



Ah, THX.z25z írta:nincs kulonbseg a 250-es es a 251 es fofekhengere kozott. egy karmantyu jar bele aminek a szoknyaja tolasiranyba kell hogy nezzen, ne esztergaltass a dugattyun, mert kuka....es tegyel bele duplaajku szimmeringet, az nem fog folyni, hacsak nem a dugattyu szerelesi hiba miatt mar karcos, mert akkor az sem tud megfeleloen tomiteni
zizi ne szivd melre,és lécci koptasd értünk a szádat a továbbiakban is.z25z írta:A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
mzgergõ írta:Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
![]()
Kicsige1
Ha kicsit vissza nézel, akkor ott leírták, hogy mennyiért vannak ilyenek, és milyet érdemes venni.Egyébként énis keresek!
Üdv!
z25z írta:A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
A k...va eletbe!! En innentol befejeztem a segitseget.......hiaba koptatom a billentyuzetet, na ez volt a szerviz utolso hsz-em... moderator, kitorolhetsz....kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele? Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
Énis detto ugyan ebbe a helyzetbe vagyok!Sima MZ-re való munkahengert nem érdemes venni, inkább más motorról valót érdemes.kicsige1 írta:Sziasztok!
Köszönöm a hasznos hozzászólást!Átolvastam a kapcsolódó témákat, ha jó értem a fõfékmunkahengerrel lesz a gond.
Ha boltban veszek fõfékmunkahengert az jó lesz szerintetek, vagy utángyártott és csak gondom lesz vele?
A Futár motoros bolt a 1066 Budapest Zichy Jenõ u. 34. 17e-t mondtak rá, vegyem meg, vagy keressek inkább egy robogós Fõfékmunkahengert?
Ha a robogóra szavaztok milyen tipusú robogóé jó rá átalakítás nélkül és mennyibe kerülne?
Elõre is köszi a hozzászólásokat!
![]()
Kicsige1
kukkants bele a wiki bookba, fooldalon balrol a menuben, vagy ezen a forumon lentebb van nehany hasznos otletkicsige1 írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a probléma?Amikor hirtelen húzom meg az elsõ fékkart jól müködik a tárcsafék, de ha szépen lessan próbálok fékezni minden esetbe beesik a fékkar és nincsen semmi fékhatás!A fékrendszer teljesen le van légtelenítve két féle módszerrel is megcsináltam.A fékmunkahengerben a dugattyúk újak és a karmantyúk is + a porvédõ.Lehetséges, hogy a fõfékmunkahengerem nem mûködik megfelelõen?Ha valaki tud nekem küldeni megoldást a problémámra azt elõre is nagyon köszönöm.
Üdvözlettel:
Kicsige1
Vegyetek robogó fõfékhengert rá még a féklámpa kapcsoló sem megy tönkre !szabog írta:Hello,
Komoly problémával kínlódok már több hónapja. Decemberben vettem egy ETZ-t, és az elsõ fékkar nem engedett fel rendesen. Még az eredeti karmantyúk, fékmunkahenger volt benne. Elvittem egy szerelõhöz kitisztítattni az egész fékrendszert + új tömítéseket bele. Hazahoztam, elsõfék könnyen jár frankó.Du. észrevettem hogy valami folyik a gázbowdenon... fékolaj... a fékmunkahenger mellõl nyomta ki az olajat. Baromira mérges lettem, leszedtem az egészet, satuval kitéptem a fékmunkahengert és akkor láttam hogy nem sorjázták le a fékmunkahengert és az a ferde bemarás belülrõl kivágta a karmantyút. AHYE.
Elmentem egy másik boltba, ott vettem jónak mondható lesorjázott, hõkezelt fékmunkahengert+új karmantyúkat. Ilyen lilás színû. Beáztattam õket este fékolajba, reggel indultam szerelni. Összerakok mindent, kivéve egy dolgot változtattam meg: a drótzéger helyett zégerfogóval is megfogható zégergyûrût tettem a külsõ karmantyú elé, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen kapni.
![]()
Mondanom sem kell, most sem jó, ugyanúgy jön a fékmunkahenger és a karmantyú érintkezésénél kifele az olaj.
Mit lehet ez ellen tenni? Ennyire rossz minõségûek a karmantyúk? Vagy a zéger szemtelenkedik?
Kérem valaki segítsen.![]()
Üdv
Hát ezt sajna késõn olvastam és tegnap vettem egyet. Majd kiderül. Elég lágy gumi ami azt illeti.mzgergõ írta:Ha nincs benne, akkor ne vegyél a boltban kaphatót, mert nembírja az olajat, és megnyúlik...Meiki írta:Most nézem. Az enyémben nincs is gumi harmónika.Akkor megvan a hiba.
Köszi a képet.
Baziul kiokosodtál már fék ügybenz25z írta:Egy kis kiegészítés (szerkesztés alatt!!!)
Mióta létezik a fórum az egyik leggyakrabban visszatérõ témakör az elsõ (tárcsa) fék probléma (folyik, puha, nem jó a fékhatás, ragad) A segítségnyújtáshoz azonban elengedhetetlenül fontos, hogy pontosan tudjátok leírni a hiba forrását/helyét. Már sokadjára olvashatók ezek: " fékmunkahenger", fõfékmunkahenger", "fékhenger", "munkafékhenger" stb.
Pontosítani kellene a fogalmakat, hogy, akik majd válaszolnak, tudják/értsék, valójában hol is van a gond.
Általában a következõ egységekrõl beszélünk:
1. fõfékhenger (fent a kormányon)
A következõ alkatrészekbõl állnak:
1.:zárófedél
2.:légtelenítõ gyûrû
3.:gumiharmonika
4.:ház
5.:rögzítõbilincs
6.:rugó
7.:fékdugattyú
8.:tömítõkarmantyú
9.:tárcsa
10.:tömítõgyûrû
11.: acél rögzítõkarika
Valamint a nem számozott részek a fékkar és az azt rogzítõ csap a végén levõ seeger gyûrûvel.
(forrás: szerelési kézikönyv, számozatlan részek saját kiegészítésem) Na most a linkelt ábra szerintem hibás, ugyanis a 8-as számú karmantyúból csak 1 db van, és a 9-essel jelolt alkatrésszel sem volt még szerencsém találkozni az elmúlt 14 év alatt.
2. munkahenger
szintén a kezelési kézikönyv megfogalmazását idézve:
1.:belsõ fékhenger
2.:tömítõgyûrû
3.:fékdugattyú
4.:tömítõkarmantyú
5.:fékpofa
6.: külsõ fékhenger
7.:vezetõ csapszeg
8.:belsõ kulcsnyílású csavar
9.:tömítés
10.:fedõsapka
11.:kúposszeg
12.:rugó
13.:légtelenítõ csavar
14.:védõsapka (légtelenítõre)
(lent a villára rogzitve, ez tulajdonképp a féknyereg) itt történik a "munka": a fékkar behúzásakor egy kis átmérõjû dugattyú tol olajat egy nagy átmérõjú dugattyú elé. A fizikaórákra visszaemlékezve, ha 1 cm átmérõjû dugattyúval, 10 cm-t mozdítunkt, egy vele szemben álló 10-szer akkora átmérõjû dugattyún, az 1 cm-t fog mozdulni, de 10-szer akkora erõvel.
No akkor az érthetõség kedvéért:
3-as: ez valójában az a henger, ami a fékpofákat kitolja: munkahenger!
4-es: porvédõ gumiajkak, ezek akadályozzák meg hogy por, apró szemcsék bejutva hornyok keletkezzenek a dugattyún, megakadályozva a késõbbi szivárgást
8-as: 2 db imbusz csavar ami a nyerget összehúzza
9-es: a féknyereg 2 alufélbõl áll, ez a koztük levõ O gyûrû, ami a szivárgásmentességhez kell
A fékdugattyút téptem ki, de az annyira igénytelenül volt megmunkálva hogy pl. el is vágta az ujjamat. De helyette azt a lilás hõkezelt lesorjázottat tettem bele ami zsír új. Az mellett enged, de gõzöm sincs hogy miért. Nekem 150es ETZhez való szervízkönyvem van, és ahogyan mondottad a 9-es és a 10-es dolgot nem jelöli az sem. Viszont, a kis karmantyúból nekem csak 1-et jelöl a szervízkönyv, és azt is a rugóhoz közelebb... Szal nemtudom hogy mi a gond.z25z írta:a zeger nem gond, kerdes hogy a kulso gumigyuru az micsoda? valoban gumigyuru (regen csak ez volt) vagy szimmeringet? Erdemes duplaajku szimmeringet tenni. A masik, hogy mit teptel ki satuval? A fofekhengerbol a fekdugattyut? Ovatosan azzal a resszel, mert ha megkarcolod akkor akarmilyen jo szimmeringet teszel bele a barazdak mellett folyatni fog...
Akkor elég szerencsés a haverod.Egyébként a gyári féklámpa kapcsoló mivel mássabb az utángyártottal?Mármint, hogy hogy nézki?Meiki írta:Mint a kpufogó topic ban is leírtam havernak van egy teljesen gyári etz 150-es e és onnan tudom. Pontosan van benne 5467 kilóméter és az öregapjától örökölte aki újonan vette 1990 júniusában. Nagyon keveset használta mivel volt egy pannóniája is és a srác nemrég kapta meg tõle. Kb 1 éve. Tehát onnan tudom hogy mi gyári és mi utángyártott! Ráadásul látszik a minõségén hogy sokkal silányabb az utángyártott!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy honnan tudod, hogy gyári féklámpakapcsolód van?Nagyon kiváncsi vagyok rá.Ha minden gyári lenne rajta,(ami képtelenség)akkor csak némi tudás, és a túrák miatt írnál ide.Tehát panaszod nem lenne.Meiki írta:Hát ez nagyon tetszett![]()
Nem húztam meg túl erõsen csak ütközésig finoman.
Amúgy a gyári féklámpakapcsolóm ment tönkre de akkor amikor a fékolaj elfolyott odáig és hozzáért. Elõtte szépen mûködött. Azért kérdeztem hogy a fékolaj tönkretehette-e mert a telefon ki bírt 8 órát a forró olajban úgy hogy addig csörgettük még le nem merült.
Az utángyártottat még nem szereltem be és nem is akarom amíg meg nem tudom oldani a fékolaj szivárgást mert ha kivételesen jó akkor a fékolaj rögtön megoldja a problémáját.
Akkor a csõkulcsot inkább nem használom. Pedig már csak egy toldó hiányzott. Meg is van már rendelve havernál.
nem fogsz tudni olyan precizen vagni...inkabb egy befottes gumit, ami illeszkedik jol azt tegyel a fekhaz es az atlatszo muanyag tartaly koze, ha valoban ott szivarog...Meiki írta:Ma nekiugrok a fékolajtartály tömítés cserének. Egy sima benzinálló gumiból jó ha vágok tömítést vagy valami másból kellene?
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég