Aztán a jó hang és az erő

Legalább egy konfúzort tegyél bele, az nem árthat

Üdv Szaki!waresz írta:én minden kuplung leszedésnél, amit 250es gépen végeztem, úgy jártam el, hogy levettem a kipufogót meg a könyököt, és kalapácsnyelet dugtam a kipufogónyílásba(ezzel megtámasztva a dugattyút). szakadt hollandermenet úgy jön össze a legkönnyebben, ha valami barom ferdén belekapatja, és ész nélkül addig tépi, amíg meg nem feszül a könyök. ekkor már kész is a szakadt menet. ezt egyszer szétszedik, és már összerakni nem is lehet. nade, ha a helyére van bekapatva, akkor azt normális szerszámmal amit körmöskulcsnak hívnak.. megszakítani nem lehet.. esetleg brutál vascsővel...de azt is erősen kétlem.. a saját gépemen jó a menet, pedig már fene tudja hányszor szétszedtem meg összeraktam, ráadásúl én rézdornit, meg kalapácsot használok a lazításnál-meghúzásnál. egy dolog lényeg: jól legyen belekapatva... semmi több.... SOSE KOPIK KI! mivel a meghúzás után egy anyagot képez az egész, így kopásról optimális esetben nem beszélhetünk. fontos, hogy NE legyen gagyi aluminiumkarika belerakva, tömítés gyanánt, mert az mindig enged, sosem éri el a végleges állapotot, a cucc meglazul, és akkor valóban kikopik. jó minőségű szilikonos pasztával símán meg lehet oldani a szivárgást. sose fúj ki többé. annak meg az a titka, hogy a hollanderfészekbe kell nagyon vékonyan felvinni, és kész.
na, létezik belőle 3 féle gyáriKILL3R etz írta:Üdv!
Egy szakmai kérdésem lenne. Honnan lehet biztosan megállapítani, hogy gyári-e a 250-es ETZ kipuff? Mondhatnánk, hogy mik az ismertetőjelei.
nem tudom mi a cél, de a kis etz dob hülyére folytja a nagy blokkot, és a könyökcső belső átmérőjébe még talán bele is lehetne dugni.. szóval nem jó, fordítva megint hülyeség, mert nem tompítana eleget a kis blokkon a nagy kipuff, és még hülyén is néz ki, a súlytöbbletről nem is beszélve.balintmz írta:ha esetleg a bemenö és kimenö nyilás átméröjét el tudnád küldeni az sokat segitene. a 82mm ert hol gondolod? Köszönöm, Bálint
na, most döntsd el, tiszt , vagy kokszos?balintmz írta:hát nem tudom hogy egy tiszta kokszos gyári kipfogó jobb lenne- e mint egy tiszta utángyártott. Ha lesz alkalmam veszek egyet és kiprobálom ha ennyire ajánljátok.g
a menetes dologhoz meg : a haverom ugy oldotta meg a simsonján hogy a hollander mögé tett egy karikát arra hegesztett 2 menetes pálcát és a henger másik oldalán egy vas keresztben, azon 2 lyuk abba ment bele a pálca és a menetre 2 anya. azota is tart
tény hogy nem a legesztétikusabb, de jol funkcionál.Mondjuk ha szépen elkésziti az ember és lefujja höállo feketével akkor egy olcso és nagyon tartos megoldás.
remélem tudtam segiteni. Bálint
még mielött elfelejtem: lehet hgoy hülye kérdés, de hgoy lehet megkülönböztetni egy 150es és egy 251es kipufogot? nincs vmi szembeötlö külömbség? gondolom a hossza különbözik, de csak képen láttam. köszönöm
borutalp06 írta:Waresz a gyári MZ kipuffogók szóvívője!
mindkettőre reagálnék: ÍGY IGAZ!z25z írta:waresz írta: majd ha valaki egy seggel lemegy legalább 200km-t ilyennel, és azt mondja, hogy neki még mindig tetszik a hangja, akkor ott valami nincs rendbe.
akkor nalam valami nem volt rendben93-ban vettem 17 evesen a motorom gagyirezoval es akkor nemritkan 250 km-t mentem, na jo nem egyseggel, hanem kaveszunettel es 20 eves koromig baromira tetszett a hangja, na meg a formaja!!! es rajta egy SEBRING matrica, (hat az a dicsekedes, hogy ez mekkora faszakidorrento az szebb volt, mint egy rossz orgazmus) amugy miutan benott a fejem lagya rajottem, hogy tenyleg nem er egy kalap szart se (vagy ahogy edesapam mondana: "nem er ez fiam egy puttony fingot sem" )
amugy a tobbi resszel egyetertek
balintnak meg sajat tapasztalatom irom: lofaszt porog jobban 4000 felett, erzeki csalodas az egesz, 4000 alatt porog szarabbul, mint egy gyarival
ui.:bocsi, kicsit alpárira sikeredett, de ami a szivemen, az a szamon
waresz írta: majd ha valaki egy seggel lemegy legalább 200km-t ilyennel, és azt mondja, hogy neki még mindig tetszik a hangja, akkor ott valami nincs rendbe.
