Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.06.28. 18:10

BAKIMATE!

ez egy utángyártott trabi foncsor, mivel belemegy az MZ lámpakarimába. az hogy nincs fénye az fura, mert jó foncsor. jó fókusz, stbb.. nekem volt trabi foncsor a gépbe(bár az DDR). nagyon jó volt..

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.06.28. 01:39

Pedig ezzel a tankkal egész szép choppert lehetne belőle faragni 8)

Kitartás, ha a blokknak/váltónak nincs baja, szinte anyagi befektetés nélkül meg lehet oldani a dolgot, csak sok sok munkaóra van benne :P

Elsőtelót mindenképp újítsd fel, és vegyél rá 200 forintért egy pár porlehúzót, vagy legjobb lenne a harmonika, mert így nulla nap alatt szétkopnak a telóid. :roll:

Az elektronikai része meg pofonegyszerű, ha a részegységek nem sérültek akkor egy nap alatt kitanulható a vezetékelés 8) ha megy is erős is akkor csak nincs olyan nagy baja :P

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.06.28. 01:33

Nekem ilyen foncsor van a gépemben talán valamilyen ikaruszból származik de nem 100% csak az, hogy buszból való!

domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 » 2009.06.28. 00:35

én ezt 1 gyerektöl vettem ö alakitgata ilyenre!én nem karok vele közuton menni csak földesuton rallyzás céljábol használnám!Nekem se teszik ez a kokány gép de amenyiért vettem azért vétek lett volna othagyni!
Kép

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.06.27. 22:56

Sziasztok!Felismeri valaki, hogy milyen gyártmány, mihez (mibe) készítették ezt a foncsort? Középen WESEM felirat, jobb oldalt H4, bal oldalt számok. A közepében van egy tányér, az mi célt szolgál? Beletettem a /1-be, 6 V-os izzóval. Még reflektorral láttam, de a tompított az borzasztó...

Kép

Kép

Kép

Kép

firpo987
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.06.27. 20:54
MZ-d típusa: ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: firpo987 » 2009.06.27. 21:08

Üdv mindenkinek!

Először is nemrég hozzájutottam egy 150-es ts-hez annyi gond volt csak vele hogy nem töltött vissza a dinamó, gondoltam rossz a fesszabályzó (mert elég rozsdás volt) vettem rá elektronikusat, de így sem működik, kicseréltem a szénkeféket,vettem rá előtét ellenállást de ígysem működik.
azt szeretném kérdezni hogy hogy tudok rájönni hogy hol a hiba?
látszólag a forgórésznek és az álló résznek sincs semmi gondja.

előre is kössz...

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.06.27. 20:27

nekem hasonló problémáim voltak. Vezetékek és kontaktok javítása csodákat müvelt.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2009.06.27. 16:59

Hello Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, h vmiért nem jó a gyújtás a megszakítót már mindehogy próbáltam, de elvileg az jó. Mi lehet a gond? Kondi vagy vmi más?
A másik, h működik az indexem, relé új, áram elvileg eljutt a megfelelő helyre, de mégsem villognak.
Válaszokat várom és előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HaPi 2009.06.28. 11:54-kor.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.06.27. 15:46

Ne hagyd magad lehangolni! Az tisztán látszik,hogy nem kis törődést igényel ez a jobb sorsra érdemes gép,de ha gondosan rendbehozod(vagy hozatod) ,biztos meghálálja majd!
Itt sem jár mindenki gyári állapotú MZ-vel,ha neked így tetszik,ám legyen! Először műszakilag kell megbízhatóvá tenni,aztán jöhet a fényezés,polír,stb... :smt023

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.06.27. 13:17

domjan1990 írta:Kép

jajjj!!!!! =D> =D> =D>

gartulálok a kivitelezőnek, klasszikus csopperré alakított szerencsétlen sorsú 5 gangos TS 250/1 van a képen. gondolom hogy a vezetékezése egy agyon kókányolt szar, de kedvencem a légszűrőházba suszterolt gyújtáskapcsoló. leírva töltést varázsolni hozzá, kb 20 oldal A4. jobban jársz, ha keresel egy jó állapotú komplett vezetékezést egy gyári első lámpával együtt, és felszereled rá. vagy, elviszed valami guruhoz, aki a pénztárcádat nem kímélve még jobban összesufnizza, de legalább működni fog. másik lehetőség: 6V-os mz kapcsolási rajzot keresel valahol a neten. pl szocimotoros.hu szakirodalom rovatba, és aszerint megpróbálod végigkövetni a vezetékek irányát, majd helyesen bekötve próbálkozol. utána még lehet egy sor baja, de lagalább az alap adott. ha van egyáltalán benne feszültség szabályzó.. akkor azt szét kell szedni, érintkezőket felcsiszolni, és reménykedni hogy jó, a beállításában segítünk, ha eljutsz odáig.

HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi » 2009.06.27. 12:11

domjan1990 írta:Kép
Hello!
A motorod egy MZ TS 250/1. De vannak rajta olyan alkatrészek, ami nem TS 250/1, pl.: tank-->vmi egyedi, más motoré, nem MZ, a foncsor ETZ-é. Én a blokk, az oldal dekli és a dobfékekről következtettem arra, h TS.
Üdv.

domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 » 2009.06.27. 11:45

Kép

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2939
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2009.06.26. 20:05

Gondolom a forgalmiban benne van a típus #-o

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.06.26. 19:56

Ahova irod a hozzászólásodat,annak az alján ott van hogy"Kép beillesztése a hozzászóláshoz".Arra rányomsz,kiválasztod a gépeden levő képet aztán feltölt gomb és kész.

domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 » 2009.06.26. 17:40

hogyan tok feltenni rola?
Adj msnen cimet

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.06.26. 17:31

domjan1990 írta:Az a bibi hogy még én se tom milyen!
Akkor dobj egy képet róla,azt majd mi megmondjuk.

domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 » 2009.06.26. 16:57

Az a bibi hogy még én se tom milyen!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.06.26. 15:08

domjan1990 írta:Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?
Szia neked is!

Talán kicsit több infót csepegtethetnél a motorodról,hiszen még az sem derült ki ebből a furcsa hsz-ből hogy Es-Ts vagy Etz?6 illetve 12V-os?
Általánosságban egy ilyen kérdésre kb hasonlót lehet válaszolni is.
Mindent nézz át!!
A dinamó(generátor)-tól elkezdve a fesszabályzón,az egyenirányitón(már ha 12V-os),a vezetékelésen keresztül bárhol lehet bibi.
Alfa elég kimeritően leirta mit tegyél.
Legtöbbször a fesszabályzó a ludas.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.06.26. 10:14

Legelőször is töltsd le a szerelési kézikönyvet, elég kiterjedten írja le mi a teendő ilyenkor. Ha nem volt előtte mz-d, akkor azt is leírja minek hol kell lennie, és kábelezési terv is van hozzá.

-Nézd meg a generátort és a többit nincs-e rajta mechanikai sérülés (szénkefék, csúszógyűrűk, álló forgó stb)
-Ellenőrizd ez alapján a csatlakozásokat, vezetékeket, biztosítéktáblát (nincs-e valami eltörve, elkopva, oxidálódva, kontaktos e stb)
-Mérd ki a megfelelő alkatrészeket (az egyenirányító kivételével - ha a géped olyan amiben van, mert nem írtad - ez könnyű és nem kell hozzá sok szerszám). Állórész, forgórész, kondenzátor, fesszabályzó. a helyes értékek tipusfüggőek, de a könyveikben megvannak. Ehhez a legegyszerűbb egy multimétert használni.

Hát nagy vonalakban ennyi, és ebben a sorrendben...

domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 » 2009.06.26. 07:40

Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.05.24. 17:34

251-es etzbe 225 vagy 260 fok hőértékű gyertyát ajánlotok?

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2009.05.24. 01:13

Köszi mindenkinek! A csúszógyűrűk közt én is 6 ohm-ot mértem. A vasalással nincs ellenállás. Csodaszarvas a gyűrűket magam esztergáltam nem bolti. Szlovákiában létezik utángyártott kommutátor bronz gyűrűkkel. Nálunk grafitos van de ahhoz is csak kevés helyen lehet hozzájutni.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.05.24. 00:37

3,9-4,5ohm a csúszógyűrűk közt(forgórész ellenállás)

0,32 az meg az állórész fázisok között.

gondolom valami digitális műszerrel mérted az ellenállást, azt próbáld meg hogy a mérővezetékeket érintsd össze! ekkor menyit jelez ki a műszer(pl 0,5-1ohm) ezt mindenképp hozzá kell adnod a mért értékhez. az kb a valós.

igazából a legfontosabb mérés az hogy a forgórész vasalása és valamelyik csúszógyűrű között van -e mérhető ellenállás. itt szakadásnak kell lenni. ha nincs akkor van gond, testzárlat. ugyanezt mérd meg az állórésznél is.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.05.23. 13:43

Nagyon szép!

Az állórészen a tekercsek között 1.2ohm-ot mértem, a kommutátorgyűrűk között meg 6ohm-ot.
Mik a jó értékek? Én valami 0.32-re is emlékszek, csak nemtudom melyik meg hol.

Üdv: Csikin

Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas » 2009.05.23. 11:14

Conus

Én egy nagyobb robogó szervízben vettem a mostani akksimat.
A típusa : AERO 12N5.5-3B
Mivel elég olcsónak találtam, rögtön vettem belőle kettőt is.(ez most nem ajánlat :) nem akarom eladni: ) )
Pont illik az "alap"mérete a kisETZ akkutartó tálcájába.
Másfél éve vettem, akkor még 2800Ft volt darabja. A mostani árát nem tudom.
Akkusavat viszont egyre nehezebben találni.(legalább is, én viszonylag sokat keresgéltem)
Eddig nem volt vele semmi probléma, bár még csak kicsit több mint másfél éve használom.

Csodaszarvas
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 41
Csatlakozott: 2008.06.17. 10:46
Tartózkodási hely: Biatorbágy

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Csodaszarvas » 2009.05.23. 10:55

Tyűű-ha! :)
Tényleg nagyon szép munka.
Hol lehet kapni, ilyen bronz gyűrűt?

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.05.23. 00:04

TIBI!
LENYŰGÖZŐ!

türelmed, és elszántságod 10es skálán 36,5. :D

Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi » 2009.05.22. 21:56

Tibi!
Nagyon szép munka gratulálok.
Meglátod "örök"darab lesz. :D

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2009.05.22. 21:29

Sziasztok!
Elkészült ma a maszek kommutátorom úgy néz ki hogy érdemes volt vele dolgozni. Zárlat nincs, ellenállás stimmel. Hétvégén tesztelem. Ha valakit érdekel, tettem ki képeket.


Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.05.22. 20:53

conus írta:ma felettébb nyugodtan vettem tudomásul h megdöglött az aksim :evil:
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy... :o :shock:
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van? :mrgreen:
Megnéztem neked az unix honlapon,6Ah-s most pont nincs,3 vagy 4 Ah-s rendelhető,az 3500 meg 4800Ft. Minusz a clubkedvezmény. Persze,csak ha nem ragaszkodsz a 6-oshoz.
Esetleg 7Ah-s van 7600-ért.
Ja,ez Varta gyártmány!

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.05.22. 20:34

Briskből n14c volt, NGK b7hs, isolatorból 225 fok hőértékű. nagyobb hőértékű kell bele?

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.05.22. 20:23

ma felettébb nyugodtan vettem tudomásul h megdöglött az aksim :evil:
mofánál 12V-os 6 Ah-s akksi 8 rongy... :o :shock:
tud valaki olyat ami motorba való, és 5-6 rongy körül van? :mrgreen:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.05.22. 16:19

De egyik gyártó se csak egy félét csinál....

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.05.22. 15:51

a megszakítóhézag jó. mondom volt már ngk, brisk és isolator is.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.05.22. 14:39

Máté!

Megszakítóhézag mekkora? Lehet melegen nem távolodnak eléggé el a pogácsák. Anno Simóval volt ez a probléma. Lehet még trafó,kondi. Milyen gyertyát használsz?

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.05.22. 14:22

sziasztok!
etz 251-em van és egy olyan problémája hogy ha megyek és bemelegszik a motor akkor elmegy az ereje és alig van szikra. még sajnos megszakítós gyújtás van benne, és az itt az oldalon talált elektronikus gyújtás. ha lehül a motor akkor utána már nagy nehezen beindul, de megint nincs ereje. a gyújtási időpont jó és kiszerelve a gyújtás szép szikrákat ad. lehet hogy ahogy melegszik a gyertya elfogy? egy brisk és egy ngk gyertya már meghalt. nem tudjátok mi lehet az oka az egésznek? sub-eee esetleg nincs valami ötleted?
köszi előre is.

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2009.05.22. 08:29

Waresz sajnos itt fehérváron csak 1 Mz-Simson bolt van, és
kihasználja a helyzetét. Nagyon gyenge a kínálata. Amikor a
kommutátort kérdeztem tőle, nem tudta miről van szó. Tudom hogy
létezik mert több pesti webboltban láttam. Szlovákiában árulnak
bronz csúszógyűrűvel. Ma megpróbálok gyártani egy bakelit-bronz
kombinációt, majd megírom ha sikerül.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.05.22. 00:41

Tibi! lehet kapni motoros boltban komplett csúszógyűrűt!azt asszem fel kel ragasztani epokittal.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.05.22. 00:37

Zsakfos!
az engem is érdekelne, hogy lehet megoldani blokkmarás nélkül a dolgot. mert nekem is mondták, hogy meglehet, de én mérésekkel támasztottam alá hagy baromságot beszélnek.alapból a forgórészt felrakva már csak a közelébe sem lehet rakni az állórészt. teljesen azon kívűl futna.

a dinamó és a generátor forgórész kúpja pedig megegyezik. legalábbis nálam. egy egyszerű de erős tenyeres ütéssel felrakott dinamó forgórésznél, vagy egy generátor forgórésznél fogva is bátran meglóbálom a főtengelyt. valószínű, hogy akkor valamelyik kúp sérült volt a te esetedben.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.05.21. 11:30

Hol tudom ide feltölteni az oldalon, hogy mindenki számára elérhető legyen?

Üdv.:Sub-ee

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.05.21. 06:59

Nekem Etz generátor van a/1-be.
Érdekelne az a közbetét amihez nem kell széthuzni a blokkot.
Nem is kell kimarni belőle???Vagy a helyén megkell oldani esetleg kis köszörűvel??
Én akárhogy méregettem annakidején mindig arra jutottam hogy a forgórész kommutátor része tulságosan közel van a blokk középvonalához,ezért az állórészt mindenképp "süllyeszteni kell".Ahhoz pedig igencsak utban van a dinamó felfogatási helye.Esetleg még szóba jöhetne a "forgórész kifelé emelése"egy kúpközbetéttel,viszont akkor meg lehet nem férne fel a dekni.Mondjuk ilyenirányú méréseket nem végeztem.
Na és itt jön be az a dolog hogy igényesen csináljuk vagy csak "hogy jó legyen valahogy" alapon.Jómagam ezt ugy oldottam meg hogy esztergályos kiszedte rendesen körkörösen,központosan a felesleges részt a blokkból,aluminium közbetét készült(nem vas) és a 2 helyett 4 db csavar fogja fel.
Ha érdekel valakit itt megnézheti a képeket róla.http://xfree.hu/album_show.tvn?aid=136720
Még annyit hogy a 6V-os dinamó és a 12V-os Etz generátor kúpja sajnos nem egyforma.

Sub-ee! Engem nagyon is érdekelne az a közbetét mert akarok egy tartalék blokkot összerakni és természetesen minél egyszerűbb a dolog annál jobb.Egyébiránt majd küldök privátüzit,mert kérdeznék valamit,meg gyártatnék is veled.Majd irok.

Avatar
tibi84
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 62
Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
MZ-d típusa: TS250/1 1981
Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tibi84 » 2009.05.20. 23:08

Sziasztok!
Átalakító közbetét? Ilyenről még nem is hallottam. A forgórészhez is van toldó? Én egyszerűen belemartam a dinamó felfogatásaiba a generátor fészkét. A forgórész pedig passzol a főtengelyre. Működik is jól. Sajna most a kommutátor gyűrűk mentek tropára az egyik teljesen. Tervezem a gyűrűket bronzból esztergálni. A gyűrűtartó perselyt pedig textilbakelitből. Lehetne szorosan illeszteni és a forgórész tengelyre keményen, esetleg tengely-agy rögzítővel ráhúzni. Vélemény?

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.05.20. 10:48

horhaus írta:Sziasztok

Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.

Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.

Szia

Köszönöm a dícséretet.

A motorban most ETZ vezetékelés van különben, bármikor át lehet alakítani 12V-osra. Ha valakinek szüksége van a generátorosra átalakító közbetét tervére, annak szívesen elküldöm, fotókkal együtt, hogy hogy kell felszerelni, annyit elárulok, hogy nem kell hozzá szétszedni a blokkot.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.05.20. 09:47

Máté: conus tette fel a boltajánlóba:

http://www.zsombicar.hu/catalog/product ... cts_id=578

bár nekem furi hogy ilyen szürkés feliratú, amikről tudok az mind sötétzöld feliratos Isolator

Nah ezért használom én is még mindíg a 70-es évekből származó Isolatorokat, Marelliket, Bakonyokat.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2009.05.19. 20:59

Sziasztok

Ha valaki hasonló gondokkal küzd mint én: 6 V-os /1 világítás mellett állandóan pörgetni kellett, hogy ne álljon le, de ha index vagy féklámpa kigyulladt, így is léált, Hiába cseréltem ki szinte mindent, nem használt. Eltöltött egy hétvégét vendégségben Sub-ee-nál, most világítás mellett mehet féklámpa és index és az alapjárat sem változik. Eddig az index alapjáraton nem is látszott. Egész más így motorozni.

Remélem ez nem volt reklám, mert nem kapok jutalékot.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.05.19. 17:01

ricsi!
végül az lett, hogy a gyertyák szálltak el. a friss brisk 100km-t, a friss ngk 15km-t bírt. beleraktam az ősrégi isolatort és vígan duruzsol vele. te hol vettél jó isolatort? írták itt a fórumon, hogy aelyik isolator dobozán rajta van hogy beru az szar. tényleg így van, vagy tudsz helyet ahol lehet kapni beru nélkülit?
Máté

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2009.05.19. 15:10

Ott bizony! :twisted:

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.05.19. 08:12

hell írta:De hiszek. Csak kis felmérést készítettem saját célra! :D
A statisztikai hivatalban dolgozol? :)

-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: -ricsi- » 2009.05.18. 20:41

Máté írta:Ricsi!
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is
de akkor én azt még mindíg nem értem, hogy ha BVF karbi, hogy lehet jó 100as fúvókával?... abba a gyári 135-ös...

sajnos tippem nincs, mi az ördög bújhatott a motorodba...

a kezdetek kezdetén nekem akkor volt hullámzó az alapjárat, amikor rájöttem, hogy az előző tulaj össze-vissza állítgatta az úszót... a benzin már majdnem kifogyott a karbiból mire kinyitott a tűszelep... ilyenkor elszegényedett, és nagyon lassan felpörgött... aztán betódult a benzin, bedúsult, akkor beállt normál alapjáratra...

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté » 2009.05.18. 09:10

Ricsi!
nem tudom mi lehet vele. mentem vele 100km-t, picit megálltam pihenni, és amikor beindítottam ment fél percig majd leállt. porlasztóhoz hozzá se nyúltam. olyan karbi lett rajta, mint a 250-eseken van. mondom egyszerűen be sem akar indulni. volt olyan, hogy hidegen tök stabil volt az alapjárat, de amikor bemelegedett akkor utána úgy 1000 alá esett a fordulatszám. nem tudod ez miért lehet? köszi előre is

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 12 vendég