Blokk
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Kérdés! Ki hol venne csapágyakat és szimringeket milyet? Csapágyboltba vagy motorosboltba? itt csak 2 csapágyról érdeklődők ami a főtengelyre megy a 6306-os számot viseli meg a másik ami a fordulatszámérő kihajtásnál lévő csapágy 1500kmt se bírt látszik hogy vmi olcsó, elégé kotyog...
Köszönöm előre is a segítséget!
Köszönöm előre is a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Peti ETZ250 írta:Szeva Mindenki!
Kis segítség kellene!!!
250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.
Ismerős probléma, de kilehet küszöbölni de nem akarom elrontani az üzleteket meg ha nincs szerszám meg idő akkor tényleg érdemes egy jó állapotút keresni...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Írtam privibe.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Blokk
[quote="KrisszETZ251"]Szia!
Nekem van kuplung oldali deknim, viszonylag elég jó állapotban van, és a posta sem annyira drága.
Nekem az a három menet a lényeg hogy tip-top legyen.
Hova valosi vagy?
Mit kérsz a dekniért?
Milió alkatrészem van, kivéve ezt!!!
Cserében is benne vagyok!
Nekem van kuplung oldali deknim, viszonylag elég jó állapotban van, és a posta sem annyira drága.
Nekem az a három menet a lényeg hogy tip-top legyen.
Hova valosi vagy?
Mit kérsz a dekniért?
Milió alkatrészem van, kivéve ezt!!!
Cserében is benne vagyok!
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Szia!
Nekem van kuplung oldali deknim, viszonylag elég jó állapotban van, és a posta sem annyira drága.
Krissz
Nekem van kuplung oldali deknim, viszonylag elég jó állapotban van, és a posta sem annyira drága.
Krissz
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Blokk
Szeva Mindenki!
Kis segítség kellene!!!
250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.
Kis segítség kellene!!!
250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
csapágy, szimering, dugó, gyűrűk, csapszeg, 1liter olaj, és tömítőkészlet és paszta akkor ezek összesen 20-25 ezer ft összesen igaz? fuh hát csapágyakból én is SKF-et akarok meg szimeringegből is a drágábbakat... fuh remélem ezek után nem lesz probléma a blokkal...arovado írta:Üdv!Varga1488 írta:Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Én kb 3hónapja csináltam csapágycserét, mindenhová SKF csapágyat tettem. Kb 13-17e közé fog kijönni, de érdemes sok helyen árajánlatot kérni mert volt ahol 22ért adták volna... szóval tényleg érdemes
Sok sikert!
Ja a kuplungot is úgy akarjuk felteni hogy légkulcsal ráhúzatni mivel van egy szűz(amibe nincs kár) főtengely meg 3 kuplung azokból összelehet tenni 1 normálisat na még kb 2-3 hét mert a szerelő srácnak nem sok ideje van...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Re: Blokk
Üdv!Varga1488 írta:Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Én kb 3hónapja csináltam csapágycserét, mindenhová SKF csapágyat tettem. Kb 13-17e közé fog kijönni, de érdemes sok helyen árajánlatot kérni mert volt ahol 22ért adták volna... szóval tényleg érdemes
Sok sikert!
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:24
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok!
Szét kell szedni a 250-es Trophy-m blokkját, mert beállt a főtengely, sajno berozsdált a 17 évi állá alatt. Kell bele új hajtókar, tűgörgők, stb. Ha jól tudom, szetben lehet kapni. Tudja valaki mennyibe kerül? Honnan érdemes venni? Én Debrecenben lakom, illetve jövő héten megyek Bp-re.
Szét kell szedni a 250-es Trophy-m blokkját, mert beállt a főtengely, sajno berozsdált a 17 évi állá alatt. Kell bele új hajtókar, tűgörgők, stb. Ha jól tudom, szetben lehet kapni. Tudja valaki mennyibe kerül? Honnan érdemes venni? Én Debrecenben lakom, illetve jövő héten megyek Bp-re.
Re: Blokk
OK Louie
Re: Blokk
Kosz az infot Mester Ur, akkor szerintem meglatogatlak valamikor a kozeljovoben, amugy is menni akartam mar, de igy surgetobb lett a dolog .bambi írta:Szerintem valamelyik csapágy lesz,a főtengely a legvalószínűbb,de még a hajtókar alsó csap is lehet.louie írta: 3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne .
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Ez nekem is ismerős, egy korábbi ETZ-mel jártam így. Terhelésnél magas fordulaton hirtelen megtorpant olyasmi zajjal kísérve mintha a dugattyú jobbra balra csapkodna a hengerben.
Amikor elvittem a szerelőhöz azt mondta hogy annyira kopott volt a motor, hogy nagy fordulaton a dugattyú szoknyája berezonálva felverődött a hengerfalon.
Fúrás /és persze megfelelő bejáratás/ után a probléma megszűnt és a motor is jóval erősebb lett.
Amikor elvittem a szerelőhöz azt mondta hogy annyira kopott volt a motor, hogy nagy fordulaton a dugattyú szoknyája berezonálva felverődött a hengerfalon.
Fúrás /és persze megfelelő bejáratás/ után a probléma megszűnt és a motor is jóval erősebb lett.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem is hasonló dolog van, de én inkább olyan leszabályzás félének érzem. Üresben nincs, de ha terhelésen van, 4000től berezonál az egész és baromi hangos lesz, és nem is akar pörögni. A teljesítmény érezhetően eltolódott lefelé, 2500-3500 közé.
Ez is csapágy lenne? Gyújtás tökéletes, megnéztem, kimértem. Karbi tök tiszta, gyertyakép tökéletes. Nem lennék boldog, alig 4000 km van benne
Ez is csapágy lenne? Gyújtás tökéletes, megnéztem, kimértem. Karbi tök tiszta, gyertyakép tökéletes. Nem lennék boldog, alig 4000 km van benne
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
Szerintem valamelyik csapágy lesz,a főtengely a legvalószínűbb,de még a hajtókar alsó csap is lehet.louie írta:3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.csikin írta:3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne .
Re: Blokk
3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.csikin írta:3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne .
Re: Blokk
Van benne olaj, bar a beontonel valoszinuleg nem tomit jol a gumi dugo, es utana kell neha onteni.arovado írta:Elég olaj van benne?louie írta:Sziasztok!
Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Re: Blokk
Elég olaj van benne?louie írta:Sziasztok!
Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Re: Blokk
Sziasztok!
Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszönöm hozzászólásodat! Mivel nem olvastam még szerelési könyvet, így nem tudhattam hogy ott le van írva a szerszámok mérete. Bepótoltam a hiányosságot!zsakfos írta:A gyárival megegyező szerelőhidat sem olyan nehéz megcsinálni.
Hála istennek van róla méretezett rajz a szerelési könyvekben,úgyhogy csak egy darab U vasat kell beszerezni,kifurkodni,hegeszteni rá 1-2 apróságot,azt kész is.
Nem sokára csinálok is 1-et magamnak mert a képen látható blokkszéthúzó nem sikerült halál pontosra,ami látszik is a képen hogy a lánckerék tengelynél 2-3 mm-re odébb esett a csavar.
Ez nem okoz problémát,ettől még tökéletesen teszi a dolgát,de ez csak a széthúzásra jó,másra nem.Viszont a szerelőhíd a megfelelő kellékekkel másra is jó.
Legalább nem kell mindent leméricskélve kitalálni.
Köszi!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Sziasztok!
Csak érdeklődés szintjén kérdezem, igazából gondolkozok egy ETZ-250 építésén, és még újonc vagyok a témában (150-esem van) Szóval lehet, hogy még lesznek gyépés kérdéseim...
Szóval mi a különbség a 250-es henger és a 251-es hengere között?
Illetve mi a véleményetek az utángyártott hengerekről?
Csak érdeklődés szintjén kérdezem, igazából gondolkozok egy ETZ-250 építésén, és még újonc vagyok a témában (150-esem van) Szóval lehet, hogy még lesznek gyépés kérdéseim...
Szóval mi a különbség a 250-es henger és a 251-es hengere között?
Illetve mi a véleményetek az utángyártott hengerekről?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
Re: Blokk
Ez is jó megoldásnfefe írta:A blokkelválasztót, valahogy úgy tudnám elképzelni, mint amilyen Simsonhoz is kell.
http://www.tar.hu/helicol/blokkszer/blokk03.jpg
Ugyanígy laposvas, mérés. lyukak csavar
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
A blokkelválasztót, valahogy úgy tudnám elképzelni, mint amilyen Simsonhoz is kell.
http://www.tar.hu/helicol/blokkszer/blokk03.jpg
Ugyanígy laposvas, mérés. lyukak csavar
http://www.tar.hu/helicol/blokkszer/blokk03.jpg
Ugyanígy laposvas, mérés. lyukak csavar
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mert gondoltam megcsinálom őket..........bambi írta:Mert?MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A gyárival megegyező szerelőhidat sem olyan nehéz megcsinálni.
Hála istennek van róla méretezett rajz a szerelési könyvekben,úgyhogy csak egy darab U vasat kell beszerezni,kifurkodni,hegeszteni rá 1-2 apróságot,azt kész is.
Nem sokára csinálok is 1-et magamnak mert a képen látható blokkszéthúzó nem sikerült halál pontosra,ami látszik is a képen hogy a lánckerék tengelynél 2-3 mm-re odébb esett a csavar.
Ez nem okoz problémát,ettől még tökéletesen teszi a dolgát,de ez csak a széthúzásra jó,másra nem.Viszont a szerelőhíd a megfelelő kellékekkel másra is jó.
Hála istennek van róla méretezett rajz a szerelési könyvekben,úgyhogy csak egy darab U vasat kell beszerezni,kifurkodni,hegeszteni rá 1-2 apróságot,azt kész is.
Nem sokára csinálok is 1-et magamnak mert a képen látható blokkszéthúzó nem sikerült halál pontosra,ami látszik is a képen hogy a lánckerék tengelynél 2-3 mm-re odébb esett a csavar.
Ez nem okoz problémát,ettől még tökéletesen teszi a dolgát,de ez csak a széthúzásra jó,másra nem.Viszont a szerelőhíd a megfelelő kellékekkel másra is jó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Így igaz! Az a legtutibb, ha nem próbálok meg alternatív (rosszabbul használható) eszközökkel nekilátni a blokk széthúzásásának. Igaza van Bambinak is, de szerintem én azt az univerzális szerszámot nem tudom (és nem is akarom) megfizetni.z25z írta:nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Amúgy a "repülőiparban" megtanultam, hogy mindig az arra kialakított szerszámot használjam, ha speciális szerelésről van szó.
Nálunk nem engedhető meg, hogy egy helytelenül választott szerszám miatt egy drága alkatrész sérüljön, vagy tönkre menjen.
(Ez az "utángyártott" blokk széthúzó azért tetszik. )
Re: Blokk
Megvolt a műtét Tank le, retek ki. Karbi le, szintúgy. Csatlakozók tisztítva, aksi be --> 2. rúgásra gyönyörűen elindult. Úgyhogy visszatért az öreg Szimmeringhez biztos nem szeretnék nyúlni amíg valami olyan baj be nem üt, amiért így szét kell robbantani a motort. Hát mondjuk alapjárat az éppen nekem sincs, de egyenlőre annak is örülök, hogy váltóolaj csere után lehetett egy kicsit motorozni az öregfiún.
Köszönöm szépen egyébként a tanácsokat!
Köszönöm szépen egyébként a tanácsokat!
Re: Blokk
Azért segítek,ha már nem a kalapács és véső közös használatával szeretne dolgozni,és nincs gyári szétszedő szerszám,vannak többfunkciós szerszámok,pl a suzukinak a szerelő szerszáma,legalább még 20-30 tipushoz is alkalmazható.Beleértve az MZ-t is.z25z írta:nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Re: Blokk
Szétszedéshez vannak már univerzális szerszámok is.Gyurmooo írta:Már én is kerestem, de senki nem válaszolt.bambi írta: Mert?
Addig nem állok neki szétszedni a blokkot, amíg nincs hozzá célszerszámom.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Már én is kerestem, de senki nem válaszolt.bambi írta:Mert?MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Addig nem állok neki szétszedni a blokkot, amíg nincs hozzá célszerszámom.
Re: Blokk
Mert?MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Kérdés!
Sziasztok!
Volna egy olyan problémám, hogy ha fix sebességgel megyek legyen az 30-40-50km/h a motor elkezd vibrálni rázkódni, amint gázt adok, vagy elveszek ez a vibráció megszűnik!
Mi okozhatja a problémát? A motor egy Etz 251-es. Elképzelhető, hogy a motortartó bakokkal van gond? Bár jónak tűnnek!
Üdv!
Zsolt
Volna egy olyan problémám, hogy ha fix sebességgel megyek legyen az 30-40-50km/h a motor elkezd vibrálni rázkódni, amint gázt adok, vagy elveszek ez a vibráció megszűnik!
Mi okozhatja a problémát? A motor egy Etz 251-es. Elképzelhető, hogy a motortartó bakokkal van gond? Bár jónak tűnnek!
Üdv!
Zsolt
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
ok hajlottnak hajlott de nem annyira hogy az olyan drasztikus lökethosszváltozást hozott volna magával mint amire számítottál...MiszterQ írta:Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták
http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Szia én az elektromosságra is ránéznék. Minden saru le "kontakt spré" aztán fogóval összébb nyomni és vissza.daranyi68 írta:Szia!Én kitakaritanám a tamkot karburátort,lecserélném a váltóban az olajat,megyőződnék rolla hogy a dugó nincs -e leragadva.....kuzsi87 írta:Üdv Mindenkinek!
Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést. Előre is köszönöm a segítséget!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Blokk összefogató csavarok.A 2 blokkfelet fogja össze,na persze nemcsak ez a kettő.Fittboy írta:sziasztok.
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
Szép tiszta a generátorod az már biztos.
Nem onnan szivja a levegőt.Az a gumi a sztender ütköző gumija.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A TS125-öm 81-es gyártású volt, 85-ben lett először forgalomba helyezve. 89-ben műszakizott utoljára, aztán állt 2002-ig. Ekkor megvettem, motoroztam vele kb 10 ezret, és 2005-ben szedtem szét, de nem szimering, hanem hajtókar gond miatt.Alfa írta:És az elmaradhatatlan szimmeringcsere 10 évet állt motornál kell
A gyári pneumant szimeringek voltak benne, 24 évesen sem volt velük gond!!!! Ja és ebből 4+13=17 évet állt!!!!
Persze "okos" voltam, kicseréltem őket újra, na utána a mai gagyi szimeringeket már szinte évente kellett cserélni...
Az 1967-es 250-es Jawámban is még a gyári szimering volt mikor tavaly szétszedtem. A motor ment gyönyörűen, csak a váltója volt szétmenve, de azért a 42 éves szimeringeket már én is csereérettnek gondoltam
Nem kötekedésnek szánom, ezt csak azért írom le, mert szerintem nem érdemes egy gyári cuccot szétkapni amíg nem 100% hogy az a baja.... utána már biztos hogy lesz vele gond...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
Nem tudom Nekem nem volt semmi baja az alapjáratnak,hanem egyszer csak menet közben lehörgött és kész.Most sem jó,de szimmering csere után néha már működik.A trafócserétől sokat várok!iztos hogy az a baja csak mérgemben nem láttam az orromig.Fittboy írta:sziasztok.
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J[/quote] ja ez hol van a motorodon?
Re: Blokk
Függetlenül az előzőektől én most cseréltem szimmeringet elősször.A motorom pedig 23 éves.Idáig szinte nem volt baja,most csőstőlAlfa írta:És az elmaradhatatlan szimmeringcsere 10 évet állt motornál kell
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták
http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
Relax, don't do it
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Blokk
sziasztok.
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Fittboy 2010.04.17. 14:59-kor.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
És az elmaradhatatlan szimmeringcsere 10 évet állt motornál kell
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég