Futómű

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Pötyee
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 90
Csatlakozott: 2011.08.15. 18:59
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Hollandia
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Pötyee » 2011.09.16. 18:21

nem. A simson 70kg, a 250-es etz meg 150kg....

dudi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2011.05.29. 07:22
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: dudi » 2011.09.16. 17:31

sziasztok. azt szeretném kérdezni hogy a simson 51/B hátsó telója jó lehet e az én 250-es ETZ-émre. ólcsó lenne és szinte új. előre is köszi üdv.DUDI
Kép

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2011.09.14. 21:10

kzolika1994 írta:A 125-ös és a 250-es Etz-nek ugyan olyan méretű az első villája? Egy az egybe ki lehet cserélni? Át akarom tárcsafékessé alakítani, azért kérdezem. A műszaki vizsgán nem kötnek bele?
ugyanaz a mérete, csak a 125/150-es eTZ-knek gyengébb a rugója. De a 250-esével szerintem! sokkal jobb a kicsi!

kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 » 2011.09.14. 17:23

A 125-ös és a 250-es Etz-nek ugyan olyan méretű az első villája? Egy az egybe ki lehet cserélni? Át akarom tárcsafékessé alakítani, azért kérdezem. A műszaki vizsgán nem kötnek bele?

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2011.09.13. 21:38

Üdv valaki meg tudná mondani, hogy TS mz hátsó teleszkópjába milyen szimmering kell?
Előre is köszi!

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.13. 10:19

nagydivad írta:Aztabüdös, rájöttem mi a gond... Vagyis csak egy tipp, de más nem nagyon lehet. A láncvédő bakeliten átmegy egy tengely, azon van a hátsó lánckerék. A tengely egyik vége a villaszárhoz van csavarozva, a másik végén a lánckerék van. A lánckerék egyik csapágyát beütöttem a tengelyen lévő vállig teljesen, pedig nem ott volt eredetileg, hanem 3 centivel a váll előtt (pont ennyivel van elcsúszva a kerék). E miatt a lánckerék is eltolódott kifelé, a villaszár felé. Na de mit pofázok én, irány ki a műhelybe aztán meglátjuk. =D> :mrgreen: :mrgreen:
A csapágy helyzetét a váll és egy seegergyűrű határozza meg. A tengely meg a csapágynak ütközik.
Kép
Kíváncsi vagyok mit találsz.

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2011.09.12. 20:59

Igen a bakelit burkolat tömör nyúlványának kellene megfelelő távolságot tartani a villában. Kezdem azt hinni, ez idővel összetömörödik, mert a nálam lévő kis TS-nél is közelebb van a kelleténél, bár nem annyira, mint nálad. Távtartóval esetleg beállíthatod a megfelelő helyzetbe.
Aztabüdös, rájöttem mi a gond... Vagyis csak egy tipp, de más nem nagyon lehet. A láncvédő bakeliten átmegy egy tengely, azon van a hátsó lánckerék. A tengely egyik vége a villaszárhoz van csavarozva, a másik végén a lánckerék van. A lánckerék egyik csapágyát beütöttem a tengelyen lévő vállig teljesen, pedig nem ott volt eredetileg, hanem 3 centivel a váll előtt (pont ennyivel van elcsúszva a kerék). E miatt a lánckerék is eltolódott kifelé, a villaszár felé. Na de mit pofázok én, irány ki a műhelybe aztán meglátjuk. =D> :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Thorwald
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 156
Csatlakozott: 2011.06.24. 17:12

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Thorwald » 2011.09.11. 23:39

nagydivad írta:A segítségeteket kérném!
Kis TS-nél a hátsó villában a láncvédő bakelit egy megvastagított tömör része ül föl a villaszárra, ugye?
Az a baj, hogy a kerék nagyon jobbra van csúszva (hátsó nézetből) olyannyira, hogy a láncvédő bakelitre még a kilóméteróra spirált se lehet rátekerni, mivel a menetes rész és a villaszár között nincs annyi hely, hogy elférjen. Szó ami szó, az egész el van csúszva. De amúgy működni látszik, nem kotyog, nem súrlódik, nem feszül be a kerék... Nem tudom mi lehet a baj.
Igen a bakelit burkolat tömör nyúlványának kellene megfelelő távolságot tartani a villában. Kezdem azt hinni, ez idővel összetömörödik, mert a nálam lévő kis TS-nél is közelebb van a kelleténél, bár nem annyira, mint nálad. Távtartóval esetleg beállíthatod a megfelelő helyzetbe.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.09.11. 22:55

Vásárolt már valaki a webmotorstól első teló rugót?Milyen az eredetihez képest?Anyag vastagság,menetszám,hosszúság?

bomber93
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
MZ-d típusa: Házi Készítésü
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: bomber93 » 2011.09.11. 22:20

üdv! az lenne a kérdésem, hogy mz ts hátsó teleszkópba milyen méretű és típusú szimmering kell? Mert elfosta magát:S
A 250 es ts és a 125 ös ts hátsó lengővilla tengelye azonos vagy a 250-esé hosszabb/ nagyobb az átmérője?

Avatar
nagydivad
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.04.23. 13:09
MZ-d típusa: ETZ 125/150.2, TS125
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: nagydivad » 2011.09.11. 19:55

A segítségeteket kérném!
Kis TS-nél a hátsó villában a láncvédő bakelit egy megvastagított tömör része ül föl a villaszárra, ugye?
Az a baj, hogy a kerék nagyon jobbra van csúszva (hátsó nézetből) olyannyira, hogy a láncvédő bakelitre még a kilóméteróra spirált se lehet rátekerni, mivel a menetes rész és a villaszár között nincs annyi hely, hogy elférjen. Szó ami szó, az egész el van csúszva. De amúgy működni látszik, nem kotyog, nem súrlódik, nem feszül be a kerék... Nem tudom mi lehet a baj.

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.09.06. 10:03

találtam jó állapotban első kerekett ZOZY pü-ben elküldtem alukerék!!Bontott szó alatt keresd!! \:D/

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.09.06. 09:49

Én egyszer vettem ilyet.
Túrázóknak, olyanoknak akik sokat használják a motort, esőben is, neadjisten hóban nem ajánlanám.
Nekem 1 év alatt tiszta rozsda lett.

Avatar
etzzsolt
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 140
Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
MZ-d típusa: etz251
Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: etzzsolt » 2011.09.06. 09:45

RR_ZOZY írta:Hali!

Úgy fest, Erdélyben elszaródott a sok nagy kátyú miatt az első felnim :-/

Akkorát kapott a jobb fele, amit küllővel már nem tudok kihúzni belőle, próbáltam kiütni de csak részben sikerült....tehát kuka.

Mi lehetőség van? Amit találtam a "húspiacon" újat, az a radelli lemezfelni:

http://www.mofaker.hu/termek/Abroncs_1- ... TZ__321200

Érdemes megvenni ezt?


Én csak komplett kerekett találtam más minőségben más árakban ZOZY elküldöm pü-ben ha gondolod átnézed!!!
Vagy újonnan hozzá lehet jutni alu ráfhoz mostanság?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.09.06. 09:15

Hali!

Úgy fest, Erdélyben elszaródott a sok nagy kátyú miatt az első felnim :-/

Akkorát kapott a jobb fele, amit küllővel már nem tudok kihúzni belőle, próbáltam kiütni de csak részben sikerült....tehát kuka.

Mi lehetőség van? Amit találtam a "húspiacon" újat, az a radelli lemezfelni:

http://www.mofaker.hu/termek/Abroncs_1- ... TZ__321200

Érdemes megvenni ezt?

Vagy újonnan hozzá lehet jutni alu ráfhoz mostanság?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.09.05. 17:51

pempelli írta:Srácok ezek az utángyártott első teleszkóp rugók milyen minőségűek?érdemes megvenni őket?
nem érdemes.
vékonyabb drótból van tekerve mint a gyári, a menetszám sem passzol.
csak végszükség esetén vedd meg, én neten megvettem, aztán bevágtam a satupad alá, és a bontottal raktam össze a telót.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2011.09.05. 17:31

Srácok ezek az utángyártott első teleszkóp rugók milyen minőségűek?érdemes megvenni őket?

kiss.viv251
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.24. 06:23
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiss.viv251 » 2011.08.28. 19:39

8as van benne a tojás alakúbb lett a felni?[/quote]


Nyolcas lett benne, de nem hajlott túl nagyot a ráf. Az oldalánál ha hozzáteszem a csavarnyúzót, és megforgatom a kereket, látni lehet, hogy üt de szerintem simán javítható, csak nem tudom ki van a környékemen aki ért hozzá. :-k

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.28. 19:14

kiss.viv251 írta:Sziasztok!
Segítségetekre lenne szükségem. [-o<
Épp a Kazincbarcikai motoros találkozóra mentünk amikor észrevettem hogy reszket a kormány a kezemben. :shock: Megvizsgáltuk a 251-es MZ-t és kiderült, hogy az első felni megsérült. Valószínűleg kaphatott valami kátyút, mert eddig nem csinálta.
Nem tudtok olyan valakit aki foglalkozik centírozással? :-k

Előre is köszi!
8as van benne a tojás alakúbb lett a felni?

kiss.viv251
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 8
Csatlakozott: 2011.08.24. 06:23
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kiss.viv251 » 2011.08.28. 18:48

Sziasztok!
Segítségetekre lenne szükségem. [-o<
Épp a Kazincbarcikai motoros találkozóra mentünk amikor észrevettem hogy reszket a kormány a kezemben. :shock: Megvizsgáltuk a 251-es MZ-t és kiderült, hogy az első felni megsérült. Valószínűleg kaphatott valami kátyút, mert eddig nem csinálta.
Nem tudtok olyan valakit aki foglalkozik centírozással? :-k

Előre is köszi!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.08.25. 20:45

matt1989 írta:Vezeték nélkülit ne tegyél fel, én beoperáltam az órámba, de még csak mérni sem mért.

Ilyen volt az enyémben: ---kép---
:)
Az enyémben is ilyen van 2 éve, tökéletesen működik, zavarszűrés nélkül is 8)

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2011.08.25. 20:37

Tavasszal készült a fotó és mint tudjuk:

"itt a tavasz dagad a ...." :)

Ennek az órának olyan kicsi a vezetéke, hogy a teleszkóp belső szárára felraktam és nem is látszódott.

Nem nyomkodós, hanem automata.

Alapállásban az órát és az összes megtett km-t mutatta.
Menet közben a pillanatnyi sebességet, az elmúlt 24 órában megtett km-t, és a 24 órának az átlagsebességét mutatta.

Elemcserénél a km óra állást vissza lehetett állítani, de nekem másfél év alatt nem volt rá szükség.

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.25. 20:33

matt1989 írta:Vezeték nélkülit ne tegyél fel, én beoperáltam az órámba, de még csak mérni sem mért.

Ilyen volt az enyémben:

http://www.testbike.hu/velemeny/km-ora- ... port-cm-21


Kép
:)
A háttérben az "emeletes kutya" nagyon ott van! :mrgreen: =D>
Amúgy jól nézett ki, csak gondolom az óra háza árnyékolt....

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2011.08.25. 20:22

Vezeték nélkülit ne tegyél fel, én beoperáltam az órámba, de még csak mérni sem mért.

Ilyen volt az enyémben:

http://www.testbike.hu/velemeny/km-ora- ... port-cm-21


Kép
:)

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.08.25. 10:52

Köszi a tanácsokat, azt hiszem leoperálom a montiról a cateye-t (9 éve tökéletes) és azt kapja az MZ. Régen próbáltam már a motorhoz de bekavart ott is a gyújtás de már van zavarszűrt pipám, remélem azzal jó lesz.

Köszi még 1x

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.25. 10:45

RR_ZOZY írta:Hali !

Tiszteletteljes kérdésem:

Vezeték nélküli digi km órát (kerékpár computert) érdemes-e vennem a motorra, illetve fog-e működni vele?
Én próbáltam, nem jött be.
Valszeg nagy volt a távolság az adó meg az óra közt.
30 fölött összevissza mutatott.
Állítólaj a gyújtás is bekavarhat.
Inkább hagytam a fenébe a projektet, most egy egyszerű vezetékes sigma órám van, 200ig mér, tökéletesen működik :)

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.08.25. 10:03

RR_ZOZY írta:Hali !

Tiszteletteljes kérdésem:

Vezeték nélküli digi km órát (kerékpár computert) érdemes-e vennem a motorra, illetve fog-e működni vele?
NGK BR8HSA, vagy BR8HS gyertyával működni fog, a sima N14C meg 260 Isolator stb.-vel valószínűleg nem fog menni. Kimondottan zavarszűrt gyertya kell, zavarszűrt pipával.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Perec » 2011.08.25. 09:15

Én nem próbáltam, de állítólag túl közel van a gyújtáshoz :-k
A madzagos cateye-om elég drága volt 10éve, de jól bírja a rideg tartást (eső,uv,-20fok) és 3-4 évig húzza egy Li2032 elemmel.
RR_ZOZY írta:Hali !

Tiszteletteljes kérdésem:

Vezeték nélküli digi km órát (kerékpár computert) érdemes-e vennem a motorra, illetve fog-e működni vele?

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.08.25. 09:05

Hali !

Tiszteletteljes kérdésem:

Vezeték nélküli digi km órát (kerékpár computert) érdemes-e vennem a motorra, illetve fog-e működni vele?

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.24. 06:18

csoka írta:Logikusan írja meg valamelyikőtök miért kopik el az alu?
nem érintkezik a krómszár az aluval
Amikor összerakod ahogy írtad akkor látsz rést. Ez az illesztési, illetve kopásból adódó játék. Ahogy így ránézel nincs erőhatás az alkatrészeken persze hogy ott a rés. De képzeld csak el: a villaszögből adódóan milyen hajlító igénybevételnek van kitéve a villaszár, ez az alut és a krómszárat is egymáshoz feszíti. Végülis rajta támaszkodik egy 140kg-s motor, elöl monjuk adófik ebből 60kg. De akkor mondok durvábbat: 130al repesztesz és kiugrik eléd pistike aki fut a focilabdája után. Te megcibálod a féket, a nyereg ráharap a a tárcsára... MEkkora erő hat ekkor a villára? ugye te sem gondolod komolyan, hogy ezeket az erőket a lengéscsillapító támcsöve veszi fel??? Ami egy vékony cső, egy 6os menettel a végén?
Nem, üzemi körülmények között az alu csúszócső és a króm vezetőcső feszül egymáshoz, jellemzően 2 ponton.
Önkenő anyag itt nincs, a kenést az olaj látja el.

Nekem pedig azért kopott el a villa belseje, mert a valószínűleg mozambikból importált olcsó MZ szerelőmunkás szart a minőségre, a villa belsejében maradék fémforgács volt, ami szépen megette mindkét alkatrészt.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.08.23. 19:41

Logikusan írja meg valamelyikőtök miért kopik el az alu?
A teló több 10 000,de inkább 100 000 mozgást végez.A szimering a legkisebb ovális mozgás hatására kinyúlik,ha elfossa magát,kicseréled,és az új megint évekig jó.A lengés csillapító teherviselő szára nem simson-é (ami ugye egy 6-os köracél),hanem hüvelykújj vastag anyag,aminek van felfekvő felülete,és még a menetes rögzítés(az alu aljában)is illesztő csapból van kimunkálva.Rakd össze szimering,és olaj nélkül akkor látod,hogy nem érintkezik a krómszár az aluval,ha igen akkor már kapott ütést oldalról,vagy a lengés csillapító dugattyús szerkezete van elkopva,helytelenül összeszerelve.A kopás elmélet azért nem állja meg a helyét,mert nagy a különbség a két anyag kopás állósága között.Ahhoz szerintem úgynevezett önkenő anyagnak kell lenni az egyiknek,vagy ilyen bevonattal kell rendelkeznie.
Ennél jobban nem tudom átgondolni :D

Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Endre » 2011.08.23. 17:35

Jelentem, hogy a kérdés a mai nappal már csak elvi jellegű... 8)
Ugyanis vettem egy gyári új alsó csúszócsövet. Megláttam, és nem bírtam otthagyni. Azt hiszem, az első lépés megvolt, indul a lavina \:D/
Telószárból valószínűleg törököt veszek, elvégre ez amolyan kvázi-gyári. Viszont csak jobbos alsót találtam, szóval még a párját keresem.

Avatar
kr
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 142
Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: kr » 2011.08.23. 15:01

Endre,

én török telószárat vettem a hubermotortól, nem bántam meg, hibátlan minőségű. A bontott nem csak a kopottság miatt lutri, hanem ha egyszer is borultak vele, sanszos hogy elgörbült. De tény, hogy bontottból is lehet jót összepárosítani. Amúgy igen, sokkal jobban kopik a krómozott szár.

kr

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.23. 06:11

Endre írta: Igen, ez nekem is gyanús... Pont ezért kérdezem az alsó csövet, mert hátha az jobban kopott, és azért van nagy játéka az egésznek. Ebben az esetben ugyebár a teleszkópszár egyedüli cseréje csak sovány vigasz lenne. Bár ha jobban meggondolom: abrazív kopásnál éppen a keményebb fém kopik jobban, mivel a puhába ágyazódik az abrazív koptató anyag (por). Ezért gondoltam kapásból, hogy elég lesz a teleszkópszár cseréje is.
Szerintem ilyen alkatrészeket párban illik cserélni... De úgy meg nagyon húzós árban (csak az említett alkatrészek kb 30E + az egyéb belső apróságok... ) Ezért tettem le én is róla, inkább egy jó állapotú bontott TS villát szereztem (8 ezer Ft volt, egy 7000km-t futott kisTS-ről).

Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Endre » 2011.08.23. 00:36

gabsic írta: Ezt azért szerintem gondold át még egyszer...
Igen, ez nekem is gyanús... Pont ezért kérdezem az alsó csövet, mert hátha az jobban kopott, és azért van nagy játéka az egésznek. Ebben az esetben ugyebár a teleszkópszár egyedüli cseréje csak sovány vigasz lenne. Bár ha jobban meggondolom: abrazív kopásnál éppen a keményebb fém kopik jobban, mivel a puhába ágyazódik az abrazív koptató anyag (por). Ezért gondoltam kapásból, hogy elég lesz a teleszkópszár cseréje is.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.08.22. 17:51

Bele tudtam erőszakolni a 301-es gyári műanyag sárvédőjébe a Dénes-féle villameverítőt. Ez a nap sikerélménye volt :mrgreen: Most olyan mintha nem is lenne ott, egyáltalán nem látszik 8)
Endre írta:Nálam a motor apróra szedése elérte az első teleszkópokat is, és arra jutottam, hogíy csereérett a krómozott szár... Mit mondotok, érdemes ebből török/indiai utángyártottat venni, vagy inkább gyárit? Egyébként tényleg igazi, echte, komoly, nem vicc, stb. gyári termék az, amit pl. az ETbike oldalán annak hirdetnek?? http://etbike.com/index.php?productID=5873
Olyan bizalmatlan vagyok. Érdemes ezzel egyidőben az alsó alu csúszócsöveket is cserélni?
vegyél Vateráról gyárit, töredéke az ára, és lehet kifogni jót, csak jó szem és némi gyakorlat kell hozzá :)

Avatar
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1480
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: gabsic » 2011.08.22. 12:10

csoka írta:A krómozott szárak nem az alun csúsznak,hanem a lengés csillapító szerkezeten.
Ezt azért szerintem gondold át még egyszer...
Endre írta:Nálam a motor apróra szedése elérte az első teleszkópokat is, és arra jutottam, hogíy csereérett a krómozott szár... Mit mondotok, érdemes ebből török/indiai utángyártottat venni, vagy inkább gyárit? Egyébként tényleg igazi, echte, komoly, nem vicc, stb. gyári termék az, amit pl. az ETbike oldalán annak hirdetnek?? http://etbike.com/index.php?productID=5873
Olyan bizalmatlan vagyok. Érdemes ezzel egyidőben az alsó alu csúszócsöveket is cserélni?
Extreme tradertől én nem igazán vásárolnék, már jó páran vagyunk itt akiket átb@sztak....
Inkább webmotors.hu, ők korrektek.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.08.22. 11:46

Ha az alu cső nincs elhajolva,a tengely is jól megy bele,és a szimeringek helye sincs szétfaragva,akkor felesleges.A krómozott szárak nem az alun csúsznak,hanem a lengés csillapító szerkezeten.

Endre
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 74
Csatlakozott: 2011.08.15. 20:14
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Endre » 2011.08.22. 09:39

Nálam a motor apróra szedése elérte az első teleszkópokat is, és arra jutottam, hogíy csereérett a krómozott szár... Mit mondotok, érdemes ebből török/indiai utángyártottat venni, vagy inkább gyárit? Egyébként tényleg igazi, echte, komoly, nem vicc, stb. gyári termék az, amit pl. az ETbike oldalán annak hirdetnek?? http://etbike.com/index.php?productID=5873
Olyan bizalmatlan vagyok. Érdemes ezzel egyidőben az alsó alu csúszócsöveket is cserélni?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2011.08.21. 17:34

Ezek nem apró hibák, hanem kb kuka a szár, ahogy Dénes is mondta.

Ez a gumi porvédő volt nekem is 2 évig, és úgy szétkoptak a száraim, hogy csak na. Utolsó utáni pillanatban cseréltem vissza a gumiharmonikára, azóta már van benne párezer és hibátlan. A probléma vele hogy szinte beszívja magába a koszt, ami utána ki se tud jönni sehol.

Utólagos vélemény alapján elég káros, rosszabb mintha ott se lenne semmi.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.08.21. 17:00

Új szárral, gumiharmonikával.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.21. 16:32

Üdv!
Az a kérdésem lenne, hogy az alábbi apró hibákat a villán hogyan lehetne orvosolni, hogy az jó legyen?
köszi

Kép

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1443
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2011.08.09. 09:55

Mindíg van 1 pont ahol szorosabb a lánc, én legalábbis még nem találkoztam olyannal ahol egyenletes volt a láncfeszesség (ettől még lehet ilyen). Úgy ahogy írták, legfeszesebb pont szerint beállítod, 'sz jóvan.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.05. 15:09

csoka írta:Ha a föld egyenlítőjére fektetsz egy kötelet(ami ugye kb.40000Km),és ebbe bele toldasz 1métert(ami elenyészően kevés)a kötél el fog emelkedni a földtől!A kerület számítások kör esetén nagyon tudnak változni,még ilyen kis(néhány tizedes)értékek esetén is.
Tényleg, erre nem is gondoltam, pedig ezt mi is tanultuk anno; köszönöm szépen :) Ettől persze nem lesz jobb a motor de így elfogadom akkor a másságát :D

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: csoka » 2011.08.05. 14:32

Ha a föld egyenlítőjére fektetsz egy kötelet(ami ugye kb.40000Km),és ebbe bele toldasz 1métert(ami elenyészően kevés)a kötél el fog emelkedni a földtől!A kerület számítások kör esetén nagyon tudnak változni,még ilyen kis(néhány tizedes)értékek esetén is.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.05. 11:01

Dénes írta:Ez még mindig attól van, hogy tojás van a lánckerékben Hiába cseréled, szarok!
Nagyobb a lánc igénybevétele (hamarabb kopik, nyúlik), talán a csapágyakat is megviseli, de el lehet menni vele, lásd mindenki motorját. :D Szerintem már csak 1-2 embernek van gyári lánckereke, a többiek (én is) ilyen tojásos istenf*szával hajtja az Mz-t.
Ez van, megoldás: a legszorulósabb pont alapján állítsd a feszességet. Magyarán szólva hagyd lazábbra a láncot.
Hmm...egy max néhány mmes lánckerékdifferencia ekkora eltérést okozna a két szélső érték között? Erre eddig még soha nem figyeltem fel... mindemellett a k*va anyját, de attól még tényleg érdekes... :)
Köszi

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2011.08.05. 10:58

Ez még mindig attól van, hogy tojás van a lánckerékben Hiába cseréled, szarok!
Nagyobb a lánc igénybevétele (hamarabb kopik, nyúlik), talán a csapágyakat is megviseli, de el lehet menni vele, lásd mindenki motorját. :D Szerintem már csak 1-2 embernek van gyári lánckereke, a többiek (én is) ilyen tojásos istenf*szával hajtja az Mz-t.
Ez van, megoldás: a legszorulósabb pont alapján állítsd a feszességet. Magyarán szólva hagyd lazábbra a láncot.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.05. 10:54

Üdv!
No lánc és lánckerék cserélve lett, most érzésre minden jól működik, szóval köszönöm a segítségeket!
Viszont sajnos az a problémám még mindig konstans, hogy ha forgatom a kereket és nézem a láncot, akkor hol lazább, hol feszesebb. Ez körülbelül egy 10mmes differenciát okoz a láncfeszességben a két szélsőérték között. Így a legfeszesebbnél kb másfél centit tudom feltolni a láncot (a védő nélkül) a leglazábbnál pedig kb egy centiméterrel többet. Sajnos nem tudom, hogy ezt mi okozhatja, valamint hogy jelent-e bárminemű problémát a motornak. Erről mi a véleményetek?
Köszönöm!

DrV
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 195
Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Őrség

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: DrV » 2011.08.04. 19:42

2 tizedes pontossággal simán dolgozik. Egyedüli hunyó az gépkezelő, aki tolómérővel állítja be az átmérőt, a tolómérő meg tud szórni, attól függően, h mennyire van rányomva a munkadarabra.

Avatar
ambrusviktor
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 643
Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
MZ-d típusa: etz 250

Re: Futómű

Hozzászólás Szerző: ambrusviktor » 2011.08.04. 18:48

Remélem ez is jó lesz, holnap ha nincs nagy zuhéj akkor kapjátok az infokat, a segítségekért pedig hálás köszönet!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég