Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.05.03. 19:02

Okés. Akkor egy buta kérdés a végére: a 250-esbe ugyanolyan kell, mint a 251-esbe? :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.05.03. 18:59

A legnagyobb ami befér, és van rá pénzed. Fölösleges spec. akksi, MZ-ben nincs önindító, nincs nagy áramigény. Vegyél valami márkás, nagyot. Nagyon elrontani nem tudod. :wink:

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.05.03. 18:54

hell írta:Na figyu lásd kivel van dolgod. :D Én 8Ah alattit nem vennék az tuti. Sőt nem is veszek soha! Jó az ha benne erő meghát baja nem lesz tőle.
Mások szerint elég az 5Ah. Izlések és pofonok... :D
Okés, az amperóra meg a volt rendben, a típussal kapcsolatban tudtok mondani valamit? Valahol (talán pont itt) azt olvastam, hogy a VARTA akksik nagyon jók.
Illetve, mennyit szabad áldozni rá?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.05.03. 18:44

csabyka88 írta:
hell írta:Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet!
Jövő héten megyünk érte. De légyszi, tényleg komolyan kérdeztem az akksi témát...
Na figyu lásd kivel van dolgod. :D Én 8Ah alattit nem vennék az tuti. Sőt nem is veszek soha! Jó az ha benne erő meghát baja nem lesz tőle.
Mások szerint elég az 5Ah. Izlések és pofonok... :D

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.05.03. 18:38

hell írta:Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet!
Jövő héten megyünk érte. De légyszi, tényleg komolyan kérdeztem az akksi témát...

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.05.03. 18:37

Na megvan már a motor? Itt vannak a jóidők. Képet róla had gyönyörködjünk egyet! Utánna majd kérdezhetsz eleget csak látni kéne már dögöt.... (persze csak óvatosan azért) :twisted: :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2013.05.03. 18:38-kor.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.05.03. 18:35

Teknőc írta:Csabyka88!

Ezt:
http://www.akkumulatoroutlet.hu/284-12v ... l-bs-.html
:roll: =D> :-#

Teknőc
Én ezen a fórumon sohasem tudom eldönteni, hogy komolyan írtok-e, vagy sem. :D

Szóval tényleg jó akksi ez? Nem értek a témához... :(

Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc » 2013.05.03. 18:29


VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2013.05.03. 18:10

zsakfos írta:
Perec írta:
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"

Szóval ezért gondolja mindenki logikusan hogy a fesszabályzó a ludas.Bár szerintem sem az a rossz.Sőt szerintem nem is a gyujtáskapcsoló.

Szerintem csak az akksija gyenge.
Alapjáraton kevés a feszültség.Ez gyenge akksira utal.Lámpa nélkül még oké a gyújtás alapjáraton,de a lámpát kapcsolva már nem.
Szerintem akksi.Na persze ha nem csak alapjáraton áll le neki,akkor lehet a gyújtáskapcsoló is ludas,de mivel azt irta hogy alapjáraton csinálja,így nagyobb a valószinűsége a gyenge akksinak.

Na ezért kell a hibát a legaprólékosabban már először körbeirni és nincsenek a feleslegesen futott körök. :D
Nem tudom, mikori az akksija. Októberi vétel a motor, pár hétig használtam, aztán eltettem télire. Az akksi fenn pihent a lakásban, de kellett rá desztvizet tölteni jócskán. Alig pislákoltak a kontroll-lámpák az idei első, akkutöltés nélküli, naiv inditási kisérletemre:)
Köszi a további tippet, ránézek az akkura is:)

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.05.03. 17:46

Üdv mindenkinek!

Érdeklődnék, hogy 251-es ETZ-be milyen akksit ajánlatok? Márka? Típus? Zselés vagy savas? Mik a tapasztalatok?

Köszi a válaszokat előre is!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.05.03. 14:58

Perec írta:
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ezt ő irta"A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat"

Szóval ezért gondolja mindenki logikusan hogy a fesszabályzó a ludas.Bár szerintem sem az a rossz.Sőt szerintem nem is a gyujtáskapcsoló.

Szerintem csak az akksija gyenge.
Alapjáraton kevés a feszültség.Ez gyenge akksira utal.Lámpa nélkül még oké a gyújtás alapjáraton,de a lámpát kapcsolva már nem.
Szerintem akksi.Na persze ha nem csak alapjáraton áll le neki,akkor lehet a gyújtáskapcsoló is ludas,de mivel azt irta hogy alapjáraton csinálja,így nagyobb a valószinűsége a gyenge akksinak.

Na ezért kell a hibát a legaprólékosabban már először körbeirni és nincsenek a feleslegesen futott körök. :D

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2013.05.03. 14:25

Miklós_88 írta:
VS461 írta:Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll...
Amikor nekem is ezt csinálta a motor, két hét múlva meghalt a gyújtáskapcsolóm. Ahogy rákapcsoltam a tompítottat, leállt. Egy bontott eredeti lett végül a jó megoldás.
Ez eszembe sem jutott... Gondoltam, osszefugg a dolog az uj alkatresszel. Racsekkolok erre is, koszonom szepen! :)

Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 330
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 » 2013.05.03. 12:29

VS461 írta:Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll...
Amikor nekem is ezt csinálta a motor, két hét múlva meghalt a gyújtáskapcsolóm. Ahogy rákapcsoltam a tompítottat, leállt. Egy bontott eredeti lett végül a jó megoldás.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.05.03. 12:07

Perec írta:
allllli írta:Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:
Ok főnök...

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2013.05.03. 11:08

allllli írta:Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.
Persze ajánljatok még neki vagy 12 féle fesszabályzót gyújtáskapcsoló kontakthibára :evil:

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.05.02. 23:24

Vagy IFA fesszabályzó...nekem az van benne, az is 5 csatlakozásos, csak más sorrendben.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.05.02. 23:04

A trabant 3 vezetékesse is atom jó megoldás! Nem kell az 5 vezeték elég 3 is. :D

VS461
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2013.05.02. 21:59
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: VS461 » 2013.05.02. 22:22

Sziasztok!
Először is, köszönöm, hogy itt lehetek! Több, mint 10 év után kezdtem újra a motorozást, újra ETZ-vel. Jól emlékeztem, nagyon jó érzés :)

A motor "régi" feszültségszabályozóval volt ellátva, mikor megvettem. Gondom nem volt vele, de anno 10 éve mondták pár biztosíték-kiégés után, hogy jobb lenne az elektronikus szabályzó. Most meg is rendeltem, egy hibalehetőség kilövendő. A fekete, magyar kisipari cucc be is került a régi helyére. Azóta képes elkövetni olyat, hogy álló helyzetben, akár meleg motornál is, ha kapcsolom a tompítottat, alapjáratról leáll. Utána pöcc röff, semmi gond. Ha mindezt egy kis gázfröccsel teszem, szóba sem kerül. Csinált már olyat is, hogy menet közben kapcsoltam a tompítottat, és egy pillanatra kihagyott a gyújtás. Okozhatja-e ezt az új feszszabályzó? Elkövethettem azt a hibát, hogy bolygattam azt, ami jó? :oops: Még nem volt időm visszarakni a régit egy teszt kedvéért, de nyilván ki fogom próbálni.

Amúgy olvastam a topikban, hogy páran Skoda feszszabályzót tesztek a rendszerbe. Én azon csak 4 csatlakozót láttam a képeken, az ETZ-én pedig 5 van. Mi lenne a helyes bekötés módja?
S jó-e az utángyártott ebből?

Köszi a segítséget előre is!

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.05.02. 21:21

Gyula-bá írta:
gesszti írta:A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk.
- kell annál "tutibb" mint ami a motorodban van? :D
Nem-nem.... nem adom vissza. [-X Az a gyújtás marad ott, ahol van. :mrgreen: =D> \:D/

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.05.02. 16:30

gesszti írta:A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk.
- kell annál "tutibb" mint ami a motorodban van? :D

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.05.02. 16:19

gesszti írta:
Krepp írta:(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
:mrgreen:

Hagyjuk hadakozni egy kicsit a mestereket. A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk. ;-)
Úgy legyen! :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.05.02. 16:04

Krepp írta:(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...
:mrgreen:

Hagyjuk hadakozni egy kicsit a mestereket. A versenyszellem miatt előbb-utóbb csak készítenek egy tuti gyújtást nekünk. ;-)

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2013.05.01. 13:56

(Rég nem tértem be ide de legutóbb is szörnyülködve viccelődve hagytam el a topicot.)

Szerintem egy Mz-s a pokol helyett az Elektronika topicba kerül ha rossz volt...

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.04.30. 19:06

Szia sub-ee
sub-ee írta:Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE?
Nem értem miért személyeskedsz rögtön, ahelyett hogy meg kérdeznéd inkább hogy milyen hibákat.
így itt nem fog kialakulni egy egészséges szakmai vita.
De én, azért megfogom próbálni. :D

sub-ee írta:Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum!


Elhiszem, mert nem működés akadályozó hibákat látok hanem csak az üzembiztonságot veszélyeztetőeket.
sub-ee írta:A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.
Ebben azért nem értenék veled egyet. Mert ha jól értem, olyan nagy zárásszöget is lehet adni,
hogy nagy fordulaton megegyezik a köridővel, és ekkor kimarad a gyújtás.
Ez akkor program hiba. Maximálni kéne a fordulathoz a zárásszöget.
Például : 10000 fordulat kör ideje 6mS, akkor ha erre tervezed a gyújtásod maximális fordulatát, akkor old meg hogy a potival 6mS zárásszög időnél többet ne lehessen adni.
Amúgy általánosságban max. 6mS zárásszög idő (dwell time)bőven elég TCI gyújtásoknál.

A kapcsolásra térnék most rá. Csináltam egy képet a nyák rajzodról ahol számokkal jelölöm a üzemzavart okozható hibákat. A miértekre most nem térnék ki,(a terjedelem miatt) de gyári gyújtásoknál ezeket alkalmazzák.
1) Az IGBT mint tudjuk bemenete kapacitív jellegű (akár a FET). Ezért a gate és a test közé 10Kohmos ellenállást , collektor –emitter-re meg 100nF/400V kondenzátort, kötni javaslok.
2) A Hall pozitív tápfeszültség ágáról (100ohm után)hiányolok 100nF /100V szűrő kondenzátort, a 15 pontról test fele egy 15v szupresszor diódát. A tápfesz felől jövő zavarok ellen, hogy megvédjük a stabilizátor IC és a Hallt. Bár én nem nagyon szeretem a 7805 és társaikat mert rengetegszer megvezetet már, de ez az én véleményem (zeneres stabilizálás szerintem jobb).
3) Határozatlan kimenet , vagy felhúzzuk pozitív ágra vagy lekötjük testre(de inkább ez) egy 2,2-4,7Kohmon keresztül. Zavart visz a rendszerbe hiába kimenet :-({|= .
4) A mikrokontrollernél minden nem használt lábat testre kell kötni, ha kimenetnek van konfigurálva akkor is .
5) A reset lábat konfigurációs biteknél sima bemenetnek(nem MCLR-nek) állítani , és testre kötni.
(a legfontosabb szerintem)
Így nagy vonalakban ezek a javaslataim. Ha megfogadod vagy nem,
ez a te döntésed.
sub-ee írta:Ja, a másik, van fent egy csomó videom, sima és kontolleres gyújtásaimról a neten, keress rá, abban úgy is jó vagy, külön kérésre neked van strobis is!
Bocs, de nem találok , ha egy linkel segítenél, megköszönném.

Üdv nyemi.



Kép

Avatar
xxgabikaxx
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 108
Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: xxgabikaxx » 2013.04.30. 16:58

sub-ee írta:Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE? Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum! A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.

Üdv.:Sub-ee
Ezzel egyet értek. Nálam volt,hogy magas fordulaton berángatott.Sub-ee leírta,hogy hogyan kell beállítani,azóta semmi gond nincs vele. Egy potit kellett kb 2 mm-t csavarni és annyi. A motor kifogástalanul megy.

De tényleg hagyjátok abba a civódást. :)

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 334
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos » 2013.04.30. 13:24

Sziasztok!

Annyit engedjetek meg, hogy megkérjem a tisztelt szakikat:
- Férjetek már egymás mellett! Mindenkinek megvan a saját motyója, és azt magasztalja, ez teljesen egyértelmű. Ennek ellenére ez az MZ-s fórum azon része, ahol nem hirdetni kell, hanem a segítségkérőknek válaszolni.

Annyit a témához, hogy Gyulabá féle gyújtásom itthon figyel a polcon, de amíg a gány műanyagfesszab működik (immár 5. idényét tapossa, úgy hogy az első 3 után volt 6 évnyi pihenője.) addig ott is marad. A megszakítóra tavasszal szoktam ránézni, ha szükséges állítani, havonta pedig adok a filcnek némi műszerolajat és csókolom. Amint gallyra megy, belerakom az elektronikát, és ha valami gondom van, majd megosztom a gyártóval.

Azt pedig hogy a moderátor mit töröl és mit nem, az ő dolga. Megteheti, mert azért van a rangja. Más tagok tiltásához is.
Sokan elfelejtik, hogy minden fórumnak vannak urai, akik dolga a szabályok betartatása. Pedig regisztráláskor elfogadták a szabályokat...

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.04.29. 23:46

Rengeteg hibát látsz, na ne beszélj! Ki vagy TE? Elmondom, hogy jelenleg 10 motoron tökéletesen működik, jelenleg a legtöbb kilométer amit idáig elmentek vele 2200km, hiba nélkül, de szívesen beiratok ide a sráccal, hogy mi a véleménye a gyújtásról! csak pozitívum! A kihagyás a zárásszög szabályzás helytelen beállítása miatt volt és csak magas fordulaton 1 pillanatra, egy tekerés a potin, és láss csodát, elmúlt ez a jelenség és a motor úgy megy mint egy mozdony.

Ezzel be is szeretném fejezni a vitát, okos enged elvén! Ja, a másik, van fent egy csomó videom, sima és kontolleres gyújtásaimról a neten, keress rá, abban úgy is jó vagy, külön kérésre neked van strobis is!

Üdv.:Sub-ee

Avatar
moderator
a cenzúra ura
a cenzúra ura
Hozzászólások: 76
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moderator » 2013.04.29. 19:36

Bizony elindul a moderálás, ha sok az értelmetlen, off-topic hozzászólás. [-X

Légyszíves viselkedjetek felnőtt módjára! :evil:

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.04.29. 18:21

sub-ee írta:
nyemi írta:


Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Ajánlom magamat.

Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettem :D

Üdv.:Sub-ee
Először is saját magad hazudtolod meg ebben a hozzászólásba.
Idézlek:
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez!
valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)).
Akkor csak van köze hozzá, mert szerinted nem én vagyok a nyemi (lásd bal felső sarok). #-o
De mindent félre téve meg építheted és akár árulhatod is, mert ez egy nyílt forrású projekt. =D>
De eddig, akiknek ezt meg engedtem, két kérésem volt hozzájuk.
Először is egy videó készítése a motoron való működésről. :-({|=
Gondolom nem fog ez nehezedre esni.
A második: meg, ha valaki tovább fejleszti vagy módosít rajta ugyan úgy, a nyíltságot meg kell, hogy tartsa. Ez azért is illendő, mert ugye a kapcsolás nagy részét ő is úgy „kapta”.
Na, ez már nem fog olyan könnyen menni, ahogy ismerlek. :wink: De hidd el , nem lesz kevesebb munkád evvel, mert te tudod a legjobban, hogy nem egyszerű megépíteni, főleg a trafót.
Most gondolod, hogy azért írom ezt, mert engem érdekel a kapcsolásod.
Megmondom őszintén, nem érdekel. [-( Már csak az 555 IC miatt se mert szerintem járműelektronikában nem való, főleg nem gyújtásba, legfeljebb irányjelző automatába használnám (ezt már régebben is kifejtettem).
Ugye erre kérdeznéd, de hát hogy a PIC se biztosabb.
Hát igen, de mondjuk először is többet nyújt, mint egy 555, a másik meg tudnék olyan kapcsolást mutatni (ami persze nem nyilvános, de lehet még az:).
Ahol csak az előgyújtás vezérlésbe szól bele semmi másba, és ha esetleg valami hiba folytán tönkre menne a motor nem áll le, ha nem menne tovább, persze alap előgyújtással.
Mint írod, hogy te is készítettél már mikrokontrolleres vezérlésű gyújtást és programot is.

Mutass már egy videót a működéséről, persze stroboszkópost ha lehet.

Nem kötözködésképpen, de ha már bírálsz, gondolom, annyit fel tudsz mutatni, mint én.
Legalább olyat, mint én az előzőekben bemutattam. Abban 5év munkája és tapasztalata benne van.
De mint láthattad is, könnyen indul, nincs kihagyás, nem ugrál a stroboszkóp jel össze, vissza, nem ragad be a tirisztor :D , a PIC dolgozik, ahogy kell.

Szóval kooperálást ajánlok, ami rajtad múlik \:D/ , és szerintem csak nyerhetsz vele.

Üdv nyemi


Utóirat: Az előzőekben látott mikrokontrolleres gyújtásod nyákrajzában (kapcsolásában) is rengeteg hibát látok, :-k nem csoda ha kihagy magas fordulaton, de mint írtad prototípus, ezért még egy kis fejlesztés rá fér.

sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 » 2013.04.29. 17:13

Bocs a helyesírásért csak telefonról írtam.
Egyébként a gyújtótrafó melegszik már úgy felmelegedett a délután hogy folyt belőle valami lötty.
A töltés állítás alatt azt értem hogy van az a kis fülecske ami váltogat és egyszer vált rendesen de állítok a töltés nagyságán és már nem vált.
Itt helyben olyan tanácsokat kaptam hogy lehet nem jó a fesszabom vagy az egyenirányítóm.
De ezeket nem tudom hogy hogy lehetne megnézni hogy jók-e?
Szóval így áll a helyzet.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.04.28. 23:40

nyemi írta:
sub-ee írta:
Hallod, most olvastam végig a fórumot! Karcsi olyan ember, aki bízik az egyszerű technikában, viszont a digitális technikában nem! Sem a hall, sem az optikai jeladóban nem bízik, én tisztelem azért, hogy készít vész megoldást, ha az egy megszakító is. Elég nagy távra megy, lehet megszakítóval nem megy közel sem úgy a motor mint az új digitális gyújtással, de ha valami beüt (bár nem fog, mert az IGBT 46A-es), azért az ördög sohasem alszik, beázás, vagy valami nagyobb zárlat okozhat meghibásodást.

Nagyon jól tudsz fikázni mindenkit, Karcsit is, Gyula-Bá-t is és engem is, mindenkinek frankón be tudsz szólogatni!
A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és megcsinálom a panelt, bár az MZ alacsony fordulattartománya miatt nem biztos, hogy sokat érnél el vele, de a zárásszög szabályzással viszont igen.

Összességéban annyi, hogy a 74 hozzászólássoddal ne keménykedjél, mert más sok embert kibasztak így az oldalról (csak egy jótanács).

Mindenki hülye, de te vagy az Isten!

Üdv.:Sub-ee


Mutatok két fényképet, az egyik a te oldaladról a másik az én képtáramból.
Kép

Kép


Amint látom már megvehető a klónom.

Legalább tiszteld azt, akitől l.... a dolgokat.

Ajánlom magamat.

Még annyit akarok mondani, hogy erre a hozzászólásra feltétlenül választ (magyarázatot) várok tőled.
Köze nincs a gyújtásomnak a tiédhez! Legfőbbképpen azért, mert az enyémben se PIC, se se semmi extra nincs. Analóg módon kapcsolom le a szikra keletkezésének időpontjában az invertert, mert rájöttem, ha nincs lekapcsolva "beragad " az inverter. Az egyik kedves ismerősöm küldött egy alap kapcsolást, ami nem működött, valami nyemi nevezetű hobbielektronikás srác adta neki (valószínűleg te voltál :)). Na, ebből kiszedtük szépen a PIC-et és egy NE 555-tel kapcsolom az invertert, mert különben beragad! Úgy volt szar a gyújtás ahogy volt. Amúgy írta a srác, hogy egy külföldi oldalról szedted te is a kapcsolást, ha jól tudom egy Szlovákról, én mindössze csak kiszedtem belőle amit feleslegesnek véltem és üzembiztossá tettem :D

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.04.28. 23:30

dkari írta:




Nem a 18ezren van a hangsúly. A lényeg ha tényleg korrekt megbízható "ipari" célra is alkalmas gyújtást akarna valaki csinálni az bőven ezen összeg felett lenne. Akkor meg már mint ahogy Teknőc is írta a Vape a korrekt megoldás. Már csak azért is mert ott a generátor is nagyobb teljesítményű és trafókat is adnak hozzá, tehát komplett.
És abban nem tv-be, rádióba, dvd-be való alkatrészek vannak.
Ezzel egy a baj!

Sajnos a VAPE lendkerekén ragasztott mágnesek vannak, semmi közdarab, semmi távtartás nincs köztük előfordul, hogy ezek ragasztása elválik és a mágnese lehullanak, tönkretéve ezzel a tekercseket.
Másik probléma, elég sokan panaszkodtak rá és vagy 10-11 db-ot javítottam, főleg Simsonosokét! Elszáll a gerjesztés, pontosabban leég a gerjesztő tekercs (dupla gerjesztővel szerelik) Ez azért van, mert nem vákkumimpregnálják a tekercseket, így könnyen sérülnek. A hőtágulástól zárlatosak lesznek 1-5 éven belül. Másik probléma, hogy a trafóban lévő gyújtóegység előszeretettel tönkremegy, van jelenleg is polcon ilyen gyújtóegységem, szép számmal fogy, az utóbbi 1 évben eladtam belőle 5-öt.

Sajnos ennyire megbízható a VAPE.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2013.04.28. 23:22

Gyula-bá írta:
sub-ee írta:A PIC-es előgyújtásszög szabályzással meg azt hitted, hogy mondtál valami újat? Egy laza csukómozdulattal megírom hozzá a szoftvert és ....
Ehhez képest 04.21.013:41- kor ezt írod:
"... Ennek fő oka hogy nagyon lelassítja a reagálási idejét a mikrokontrollernek (sok lesz az algoritmus idő), és ez egy 2T vezérlésnél ez nem engedhető meg. ..." - (kiemelés tőlem) - mégis megírod "egy csukló mozdulattal"?
Ha az órajel magas le tudja kezelni, nincs akadálya, léteznek iy ilyen gyújtások a piacon, pl a ROXEL IGC60-a.

Üdv.:Sub-ee

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.04.28. 21:00

sexi22 írta:Össz infó?
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.
Én sem "took" (ez mi?, tudni kicsi mágyár mákogni?) rájönni!
-Most sem tudom, hogy mi melegszik a gyújtótrafó vagy a töltő trafója?
-Miért van töltőn, miért nem az aksit töltöd fel?
-Mit jelent és milyen körülmények között, hogy a töltést nem tudod "belőni"? Hogy Hofival éljek nem lőni hanem állítani kell.

sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 » 2013.04.28. 18:08

Össz infó?
gyújtás az biztos jó a vezetékelés eddig jó volt csak egyik napróla másikra kezdte ell ezt csinálni és nemtook rájönni.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.04.28. 17:15

sexi22 írta:Elvesztem az elektronikában nemtoom mi baja lehet nemmegy csak aksitöltőröl a trafó melegszik mint állat a töltést nemlehet belöni valaki aki ért hozzá segítsen!!!
Ha ennyi az összes infó, akkor nem csodálkozom, hogy el vagy veszve, én is így volnék vele.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.04.28. 17:12

Nandor írta:
dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van. :D :D :D
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél. :twisted: :twisted: :twisted: :D :D
Igazad van, így értendő, csak még álmos voltam. :mrgreen:

sexi22
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2013.04.16. 21:22
MZ-d típusa: etz125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sexi22 » 2013.04.28. 16:46

Elvesztem az elektronikában nemtoom mi baja lehet nemmegy csak aksitöltőröl a trafó melegszik mint állat a töltést nemlehet belöni valaki aki ért hozzá segítsen!!!

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.04.28. 13:19

Nandor írta:
dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van. :D :D :D
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél. :twisted: :twisted: :twisted: :D :D

:mrgreen: :smt023

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2013.04.28. 13:11

dkari írta: De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....
Már bocsánat,de a csöves TV-ben 84 év fejlesztési munka van. :D :D :D
Jelenleg megbízhatóbbak a modern LED TV-nél. :twisted: :twisted: :twisted: :D :D

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.04.28. 12:47

Gyula-bá írta:
dkari írta:Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni..
- tényleg nagyok a különbségek, de azért nem kell hasra esni a Vape-tól, pl. ha elszáll (volt már rá példa, trafó) akkor jöhet a tréler vagy a haza tolás mert csak "nézni" lehet,árokparton javítani nem. Az egyszerre mindkét hengernek adott szikra árát (valószínűleg a gazdasági osztály megrendelése) a használó fizeti meg mivel gyorsabban fogyasztja a gyertyát mint a normális megoldás. Az egyszeri gyújtás másik következménye az, hogy nem állítható a hengerek előgyújtása külün-külön. Alkatrész, szerviz háttere Magyarországon tudtommal nincs. Az ára vetekszik egy motor árával, pedig csak egy rész egység. Soroljam még az én "kifogásaimat"? Viszont nem "csöves TV" hanem egy (sok évtizedes) "ultra modern" konstrukció:D
Hát igen. Járhatna mindenki Ladával, Trabanttal mert azt az árokparton is lehet javítani. És akkor nem látnék olyat hogy a munkából hazafelé Ausztriából tréleren viszik haza az "árokparton" még komoly műhelykocsival sem javítható Passatokat meg a c4-es Citroeneket stb.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.04.28. 11:35

dkari írta:Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni..
- tényleg nagyok a különbségek, de azért nem kell hasra esni a Vape-tól, pl. ha elszáll (volt már rá példa, trafó) akkor jöhet a tréler vagy a haza tolás mert csak "nézni" lehet,árokparton javítani nem. Az egyszerre mindkét hengernek adott szikra árát (valószínűleg a gazdasági osztály megrendelése) a használó fizeti meg mivel gyorsabban fogyasztja a gyertyát mint a normális megoldás. Az egyszeri gyújtás másik következménye az, hogy nem állítható a hengerek előgyújtása külün-külön. Alkatrész, szerviz háttere Magyarországon tudtommal nincs. Az ára vetekszik egy motor árával, pedig csak egy rész egység. Soroljam még az én "kifogásaimat"? Viszont nem "csöves TV" hanem egy (sok évtizedes) "ultra modern" konstrukció:D

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.04.28. 09:45

Gyula-bá írta:Reggel óta annyi, meglehetősen "változatos" h.sz. jelent meg, hogy csak bámulok. :D vagy :evil: . A nélkül, hogy minden, általam helyesnek vagy szakmailag nem egészen megfelelőnek (próbálok finoman fogalmazni) gondolt kijelentésre kitérnék, volna egy két megjegyzésem.
- A "gyári" megoldásra esküdőknek, csak annyit, hogy a gyári Mz gyújtásnak (csak 12 V-ra) megvannak a maga hibái, ha pedig nem Mz de gyári (gk.-ból átvett, szintén csak 12 V-ra) akkor lehet (de nem biztos), hogy "atom biztos" viszont faragás, barkácsolás nélkül nem építhető még 12 V-os gépre sem.
- A nélkül, hogy részletekbe belemennék, megállapítható, hogy az általam ismert "maszek-gyártmányok" tejesen különböző "filozófia" apján voltak tervezve, ennek minden kiépítettségi, kényelmi, szerelhetőségi,"bolond biztos", anyagi (ár). stb. .. következményével eggyütt. Arra természetesen, még magán beszélgetésben sem vállalkoznék, hogy a "melyik a jobb?" kérdést feszegessem, mindegyik más (van aki az almát szereti és van aki a körtét, mindkettő kiváló gyümölcs) mivel más volt az alap elgondolás természetesen más az eredmény (termék) is.
- Egyik-másik hozzászóló nem tudom honnan veszi azt a véleményét mely szerint csak a "nagy cégek" terméke lehet megbízható. Az illető(k)nek elárulhatom, hogy a "nagyok" ugyanarról az alkatrész piacról építkeznek mint az "amatőrök". Megnyugtathatom az illető(ket), hogy mindegyik, itt szóba hozott, "maszek" típus az alkotójának a legjobb tudását képviseli, ami nem hiszem, hogy elmarad a "gyáriak" tudásától. A "gyári" kontra "maszekrőll" még csak annyit, hogy minket "kicsiket" nem szorít a nagy cégek Istene a gazdasági osztály.
- Az előgyújtás (PIC-alapú, állítólag olcsó) szabályozót "követelőknek" (egyet mutassanak amelyik jól működik) csak annyit, hogy, tudom a XXI századot írjuk, de egy 30 éves szoci kétütemű esetében nem érdemes foglalkozni vele még most sem. Én személy szerint nem is akarok ebbe energiát fektetni mert értelmetlennek gondolt dologgal akkor sem foglalkozom ha az "bomba üzlet".
Senki sem mondta hogy "csak" a nagy cégek gyártmányai lennének megbízhatók.
De mondjuk egy Vape és egy házilag készített gyújtás között van olyan különbség mint egy mostani led vagy egy régi csöves tv között. Mindkettőt lehet nézni....

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.04.28. 09:33

zsakfos írta:
daranyi68 írta: Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik! :-# :-# :-#
Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még az elmúlt pár napi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.

Amit tesz a forumon az dicséretes. De más ez és más az üzlet. Ha most leírnám mi a gondom vele sok haragost szereznék magamnak. A lényeg hogy összesen több mint 50e ft-ért vettem tőle cuccokat.
Ezért írtam ha az ár emelkedéssel a minőség is javult akkor ok.
Valaki írta hogy mennyi türelme van, hát elhiheted nekem 2x annyi.... :-#

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.04.28. 09:27

zsakfos írta: Ezek szerint te sem figyeltél :D
Irtam én hogy te fikáztál vagy te firtattad az árakat?
Nem rád céloztam,de mivel te irtad azt hogy "Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!",értelemszerűen erre reagáltam,persze kicsit tágabban és abban már a többi dolog is benne foglaltatott.
Szóval nem rád gondoltam amikor a fikázásról irtam,ne vedd magadra. [-X

Szia zsakfos
Gondolom rám. De szerintem akkor is igazam van, mert ha egy elektronikus gyújtás mellé berakunk még egy megszakítót, az a gyújtás nem piac érett.
Aki megveszi lát olyat benne, ami nem bizalomgerjesztő, például a nyákon az alkatrészek rögzítését, a csatlakozókat vagy bármi mást.
Ez pedig a kivitelező felelőssége, nem a vevőé.
Példával is tudok szolgálni, ami szerintem egy tökéletesen legyártott maszek elektronikus gyújtás,
és nincs is messze, Romániában.
Oldal link:http://www.gotronic.ro/new/ro/produse.html
You-tube link:http://www.youtube.com/feed/UCNhWVrcsffoZhW1WL3vD_Ug/u
Ez is egy alternatíva.

Üdv nyemi


Utóirat:
sub-ee@
Még mindig várom a magyarázatodat az előző hozzászólásomra.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.04.28. 08:30

daranyi68 írta:
Látom figyeltél nagyon!!Egyszer sem fikáztam a Szabi termékeit,de a Gyula-bá termékeit sem!Az árakat sem firtattam sosem,ő dolguk mennyiért kínálják!Ez a támadás nem esett jól!Aki kért annak mindig is segítettem a tudásomhoz mérten!Igaz nem látványosan tettem!Én ezzel be is fejeztem!Ha esetleg valakinek gondja van az megtalál!
Ezek szerint te sem figyeltél :D
Irtam én hogy te fikáztál vagy te firtattad az árakat?
Nem rád céloztam,de mivel te irtad azt hogy "Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik!",értelemszerűen erre reagáltam,persze kicsit tágabban és abban már a többi dolog is benne foglaltatott.
Szóval nem rád gondoltam amikor a fikázásról irtam,ne vedd magadra. [-X

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.04.28. 08:12

Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még a tegnapi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:47-kor.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.04.28. 07:36

daranyi68 írta: Mert itt az a szokás ha nem tetszőt írnak azt törlik! :-# :-# :-#
Nagyon helyesen teszi a moderátor.
Ez az elektronika topik nem pedig a pocskondiázó!Segiteni kell nem pedig egymás torkának esni,ráadásul semmiségeken általában.
Azon csodálkozom hogy a moderátor nem törölte még az elmúlt pár napi hsz-eket válogatás nélkül.
Nekem személy szerint már tele a hócipőm a sok okoskodó de az asztalra semmit le nem tevő emberekkel.
Te is ne legyél már ennyire igazságtalan.Olvasd el az elejétől a hsz-eket.Miről is van szó?
Adott egy társunk,akinek nem úgy működik a gyújtás ahogy kellene.Leirja,kap segitséget Szabolcstól,mert az ő gyújtása ugyebár.Megoldják ők ketten,Gabika örül,leirja mennyire boldog és elégedett a gyújtással és hogy SZERINTE megér 18000 ft-ot.Erre mi történik?Mint valami megbolydult méhkas nekiesik 1-2 ember Szabolcsnak.Miért?Ahelyett hogy együtt örülnénk Gabika sikerének,elkezdődik a pocskondiázás.
Szabolcs türelme sem véges és azon csodálkozom hogy még egyáltalán addig birta.
Ha valaki ő legalább tett valamit a közösségért.Elég megnézni a cikkek elektronika részét.Nem sajnálja/irigyli senkitől a tudását.Megosztja mindenkivel.Melyik itt fórumozó tette ezt meg????
Lovagol itt pár ember a 18000 ft-os áron?
Nem kötelező megvenni.Senkit nem kényszerit semmi erre.
De az hogy hozzászólásokon keresztül csak erre tudnak kitérni egyesek,az már egyszerűen szánalmas és kicsinyes.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.04.28. 06:19

Az is valami? Az én trabi gyútjtásom ingyen találtatott a MÉH-ben. Én nyertem :smt044
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.

Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.

A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.[/quote]
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.04.28. 21:38-kor.

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec » 2013.04.28. 05:12

daranyi68 írta:dkari nekem 5000 forint alatt van a költségem és igaz hogy bontott de gyári cuccom van!
Az is valami? Az én trabi gyútjtásom ingyen találtatott a MÉH-ben. Én nyertem :smt044
Van is benne 30k körül, így km-ekre számítva még olcsóbb!
Ja és mégsem neveztem kókánynak mások megoldását, sőt tisztelem az amatőrök munkáját.
A Doki megoldása pedig kimondottan tetszik, mentettem is a képet. Érdekes, hogy nem dicsérte senki. Kimondottan igényes felfogatást készített hozzá, még festve is van, ami azért szinte túlzás, mert ott gyárilag sincs semmi . Arról meg hogy a nyák hogy néz ki szerintem ő nem tehet, de a lényeg, hogy elfér a dekli alatt.

Egy ideig foglalkoztattak a nagy teljesítményű gyújtások, de azt kell mondanom, hogy csak elnyomják a MZ hangját. Az MZ beszél hozzánk, ha túlmelegítettük a gyertyát, vagy kormosodik hallani a hangján. Ekkor egy picit a karburáción kell módosítani, vagy kinyomozni mi a gubanc.

A megszakítósoknak továbbra is azt mondom érdemes legalább megtámogatni elektronikával, egyrészt nem kell többé hézagot állítani, lehet egy mm is nem számít, másrészt ha gubanc van a szokásos van-e szikra? van-e benzin? kérdések helyett legfeljebb azon kell agyalni, hogy túl sok avagy túl kevés a benzin.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég