kuti írta:megint üdv! 6V-s rendszernél mivel oldható meg, hogy az indexek alacsonyabb fordulaton is jól látszódjanak? Elektronikus indexrelé segít rajta? Ledes index az csak 12Vhez van nem?
Szia Kuti
Ledes index van 6V-osban is, de lehet építeni 6V-os sima indexrelét is (teljesen elektronikusat) amin állítható a villogás sebessége is!
Én ajánlom az indexrelét, mert olcsó és nagyon jó!
megint üdv! 6V-s rendszernél mivel oldható meg, hogy az indexek alacsonyabb fordulaton is jól látszódjanak? Elektronikus indexrelé segít rajta? Ledes index az csak 12Vhez van nem?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
operable írta:Hali!
Tudnátok segíteni töltés javításában??
Az lenne a gondom h nincsen töltésem, vagyis van de kevés.(Elvan indítva a motor és alapjáraton 5.80 V és amikor ráhuztam nagy gázt akkor felugrott 5.85-re és nyélen tartotta +,-, 0.02 V-ot ).
Elektrompos és mehanikus fesz.szabal is ugyan ez volt.
Szénkefék ujjak.
Forgórész cserélve lett.
És mindig ugyan ez. Mi lehet a gond??Amugy a forgórészt hogyan lehet notmálisan feszegetés nélkül leszedni?
Köszönöm. Martin.
Nekem példul ugyan ez volt csak ETZ250-en és senki nem gondolta volna hogy az állórész volt rossz mert kimérve jó értékeket mutatott és mégis!! Úgyhogy próbáld meg azt is cserélni!
kuti írta:Hát.. köszönöm szépen Azt hiszem maradok a 6V-nál.. elektromos fesszabbal.. Azt hittem, hogy a Tz elektronika könnyen átépíthetõ... Most akkor csak újra kell vezetléelni, meg egy új biztosíték tábla kell.. ez nagyjából kijön 10-12bõl..
Kérdezd meg bambit telefonon!! Hogy mennyibõl jönne ki!!
Már láttam nála ilyen átalakítást !!
Üdv Gyurm@
Hát.. köszönöm szépen Azt hiszem maradok a 6V-nál.. elektromos fesszabbal.. Azt hittem, hogy a Tz elektronika könnyen átépíthetõ... Most akkor csak újra kell vezetléelni, meg egy új biztosíték tábla kell.. ez nagyjából kijön 10-12bõl..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
kuti írta:Üdv! kb mennyibe kerülne egy TS 250/1 átalakítása 12 voltra? durván egy Deák betakarná nem? Elsõsorban Zsakfos tudna ebben most válaszolni nekem
Attól függ.Ha nem sajnálod a pénzt akkor veszel belevaló generátort nyugatról.Az direkt ugy van megcsinálva hogy semmi átalakitást nem igényel.Ráadásul benne van az elektronikus gyujtás,ill. a fesszabályzás is.Magyarul kidobható a fesszab,a megszakitó,sõt még a gyujtótrafó is.Az ára kb 30-40 000 ft.A másik megoldás hogy Etz generátort épitesz bele.Ehhez egyrészt szét kell huzni a blokkot és keresni egy maróst vagy esztergályost akinek jó nagy esztergálya van.Aztán ki kell cserélni a fõtengelyt Etz250-es fõtengelyre,mert a kúpok nem egyformák(vagy valahogy összehozni a két kupot).Viszont amugy meg jó a /1-be.Ja és még kell esztergáltatni aluminiumból egy közbetétet amit a blokkba fogatod,aztán abba megy a generátor.Meg persze ami ezzel jár.Teljes elektromos csere(trafó,fesszab,akku,izzók,indexrelé stb).A duda az maradhat elméletileg birja.A szocimotoroson irogat egy Waresz nevû srác.Õ azt hiszem Wartburg generátort épit a /1-be.Irj neki hátha azt egyszerûbb beépiteni.Nem tudom.Na ezekbõl kb kiszámitható mibe kerül.Illetve mit mennyiért tud szerezni az ember.Itt megnézheted a német cuccot.http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 24main.htm
mzgergõ írta:hali!
sub-ee által készített gyújtást vettem.A gondom vele, hogy nemtudom, hogy hova szereljem fel.Õ azt mondta, hogy kérdezzek rátok.Kistz-rõl van szó, de szerintem ugyan oda fel lehet rakni, ahova a nagynál.
üdv!
Hát állórészel még nem próbálkoztam. Az is lehet még baj??
Amugy Ts rõl van szó (125).
Esetleg még töltéstekercs lehet?
De ma má el se indult. Pedig szikra volt a gyertya kapott benzint is, meg ha csinltam beöntést durrogott azt sztintén semmi.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Hello
A forgórészt MZ-knél általában egy M10-es csavar behajtásával lehet legegyszerûbben levenni.
Elektronikához nem értek, de gondolom 6.8-ról 6.85-re ugrott.
Lehet kontakthiba És az állórészt még nem cserélted:)
Üdv.: Csikin
Hali!
Tudnátok segíteni töltés javításában??
Az lenne a gondom h nincsen töltésem, vagyis van de kevés.(Elvan indítva a motor és alapjáraton 5.80 V és amikor ráhuztam nagy gázt akkor felugrott 5.85-re és nyélen tartotta +,-, 0.02 V-ot ).
Elektrompos és mehanikus fesz.szabal is ugyan ez volt.
Szénkefék ujjak.
Forgórész cserélve lett.
És mindig ugyan ez. Mi lehet a gond??Amugy a forgórészt hogyan lehet notmálisan feszegetés nélkül leszedni?
Köszönöm. Martin.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára operable 2008.12.08. 21:13-kor.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
mzgergõ írta:hali!
sub-ee által készített gyújtást vettem.A gondom vele, hogy nemtudom, hogy hova szereljem fel.Õ azt mondta, hogy kérdezzek rátok.Kistz-rõl van szó, de szerintem ugyan oda fel lehet rakni, ahova a nagynál.
üdv!
hali!
sub-ee által készített gyújtást vettem.A gondom vele, hogy nemtudom, hogy hova szereljem fel.Õ azt mondta, hogy kérdezzek rátok.Kistz-rõl van szó, de szerintem ugyan oda fel lehet rakni, ahova a nagynál.
üdv!
Máté írta:sziasztok!
az lenne a problémám, hogy tegnap próbáltam beindítani a 251es mz-met és nem akart beindulni csak úgy hogy betoltam. ma kipróbáltam úgy, hogy rákötöttem egy bikakábellel egy másik akksit és azzal pöccre indult. szerintetek az akksi a hibás, vagy lehet hogy a fesszabálzó nem tölti eléggé az akksit és azért nincs benne elég szufla?
ha az akksi a szar, akkor milyet érdemes venni? kinéztem egy 12V 9Ah akksit 7000 ért unibat márkájú. szerintetek ez jó vagy tudtok olcsóbbat pesten?
köszi Máté
Elképzelhetõ mind kettõ,ezt egy multiméterrel megtudhatod pontosan.unibat aksiban tudok segíteni,de csak hétfõn tudok árat mondani.
sziasztok!
az lenne a problémám, hogy tegnap próbáltam beindítani a 251es mz-met és nem akart beindulni csak úgy hogy betoltam. ma kipróbáltam úgy, hogy rákötöttem egy bikakábellel egy másik akksit és azzal pöccre indult. szerintetek az akksi a hibás, vagy lehet hogy a fesszabálzó nem tölti eléggé az akksit és azért nincs benne elég szufla?
ha az akksi a szar, akkor milyet érdemes venni? kinéztem egy 12V 9Ah akksit 7000 ért unibat márkájú. szerintetek ez jó vagy tudtok olcsóbbat pesten?
köszi Máté
jó köszi szépen!:D
Lenne még egy szénkefés problémám.
Egyik haveromnak a 125-ös tz-jén, az egyik szénkefe teljesen elkopott. de a másik nem. És a rugó is ugyan olyan erösségü. kb 0.75 cm a különbség, ez mitöl lehet?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Nem tudom, hogy mekkorának kell lennie, de ha holnapig tudsz várni, akkor megmérem.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
A nagyját levágod csípõfogóval, a maradékot meg csiszolópapírral leszeded.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Szia!
Az utángyártott szénkefékbõl le kell csiszolni, mert túl hosszúak.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Vettem ma a 125-ös ts-em hez ujj szénkeféket. De nem jó mert hosszú és az alját nem lhet rányomni, mert a 2 rugótartó ütközik. Asszem 2.1cm a szénkefe mi lehet a baj? A szénkefék vagy a motoron valamelyik tartó? LÉcci irjatok mert még holnap vissaz tudom vinni!
Köszi, Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Tamás írta:Hy! 2db biztosíték? Mi van ferdén? mi mozdult el? Miért kell patkolni?
A biztosíték az áramkör szándékosan gyengített pontja, pusztulásával védi a vezetéket és/vagy az áramforrást. Ha kiolvad, oka van. T
üdv közvetlenül az akkumulátorból kiágazó két vezetéket köti össze egy gyors csatlakozóval az egész motorral.
ES 125/1, és ES 150/1, -nél van.
az akku felett ferdén kifelé dõlve.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Hy! 2db biztosíték? Mi van ferdén? mi mozdult el? Miért kell patkolni?
A biztosíték az áramkör szándékosan gyengített pontja, pusztulásával védi a vezetéket és/vagy az áramforrást. Ha kiolvad, oka van. T
közvetlen akku mögé kötött biztosítékokról van szó!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Tegnap megtréfált az új gépem. Az egyik biztosíték, elmozdult, és se kép, se hang.
Érdemes megpatkolni ezt a két biztosítékot? ES 125/1.
Okozhat valami hibát?
Mondjuk el sem tudom képzelni hogy milyen ész kellet hozzá hogy ferdén belerakjanak a gyárban ilyen fontos dolgot egy motorba.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Köszi mindenkinek. Akkor jól sejtettem, 2 égõ világítja meg a számlapot. A gond szerintem majd a gumiharangból való kivétel lesz. Biztos bele van ragadva rendesen.
Véleményeteket szeretném kérni. Ha jól tudom akkor a kilóméter óra és a fordulatszám mérõben a háttér világítást 2 égõ biztosítja. Na ha nem jól tudtam akkor már is lényeges a dolog. Azt hiszem az egyik órában elszállt az egyik égõ. Azt szeretném megkérdezni tõletek, hogy valaki cserélte e már a sajátját? Na meg hogy macerás volt e? És ha két égõ van benne és az egyik még mûködik akkor érdemes e neki állni kicserélni?
Köszi elõre is a válaszokat.
Üdv.
szerintem ugyanaz a kis és a nagy tz... egy órában 4 izzó van. darabja olyan 120 Ft körüli... az órát kihúzod a gumiharangból felfelé, majd a gumiharangot összenyomod, és lefele kiveszed a tartóból.. (így kényelmesen hozzáférsz). Ahogy a sarukat kihúzod, jön vele együtt az izzó is.. Én nemrég cseréltem Durván egy ezresbõl meg van
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
Nyugodtan cseréld ki nem nagy ügy csak ovatosan lell az órát kiemelni elvileg az út szélén is végrehajtható még szerszám sem lell hozzá(a két szélsõ csõ szerû foglalatba van az izzó)ki kell csak huzni,és cserélheted is csak finoman.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Véleményeteket szeretném kérni. Ha jól tudom akkor a kilóméter óra és a fordulatszám mérõben a háttér világítást 2 égõ biztosítja. Na ha nem jól tudtam akkor már is lényeges a dolog. Azt hiszem az egyik órában elszállt az egyik égõ. Azt szeretném megkérdezni tõletek, hogy valaki cserélte e már a sajátját? Na meg hogy macerás volt e? És ha két égõ van benne és az egyik még mûködik akkor érdemes e neki állni kicserélni?
Köszi elõre is a válaszokat.
hello!
Biztosan régi téma már, de az újszülöttnek minden vicc új...
Nos a CPI gyújtásról szeretnék kérdezni. Van a CPI 1280, amit már nem gyártanak. Namost régebbi fórumban olvastam, hogy megbízhatatlan volt. Azt szeretném kérdezni, hogy mi volt a gond vele és szerintetek lehet-e valahonnan még szerezni, illetve ha ez valóban ilyen üdvös dolog, akkor csak rájött erre valamelyik nagy autócég és esetleg bontva lehetne szerezni valamilyen hasonló dolgot csak nyugati autóból.
köszi hello
sub-ee írta:
Nézd csak, itt egy elég komoly digitális töltõ, csepptöltésre, normál töltésre és gyorstöltésre is alkalmas. Ugye a csepptöltés a téli, illetve a motor használaton kívüli akku karbantartásához való! A csepptöltéshez a csatlakozó csipeszekrõl lecsavarhatóak a közvetlen akkucsatlakozások, így azt rá tudod csavarni az akkura a biztos csatlakozás érdekében!
Üdv.:Sub-ee
Ez nagyon jó dolog, de az ára is kiváló!
Szia
Az ára 4500Ft A LIDL-ben újonnan 4700Ft, mondjuk ez egyszer lett kipróbálva, csak a tulajdonosának autóhoz kellett volna és késõbb jött rá, hogy MAX 50Ah-ás akku tölthetõ vele! Aztán rájött, hogy az õ 75Ah-ását elfelejtheti ezzel a töltõvel, de motorokhoz kiváló, nagyon jó kis cucc, én csak jót tudok róla mondani!