Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.09.16. 17:51

Köszönöm a segítséget. Én is megtaláltam ezt a grimeca márkájú dolgot jó is lett.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.07.13. 10:12

Nekem tök ingyen volt, az egyik előző munkahelyemen ilyenek voltak a járműveken, és csak "selejteznem" kellett 1-et.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.07.07. 20:58

Matthej01 írta:
2019.07.07. 16:20
Vagy a sok szenvedés helyett, kibasszátok a kukába a "jó"öreg főfékmunkahengert és veszel helyette egy ilyet. És láss csodát JÓ! És csak töredéke lesz annak amit a régi szar összelapátolására kifizettél volna. Ami kb 1 évet se fog kibírni.

https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387
Én is ilyet vettem, ez van fent jelenleg
MZ-B-nél viszont van Grimeca is olcsóbban, vettem tartalékba egyet

https://mz-b.hu/etz-univerzalis-fofekhe ... UUfxR5zGso
IMG_20190626_093044.jpg
IMG_20190626_093058.jpg

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.07.07. 16:20

Vagy a sok szenvedés helyett, kibasszátok a kukába a "jó"öreg főfékmunkahengert és veszel helyette egy ilyet. És láss csodát JÓ! És csak töredéke lesz annak amit a régi szar összelapátolására kifizettél volna. Ami kb 1 évet se fog kibírni.

https://futarmotorosbolt.hu/termek//etz ... l----12387

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.07.07. 14:35

motrosmano írta:
2019.07.04. 08:40
csitni írta:
2019.07.03. 21:00
Sziasztok

Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Helló!
Pár hozzászólással lentebb Tony91 már írt elvileg mindjárt 2 lehetséges forrást karmantyú beszerzésére! Sajnos én még nem jutottam el a fék javításáig így nem tudom mennyire használhatóak!

A féknyeregbe tudsz rendes karmantyút venni, amit az MZ kupások is használnak. Varga Leventét kell keresni az MZ csoportban, Ő intézi ezeket
Főfékhengerbe régen szereztem karmantyút, 2010-ben, valami más motoré passzol bele, de már nemtudom, milyenét szereztük hozzá. Azzal 8 évig fasza volt

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.07.04. 08:40

csitni írta:
2019.07.03. 21:00
Sziasztok

Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.
Helló!
Pár hozzászólással lentebb Tony91 már írt elvileg mindjárt 2 lehetséges forrást karmantyú beszerzésére! Sajnos én még nem jutottam el a fék javításáig így nem tudom mennyire használhatóak!

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.07.03. 21:00

Sziasztok

Összeraktam az Etz-n az első féket. Már fog de nem tökéletes ha lassan húzom még mindig elvész a fékerő. Tanácstalanságom okán elvittem szerelőhöz. Azt mondta nem levegős. Szerinte a karmantyú a rossz a főfékhengerbe. Mert mindegyik utángyártott szar és ezért enged át. Kérdésem az lenne, hogy amennyiben ez igaz akkor hol lehet jót szerezni vagy csináltatni vagy nemtudom. Mi a megoldás? Mert már mindent kicseréltem. Van amit kétszer is de még mindig nem működik rendesen. Új a fékmunkahenger, benne a dugattyú, a karmantyúk, a nyeregben a karmantyúk, a fékcső. Nem folyatja az olajat de még sem működik rendesen. Ha tud valaki segíteni kérem ne habozzon. Beszéltem valakivel aki tud karmantyút gyártatni de az eredeti méetekre lenne szüksége mert azt mondta ha adok egy mintát akkor ugyan olyan lesz(tehát nem jó) az általa legyártott is. Tehát ha valaki tud esetleg ilyen méreteket az is már segíítség.

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.05.31. 13:20

Köszönöm!
Ezután még az érdekelne, hogy mi a legjobb légtelenítési módszer.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.05.27. 17:53

Én polírpapírral ledörzsöltem a szennyeződéseket a dugattyúról is,és a munkahenger belsejéből is.Összerakásnál vékonyan megkentem ipari vazelinnal(minden gumi dolgot vazelinnal rakok össze),és azóta hiba nélkül működik(kb 10 éve).A karmantyúknál a szélesebb rész néz mindig az olaj irányába(nyomás hatására beterpeszkedik a házba.Érdemes szétszerelt állapotban féktisztítóval átfújni,kimosni,mert nekem valamilyen fekete anyag morzsák voltak a dugattyúházban.Minden legyen tiszta,és kézzel tudnod kell mozgatni a dugattyút a nyeregben,nem szorulhat semmi,de ne is járjon nagyon könnyen.

Avatar
csitni
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2018.04.10. 21:18
MZ-d típusa: etz250

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csitni » 2019.05.27. 16:47

Sziasztok!

Van itt olyan aki sikeresen újított már etz 250 es tárcsaféket? Érdekes módon amíg nem nyúltam hozzá meglehetősen jól működött. De némi szépítkezései beavatkozás miatt leszedtem a nyerget amiből kiesett a pofárol a ferodol. Ezért vettem új fékpofákat. Nem akart megfelelően működni egyszerűen nem volt fékerő, nem keményedett be a fék. Gondoltam légtelenítek (bár indokolatlannak tűnt hisz zárt maradt a rendszer). Légtelenítés után még mindig nem volt jó. Észrevettem, hogy a féknyeregen az egyik dugattyúnál bugyborékol ki az olaj. Ezért vettem hozzá új tömítéseket a mofa-ker-től. Egyuttal a fékmunkahengerbe is újakat tettem. De összerakás után még mindig nem működött rendesen sőt az új tömítésekkel is bugyborékolt ki az olaj a féknyereg egyik dugattyújából. Most megint rendeltem hozzá felújítókészletet immár fékcsővel, légtelenítőcsavarral, fékcsőtoldattal együtt plusz a tömítések. A kérdésem az lenne, hogy mielőtt megint összeraknám van e esetleg valakinek valami tippje, hogy mit ronthattam el. Illetve mire figyeljek, hogy úgy tudjam összerakni , hogy működjön végre.

Köszönöm előre is

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.05.25. 08:32

Fém önzáróanya kell a tárcsa rögzítéséhez.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.05.23. 22:14

motrosmano írta:
2019.05.23. 16:29
Köszi srácok!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!
:-k Én a képen levő csavaron 10.3-at olvasok. :-k
Járműveknél sehol nem használatos 8.8-nál rosszabb minőség. :roll:
(Azt gyakorlatból tudom, hogy az új 5.6-ost villáskulccsal szaggattam erőlködés nélkül.)
És... ha jól emlékszem eredetileg nyomott oldalfalas önbiztosító anyával szerelték gyárilag. Oda pedig nem kell rugós alátét.
8-[

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2715
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.05.23. 21:25

A csavar végére A2 önzáró anya és nem kell biztosító alátét, elég a normál.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.05.23. 16:29

Köszi srácok!
Majd elhasználom máshová ezeket a csavarokat, és szerzek olyat, amilyet Áron írt!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.05.23. 09:31

Az A2-70 szakítószilárdsága nem megfelelő. A2-80 kell (kb ez felel meg a 8.8-nak)

Rugósalátétből ne tegyél rozsdamenteset mert mégrosszabb anyagból van általában, meghúzod kilapul vége. Nem látja el a feladatát.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.05.23. 09:16

motrosmano írta:
2019.05.23. 07:54
Helló!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!
Szia!
Ezek valók oda:
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 2/27387/c/_/_/?_
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 02/5783/c/_/_/?_
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... 02/5925/c/_/_/?_
Vagy ami ugyan ezt tudja.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2715
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.05.23. 09:12

Nekem is A2-vel van rögzìtve. Nem tudom mennyire szakszerű de soha nem fog rozsdàsodni. Eddig nincs gond.

;)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.05.23. 07:54

Helló!
Nagy dőreség volt tőlem, hogy féktárcsát a kerékagyhoz fogatni A2-70 csavarokat vettem?
Ha nem jók, akkor milyet vegyek?
Köszi előre is!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.05.01. 08:44

kiszsebi írta:
2019.04.30. 21:54
motrosmano írta:
2019.04.30. 21:17
Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni? :roll:
Köszönöm!
Papíron 4 mm, gyakorlatilag 3,8 még stabil (ahogy a Mesterek mondják)
Köszönöm szépen!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2615
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.04.30. 21:54

motrosmano írta:
2019.04.30. 21:17
Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni? :roll:
Köszönöm!
Papíron 4 mm, gyakorlatilag 3,8 még stabil (ahogy a Mesterek mondják)

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.30. 21:17

Sziasztok!
Valamikor olvastam, hogy mekkora lehet a minimális vastagsága az ETZ féktárcsának, de most nem találom meg, valaki tudna segíteni? :roll:
Köszönöm!

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 653
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.25. 19:41

Ez, egy szuper anyag, nem is tudtam, hogy van ilyen. Szép amit írnak, és biztos így is van, de... Nemtudom magamnak forrasztanák-e nyeregtartó fület. Ez valahogy olyan hihetetlen, az biztos amíg volna más megoldás szívesebben választanám azt . Pl keresnék a működésképtelen, vagy sérült munkahenger helyett, egy működő másikat.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.25. 18:02

sunbim írta:
2019.03.25. 15:46
Zorka írta:
2019.03.25. 13:17


Nem hegesztés, forrasztás.
Van olyan? ... Pláne, főleg féknél! :smt112
Van bizony! Kétféle hőmérséklettel. A leírások szerint ugyan az a szakítószilárdság mint a hegesztésnél, ugyanis kémiai kötést hoz létre.
https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/tar ... as_hazilag

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2715
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.03.25. 15:46

Zorka írta:
2019.03.25. 13:17
sunbim írta:
2019.03.25. 11:57


Az alu hegesztést !nem! javaslom a teló szárra. Módosul a szilárdsága és a csövet is elhúzza.
Nem hegesztés, forrasztás.
Van olyan? ... Pláne, főleg féknél! :smt112

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.25. 13:17

sunbim írta:
2019.03.25. 11:57
Zorka írta:
2019.03.24. 13:17

Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".
Az alu hegesztést !nem! javaslom a teló szárra. Módosul a szilárdsága és a csövet is elhúzza.
Nem hegesztés, forrasztás.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2715
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.03.25. 11:57

Zorka írta:
2019.03.24. 13:17
Matthej01 írta:
2019.03.24. 13:06


Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".
Az alu hegesztést !nem! javaslom a teló szárra. Módosul a szilárdsága és a csövet is elhúzza.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.03.24. 16:09

Matthej01 írta:
2019.03.24. 13:06
Tony91 írta:
2019.03.24. 11:42


Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Én meg vettem inkább egy normális Brembo nyerget, problem solved :D
Ismerősnek meg 33 ezerből lett intézve felújítókészlettel használt, hibátlan Brembo nyereg, ha az új nyereg árát valaki sokallja
A probléma az, hogy évi 12-13 ezer km után, 4 év elteltével meguntam a szopást a gyári nyereggel, megvolt az a pont, mikor azt mondtam, hogy "Kész vége, nem érdekel a jó új nyereg ára, kell a normális fék, ami nem szopat mindig"

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.24. 13:17

Matthej01 írta:
2019.03.24. 13:06
Tony91 írta:
2019.03.24. 11:42


Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.
Ami a legkevésbé látszik az az, hogy az eredeti tartófülek helyett hasonlókat kell aluforrasztással felrakni a telószárra. Azt lehet gyárinak "álcázni".

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.03.24. 13:06

Tony91 írta:
2019.03.24. 11:42
Matthej01 írta:
2019.03.24. 11:13
Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan
Lehet olyan diszkrét cuccot csinálni, hogy szinte észre sem venni, csak sokat kell vele foglalkozni.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.03.24. 13:05

Ja persze műszakira igen. Amúgy meg amivel nem gyártották arra is engedély kell. Tehát tök mind 1, hogy a konzolra illik, elvileg azt is engedélyeztetni kell.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.24. 13:02

Matthej01 írta:
2019.03.24. 11:13
Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Egyedileg gyártott alkatrészt főleg fék esetében minősíttetni kell. (Mintadarab, bevizsgálás...) Beszereltetni, vizsgáztatni.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.03.24. 11:42

Matthej01 írta:
2019.03.24. 11:13
Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.
Ez a konzolos dolog nekem is eszemben volt, de aztán ráhagytam inkább. Nézzen ki normálisan

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.03.24. 11:13

Akkor konzolt kell gyártatni valami brutálabb féknyereghez frankó rozsdamentes anyagból. Akkor szinte bármit rá lehet rakni. Nekem személy szerint semmi gondom nincs a gyári féknyereggel.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.03.24. 10:42

Matthej01 írta:
2019.03.23. 09:05
Vagy van még jobb keresni egy olyan féknyerget ami a régi helyére illik és azt kell használni. fenti munkahengert én már kihajítottam a kukába mind a kettőről!
Csak abból nem sok van ám! A Brembo P08-asból is 3 kiadás van, ebből 1 féle passzol az ETZ-re. Van egy másik Brembo nyereg, amit a BMW K1100-asokon használtak, az még elvileg passzol ETZ-re. Szereznem kéne egy olyat, hogy saját kézből megnézhessem és megmérjem.
A dugattyú témát körbejártuk, de 2 mm átmérőkülönbség van köztük, tárgytalan
Brembo_MZ.jpg

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 992
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.03.23. 09:05

Vagy van még jobb keresni egy olyan féknyerget ami a régi helyére illik és azt kell használni. fenti munkahengert én már kihajítottam a kukába mind a kettőről!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: hell » 2019.03.22. 21:24

motrosmano írta:
2019.03.22. 19:58
Tony91 írta:
2019.03.22. 16:24


A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men van
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...

WP_20181112_09_46_38_Pro.jpg

WP_20180830_22_38_09_Pro.jpg
És gondolom még véletlenül se lehet összeházasítani, a brembo dugattyúkat a gyári ETZ féknyeregbe bele tenni?
Pedig sok gondot megoldana!
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Moto-Gu ... Sw7ThUnshk
A brembo 38mm az ETZ meg 40mm a dugattyú....

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.22. 19:58

Tony91 írta:
2019.03.22. 16:24
Zorka írta:
2019.03.20. 22:17


Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem. :(
A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men van
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...

WP_20181112_09_46_38_Pro.jpg

WP_20180830_22_38_09_Pro.jpg
És gondolom még véletlenül se lehet összeházasítani, a brembo dugattyúkat a gyári ETZ féknyeregbe bele tenni?
Pedig sok gondot megoldana!
https://www.ebay.com/itm/Ducati-Moto-Gu ... Sw7ThUnshk

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.03.22. 16:24

Zorka írta:
2019.03.20. 22:17
csoka írta:
2019.03.20. 20:22
Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...
Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem. :(
A Brembo ezért csinálta jól, és csinálja a mai napig, hogy a dugattyú kerámiabevonatot kap... A P08-asé is, ami nekem az MZ-men van
Ez csak egy 34 éves Brembo P08-as dugattyú pár...
WP_20181112_09_46_38_Pro.jpg
WP_20180830_22_38_09_Pro.jpg

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.20. 22:17

csoka írta:
2019.03.20. 20:22
Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...
Az oroszok azt mondják, a medve nem játék. Hát a fék sem. :(

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.03.20. 20:22

Nekem is utángyári a dugattyú,a fékhengerben.Teljesen jó,viszont a vakrozsda nekem is megjelenik évente.Erre nem gondolt még ki valaki megoldást?Van olyan közöttünk aki modellezik?A modellezők maguknak galvanizálnak otthon.Elég volna csak a szimeringben mozgó rész bevonni valamilyen fémmel,és nem kellene rendszeresen szétszedni...

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 653
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.20. 18:41

motrosmano írta:
2019.03.20. 13:01
Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
Szivesen, örülök, hogy legalább ez sikerült.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.20. 14:00

Zorka írta:
2019.03.20. 13:21
motrosmano írta:
2019.03.20. 13:01
Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
Nekem negyedik éve működnek. Bár az is igaz, hogy egyszer már tisztítani kellett őket, mert elkezdtek szorulni. Valamint nem szívesen veszik a "biztatást", elég lágyak. 8-[
Oké, köszi! :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.20. 13:21

motrosmano írta:
2019.03.20. 13:01
Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?
Nekem negyedik éve működnek. Bár az is igaz, hogy egyszer már tisztítani kellett őket, mert elkezdtek szorulni. Valamint nem szívesen veszik a "biztatást", elég lágyak. 8-[

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.20. 13:01

Helló!

Melegítés, fához ütőgetés a főfékhengernél bevált!
Köszi Sell!
A féknyeregnél viszont csak barbár módszerrel értem el eredményt! Sajnos a két dugattyút nem tudtam éppen kiszedni. Amiket boltban árulnak azok használhatóak?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.03.19. 21:25

motrosmano írta:
2019.03.18. 20:57
Kösz mindenkinek!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!
Nekem sincs egyik sem, de hát a cégnél minden van.... :D

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.03.18. 20:57

Kösz mindenkinek!
Sűrített levegős cuccom nincs, se magas nyomású zsírzóm, marad a melegítés.
Meglátom mire jutok!

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 653
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.18. 20:30

Hopp, közben Zorka is írt, végülis hasonló a hozzáállás. Levegős dolog pedig nem is baj, hogy ismételve lett.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 653
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.03.18. 20:27

A zsírzó is jó ötlet lehet, a fékcsőmenet, 10*1mm es ,ilyen menetű zsírzógomb gyakori, betekerni, és mehet. Esetleg ha van működő főfékhenger azzal is lehet. A levegővel vigyàzni kell, ha elszabadul, kilökődő dugattyú is veszélyes, nem beszélve az esetleges fékfolyadék maradványokról amiket szintén szétcsaphat. Inkább az előbb említett megoldások. Én is melegítettem a nagyon begyógyult cuccokat, forrásban lévő vízben. Főfékhenger dugattyút legtöbbször így: melegítés vízben, míg melegszik valami puhább fa kuglit keresni, stabilan letenni, hogy legyen egy vízszintes kis aszalka belőle, ehhez "csapkodni" a főfékhenger házat úgy , hogy a dugattyú lefelé nézzen, így a ház felfekvésekor, a dugattyú súlya kényszeríti ki a helyéről. Többszöri ismételt melegítés püfölés meghozza a sikert. Ha valami nem tiszta írj, megpróbálom érthetőbben elmagyarázni.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 235
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.03.18. 20:19

motrosmano írta:
2019.03.18. 10:19
motrosmano írta:
2019.03.18. 09:10
Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n! :oops:
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
Leveszed a porvédőt. Szilikonolajjal körbefújod. Bele is önthetsz. Megnyomod befelé. Így megmozdul és kenést is kap. Én össze szoktam kötni a főfékhengerrel, majd fékolajjal kinyomom mindkettőt addig, hogy ne essen ki. Megjáratom, aztán először a nehezebben mozgót szedem ki. Amint végeztél, a fékolajat tisztítsd le, mert le fogja marni a festéket. A normál ásványolajoktól és a zsíroktól a karmantyú megdagad és akkor tényleg nagy nyomás kell a kiszedéshez. Levegővel nagyon vigyázz, mert az nagyon nagy körültekintést igénylő módszer! Igen súlyos sérüléseket tud okozni!

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Fékek

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2019.03.18. 17:38

motrosmano írta:
2019.03.18. 10:19
motrosmano írta:
2019.03.18. 09:10
Én is így gondoltam, de sohasem csináltam még ilyet!
Van valami cikk, leírás vagy valami ami alapján el tudok indulni?
Amennyire tudtam szétszedtem, de a dugattyúk teljesen be vannak rohadva, nyeregben és a munkahengerben is! Szabad melegíteni? És főfékhengerről hogy tudom letekerni az olajtartályt, milyen menetes? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Oké, hülye vagyok, megtaláltam fék javítást wiki-n! :oops:
Ettől függetlenül, csak kellene segítség, hogy a féknyeregből a berohadt dugattyúkat ki tudjam szedni?
Levegővel, vagy más nagynyomású cuccal érdemes kiszedni, vigyázva, hogy ne repüljön neki senkinek és semminek. Ha a sűrített levegő kevés, nekünk egy nagy hengeres, pumpás zsírzóval sikerült kiszednünk a berohadt dugattyút :D

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég