Ja! Sok sikert hozzá! Végül is,ha nem sürgős,és gyorsan romlik a forint,akkor egy pár év múlva reális lehet ez az ár!

Ja! Sok sikert hozzá! Végül is,ha nem sürgős,és gyorsan romlik a forint,akkor egy pár év múlva reális lehet ez az ár!
Japán motorokhoz szerintem nem kéne hasonlítgatni őket, ezek szocialista motorok, és a keleti blokkban szvsz igenis a legjobb gépek voltak.Alfa írta:Azért én nem teljesen tudok egyetérteni. Attól, hogy valami öreg, még nem tuti hogy jó is volt. Már a TS széria felétől a gyári megoldások között lehet találkozni olyan szükségmegoldásokkal, amik igazából az ETZken csúcsosodtak ki. Sztem ez a TS épp határeset.
De vegyünk egy ETZ-t. '83-'89 et írunk, ne röhögtessenek már: spirálos km és fsz. mérő, anyagspórolt gerincváz, a 251-es lengővillája egyszerűen nevetséges, 250 esé is épp több mint ami nem zuhan össze. Kihordósodó hátsó rugóstagok, rohadó lengővillatengely (mindenhol van neki zsírzószem... itt miért nincs?), az a hátra felrakott sztender, mind mind a hiánygazdaság 1-1 mementója.
Emellett rossz ránézni a vezetékelésre ('80 as éveket írjuk, nem az '50eseket...), stekkert hírből sem látott, a testrendszer szerintem botrány, főleg a testpontok a millió szemessaruval, az oldaldekni is egy vicc. Megszakítós gyújtás a 80as évek közepén? lol.
Viszont emellett megvan a motorban az, ami egy ilyen mocit megmenthet (ETZ, és félig TS, bár az még oké): tökéletesen karaktermentes, ezért mindenki oda alakíthatja, ahova akarja. Futóművei (ha normálisat vesz az ember bele) stabilak, a fékje Brembo licensz, tehát épp jó, könnyen szét és összerakható. A blokkja tartós, szintén jól testreszabható, és a többi alkatrésze is jól tűri a piszkálást. Kívülről belülről remek szórakozás az embernek kipróbálni az ötleteit (amik a biztonságot nem érintik) az ETZken, és ugyan kellemes látvány egy teljesen gyári darab, de fenntartom, hogy amit a hiány szült, azt az idő sem szépíti meg.
Teljes ellenpont az ES és ETS széria, teljesen egyedi motorok, egy komplett egész, külsőleg az ember egyszerűen nem talál rajta fogást hogy mit kéne lecserélni, mert úgy tökéletes ahogy van. Akkor még az MZ világhírű gyár volt, világhírű versenyzőkkel és eredményekkel, aki olyan motort kap szét mondjuk "crossosítani" azt valóban élve el kéne égetni, mert az összes darabja egy egy legenda.
Nade TS? ETZ? Szomorú inkább a gyári állapotukra és megoldásaikra nézni, mint szívderítő... TZR-ek kortársai, ne felejtsük el...
Ahogy elnézem a motort,régi izlés szerint lett készítve,valószínű,hogy legalább 15-20 éve,hanem több.Akkor még nem nagyon volt veterán,és sokan próbáltak valami NYUGATI járművet készíteni,abból ami volt.Ha tényleg úgy van ahogy írtam,én nem itélem el.De ha most csinálta,akkor kokányolt,egy veteránt,szerintem is.gabsic írta:Nem fikázni akartam, mert megértem hogy sok meló volt vele... Aki nem alkotott soha semmit csak ez látja benne.csikin írta:Szerintem nem kéne fikázni. Nagyon sok mindent kellett ezen a motoron módosítani, és ráadásul legálisan közlekedhet.
És nem ma készült. Én éppen az első simsonomat szedtem szét akkor, és azt gondoltam sose lesz MZ-m...:
http://totalbike.hu/technika/vizesmz/
Üdv.: Csikin
DE: sok meló vagy sem, szerintem akkoris kurvaronda egy valami lett belőle, 20x inkább választanék egy széria állapotú gépet mint ezt.De hát ízlések és pofonok...
(Meg mondjuk ilyenért külön hisztis vagyok ha valaki egy veteránmotort basz szét... Az ilyet középkori módszerrel rendezném el: levágnám a kezét, hogy többet ilyet ne tudjon csinálni.Vagy ha már mindenáron kókányolni akar, akkor tegye inkább valami mai tucatmotorral... Na mindegy...
)
Nem fikázni akartam, mert megértem hogy sok meló volt vele... Aki nem alkotott soha semmit csak ez látja benne.csikin írta:Szerintem nem kéne fikázni. Nagyon sok mindent kellett ezen a motoron módosítani, és ráadásul legálisan közlekedhet.
És nem ma készült. Én éppen az első simsonomat szedtem szét akkor, és azt gondoltam sose lesz MZ-m...:
http://totalbike.hu/technika/vizesmz/
Üdv.: Csikin
Tedd át az egészer a "meg ne vedd" közé intő például..
Az igen
Dobozhajtás! 5000 cm3, kockadugó!!!!!
Gyurmooo írta:Ha valakit érdekel egy szép 251-es jó áron, nézze meg ezt:
http://www.motor.hu/hasznaltmotor/172523/MZ%20ETZ%20251
Én 2008-ben vettem egy 125-ös ETZ-t, leírom, hogy akkor mit, mennyiért, hogyan tudtam elintézni.marek írta:Sziasztok!
Lehet, hogy nem ez a megfelelő fórum topic ehhez a témához, de én ezt találtam a legközelebbinek a történethez. A közeljövőben készülök A-s jogsit csinálni, és tanulómotornak egy 250es ETZ-t gondoltam. A kérdésem az volna, hogy egy ilyen motor vásárlásakor milyen közterheim lesznek? Átiratás, törzskönyv(?), ha vizsgáztatni kell mennyi a vizsgadíj, esetleg a kötelezőt hogyér' mérik átlagban? Én magáért a motorért olyan 60-at adnék (ha nincs műszaki de papír igen). Igazából jó állapotút, és tuningmenteset keresgélek túrázgatásokhoz, Balcsira menésekre, szóval megbízhatót
![]()
Előre is köszi a segítséget, és elnézést ha rossz helyre írtam
Az a szerencséjük,hogy mostanában nem jár erre GhostStravkó írta:Fiúk! Ezt ne itt tárgyaljátok meg,erre van egy külön topic![]()
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég