Elektronika topik - a pokol kapuja
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sajna, igen. Nemtudom, eredetit lehet-e valahol még beszerezni, de van egy tippem, hogy használhatót találj. Ha van látókörödben régi vágású autósbolt, ahol még keleti autókhoz árultak( nak) cuccokat, ott érdeklődj van-e trabi megszakító, ott még néha előfordul a 90-es évekbeli utángyártott megszakító, nagyságrendekkel jobbak voltak a mostaniaknál.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak hátrányt!
Annyira szarok, hogy gyakorlatilag használhatatlanok ezek a megszakítók, Vagy szerzel eredeti gyári megszakítót, vagy feladod és átalakítod elektronikussá.
Annyira szarok, hogy gyakorlatilag használhatatlanok ezek a megszakítók, Vagy szerzel eredeti gyári megszakítót, vagy feladod és átalakítod elektronikussá.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az vajon miért van, hogy a megszakító üllő-kalapács nem fedi teljesen egymást? Nagyjából 1-1,5 mm eltolódás van. És ez már a második, ami ilyen. Meg lehet igazítani, de újra elmászik oldalra. Ennyire szarokat árulnak? Okoz ez amúgy valami hátrányt?
Az vajon miért van, hogy a megszakító üllő-kalapács nem fedi teljesen egymást? Nagyjából 1-1,5 mm eltolódás van. És ez már a második, ami ilyen. Meg lehet igazítani, de újra elmászik oldalra. Ennyire szarokat árulnak? Okoz ez amúgy valami hátrányt?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Gyertyát ugyanolyat tegyél bele mint amit a Simsonban használsz, itt is a régi Bosch számozás szerinti 260-as az előírás.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A szénkefe csere gyanús, de majd igényesen lefényképezem, mertlehet, hogy az alaplap(?) és a szénkefe találkozásánál van valami hiba. Gondolom nem véletlenül pacsmagolták körbe valami gitt- ragasztó szerű anyaggal. Nem tudom, hogy hogyan van gyárilag rögzítve, de lehet, hogy a rögzítés adta meg magát - nem tudom, hogy ez javítható-e szakszerűen.
A gyújtáskimaradást úgy vélem, hogy elektromos, de először kezdek egy gyertyacserével, illetve megnézem a gyújtókábel állapotát. Milyen hőértékű való bele?
Ismételten köszönöm, azt hiszem egy találkozódás alkalmával jövök pár sörrel.
A gyújtáskimaradást úgy vélem, hogy elektromos, de először kezdek egy gyertyacserével, illetve megnézem a gyújtókábel állapotát. Milyen hőértékű való bele?
Ismételten köszönöm, azt hiszem egy találkozódás alkalmával jövök pár sörrel.

Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Melegen gyújtáskimaradás oka, ha elektromos eredetű, a kondenzátor és a trafó körül keresendő (ennek a szénkeféhez nincs köze, de az a leírásod alapján kuka, és esélyesen okozhatja a töltésproblémát) szerk: ja megint elfelejtettem, Szabi-féle elektronikus gyújtás. Ez eléggé megbonyolítja a hibakeresést 
Ha nem elektromos, akkor karburálás.

Ha nem elektromos, akkor karburálás.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért cseréld ki a szénkefét ha jót akarsz,mert a vezetéknek stabilan kell állnia a szénkefében.madigergo írta:Szia!
Megoldódott a kérdés, a szénkefe lehet valószínűleg a ludas, érdekesen körül van pacsmagolva valamivel a "háza", (gondolom valami ragasztóféle) illetve a szénkeféből a vezeték ki tud jönni. - nem tudom, hogy ez így jó-e. (a vezeték végén egy kis henger van, és ki tudom belőle húzni. Mint, ha egy bowdenvég lenne.) (egyenlőre maradt minden a helyén, csak valamit jó irányba mozdíthattam meg..)
Ellenben előjött mégvalami. Melegen elkezd szaggatni a gyújtás, de nagyon. Szinte menni alig lehet vele.
Sajnos képeket most sem tudtam csinálni, ellenben megyek dolgozni, úgyhogy talán csak holnap..![]()
Köszönöm ismét!
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Megoldódott a kérdés, a szénkefe lehet valószínűleg a ludas, érdekesen körül van pacsmagolva valamivel a "háza", (gondolom valami ragasztóféle) illetve a szénkeféből a vezeték ki tud jönni. - nem tudom, hogy ez így jó-e. (a vezeték végén egy kis henger van, és ki tudom belőle húzni. Mint, ha egy bowdenvég lenne.) (egyenlőre maradt minden a helyén, csak valamit jó irányba mozdíthattam meg..
)
Ellenben előjött mégvalami. Melegen elkezd szaggatni a gyújtás, de nagyon. Szinte menni alig lehet vele.
Sajnos képeket most sem tudtam csinálni, ellenben megyek dolgozni, úgyhogy talán csak holnap..
Köszönöm ismét!
Megoldódott a kérdés, a szénkefe lehet valószínűleg a ludas, érdekesen körül van pacsmagolva valamivel a "háza", (gondolom valami ragasztóféle) illetve a szénkeféből a vezeték ki tud jönni. - nem tudom, hogy ez így jó-e. (a vezeték végén egy kis henger van, és ki tudom belőle húzni. Mint, ha egy bowdenvég lenne.) (egyenlőre maradt minden a helyén, csak valamit jó irányba mozdíthattam meg..

Ellenben előjött mégvalami. Melegen elkezd szaggatni a gyújtás, de nagyon. Szinte menni alig lehet vele.
Sajnos képeket most sem tudtam csinálni, ellenben megyek dolgozni, úgyhogy talán csak holnap..

Köszönöm ismét!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A képen egy ETZ (250) 12V generátor van Szabi-féle gyújtással, ilyenen sehogymadigergo írta:(netes kép)
http://users.atw.hu/mototechno/pic/term ... ll%202.jpg
Hol, mit kell ellenőrizni, (hogy le van-e szedve? )

Ez remélem jobban hasonlít:

A 2 és 3 szám szárai közt a függőleges kis "torony".
Az 1 és 2 jelű csavar az ellenállás két vége, a 3 pedig a vasmag rögzítése+testpont amire az állórész testelése is rögzítve van.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mit néztél meg, amit nem találtál?madigergo írta:ellenben a dinamó felől sem igazán találtam töltésre utaló nyomokat.

Szénkefék rendben vannak, a felület ahol csúsznak tiszta?
UI: a villogó töltésjelző miatt, ha nagy fordulaton sem alszik el, gyanús hogy valahol kontakthiba (letört forrasztás a fesz.szab.on belül, laza saru, oxidáció) vagy időleges zárlat (pl. kidörzsölődött kábel miatt)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2015.06.14. 09:40-kor.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
megnéztem, a feszültségszabályzóm nem állítható, nincs rajta poti.
https://citybike.hu/spd/152002MO/Feszul ... ronikus-6V
ilyenem van.
ellenben a dinamó felől sem igazán találtam töltésre utaló nyomokat.
saruk rendben, vezetékek szintén. ötlet?
köszönöm!
https://citybike.hu/spd/152002MO/Feszul ... ronikus-6V
ilyenem van.
ellenben a dinamó felől sem igazán találtam töltésre utaló nyomokat.
saruk rendben, vezetékek szintén. ötlet?
köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja, ezek a modern külső szimeringes TS-ek, reflektorvisszajelző meg minden... bezzegazénidőmben 
Ilyen felállásban a sárga a kombinált töltés- és index visszajelző, és a villogása azt mutatja hogy a fesz.szab. valamennyire mindenképpen működik. Nagyobb fordulaton is villog, vagy elalszik? Ha elalszik, akkor jól működik a szabályzás.
Az elektronikus fesz.szab.-ok (pl. Szabié is) gerjesztésszabályzója a két szélső állapot közt kapcsol, ezért a dinamón lévő ellenállástekercs leszerelendő ha ilyen van beépítve (hibaforrás: az ellenállás testelése közös csavaron van az állórész tekercselésének testelésével. Utóbbit nem kell lekötni, vissza kell tenni a csavarral együtt). Ezt érdemes ellenőrizni, bezavarhat a működésbe.[/quote]
Ez így bonyolultnak hangzik, persze, majd, ha leszedem a deknit, lehet, hogy megvilágosodok...
(netes kép)
http://users.atw.hu/mototechno/pic/term ... ll%202.jpg
Hol, mit kell ellenőrizni, (hogy le van-e szedve? )

Ilyen felállásban a sárga a kombinált töltés- és index visszajelző, és a villogása azt mutatja hogy a fesz.szab. valamennyire mindenképpen működik. Nagyobb fordulaton is villog, vagy elalszik? Ha elalszik, akkor jól működik a szabályzás.
Az elektronikus fesz.szab.-ok (pl. Szabié is) gerjesztésszabályzója a két szélső állapot közt kapcsol, ezért a dinamón lévő ellenállástekercs leszerelendő ha ilyen van beépítve (hibaforrás: az ellenállás testelése közös csavaron van az állórész tekercselésének testelésével. Utóbbit nem kell lekötni, vissza kell tenni a csavarral együtt). Ezt érdemes ellenőrizni, bezavarhat a működésbe.[/quote]
Ez így bonyolultnak hangzik, persze, majd, ha leszedem a deknit, lehet, hogy megvilágosodok...

(netes kép)
http://users.atw.hu/mototechno/pic/term ... ll%202.jpg
Hol, mit kell ellenőrizni, (hogy le van-e szedve? )
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:...ja és az érdemi info lemaradt, bocs![]()
Az elektronikán van egy potenciométer, amivel lehet állítani a szabályzást. Úgy kell belőni hogy negyed-félgázon már el kell kezdenie emelkedni a feszültségnek (6.7-6.9 V) de 7.2-7.4V fölé nem mehet teljes gázon sem.
Hogyan veszem le ennek az elektronikának a tetejét? Ugye ez egy műanyag doboz, felcsavarozva. Hátulról találok vajon csavart, vagy rápattintós?
http://mullerelectronics.hu/fesz%20szab ... e-0016.jpg
De gondolom vad tekergetés előtt jól megnézem, hogy a dinamó felől jön-e villany. Ha nem, akkor arrafelé nézelődök, ha meg jön, akkor állítgatom..

Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
...ja és az érdemi info lemaradt, bocs
Az elektronikán van egy potenciométer, amivel lehet állítani a szabályzást. Úgy kell belőni hogy negyed-félgázon már el kell kezdenie emelkedni a feszültségnek (6.7-6.9 V) de 7.2-7.4V fölé nem mehet teljes gázon sem.

Az elektronikán van egy potenciométer, amivel lehet állítani a szabályzást. Úgy kell belőni hogy negyed-félgázon már el kell kezdenie emelkedni a feszültségnek (6.7-6.9 V) de 7.2-7.4V fölé nem mehet teljes gázon sem.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ja, ezek a modern külső szimeringes TS-ek, reflektorvisszajelző meg minden... bezzegazénidőmbenmadigergo írta:Van egy kék, (refi) meg egy sárga.aronpfabian írta:Az index és a dinamó visszajelzője közös (piros v. narancs). Ha a dinamó nem működik (leállítva, alapjáraton) folyamatosan világít, ha működik, elalszik. Az index szaggatottan invertálja.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
A sárga amint ráadom a gyújtást, villog. De az index nem megy. Mi lehet összekuszálva? :O

Ilyen felállásban a sárga a kombinált töltés- és index visszajelző, és a villogása azt mutatja hogy a fesz.szab. valamennyire mindenképpen működik. Nagyobb fordulaton is villog, vagy elalszik? Ha elalszik, akkor jól működik a szabályzás.
Az elektronikus fesz.szab.-ok (pl. Szabié is) gerjesztésszabályzója a két szélső állapot közt kapcsol, ezért a dinamón lévő ellenállástekercs leszerelendő ha ilyen van beépítve (hibaforrás: az ellenállás testelése közös csavaron van az állórész tekercselésének testelésével. Utóbbit nem kell lekötni, vissza kell tenni a csavarral együtt). Ezt érdemes ellenőrizni, bezavarhat a működésbe.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van egy kék, (refi) meg egy sárga.aronpfabian írta:Az index és a dinamó visszajelzője közös (piros v. narancs). Ha a dinamó nem működik (leállítva, alapjáraton) folyamatosan világít, ha működik, elalszik. Az index szaggatottan invertálja.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
A sárga amint ráadom a gyújtást, villog. De az index nem megy. Mi lehet összekuszálva? :O
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az index és a dinamó visszajelzője közös (piros v. narancs). Ha a dinamó nem működik (leállítva, alapjáraton) folyamatosan világít, ha működik, elalszik. Az index szaggatottan invertálja.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
A másik (fehér v. citromsárga) az üresjelző.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amit elfelejtettem írni, hogy már ez is "elektronikus", akarom mondani Müller Szabolcs által kreált darab.aronpfabian írta:http://m.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU
A 12. percig van szó az MZ-hez hasonló rendszerről. Ha leveszed a fesz.szab. fedelét (lekötött akkuval, ne okozz véletlen zárlatot) akkor a bal háromállású nyelv baloldali állása a videoban látható gerjesztés, a középső ("lebegő") amikor az ellenálláson (dinamó házára erősített tekercs) folyik áram, a jobb pedig a túláramvédelem.
A jobb oldali nyelv a visszáramkapcsoló, bal=be, jobb=ki.
Nézd meg mi nem működik a videoban ismertetett módon, járó motornál. Azzal lesz a gond.
UI: előtte persze saruk ellenőrzéseami gusztustalanul oxidálódott, az áram se megy át rajta szívesen.
Olvasgatok egyébként visszafelé, látom, voltak már hasonló problémák..
Egyébként a kmórában a villogó sárga fény (nem megy az index) mit jelent? A töltés hiányát?
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://m.youtube.com/watch?v=I4wjw6Do4PU
A 12. percig van szó az MZ-hez hasonló rendszerről. Ha leveszed a fesz.szab. fedelét (lekötött akkuval, ne okozz véletlen zárlatot) akkor a bal háromállású nyelv baloldali állása a videoban látható gerjesztés, a középső ("lebegő") amikor az ellenálláson (dinamó házára erősített tekercs) folyik áram, a jobb pedig a túláramvédelem.
A jobb oldali nyelv a visszáramkapcsoló, bal=be, jobb=ki.
Nézd meg mi nem működik a videoban ismertetett módon, járó motornál. Azzal lesz a gond.
UI: előtte persze saruk ellenőrzése
ami gusztustalanul oxidálódott, az áram se megy át rajta szívesen.
A 12. percig van szó az MZ-hez hasonló rendszerről. Ha leveszed a fesz.szab. fedelét (lekötött akkuval, ne okozz véletlen zárlatot) akkor a bal háromállású nyelv baloldali állása a videoban látható gerjesztés, a középső ("lebegő") amikor az ellenálláson (dinamó házára erősített tekercs) folyik áram, a jobb pedig a túláramvédelem.
A jobb oldali nyelv a visszáramkapcsoló, bal=be, jobb=ki.
Nézd meg mi nem működik a videoban ismertetett módon, járó motornál. Azzal lesz a gond.
UI: előtte persze saruk ellenőrzése

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!aronpfabian írta:A dobozt nem kell állítgatni (reméljük az előző tulaj sem tette), a jeladó csatlakozásait nézd meg először a gyújtásfedél alatt. Szeretnek lerázódni ha nem 100% központos a forgórész (akár el is engedhetik a NYÁK-ot a szegecsek, ilyenkor még jobban rázza)madigergo írta:Sziasztok!
125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".
Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka?![]()
Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?
Előre is köszönöm!
Ez megoldódott, telefonon beszéltem Szabolccsal, és gyakorlatilag minden mást kizártam, így marad az elektronika. Fordítottam a potin egy keveset, és mostmár vígan pörög.
Viszont töltésem az nincs.. Holnap végignézegetek mindent, végigmérem, hátha meg lesz a ludas. Van amire nagyon gyanakodhatok, vagy a szokásos? (saruk, forrasztások, stb, majd a dinamó? (ebben még az van, ha jól tévedek. ) ott mit kéne néznem? (Nem igazán szedtem még szét ezen részét ))
Illetve ETZ berúgókar van rajta, ami nem zavar, sőt, tetszik, csak kotyog a tengelyen. Még erre sem néztem rá, csak észrevettem. (a csavar nem laza, de lehet, hogy rossz irányból van betéve, vagy megszakadt a menet, stb..) Csereszabatos a két típus berúgókarja, vagy érdemes visszacserélni?
Köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára madigergo 2015.06.13. 22:56-kor.
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Mert a 250essel hamarabb kap tüdősípolást az ember, ha véletlen be kellene tolni akku nélküli állásba.
ez csak vicc volt, de lehet benne valami.... 


- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az enyémbe 5Ah gondozásmentes zárt akku van (250-ETZ)majdnem határeset még az is.De mondjuk az is furcsa hogy a
kis ETZ hez 5Ah ír elő a gyártó,míg a nagy ETZ hez 9Ah.Hogy miért.
???
kis ETZ hez 5Ah ír elő a gyártó,míg a nagy ETZ hez 9Ah.Hogy miért.

A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem kell évente akksit venni. A zárt (AGM) típusokat fel is tudod vinni a lakásba, nem mar szét mindent maga körül. Csepptöltő fölösleges, kéthetente (nem kéthavonta!!) rátöltesz és kész.ETZmanus írta:Sziasztok!
ETZ250-hez (skoda elektronikus fesz.szabályzós), vettem ma egy gondozasmentes (zárt)JpMoto ytx4l-bs akkut.
Az eladótól 4 Ah-s akku kértem, és ezt adta. A neten most nézem, hogy ez csak 3Ah-s:(
Előtte 8 Ah-s normál akku volt , de évente kellett vennem őket ( télen nincs lehetőségem őket folyamatosan csepptöltőn hagyni, így kb. 1,5-2havonta töltőre raktam az téli idöszakban, de most tavasszal a töltést nem vette fel: 6v volt a 12v-os akkuban(kuka).
Azt gondoltam, hogy olcsóbb, ha évente veszek 4eFt-ért egy akkut. (4Ah). Semmi plusz fogyasztó nincs a motoron, a generátor elbírja a fogyasztókat, így ha nem megy el a töltésem, akkor más hátrányát nem látom a kisebb akkunak.
A kérdésem (amivel nem vagyok tisztában): A most vásárolt akkunak nem lesz sok a generator töltési áramerőssége? Pl felrobban stb...
UI: szerintem is kicsi lesz a 3 Ah-s. Ha huzamosabb ideig nem használod és utána nem röffen be elsőre a motor valami miatt, akkor viheted fel töltőre mert nem fogja elbírni a trafót sem. A dugóban állást sem fogja díjazni (1500 RPM alatt nem igazán tölt még a generátor)
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az az aksi nagyon gyenge! Nekem 6-7 évig simán kibírja egy aksi. Ott van baj nem kevés...
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
ETZ250-hez (skoda elektronikus fesz.szabályzós), vettem ma egy gondozasmentes (zárt)JpMoto ytx4l-bs akkut.
Az eladótól 4 Ah-s akku kértem, és ezt adta. A neten most nézem, hogy ez csak 3Ah-s:(
Előtte 8 Ah-s normál akku volt , de évente kellett vennem őket ( télen nincs lehetőségem őket folyamatosan csepptöltőn hagyni, így kb. 1,5-2havonta töltőre raktam az téli idöszakban, de most tavasszal a töltést nem vette fel: 6v volt a 12v-os akkuban(kuka).
Azt gondoltam, hogy olcsóbb, ha évente veszek 4eFt-ért egy akkut. (4Ah). Semmi plusz fogyasztó nincs a motoron, a generátor elbírja a fogyasztókat, így ha nem megy el a töltésem, akkor más hátrányát nem látom a kisebb akkunak.
A kérdésem (amivel nem vagyok tisztában): A most vásárolt akkunak nem lesz sok a generator töltési áramerőssége? Pl felrobban stb...
ETZ250-hez (skoda elektronikus fesz.szabályzós), vettem ma egy gondozasmentes (zárt)JpMoto ytx4l-bs akkut.
Az eladótól 4 Ah-s akku kértem, és ezt adta. A neten most nézem, hogy ez csak 3Ah-s:(
Előtte 8 Ah-s normál akku volt , de évente kellett vennem őket ( télen nincs lehetőségem őket folyamatosan csepptöltőn hagyni, így kb. 1,5-2havonta töltőre raktam az téli idöszakban, de most tavasszal a töltést nem vette fel: 6v volt a 12v-os akkuban(kuka).
Azt gondoltam, hogy olcsóbb, ha évente veszek 4eFt-ért egy akkut. (4Ah). Semmi plusz fogyasztó nincs a motoron, a generátor elbírja a fogyasztókat, így ha nem megy el a töltésem, akkor más hátrányát nem látom a kisebb akkunak.
A kérdésem (amivel nem vagyok tisztában): A most vásárolt akkunak nem lesz sok a generator töltési áramerőssége? Pl felrobban stb...
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok az előző aksim 7 évesen lett csee érett az utőbbi 6 évesen cseréltem ez mind hagyományos mechanikus szabályozóval 1x volt hiba el engedte a forrasztás az áramtekercset a 15 év allat üdv. juragy
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A dobozt nem kell állítgatni (reméljük az előző tulaj sem tette), a jeladó csatlakozásait nézd meg először a gyújtásfedél alatt. Szeretnek lerázódni ha nem 100% központos a forgórész (akár el is engedhetik a NYÁK-ot a szegecsek, ilyenkor még jobban rázza)madigergo írta:Sziasztok!
125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".
Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka?![]()
Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?
Előre is köszönöm!
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".
Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka?
Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?
Előre is köszönöm!
125-ös TS -en Müller Szabolcs féle jeladós gyújtás van (nem tudom a pontos típusát), és 4500-as fordulatnál "leszabályoz".
Helytelen beállítás, esetleg szabályozható ford.számkorlátozást is rejthet a dobozka?

Hogyan, honnan érdemes keresni a "hibát"?
Előre is köszönöm!
Közlekedj ésszel, és élvezd a tájat, vagy hajts mint az állat, és épülj bele!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha minden jó, és mégis keveset tölt, akkor még a következőt csinálhatod.pdav87 írta:Szisztok!
Pár napja írtam töltés ügyben, köszönöm a választ, lefényképeztem a motoron lévő feszszabályozót, meg alakítottam pár dolgot. Mivel nappal használom a motort 95% ban, ezért kicseréltem az első izzót 25/25 wattos bajonettzáras simson izzóra, majd erről is rakok fel képet, meg a vezetékeket kicseréltem a dinamó és a fesszabályozó és az akku között. Sokkal jobb lett a fénye mindennek. A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt.
A képen megjelöltem egy ellenállást. Ezeken a szabályzókón ez 1,1K vagy 1,2K szokott lenni. (mindkettővel találkoztam már).
Ha kisebbet teszel be helyette akkor nagyobb lesz a töltőfesz. Próbálj meg egy 1K ellenállást.
...amúgy mennyi az a "keveset tölt"? Mérted multival?

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
szia ez a diódás dolog engem is nagyon érdekel esetleg meg beszélhetnénk telefonon????? :30/970 25 37 a számom írj sms-t és fel hívlak elég ha azt írod dióda és tudni fogom!!gesszti írta:"A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt"
Dobd ki az elektronikus feszszabot, rakj vissza egy eredetit, a visszáramkapcsolót váltsd ki egy schottky diódával (mbr 1645) és kész. 35W-os fényszóró izzó állandóan megy, semmi sincs ledesítve, és megy még egy usb gps töltő is nálam ebben az összeállításban...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
ez régi ügy jó 10 év után rakom ismét össze az oldalkocsisomat csak emlékszem az akkoriban kapható fesz szaboknak elég volt ha 1-2 alkalommal ki ment a 8 amperos bizti egyböl be szartak ezért érdeklődöm van -e mostanában jobb minőség rá adásul az oldal kocsison ugye több a lámpa tehát sokszor volt hogy fogyott az amper az aksiból és falta a töltést na ezt aztán az akkori elektromos szabályzók egyáltalán nem toleráltákaronpfabian írta:Ha a "véletlen zárlat" gyakori, akkor nem biztos hogy a fesz.szab. a gagyi, ott más gond lesz (rossz bekötés, áthúzó saruk, kidörzsölődött vezetékek).Mad Max írta:sziasztok!! létezik manapság megbízható elektromos fesz szab 6 voltos rendszerhez mert mikor én mzéztem jó 10 éve nagyon gagyik voltak!! Egy véletlen zárlat és egyböl végük volt!!
Ezen kívül is volt vele problémád?
- gesszti
- bajnok
- Hozzászólások: 1130
- Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
- MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
- Tartózkodási hely: Keszthely
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt"
Dobd ki az elektronikus feszszabot, rakj vissza egy eredetit, a visszáramkapcsolót váltsd ki egy schottky diódával (mbr 1645) és kész. 35W-os fényszóró izzó állandóan megy, semmi sincs ledesítve, és megy még egy usb gps töltő is nálam ebben az összeállításban...
Dobd ki az elektronikus feszszabot, rakj vissza egy eredetit, a visszáramkapcsolót váltsd ki egy schottky diódával (mbr 1645) és kész. 35W-os fényszóró izzó állandóan megy, semmi sincs ledesítve, és megy még egy usb gps töltő is nálam ebben az összeállításban...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szisztok!
Pár napja írtam töltés ügyben, köszönöm a választ, lefényképeztem a motoron lévő feszszabályozót, meg alakítottam pár dolgot. Mivel nappal használom a motort 95% ban, ezért kicseréltem az első izzót 25/25 wattos bajonettzáras simson izzóra, majd erről is rakok fel képet, meg a vezetékeket kicseréltem a dinamó és a fesszabályozó és az akku között. Sokkal jobb lett a fénye mindennek. A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt.


Pár napja írtam töltés ügyben, köszönöm a választ, lefényképeztem a motoron lévő feszszabályozót, meg alakítottam pár dolgot. Mivel nappal használom a motort 95% ban, ezért kicseréltem az első izzót 25/25 wattos bajonettzáras simson izzóra, majd erről is rakok fel képet, meg a vezetékeket kicseréltem a dinamó és a fesszabályozó és az akku között. Sokkal jobb lett a fénye mindennek. A baj viszont továbbra is az, hogy keveset tölt.


- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha a "véletlen zárlat" gyakori, akkor nem biztos hogy a fesz.szab. a gagyi, ott más gond lesz (rossz bekötés, áthúzó saruk, kidörzsölődött vezetékek).Mad Max írta:sziasztok!! létezik manapság megbízható elektromos fesz szab 6 voltos rendszerhez mert mikor én mzéztem jó 10 éve nagyon gagyik voltak!! Egy véletlen zárlat és egyböl végük volt!!
Ezen kívül is volt vele problémád?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok!! létezik manapság megbízható elektromos fesz szab 6 voltos rendszerhez mert mikor én mzéztem jó 10 éve nagyon gagyik voltak!! Egy véletlen zárlat és egyböl végük volt!!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A Piactéren is fenn van a hirdetése (Szervíz alatt) illetve a FB csoportban is tag.Mad Max írta:Sziasztok! hogyan tudnám én elérni ezt a baki Mátét kábelköteg ügyben???
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! hogyan tudnám én elérni ezt a baki Mátét kábelköteg ügyben???
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Az ellenállás 1000% hogy nem kell, az elektronikus szabályzó más elven működik, a háromállású mechanikusnál van rá szükség.pdav87 írta:Elektronikus feszszabályzó van rajta, de van pár dolog ami nem úgy működik ahogy a fórumon írják, ezért gondolom, hogy a dinamóval van a gond. Pl a szabályozó ellenállással alszik csak ki a töltésjelző, ha leveszem úgy ahogy mondják akkor abszolút nem működik, ha visszarakom, akkor van töltés, de nagyon kevés. Az elektronikus feszszabályzó nem szokott tönkre menni nem? Nem igazán értek hozzá, nem tudom hol kezdjem és hogy hogyan.
Amikor kikötötted az ellenállást, nem felejtetted el visszatenni az állórész tekercselésének testvezetékét? Közös csavarja van az ellenállás vasmagjával. Kizárólag ezt kell visszakötni, a D+/DF csatlakozókon lévő csavarokra (ellenállástekercs vezetékének két vége) semmit! Ezekre elektronikus szabályzónál csak a fesz.szab.-ba menő megfelelő vezetékek csúszósarui lehetnek csatlakoztatva.
Elromolni elromolhat az elektronikus szabályzó is, de az jó eséllyel látszik (leégett áramköri elem). Egy fényképet tudsz mutatni a NYÁK-ról?
Emellett a kábelezést (főleg a csatlakozó sarukat - szeretnek ellenállássá ill. később szigeteléssé oxidálódni) és a szénkeféket valamint a pályájukat ellenőrizném még.
Az állórész bakelit lapján a DF saru szegecselése is hajlamos elmozdulni, emiatt letörhet róla alul a vezeték. Ez az állórész tekercselésének a másik vége (az egyik ugye az ellenállástekerccsel közösen rögzített test volt)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Elektronikus feszszabályzó van rajta, de van pár dolog ami nem úgy működik ahogy a fórumon írják, ezért gondolom, hogy a dinamóval van a gond. Pl a szabályozó ellenállással alszik csak ki a töltésjelző, ha leveszem úgy ahogy mondják akkor abszolút nem működik, ha visszarakom, akkor van töltés, de nagyon kevés. Az elektronikus feszszabályzó nem szokott tönkre menni nem? Nem igazán értek hozzá, nem tudom hol kezdjem és hogy hogyan.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A feszültségszabályzó milyen állapotú, hogyan működik? Inkább azzal szokott baj lennipdav87 írta:Sziasztok!
Nem boldogulok a motor elektronikus részével, ts 125 öm van, keveset tölt, 3-4000-es fordulat között alszik csak ki. leszereltem a dinamót, lekötöttem róla mindent, ellenállást mértem a tekercsek kivezetéseinél, 4,4 ohmot. A kérdésem az, hogy mennyit kell mérnem, vagy hogy tudok meggyőződni arról, hogy a dinamó megfelelő e?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Nem boldogulok a motor elektronikus részével, ts 125 öm van, keveset tölt, 3-4000-es fordulat között alszik csak ki. leszereltem a dinamót, lekötöttem róla mindent, ellenállást mértem a tekercsek kivezetéseinél, 4,4 ohmot. A kérdésem az, hogy mennyit kell mérnem, vagy hogy tudok meggyőződni arról, hogy a dinamó megfelelő e?
Nem boldogulok a motor elektronikus részével, ts 125 öm van, keveset tölt, 3-4000-es fordulat között alszik csak ki. leszereltem a dinamót, lekötöttem róla mindent, ellenállást mértem a tekercsek kivezetéseinél, 4,4 ohmot. A kérdésem az, hogy mennyit kell mérnem, vagy hogy tudok meggyőződni arról, hogy a dinamó megfelelő e?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
köszönöm zsakfos pontosan ez az amire gondoltam remek cucc az egyik ismerősöm az utolsó 9 évvel ezelőtti infóm szerint 4 éve már minden hiba nélkül használta pedig ő nem egy precíz ember szereti sodorgatva használni a drótokat és patkolni abiztit de az ár tényleg durva nagyon
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
az én mocimon mindig toppon volt minden a vezetékektöl kezdve a csatlakozásokon át a dinamó fesz szab de ahogy az egyik kolléga írta nem az állandó világításra van tervezve pláne nem az oldalkocsin található 3 helyzetjelző elöl és a hátsó lámpa hátul ez akár mit csináltam vele sok volt neki csak az oldalkocsi csomagtartójában elhelyezett 6 voltos trabi aksival működött viszont amég nem volt kötelező az állandó világítás ha határon is de bírta a rendszer viszont az index már ekkor is necces volt szoval ezért keresem a 12v-os cuccot rá menne az etz generátor is de ahoz meg kell esztergálni a blokkot az meg maradandó "károsodás ami egy ilyen veterán gépen nem opció tehát vagy találok abbol a 12v-os átalakítóbol vagy ismét cipelem a trabi aksit vagy marad a led barkács arról már hallottam hogy bevált!! a fék,helyzet jelző mind led és csak a fényszóró és az index eredeti bár egy modern relével aminek nem kell ellenállás az index is lehet ledes ráadásul a szofita foglalat igen alkalmas a ledes átalakításra!!!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csakhogy akkor még nem volt kötelező a világítás.Azért az nem mindegy ám!zudori írta:A 6 Voltos rendszer is megfelelő, igaz, hogy a 12 Voltos jobban terhelhető, de a gyárban annak dején pontosan kiszámolták, működött a dolog több évtizeden át. Kár sok pénzért átalakítani, amikor ha rendben van a vezetékek környékén minden, akkor működik.
6V-os akárhogy is szépítjük egy elavultnak tekinthető rendszer.
Persze működik úgy ahogy meg minden,de ma már igény van más dolgokra is amit a 12V tud biztositani.
Szivargyújtó,gps,telefontöltő stb stb
Arról nem is beszélve hogy ha mondjuk kiég egy izzó és nincs nálad tartalék,akkor bármelyik boltban,benzinkúton tudsz venni 12V-at,de 6-ost nem.Fesszabályzót is könnyebb szerezni a 12-eshez,meg még sorolhatnám.
Szerintem megéri átalakitani,persze nem 250 eurós áron.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A 6 Voltos rendszer is megfelelő, igaz, hogy a 12 Voltos jobban terhelhető, de a gyárban annak dején pontosan kiszámolták, működött a dolog több évtizeden át. Kár sok pénzért átalakítani, amikor ha rendben van a vezetékek környékén minden, akkor működik.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért a 12 V-os rendszer, főleg generátorral, stabilabb és jobban terhelhető, mint a 6 V-os dinamó. Én is a cserében gondolkodnék. Sajnos nem tudok segíteni, viszont remélem lesz aki tud.aronpfabian írta:Hagyd meg a 6V-osat, inkább a 45 éves kábelektől és csatlakozóktól szabadulj meg. Meglepő mértékben fog javulni a teljesítménye, ha némi vezeték is található majd a rendszerben, nem csak ellenállásMad Max írta:Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
UI: kábelköteggel kapcsolatban Baki Mátét érdemes keresni, itt az oldalon is hirdet. Színhelyes, megfelelő méretű, jó minőségű köteget gyárt.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hagyd meg a 6V-osat, inkább a 45 éves kábelektől és csatlakozóktól szabadulj meg. Meglepő mértékben fog javulni a teljesítménye, ha némi vezeték is található majd a rendszerben, nem csak ellenállásMad Max írta:Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???

UI: kábelköteggel kapcsolatban Baki Mátét érdemes keresni, itt az oldalon is hirdet. Színhelyes, megfelelő méretű, jó minőségű köteget gyárt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hát elég húzós ára van,ha erre gondolsz:Mad Max írta:Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
https://www.powerdynamo.eu/shop/show_pr ... 0tj9h3f2i0
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! nekem egy 1970-es oldalkocsis es250/2-esem van régen olvastam hogy létezik hozzá 12 voltos rendszer amit csak fel kell tenni rá átalakítás nélkül a németek gyártják tud valaki infót hol lehetne beszerezni???
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hali Misi, töltésedet mérted? Nem lehetséges, hogy túltöltésed van, az kavar be az elektronikának??
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 3 vendég