utángyártott kipufogó gagyirezóra cserélése semmi többletet nem eredményez, a motor ugyanúgy gyengül, a fogyasztás nő, az élettartam ezekből kifolyólag romlik, és hosszú távon agyrém a hangja.. majd ha valaki egy seggel lemegy legalább 200km-t ilyennel, és azt mondja, hogy neki még mindig tetszik a hangja, akkor ott valami nincs rendbebalintmz írta:hello. Olvasgattam a forumot és majdnem mindenki lemondoan nyilatkozott a rezonátoros kipufogorol. Hát én cseréltem az enyémen. A Mofakerben vettem egy 250esre valo rezot. Szerinte nem rossz!! igaz hangosabb a gép, de nem is mz alkatrész lenne ha nem kellene hozzányulni és alakitani rajtaami a teljesitményt illeti 4 felett jobban pörög. ez lehet hogy gyujtás miatt de elözö kipffal nem ilyen volt. a kinéztete sem utolso tiszta krom . Összegezve nekem tetszik. Ja és a fogyasztás. ha valakinek van mért adata sima és rezos kipufogoval szivesen várom. Én még nem mértem:D:D de fogom.
tisztelettel: Bálint
Off: Bocs mindenkitől, akit megsértettem volna, nem általánosítani akartam, egyszerűen csak egy magyarázat, mitől lehet ilyen probléma. A stílus nyers, nem kétlem, kicsit sok volt mára a pofon, így itt csattant.Nandor írta:Szerintem nem kell ehhez sem balféknek lenni sem lúzernek és ki is kérem ezt magamnak a motoros társaim nevében akiktől a motorjaimat vettem.
33-év nagy idő ennyi idő volt rá, hogy a motor rezgése kikoptassa az alu menetet.
Mivel sok MZ-t láttam ami ugyanezzel a hibával küszködött nem hiszem, hogy egyedi esetről lenne szó. Tulajdon képen kár is szót fecsérelni a kialakulásáról sokkal fontosabb az, hogy milyen módon lehet orvosolni.
Köszönöm. És nem fújt ki a nagyobb hollander melett? Vagy vastagabb anyagból készítette és igy nem változott a belső mérete?kuti írta: Amikor a ts hengerébe szakadt meg a menet, akkor a folyamat: Henger le, esztergályoshoz el, gyártott hozzá egy új, nagyobb hollandert és felfúrta a menetet nagyobbra. Ez olyan 4-5 ezer volt sürgősségiben.
Erről beszélek én is.A gyári értékről.KILL3R etz írta:Pont ezért csinálták olyan sűrű menetre, hogy meg lehessen húzni erősebben. De nem ész nélkül... Amikor megvettem a kis-etz-t akkor úgy meg volt tépve hogy a 70 centis csőfogóval alig lehetett lelazítani... Nem hiszem hogy a gyári 20 centis erőkarú "hollanderfogóval" húzták meg.... Én ezt értettem ésszel meghúzás alatt.
Hogy egy sokunk által ismert idézettel támasszam alá: " A gyári érték a megfelelő."![]()
Nandor írta:..milyen módon lehet orvosolni.
Így vanKILL3R etz írta:Pont ezért csinálták olyan sűrű menetre, hogy meg lehessen húzni erősebben. De nem ész nélkül...
Samu írta:Valami tényleg nem stimmelhet, mert ez nem MZ típushibaBambi meg tudja mondani mi a tapasztalata neki van elég...
Nandor írta: Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem./
Nandor írta:Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem.KILL3R etz írta:Nandor!
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet..../
Nyilván való, hogy nem én csináltam velük valamit. Már csak azért sem mert már így vettem őket. Egyébként sem hiszem, hogy ilyen mértékű kopást szándékosan elő lehetne idézni rövid idő alatt.Devil írta: akkor vegig kene gondolni, hogy mit szoktal csinalni a kipufogoval, mer nem 1 mz-m volt es ilyen gondom sose volt
akkor vegig kene gondolni, hogy mit szoktal csinalni a kipufogoval, mer nem 1 mz-m volt es ilyen gondom sose voltNandor írta:Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem.KILL3R etz írta:Nandor!
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet..../
Hidd el el tud kopni és már ez nem is az elő eset. Ez már az ötödik MZ-m és egy kivételével mindnek el volt. /Az egy kivételt 5e km-el vettem.KILL3R etz írta:Nandor!
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
Az igen!Stravkó írta:A vaterán találtam egy "kipufogó specialistát"!
Lehet tanulni!!!![]()
http://www.vatera.hu/mz_ts_250_1_csere_ ... 47253.html
Ekkora méretben szerintem nincs Helicoil menet.KILL3R etz írta:Nandor!
Heli-Coil technikával lehet menetet javítani. Azt hiszem Bambi foglalkozik ilyennel.![]()
Bár azt nem értem, hogy a mozgástól hogy tudott elkopni a menet....
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég