z25z írta:Ha el van csavarodva az latvanyos: felulrol a tank felol kukucskald a blokkot ha jobb oldalon joval hamarabb meglatod, mint bal oldalrol akkor blokktarto csere....
Üdv z25z!
Nézgéltem a leírtak szerint, egy kicsit valóban jobbra tart. Ha netalántán szétberhálom nincs valami módszer a megerõsítésre?
Ja, bocs félreértettem... szerintem ha bemégy hozzájuk akkor ennyiért adják.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Azok "ajánlott" kisker árak. A kiskereskedõtõl függ hogy mennyire nagy f*sz
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
xtremer írta:Sziasztok lánc-cserére kerülne most nálam a sor csak most néztem hogy itt errefelé én csak Ybn Lácot kapnék van valakinek valami tapasztalata ilyen típusú láncal vagy inkább rendeljek valami értelmeset a mofaker-tõl?
kínai nagyon rossz lánc.néha még a patentszemet sem lehet rátenni,mert pontatlan is.inkább cseh favorit,vagy japán.
Ha el van csavarodva az latvanyos: felulrol a tank felol kukucskald a blokkot ha jobb oldalon joval hamarabb meglatod, mint bal oldalrol akkor blokktarto csere....
A napokban cseréltem kis lánckereket és láncot. A kis lánckerék elég gagyinak tûnik, viszont a láncon mégjobban meglepõdtem, mert az eddigi lengyel meg cseh helyett most egy német gyártmánnyal rukkolt elõ a helyi kereskedõ. A csere rendben ment a gondom csak annyi, hogy középállványra állítva ha forgatom kereket egy kicsit mintha "klattyogna" a lánc szóval nem egyenletesen fut. Rendes üzemben nem érzékelhetõ semmi rendellenesség. Valahol olvastam, hogy a blokktartó hajlamos az elcsavarodásra, de az enyém szerintem nem vészes, persze nem tudom mi számít annak. Nincs valami tuti módszer a blokk helyzetének konkrét ellenõrzésére? Mivel még nem volt szétszedve a drága, nem szeretném indokolatlanul megpiszkálni.
Sziasztok lánc-cserére kerülne most nálam a sor csak most néztem hogy itt errefelé én csak Ybn Lácot kapnék van valakinek valami tapasztalata ilyen típusú láncal vagy inkább rendeljek valami értelmeset a mofaker-tõl?
Gshp írta:Vettem ki láncszemet, de az elõzõ gazdája nem tudom miért volt ilyen hülye ....
Most elöl 20 fogas lánckerék van, hátul 48 és nem megy sehova azaz 1-2-3 - ban szépen dolgozik , 4-ik nehezebben pörög ki, az 5. hát arról ne is beszéljünk !
Szerintetek 18-as jó lesz elõre ?
attol lehet ki fog porogni viszont megint nem lesz jo a lanc hossza.....
Vettem ki láncszemet, de az elõzõ gazdája nem tudom miért volt ilyen hülye ....
Most elöl 20 fogas lánckerék van, hátul 48 és nem megy sehova azaz 1-2-3 - ban szépen dolgozik , 4-ik nehezebben pörög ki, az 5. hát arról ne is beszéljünk !
Ma cseréltem komplett lánckereket hátul és 50 fogas helyett bekerült a 48 fogas .
A problem : Akármennyire hátrahúzom a kereket, lóg a lánc !
Ezekszerint ha logikusan gondolkodom vennem kéne ki a láncól 2-3 szemet ??????????
Én elektrotechnikus vagyok,de mostanában többet esztergálok meg marok,mint nem legalább nem unom el magam,ezért mókás fejleszteni.
A kihajtáshoz elég a ragasztó.Mi itt a cégnél Loctite cuccokat használunk,elvileg oldtahatlan csavarrögzítõt sikerült már oldanom kulcs nélkül magát a mechanikát fogva,de kihajtáshoz jó lesz sztem.
Utolsó éves gépi fémforgácsoló vagyok, úgyhogy segíteni nem kell
A ragasztás tûnik nekem a legszimpatikusnak, mert végülis nagy terhelést nem kell bírnia, mert csak a km meghajtást kell.
A ragasztás sztem kevés,a hegesztéssel felejtsd el,h passzos lesz a csapágy.
Esetleg az esztergás megoldás más méretû csapággyal gyártott hátsó tengellyel.
Esztergálásban tudok segíteni,ha gondolod.
Ha már van ilyen topik, akkor beírom a problémám.ETZ150-es hátsólánckerékbe(új) csapágyat akartam belerakni.Nagy hibát követtem el, mert nem melegítettem fel a lánckereket, hanem csak hidegen bele ütöttem a csapágyat, túl ütöttem, és kitört az a kis talán perselynek hívható rész, ahova rákell rakni a km meghajtó tányért.Viszont annyira megmenekültem, hogy vissza lehetne eszkábálni.Én ragasztásra gondoltam, de ajánlották a hegesztést, de volt aki azt mondta, hogy elengedhet a kötés, és az ajánlása, hogy esztergáljam ki onnan a csapágyfészket, és zsugórkötéssel esztergáljak bele egy olyan csapágyfészket azzal a kis peremmel.Szerintem nem rossz megoldás, mert az eszközök megvannak, de sok idõ...
Valami megoldása valakinek?
Valahogy muszály leszedni, ez is egy megoldás és nem olyan brutális, mintha egy 20as betonacélt dugsz közé. Az anyákat - ami ilyen elforgósabb - én lekocogtatni szoktam, aztán ha meglazul könnyebb ellentartani.
Index fórumon egy koma leoltott engem h úgy vettem le a primerhajtást, hogy a primerlánc meg a kuplung/duplex lánckerék közé dugtam egy keményfadarabot, és azzal tartottam ellent. Mert szerinte ezzel adtam egy nagyot a primerláncnak... Nektek mi errõl a véleményetek? Amit a wiki-ben olvastam valamit ehhez kapcsolódóan de az nekem nagyon ködös....
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Nagy bajba kerültem, pedig már a finishben van az összeszerelés. Kiderült, hogy nem lehet kapni 250/1 Ts -hez hátsó lánckereket. A régi pedig egy kalap sz.r. a kérdésem az lenne, hogy tudok valami megoldást arra, hogy eredetit szerezzek be, esetleg használtat, de még használhatót. Vagy valamiféle barkács megoldást? Etz -jét összehozni a Ts-el? Vagy valami?
Itt is kérdeznék:
lánckerék: 18 vagy 19 fogas elõre? Vagy más?
Hátsó lánckereket vett valaki mostanában... Elég soknak tartom a 4050-et a mofakernél. Futárnál/Kelemennél/Fanatic-ban nem tudjátok, hogy mennyi?
MI van rajta most?hogy viselkedik vele a motor?
Ez az, hogy nem tudom, hanyas van rajta, mikor hazamegyek, akkor meg egybõl csinálni akarom akaroooooom
De akkor szerintem 19-est veszek.
csaó
Nekem 20as volt elõl a /1-en, azzal két személyel is ment mint a bolond, most lecseréltem 19esre hogy jobban bírja ha felpakolom.
A hátsó lánckerékért az nem olyan vészes ár.
Itt is kérdeznék:
lánckerék: 18 vagy 19 fogas elõre? Vagy más?
Hátsó lánckereket vett valaki mostanában... Elég soknak tartom a 4050-et a mofakernél. Futárnál/Kelemennél/Fanatic-ban nem tudjátok, hogy mennyi?
Nekem személy szerint 20 fogas van elöl, de az hegyvidéken már soknak bizonyul. Van hogy nagyon meredek akkor már 2-be is vissza kell váltani, viszont alföldön nagyon jó 110-120-as utazót lehet vele tartani.
Szerintem a hátsó lánckerék nem olyan rosz annyiért, de azért nézz szét, megéri!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Az attol fugg, hogy mire es hogy hasznalod a geped. Ha szoloban motorozol csomagok nelkul es 5-ben is szepen kiporog akkor 19-es. Minden ellenkezo esetben 18.
Itt is kérdeznék:
lánckerék: 18 vagy 19 fogas elõre? Vagy más?
Hátsó lánckereket vett valaki mostanában... Elég soknak tartom a 4050-et a mofakernél. Futárnál/Kelemennél/Fanatic-ban nem tudjátok, hogy mennyi?