Fékek
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Az NKH-s hozzáállásról amit írtam az itt nálunk jellemző. Máshol lehet másképp állnak a dologhoz, próbálkozni persze lehet...[/quote]
Köszi,megérdeklődöm,aztán ennek függvényében állok a dologhoz!
Köszi,megérdeklődöm,aztán ennek függvényében állok a dologhoz!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Ugyanis egyszer úgy jártam,mikor még 250 köbcentitől kellett súlyadót fizetni,hogy elvolt írva a forgalmimban,243 helyett 250 volt beleírva,emiatt 5 évre visszamenőleg megakartak súlyadóztatni
,nos ekkor bementem a közlekedésfelügyelethez,ahol adtak egy igazolást a valós köbcentiről,így nem büntettek meg,és a forgalmiban is kijavították.
Nos ekkor láttam,hogy minden járműnek benne van a számítógépben az összes műszaki adata kis túlzással az utolsó csavarig!
Bocs az offért,csak ez most jutott eszembe és az előző hsz-emhez kapcsolódik


Nos ekkor láttam,hogy minden járműnek benne van a számítógépben az összes műszaki adata kis túlzással az utolsó csavarig!

Bocs az offért,csak ez most jutott eszembe és az előző hsz-emhez kapcsolódik

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Hátttőőőőő én anno meg is kérdeztem... Elfelejtettem volna írni?festékes írta:"Mit kell azon papirozni?![]()
Láttál te már olyan forgalmit amiben szerepel hogy milyen fék van járművön?
2x műszakiztattam már a /1-et tárcsafékkel.A kutya meg nem kérdezte hogy ez most tényleg igy jött-e ki a gyárból vagy csinált"
Igen egyszer régen láttam egy /1-est aminek a forgalmijába be volt jegyezve, csak akkor még etz-m volt és pont nem érdekelt,a műszaki nem különösebben hat meg,tudom,hogy átmegy,nem akarom magam ismételni,egyszer már leírtam,hogy egy barátom önhibáján kívül egy halálos baleset részese ,okozója lett,nem büntették meg,de a gépet lefoglalták,forgalmit elvették és A-tól cettig átvizsgálták,hogy minden oké e,természetesen a műszaki adatokat és egyebeket is,na csak ennyiből érdekel,hiába szeretem ha rendbe vannak a dolgok nagyjából ennyi.
Végülis csak megkérdeztem,és anno Gabsic mondta,hogy a vizsgaállomáson megkérdezi ahol melózik de ha tudom,hogy ilyen gyorsan válaszol,már rég utánajártam volna,a kpm 10 percre van tőlem,na mindegy majd a jövő héten bemegyek és megérdeklődöm.
Fuck...
Na szóval:
ha bemész NKH-hoz, akkor jó eséllyel kapásból azzal le is fognak rázni, hogy nem csinálhatod meg, ilyenre nincs lehetőség. (Próbálj csak meg hivatalosan 125-ösből 150-est csinálni)
Valóságban persze megoldható minden, összeépítési/átalakítási engedély kell, szakszerű számításokkal, dokumentációkkal, stb. Ha tudsz olyat aki ezt megjátszotta már, akkor azt lemásolva hivatkozva rá egyszerűbb a dolog, de pénzben akkor se olcsó (kérelem, eljárási illeték, új forgalmi, új vizsga...).
Nekünk buszoknál volt ilyen, mutattak is papírt, hogy mivel a régi futómű alkatrész gyártása megszűnt, milyen átépítésre lett engedély kérve. Ez csak egy sima fénymásolt papír volt, amit csatolni kellett a kérelemhez és kész.
Ha engedély nélkül cserélsz féket akkor műszakin 99.95%-ban nem lesz problémád, főleg a jelenlegi helyzetben mikor a műszakiztatás enyhén kezd kereskedelmi jelleget ölteni. Ha viszont ahogy szó volt róla hogy esetleg baleset történik, akkor már csúnyán seggbe kúrhatnak érte. Hiába bizonygatod hogy ezzel csak jobb lett a fékhatás stb, rád húzzák a vizes lepedőt, mivel engedély nélküli átalakítás volt.
Kb olyan ez mint ha állsz a sorban a bankban, bejön egy álarcos faszi bankot rabolni, te előkapsz egy géppisztolyt és lelövöd a rablót, megakadályozva ezzel a bank kirablását, akkor nem fognak kitüntetni a bankrablás meghiúsításáért, hanem inkább téged csuknak be engedély nélküli fegyvertartásért...
Ezt mindenki maga döntse el mennyi kockázatot vállal. Lepapírozni ha nincs meg a megfelelő műszaki dokumentációd akkor felejtős, de egyébként is több tízezres tétel. Nekem anno a 125-ös TS-en bőven elég volt a dobfék miután rendbe szedtem a féket. 250-esnél már jó eséllyel elgondolkoznék én is az átalakításon...
Az NKH-s hozzáállásról amit írtam az itt nálunk jellemző. Máshol lehet másképp állnak a dologhoz, próbálkozni persze lehet...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
"Mit kell azon papirozni?
Láttál te már olyan forgalmit amiben szerepel hogy milyen fék van járművön?
2x műszakiztattam már a /1-et tárcsafékkel.A kutya meg nem kérdezte hogy ez most tényleg igy jött-e ki a gyárból vagy csinált"
Igen egyszer régen láttam egy /1-est aminek a forgalmijába be volt jegyezve, csak akkor még etz-m volt és pont nem érdekelt,a műszaki nem különösebben hat meg,tudom,hogy átmegy,nem akarom magam ismételni,egyszer már leírtam,hogy egy barátom önhibáján kívül egy halálos baleset részese ,okozója lett,nem büntették meg,de a gépet lefoglalták,forgalmit elvették és A-tól cettig átvizsgálták,hogy minden oké e,természetesen a műszaki adatokat és egyebeket is,na csak ennyiből érdekel,hiába szeretem ha rendbe vannak a dolgok nagyjából ennyi.
Végülis csak megkérdeztem,és anno Gabsic mondta,hogy a vizsgaállomáson megkérdezi ahol melózik de ha tudom,hogy ilyen gyorsan válaszol,már rég utánajártam volna,a kpm 10 percre van tőlem,na mindegy majd a jövő héten bemegyek és megérdeklődöm.

Láttál te már olyan forgalmit amiben szerepel hogy milyen fék van járművön?
2x műszakiztattam már a /1-et tárcsafékkel.A kutya meg nem kérdezte hogy ez most tényleg igy jött-e ki a gyárból vagy csinált"
Igen egyszer régen láttam egy /1-est aminek a forgalmijába be volt jegyezve, csak akkor még etz-m volt és pont nem érdekelt,a műszaki nem különösebben hat meg,tudom,hogy átmegy,nem akarom magam ismételni,egyszer már leírtam,hogy egy barátom önhibáján kívül egy halálos baleset részese ,okozója lett,nem büntették meg,de a gépet lefoglalták,forgalmit elvették és A-tól cettig átvizsgálták,hogy minden oké e,természetesen a műszaki adatokat és egyebeket is,na csak ennyiből érdekel,hiába szeretem ha rendbe vannak a dolgok nagyjából ennyi.
Végülis csak megkérdeztem,és anno Gabsic mondta,hogy a vizsgaállomáson megkérdezi ahol melózik de ha tudom,hogy ilyen gyorsan válaszol,már rég utánajártam volna,a kpm 10 percre van tőlem,na mindegy majd a jövő héten bemegyek és megérdeklődöm.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Erre gondoltam en is, de termeszetesen nem otthon vagyok, hogy meg is tudjam nezni, mukodne e ez az otlet...
Mar reg blokkoltam az elso kereket
de akkor is maradt kb 1cm a markolatig.
Mar reg blokkoltam az elso kereket

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Fékek
Mit kell azon papirozni?festékes írta:Hali!
Volt már szó itt hogy a dobfékes perkómat tárcsafékesre alakítanám!
Nos az idén jó lenne ezt véghezvinnem,de szeretném szabályosan lepapírozni,mint anno írtam is.
Gabsic kollega mondta,hogy mint műszaki osztályos dolgozóutánanéz ennek!
Nos várom a választ azért nem írtam pü-be,hátha mást is érdekel!

Láttál te már olyan forgalmit amiben szerepel hogy milyen fék van járművön?
2x műszakiztattam már a /1-et tárcsafékkel.A kutya meg nem kérdezte hogy ez most tényleg igy jött-e ki a gyárból vagy csinált.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Fékek
Hát, véleményem szerint elsőnek meg kellene nézni, hogy ha izomból megtéped a kart, marad-e hely a kar meg a gázfogantyú között. Ha igen, akkor a kar azon részét kellene óvatosan megreszelgetni, nem is reszelni, hanem szinte csak koptatni, ami a főfékhenger dugattyúját nyomja. Kis reszelés-> próba -> óvatos reszelés -> próba...addig, amíg minimális hely marad csak a fogantyúnál, de nem ér a gázhoz, megtépve sem! (gondolva a fékbetét kopására, hogy nem biztos, hogy azonnal utánaállítódik a munkahenger dugattyúja és a féktárcsa oldalirányú ütésére). <--Ezt próbálnám meg, de kétségeim vannak, hogy a gyakorlatban is jelentős méretbeli eltérést lehet elérniDrV írta:Udv!
Az elso fekem fogaspontja messze van a kormanytol (rovidek az ujjaim?). Ezen hogy lehetne segiteni? Amikor utassal fekezek nem birok eleg erot kifejteni a tavolsag miatt, amugy tokeletesen fog.

Ha ez nem, akkor csere más típusra, gondolom

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára petrvs 2011.03.02. 16:02-kor.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
Hali!
Volt már szó itt hogy a dobfékes perkómat tárcsafékesre alakítanám!
Nos az idén jó lenne ezt véghezvinnem,de szeretném szabályosan lepapírozni,mint anno írtam is.
Gabsic kollega mondta,hogy mint műszaki osztályos dolgozó
utánanéz ennek!
Nos várom a választ azért nem írtam pü-be,hátha mást is érdekel!
Volt már szó itt hogy a dobfékes perkómat tárcsafékesre alakítanám!

Nos az idén jó lenne ezt véghezvinnem,de szeretném szabályosan lepapírozni,mint anno írtam is.
Gabsic kollega mondta,hogy mint műszaki osztályos dolgozó

Nos várom a választ azért nem írtam pü-be,hátha mást is érdekel!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Fékek
Udv!
Az elso fekem fogaspontja messze van a kormanytol (rovidek az ujjaim
?). Ezen hogy lehetne segiteni? Amikor utassal fekezek nem birok eleg erot kifejteni a tavolsag miatt, amugy tokeletesen fog.
Az elso fekem fogaspontja messze van a kormanytol (rovidek az ujjaim

A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Mázlista...... ha tudsz még valahol szólj, mert én is ezt kergetek csak én boltokba...
(És még egy páran akik racsingolnak)
(És még egy páran akik racsingolnak)
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Fékek
Megrendeltem az új betétet, mert első a biztonság, márciusban viszem a tárcsát felszabályoztatni.
Remélem jobban fog szuperálni a ferodo, mint a 800 Ft-os, Gyurm@ túrán...
http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1445316767
Remélem jobban fog szuperálni a ferodo, mint a 800 Ft-os, Gyurm@ túrán...

http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=1445316767
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Van hogy simán a fékbetétek szorulnak a nyeregben vedd ki szedd le a széléről a rozsdát esetleg köszörüld meg egy picit vagy a fékbetéten átmenő csapok szorulnak annak meglehet egy kicsit tágítani a furatát ezekkel kezd szerintem azt nem tudom ajánlani hogy cserélj karmantyút mivel attól lehet hogy csak rosszabb lesz.Vándor 84 írta:Sziasztok kicseréltem a mult héten a fékhengert tökéletesen müködik de most a féknyereg nem enged kiakkor az is cserés lesz?a fékpofák elég jok leis lett légtelenitve ugyhogy most tanácstalan vagyok mit tehetnék ...ötlet?üdv
Re: Fékek
Sziasztok kicseréltem a mult héten a fékhengert tökéletesen müködik de most a féknyereg nem enged ki
akkor az is cserés lesz?a fékpofák elég jok leis lett légtelenitve ugyhogy most tanácstalan vagyok mit tehetnék ...ötlet?üdv

A végtelenbe és még tovább!
Re: Fékek
Szia köszi a segitéget már meg van helyette az uj fékhenger:)üdv
A végtelenbe és még tovább!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Mindenképp érdemes lecserélni, bár ha nem kell műszaki meg jól működó fék akkor nem lényeges a lecserélése.Vándor 84 írta:Sziasztok!akkor érdemes kicserélni az egészet ..csak nem tudom érdemes e bontottan venni? vagy valami uj utángyártottat üdv

Főfékhenger csere a lelke hidd el és jó lesz! Stravkó leirta a legjobb megoldást!
Re: Fékek
Sziasztok!akkor érdemes kicserélni az egészet ..csak nem tudom érdemes e bontottan venni? vagy valami uj utángyártottat üdv
A végtelenbe és még tovább!
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: fék
Főfékhenger lesz,meg lehet karmantyúzni,de túl sokat nem ér! Célszerű lecserélni valamilyen OFF motor főfékhengerére,mint ahogy sok clubtag ezt meg is tette!Vándor 84 írta:Sziasztok !egy etz 250m fékkel kapcsolatos problémám van az elsö fékkar feltöltött fékolajjal légtelenitve nem keményedik fel ha lassan huzom a kart ha hirtelen akkor semmi probléma .fékmunkahenger lehet a gond?bármien tanácsnak örülök mert még nem volt megbontva miota nálam van::)üdv Vándor

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
fék
Sziasztok !egy etz 250m fékkel kapcsolatos problémám van az elsö fékkar feltöltött fékolajjal légtelenitve nem keményedik fel ha lassan huzom a kart ha hirtelen akkor semmi probléma .fékmunkahenger lehet a gond?bármien tanácsnak örülök mert még nem volt megbontva miota nálam van::)üdv Vándor
A végtelenbe és még tovább!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Típushiba igen egyszerű karmantyúk megadják magukat először a féklámpa kapcsolód hány be a folyamatos szivárgástól majd azt veszed észre hogy húzod a féket és nem lassulsz akkor már nagy a gáz. én új/használtat vettem komplettbe egész első féket kivéve a tárcsát lecseréltem.
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Ebben mondjuk egyet értek.Alfa írta:Jók azok, Grimeca-t szoktak feltenni, bár azt újonnan inkább. csak annyival nem olcsóbbak a használtak se (pár ezressel), viszont akár 1 nap múlva is tönkremehet. Nem ismered az előéletét, a kopottságát stb. Nincs rá gari. Általában a csatlakozás se ugyanaz, csináltatni kell. Ezt én bármikor visszaviszem pl azzal hogy eldurrant a szimmeringje, vagy ereszt, ki fogják javíttatni /cserélni (vittem már oda vissza cuccot, szeretem azt a boltot).
A fék nem játék, olyan mint a gumi. Nem szabad spórolni rajta, és mókolni sem. Olyan sincs, hogy "majd kijavítom, elmegy ez így is". Az a 3-4000 forint sokszorosan visszajön, ha esetleg a használt nem olyan tartós, vagy balesetet tudsz elkerülni mert rövidebb a fékutad.
Én úgy gondolkodom, hogy veszek egyet ami viszonylag olcsó, és felújítom, és akkor tudom hogy mi van benne. Na most van is egy felújítandó etz főfékhengerem, de azt hallottam hogy az ehhez kapható felújító készlet egy kalap sz@rt nem ér. De ha tudtok mondani valami forrást ahonnan lehet szerezni jót, akkor örömbódottá, és megcsinálom azt.
Illetve, ha már itt tartunk, milyen típushibái vannak az etz főfékhengernek?
(aztán lehet az lesz hogy én is veszek újat

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Holnap csinálok, és küldök
http://www.hubermotor.hu/allomanyok/ter ... 315804.jpg
Amúgy ehhez az utángyártotthoz hasonlít, ilyen szögletes tartályos, a felfogatása hasonló, és a dugattyúhoz átvivő mechanika is, de a fékkar pl teljesen más, és érzetre sem olyan. Ettől még lehet ennek egy másik változata
.
Egyelőre elégedett vagyok vele, majd meglátjuk mennyire lesz tartós.
http://www.hubermotor.hu/allomanyok/ter ... 315804.jpg
Amúgy ehhez az utángyártotthoz hasonlít, ilyen szögletes tartályos, a felfogatása hasonló, és a dugattyúhoz átvivő mechanika is, de a fékkar pl teljesen más, és érzetre sem olyan. Ettől még lehet ennek egy másik változata

Egyelőre elégedett vagyok vele, majd meglátjuk mennyire lesz tartós.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Fékek
Képet küldenél a főfékhengerről?Alfa írta:Jók azok, Grimeca-t szoktak feltenni, bár azt újonnan inkább. csak annyival nem olcsóbbak a használtak se (pár ezressel), viszont akár 1 nap múlva is tönkremehet. Nem ismered az előéletét, a kopottságát stb. Nincs rá gari. Általában a csatlakozás se ugyanaz, csináltatni kell. Ezt én bármikor visszaviszem pl azzal hogy eldurrant a szimmeringje, vagy ereszt, ki fogják javíttatni /cserélni (vittem már oda vissza cuccot, szeretem azt a boltot).
A fék nem játék, olyan mint a gumi. Nem szabad spórolni rajta, és mókolni sem. Olyan sincs, hogy "majd kijavítom, elmegy ez így is". Az a 3-4000 forint sokszorosan visszajön, ha esetleg a használt nem olyan tartós, vagy balesetet tudsz elkerülni mert rövidebb a fékutad.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Jók azok, Grimeca-t szoktak feltenni, bár azt újonnan inkább. csak annyival nem olcsóbbak a használtak se (pár ezressel), viszont akár 1 nap múlva is tönkremehet. Nem ismered az előéletét, a kopottságát stb. Nincs rá gari. Általában a csatlakozás se ugyanaz, csináltatni kell. Ezt én bármikor visszaviszem pl azzal hogy eldurrant a szimmeringje, vagy ereszt, ki fogják javíttatni /cserélni (vittem már oda vissza cuccot, szeretem azt a boltot).
A fék nem játék, olyan mint a gumi. Nem szabad spórolni rajta, és mókolni sem. Olyan sincs, hogy "majd kijavítom, elmegy ez így is". Az a 3-4000 forint sokszorosan visszajön, ha esetleg a használt nem olyan tartós, vagy balesetet tudsz elkerülni mert rövidebb a fékutad.
A fék nem játék, olyan mint a gumi. Nem szabad spórolni rajta, és mókolni sem. Olyan sincs, hogy "majd kijavítom, elmegy ez így is". Az a 3-4000 forint sokszorosan visszajön, ha esetleg a használt nem olyan tartós, vagy balesetet tudsz elkerülni mert rövidebb a fékutad.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Tsigga
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2010.10.11. 15:07
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Köszi! Mondjuk nekem ennél olcsóbb megoldás kéne:)Alfa írta: Szerencséd van, épp tegnap vettem főfékhengert![]()
...
Meg olyasmire volnék kíváncsi, hogy pl 80-as, 125-ös japcsi motorok (pl yamakka dt, honda mbx stb) főfékhengerei elegek lehetnek az etz nyereghez, vagy ahhoz azért karcsúak?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Szerencséd van, épp tegnap vettem főfékhengertTsigga írta:Urak, a gyári féknyereghez milyen főfékhengert ajánlotok (a gyárin kívül:))?
Milyen tapasztalataitok vannak? Köszi!

Futárnál vettem 12000 pénzért, mert a gyárinak már a háza és a dugattyúja is szétkopott, 3 havonta szarta el a szimmeringet. Ő azt mondta, ez MZ RT/SM 125 főfékhenger, és valóban, a kidolgozása jóval részletesebb mint az utángyártott ETZ fékkarnak.
Mindenesetre akármi legyen is, nem csöpög, nem folyik, szépen illeszkedik minden mindenhez, és betonkemény a fék (fémfonatos fékcsővel, persze). Az ereje is jóval felülmúlja a gyárit. A nyomáspontja határozott, jól adagolható.
Egy kis hibát fedeztem fel rajta, hogy amikor fékezel, és elengeded, a nyomás ugyan egyből megszűnik (nem súrlódik a betét), de a fékdugattyú az utolsó kb 3 mm-en lassan jön vissza. Valószínűleg a rugó gyenge kicsit a vadiúj (még nem bekopott) alkatrészekhez. Szerintem ez javulni fog. Ha valakinek van ötlete miért csinálhatja, mondjuk megcsavarodott fékcső, szóljon

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Na most olvastam a szerelési kézikönyvben módszert fékolajcserére és fék légtelenítésére. Kérdés, hogy ezt mindenki így csinálta és én voltam eddig elmaradott, vagy valami nem annyira közismert? csak mert itt még nem láttam a módszert.
Tehát:
0. fék alkatrészeinek leszerelése (egyben) és lemosása, akár vízzel, hohy ne legyen koszos.
1. Leereszted a fékolajat (nyeregből kicsöpögteted + főfékhenger tartályából kiöntöd.
2. Denszesszel átmosod a rendszert (ezt bambi ajánlotta), majd kiszárítod (denszesz elég jól párolog mondjuk napra téve). Visszaszereled a fékrendszert szárazon. A kormányt ütközésig balra fordítod.
3. Ezután a légtelenítőt elzárod, majd fél fordulatra kinyitod
4. egy hosszú benzincsövet megfogsz, kicsit kitágítod a végét (zégerfogóval ment nekem). 1 m elég.
5. ráhúzod a légtelenítő szelepre (így már rámegy), a másik végére kis tölcsért raksz. a lényeg, h a tölcsér magasabban legyen mint a ffhenger tartálya. minél magasabban, annál jobb.
6. leszeded a zárósapkát a tartályról. Fékolajat öntesz a tölcsérbe. Finom pumpálásokkal a fékkaron segíted, a tölcsérben buborékok jelennek meg, és fogy a fékolaj. utántöltesz ott ha kell.
7. egy idő után megjelenik a fékfolyadék a nyitott tartályban, és elkezdi feltölteni. Ha ellepte mind2 furatot, és már nem jönnek buborékok, elzárod a légtelenítőt.
8. feltöldöd a tartályt jelig
9. a fék elviekben légtelen, de lehet hogy kell egy kis kocogtatás vagy fékcső buzerálás, kormányforgatás. kb 15 másodpercen belül már nem jön ki levegő a tartály egyik furatán sem, és a fék olyan mint a beton.
10. visszazárod a sapkáját, leveszed a benzincsövet, kész.
Ezt most csináltam életemben először így, és meglepett mennyire könnyű, gördülékeny módszer, az újratöltés és légtelenítés nem vesz igénybe többet mint 5 perc. Ráadásul nem kell pumpálni fél óráig mint a barom...
Tehát:
0. fék alkatrészeinek leszerelése (egyben) és lemosása, akár vízzel, hohy ne legyen koszos.
1. Leereszted a fékolajat (nyeregből kicsöpögteted + főfékhenger tartályából kiöntöd.
2. Denszesszel átmosod a rendszert (ezt bambi ajánlotta), majd kiszárítod (denszesz elég jól párolog mondjuk napra téve). Visszaszereled a fékrendszert szárazon. A kormányt ütközésig balra fordítod.
3. Ezután a légtelenítőt elzárod, majd fél fordulatra kinyitod
4. egy hosszú benzincsövet megfogsz, kicsit kitágítod a végét (zégerfogóval ment nekem). 1 m elég.
5. ráhúzod a légtelenítő szelepre (így már rámegy), a másik végére kis tölcsért raksz. a lényeg, h a tölcsér magasabban legyen mint a ffhenger tartálya. minél magasabban, annál jobb.
6. leszeded a zárósapkát a tartályról. Fékolajat öntesz a tölcsérbe. Finom pumpálásokkal a fékkaron segíted, a tölcsérben buborékok jelennek meg, és fogy a fékolaj. utántöltesz ott ha kell.
7. egy idő után megjelenik a fékfolyadék a nyitott tartályban, és elkezdi feltölteni. Ha ellepte mind2 furatot, és már nem jönnek buborékok, elzárod a légtelenítőt.
8. feltöldöd a tartályt jelig
9. a fék elviekben légtelen, de lehet hogy kell egy kis kocogtatás vagy fékcső buzerálás, kormányforgatás. kb 15 másodpercen belül már nem jön ki levegő a tartály egyik furatán sem, és a fék olyan mint a beton.
10. visszazárod a sapkáját, leveszed a benzincsövet, kész.
Ezt most csináltam életemben először így, és meglepett mennyire könnyű, gördülékeny módszer, az újratöltés és légtelenítés nem vesz igénybe többet mint 5 perc. Ráadásul nem kell pumpálni fél óráig mint a barom...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Egyszerűbb és biztonságosabb szerintem a 2 nyereg.csikin írta:Esetleg egy "vagy" szeleppel meg lehet oldani a dolgot. Nemtudom fékrendszerben ez mennyire biztonságos, de működni kell neki.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Fékek
A debreceni veteránbörzén láttam az ősszel egy szinte szalonállapotú 250-es Etz-n dupla tárcsaféket,csak annyira kiakadtam a 600.000 ft-os ártól,amire a gazdája taksálta,hogy tüzetesen már nem néztem meg
Utólag már bánom

Utólag már bánom

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Igen magam is erre gondoltam ismerősöm stunt simsont csinál csak ezt nemtudta nem kérdezett meg elsőre én is ezt mondtam neki hogy a két főfékhenger nem kedvelné egymást két külön körön kell 2 db nyereg arra kell hogy a hátsóféket tudja fent a kormányon is dupla karral kezelni.csikin írta:Amit írtál, hogy két főfékhengert ugyanabba a körbe, szerintem az rövidre zárná a rendszert. Egy főfékhengerre két munkahengert(féknyerget) viszont lehet, csak kétszer annyira kell behúzni a fékkart hogy ugyanazt a nyomást elérd.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Amit írtál, hogy két főfékhengert ugyanabba a körbe, szerintem az rövidre zárná a rendszert. Egy főfékhengerre két munkahengert(féknyerget) viszont lehet, csak kétszer annyira kell behúzni a fékkart hogy ugyanazt a nyomást elérd.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Üdv mindenkinek valaki csinált már olyat hogy egy féknyeregre kötött 2 munkahengert? működne-e egyáltalán vagy szétnyomnák egymást a munkahengerek?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Üdv!
Aki esetleg fém fékcsövön gondolkozik:
http://www.x-bike.hu/anyagok/goodridge_arlista.pdf
Szerintem verhetetlen ár. Méretre gyártva, örök garival....
Aki esetleg fém fékcsövön gondolkozik:
http://www.x-bike.hu/anyagok/goodridge_arlista.pdf
Szerintem verhetetlen ár. Méretre gyártva, örök garival....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
Képet egy két nap múlva tudok felrakni mert közben win telepítés is lesz. Fékhatásról még nem tudok nyilatkozni mivel itt is hó van , de ha elolvad mindenképen írok hogy milyen lett.Alfa írta:Engem a fékhatás érdekelne, hogy jobb e mint a bolti
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Engem a fékhatás érdekelne, hogy jobb e mint a bolti 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Fékek
Engem érdekelne a végeredmény , tegyél fel néhány fotót ha nem gond :Máté írta:sziasztok!
ferodoloztattam a fékbetéteket az első fékbe. régebben ajánlott egy helyet Cickány klubtársunk (sajnos ők már nem foglalkoznak ilyennel), de az interneten találtam egy jó helyet. Róna kft a neve és szintén a 13.kerületben dolgoznak. Egy nap alatt megcsinálták a betéteket. Nagyon korrektül megcsinálták, lecsiszolták a maradékot ráragasztották az újat és még az alaplapot is lecsiszolták és lefestették. Mindez 920 ft darabjáért, tehát 1840ft-ot fizettem. Nagyon korrekek voltak, ha érdekel valakit a friss betét küldök róla képet vagy felrakom valahová.
Mindenkinek csak ajánlani tudom őket.
Máté
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Re: Fékek
Stravkó írta:Arra figyelj,hogy fékolajálló legyen az "O" gyűrű,mert ha nem az,akkor deformálódhat,és okozhat (nem kis) problémát!
Köszi.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
sziasztok!
ferodoloztattam a fékbetéteket az első fékbe. régebben ajánlott egy helyet Cickány klubtársunk (sajnos ők már nem foglalkoznak ilyennel), de az interneten találtam egy jó helyet. Róna kft a neve és szintén a 13.kerületben dolgoznak. Egy nap alatt megcsinálták a betéteket. Nagyon korrektül megcsinálták, lecsiszolták a maradékot ráragasztották az újat és még az alaplapot is lecsiszolták és lefestették. Mindez 920 ft darabjáért, tehát 1840ft-ot fizettem. Nagyon korrekek voltak, ha érdekel valakit a friss betét küldök róla képet vagy felrakom valahová.
Mindenkinek csak ajánlani tudom őket.
Máté
ferodoloztattam a fékbetéteket az első fékbe. régebben ajánlott egy helyet Cickány klubtársunk (sajnos ők már nem foglalkoznak ilyennel), de az interneten találtam egy jó helyet. Róna kft a neve és szintén a 13.kerületben dolgoznak. Egy nap alatt megcsinálták a betéteket. Nagyon korrektül megcsinálták, lecsiszolták a maradékot ráragasztották az újat és még az alaplapot is lecsiszolták és lefestették. Mindez 920 ft darabjáért, tehát 1840ft-ot fizettem. Nagyon korrekek voltak, ha érdekel valakit a friss betét küldök róla képet vagy felrakom valahová.
Mindenkinek csak ajánlani tudom őket.
Máté
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
Köszi szépen az ötleteket, holnap viszem ferodolozatatni, majd írok milyen lett.
Másik: féknyeregnél lévő porvégő gumit hol érdemes venni? Mennyire pontatlan a mofakeres vagy huberes? Gondolom ugyan azt árulják.
Köszi
Máté
Másik: féknyeregnél lévő porvégő gumit hol érdemes venni? Mennyire pontatlan a mofakeres vagy huberes? Gondolom ugyan azt árulják.
Köszi
Máté
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Máté,
Dobfékhez 4 mm elvileg elég, kb ennyi az új vastagsága is. Bár én most 4,5-öst csináltatok. A sarkokat érdemes csiszolópapírral letörni, hogy fékezéskor ne nyikorogjon. Gyakran kicsit hullámos a teteje, azt is érdemes eldolgozni. Én azt szoktam csinálni, hogy krétával a fékdobot becsíkozom. Zégerek, rugók nélkül összerakom a féket, és a kerékben megforgatom. Ahol krétás lesz, ott fekszik fel. Ez kezdetben kis felület. Azt ott mindig megcsiszolom, így egyre nő a felfekvő terület. Ha eléri kb a 2/3-át, akkor tekintem késznek.
kr
Dobfékhez 4 mm elvileg elég, kb ennyi az új vastagsága is. Bár én most 4,5-öst csináltatok. A sarkokat érdemes csiszolópapírral letörni, hogy fékezéskor ne nyikorogjon. Gyakran kicsit hullámos a teteje, azt is érdemes eldolgozni. Én azt szoktam csinálni, hogy krétával a fékdobot becsíkozom. Zégerek, rugók nélkül összerakom a féket, és a kerékben megforgatom. Ahol krétás lesz, ott fekszik fel. Ez kezdetben kis felület. Azt ott mindig megcsiszolom, így egyre nő a felfekvő terület. Ha eléri kb a 2/3-át, akkor tekintem késznek.
kr
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Fékek
Én már ferodoroztattam fékbetétet, nem kellet kérni raktak ők rá sztem tudják mennyit kell kicsit többet is raknak rá néha, utána csak be kell csiszolni hogy beférjen és ne fogjon legalábbis nálamMáté írta:sziasztok!
valaki ferodoloztatott már a dobfékbe és a tárcsafékhez fékbetétet? hány mm vastagon kell rá kérni réteget? utána kell még vele valamit babrálni vagy egyből jó lesz? köszi előre is.
Máté

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Fékek
sziasztok!
valaki ferodoloztatott már a dobfékbe és a tárcsafékhez fékbetétet? hány mm vastagon kell rá kérni réteget? utána kell még vele valamit babrálni vagy egyből jó lesz? köszi előre is.
Máté
valaki ferodoloztatott már a dobfékbe és a tárcsafékhez fékbetétet? hány mm vastagon kell rá kérni réteget? utána kell még vele valamit babrálni vagy egyből jó lesz? köszi előre is.
Máté
Re: Fékek
cstamas16 írta:Sziasztok!
Kis segítségre lenne szükségem.
Etz féknyereg felújításába kezdtem bele mivel mindig ereszti az olajat az egyik felén.
Vettem hozzá karmantyúkat viszont azt nem tudom,hogy a karmantyúnak a belső felén van egy "válla" annak a kis vállnak merre fele kell állnia?
Befelé a dugó aljához közelebb vagy a tetejéhez közelebb?
Köszönöm.
Fék téma megoldva.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég