Blokk
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Blokk
A körkörösen csiszolt felület,és a homokszórt felület a legmegfelelőbb áramlás szempontjából,de ne felejtsük el,hogy a kétüteműnél,a változtatás más értékeket is megváltoztat.
Re: Blokk
Igaz, 2T-nél más a helyzet, mint 4T-nél, még nem állt át az agyam rendesen.
Egy régebbi hsz-ban Bambira hivatkoztak, miszerint a polírozott szívócsatornákon visszafelé is könnyebben szánkázik a koktél. Ebben is lehet valami. De ha már tuning, akkor én az amerikai iskola híve vagyok: "There's no replacement for displacement!"
Egy régebbi hsz-ban Bambira hivatkoztak, miszerint a polírozott szívócsatornákon visszafelé is könnyebben szánkázik a koktél. Ebben is lehet valami. De ha már tuning, akkor én az amerikai iskola híve vagyok: "There's no replacement for displacement!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igy van!Biker írta:Én anno az M-Forcenál úgy tanultam, hogy ezek az örvények a jobb porlasztást, a benzincseppek jobb elkeveredését a levegővel is elősegítik, ami az egyenletesebb égésnek kedvez, vagyis a teljesítményt és a kulturált működést is pozitív irányba módosítja. Ellenben a felpolírozott szívócsövek gyakorlatban is kézzelfogható előnyeiről nem olvastam semmit még.
Illetve tanulmanyaim alapjan a polirozott szivocso es atomlo kis mertekben novelheti a teljesitmenyt, de a hasznalhato teljesitmenytartomany nagyon kicsi lesz, alul eltunik az ero.
Az felpolirozott cso okozta inhomogen keverek problemaja inkabb 4T motornal jelentkezik, 2T-nel a forgattyuhazban orvenylik annyit a keverek h el tud kveredni. (epp ezert, a tul gyors, tokeletesebb eges miatti magas homerseklet okozza a 2T magasabb NOx emiisziojat.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Blokk
A Japánok anno kikísérletezek egy olyan festéket, amivel a legideálisabb volt a felültei érdesség áramlástanilag. Erre a célre esetleg javasolnám a pár éve olimpián divatos 1részes fürdőruhákat, amiknek olyan volt az anyaga, h jobban lehetett benne úszni...
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Blokk
Én anno az M-Forcenál úgy tanultam, hogy ezek az örvények a jobb porlasztást, a benzincseppek jobb elkeveredését a levegővel is elősegítik, ami az egyenletesebb égésnek kedvez, vagyis a teljesítményt és a kulturált működést is pozitív irányba módosítja. Ellenben a felpolírozott szívócsövek gyakorlatban is kézzelfogható előnyeiről nem olvastam semmit még.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez így van, a legjobb áramláshoz egy bizonyos felületi érdesség kell, túl kicsi nem jó, túl nagy nem jó. Ekkor válnak le olyan méretű örvények, amik szinte "kipárnázzák" a falat, az így elért súrlódás jóval kisebb, mint egy tök sima ( = tükrös) felületen, mert a levegő "saját magán csúszik".
Hogy ez így konkrétan mennyi számszerűsítve, tudja a vihar ha valakinek van kedve tesztelje ki...
Hogy ez így konkrétan mennyi számszerűsítve, tudja a vihar ha valakinek van kedve tesztelje ki...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én políroztam itt-ott, a szivócsonkot is. Nem tudom, hogy volt-e változás, de összességében jól megy a motorom.
Egyesek szerint semmi értelme polírozgatni. Meghogy jobban "porlódik" az üzemanyag ha göröngyös a felszín...
Egyesek szerint semmi értelme polírozgatni. Meghogy jobban "porlódik" az üzemanyag ha göröngyös a felszín...
Re: Blokk
Sziasztok!
Olvastam, hogy a felőmlőket szokták polírozni a keverék simább célba jutásának érdekében. Az lenne a kérdésem, hogy (kétütemű lévén) nem e lenne érdemes magát a forgattyúsházat is polírozni? Vagy nem ér annyit az egész?
Olvastam, hogy a felőmlőket szokták polírozni a keverék simább célba jutásának érdekében. Az lenne a kérdésem, hogy (kétütemű lévén) nem e lenne érdemes magát a forgattyúsházat is polírozni? Vagy nem ér annyit az egész?
Piros MZ ETZ 250
UDX
UDX
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
Sírva fakadok most vettem észre hogy a henger s a blokk találkozásánál fújj kifele a drágám na akkor mehetek tömítéskészletett venni ha csak valaki nem tud jobb megoldást hogy ne kelljen az egész blokkot kiszednem mert ahogy mérisgéltem nem fogg a váz s menetes szár közt elférni a henger a 20 éves tömítés megadta magát!!? meg legalább megpróbálom a könyökömett is leszedni!!Most már látszik az a bizonyos 7400 km-es óra állás valós amivel vettem elöregedett néhány dolog!!
A rock örök és halhatatlan!!
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Szívesen, a lényeg, hogy megy a gép.
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget.
tényleg csak úgy jött le a dekli, hogy le szedtem az anyát és megoldódta a kuplung problémát, a durva betlitó elállítódott miközben fel raktam a fordulatszám hajtáshazát.
Igazából a saját hülyeségem miatt nem volt kuplung, csak már Simson -nál követem el durvább hibát mert a saját fejem után mentem és ezért nem mertem levenni az anyát.
Még egyszer köszi mindenkinek a segítségét.
tényleg csak úgy jött le a dekli, hogy le szedtem az anyát és megoldódta a kuplung problémát, a durva betlitó elállítódott miközben fel raktam a fordulatszám hajtáshazát.
Igazából a saját hülyeségem miatt nem volt kuplung, csak már Simson -nál követem el durvább hibát mert a saját fejem után mentem és ezért nem mertem levenni az anyát.
Még egyszer köszi mindenkinek a segítségét.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
A kúpos csapot (jelen esetben a főtengely kúpja) F erővel egy kúpos furatba (a kuplung furata) sajtoljuk. A kúp palástjának emelkedése miatt az F nyomóerő hatására igen nagy merőlegesen ható erők hatnak, és ennek következtében a csap és agy érintkező felületén súrlódás lép fel, amely az agy és a csap között (tapadási) kötést hoz létre. A képen az 1:10 csak példa.
Az F erő a felhúzáskor meghatározott 90-100Nm.
Tehát, annak a csavarnak max támasztó szerepe van, de a kuplungot nem az tartja fent, hallgass inkább ránk, ne arra aki ilyen hülyeségeket mond, hogy ha azt leszeded, akkor állandóan le fog forogni, ha normálisan fel van húzva akkor semmi gondod nem lesz vele.
Viszont a videót és a szerelési könyvet feltétlenül nézzed meg, mert annak a kis csapnak a visszaakasztása sem annyira egyszerű és nem mind1, hogy hogyan áll, ugyanis az emeli ki a kuplungot.
Az F erő a felhúzáskor meghatározott 90-100Nm.
Tehát, annak a csavarnak max támasztó szerepe van, de a kuplungot nem az tartja fent, hallgass inkább ránk, ne arra aki ilyen hülyeségeket mond, hogy ha azt leszeded, akkor állandóan le fog forogni, ha normálisan fel van húzva akkor semmi gondod nem lesz vele.
Viszont a videót és a szerelési könyvet feltétlenül nézzed meg, mert annak a kis csapnak a visszaakasztása sem annyira egyszerű és nem mind1, hogy hogyan áll, ugyanis az emeli ki a kuplungot.
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
djzoli44 írta:Heló. Azt értem ,hogy mindig ki akad a balokban és le kell venni a kuplung hüvelyét hogy vissza tegyem a helyére azt a pálcát de most valami rugó fel mondta a szolgálatot.
Amúgy a főtengelyen nincsen rajt a csiga mert nem tudtam rá tenni mert a vas nem de lux és én próbáltam átalakítani a tárcsa fék sikerült és a fordulatszám mérőmeghajtás már nem tudtam összehozni, mert csak egy nagy anya van a főtengelyen és azt mondták, hogy azt ne vegyem le mert állandóan lefog forogni a kuplung.
Azt nem tudom, hogy ragasztva van, de amúgy gumi kalapáccsal már megkocogtattam de úgy se jött le a dekli.
Csatlakozom az előttem szólóakhoz az anyátt SZEDD LE nyugi ha összerakod s normálisan meghúzod az anyát nem fog leforogni a kuplungod mivel semmi köze hozzá én is javítottam már a kuplungomat s a csigás anyátt leszedtem meg javítás után visszaraktam s megy a gép!!
A rock örök és halhatatlan!!
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Blokk
Ez így van, a kuplung nem fog azért leforogni mert az anyát leveszed, nem az tartja fent, mert már fel van húzva és ott tart. ha lehúznád a kuplungot, abból esetleg lehetnének gondjaid a későbbiekben, de azzal, hogy leveszed az anyát vagy a csigát, semmi baja nem lesz.zsakfos írta: Basszus ez már kicsit idegesitő!
Leirták már hogy a anyát a főtengely végéről le kell szedni.Amíg ezt nem teszed meg,addig nem fog lejönni a dekli.
De inkább higy azoknak a valakiknek akik azt tanácsolták hogy ne szedd le az anyát!
Idézet tőled: "mert csak egy nagy anya van a főtengelyen és azt mondták, hogy azt ne vegyem le mert állandóan lefog forogni a kuplung."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Basszus ez már kicsit idegesitő!djzoli44 írta:A pálca rendbe van hanem a pálca ahova csatlakozik annak a rugójával lehet a gond, mert már párszor szét ugrót de mostanáig vissza tudtam rakni a helyére de ez utal nem ment vissza de meg se tudom nézni, hogy mi a baja mert nem jön le a dekli pedig a berugón kívül mindent le vetem és mégse jött le.
Leirták már hogy a anyát a főtengely végéről le kell szedni.Amíg ezt nem teszed meg,addig nem fog lejönni a dekli.
De inkább higy azoknak a valakiknek akik azt tanácsolták hogy ne szedd le az anyát!
Idézet tőled: "mert csak egy nagy anya van a főtengelyen és azt mondták, hogy azt ne vegyem le mert állandóan lefog forogni a kuplung."
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Légyszives vedd a fáradtságot és időt a blokk szétszerelő videó megnézésére. Saját és motorod érdekében.djzoli44 írta:A pálca rendbe van hanem a pálca ahova csatlakozik annak a rugójával lehet a gond, mert már párszor szét ugrót de mostanáig vissza tudtam rakni a helyére de ez utal nem ment vissza de meg se tudom nézni, hogy mi a baja mert nem jön le a dekli pedig a berugón kívül mindent le vetem és mégse jött le.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Koccogasd gumikalapáccsal, és jobbra-balra mozgatva próbálgasd. Valószínű a váltókarnál szorult meg picikét, ha leszedtél róla mindent.djzoli44 írta:A pálca rendbe van hanem a pálca ahova csatlakozik annak a rugójával lehet a gond, mert már párszor szét ugrót de mostanáig vissza tudtam rakni a helyére de ez utal nem ment vissza de meg se tudom nézni, hogy mi a baja mert nem jön le a dekli pedig a berugón kívül mindent le vetem és mégse jött le.
Valószínű a kapcsolókörmök kezdenek elkopni. Ahogy korábban is írták, fogaskerék és léptetővilla csere együtt...smate írta:Helló, mért van az hogy induláskor kidobja az egyest ?, menet közben nem
Re: Blokk
Helló, mért van az hogy induláskor kidobja az egyest ?, menet közben nem
Re: Blokk
A pálca rendbe van hanem a pálca ahova csatlakozik annak a rugójával lehet a gond, mert már párszor szét ugrót de mostanáig vissza tudtam rakni a helyére de ez utal nem ment vissza de meg se tudom nézni, hogy mi a baja mert nem jön le a dekli pedig a berugón kívül mindent le vetem és mégse jött le.
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Blokk
Szia!djzoli44 írta: Azt értem ,hogy mindig ki akad a balokban és le kell venni a kuplung hüvelyét hogy vissza tegyem a helyére azt a pálcát
Ott, a nyíllal jelölt helyen kell lennie egy rugónak, ami széthullás ellen biztosít!
Megvan az?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na ez jó hír!sunbim írta:
Kész a ,,dráágaszáág" !
Bejáratás következik ...megint.
Bejáratás:Alföld túra,azt a fele már meg is van.
Az asztalon ott figyel ám a csővel meghosszabbitott körmöskulcs.Tetszik
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sunbim írta:
Kész a ,,dráágaszáág" !
+volt a próba O . Kicsit hangosabb a hajtókar csapágy mint vártam, de így lesz helye a hőtágulásnak .
A váltó sokkal finomabb lett . A fogaskerekek a tengelyekkel együtt le lettek cserélve, a váltódob , a kapcsolóvillák maradtak a régiek. A kuplung új rugókat kapott, magyar gyártmányúakat.
Vettem új üresjárat jelző kapcsolót, mert a régi levedzett. Egy szóval jellemezve az új alkatrész minőségét:szar !
Beszereltem, dejó, itt az üres, ... kapcsoltam 2-3-at , és már nem jelzett semmit !! hamarosan visszakerül a saját gyárija, egy kis tömítőanyag tuninggal.
Kapott az MZ új első kipufogóbilincset.
A henger + hengerfej borda éleinek öntési hibáit legyezőtárcsás koronggal ki igazítottam.
Jó lesz ez, megint!
Bejáratás következik ...megint.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Kész a ,,dráágaszáág" !
+volt a próba O . Kicsit hangosabb a hajtókar csapágy mint vártam, de így lesz helye a hőtágulásnak .
A váltó sokkal finomabb lett . A fogaskerekek a tengelyekkel együtt le lettek cserélve, a váltódob , a kapcsolóvillák maradtak a régiek. A kuplung új rugókat kapott, magyar gyártmányúakat.
Vettem új üresjárat jelző kapcsolót, mert a régi levedzett. Egy szóval jellemezve az új alkatrész minőségét:szar !
Beszereltem, dejó, itt az üres, ... kapcsoltam 2-3-at , és már nem jelzett semmit !! hamarosan visszakerül a saját gyárija, egy kis tömítőanyag tuninggal.
Kapott az MZ új első kipufogóbilincset.
A henger + hengerfej borda éleinek öntési hibáit legyezőtárcsás koronggal ki igazítottam.
Bejáratás következik ...megint.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem téged is szeretnek a szomszédaid.... nálam is szokás volt régebben éjjel tesztelni a frissen összerakott motort, öregszem, vagy mi, mert mostanában már kibírom reggelig.sunbim írta:Ez ma a SUNday !
ETZ blokk 70%ban összerakva. Kipuf nélkül szépen pöfögött kb 5mp-ig . Este kilenc órára való tekintettel le is állítottam.
Holnap felkerül rá a kipuf, a fordszám kihajtás, kuplung beállítás. ...és a próbakör.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3070
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Ez ma a SUNday !
ETZ blokk 70%ban összerakva. Kipuf nélkül szépen pöfögött kb 5mp-ig . Este kilenc órára való tekintettel le is állítottam.
Holnap felkerül rá a kipuf, a fordszám kihajtás, kuplung beállítás. ...és a próbakör.
ETZ blokk 70%ban összerakva. Kipuf nélkül szépen pöfögött kb 5mp-ig . Este kilenc órára való tekintettel le is állítottam.
Holnap felkerül rá a kipuf, a fordszám kihajtás, kuplung beállítás. ...és a próbakör.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Le kell venned a fotengely vegen az anyat, kulonben nem jon le a dekli.djzoli44 írta:Heló. Azt értem ,hogy mindig ki akad a balokban és le kell venni a kuplung hüvelyét hogy vissza tegyem a helyére azt a pálcát de most valami rugó fel mondta a szolgálatot.
Amúgy a főtengelyen nincsen rajt a csiga mert nem tudtam rá tenni mert a vas nem de lux és én próbáltam átalakítani a tárcsa fék sikerült és a fordulatszám mérőmeghajtás már nem tudtam összehozni, mert csak egy nagy anya van a főtengelyen és azt mondták, hogy azt ne vegyem le mert állandóan lefog forogni a kuplung.
Azt nem tudom, hogy ragasztva van, de amúgy gumi kalapáccsal már megkocogtattam de úgy se jött le a dekli.
Hogy nalad miert akad szet a palca a bowdennel azt nem tudom de ilyenrol meg nem hallottam, ha jo a bowden meg jo a palca is meg a huvely is akkor az nem tud szetakadni. Felteve persze, hogy a kuplung durvabeallitoja jol van beallitva? Mert ha nem es a bowden vegen a dio mar nem a huvelyben van alapesetben akkor bizony szet tud akadni. Sot, ez esetben a rugo kiakadasa is ertheto.
Tehat szvsz szet kell szedned, ujra osszeakasztani, es a durvabeallitot jol beallitani.
Ja es a fotengelyre az anyat 80-100 Nm-el rahuzni!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Heló. Azt értem ,hogy mindig ki akad a balokban és le kell venni a kuplung hüvelyét hogy vissza tegyem a helyére azt a pálcát de most valami rugó fel mondta a szolgálatot.
Amúgy a főtengelyen nincsen rajt a csiga mert nem tudtam rá tenni mert a vas nem de lux és én próbáltam átalakítani a tárcsa fék sikerült és a fordulatszám mérőmeghajtás már nem tudtam összehozni, mert csak egy nagy anya van a főtengelyen és azt mondták, hogy azt ne vegyem le mert állandóan lefog forogni a kuplung.
Azt nem tudom, hogy ragasztva van, de amúgy gumi kalapáccsal már megkocogtattam de úgy se jött le a dekli.
Amúgy a főtengelyen nincsen rajt a csiga mert nem tudtam rá tenni mert a vas nem de lux és én próbáltam átalakítani a tárcsa fék sikerült és a fordulatszám mérőmeghajtás már nem tudtam összehozni, mert csak egy nagy anya van a főtengelyen és azt mondták, hogy azt ne vegyem le mert állandóan lefog forogni a kuplung.
Azt nem tudom, hogy ragasztva van, de amúgy gumi kalapáccsal már megkocogtattam de úgy se jött le a dekli.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Blokk
djzoli44 írta:Heló. Olyan kérdésem lenne hogy mit kell kicserélni a 250-es ETZ kuplungjában hogy ne szájon el állandóan, és hogy miért nem lehet levenni a kuplung felőli deklit pedig kivetem a csavarokat a váltókart is de valami fogja a fordulatszám-meghajtásnál és pedig ki vetem a kuplung alaplapot is, mást nem de valami mégis fogja a deklit.
Előre is köszönöm a segítséget.
A csapágy is tudja fogni rendesen,de remélem a fordulatszám mérő kihajtó csavart leveted?
Az alatt mit értesz hogy ne szálljon el állandóan?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Főtengely végén lévő csavar fogja. Ha ford. mérős, akkor egy meghajtó csigával egyben van az anya.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Blokk
djzoli44 írta:Heló. Olyan kérdésem lenne hogy mit kell kicserélni a 250-es ETZ kuplungjában hogy ne szájon el állandóan, és hogy miért nem lehet levenni a kuplung felőli deklit pedig kivetem a csavarokat a váltókart is de valami fogja a fordulatszám-meghajtásnál és pedig ki vetem a kuplung alaplapot is, mást nem de valami mégis fogja a deklit.
Előre is köszönöm a segítséget.
A fordulatszámmérő spirált leszedted mert ha azt nem szeded le nem jön le a dekni meg lehet hogy felvan ragasztva a dekni mondjuk FBS-sel s ahoz gumikalapács kell!!
A rock örök és halhatatlan!!
Re: Blokk
Heló. Olyan kérdésem lenne hogy mit kell kicserélni a 250-es ETZ kuplungjában hogy ne szájon el állandóan, és hogy miért nem lehet levenni a kuplung felőli deklit pedig kivetem a csavarokat a váltókart is de valami fogja a fordulatszám-meghajtásnál és pedig ki vetem a kuplung alaplapot is, mást nem de valami mégis fogja a deklit.
Előre is köszönöm a segítséget.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Összetenném a két kezem a 4.5 literes fogyasztásért! :D:D (6.5)gabsic írta:De én igazából nem értem minek erőltetni ezt a keveset fogyasztó motoros témát. Motorozni azért motorozik az ember, mert ÉLVEZI. Nem a fillérbaszás miatt... A kis MZ 3-4 literes, vagy a nagyMZ 4-5.5 literes fogyasztása nem sok. A benzin 400Ft-os ára, na az a sok. De ha ez számít akkor gyalog kell járni, és nem fogy a benzin... Esetleg babetta. vagy bicikli...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Felfúrod az 52-es hengert 56-ra, és megy bele az 56-os dugó.bomber93 írta: Magyarán elviszem felfúratom 150 esre beleteszem a 150 es-hez való gyári dugót 24-es karbit és olyan lesz mint a 150 es? Vagy a hengerfejet azt rá kell tenni a 150 esét? Hallottam, olyat is(nem 100%) de a szívócsonk is valamivel másabb a 150 esenek? Olyat is kell szerezni? 3 liter körüli fogyasztást ki lehet passzírozni egy 150 es TS ből?
150-es hengerfej kell, mert nagy lenne a kompresszióviszony.
Ha gondolod vacakolhatsz a csatornák polírozásával, de csak hegyesebb lesz tőle a motorkarakterisztika, MZ esetében ugye az nem túl jó.
Nekem 2.8-3.5 között evett a TS. 80-90 között jártam (óra szerint, akkor még nem volt gps ellenőrizni). Nekem az alsó tartománynak jót tett egy ETZ kipufogó. Ha végsebesség nem számít, hanem az alsó tartomány fontosabb, akkor nekem még a gagyi rezó is jobb volt mint a gyári kists dob.
gyári ts dob: 105 végsebesség, alul döglött hal effektus fogyi 3.5l
gagyirezó: 95 végsebesség, viszont alul erősebb. fogyi 3l
etz dob: 100 végsebesség, alul is használható, tehát kb a kettő közti kompromisszum, fogyi 3.3l
De én igazából nem értem minek erőltetni ezt a keveset fogyasztó motoros témát. Motorozni azért motorozik az ember, mert ÉLVEZI. Nem a fillérbaszás miatt... A kis MZ 3-4 literes, vagy a nagyMZ 4-5.5 literes fogyasztása nem sok. A benzin 400Ft-os ára, na az a sok. De ha ez számít akkor gyalog kell járni, és nem fogy a benzin... Esetleg babetta. vagy bicikli...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Magyarán elviszem felfúratom 150 esre beleteszem a 150 es-hez való gyári dugót 24-es karbit és olyan lesz mint a 150 es? Vagy a hengerfejet azt rá kell tenni a 150 esét? Hallottam, olyat is(nem 100%) de a szívócsonk is valamivel másabb a 150 esenek? Olyat is kell szerezni? 3 liter körüli fogyasztást ki lehet passzírozni egy 150 es TS ből?gabsic írta:Fel lehet. nekem is olyan volt. Vezérlést én 125-nél próbáltam baszogatni (polírozni, bővíteni), de csak rosszabb lett.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Fel lehet. nekem is olyan volt. Vezérlést én 125-nél próbáltam baszogatni (polírozni, bővíteni), de csak rosszabb lett.bomber93 írta:Üdv MZ ts 125 hengert fel lehet fúrni 150 esre? 150 eshez való hengerfejem is van csak rendelkezek egy gyári bontatlan alapméretes 150 es dugóval és nem szeretném hogy kárba menjen. Van 24- es karburátorom is.
Amúgy a csepptankos Jawa 85-ös utazós 3 literes fogyasztása szerintem olyan urbanlegend mint alább a 240-et menő ETZ. Nekem is van 250-es csepptankosom, pöccröff restaurált állapotban. szólóban 4-4,5, utassal 4,5-5 litert eszik. 90 felett nem szeret menni. Tehát... annyit (sőt, többet) eszik mint a 300as ETZ-m, és úgy megy mint a régi 125ös MZ-m. Ezt ne irigyeld. Egy 150-es ETZ simán veri a 250-es Jawát mind fogyasztásban, mind menetteljesítményben. (Egy előnye van a Jawának, hogy alul (sőőőt, nagyon alul) is van ereje, de pörögni azt viszont nem tud. Az MZ-t forgatni kell, de akkor megy is. Alul meg olyan döglött hal érzés. De 99%-ban inkább MZ mint a Jawa)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Atilla írta:
Na ezt most úgy mondod, mintha a mai fiatalok szentéltetűek lennének.
Miért? Nem így van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Na ezt most úgy mondod, mintha a mai fiatalok szentéltetűek lennének.bambi írta:Biztos sokat ittál már akkor:-)
Annak idején egy rendes faluban minden magára valamit is adó fiatal MZ-vel/Jawa-val járt a kocsmába!
Voltak ám ott sisakbanhányós kalandok is...
Re: Blokk
Mi megy itt!
Ilyen sztorikat utoljára tizenévesen hallottam, egy sör mellett a helyi kocsmában. [/quote]
Biztos sokat ittál már akkor:-)
Ilyen sztorikat utoljára tizenévesen hallottam, egy sör mellett a helyi kocsmában. [/quote]
Biztos sokat ittál már akkor:-)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
kiszsebi írta: Szerintem fel, csak a vezérlést is érdemes utána munkálni
Ezt ki tudnád nekem bővebben fejteni légyszi? Gondolkodtam azon amit itt olvastam a honlapon, hogy át kéne terveztetni a hengert/hengerfejet meg úgy az egészet csak nem tudom ezzel mit tudnék elérni? Az lenne a célom hogy 2 személyjel tudja tartani a 75-max 80 as utazósebességet és ne egyen sokat tudom ez nagyban a csuklómtól meg a vezetési stílusomtól függ de a 4 literes fogyasztást amit egyesek produkálnak sokallom nagybátyám 250 es csepptankos jawa-ja 3l/100 85km=h utazóval 2 személlyel. esetleg egy elérhetőséget/email/Msn címet szívesen fogadnék aki felvilágosítanak ilyen téren szeretnék tanulni:)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Szerintem fel, csak a vezérlést is érdemes utána munkálnibomber93 írta:Üdv MZ ts 125 hengert fel lehet fúrni 150 esre? 150 eshez való hengerfejem is van csak rendelkezek egy gyári bontatlan alapméretes 150 es dugóval és nem szeretném hogy kárba menjen. Van 24- es karburátorom is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 10 vendég