le van takarva.
Kb így:
Ettől függetlenül bele fog menni a gyertyapipába a gyertya, vagy valahogy meg kell mókolni majd?
köszi
revell
- Gabor001
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
kiszsebi írta:Üdv Gábor!Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Nem tudom, emlékszel-e rám... Tavaly voltunk megnézni a motorod, jó néhány MZ-s barátommal együtt, egy kisebb gurulás közben. Nos, akkor mondtam, hogy csúnya hangja van a blokknak, "kicsit" zörög, ezért is rakoncátlankodhat a gyújtásod. Már akkor is javasoltam, keresd meg Bambit. Nincs Tőled olyan messze.
Szia
Igen emlékszem, és írtam neki. Majd megírom a fejleményeket.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Üdv Gábor!Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Nem tudom, emlékszel-e rám... Tavaly voltunk megnézni a motorod, jó néhány MZ-s barátommal együtt, egy kisebb gurulás közben. Nos, akkor mondtam, hogy csúnya hangja van a blokknak, "kicsit" zörög, ezért is rakoncátlankodhat a gyújtásod. Már akkor is javasoltam, keresd meg Bambit. Nincs Tőled olyan messze.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Vagy stupekolt megszabütyök. Nekem kisetz volt ilyen, amikor megvettem. Annak flexxel igazítottak a bütykén. Tudott vicces helyzeteket produkálni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Én is ezt kérdeztem pár napja a BLOKK fórumban. Nekem is ez a bajom de nekem csak néha indul el hátra. A gyújtásom volt már 2,5 és 3mm is, meg a kettő között sokféle de mindegyiknél néha hátrafelé indult be. Valószínűleg a lógó főtengely lesz a hibás-->csapágycsere...
- Gabor001
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Older írta:Szia! Serdülő koromban nekem is volt ilyen de ez csak gyújtás beállítás kérdés volt , nekem ez a rutin vizsgán jött elő: akkor indítson és gyerünk.. szólt a vizsgáztató, Berúgtam és hátrafelé indult el, szóltam a vizsga biztosnak, hogy hátrafelé indult el, és elindíthatnám még egyszer? erre Ő csak röhögött és azt mondta: Na ja hátra... aztán sebesség kuplung ki és indulás hátra..... nem volt több kérdése.Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Tehát gyújtás állítás, nagy az előgyújtás és nem rúgod meg eléggé
15 éves koromban ez volt 25 éve simo elektronik-om volt, ha hátrafelé toltuk be úgy indult el, de ez más.....
Mindenesetre tetszik a sztori Köszi, Okoztál egy kis mosolygást Remélem én is hogy csak ennyi lesz a baja.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2013.02.26. 14:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kisapostag
Re: Elektronika
Szia! Serdülő koromban nekem is volt ilyen de ez csak gyújtás beállítás kérdés volt , nekem ez a rutin vizsgán jött elő: akkor indítson és gyerünk.. szólt a vizsgáztató, Berúgtam és hátrafelé indult el, szóltam a vizsga biztosnak, hogy hátrafelé indult el, és elindíthatnám még egyszer? erre Ő csak röhögött és azt mondta: Na ja hátra... aztán sebesség kuplung ki és indulás hátra..... nem volt több kérdése.Gabor001 írta:Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Tehát gyújtás állítás, nagy az előgyújtás és nem rúgod meg eléggé
15 éves koromban ez volt 25 éve simo elektronik-om volt, ha hátrafelé toltuk be úgy indult el, de ez más.....
- Gabor001
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2012.06.24. 21:03
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Sziasztok. Ugyan megy 2-3 héten belül szervizbe a motor, de azért kíváncsi vagyok a véleményetekre mire számíthatok.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
Motor indításnál 2x 3x-ori indításnál indul csak "előre" a moci, amúgy hátrafelé indulna el.
Állítólag az Mz-ket nem is lehetne így beállítani, szal nagyobb lehet a gond. Jó esetben gyújtás beállítás, de rossz esetben?
Megszakítós gyújtású 250-es '87 Etz.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Lehet megszakítós de lehet már megszakító nélküli is,az előgyújtást mindegyiken lehet(néha kell is)állítani de a megszakítós az fokozott törődést igényel :(beállítani gyújtás pontot megszakító érintkező távolságot és néha egy pár csepp olajat kenésnek hiszen ezek súrlódó alkatrészek kopnak is) tehát ellenőrizni kell állatába 1000-1500km en ként.
Szerintem keres egy hozzáértő embert lehet akár motorhoz értő klubtárs is aki megmutatja hiszen nem bonyolult csak látni kell és nem árt érteni hozzá egy kicsit ha MZ vel jár az ember.
Szerintem keres egy hozzáértő embert lehet akár motorhoz értő klubtárs is aki megmutatja hiszen nem bonyolult csak látni kell és nem árt érteni hozzá egy kicsit ha MZ vel jár az ember.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Értem, igazából, ez eddig sosem fordult elő, sem a hátramenet se semmi. Beoltásra (előrefelé) mindig elindult. A súbertű most felülről a másodikban van, eddig a 3.ban volt, azzal is jól ment, de benzintakarékosságból feljebb tettem. Ugyan olyan szépen ment vele. Nemtudom mit csináljak. A gyújtáshoz fogalmam sincs szerintem azt sem tudnám megmondani, hogy elektronikus vagy milyen. Tehát beállítani se nem igazán merészkedek, se nem igazán tudom. A karbival az a gondom, hogy egy csatos karbi, és hiába tekergetem rajta a két csavart semmit nem reagál rá, most fogok nemsokára venni egy felújító szettet, súbert és gyertyát. Bár ezt hagyjuk mert ez nem az a téma. A furcsa az, hogy a karbi a 251esé, a matricák 251esek, de viszont a tank az 250es. tehát nemtudom, hogy a blokk milyen lehet. Akitől vettem azt mondta, hogy 250es. Ebből gondolom hogy az. A 250es ETZ blokkjában milyen gyújtás van?? '89-es évjáratú.kupi írta:revell írta:Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
[quote="revell"]Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
Sajnos ez tipikus gyújtás hiba,vagy felső holtpontra van állítva vagy esetleg után gyújtásra... Sajnos néha elnézik és nem elő hanem után gyújtást állítanak vagy csak nagyon elkopott a megszakító,ezért is indul nehezen durrog visszarúg esetleg hátrafelé még be is tolható"(akkor megfordul a forgásirány és van hátra 4 sebid).
Elvileg a durranás nem okozhat szerkezeti gondot igaz jót se tesz neki bár hosszú távon a nem jól beállított gyújtás kinyírja a főtengelyt.
Érdemes egyszer jól beállítani a gyújtást aztán meg a karbit(akkor is durrog ha a karbi rossz de az inkább gázra az kevés üzemanyagot jelent szép fehér gyertyával)ha mind ez meg van akkor nem lehet gond.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Az komoly lehetett. Bár szerintem, sok benyát szívott fel egyszerre nem?? Azért robbant ekkorát.. Csak nemtudom, hogy a dugó meg a többi dolog megbánta-e ezt a kis akcióját. Nemsokára úgyis viszem majd Bambihoz furatni 300ra, aztán megkérem h nézzen rá erre is. Csak így most betolni is félek, mert felrobban alattam a moci az gázAndrá$ írta:Nekem csinált ilyet a 150 TS de az olyat hogy kilőtte a kipufogó véget fel az almafára... meg egyszer gurulás közbe gyújtás ráadásakor még jó hogy messze volt mögöttem a simsonos nekem volt karbi meg gyújtás is állítva azóta igazából nem csinálja.Szerintem egy sima rossz gyertyától nem csinálni ilyetrevell írta:Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revell
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nekem csinált ilyet a 150 TS de az olyat hogy kilőtte a kipufogó véget fel az almafára... meg egyszer gurulás közbe gyújtás ráadásakor még jó hogy messze volt mögöttem a simsonos nekem volt karbi meg gyújtás is állítva azóta igazából nem csinálja.Szerintem egy sima rossz gyertyától nem csinálni ilyetrevell írta:Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revell
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2012.09.04. 13:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pusztazámor
Re: Elektronika
Sziasztok,
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revell
Nem is tudom hová írjak, de ez a téma hasonlít a legjobban rá. Minap szerelgettem a mocit, rájöttem, hogy a gyertyám, csak akkor ad rendes szikrát ha normálisan letisztítom az elektródákat, mindkettőt. Majd meglepődtem amikor egy érdekes dolgot csinált a motor. (Legalábbis számomra érdekes ) Betettem az új gyertyát, ráindítottam. 2-3x-ra elindult. Ez egy külön öröm volt, mert jópár hónapja nem indul el hidegen csak tolásra. Mivel alapjáratom nincs, ezért hamar le is állt. Mivel tök örültem h elindult, ráizzítottam megint és had szóljon. Rárugtam egyet, és szerintem én sokkal jobban megilyedtem, mint a szomszédok, ugyanis egy 9mm-es pisztolyhoz hasonló hang jött ki a kipuffogóból . Itt abba is hagytam a rugdosást, féltem h rámrobban. Amit mondjuk kétlek. Érdemes új gyertyát venni? Esetleg valami megoldás rá, hogy jól induljon hidegen is? A robbanástól lehetett valami baja a dugattyúnak, hajtókarnak vagy valaminek odabent??
előre is köszi.
revell
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Köszi a tanácsokat! Én is félek a fától, de tökéletesen elszórakoztam miközben kiesztergáltam...
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Régi házakban kiszerelt villanyóra helyén szokott lenni. Villanyszerelő ismerős is biztos tud szerezni, ekkora darab, ami neked kell, gyakorlatilag hulladékként is keletkezik.allllli írta:Mi az a textil bakelit? És honnan lehet olyan tömböt szerezni?
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Mi az a textil bakelit? És honnan lehet olyan tömböt szerezni?
Re: Elektronika
Szép munka!De ennyi erővel csinálhatnád textil bakelitből vagy aluból is!Kezeld le,és próbáld ki ezt is azértallllli írta:A korábbi kemény fajta ragaszópisztoly rúdból készült jeladó tárcsát nem mertem feltenni, nehogy megolvassza vagy megpuhítsa a főtengely melege.
Szerintetek jó ötlet, hogy ebből a rétegelt lemezből esztergáltam ki a jeladó tárcsáját?
Ez tuti nem olvad meg és nagyon kemény. Nem szárad szét és bírja a fordulatot. Talán még le is festem vagy lakkozom, hogy azzal is védjem.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég