Gumik
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Hát nemtudom... Nekem az előző gumim egy 100-as K65 volt. De ég és föld a tapadás. Végsebességben, gyorsulásban, fogyasztásban nem vettem észre különbséget. Stabilabb ezzel a kanyarban a motor.
Én a legjobbat ajánlottam amit ismerek. És mivel tudom, hogy a kisbocsi egy állat, kelleni is fog neki...
Amúgy télleg elgondolkodtató a két gumi (3.50-4.10) közti árkülönbség....
Én a legjobbat ajánlottam amit ismerek. És mivel tudom, hogy a kisbocsi egy állat, kelleni is fog neki...
Amúgy télleg elgondolkodtató a két gumi (3.50-4.10) közti árkülönbség....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Gumik
Nem tudom, h a fent említett gumit milyen szélességű abroncshoz javasolják, de ha keskenyebb abroncsra teszik rá a futófelület egyenes haladáskor kisebb lesz, viszont kanyarban nagyobb lesz a felület (domborúbb lesz a kerék), fékezéskor meg amúgy is az elsőnek van a legnagyobb szerepe, a hátulja túl könnyű lesz olyankor, h a fékezéskor kijöjjön a szélesebb gumi előnye.
Nekem is a gyári méretű k36as heidenau van fent. Csak kanyarban csúszott meg a gép: kikanyarodáskor a 2.ben sportosabban húztam, minthogy kellett volna. Megindult egy kicsit a hátulja, de gázelvételre szépen helyreállt minden. Lehet, h a kamionoktól vagy a pára miatt síkosabb volt a kanyar. Szlovéniában fülig ért a szám, a gumim a szélétől széléig kopott, miközben teljes max összsúllyal voltak terhelve a gumik. Egy nyikkanást sem lehetett hallani a gumiktól, pedig volt utasomnyakbaborulós vészfékezés. Ahogy közeledett felém az előttem haladó, úgy izzadtam és húztam a féket mind jobban. Tapadtak a kerekek, mint az állat. Hátsó se blokkolt, pedig azt is tapostam.
A két gumi árának a külömbségét inkább elmotoroznám, arról nem is beszélve, h a fogyasztás növekedne, gyorsulás, végsebesség rosszabb lenne...
Nekem is a gyári méretű k36as heidenau van fent. Csak kanyarban csúszott meg a gép: kikanyarodáskor a 2.ben sportosabban húztam, minthogy kellett volna. Megindult egy kicsit a hátulja, de gázelvételre szépen helyreállt minden. Lehet, h a kamionoktól vagy a pára miatt síkosabb volt a kanyar. Szlovéniában fülig ért a szám, a gumim a szélétől széléig kopott, miközben teljes max összsúllyal voltak terhelve a gumik. Egy nyikkanást sem lehetett hallani a gumiktól, pedig volt utasomnyakbaborulós vészfékezés. Ahogy közeledett felém az előttem haladó, úgy izzadtam és húztam a féket mind jobban. Tapadtak a kerekek, mint az állat. Hátsó se blokkolt, pedig azt is tapostam.
A két gumi árának a külömbségét inkább elmotoroznám, arról nem is beszélve, h a fogyasztás növekedne, gyorsulás, végsebesség rosszabb lenne...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Kupi!
Kinek mennyit ér a saját, és a környezetének biztonsága...
Én pl nehezen bocsájtanám meg, ha a szar gumim/fékem/futóművem miatt okoznék valakinek/valakiben kárt.
A tömlő nélküli gumiban az a jó, hogy merevebb a fala, stabilabb kanyarban, és akár defekttel is hazajössz rövidebb távról. Persze a gumi utána kuka.
Na meg ugye elég szar feltenni...
A 4.10-es szélességet pedig azért ajánlottam, mivel a futófelületnek kisebb a kúpossága, ezért nagyobb felületen fekszik fel mind egyenesben, mind kanyarban. Ergo jobb a tapadás.
Amúgy szerintem nem drága arányaiban nézve. 30.000km-ert kibír simán. 1,3 Ft/km...
Kinek mennyit ér a saját, és a környezetének biztonsága...
Én pl nehezen bocsájtanám meg, ha a szar gumim/fékem/futóművem miatt okoznék valakinek/valakiben kárt.
A tömlő nélküli gumiban az a jó, hogy merevebb a fala, stabilabb kanyarban, és akár defekttel is hazajössz rövidebb távról. Persze a gumi utána kuka.
Na meg ugye elég szar feltenni...
A 4.10-es szélességet pedig azért ajánlottam, mivel a futófelületnek kisebb a kúpossága, ezért nagyobb felületen fekszik fel mind egyenesben, mind kanyarban. Ergo jobb a tapadás.
Amúgy szerintem nem drága arányaiban nézve. 30.000km-ert kibír simán. 1,3 Ft/km...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Én ezt használom/ajánlom:
http://www.mofaker.hu/termek/350-18_Kop ... au__005700" onclick="window.open(this.href);return false;
a killer féle 410-es szerintem túlzás + mz-nél nem probléma, ha tömlős a gumi ...
Ráadásul 10% kedvezmény is van a mofakernél és a strausz guminál! (most éppen a strausznál olcsóbb). Persze tagságival!!!
http://www.mofaker.hu/termek/350-18_Kop ... au__005700" onclick="window.open(this.href);return false;
a killer féle 410-es szerintem túlzás + mz-nél nem probléma, ha tömlős a gumi ...
Ráadásul 10% kedvezmény is van a mofakernél és a strausz guminál! (most éppen a strausznál olcsóbb). Persze tagságival!!!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Gumik
Ez már vicc akár milyen jó is azért ennyit nem ér!Ezek után nem is csodálkozom ha valaki motorján ping-pong"féle távol keleti gumit látok,az legalább megfizethető (még).KILL3R etz írta:A ház ajánlata: http://www.mofaker.hu/termek/410-18_Kop ... au__005820
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
A ház ajánlata: http://www.mofaker.hu/termek/410-18_Kop ... au__005820
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Válasz és sok egyéb okosság a csatolmányban:m-tom írta:Sziasztok,
Kis ETZ hátsó kerekének (3.25 - 16) mi a másik szabvány szerinti mérete? 100/80-16?
Köszi,
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Gumik
Gondolom nagy etzre kell. SOkan ilyet használnak, én is és sztem jófajta.Hujber írta:http://www.mofaker.hu/termek/325-16_Kop ... au__004750
Ez jó a hátsó kerékre? Meg valaki megmondhatná, hogy a z efféle adatok mit is jelentenek pontosan mint például: 350x18
3.50x 18= szélesség x átmérő (collban megadva)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Gumik
http://www.mofaker.hu/termek/325-16_Kop ... au__004750" onclick="window.open(this.href);return false;
Ez jó a hátsó kerékre? Meg valaki megmondhatná, hogy a z efféle adatok mit is jelentenek pontosan mint például: 350x18
Ez jó a hátsó kerékre? Meg valaki megmondhatná, hogy a z efféle adatok mit is jelentenek pontosan mint például: 350x18
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
Re: Gumik
Dénes írta:Az attól függ, hogy milyen mintázatot veszel és azt mihez képest hasonlítod. Ha most szöges gumid van, akkor jelentősen romlani fog, igen.
Vagy a kérdés arra vonatkozik, hogy egy gumi tönkre megy-e a murvás utaktól? Szerintem nem, vagy nem romlik a tapadás vagymi. Csak ameddig poros.
Igen, a második fele a válaszodnak a lényeges számomra, köszönöm. Tehát nyugodtan megjárathatom néha a murvás utakon is.
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Az attól függ, hogy milyen mintázatot veszel és azt mihez képest hasonlítod. Ha most szöges gumid van, akkor jelentősen romlani fog, igen.
Vagy a kérdés arra vonatkozik, hogy egy gumi tönkre megy-e a murvás utaktól? Szerintem nem, vagy nem romlik a tapadás vagymi. Csak ameddig poros.
Vagy a kérdés arra vonatkozik, hogy egy gumi tönkre megy-e a murvás utaktól? Szerintem nem, vagy nem romlik a tapadás vagymi. Csak ameddig poros.
Re: Gumik
Sziasztok!
Új gumikat készülök venni, szerintem Heidenau lesz, szerintetek nagyon romlani fog a tapadása, ha murvás úton is használom?
Új gumikat készülök venni, szerintem Heidenau lesz, szerintetek nagyon romlani fog a tapadása, ha murvás úton is használom?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
-
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2011.10.08. 12:15
- MZ-d típusa: Mz etz 125
Re: Gumik
Milyen méretű gumi tehető fel hátra?(Max ami befér)
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Gumik
A megfelelő méretű belső használata azért fontos,mert ha kisebbet tesztek bele,túlságosan kinyúlik a gumi anyaga,és defekt esetén hajlamos a durranásra.Gondoljatok a léggömbre,amikor nagyra van fújva,durran,ha csak az anyaga nyúlásáig van fújva,egyszerűen leereszt egy tűszúrástól.A tömlőnélküli gumiknak ez az előnyük,nem hajlamosak a durrdefektre,csak leeresztenek.Tűzoltásnak persze minden megoldás jó,vészhelyzetben,de ilyenkor ne fújjátok 2,5bárra,és mi hamarabb cseréljétek megfelelő méretűre.Egy 80Km/h-nál kidurranó elsőkerék,még egyenes haladásnál is nagyon balesetveszélyes.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Hát én beleraktam nincs gond vele [/quote]pempelli írta:S.O.S. vészhelyzetben elmegy,de ahhoz a 3,25-3,50 kell!
Persze, én is raktam már 2.50-18-as belsőt 3.50-16-os külsőbe.
De mentem max 50-et, meg csak addig volt így míg haza nem értem. (út közben defekt)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Nem hiába írják rá az ilyen méreteket, ennyi erővel rakhatsz bele bicikli belsőt is. Most komolyan: mennyibe kerül egy belső? Nem éri meg hogy normális belső legyen benne?pempelli írta: Hát én beleraktam nincs gond vele
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Gumik
S.O.S. vészhelyzetben elmegy,de ahhoz a 3,25-3,50 kell![/quote]
Hát én beleraktam nincs gond vele
Admin: Légyszives ne töröld a hozzászólásodból a <quote> és </quote> részeket, különben nem fog jól megjelenni az idézet! Ha nem akarsz idézni, akkor az "új hozzászólás" gombot válaszd!
Hát én beleraktam nincs gond vele
Admin: Légyszives ne töröld a hozzászólásodból a <quote> és </quote> részeket, különben nem fog jól megjelenni az idézet! Ha nem akarsz idézni, akkor az "új hozzászólás" gombot válaszd!
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Gumik
[quote="Perec"]Érdekes felállás.
Jobb lenne a motorkerékpárhoz állítani a nyomást, nem a gumihoz...
Elöl: 170kPa
Hátul: 190kPa
Terhelve kicsit több: 1,9/2,5.
Elöl pedig jobb nem átlépni a 2 bar-t, ha nem akarod összekarcolni a gép oldalát (ahogy Alfa is utalt rá).
Egyedi gumi,Avon tyres, ezzel annyi kell ténylegesen is, különben kaka a gép...
Alacsonyabb, ahogy Te is figyelmeztettél előírt nyomáson nem megfelelő.
Természetesen "normál" gumival én se ekkora nyomással járok, nincs kedvem küllőket cserélni...
Admin: Légyszives ne töröld a hozzászólásodból a <quote> és </quote> részeket, különben nem fog jól megjelenni az idézet! Ha nem akarsz idézni, akkor az "új hozzászólás" gombot válaszd!
Jobb lenne a motorkerékpárhoz állítani a nyomást, nem a gumihoz...
Elöl: 170kPa
Hátul: 190kPa
Terhelve kicsit több: 1,9/2,5.
Elöl pedig jobb nem átlépni a 2 bar-t, ha nem akarod összekarcolni a gép oldalát (ahogy Alfa is utalt rá).
Egyedi gumi,Avon tyres, ezzel annyi kell ténylegesen is, különben kaka a gép...
Alacsonyabb, ahogy Te is figyelmeztettél előírt nyomáson nem megfelelő.
Természetesen "normál" gumival én se ekkora nyomással járok, nincs kedvem küllőket cserélni...
Admin: Légyszives ne töröld a hozzászólásodból a <quote> és </quote> részeket, különben nem fog jól megjelenni az idézet! Ha nem akarsz idézni, akkor az "új hozzászólás" gombot válaszd!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Gumik
Érdekes felállás.
Jobb lenne a motorkerékpárhoz állítani a nyomást, nem a gumihoz...
Elöl: 170kPa
Hátul: 190kPa
Terhelve kicsit több: 1,9/2,5.
Elöl pedig jobb nem átlépni a 2 bar-t, ha nem akarod összekarcolni a gép oldalát (ahogy Alfa is utalt rá).
Jobb lenne a motorkerékpárhoz állítani a nyomást, nem a gumihoz...
Elöl: 170kPa
Hátul: 190kPa
Terhelve kicsit több: 1,9/2,5.
Elöl pedig jobb nem átlépni a 2 bar-t, ha nem akarod összekarcolni a gép oldalát (ahogy Alfa is utalt rá).
Troster írta: Én az Etz-vel elől 2,5-el járok, belső nélküli külső van rajta, persze belsővel és semmi gondja nincs, ez az előírt nyomás a külsőnek mármint ez van ráírva.Hátul kiváló minőségű Kingtyre gumi van, abba 2-őt fújok, és semmi gond, napi szinten járok vele, munkába, és az út egy kis része offroad ott kap is a gép...
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Gumik
Ja és Ti írtátok, hogy 1bar alatt offroadoztok, utcai gumival és így is bírják a gépek!
Teljesen igazad van, ha vki nem biztos a dolgában az gumisnál csináltassa, ha tehetem én is oda viszem, bírkózik vele a görcs.
Én is a kontraanya híve vagyok!
Teljesen igazad van, ha vki nem biztos a dolgában az gumisnál csináltassa, ha tehetem én is oda viszem, bírkózik vele a görcs.
Én is a kontraanya híve vagyok!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Komolyan mondom nem értek itt egyeseket... A szerelési kézikönyvben pontosan megvan minden érték (gumiméret, guminyomás), és ezen kívül az alkatrészkatalógusban meg lehet nézni hogyan is épül fel a kerék. Pl ha hiányzik a gumicsík a belső és a küllők végei között, folyamatos defekt lesz. Ha a nyomás túl nagy, vészfékezésnél seggreültök, ha túl kevés, kiszakad a szelepnél. A túl nagy gumi elnyomja a láncot, a túl kicsi nem ad elég tapadást. Az se árt ha jól meg van húzva a szelep anyája, nekem kettő van fenn és rá is van kontrázva.
A gumit gumissal kell cseréltetni, ahogy már páran leírták, és akkor nem fog megtörni a belső, vagy elcsúszni a csík, nem fog sérülni se a külső se a belső. A felnit meg át kellene vizsgálni (a küllők végeit különösen, de a szerelő vassal is lehet olyan sérülést csinálni aminek éles a széle.
Ugyanígy figyelni kell a külső belsejére, és a belsőre is hogy jó méretű e (1el nagyobb nem gáz , kisebb baj), hogy sértetlen e minden a beszerelés előtt, és megfelelő minőségű-e (10 éve gyártott nem feltétlen a legjobb).
Összefoglalva: jó állapotú, megfelelő alkatrészek helyes technikával összerakva 99%ban működni fognak. Ha mégsem, akkor valami egyedi hiba van, sokak mellett én is évek óta járok defekt nélkül (gumicserénél belső is cserélve van természetesen), offroadozással mindennel.
A gumit gumissal kell cseréltetni, ahogy már páran leírták, és akkor nem fog megtörni a belső, vagy elcsúszni a csík, nem fog sérülni se a külső se a belső. A felnit meg át kellene vizsgálni (a küllők végeit különösen, de a szerelő vassal is lehet olyan sérülést csinálni aminek éles a széle.
Ugyanígy figyelni kell a külső belsejére, és a belsőre is hogy jó méretű e (1el nagyobb nem gáz , kisebb baj), hogy sértetlen e minden a beszerelés előtt, és megfelelő minőségű-e (10 éve gyártott nem feltétlen a legjobb).
Összefoglalva: jó állapotú, megfelelő alkatrészek helyes technikával összerakva 99%ban működni fognak. Ha mégsem, akkor valami egyedi hiba van, sokak mellett én is évek óta járok defekt nélkül (gumicserénél belső is cserélve van természetesen), offroadozással mindennel.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Gumik
Sajnos az én tapasztalataim azt mutatták, hogy ha keményre van fújva a gumi néhány kilométer után szakad a szelepnél. A gumit pedig minden esetben gumissal cseréltetem. Ha 1.5-1.7 bár körül van a nyomás akkor nem szakad ki a szelepnél. Jelenleg is defektem van, de még nem volt időm rá, még nem tudom, hogy egyszerű defekt vagy szelep szakadás. Nagyon elegem van belőle, évente 2 defekt és alig használom a gépet.[/quote]
Én az Etz-vel elől 2,5-el járok, belső nélküli külső van rajta, persze belsővel és semmi gondja nincs, ez az előírt nyomás a külsőnek mármint ez van ráírva.Hátul kiváló minőségű Kingtyre gumi van, abba 2-őt fújok, és semmi gond, napi szinten járok vele, munkába, és az út egy kis része offroad ott kap is a gép...
Én az Etz-vel elől 2,5-el járok, belső nélküli külső van rajta, persze belsővel és semmi gondja nincs, ez az előírt nyomás a külsőnek mármint ez van ráírva.Hátul kiváló minőségű Kingtyre gumi van, abba 2-őt fújok, és semmi gond, napi szinten járok vele, munkába, és az út egy kis része offroad ott kap is a gép...
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Gumik
Én is szoktam 2-2.1 barra nyomni a gumikat, még sose volt szelepszakadásom! Heidenau gumikat használok... De előtte a Mitassal se volt ilyen gondom. Nézesd át azt a kereket valakivel!
Re: Gumik
Ott a pont!Máté írta:Vidd el gumishoz és kb 1500-ért rárakja és súlyozza (centírozza) is. Én mindig gumisnál csináltatom, nem éri meg szenvedni vele saját magad.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Vidd el gumishoz és kb 1500-ért rárakja és súlyozza (centírozza) is. Én mindig gumisnál csináltatom, nem éri meg szenvedni vele saját magad.Dargo írta: Sajnos én nem vagyok ilyen szerencsés, csak arra tudok gondolni, hogy azért van ez a rengeteg defekt, mert nem a gyári méretű gumi van rajta. Ahogy lehetőségem lesz rá azonnal visszatérek az eredeti gyári méretekhez.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Nekem elől szintén nem gyári hanem nagyobb Heidenau van, és hátul régen 4,10es volt, soha nem volt vele gond, csak bele illő belső kell, a szelepet megfelelően rögzíteni, és a külsőre ráírt guminyomással felfújni. Szerintem ez annyira egyedi jelenség, hogy nem feltétlenül a gumi a ludas, mert ha így lenne akkor sokunknak előjönne hasonló legalább ritkán...Dargo írta: Sajnos én nem vagyok ilyen szerencsés, csak arra tudok gondolni, hogy azért van ez a rengeteg defekt, mert nem a gyári méretű gumi van rajta. Ahogy lehetőségem lesz rá azonnal visszatérek az eredeti gyári méretekhez.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Gumik
Máté írta:8000km van a hátsó gumimban, és nem volt defektem vagy más egyéb javítás rajta. Ha jól van rárakva, akkor nem hinném hogy ilyen gondok lennének. A gumi elforduláshoz meg szerintem kevés az erő. Erősebb motoroknál valószínű, de azoknál van a felnin egy elfordulásgátló.
Sajnos én nem vagyok ilyen szerencsés, csak arra tudok gondolni, hogy azért van ez a rengeteg defekt, mert nem a gyári méretű gumi van rajta. Ahogy lehetőségem lesz rá azonnal visszatérek az eredeti gyári méretekhez.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Gumik
KILL3R etz írta:Pont az alacsony nyomás miatt csúszik el a belsőd... Sokan járunk 4.10-es gumival. Nekem spec sose volt ilyen gondom. De sztem a többieknek sem. Nem lehet hogy rosszul cserélsz belsőt?
Sajnos az én tapasztalataim azt mutatták, hogy ha keményre van fújva a gumi néhány kilométer után szakad a szelepnél. A gumit pedig minden esetben gumissal cseréltetem. Ha 1.5-1.7 bár körül van a nyomás akkor nem szakad ki a szelepnél. Jelenleg is defektem van, de még nem volt időm rá, még nem tudom, hogy egyszerű defekt vagy szelep szakadás. Nagyon elegem van belőle, évente 2 defekt és alig használom a gépet.
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
8000km van a hátsó gumimban, és nem volt defektem vagy más egyéb javítás rajta. Ha jól van rárakva, akkor nem hinném hogy ilyen gondok lennének. A gumi elforduláshoz meg szerintem kevés az erő. Erősebb motoroknál valószínű, de azoknál van a felnin egy elfordulásgátló.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Pont az alacsony nyomás miatt csúszik el a belsőd... Sokan járunk 4.10-es gumival. Nekem spec sose volt ilyen gondom. De sztem a többieknek sem. Nem lehet hogy rosszul cserélsz belsőt?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Gumik
Dargo írta:Üdv.
Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.
Széles utat....
Köszönöm a véleményeteket és a tanácsaitokat. Mindenféle képen veszek egy 400-asnál kisebb külsőt, mert szerintem az a baja, hogy ez a gumi méret nagy. Évente 2x van defektem és az esetek legnagyobb részében szelepszakadásos defekt. Naná hogy az, mert az a legdrágább és legproblémásabb . Annyit sikerült kitapasztalnom, hogy jóval 2 bár alatt kell tartanom a nyomást akkor az esetek nagy részében elkerülhető a szelepszakadás. Én ezt a külső gumi nagy méretének tudom be, mert a belső valahogy elmozdul benne és már szakad is.
Még egyszer köszi a hozzászólásokat...
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Gumik
Attól még mert belső nélküli gumit veszel KELL bele a belső. Nekem is így van fenn hátul és tökéletes így egyben. De a belső nélküli gumi is ki tud lyukadni, tehát ha olyan helyen mész ahol sok defektet lehet szerezni inkább vegyél tömör gumit. A belső nélküli guminak az oldalfala merevebb, hogy jobban bírja a terhelést.Dargo írta:Üdv.
Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.
Széles utat....
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
A 25éves ütött- kopott MZ felnivel? Nem biztos, hogy meg merném kockáztatni...azért ha sikerül esetleg, írd meg kérlek, mert akkor én is elgondolkozom rajta, bár megjegyzem, hogy noha nekem is Heidenau még soha nem volt defektem vele. Ha belsőt javítasz ne feledd el megnézni, hogy esetleg a külső és belső valamint a felni és belső közt nincs-e valami idegen anyag, ami kiszúrhatja.Dargo írta:Üdv.
Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.
Széles utat....
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Gumik
Üdv.
Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.
Széles utat....
Elég sok defektem van a jelenlegi hátsó gumimmal /Heidenau 400-18 64s k51 /. Nagyon elegem van belőle
Arra gondoltam, hogy veszek egy belső nélküli gumit /Heidenau 110/80-18 M/C 58s k65 TL /.
Szerintetek a belső nélküli gumi befog válni, a gumi és felni jól összefog passzolni, nem fog ereszteni???
HA van valakinek ilyen jellegű tapasztalata írjon nekem. Köszönöm.
Széles utat....
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
Re: Gumik
hali. 150es ETZre felmegy hátra a 3,50-16os gumi vagy az már nagy?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Gumik
Hátul nekem is Heidenau K36 van másodszorra is (3,5"/18"). Az első 16 ezret elment és még nincs simára kopva (kb 0,5mm középen), ha nem fújtam volna túl állandóan, lehet még mindíg bírná...
Mondjuk az újból a Tátra jócskán leszedett
Mondjuk az újból a Tátra jócskán leszedett
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Semmi gond!ambrusviktor írta: Bocsánat, elnéztem, azt hittem a 18"os gumiról van szó. Félreértettem, még egyszer bocs!
Amúgy a kérdésre válaszolva nekem a K36 bejött, másodszorra is azt vettem
Az első 8000-t bírt ki, mire elkopott kopásjelzőig, DE némileg tojás volt a kerekem, emiatt a gumin egy helyen kopott le 1.6mm-re a ragya, máshol meg volt még rajt 2.5-3mm.
Ha nem lett volna ilyen gond 10E-t simán elfutott volna. Vannak amik többet is elmennek, de ez TAPAD
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Gumik
Bocsánat, elnéztem, azt hittem a 18"os gumiról van szó. Félreértettem, még egyszer bocs!gabsic írta:
Gyári méret???? 251-es ETZ-nek 16"-os a gyári hátsó kereke...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Gyári méret???? 251-es ETZ-nek 16"-os a gyári hátsó kereke...ambrusviktor írta: A 16"os nyilván gyorsabban fog kopni, mint a gyári méret, és nem csak a 2" különbség miatt.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég