Két féle 150-es blokk készült. A 150.2 beütve azt jelenti, hogy EM 150.2 a blokk típusa, azaz a gyengébb 150-es blokk. 9 kW-ot ad le és 15 Nm a forgatónyomatéka 5500-as fordulaton. 150.3-ast még nem láttam beleütve semmibe, de akkor gondolom az lehet az erősebb blokk, ami 10,5 kW-os és 15,8 Nm a forgatónyomatéka 6000-es fordulaton.sexi22 írta:Nemtudom jó helyre irom-e de egy olyan kérdésem lenne hogy mi a különbség ha az egyik henger szivócsonkjára az van irva hogy 150/2 a másik hengerre meg hogy150/3 ?
Blokk
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Re: Blokk
Nemtudom jó helyre irom-e de egy olyan kérdésem lenne hogy mi a különbség ha az egyik henger szivócsonkjára az van irva hogy 150/2 a másik hengerre meg hogy150/3 ?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2012.03.20. 21:42
- MZ-d típusa: TS 250 Deluxe 1975
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok
A TS 250 nél kuplung problémák léptek fel.
Recsegve veszi a sebességeket. illetve ha beteszem sebességbe teljes behúzott kuplungnál is gurul a motor.
A kuplungom nincs elkopva mert bőven van még állítási lehetőség rajta, rengeteg még a holtjátéka.
Azt sejtem hogy a lamelláknak lehet baja megégett vagy iesmi.
De nem vagyok benne biztos.
Egy kis segítséget kérnék hogy mihez kezdjek vele
Előre is köszönöm.
A TS 250 nél kuplung problémák léptek fel.
Recsegve veszi a sebességeket. illetve ha beteszem sebességbe teljes behúzott kuplungnál is gurul a motor.
A kuplungom nincs elkopva mert bőven van még állítási lehetőség rajta, rengeteg még a holtjátéka.
Azt sejtem hogy a lamelláknak lehet baja megégett vagy iesmi.
De nem vagyok benne biztos.
Egy kis segítséget kérnék hogy mihez kezdjek vele
Előre is köszönöm.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Köszi az infókat! Így már kezdem átlátni ennek is a kuplungját!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
-olajszint nem ér fel odáig! Bowden cserénél kihajtodd a dekni elején lévő csövet és akkor már hozzáférsz rendesen,kitudodd akasztani a bowdent!Veszy2107 írta:behan írta:Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
Óh fasza!!! Köszi! Pont erre voltam kíváncsi! Olajnak nem kéne megszöknie ha lekapom azt a kis fedelet, gyári érték nem ér fel addig, ha jól gondolom ugye!? Amúgy bovden cseréhez már le kell venni az egész fedelet, ugye?
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Nem kell levenni.Veszy2107 írta:behan írta:Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
Óh fasza!!! Köszi! Pont erre voltam kíváncsi! Olajnak nem kéne megszöknie ha lekapom azt a kis fedelet, gyári érték nem ér fel addig, ha jól gondolom ugye!? Amúgy bovden cseréhez már le kell venni az egész fedelet, ugye?
- Kiakasztod a bowdent a kuplung karnál, a kormányon.
- A blokkból kiáll egy cső, aminek a végén bemegy a kuplung bowden. Annak a bowdennel érintkező része egy műanyag alkatrész, amit ki kell pattintani(pl csavarhúzóval) a csőből. Ha kint van, akkor már látni fogod, hogyan kell leszedni a bowdenről.
- Az előbb emlegetett csövecskét egy nagyobb (nem emlékszem pontosan, hányas) villás kulccsal meg tudod fogni, és ki kell tekerni.
- A kitekerés után szintén látni fogod, hogy hogyan kell a bowdent kiakasztani.
Visszafele meg fordítva.
A bowdent meg jó alaposan be kell olajozni beszerelés előtt. Talán ez a legnagyobb szívás az egészben.
Aztán 10ekm után megint csere. És akkor mindig könnyen járó, megbízható kuplung bowdened lesz.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
behan írta:Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
Óh fasza!!! Köszi! Pont erre voltam kíváncsi! Olajnak nem kéne megszöknie ha lekapom azt a kis fedelet, gyári érték nem ér fel addig, ha jól gondolom ugye!? Amúgy bovden cseréhez már le kell venni az egész fedelet, ugye?
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Re: Blokk
Veszy!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
A kuplungon úgy is tudsz állítani,hogy a kuplungkarnál betekered az állító csavart,majd leveszed a ford.meghajtó fedelet,és alatta találsz 1 kerek lapos állító részt,melynek eltekerésével előfeszítedd a kuplungkinyomó szerkezetet.Majd fedél vissza,és a kupl.karnál ismét beállítás a csavarral!Remélem érthető!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Most a másik karbival, 10km után kormos képet ad...
Van itthon egy új Brisk N17 C 1320 beledobtam próbálom ma...
Sajna a helyi autósboltban asszem csak Brisk van
mi a javallott gyertya hőértékben??
Update:
Látom a vikiben, hogy ez sem jó elvileg..
Ma megpróbálok N14-et venni ehhez igazodva:
"Gyertya: ajánlott BRISK N14C használata 250-es ETZ-nél, kisebb ETZ-nél N15C."[/quote]
Az N14C-nek jónak kéne lenni, ráadásul én személy szerint szeretem a Brisket....
Az N14YC annyival különbözik, hogy az elektróda előretolt benne, azaz jobban kilóg a gyertyából... egy ideig én erre esküdtem, de mostanság már kezdtem megszokni a sima gyertyákat is...!
Van itthon egy új Brisk N17 C 1320 beledobtam próbálom ma...
Sajna a helyi autósboltban asszem csak Brisk van
mi a javallott gyertya hőértékben??
Update:
Látom a vikiben, hogy ez sem jó elvileg..
Ma megpróbálok N14-et venni ehhez igazodva:
"Gyertya: ajánlott BRISK N14C használata 250-es ETZ-nél, kisebb ETZ-nél N15C."[/quote]
Az N14C-nek jónak kéne lenni, ráadásul én személy szerint szeretem a Brisket....
Az N14YC annyival különbözik, hogy az elektróda előretolt benne, azaz jobban kilóg a gyertyából... egy ideig én erre esküdtem, de mostanság már kezdtem megszokni a sima gyertyákat is...!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
m-tom írta:Cat írta: Yttrium N15YC a gyertya barna jólkinéző
Ez esetleg nem jó?
quote]
Szerintem itt a baj (de majd a szagértő urak kijavítanak....)
Az Ittrium N15-ös kb. 280-as hőértékű, a 250 (ETZ)-be N14-es kell. Azaz, ha ez őzbarna, akkor az alacsonyabb, megfelelő hőértékű minimum fehér lenne sztem, ami a "keveset kap" szimptóma jele....
Próbáltad beleillő gyertyával? Azzal milyen képet ad?
Egyébként nekem is N15YC van benne (azzal megy jobban), de azzal "kormos" képet ad, míg N14-gyel őzbarna, tehát ebből gondolom, hogy az én keverékem megfelelő...
Ez így marhaság?
Most a másik karbival, 10km után kormos képet ad...
Van itthon egy új Brisk N17 C 1320 beledobtam próbálom ma...
Sajna a helyi autósboltban asszem csak Brisk van
mi a javallott gyertya hőértékben??
Update:
Látom a vikiben, hogy ez sem jó elvileg..
Ma megpróbálok N14-et venni ehhez igazodva:
"Gyertya: ajánlott BRISK N14C használata 250-es ETZ-nél, kisebb ETZ-nél N15C."
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Köszi! Igen, nem árt átolvasni, már olvasgattam is... Tartok is tőle egy csöppet így elsőre! A kis ETZ-é pofonegyszerű volt! de ez nehezebbnek tűnik így első blikkre! Úgy érzem ez már marad a szezon utánra, ha addig kibírja!!Stephanus írta:Lehet tudni.Veszy2107 írta: Köszi az információkat! Azt lehet esetleg tudni, hogy egy lamellának és az összes lamellának kb. milyen vastagnak kellene lennie?
Új parafás lamellák vastagsága: 3mm +-0,1mm
Kopási határ -0,3mm
Fém lamellák: 1,5mm
Ha kékek, akkor ezeket is cserélni kell.
De azért szerelés előtt mindenképp javasolnám a javítási kézikönyv alapos olvasgatását (minimum!). Abban többek között ez is benne van. A kuplung környékén már azért elég nagy hülyeségeket lehet elkövetni. Aztán meg születnek "az MZ megbízhatatlan sz*r" című népítéletek.
Amúgy olvasgattam én még a kuplung beállítását is, de valahogy nem vagyok megbékélve ezzel az egésszel!
pl. van nálam mindig tartalék kuplung és gáz bovden, de még arra se bírtam rájönni, hogy hogy kell cserélni a kuplung bovdent!
Van itt valami finomhangolás a karnál lévő bovdenfeszítő csavaron kívül? Ugye kicsinél oldalt a csavaron lehetett állítani, ami előfeszítette a pálcát.... Ezen van valami hasonló lehetőség? Le kell venni hozzá a blokk oldalát? ....eléggé kint fog már a kuplungom, és rá kéne még állítani..
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Lehet tudni.Veszy2107 írta: Köszi az információkat! Azt lehet esetleg tudni, hogy egy lamellának és az összes lamellának kb. milyen vastagnak kellene lennie?
Új parafás lamellák vastagsága: 3mm +-0,1mm
Kopási határ -0,3mm
Fém lamellák: 1,5mm
Ha kékek, akkor ezeket is cserélni kell.
De azért szerelés előtt mindenképp javasolnám a javítási kézikönyv alapos olvasgatását (minimum!). Abban többek között ez is benne van. A kuplung környékén már azért elég nagy hülyeségeket lehet elkövetni. Aztán meg születnek "az MZ megbízhatatlan sz*r" című népítéletek.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Az ETZ kuplung lamellái gyárilag is parafásak voltak. Jó az. Nekem is utángyártott kuplung lamellák vannak bent már kb 15ekm óta. Eddig nincs a működésükkel bajom. A gond inkább szereléskor jelentkezhet, mivel ezek jellemzően vastagabbak egy pár tizeddel mint a gyári méret. ha pedig ezt a pár tizedet megszorozzuk az 5 lamellával, akkor az már tud sok lenni. Szóval oda kell figyeli, hogy ne legyen túl vastag a pakk, és véletlenül se támaszkodjon fel az utolsó lamella a kuplung külső részének a végén. Nagy valószínűséggel csiszolgatni kell majd őket, sűrű méregetések kíséretében.[/quote]
Köszi az információkat! Azt lehet esetleg tudni, hogy egy lamellának és az összes lamellának kb. milyen vastagnak kellene lennie?
Köszi az információkat! Azt lehet esetleg tudni, hogy egy lamellának és az összes lamellának kb. milyen vastagnak kellene lennie?
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ráadásul az Y jelzésű elvileg 4üteműbe való...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
[quote="Cat"]
Yttrium N15YC a gyertya barna jólkinéző
Ez esetleg nem jó?
quote]
Szerintem itt a baj (de majd a szagértő urak kijavítanak....)
Az Ittrium N15-ös kb. 280-as hőértékű, a 250 (ETZ)-be N14-es kell. Azaz, ha ez őzbarna, akkor az alacsonyabb, megfelelő hőértékű minimum fehér lenne sztem, ami a "keveset kap" szimptóma jele....
Próbáltad beleillő gyertyával? Azzal milyen képet ad?
Egyébként nekem is N15YC van benne (azzal megy jobban), de azzal "kormos" képet ad, míg N14-gyel őzbarna, tehát ebből gondolom, hogy az én keverékem megfelelő...
Ez így marhaság?
Yttrium N15YC a gyertya barna jólkinéző
Ez esetleg nem jó?
quote]
Szerintem itt a baj (de majd a szagértő urak kijavítanak....)
Az Ittrium N15-ös kb. 280-as hőértékű, a 250 (ETZ)-be N14-es kell. Azaz, ha ez őzbarna, akkor az alacsonyabb, megfelelő hőértékű minimum fehér lenne sztem, ami a "keveset kap" szimptóma jele....
Próbáltad beleillő gyertyával? Azzal milyen képet ad?
Egyébként nekem is N15YC van benne (azzal megy jobban), de azzal "kormos" képet ad, míg N14-gyel őzbarna, tehát ebből gondolom, hogy az én keverékem megfelelő...
Ez így marhaság?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
Szia takzol!
Ha nem töltötted túl az olajat (0,5 liter), akkor a sebváltókart, és berugókart leveszed, és leereszted az olajat. Ezután le kell venni a kuplung oldali deknit. A dekniben ahol a berugókar fekszik, belül van egy olajálló 20x2-es gumigyűrű (kb. 20-25 huf darabja). Ez a gyűrű felelős a tömítésért. Cseréld ki ha zavar, bár nekem csere után is kimegy egy kicsit.
Így 1000km-enként ellenőrzöm az olajszintet. Ennyi idő alatt nem veszít annyit, hogy baj legyen.
Ha nem töltötted túl az olajat (0,5 liter), akkor a sebváltókart, és berugókart leveszed, és leereszted az olajat. Ezután le kell venni a kuplung oldali deknit. A dekniben ahol a berugókar fekszik, belül van egy olajálló 20x2-es gumigyűrű (kb. 20-25 huf darabja). Ez a gyűrű felelős a tömítésért. Cseréld ki ha zavar, bár nekem csere után is kimegy egy kicsit.
Így 1000km-enként ellenőrzöm az olajszintet. Ennyi idő alatt nem veszít annyit, hogy baj legyen.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé
Re: Blokk
A hétvégén hosszú egynapos túrán voltam a kis ETZ-vel. 630 kilométert gurultunk egy Bihar-hegységet érintő túrán. Azt tapasztalom, hogy egyre jobban szórom a sebváltóból -a berugókar tengelyénél- az olajat. Ezt eddig is tapasztaltam, de a mostani út után tűnt fel a mértéke. Mi a teendőm? Segítséget kérek, mert ilyen munkába még nem fogtam, ami a blokk, dekni bontásával is jár.
Előre köszönöm a tanácsokat, üdv.: takzol
Előre köszönöm a tanácsokat, üdv.: takzol
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Yttrium N15YC a gyertya barna jólkinézőkiszsebi írta:Keverék (nem, nem az olaj, hanem a benzin-levegő!!!) probléma lesz itt, nincs megfelelő hűtés, túlmelegszik. A gyertyakép lehet jó alacsonyabb hőértékű gyertyától is! (Mellesleg, ez is okozhat túlmelegedést).Cat írta:Nem bírtam várni...
Ez esetleg nem jó?
Karbit lecseréltem egy ETZ karbira, bár a fúvókát(130-as) a /1 karbiból kellett átraknom..
Lesz benzin tesztelek
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Na ezt lehet, hogy kicsit érthetőbben kéne megfogalmazni. Szóval ha túl vastag a lamella csomag, akkor valamelyik szélső lamella, ha jól emlékszem, akkor az utolsó fém, fel tud akadni, és ilyenkor az összes többi lamella szabadon mozog, a kuplung mégis kiemelhetetlenül, fixen össze van záródva. .Stephanus írta:...és véletlenül se támaszkodjon fel az utolsó lamella a kuplung külső részének a végén...
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Az ETZ kuplung lamellái gyárilag is parafásak voltak. Jó az. Nekem is utángyártott kuplung lamellák vannak bent már kb 15ekm óta. Eddig nincs a működésükkel bajom. A gond inkább szereléskor jelentkezhet, mivel ezek jellemzően vastagabbak egy pár tizeddel mint a gyári méret. ha pedig ezt a pár tizedet megszorozzuk az 5 lamellával, akkor az már tud sok lenni. Szóval oda kell figyeli, hogy ne legyen túl vastag a pakk, és véletlenül se támaszkodjon fel az utolsó lamella a kuplung külső részének a végén. Nagy valószínűséggel csiszolgatni kell majd őket, sűrű méregetések kíséretében.Veszy2107 írta:ETZ-hez lehet kapni boltban jó fajta kopó kuplungtárcsát vagy csak ezt a gagyi parafásat??? Vettem egy csomaggal, de mikor kibontottam, kételkedni kezdtem benne, hogy ez nem sokáig fogja bírni....:/ Tett már be valaki parafás kuplungtárcsát? Mi a tapasztalat vele?
Ja és még egy nagyon fontos kérdésem lenne! Kell spéci eszköz a kuplungtárcsa cseréhez? Hasonlít a 125-éhez? Az quva egyszerű, de ez a képek alapján bonyolultabbnak tűnik... Írjátok már meg kérlek a tárcsa csere sarkalatos lépéseit?
Köszi!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Keverék (nem, nem az olaj, hanem a benzin-levegő!!!) probléma lesz itt, nincs megfelelő hűtés, túlmelegszik. A gyertyakép lehet jó alacsonyabb hőértékű gyertyától is! (Mellesleg, ez is okozhat túlmelegedést).Cat írta:Nem bírtam várni...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
ETZ-hez lehet kapni boltban jó fajta kopó kuplungtárcsát vagy csak ezt a gagyi parafásat??? Vettem egy csomaggal, de mikor kibontottam, kételkedni kezdtem benne, hogy ez nem sokáig fogja bírni....:/ Tett már be valaki parafás kuplungtárcsát? Mi a tapasztalat vele?
Ja és még egy nagyon fontos kérdésem lenne! Kell spéci eszköz a kuplungtárcsa cseréhez? Hasonlít a 125-éhez? Az quva egyszerű, de ez a képek alapján bonyolultabbnak tűnik... Írjátok már meg kérlek a tárcsa csere sarkalatos lépéseit?
Köszi!
Ja és még egy nagyon fontos kérdésem lenne! Kell spéci eszköz a kuplungtárcsa cseréhez? Hasonlít a 125-éhez? Az quva egyszerű, de ez a képek alapján bonyolultabbnak tűnik... Írjátok már meg kérlek a tárcsa csere sarkalatos lépéseit?
Köszi!
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Nem bírtam várni..
5 kor lekaptam a hengert...
Alábbi képek fogadtak:
Dugó érdekes koromnyomokkal...
http://i.imgur.com/76iczHd.jpg
Henger tetejében(ahová már nem megy ki a gyűrű ugye):
http://i.imgur.com/I0li2JH.jpg
Némi berágódásszerű akármi...
Dugó teteje alatti peremen szintén "csíkozódás"...
http://i.imgur.com/cKeB2cd.jpg
Vízpapírral kiszedtem a hengerből addig míg a dugó gyűrűk nélkül simán átment rajta...
dugót is letakarítottam összeraktam, 7re kész lett...
Próbaút 100al mentem 4-6km-t(sötétedett nem volt kedvem messzire menni) eddig megy teszi a dolgát..
Mitől válhatott olyan csíkossá a dugó?
Honnan kaphatott valami koszt fémreszeléket ilyesmit?
5 kor lekaptam a hengert...
Alábbi képek fogadtak:
Dugó érdekes koromnyomokkal...
http://i.imgur.com/76iczHd.jpg
Henger tetejében(ahová már nem megy ki a gyűrű ugye):
http://i.imgur.com/I0li2JH.jpg
Némi berágódásszerű akármi...
Dugó teteje alatti peremen szintén "csíkozódás"...
http://i.imgur.com/cKeB2cd.jpg
Vízpapírral kiszedtem a hengerből addig míg a dugó gyűrűk nélkül simán átment rajta...
dugót is letakarítottam összeraktam, 7re kész lett...
Próbaút 100al mentem 4-6km-t(sötétedett nem volt kedvem messzire menni) eddig megy teszi a dolgát..
Mitől válhatott olyan csíkossá a dugó?
Honnan kaphatott valami koszt fémreszeléket ilyesmit?
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
zsakfos írta:Az igen.Az nagyon szép teljesitmény szerintem egy /1-től.Cat írta: 20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...
Becsüld meg azt a henger/dugó párost.
Ha esetleg eljutok az Alföld túrára,megengeded hogy menjek vele egy kört?
Az enyém max speedje csak 115,akár mit teszek vele,kiváncsi lennék milyen a " 120 vigan" egy /1-el.
De ha félted mástól a gépet én azt is megértem maximálisan
Üdv
Természetesen odaadom
Azóta eltelt pár nap és most értem haza Dunaujvárosból...
Miért írom ezt?
Mert elindultam pénteken, mentem 30km-t 100-110 tempóban, Kecskemét előtt elértem a 120-at is néha..
Majd szépen megszorult
Lelassít, gurul, visszavált és go tovább...
85-95 közti sebességgel megjártam odavissza (összesen 250km)
Mielőtt most hazaértem próba:100-115 közti tempó az uccsó 10km-en..
Egyszer észrevettem h más a hangja a viselkedése, egyből kuplung és lassítás....
Szóval ne tudom mi a csoda van velem és a hengereimmel..
Ugyebár ez a kopott :S
És ez se tudja a 100-110 utazót?
250-es könyörgöm!
Holnap leveszem ezt a hengert is és belekukk, mi a helyzet...
Van még egy "tuning" hengerem, de félek az lezabálná a gatyámat...
Én csak egy 100-110 utazót és egy 120-125 körüli véget szeretnék elérni amit bárhol bármikor produkál baj nélkül...
Nagy kérés lenne? :S
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Váltó gondok..
Sajnos váltó hiba de így látatlanba nehéz pontos véleményt alkotni.Lehet törés,vagy kopás (ez sajnos előfordul mivel ezek már közel 20-30 éves vasak) de lehet,hogy valami fellazult a szerkezetben de ahogy írtad nem akad"rendesen a kettes ez pedig szerkezeti hibára utal.majorpeter írta:Halihó!
Van nekem egy etz 125-ös vasam... Ehhez kérnék segítséget!
Második sebességben olyan akciót csinál, mintha a kuplungot húzgálnám iszonyatos sűrűn és így "ugrálva" megy a motor. Közben érzem, hogy a váltókart lefelé lökdösi, mintha ki akarná lökni, de mégsem.
Szétszedtük, de látszólag semmi...
Mi lehet a gond?
Legyetek szívesek tippeket, de inkább a megoldást leírni..
Előre is köszi Mindenkinek!
majorpeter82@t-online.hu
lehet nem úszod meg a széthúzást.De szerintem más véleményét is hallgasd meg mert lehet tévedek.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2013.08.31. 15:34
- MZ-d típusa: Etz 125
- Tartózkodási hely: Egyek
Váltó gondok..
Halihó!
Van nekem egy etz 125-ös vasam... Ehhez kérnék segítséget!
Második sebességben olyan akciót csinál, mintha a kuplungot húzgálnám iszonyatos sűrűn és így "ugrálva" megy a motor. Közben érzem, hogy a váltókart lefelé lökdösi, mintha ki akarná lökni, de mégsem.
Szétszedtük, de látszólag semmi...
Mi lehet a gond?
Legyetek szívesek tippeket, de inkább a megoldást leírni..
Előre is köszi Mindenkinek!
majorpeter82@t-online.hu
Van nekem egy etz 125-ös vasam... Ehhez kérnék segítséget!
Második sebességben olyan akciót csinál, mintha a kuplungot húzgálnám iszonyatos sűrűn és így "ugrálva" megy a motor. Közben érzem, hogy a váltókart lefelé lökdösi, mintha ki akarná lökni, de mégsem.
Szétszedtük, de látszólag semmi...
Mi lehet a gond?
Legyetek szívesek tippeket, de inkább a megoldást leírni..
Előre is köszi Mindenkinek!
majorpeter82@t-online.hu
- occsike87
- Simsonos
- Hozzászólások: 73
- Csatlakozott: 2012.12.13. 16:31
- MZ-d típusa: Mz etz 125
- Tartózkodási hely: Dunaújváros
Re: Blokk
Hali. Ha fogy az erő, de kompresszió van akk az gyanús hogy főtengelyszimering mi? ( úgyértem ugyanazon az úton eleinte gyorsult 5. Be aztán vissza kellett váltani 4 be, de mostmár az is kevés )
Köszi
Köszi
-
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Óra szerint viszi a 120at? Óra szerint a kis TS-em is (150ccm) is viszi a 112-115öt ami gps-el 98-102. Utazónak 85-90et vígan tartja 3.5ös fogyasztással.(de én a 70el is megelégszem 2.5 fogyasztássalzsakfos írta:Az igen.Az nagyon szép teljesitmény szerintem egy /1-től.Cat írta: 20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...
Becsüld meg azt a henger/dugó párost.
Ha esetleg eljutok az Alföld túrára,megengeded hogy menjek vele egy kört?
Az enyém max speedje csak 115,akár mit teszek vele,kiváncsi lennék milyen a " 120 vigan" egy /1-el.
De ha félted mástól a gépet én azt is megértem maximálisan
- Veszy2107
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 421
- Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Ózd
Re: Blokk
Peti92x írta:Kicseréltem a gyújtás oldali szimeringet vitonosra, a trafót, és a kondenzátort. Gyújtás beállítva hpe 2.5-re, 0.4 megszakító hézag és 0.4 gyertya hézag, de az istenér nem akar indulni melegen, már lassan szivatóval sem... 115-ös főfúvóka van benn, de érdekes pici szivatót ráhúzva van alapjárat. Ha a kuplung oldali szimering lenne, akkor füstölne... valami ötleted? Már a remény is meghal bennem...Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
2400-as (kb) fordulat alatt lefullad...
...csak részletkérdés, de a gyertyahézag elvileg 0.6 mm..
Üdv!
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Veszy
"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"
"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"
"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Az igen.Az nagyon szép teljesitmény szerintem egy /1-től.Cat írta: 20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...
Becsüld meg azt a henger/dugó párost.
Ha esetleg eljutok az Alföld túrára,megengeded hogy menjek vele egy kört?
Az enyém max speedje csak 115,akár mit teszek vele,kiváncsi lennék milyen a " 120 vigan" egy /1-el.
De ha félted mástól a gépet én azt is megértem maximálisan
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
Akkor valószínű, hogy karbi probléma lesz.Peti92x írta:Kicseréltem a gyújtás oldali szimeringet vitonosra, a trafót, és a kondenzátort. Gyújtás beállítva hpe 2.5-re, 0.4 megszakító hézag és 0.4 gyertya hézag, de az istenér nem akar indulni melegen, már lassan szivatóval sem... 115-ös főfúvóka van benn, de érdekes pici szivatót ráhúzva van alapjárat. Ha a kuplung oldali szimering lenne, akkor füstölne... valami ötleted? Már a remény is meghal bennem...Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
2400-as (kb) fordulat alatt lefullad...
Lehet, hogy sokat kap?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Hát... Bocs...Cat írta:KILL3R etz írta:Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
Utálom mikor másnak van igaza
...
nagydivad!
Nem csapágyas már picit a főtengely? Rángasd meg a végét, ha érezhetően kottyan, akkor ott a bibi....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nagydivad
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 191
- Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
- MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Pirosat kaptam egy vasúti átjárónál és ott vettem észre, hogy üresben a fordulatszám az 1000-es alapjáratról szép lassan elkezd emelkedni 1800-ig, majd szép lassan visszasüllyed 1000-re és ezt újra és újra. Ez a jelenség egyik pillanatról a másikra jött elő. Valami tipp?
Frissítés #1: ETZ 150-ről van szó
Frissítés #2: Gyújtás oldali főtengely szimeringre gondoltam. Viszont ha az nem tömítene jól, akkor egyszerűen beállna mondjuk 2000-re és ott maradna, nem ingadozna. Vagy rosszul gondolom?
Frissítés #1: ETZ 150-ről van szó
Frissítés #2: Gyújtás oldali főtengely szimeringre gondoltam. Viszont ha az nem tömítene jól, akkor egyszerűen beállna mondjuk 2000-re és ott maradna, nem ingadozna. Vagy rosszul gondolom?
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
Utálom mikor másnak van igaza
Nem lesz hónolás...
http://i.imgur.com/Qp2VFTE.jpg
Asszem ezzel a dugó/gyűrűkkel már nem kell játszani
http://i.imgur.com/Jti3YJu.jpg
Talán még fúrható egyszer...
Szépen bocsánatot kértem egy régi hengeremtől(dugó+ gyűrűkkel), kicsit átcsiszatoltam vízpapírral, és felhelyeztem a blokkra.. Kicsi válla van látható de körömmel még nem akad
20km tesztút; műxik, 120-at vígan viszi...
Nem való nekem fúratott friss henger, vagy nincs szerencsém a dugókkal..
1 év alatt 2dugó+gyűrűk mindkettő besült..
2-2,500 km járatás után
Cat...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Blokk
Kicseréltem a gyújtás oldali szimeringet vitonosra, a trafót, és a kondenzátort. Gyújtás beállítva hpe 2.5-re, 0.4 megszakító hézag és 0.4 gyertya hézag, de az istenér nem akar indulni melegen, már lassan szivatóval sem... 115-ös főfúvóka van benn, de érdekes pici szivatót ráhúzva van alapjárat. Ha a kuplung oldali szimering lenne, akkor füstölne... valami ötleted? Már a remény is meghal bennem...Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
2400-as (kb) fordulat alatt lefullad...
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy a dugattyúcsapszegnél a tűgörgő éktelenül csörömpöl már, pedig nem olyan régen tettem be...
Azt találtam ki, hogy bronzperselyt teszek a hajtókarba, és így szerelem majd össze. Valaki meg tudná mondani, mekkora illesztéssel forgácsoltassam a perselyt a csapszeghez???
Előre is köszi!
Lóri
Olyan problémám van, hogy a dugattyúcsapszegnél a tűgörgő éktelenül csörömpöl már, pedig nem olyan régen tettem be...
Azt találtam ki, hogy bronzperselyt teszek a hajtókarba, és így szerelem majd össze. Valaki meg tudná mondani, mekkora illesztéssel forgácsoltassam a perselyt a csapszeghez???
Előre is köszi!
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- allllli
- versenyző
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
- MZ-d típusa: Honda CB 400 N
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Simsonnál a rovátkáig kell h legyen az úszószint, de Mz-nél ez nem így van. Körülbelül okés, de a normális működésért be kell állítani mm-re pontosan. Ez segíthet:Peti92x írta:Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát.
http://www.youtube.com/watch?v=QXApK2e4vfQ
Re: Blokk
Indikátor órával lett beállítva, így az jó, a megszakító távolság is 0.4, se több, se kevesebb. Köszönöm válaszod, majd kipróbálok egy másikat!Target írta:Például, ha a megszakító hézag túl nagy.
Normális esetben a megszakító hézagtól függ a zárásszög.
De ha azt állítod, hogy a gyújtás jó, akkor lehet, hogy a gyújtótrafó rossz.
Re: Blokk
De hogy lehet kevés ideig zárva, mikor a bütykös tengely nyitja a megszakítót? Mindaddig zárva van, míg a bütyök el nem éri. A 2x nyitást meg nem tudom elképzelni ez végett. Lehet nem értettem meg elsőreTarget írta:A ledadogást általában a rossz gyújtás okozza.Peti92x írta:Szijasztok!
Írtam már korábban egy másik topikban, de ez kicsit összetettebb dolog, inkább itt kérdeznék, hátha valaki tudja mi a gond.
Nem régiben vettem egy ETZ 125-öst. Első lépésként karburátor lekap, tömítések, kipucolás, 115-ös fúvókával felszerelve 22-es karbi. Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát. Gyújtásban megszakító új, 0.4-es hézaggal, HPE 2.5-re állított gyújtással (szép szikrával), valamint új kuplunggal, de az nem befolyásoló tényező. Légszűrő is új.
Az lenne a gond, hogy egyszerűen nincs alapjárat, mert amint elengedem a gázt, lefullad, pedig a gyertya szép őz barna. Valamint 5500-as fordulaton bedadog a motor, és se tovább, így 80-85 a vége (16 lánckerékkel). Nem gyári kipufogó van rajt, hanem ez a "gagyi rezó sport" verzió, de ez is meg lett gyapottal tömve újra, valamint 17-es átmérőjű perforált cső került bele.
Valakinek valami ötlet? Simsonnál voltam anno úgy, hogy levegős volt még a benzinslag, és nem forgott ki, míg a buborék benn volt (érdekes), amint eltűnt, máris kiforogta a 9000-et.
Azon belül pedig a kicsi zárásszög.
Ha a megszakító egy teljes fordulaton belül kevés ideig van zárva, akkor a gyújtótrafónak magas fordulaton nincs ideje feltöltődni, és így ki hagy a szikra.
Ha a megszakító kétszer nyit, az is okozhat ilyen problémát.
- Target
- Simsonos
- Hozzászólások: 99
- Csatlakozott: 2013.05.01. 17:11
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Tata
Re: Blokk
A ledadogást általában a rossz gyújtás okozza.Peti92x írta:Szijasztok!
Írtam már korábban egy másik topikban, de ez kicsit összetettebb dolog, inkább itt kérdeznék, hátha valaki tudja mi a gond.
Nem régiben vettem egy ETZ 125-öst. Első lépésként karburátor lekap, tömítések, kipucolás, 115-ös fúvókával felszerelve 22-es karbi. Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát. Gyújtásban megszakító új, 0.4-es hézaggal, HPE 2.5-re állított gyújtással (szép szikrával), valamint új kuplunggal, de az nem befolyásoló tényező. Légszűrő is új.
Az lenne a gond, hogy egyszerűen nincs alapjárat, mert amint elengedem a gázt, lefullad, pedig a gyertya szép őz barna. Valamint 5500-as fordulaton bedadog a motor, és se tovább, így 80-85 a vége (16 lánckerékkel). Nem gyári kipufogó van rajt, hanem ez a "gagyi rezó sport" verzió, de ez is meg lett gyapottal tömve újra, valamint 17-es átmérőjű perforált cső került bele.
Valakinek valami ötlet? Simsonnál voltam anno úgy, hogy levegős volt még a benzinslag, és nem forgott ki, míg a buborék benn volt (érdekes), amint eltűnt, máris kiforogta a 9000-et.
Azon belül pedig a kicsi zárásszög.
Ha a megszakító egy teljes fordulaton belül kevés ideig van zárva, akkor a gyújtótrafónak magas fordulaton nincs ideje feltöltődni, és így ki hagy a szikra.
Ha a megszakító kétszer nyit, az is okozhat ilyen problémát.
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Nem NemKILL3R etz írta:Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
Ma leveszem, ha gyűrű szorul azt megoldom, de hónoltatni nem megy :S
Olyat szokás külön csináltatni?
Ára kb? helyszínek?
Veszek éppen egy pót hengert dugóval, sztem feldobom egyelőre azt és azzal próbálkozom tovább...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Blokk
Szijasztok!
Írtam már korábban egy másik topikban, de ez kicsit összetettebb dolog, inkább itt kérdeznék, hátha valaki tudja mi a gond.
Nem régiben vettem egy ETZ 125-öst. Első lépésként karburátor lekap, tömítések, kipucolás, 115-ös fúvókával felszerelve 22-es karbi. Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát. Gyújtásban megszakító új, 0.4-es hézaggal, HPE 2.5-re állított gyújtással (szép szikrával), valamint új kuplunggal, de az nem befolyásoló tényező. Légszűrő is új.
Az lenne a gond, hogy egyszerűen nincs alapjárat, mert amint elengedem a gázt, lefullad, pedig a gyertya szép őz barna. Valamint 5500-as fordulaton bedadog a motor, és se tovább, így 80-85 a vége (16 lánckerékkel). Nem gyári kipufogó van rajt, hanem ez a "gagyi rezó sport" verzió, de ez is meg lett gyapottal tömve újra, valamint 17-es átmérőjű perforált cső került bele.
Valakinek valami ötlet? Simsonnál voltam anno úgy, hogy levegős volt még a benzinslag, és nem forgott ki, míg a buborék benn volt (érdekes), amint eltűnt, máris kiforogta a 9000-et.
Írtam már korábban egy másik topikban, de ez kicsit összetettebb dolog, inkább itt kérdeznék, hátha valaki tudja mi a gond.
Nem régiben vettem egy ETZ 125-öst. Első lépésként karburátor lekap, tömítések, kipucolás, 115-ös fúvókával felszerelve 22-es karbi. Úszószint jó, pont ellepi a rovátkát. Gyújtásban megszakító új, 0.4-es hézaggal, HPE 2.5-re állított gyújtással (szép szikrával), valamint új kuplunggal, de az nem befolyásoló tényező. Légszűrő is új.
Az lenne a gond, hogy egyszerűen nincs alapjárat, mert amint elengedem a gázt, lefullad, pedig a gyertya szép őz barna. Valamint 5500-as fordulaton bedadog a motor, és se tovább, így 80-85 a vége (16 lánckerékkel). Nem gyári kipufogó van rajt, hanem ez a "gagyi rezó sport" verzió, de ez is meg lett gyapottal tömve újra, valamint 17-es átmérőjű perforált cső került bele.
Valakinek valami ötlet? Simsonnál voltam anno úgy, hogy levegős volt még a benzinslag, és nem forgott ki, míg a buborék benn volt (érdekes), amint eltűnt, máris kiforogta a 9000-et.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Megragadások után henger le lett véve, meg lett hónolva? Gyűrű ki van szabadítva?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Rajta vagyok, de nem nekem találták ki ezt a állítgatok- próbálok, állítgatok- próbálok menüettet...KILL3R etz írta:Ha már ott vagy igazíts a Haydn-ön is....
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
- Cat
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 312
- Csatlakozott: 2011.08.17. 12:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Tiszakécske
Re: Blokk
Schubert egy rovátkával feljebb...Target írta:Szerintem keveset kap.Cat írta:Ok, köszi, holnap a súberten állítok..
1 próbát megér..
Lassan megy vissza a fordulat ha felpörgeted?
Ha igen, akkor valószínű ez a probléma.
110-et könnyen eléri...
120-at mentem kb 2km-en át.. Óra szerint persze..
kis pihi, visszafelé a 115nél újra elgyengült..
Szal jobb de még nem jó..
Most akkor belemélyedek az üzemanyag; karbi állítgatás témába...
Élni életveszélyes dolog és eddig még mindenki belehalt!
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a kis ts-emen (150-es) szeretném a kuplungot könnyíteni. Nem az érdekel hogy van e értelme hanem ötletek esetleg tapasztalatok. Mivel nekem az újabb dupla soros primer láncom van, kezdésnek arra gondoltam beszerzek egy régebbi egysoros kuplungot. Ezzel már lehetne nyerni pár dekát. A tartósság nem érdekel mármint hogy 30 vagy csak 15e kilométert megy el. Az egész motor picit alakítva (nem barmolva) van ehhez mérten gondolom a tartósságot.
Láttam olyat hogy a kuplungkosarat is megfurkálták könnyítés végett. Esetleg egy sor fém és parafa lamellát kivenni a sorból?
Érdekelne a véleményetek azzal kapcsolatban hogy a kis ts-emen (150-es) szeretném a kuplungot könnyíteni. Nem az érdekel hogy van e értelme hanem ötletek esetleg tapasztalatok. Mivel nekem az újabb dupla soros primer láncom van, kezdésnek arra gondoltam beszerzek egy régebbi egysoros kuplungot. Ezzel már lehetne nyerni pár dekát. A tartósság nem érdekel mármint hogy 30 vagy csak 15e kilométert megy el. Az egész motor picit alakítva (nem barmolva) van ehhez mérten gondolom a tartósságot.
Láttam olyat hogy a kuplungkosarat is megfurkálták könnyítés végett. Esetleg egy sor fém és parafa lamellát kivenni a sorból?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha már ott vagy igazíts a Haydn-ön is....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 7 vendég