Fékek
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.[/quote]
Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....
Köszi![/quote]
Na beszéltem a bolttal, mondta, hogy nekik nincs, de ha viszem az adatokat akkor legyártják valami spéci anyagból.... :/ Hát lehet a bolti 80Ft-ostól jobb lenne, csak a méreteket kéne tudni! vagy meg veszek egyet a boltba ami alapján legyártatom velük!
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.[/quote]
Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....
Köszi![/quote]
Na beszéltem a bolttal, mondta, hogy nekik nincs, de ha viszem az adatokat akkor legyártják valami spéci anyagból.... :/ Hát lehet a bolti 80Ft-ostól jobb lenne, csak a méreteket kéne tudni! vagy meg veszek egyet a boltba ami alapján legyártatom velük!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
nagydivad írta:Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.Veszy2107 írta:Halihó!
Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.
Szia! Köszi az infókat!
Annyi a problémám, hogy nem motoros boltban akarom megvenni, hanem csapágyakat és szimeringeket forgalmazó boltban, és ott nem biztos hogy tudják mi kell az ETZ-be! :/ Ha egyáltalán van náluk....
ezért kellenének az adatai, hogy szétszedés előtt meglegyen az új....
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Fékek
Ha úgy kéred a boltban, hogy ETZ főfékhengerbe kell karmantyú, akkor adnak és kész, nincs 100 méret. Mondjuk nem lesz olyan, mint a gyári, de ezt már sokan leírták előttem.Veszy2107 írta:Halihó!
Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
A feltételről pedig rajzoltam egy nagyon profi rajzot ( ) amiből megérthető miért és hogyan kell feltenni.
Azért kell így állnia, mert az olaj oldaláról jön a nyomás, ami ki akar szökni a karmantyú széle és a henger fala között, azonban nem tud, mert minél jobban nyomja a karmantyút annak a széle annál jobban "beleszorul" a hengerbe a kialakítása miatt, így nem enged át. Ha fordítva tennéd bele, akkor szerintem látható, hogy mi lenne a gond. Már kis nyomás hatására is a karmantyú széle behajlik és átengedi az olajat.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
Halihó!
Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Meg tudnátok mondani, hogy ETZ-n a főfékehengeren a karmantyúnak mik az adatai? Vagy esetleg, hogy le van-e írva valahol?
Ja és a karmantyút hogy kell feltenni, mi merre néz?
Köszi előre is!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Nekem 4,2 és semmi gond. 4mm dobos ha jól emlékszem annó kitárgyaltuk...
5mm atom állapot. Fékpofa meg akkor kopott ha már nincs csak majdnem a vas. Ameddig ki van fizetve addig kell használni.
5mm atom állapot. Fékpofa meg akkor kopott ha már nincs csak majdnem a vas. Ameddig ki van fizetve addig kell használni.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
5mm-nél még bőven használható!kobraCode írta:Sziasztok,
tárcsaféknél mi a minimum vastagság amikor már csere érett? Jelenleg 5 mm-nél járok.
Illetve a fékpofák mikor kopottak?
Egy új fékpofa milyen vastag? A fém résszel együtt érdekelne, nem csak a feodor.
Köszi előre is a válaszokat.
4.4 - 4.5-ig tán még használható! A fékpofáról nincs adatom...
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
m-tom írta:Kifelé néz a felirat rajta...Veszy2107 írta: Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Óh, hálás köszönet!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Kifelé néz a felirat rajta...Veszy2107 írta: Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
ThUnDeR írta:10x20x7-es szimering kell bele, lehetőleg dupla ajkut, ha kiveszed biztos fog valamennyi olaj kifolyni, így tanácsos előtte kiönteni a a főfékből az olajat ami benne van, utána meg majd lelégteleníted, bár nem tudom mennyire szeretnéd szétszedni..Veszy2107 írta:Helló!
Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...
Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??
Köszönöm a választ!
ThUnDeR
Köszi! Hát próbálnám megúszni minél egyszerűbben, de lehet akkor a tartályból leszívom az olajat, aztán csere és muszáj lesz légteleníteni...
Amúgy, hogy kell betenni a szimeringet? Mi merre néz?
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Fékek
10x20x7-es szimering kell bele, lehetőleg dupla ajkut, ha kiveszed biztos fog valamennyi olaj kifolyni, így tanácsos előtte kiönteni a a főfékből az olajat ami benne van, utána meg majd lelégteleníted, bár nem tudom mennyire szeretnéd szétszedni..Veszy2107 írta:Helló!
Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...
Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??
Köszönöm a választ!
ThUnDeR
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
Helló!
Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...
Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??
Köszönöm a választ!
Korábban már volt téma itt, de most nem találom azt a beszélgetést, ahol erről volt szó...
Eddig bírta a bolti szimeringnek nevezett valami a szolgálatot a főfékhengerben...! :/ Érdeklődnék, hogy milyen méretű szimering kellene a fékkarba illetve van-e valami specifikációja (porvédős stb....?)
Ha kikapom a szimeringet,akkor még nem kéne elfolynia a folyadéknak, mert a karmantyú elvileg tömít nem??
Köszönöm a választ!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Hát köszönöm szépen mindenkinek a hasznos válaszokat Majd ha lesz pénzem és időm megcsinálom xD addig meg hirtelen behúzós fékkel járkálok... már kezdem megszokni
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
A drágábbik karmantyút kell venni (5-600 Ft), az egész jó, nem olyan szűzhártya mint a 100ft-os...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
Nekem is hasonló problémám volt, csak nekem piszok került be a rendszerbe.... karmantyú csere nekem is megoldotta!m-tom írta:Az egyes számú berakott, utángyártott, kiváló minőségű karmantyú nem jött be.... szétszed, jöhet a kettes számú, összerak....LaloX írta:Sziasztok!
Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Komolyan....
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Az egyes számú berakott, utángyártott, kiváló minőségű karmantyú nem jött be.... szétszed, jöhet a kettes számú, összerak....LaloX írta:Sziasztok!
Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Komolyan....
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Sziasztok!
Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
Most cseréltem a fékben szimerintget és karmantyúkat és az a problémám jelentkezett, hogy ha finoman húzom a féket be akkor semmit nem fog, ha berántom csak akkor fog, de akkor tökéletesen... Mi a hiba?
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2153
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Fékek
Olvas vissza mint azt sokmindenkinek ajálva van csodákra képes. Régen ki lett vesézve ez a téma is. BMW K100 és még pár falytának a fékje jó. Persze ha az emlékeim nem csalnak ha igen azért javasolom a visszaolvasást és akkor fasza minden.....
- K.Imi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 281
- Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
- MZ-d típusa: ETZ 251m
- Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen
Re: Fékek
Etz-re jó lenne ez a féknyereg?
http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage ... ad_id=5024
Válaszokat előre is köszönöm!
http://www.motorozz.hu/main.pl?menupage ... ad_id=5024
Válaszokat előre is köszönöm!
MZ ETZ 251e '89
Re: Fékek
Nekem a főmunkahengeren voltak karcolások, valamelyik előző hüllő tulaj fogóval amikor tépte ki szétkarcolta.
Befogtam állványosfúrógépbe a munkahengert és finom 1000-res, majd 2000-res csiszolópapírral lecsiszoltam a karcolásokat hogy ne ba***a szét a szimmeringet (majdnem fél mm-t le kellett "esztergálni" belőle)
Befogtam állványosfúrógépbe a munkahengert és finom 1000-res, majd 2000-res csiszolópapírral lecsiszoltam a karcolásokat hogy ne ba***a szét a szimmeringet (majdnem fél mm-t le kellett "esztergálni" belőle)
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
Re: Fékek
Amikor kijön a biztosítógyűrű valami hegyes tárgy segítségével én a szimmeringet úgy szoktam kiszedni hogy beletekerek egy vékony facsavart, majd egy spiccfokóval kihúzom az egészet a *icsába visszafelé meg a régi szimmeringel ütöm vissza az újat hogy ne sérüljön meg.LaloX írta:Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
,,Ha szikra van, benzin van, meg levegő van: annak működni kell"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
LaloX írta:Kiszedtem a morbid megoldással és a gyűrű ott maradt xDD és még most sem bírom kiszedni így hogy nincs bent a dugattyú, pedig még mindig muszáj lenne, mert nem tudom így betenni a szimeringet vagyis a szimering szerűséget, mert rugó nics benne...
Valami éles cuccal (csavarhúzó, kés, sniccer, ...) próbáltál már a gyűrű alá nyúlni? Nem nagyon kéne annak ellenkeznie.
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Kiszedtem a morbid megoldással és a gyűrű ott maradt xDD és még most sem bírom kiszedni így hogy nincs bent a dugattyú, pedig még mindig muszáj lenne, mert nem tudom így betenni a szimeringet vagyis a szimering szerűséget, mert rugó nics benne...
Re: Fékek
Ha van egy nagyon vékony minuszos csavarhúzod, akkor azzal ki lehet piszkálni.LaloX írta:Esetleg kevésbé morbid megoldással hogy lehet kiszedni a zéger gyűrű szerűséget? mert már nagyon idegesít, hogy kifogott rajtam...
A 10x20x7-es méretű szimering előtt "megtalálod". Lehet, hogy az oda rakódott kosztól éppen nem látható, de ottvan az
ThUnDeR
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Kicsit morbid megoldás, de lehet én is valami hasonlóhoz fogok folyamodni, mert még mindig nem bírtam kiszedni....m-tom írta:Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.
... vagy nem...
Ne hallgass rám, így nem szabad csinálni , de én megfogom a dugattyú végét, egy rántás és már nem is fáj tovább..... izé, kint van....
Utána is ráérsz sz@rakodni, hogy eltávolítsd a szimeringet (maradékát), gyűrűt, sőt jobban hozzá is férsz....
Rendszerint a szimering annyira bele van gyógyulva, hogy indifferens, kiszeded-e előtte a gyűrűt....
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Target írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.
... vagy nem...
Ne hallgass rám, így nem szabad csinálni , de én megfogom a dugattyú végét, egy rántás és már nem is fáj tovább..... izé, kint van....
Utána is ráérsz sz@rakodni, hogy eltávolítsd a szimeringet (maradékát), gyűrűt, sőt jobban hozzá is férsz....
Rendszerint a szimering annyira bele van gyógyulva, hogy indifferens, kiszeded-e előtte a gyűrűt....
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
köszönöm szépenTarget írta:Ha jobban megnézed, a tengely körül, a szimeringnél van egy kis seeger gyűrű szerűség.
Ezt kipattintva már kijön a szimering, és a tengely.
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Elkezdett folyni az olaj a fékkarnál, gondolom a szimering megadta magát, így szét szeretném szedni, de gőzöm nincs hogyan magát a fékkart leszedtem és itt elakadtam, légyszi segítsetek!
Köszi
Köszi
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
gabsic írta:Akkor nyerget levenni, dugattyúkat megjáratni, lepucolni.LaloX írta: Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Ha utána is szar, akkor karmantyú csere...
és ha még mindig szar, akkor marad a tárcsa felszabályozás vagy cseréje...! Kérdés, hogy mennyire erős ez a súrlódás, javul-e valamit az előzőek után.....
Véleményem szerint, ha már a dugattyúkat kell piszkálni, érdemes szétszedni az egész nyerget, mert ha járatás közben könnyen behúzhat valami piszkot a dugó, és ha a dugó benyomódok, olyan felület is "működésbe" léphet rajta, ahol eddig nem mozgott és ott jó eséllyel meg van állva a kosz....! Ez személyes tapasztalat és csak az én véleményem!
Nem olyan nagy cucc, csak rá kell érezni a dugó kipumpálására, meg egyenletes visszanyomására.....
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Akkor nyerget levenni, dugattyúkat megjáratni, lepucolni.LaloX írta: Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.
Ha utána is szar, akkor karmantyú csere...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- LaloX
- biciklis
- Hozzászólások: 43
- Csatlakozott: 2011.12.21. 21:16
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125,Mz RT 125
- Tartózkodási hely: Kaba, Debrecen
Re: Fékek
Azt értem alatta, hogy a tárcsa hallatszik, hogy beleér a pofába... van, hogy menet közben hallam a sípolós hangját, de nem mindig, ha meg tolom akkor mindig hallatszódik.Veszy2107 írta:LaloX írta:Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi
Mit értesz az alatt, hogy koszol??? Amúgy a tárcsaféken nem sok mindent tudsz állítani... kb. teljesen "automata", ha jól működik!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
LaloX írta:Sziasztok! Első tárcsaféket hogy lehet állítani? Mert koszol egy kicsit. Köszi
Mit értesz az alatt, hogy koszol??? Amúgy a tárcsaféken nem sok mindent tudsz állítani... kb. teljesen "automata", ha jól működik!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Előre, a tartály feléfores írta:egy nagyon amatőr kérdésem van:hogyan kell állni a karmantyúnak a főfékmunk. dugattyún?a perem az merre felé néz?nincs egy értékelhető metszetri rajz valakinek ?
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
m-tom írta:Van néhány jó leírás fékfelújításról itt is meg a szocimocin is.Dargo írta:Üdv.
Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
A Tiéd nem a rögzítőgyűrű hiánya miatt folyik.
Rossz hírem van, amit a MOFAKER-ben vettél, az nem szimering. Úgy árulják, de nem az....
Én a Budafoki úton vettem (a neten turkálva, fékolajálló szimeringet keresve) duplaajkas (a MOFA-s szimpla!) szimeringet és több, mint egy éve tökéletesen teszi a dolgát, nem szivárog és még nem lett rágógumi állagú....
Én a Moped 91 Kft által forgalmazott szimeringnek nevezett valamit vettem egy kisboltban.... Mikor megláttam azt amit kivettem belőle és amit vettem, hát nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek! Amit vettem nem szimering volt, pedig így árulták, hanem valami gumigyűrű..! :/ De szerencsémre jobb híján összeraktuk vele és nem enged azóta se a fék és fog is rendesen..... Ez csak egy példa a mai kisipari fosokra..... Szerintem nézz szét más boltba, biztos találsz belevalót is! Esetleg vidd a régit, ha még megvan!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Fékek
Van néhány jó leírás fékfelújításról itt is meg a szocimocin is.Dargo írta:Üdv.
Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
A Tiéd nem a rögzítőgyűrű hiánya miatt folyik.
Rossz hírem van, amit a MOFAKER-ben vettél, az nem szimering. Úgy árulják, de nem az....
Én a Budafoki úton vettem (a neten turkálva, fékolajálló szimeringet keresve) duplaajkas (a MOFA-s szimpla!) szimeringet és több, mint egy éve tökéletesen teszi a dolgát, nem szivárog és még nem lett rágógumi állagú....
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2011.07.11. 20:35
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Fékek
Üdv.
Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Szimeringet cseréltem a fő fék hengernél , és kellemetlen dolgot tapasztaltam. Az újonnan vásárolt szimering sokkal magasabb, mint ami benne volt és pár éve cseréletem. Bele erőltettem ezt a nagyobb méretű szimeringet, de a rögzítő gyűrűt nem tudom felhelyezni a méret különbség miatt. A net-en nézem a Futárnál is ugyan ez a nagyméretű van mint amit a MO-FA-KER-ben vettem. 7mm a magassága ami nekem soknak tűnik....és persze folyik, ezen nem csodálkozom, mert a rögzítő gyűrű nincs a helyén. Valakinek valami ötlet, hogyan tudok kevésbé vastag szimeringet beszerezni???
Széles utat...
Üdv. Dárgo
Üdv. Dárgo
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
Szerintem ez tök ugyanaz, mint amit most 15ért árulnak a Futárban. http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=4001uli írta:Sziasztok!
http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761
Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Én valamikor tavasszal tettem fel egy ilyet, azóta nincs vele bajom. Kicsit macerásabb légteleníteni mint a gyárit, de ha egyszer az megvan, akkor szépen teszi a dolgát. Nem folyik sehol, és a féklámpa kapcsolója sem ment még tönkre.
Re: Fékek
Mivel Taiwan-i cucc tuti nem venném meg...uli írta:Sziasztok!
http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761
Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Ahogy előttem is írták találsz sokkal jobbat is ennyiért, valami robogóról, vagy nagyobb 125-ös motorról ami jó lehet MZ-re.. Azzal sokkal jobban jársz, mint egy ilyen "messzi" gyártott cuccal...
ThUnDeR
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Fékek
uli írta:Sziasztok!
http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761
Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
Ezt konkrétan nem ismerem, de ennyiért már lehet találnál valami márkásabb használtat...
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Fékek
Sziasztok!
http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761
Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
http://www.grando.hu/fofekhenger-kpl-1528879761
Az ilyen főfékhengerrel valakinek van tapasztalata? Sürgősen vennem kell egy újat (használtat?).
Köszi
-----------
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég