Nem mondom hogy nem eshet egybe a két dolog.Mármint hogy a bütyök legmagasabb pontja pont a megszakitót emelje akkor amikor a dugattyú a felsõ holtponton van.Még igy sosem néztem,hiszen a lényeg nem a dugattyú helyzete olyankor amikor a megszakitóhézagot állitod.A dugattyú helyzetének a gyujtási idõpont beállitásánál van nem kis jelentõsége.Ha a megszakitóhézagod legnagyobb nyitása 0.35mm és a felsõ holtpont elõtt 3mmm-el nem nyitja a megszakitót,na olyankor kell az alaplapot elforgatni addig a pontig amig elkezdi nyitni.Ha ez nem megy,akkor vannak azok a dolgok amikrõl irtam és pl nálad is ilyesmi volt.Mármint hogy valami hiányzik(pöcök)vagy valami nem pont a helyére került összerakásnál.Ezért irtam hogy le mindent azt kezdeni az elejétõl.mzgergõ írta:ez érdekes...az mz-men legjobban 0.35-re nyílik ki, pedig f.holtponton állítottam rajta.A másik mz-n ha beállítom, hogy legjobban 0.35-re nyíljon ki, utána hiába állítom be a 3mm-t, nem nyílik ki a megszakító...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Ugy látom nem tudsz elszakadni a felsõ holtpontos hézagállitástól.MEGSZAKITÓHÉZAGOT AKKOR KELL ÁLLITANI AMIKOR A BÜTYÖK LEGJOBBAN MEGEMELI A MEGSZAKITÓT.Ez nem feltétlenül akkor van amikor a dugattyú a felsõ holtponton van.Magyarul ha igy beállitod és körbehajtod a fõtengelyt akkor a megszakitó semmilyen helyzetben nem nyithat ki 0.4 mm-nél jobban.De nyitni viszont kell neki.Tehát az sem jó ha ugymond elforog a megszakitó alatt bütyök ugy hogy soha nem emeli meg.Ha igy be van állitva a megszakitóhézag,na utána jöhet a felsõ holtpont,méghozzá ott is elõtte 3 mm-el ahol is a megszakitó nyitása kezdõdjön.Ha igy sem tudod belõni akkor valami elment.Én leszedném az álló ill.forgórészt azt kezdeném az alapoktól.Fötengelyen kell lenni egy pöcöknek ami a forgórész helyét mutatja.Ha az valamilyen oknál fogva nincs benn akkor pótolni azonnal.Ha a forgórész frankón felül a fõtengelyre a kúpra (ami feltételezzük nem üt)a pöcök által megvezetve,akkor mehet bele a bütyök.A bütyöknek is van segitõ pöcök a forgórész végében kialakitva.Ha az is frankón betéve felül a helyére rendesen,akkor jöhet a gyujtásállitás.Hoppá jut eszembe az állórésznek is van bevezetõ csapja.Na szóval mindennek megvan a helye,épp ezért ha minden rendesen a helyén van akkor össze kell jönnie.mzgergõ írta:a felsõholtpontnál akárhova állítom az alaplapot, nem nyílik ki.De ha f.holtponton állítom be a megszakító hézagot, akkor meg sehogyse ér össze...az én MZ-nek úgy van beállítva, hogy a f.holtpontnál állítottam be a hézagot, és ott jól betudom állítani.Nem értem...esetleg akkor most leveszem a forgó, és állórészt, lehet rosszúl lett összerakva.
a felsõholtpontnál akárhova állítom az alaplapot, nem nyílik ki.De ha f.holtponton állítom be a megszakító hézagot, akkor meg sehogyse ér össze...az én MZ-nek úgy van beállítva, hogy a f.holtpontnál állítottam be a hézagot, és ott jól betudom állítani.Nem értem...esetleg akkor most leveszem a forgó, és állórészt, lehet rosszúl lett összerakva.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
A megszakitóbütyökre gondolsz ugye?Az elméletileg rossz nem lehet.Esetleg nem jól fekszik a helyén a forgórész végében.Vagy esetleg üt a fõtengely.Vagy elméletben(mert ilyenrõl még nem hallottam)valahogy a forgórész végében levõ kis retesz ami a bütyök eldordulását hivatott meggátolni,nincs benn.Elkopott,törött mit tudom én!Mégis a felsõ holtponthoz képest hol nyit?mzgergõ írta:megpróbáltam...nemjó.Lehet, hogy a bütykös tengely lehet a szar?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
akkor még a megszakítóexcentercsavaron tekerjél, úgy hogy a megszakító"lábát" a fõtengely felé nyomja... de rühellem a megxakítós gyújtást... faxért nem tudták ezt elfelejteni már az ETZ-nél?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Ne akkor állits megszakitóhézagot amikor a dugattyú felsõholtponton van.Akkor állitsd be a 0.35-0.40-es hézagot amikor a MEGSZAKITÓBÜTYÖK van azon a ponton hogy legjobban emeli meg a megszakitót.mzgergõ írta:hali!
Mivel tegnap megvilágosodtam a gyújtás beállításáról, egyik havernak megakartam csinálni a gyújtását.Na most egy elég érdekes dolog van ott, amikor a dugófelsõ holt ponton van, beállítottam a megszakítót 0.35mm-re, aztán 3mm-es elõgyújtás, és hiába tologatom az alaplapot, a megszakító nem ér össze!Mi lehet a gond?Lécci segítsetek!Köszönöm
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Igen azt épitettem be.Igaz sokat nem mentem azóta a motorral,igy nem is tudok nagy véleményt mondani róla.Végülis nem ment rosszul,de kipörgetni nem pörgettem ki teljesen.Én biztosan nagyon hálás lennék egy cikknek márcsak az miatt is amit irtál.Ha még ugyanúgy esetleg terveznél is hozzá való egységet mint a többi dolgodhoz, az maga lenne a csúcs.sub-ee írta:Sziazsakfos írta:Köszönöm,már kész a trabi gyujtás beépitése a motorba és hál istennek mûködik is frankón.Ha jól értem a cikkekben közzétett elektronikus gyujtásod az jó a hall IC-s gyujtásomhoz is?Tehát ha a megszakitó helyett a trabi forgómágnes-hall iIC páros van?Az nem lenne rossz ha tartaléknak tudnék csinálni hozzá elektronikát.
Az az elektronika csak kimondottan megszakítós gyújtás hibáinak a kiküszöbölésére jó. A trabi gyújtásnál a gyári tranzisztoros egységet használtad? Csak azért kérdzem, mert az késleltetett és nem pörög vele ki rendesen a motor, nem jó a gázreakció.
Írjak cikket Hall tranzisztoros gyújtóegységrõl is?
Üdv.:Sub-ee
hali!
Mivel tegnap megvilágosodtam a gyújtás beállításáról, egyik havernak megakartam csinálni a gyújtását.Na most egy elég érdekes dolog van ott, amikor a dugófelsõ holt ponton van, beállítottam a megszakítót 0.35mm-re, aztán 3mm-es elõgyújtás, és hiába tologatom az alaplapot, a megszakító nem ér össze!Mi lehet a gond?Lécci segítsetek!Köszönöm
Mivel tegnap megvilágosodtam a gyújtás beállításáról, egyik havernak megakartam csinálni a gyújtását.Na most egy elég érdekes dolog van ott, amikor a dugófelsõ holt ponton van, beállítottam a megszakítót 0.35mm-re, aztán 3mm-es elõgyújtás, és hiába tologatom az alaplapot, a megszakító nem ér össze!Mi lehet a gond?Lécci segítsetek!Köszönöm
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Sziazsakfos írta:Köszönöm,már kész a trabi gyujtás beépitése a motorba és hál istennek mûködik is frankón.Ha jól értem a cikkekben közzétett elektronikus gyujtásod az jó a hall IC-s gyujtásomhoz is?Tehát ha a megszakitó helyett a trabi forgómágnes-hall iIC páros van?Az nem lenne rossz ha tartaléknak tudnék csinálni hozzá elektronikát.sub-ee írta:
Szia
hall IC-s elektronikus gyújtásom csapágyas forgórésze jelenleg gyártás alatt van Pesten egy gépgyárban, de ez kimondottan ETZ-kre és TS-ekre lesz, mûködni fog 6 és 12V-os rendszeren is a gyújtás. Könnyû alu forgórész lesz egy 6003-mas C3-mas csapágyházban, lesz hozzá elõgyújtásállító és fixálótüske is, a távtartó meg a csavar hozzá, akinek kell annak a tranzisztoros gyújtáselektronika is menne hozzá.
üdv.:Sub-ee
Az az elektronika csak kimondottan megszakítós gyújtás hibáinak a kiküszöbölésére jó. A trabi gyújtásnál a gyári tranzisztoros egységet használtad? Csak azért kérdzem, mert az késleltetett és nem pörög vele ki rendesen a motor, nem jó a gázreakció.
Írjak cikket Hall tranzisztoros gyújtóegységrõl is?
Üdv.:Sub-ee
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Köszönöm,már kész a trabi gyujtás beépitése a motorba és hál istennek mûködik is frankón.Ha jól értem a cikkekben közzétett elektronikus gyujtásod az jó a hall IC-s gyujtásomhoz is?Tehát ha a megszakitó helyett a trabi forgómágnes-hall iIC páros van?Az nem lenne rossz ha tartaléknak tudnék csinálni hozzá elektronikát.sub-ee írta:zsakfos írta:Sziasztok!
Szeretnék egy Trabi elektronikus gyujtást összehozni Etz generátorral.A következõ kérdésem lenne.A mágnesgyûrû és a Hall IC között mekkora távolságnak kell lennie,illetve mennyi lehet max aminél még mûködik?A másik kérdésem hogy magát a nyáklapot is lehet állitani a forgásközpont felé.Ez mi célt szolgál?
Szia
hall IC-s elektronikus gyújtásom csapágyas forgórésze jelenleg gyártás alatt van Pesten egy gépgyárban, de ez kimondottan ETZ-kre és TS-ekre lesz, mûködni fog 6 és 12V-os rendszeren is a gyújtás. Könnyû alu forgórész lesz egy 6003-mas C3-mas csapágyházban, lesz hozzá elõgyújtásállító és fixálótüske is, a távtartó meg a csavar hozzá, akinek kell annak a tranzisztoros gyújtáselektronika is menne hozzá.
üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Szia FortyFortY írta:Hello!
6v-os dinamós társak figyelem!!!
Megjött az elektronikus gyújtás számunkra is. Vajon ki találta ki, hát persze, hogy Müller Szabolcs.
A gyújtás légyege hogy helyettesíti a kondit, és a megszakitó csak egy kapcsoló lesz. Tehát nem fog beégni sose a megszakitó, nem romlik el túra közben a kondi, nincs összevissza szikra, nincs gyenge szikra......
Nem ragozom, én 1 hete megyek ezzel, kicsivel kevesebbet is eszik a 250/1-esem és biztosabban megy.
Részletekért keressétek fel Müller Szabit.
Nem Müller Szabi, hanem Sub-ee
A gyújtásról a cikk fent van a cikkek között!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
zsakfos írta:Sziasztok!
Szeretnék egy Trabi elektronikus gyujtást összehozni Etz generátorral.A következõ kérdésem lenne.A mágnesgyûrû és a Hall IC között mekkora távolságnak kell lennie,illetve mennyi lehet max aminél még mûködik?A másik kérdésem hogy magát a nyáklapot is lehet állitani a forgásközpont felé.Ez mi célt szolgál?
Szia
hall IC-s elektronikus gyújtásom csapágyas forgórésze jelenleg gyártás alatt van Pesten egy gépgyárban, de ez kimondottan ETZ-kre és TS-ekre lesz, mûködni fog 6 és 12V-os rendszeren is a gyújtás. Könnyû alu forgórész lesz egy 6003-mas C3-mas csapágyházban, lesz hozzá elõgyújtásállító és fixálótüske is, a távtartó meg a csavar hozzá, akinek kell annak a tranzisztoros gyújtáselektronika is menne hozzá.
üdv.:Sub-ee
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
azt elfelejtettem mondani(még forgácsolt állapotú az idegrendszerem a tegnapi matek vizsga miatt), hogy a gyújtás alaplap helyzete is beleszól a megszakító beállításba(2 csavar fogja azt is), meg az is hogy amikor kinyit a megszakító, akkor mekkora a max hézag a két kalapács között... ennek kb 0,3 mm körül kell lennie.
A 2,5mm-ert meg úgy szoktam belõni a felsõ holtpont elõtt, hogy kiveszek 2 L alakú imbuszkulcsot, az egyiket úgy teszem a hengerfejre, hogy teljesen felfeküdjön rajta, a másikat bedugom a gyertya nyílásba. Felsõ holtpontnál teszek egy jelölést filccel a gyertyanyílásba bedugottra, ahol a két kulcs élei összeérnek, kiveszem, ettõl a ponttól lejjebb 2,5mm-el szintén megjelölöm, aztán visszadugom a gyertyanyílásba, és addig tekerem visszább a fõtengelyt, míg az új jelölés a másik kulcs éléhez meg nem érkezik. Bocs, ha túl bonyolultan írtam le, megmutatni könnyebb lenne
A 2,5mm-ert meg úgy szoktam belõni a felsõ holtpont elõtt, hogy kiveszek 2 L alakú imbuszkulcsot, az egyiket úgy teszem a hengerfejre, hogy teljesen felfeküdjön rajta, a másikat bedugom a gyertya nyílásba. Felsõ holtpontnál teszek egy jelölést filccel a gyertyanyílásba bedugottra, ahol a két kulcs élei összeérnek, kiveszem, ettõl a ponttól lejjebb 2,5mm-el szintén megjelölöm, aztán visszadugom a gyertyanyílásba, és addig tekerem visszább a fõtengelyt, míg az új jelölés a másik kulcs éléhez meg nem érkezik. Bocs, ha túl bonyolultan írtam le, megmutatni könnyebb lenne
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nemértelek... gyújtást legkapcsolod, felsõ holtpont utána visszatekersz annyit a fõtengelyen h a dugó lökésirányban lejjebb menjen 2,5mm-et, megszakítót annyira rátekered az excenterre h szemmel láthatóan nyitva legyen utána ráadod a gyújtást, majd csavarhúzóval óvatosan elkezded állítani a megszakítót úgy, hogy egyre kisebb legyen a hézag, ez addig megy, amíg nem szikrázik. ott kell rögzíteni a megszakítót, azt' arive dercsi
összefoglalván: a dugó a felsõ holtpont elõtt 2,5mm-el kapja a szikrát, mert a benzingõznek is idõ kell, amíg berobban. ezt ennél jobban nem tudom elmagyarázni.
összefoglalván: a dugó a felsõ holtpont elõtt 2,5mm-el kapja a szikrát, mert a benzingõznek is idõ kell, amíg berobban. ezt ennél jobban nem tudom elmagyarázni.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Hali!
Valami nem stimmel a motorral(alacsony fordulaton nagyon lassan pörög fel), ezért a gyújtással kezdtem bíbelõdni.Mivel nagyon nem értek ehez, amikor összeraktam a blokkot, nem is foglalkoztam vele.Na most a szocimotoros honlapján van egy cikk, elis olvastam, de nem értem ezt az elõgyújtásos dolgot.Ugye úgy történik ez a dolog, hogy a dugót, a felsõholtpontra állítom, utána kicsavarom a megszakítónál lévõ egy csavart, és az alaplapot(amin van a megszakító)2 csavart, és utána 3mm-el bal irányba elfordítom a dugót, és utána mi történik?Próba lámpám nincs, ezért kéne csinálnom.z25z régebben írta, hogy kell 2 vezeték, és egy 12v-os égõ.Na most ez az égõ lehet az a kis led-es égõ, ami a mûszerfalba kell?Lécci segítsetek!
Valami nem stimmel a motorral(alacsony fordulaton nagyon lassan pörög fel), ezért a gyújtással kezdtem bíbelõdni.Mivel nagyon nem értek ehez, amikor összeraktam a blokkot, nem is foglalkoztam vele.Na most a szocimotoros honlapján van egy cikk, elis olvastam, de nem értem ezt az elõgyújtásos dolgot.Ugye úgy történik ez a dolog, hogy a dugót, a felsõholtpontra állítom, utána kicsavarom a megszakítónál lévõ egy csavart, és az alaplapot(amin van a megszakító)2 csavart, és utána 3mm-el bal irányba elfordítom a dugót, és utána mi történik?Próba lámpám nincs, ezért kéne csinálnom.z25z régebben írta, hogy kell 2 vezeték, és egy 12v-os égõ.Na most ez az égõ lehet az a kis led-es égõ, ami a mûszerfalba kell?Lécci segítsetek!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Ja még annyit az elõzõhöz,hogy a letöltés/szerelés menüpontban találsz rajzot is,kupplungszerelésrõl pdf-t vagy avi filmet.http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Kupplung téma:valószinû az állástól az olaj megfogta a lamellákat.Olaj le dekni le kupplung le.Szedd szét a kupplungot,tisztogasd meg a lamellákat(ha 3 mm alattra koptak csere),rakd össze a motort és szárazon csak ugy kézzel forgatva a hátsó kereket próbáld ki.Hidd el jó lesz.Hátsó lámpa:A szürke az a helyzetjelzõ(hátsó világitás) az ülés alatti összekötõbe megy.A két barna közül az egyik az barna/fekete(tisztogasd meg egy kicsit és elõjön a fekete szin is rajta) az a féklámpakapcsolóhoz megy szintén a vezetékösszekötõn keresztül.A barna az testkábel,az ülés alá a többi testkábelhez van rögzitve.A fekete az meg valójában fekete/piros,ami a biztositékokhoz(ott is a pozitivhoz)megy.Ez a féklámpa pozitivja egyébként.Természetesen ez a segitség csak akkor igaz ha még az eredeti vezetékelés van.ko.zsolti írta:Sziasztok!
Tavaly tavasszal vettem egy MZ ETZ 250 DE LUXE -ot, nem túl szép állapotban.
Motorikusan (az MZ-s barátaim szerint) nincs vele gond, sõt nagyon jól megy.
Szétszedtem. A tankot, a két sárvédõt lefújattam közel
gyári színekkel. A váz még jó. A festés elhúzódott.
Közel egy évig... Most elkezdtem összerakni. Már minden a helyén van,
szépen ketyeg is a gép, de közben elveszlett az a cetli, amire felrajzoltam,
hogy melyik vezeték hol volt. Így a hátsó lámpából érkezõ
4 vezetéket nem tudom hova kell visszatenni. Van egy fekete, két barna és egy szürke.
Valaki tud nekem segíteni egy fotóval, vagy leírással? Amikor összeraktam és
feltöltöttem benzinnel, ömlött a benzin a karburátor túlfolyóján, és ha azt befogtam,
a benzincsapnál. Tegnap szétszedtem és ki akartam cserélni a benzincsap tömítõgyûrûjét.
Pont nem volt jó méretû ami otthon volt így összeraktam újra. Gondoltam 1-et, kipróbáltam újra.
Feltöltöttem benzinnel. megnyitottam a csapot és sehol sem folyt.
"Magától megjavult." Örörm a köbön. Majd gondoltam végre kipróbálom egy rövid körön.
Bepöccentettem, beöltöztem, kuplung, egyes sebesség, a motor megugrik és lefullad.
Nem emel ki a kuplung... Amikor letettem a motort még jó volt. "Magától elromlott."
1:1. Kivettem a karból a bowdent és a tövénél (blokknál) húztam meg kézzel. Semmi.
Na. Szethetem szét a blokkot valamikor. Mikor lesz ebbõl valami
Ha valaki tud segíteni a lámpa kérdésben nagyon megköszönném.
Üdv. Mindenkinek!
Kezdõ MZ-s.
Igen mindenképen javasolnám a fékkar cseréjét. Nekem mondjuk Brembo fékkarom van, de ez egy költséges megoldás. Viszont Bambi tud Hyosung fékkart ami tökéletesen mûködik. Nem szivárog sehol, jobb fékhatás, tartós és pénztárcabarát. De megteszi a mzgergõ által javasolt (majdnem) bármelyik robogó fékkar is.ko.zsolti írta:Rendben. Akkor utánajárok. Nekem azt mondták, hogy minden MZ elsõ féktartálya szériahibás vagy valami ilyesmi és,
hogy lehet hozzá venni javító csomagot, de azzal is ez lesz egy rövid idõ után. Azzal is próbálkoztak, hogy esztergáltattak
valamit (?) a féktartályhoz, de az is ideiglenes megoldás volt. Akkor én is fogom mondani a barátomnak, hogy van megoldás.
Akkor, ha cserélem a kart, ez a jelenség javulni fog?
Üdv.
Rendben. Akkor utánajárok. Nekem azt mondták, hogy minden MZ elsõ féktartálya szériahibás vagy valami ilyesmi és,
hogy lehet hozzá venni javító csomagot, de azzal is ez lesz egy rövid idõ után. Azzal is próbálkoztak, hogy esztergáltattak
valamit (?) a féktartályhoz, de az is ideiglenes megoldás volt. Akkor én is fogom mondani a barátomnak, hogy van megoldás.
Akkor, ha cserélem a kart, ez a jelenség javulni fog?
Üdv.
hogy lehet hozzá venni javító csomagot, de azzal is ez lesz egy rövid idõ után. Azzal is próbálkoztak, hogy esztergáltattak
valamit (?) a féktartályhoz, de az is ideiglenes megoldás volt. Akkor én is fogom mondani a barátomnak, hogy van megoldás.
Akkor, ha cserélem a kart, ez a jelenség javulni fog?
Üdv.
Köszön a gyors választ!
Amint kész leszek teszek fel egy képet a motorról. Akitõl vettem sajnos lefestette a kipufogót.
Még abból szerzek be valahonnan egy szép csili-vilit és azt hiszem kész lesz...
(A kuplongot leszámítva.) Az elsõ fékkarból csepereg az olaj, de azt mondták nekem,
hogy ezen nem nagyon lehet segíteni. Gondolom ez Nektek is így van. Akkor ehez nem nyúlok.
Mégegyszer Köszi!
Üdv.
Amint kész leszek teszek fel egy képet a motorról. Akitõl vettem sajnos lefestette a kipufogót.
Még abból szerzek be valahonnan egy szép csili-vilit és azt hiszem kész lesz...
(A kuplongot leszámítva.) Az elsõ fékkarból csepereg az olaj, de azt mondták nekem,
hogy ezen nem nagyon lehet segíteni. Gondolom ez Nektek is így van. Akkor ehez nem nyúlok.
Mégegyszer Köszi!
Üdv.
Sziasztok!
Tavaly tavasszal vettem egy MZ ETZ 250 DE LUXE -ot, nem túl szép állapotban.
Motorikusan (az MZ-s barátaim szerint) nincs vele gond, sõt nagyon jól megy.
Szétszedtem. A tankot, a két sárvédõt lefújattam közel
gyári színekkel. A váz még jó. A festés elhúzódott.
Közel egy évig... Most elkezdtem összerakni. Már minden a helyén van,
szépen ketyeg is a gép, de közben elveszlett az a cetli, amire felrajzoltam,
hogy melyik vezeték hol volt. Így a hátsó lámpából érkezõ
4 vezetéket nem tudom hova kell visszatenni. Van egy fekete, két barna és egy szürke.
Valaki tud nekem segíteni egy fotóval, vagy leírással? Amikor összeraktam és
feltöltöttem benzinnel, ömlött a benzin a karburátor túlfolyóján, és ha azt befogtam,
a benzincsapnál. Tegnap szétszedtem és ki akartam cserélni a benzincsap tömítõgyûrûjét.
Pont nem volt jó méretû ami otthon volt így összeraktam újra. Gondoltam 1-et, kipróbáltam újra.
Feltöltöttem benzinnel. megnyitottam a csapot és sehol sem folyt.
"Magától megjavult." Örörm a köbön. Majd gondoltam végre kipróbálom egy rövid körön.
Bepöccentettem, beöltöztem, kuplung, egyes sebesség, a motor megugrik és lefullad.
Nem emel ki a kuplung... Amikor letettem a motort még jó volt. "Magától elromlott."
1:1. Kivettem a karból a bowdent és a tövénél (blokknál) húztam meg kézzel. Semmi.
Na. Szethetem szét a blokkot valamikor. Mikor lesz ebbõl valami
Ha valaki tud segíteni a lámpa kérdésben nagyon megköszönném.
Üdv. Mindenkinek!
Kezdõ MZ-s.
Tavaly tavasszal vettem egy MZ ETZ 250 DE LUXE -ot, nem túl szép állapotban.
Motorikusan (az MZ-s barátaim szerint) nincs vele gond, sõt nagyon jól megy.
Szétszedtem. A tankot, a két sárvédõt lefújattam közel
gyári színekkel. A váz még jó. A festés elhúzódott.
Közel egy évig... Most elkezdtem összerakni. Már minden a helyén van,
szépen ketyeg is a gép, de közben elveszlett az a cetli, amire felrajzoltam,
hogy melyik vezeték hol volt. Így a hátsó lámpából érkezõ
4 vezetéket nem tudom hova kell visszatenni. Van egy fekete, két barna és egy szürke.
Valaki tud nekem segíteni egy fotóval, vagy leírással? Amikor összeraktam és
feltöltöttem benzinnel, ömlött a benzin a karburátor túlfolyóján, és ha azt befogtam,
a benzincsapnál. Tegnap szétszedtem és ki akartam cserélni a benzincsap tömítõgyûrûjét.
Pont nem volt jó méretû ami otthon volt így összeraktam újra. Gondoltam 1-et, kipróbáltam újra.
Feltöltöttem benzinnel. megnyitottam a csapot és sehol sem folyt.
"Magától megjavult." Örörm a köbön. Majd gondoltam végre kipróbálom egy rövid körön.
Bepöccentettem, beöltöztem, kuplung, egyes sebesség, a motor megugrik és lefullad.
Nem emel ki a kuplung... Amikor letettem a motort még jó volt. "Magától elromlott."
1:1. Kivettem a karból a bowdent és a tövénél (blokknál) húztam meg kézzel. Semmi.
Na. Szethetem szét a blokkot valamikor. Mikor lesz ebbõl valami
Ha valaki tud segíteni a lámpa kérdésben nagyon megköszönném.
Üdv. Mindenkinek!
Kezdõ MZ-s.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Kábel dilemma
Jelen!
Szia!
Komplett, új vezetékköteg kapható nálam, semmi utólagos munkát nem igényel, csak be kell szerelni és örülni neki. 9500-forint az egész.
Szia!
Komplett, új vezetékköteg kapható nálam, semmi utólagos munkát nem igényel, csak be kell szerelni és örülni neki. 9500-forint az egész.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
szerintem mindjárt jön BakiMáté és megmondja, hogy a kábelköteg a tuti, és véletlenül neki pont van eladó
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Kábel dilemma
Helló!
Egy kis segítséget kérnék tõletek. Hogy jobb ha külön megveszem a kábeleket külön külön az elektronikához vagy ha köteget veszek.
Amúgy ts125/1-em van.
Egy kis segítséget kérnék tõletek. Hogy jobb ha külön megveszem a kábeleket külön külön az elektronikához vagy ha köteget veszek.
Amúgy ts125/1-em van.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Sziasztok!
Szeretnék egy Trabi elektronikus gyujtást összehozni Etz generátorral.A következõ kérdésem lenne.A mágnesgyûrû és a Hall IC között mekkora távolságnak kell lennie,illetve mennyi lehet max aminél még mûködik?A másik kérdésem hogy magát a nyáklapot is lehet állitani a forgásközpont felé.Ez mi célt szolgál?
Szeretnék egy Trabi elektronikus gyujtást összehozni Etz generátorral.A következõ kérdésem lenne.A mágnesgyûrû és a Hall IC között mekkora távolságnak kell lennie,illetve mennyi lehet max aminél még mûködik?A másik kérdésem hogy magát a nyáklapot is lehet állitani a forgásközpont felé.Ez mi célt szolgál?
HeloSzaszi írta:Sziasztok!
van egy kis gondom a ts 125ömmel, remélem tudtok segíteni
Ha menet közben rákacsolom a világítást, akkor egy idõ után (2-3 perc) elkezd gyengülni a motor, folyamatosan esik vissza a fordulat (húzhatom én neki tõbõl, akkor is), és csak alacsony fordulatom hajlandó menni egy ideig, aztán teljesen leáll. Régebben is volt ilyen problémám, de aztán telejen megjavult az újravezetékelés és aksi csere után.
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek mi lehet a baja? én a fesz szabra gyanakodok, mert mechanikus és régi, de nem tudom, lécci segítsetek, ja és 6v-os rendszer, ha számít valamit. köszi.
Próbáld meg h a gyertyahézagot 0.4 re teszed.Nekem is ts 150 van és amikor a hézag 0.6 volt lámpával alapjáraton meg indexszel leállt.0.4mm -rel már nem áll le .Ezt próbáld elõször megtenni.
Apol77 írta:Milyen biciglis km órát használtok, ami jól mûködik? Vezetékest, vagy vezeték nélkülit?
Esetleg van valami konkrét típus ami bevált?
Sziasztok!
Nekem egy 1000ft-os pluszbban vásárolt kerékpáróra van fent vezetékes ridrelés. Erõsebb mágnest kellet felszerelnem a küllõkre mert nagyobb volt a távolság mint a bicón de ezt nem zavarja semmi. Kifogástalanul mûködik.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
1-2 csepp grafitos trutyi (esetleg mûszerolaj) a filcre és annyi. Lényeg hogy azért ne tocsogjon az olajban.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
pl. :kopik a megszakito "nyulvanya" mennyire szedted szet? a tavolsagot ott allitsd, amikor a legjobban szetnyit, ott legyen 0,3......0,5 (kinek a pap, kinek a papne, nekem speciel a pap lanya ) aztan ha ez megvan akkor dugo vissza 2,8...3mm-el es probalampaval nezni, hogy ekkor kezdje el a megszakitast. En vettem az autosboltban egy egyszeru mezei probalampat potom penzert, de otthon is osszeallithato: kell 2 vezetek es egy 12 V os ego, 2 krokodilcsipesz.e.istvan8 írta:Szia!
Elõször is köszönöm a segítséget,amit nem veszek okoskodásnak.Igen,az eljárást ismerem(legalábbis azt hittem),de valami nem gömbölyû.
Most szedtem szét a gépet és azt vettem észre,hogy a hézag elmászott.Ez lehet a jelenség oka?Nem értem!Ha egyszer beállítottam,akkor az miért változik?
Üdv!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Ajánlom figyelmedbe a letöltések menüpontban található szerelési könyveket illetve videoókat.Ha azokat átolvasod-nézed,tudni fogsz mindent.e.istvan8 írta:Sziasztok!
Még egy kérdés,ami lehet,hogy hülyén hangzik.
A megszakító hézagot felsõ holtponton állítjuk vagy a felsõ holtpont elött 2,5 mm.-rel(ETZ125-nél ez a gyári érték)?
Köszi!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1445
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Elégtelen a töltés. mindenképp átnézném a vezetékeket (saru-lazulás, esetleg valamik összeérnek amiknek nem kéne stb stb.)Fesszab utánállítására lehet szükséged ha elektromechanikusod van, vagy ruházz be feketedobozos elektronikus fesszabra (állítólag azok a jók). A dinamónál (kiemelt figyelemmel a szénkefékre) érdemes folytatni a kutatómunkát ha a leírtak nem vezetnek eredményre. Lehet hogy csak az akkud régi...esetleg cellazárlatos...szóval sok beavatkozási pont lehetséges, és mindenképp a módszeres átnézés segíthet.Szaszi írta:Sziasztok!
van egy kis gondom a ts 125ömmel, remélem tudtok segíteni
Ha menet közben rákacsolom a világítást, akkor egy idõ után (2-3 perc) elkezd gyengülni a motor, folyamatosan esik vissza a fordulat (húzhatom én neki tõbõl, akkor is), és csak alacsony fordulatom hajlandó menni egy ideig, aztán teljesen leáll. Régebben is volt ilyen problémám, de aztán telejen megjavult az újravezetékelés és aksi csere után.
Az lenne a kérdésem hogy szerintetek mi lehet a baja? én a fesz szabra gyanakodok, mert mechanikus és régi, de nem tudom, lécci segítsetek, ja és 6v-os rendszer, ha számít valamit. köszi.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég