Ja igen persze próbáltam. Eddig küllőn volt most a felnin van. Eddig egyedüli előrelépés azzal volt ha minél közelebb volt a mágnes a jeladóhoz. Nem tudom a hangszórómágnesek milyen erejűek esetleg valaki barkácsolt már olyat? Csak azért mert olvastam olyat ha nagyon erős mágnest használ az ember képes a jeladóban a két kis lemezt (ami összeérintkezve a mágnes hatására adja a jelet) összehajlítani és akkor végezett és íves javítás van.
Szóval nem egyszerű a helyzet tesztelés van ráérő röpke időkben...
(Bár van egy idegesítő kis pöcök a történet havernak van egy ilyen itt nálunk a biciklijén annak vagy 1cm távolságból is hibátlanul működik. Szóval a fene se érti ezt. )
hell írta:Próbáltam más értékekkel is, de nem fasza valami. Most 1950mm adtam meg neki(elméletileg ekkora a kerék). Max. 3999 lehet. Szóval nem tudom tesztelgetek...
Úgy értem a mágnest kisebb sugárra tenni, ekkor több időt tölt az érzékelő előtt és van ideje kapcsolni (ha mechanikus).
hell írta:...Valaki tud olyan helyet ahol be lehet szerezni valami vadálat mágnest? Vagy ha otthon lenne valakinek elfekvőben valami kis darab veszett erős az is érdekelne. ....
Próbáltam más értékekkel is, de nem fasza valami. Most 1950mm adtam meg neki(elméletileg ekkora a kerék). Max. 3999 lehet. Szóval nem tudom tesztelgetek...
hell írta:Nem semmi ez a bicikli óra ma volt időm. Felragasztottam tegnap egy táblamágnest a felnire epokitt-l ami oda is ragadt mára mint az állat, de még így sem jó. Most kb. 60km/h kinullázza magát az óra. És elmondhatom ismét elvesztettem a fonalat mi lehet a rosz. Itt már atom fix 3mm távolság van és mégsem jó. A küllőn is valami közel 90km/h ért el. Elképzelhető hogy gyenge a mágnes (a gyári is és ez is) motorra ehhez a sebességhez? Vagyis ez maradt az utolsó ötletem az lehet a hiba. Valaki tud olyan helyet ahol be lehet szerezni valami vadálat mágnest? Vagy ha otthon lenne valakinek elfekvőben valami kis darab veszett erős az is érdekelne. Erősebb mágnessel teszek még egy próbát ha nem akkor sem lesz jó nem kinlódok vele tovább....
Neonídium mágnes?? Az k*rva erős. Lehet rendelni pestről nem kerül sokba, meg sztem ajánlott levélként is megoldható a postázás.
Jól értek, ha nagyobb átmérőre teszed akkor kisebb sebességig mér? Próbáltad kisebb átmérőn is?
hell írta:Nem semmi ez a bicikli óra ma volt időm. Felragasztottam tegnap egy táblamágnest a felnire epokitt-l ami oda is ragadt mára mint az állat, de még így sem jó. Most kb. 60km/h kinullázza magát az óra. És elmondhatom ismét elvesztettem a fonalat mi lehet a rosz. Itt már atom fix 3mm távolság van és mégsem jó. A küllőn is valami közel 90km/h ért el. Elképzelhető hogy gyenge a mágnes (a gyári is és ez is) motorra ehhez a sebességhez? Vagyis ez maradt az utolsó ötletem az lehet a hiba. Valaki tud olyan helyet ahol be lehet szerezni valami vadálat mágnest? Vagy ha otthon lenne valakinek elfekvőben valami kis darab veszett erős az is érdekelne. Erősebb mágnessel teszek még egy próbát ha nem akkor sem lesz jó nem kinlódok vele tovább....
Nemtudom, nekem tök random volt. Volt, hogy 2 napig nem volt semmi baja, utána meg 300méterenként újraindult. Fordulattól, helytől, sebességtől függetlenül...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Új Denso van benne. Nem tudom. Alfa-nak ugyan ilyen órája van azt nem zavarja be. Azt hittem ha bezavarja akkor már a kezdetektől. Szóval nem tudom az tény ha 2mm tettem a gyári mágnest akkor tovább mért(magyarul minél közelebb annál jobb alapon). Ezért gondoltam a mágnesre ha erősebbett teszek rá akkor messzebbről is stabilabban dolgozna.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.05.16. 20:37-kor.
Nem semmi ez a bicikli óra ma volt időm. Felragasztottam tegnap egy táblamágnest a felnire epokitt-l ami oda is ragadt mára mint az állat, de még így sem jó. Most kb. 60km/h kinullázza magát az óra. És elmondhatom ismét elvesztettem a fonalat mi lehet a rosz. Itt már atom fix 3mm távolság van és mégsem jó. A küllőn is valami közel 90km/h ért el. Elképzelhető hogy gyenge a mágnes (a gyári is és ez is) motorra ehhez a sebességhez? Vagyis ez maradt az utolsó ötletem az lehet a hiba. Valaki tud olyan helyet ahol be lehet szerezni valami vadálat mágnest? Vagy ha otthon lenne valakinek elfekvőben valami kis darab veszett erős az is érdekelne. Erősebb mágnessel teszek még egy próbát ha nem akkor sem lesz jó nem kinlódok vele tovább....
Sziasztok lehet hogy rosz fórumba írok de nem láttam konkrétabb megnevezésűt
a problémám az lenne hogy nem jó a kormányzáram hogy hogyan lehet kicserélni?
válaszokat előre is köszönöm
oksa, festés utàn teszek fel. az első sàrhànyó ívben levàgva felhúzva hàtsó teló kicserélve hosszabbra emiatt cross.megvan minden làmpa és működik.cafe racer a hàtsó sàrhànyó ívbe vàgva és ràengedve utcai gumira.javítanék inkàbb supermoto cafe racer.bàr az ülést nincs kedvem kicserélni mert az így tetszik. az első teleszkóp pogàcsàzva így kapott plusz 4-5centit.felcsiszolva csak a színnel vagyok bajban mert fehéret nem akarok.airbrusht sem de mi illik igazàn egy etz-hez? fekete? almazöld? sàrga? esetleg variàlva? hmmmm...dilemma...
janikamz írta:Ez a fórum hasznos.Rengeteget lehet tanulni itt )) ma kész lettem az első teleszkópemeléssel.na most fasza az egész...krosszenduro keverve egy kis cafe racerrel. màr csak egy jó sportkormàny kell. yessss
Dobjál majd képet, el se tudom képzelni milyen egy Enduro / Cafe Racer...
Ez a fórum hasznos.Rengeteget lehet tanulni itt )) ma kész lettem az első teleszkópemeléssel.na most fasza az egész...krosszenduro keverve egy kis cafe racerrel. màr csak egy jó sportkormàny kell. yessss
janikamz írta:vagy hülyébb volt a sràc mint én a mocihoz,vagy csak sz.rt rà....csak hajtotta.rengeteg időm és melóm van benne meló utàn éjfélig plusz hétvégék...de màr csak a golyót a rugót és a csvart új akksit olajkat kell belerakni és újra megy.
Ezzel vagyunk így egy páran...
De hát valahogy olyan jó érzés "rendesen" megcsinálni valamit és élvezni a munka gyümölcsét!
vagy hülyébb volt a sràc mint én a mocihoz,vagy csak sz.rt rà....csak hajtotta.rengeteg időm és melóm van benne meló utàn éjfélig plusz hétvégék...de màr csak a golyót a rugót és a csvart új akksit olajkat kell belerakni és újra megy.
janikamz írta:igen màr utalt rà Killer.azért köszönöm. sajnos rengeteg meló volt vele mert az előző tulaj nem szerette,ez làtszott is szegényen.viszont amit nem értek:anélkül a rugó és golyó nélkül hogy volt neki benne üres.... de 8ezerért mit vàrjak,ugye.. köszi a segítséget
Hát oda lehet tolni a kart, csak semmi se rögzíti...
8 ezerért örülj, hogy van benne egyáltalán váltó! :DDD
igen màr utalt rà Killer.azért köszönöm. sajnos rengeteg meló volt vele mert az előző tulaj nem szerette,ez làtszott is szegényen.viszont amit nem értek:anélkül a rugó és golyó nélkül hogy volt neki benne üres.... de 8ezerért mit vàrjak,ugye.. köszi a segítséget
janikamz írta:Igen,vagyis a vàzban . volt egy tsem is csak azutàn furi egy kicsit.sokat segítettél. még nem mentem a mocival mert romjaiból építem a vàzat meg màr talàltam hibàkat a blokkban is. a bibi hogy az üresjàrati golyó és rugó bemenetnél csak egy 19es fejű csavar van azt' csók. az is valami kókler módon lereszelve.( làbtartóhoz lefközelebbi csavar.)
Hát anélkül a golyó nélkül meg mitől maradna meg üresben?
Váltót forgó kislánckerékkel próbálgatunk!
Igen,vagyis a vàzban . volt egy tsem is csak azutàn furi egy kicsit.sokat segítettél. még nem mentem a mocival mert romjaiból építem a vàzat meg màr talàltam hibàkat a blokkban is. a bibi hogy az üresjàrati golyó és rugó bemenetnél csak egy 19es fejű csavar van azt' csók. az is valami kókler módon lereszelve.( làbtartóhoz lefközelebbi csavar.)
Úgy érted a blokk csak az asztalon van, és ott próbálgatod végig a fokozatokat?
Mert így normális amit leírtál. Mármint, hogy "késve" kattan be sebességbe. A lánc folyamatosan forgatja a kihajtás tengelyét...
Ugyanez igaz, a végiggangolgatásra is. Nem forog a behajtó tengely, nem találnak össze a fogak... Járó motornál, üzemszerű használat mellett nem lesz gond sztem...
Üres hiánya meg lehet az üresrögzítő rugó/golyó hiánya miatt.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Hi.Talàn jó helyre írok... az lenne a gondom,hogy a 150esemben nem tudok üreset kapcsolni.visszakattan 1esbe, ha lefele megyek 5töl akkor kettesbe.sokszor ha a vàltókart kifele feszítve gangolok no problem...plusz késik is a vàltàs minden sebességnél. ezt egy làgy kattanàs kísérivalaki tudna segíteni mi a baja? jaaa a motort nem indítottam. előre is köszi
Sziasztok.
Egy olyan kérdésem lenne, gondom hogy van egy 125 etz.
Sérült a váz és elvan csavarodva egy kicsit,
Hogyan tudnám a vázcserét lebonyolítani hogy az alvázszam se vésszen el?
Van ennek esetlek valami hivatalos útja is?
Segítséget előre is köszönöm!!!
Elvileg a szakkönyvek szerint 13"-t meghaladó kereket 5 grammos súlynál már centírozni kell.Gondoljatok a gépkocsikéra. A centírozás felső súlyhatára 100gramm. Ennyire érzékenyek rá. Főleg egy Etz első kerék villamerevítő nélkül.
Alfa írta:Na beüzemeltem a km órámat, végre képet is fogok rakni.
A lényege, hogy a mágnes a felnire van ragasztva. Sima hűtőmágnesből törtem, miután az alak megvan, rá kell ragasztani egy gumilapot (pl egy belsőből). Ezt kell utána a felnihez ragasztani, és kész.
Fontos a denszeszezés minden ragasztás előtt. Palma Tex ragasztót használtam, aminél nagyon fontos h hagyni kell és amikor már olyan mint ami megszáradt (kb 10p), akkor összenyomni. A jeladót egy kis darab laposvas tartja, ami a sárvédő egyik csavarjáról jön le.
A kerék gond nélkül cserélhető, és ha jól van ragasztva, a mágnes soha nem jön le "csak úgy".
hell írta:Én feladom a külőre való feltételt az halott dolog ennél a fajta gyári márnesével legalábbis. Ma 89,4km/h volt a legjobb eredmény és utánnak kinullázta magát(minél nagyobb a sebesség annál jobban eltávolodik a mágnes). Nagyon várom a képeket hátha az a megoldás atom lesz.
Én ma börzén vettem egy 741km-t futott km órát, gyári spirált, és láncvédő burkolatot. Fel is szereltem, pontos mint a Doxa, és egyenlőre még nem kalimpátor. Úgyhogy most nekem a bringaóra megy pihenőre..
A szépséghibája, hogy 251-es, így elég rövid a spirál, meg, hogy néz ki egy 251 -es óra egy 250-esen, de csak össze barátkozik a két tipus.
Én feladom a külőre való feltételt az halott dolog ennél a fajta gyári márnesével legalábbis. Ma 89,4km/h volt a legjobb eredmény és utánnak kinullázta magát(minél nagyobb a sebesség annál jobban eltávolodik a mágnes). Nagyon várom a képeket hátha az a megoldás atom lesz.
Na beüzemeltem a km órámat, végre képet is fogok rakni.
A lényege, hogy a mágnes a felnire van ragasztva. Sima hűtőmágnesből törtem, miután az alak megvan, rá kell ragasztani egy gumilapot (pl egy belsőből). Ezt kell utána a felnihez ragasztani, és kész.
Fontos a denszeszezés minden ragasztás előtt. Palma Tex ragasztót használtam, aminél nagyon fontos h hagyni kell és amikor már olyan mint ami megszáradt (kb 10p), akkor összenyomni. A jeladót egy kis darab laposvas tartja, ami a sárvédő egyik csavarjáról jön le.
A kerék gond nélkül cserélhető, és ha jól van ragasztva, a mágnes soha nem jön le "csak úgy".
Holnapra megköt a ragasztó és új teszt lesz ha kiderül ez a kütyü ennyit tud 7500Ft-t akkor lesz baj nem kevés. Bár Alfának tökéletes volt remélem én nem fogtam ki egy rosszat...
hell írta:Rafinált ez a biciklióra küllőmágnes dolog. 77km/h vége nem mér tovább az óra(alatta tökéletesen mindenhol addig bebizonyosodott az kilóméter órám atom pontos ). Menet közben az a tempó felett mintha eltávolodna a mágnes. Odargasztom mostmár... Ha nem jön össze akkor az Alfa által említett megoldás következik...
Nem biztos, hogy a mágnes agond.Én pont így jártam az új Lidl-s termékkel, csak azért vettem meg mert ezen volt háttérvilágítás is.Ez 87,9-et mutat 70 felett.
Úgyhogy most levettem a Lidlst, visszaraktam rá a Tescóst, mert az a tuti, szeretem a minőségi termékeket.
Rafinált ez a biciklióra küllőmágnes dolog. 77km/h vége nem mér tovább az óra(alatta tökéletesen mindenhol addig bebizonyosodott az kilóméter órám atom pontos ). Menet közben az a tempó felett mintha eltávolodna a mágnes. Odargasztom mostmár... Ha nem jön össze akkor az Alfa által említett megoldás következik...
Andrá$ írta:Oké köszi,akkor majd átmosom.Most épp azzal szenvedek hogy jó legyen bélése mert az egyik ujja végén mintha kiszakadt volna a bélés belül és nyomja az ujjam és visszarakni a helyére vagy valami á... nem egyszerű
Én anno fakanál nyelére húztam rá a kesztyű ujjait, úgy sikerült a bélést is kiegyengetni.
Először a nyélen kifordítottam, egyengettem, aztán ugyanezzel a módszerrel vissza.
Bélést javítani máshogy nem is lehet szerintem.
Tényleg jó módszer ki is próbálom mert valahogy meg kell javítanom
Andrá$ írta:Oké köszi,akkor majd átmosom.Most épp azzal szenvedek hogy jó legyen bélése mert az egyik ujja végén mintha kiszakadt volna a bélés belül és nyomja az ujjam és visszarakni a helyére vagy valami á... nem egyszerű
Én anno fakanál nyelére húztam rá a kesztyű ujjait, úgy sikerült a bélést is kiegyengetni.
Először a nyélen kifordítottam, egyengettem, aztán ugyanezzel a módszerrel vissza.
Bélést javítani máshogy nem is lehet szerintem.
Andrá$ írta:Oké köszi,akkor majd átmosom.Most épp azzal szenvedek hogy jó legyen bélése mert az egyik ujja végén mintha kiszakadt volna a bélés belül és nyomja az ujjam és visszarakni a helyére vagy valami á... nem egyszerű
Mondjuk azzal szerintem számolj, hogy ha kimosod és van bélése, akkor az valószínű hogy ki fog mozdulni, majd vissza kell tömködni....
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Oké köszi,akkor majd átmosom.Most épp azzal szenvedek hogy jó legyen bélése mert az egyik ujja végén mintha kiszakadt volna a bélés belül és nyomja az ujjam és visszarakni a helyére vagy valami á... nem egyszerű
KILL3R etz írta:Csak a vizes kesztyűt nehogy tábortűz felett szárítsd....
Bőrápolásra a ricinus olaj fasza! Én a bőrkabátomat szoktam évente kétszer átkenni vele! Szerintem kicsit a kesztyűt is helyreteszi (mosás után), persze azért ne csurogjon belőle, nehogy utána csússzon, de egy vékony átkenés biztos jót tesz neki! Szerintem!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"