4000-4500ös fordulatnál a generátor már bőőőven 100%os teljesítménnyel tölt! 1500 környékén már elalszik a töltéslámpa, de akkor még kevés a ,,delej" , pl városban araszoláskor, tompítottat folyamatosan használva, indexelve, fékezgetve! Feszültségmérővel mérj rá teljes terhelésen: tompított, index, féklámpa, hogy milyen fordulattól kezd a feszültség 13,5-14V-ra emelkedni, nagyjából 3000es fordulat lesz az.
Mérj még rá az egyenirányítónál (ülés alatt találod), a fekete kábeles saruknál (3db van ebből: a 3 fázis
) (váltóáramú feszültségmérő állás!) , hogy kijön e a generátorból mind a 3 fázison a feszültség, egy-egy saru között mérj, egyforma értékeket kell hogy kapj, kb 12 volt környékén.
Ha nem Így van akkor vagy kábelhiba: szakadás/zárlat, v. állórész szakadás/zárlat. (lent a generátornál ahol kijön a tekercs huzalvég és a saruk között van ugye a forrasztás, nekem az engedett el egy két alkalommal, és igaz hogy volt töltés, csak kb. 30%kal kevesebb,és ez már okoz6 bajt! -> kevés amper)
Én is elektronikus fesszabot javaslok! Én kisipari fekete dobozost használok évek óta , nem volt gond vele! De Sub-ee biztosan még üzembiztosabbat gyárt neked
Akksi savszintet ellenőrizni, a leírtak alapján, sav fokot/sűrűséget ellenőrizni! ... ha 5évnél idősebb az akkumulátorod lehet ez már nem segít = szeméttárolóedénytöltelék.Ja, most olvasom hogy most vetted, (attól még lehet gyári hibás
, de ne így legyen
)
Üdv.:Sunbim