Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.04. 19:06

pempelli írta:
hell írta:Kérdezed vagy mondod? :twisted:
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem. :D
A kondiéval mi van?
A trafón van már vezeték kössem mellé amit oda jelöl a rajzon?
Rajzon rajta van és világít a kérdésedre a válasz. Én annyira nem vágom ezt a témát, de a rajz egyértelmű ki kivel.
Zöld nem? (kondi, megszakító ugyan arra értem a rajzon világít) Az marad szabadon. Fekete dobozból jönnek amik a trafóra kellenek a rajz alapján(ott a zöld ami kell a régi maradt szabadon tartalékba :) ).
Ha meg rosszul látom, tudom majd kijavítanak a profik. :)

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.04. 18:50

Krepp írta:Belépek, és elképedve látom ahogy az Elektronika topikból véres diódák menekülnek, a magas hőfokon dögledező agyvelődarabos tranzisztorok elől. De mindkettő Qrvára szentségelnek mert senki nem kapott Qrva lakkot, pedig a páratartalom egyre csak fokozódik. Eközben a gyári alkatrészek halakirit követnek el, a Hal jeladókat meg a megszakítók zárják rövidre :smt038
Kép

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.04. 18:48

sunbim írta: Tudod mi az hogy prototipus, mit is jelent nyemi?
Azt hogy kisérleti darab! Nem fog az ember lakkot kapargatni ha alkatrészt kell cserélni. És az saját használatra van, nem eladásra!
Ha jól sejtem, akkor ez a prototípus pont nálam dolgozik... Hibátlanul. Lakk ide, lakk oda. :-)

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.01.04. 18:14

hell írta:Kérdezed vagy mondod? :twisted:
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem. :D
A kondiéval mi van?
A trafón van már vezeték kössem mellé amit oda jelöl a rajzon?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.04. 17:56

Kérdezed vagy mondod? :twisted:
A megszakító zöld vezetéke marad szabadon. Nálam legalábbis ha jól emlékszem. :D

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.01.04. 17:51

Van ez a két rajz az egyik a megszakítós a másik az elektronikus gyújtás mit kell meghagyni és mit nem a megszakítósból ha átszerelem.
Kép

Kép

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.01.04. 10:38

Elektronikus gyújtás beállítás menete ez?:
ETZ250 elektronikus gyújtás. Beállítás. Gyertyapipa le, gyertya ki, jobb oldali dekni le.

Elektronikus gyújtás
Inbusz kulccsal megkeresed a dugó felső holtpontját, majd az egyéniségednek megfelelően visszaengeded (a dugót) 2,5 - 3,5mm-el. Fellazítod az elektronika alaplapját, Ráadod a gyújtást, a pipába beleteszed a gyertyát, ráteszed a hengerfejre és megkeresed a szikrát. A jeladó mozgatásával. Ahol van, meghúzod a csavart a jeladónál, leveszed a gyújtást, gyertya, dekni, pipa a helyére és kész. Csinálni egyszerűbb mint leírni!

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2013.01.04. 01:59

Egy kicsit nem vagyok és már a Fórum főoldalán látom ahogy a Szerviz topikon vércseppek gyöngyöznek.

Csak megnézem miről van szó, vér szagra gyűlök én is...

Belépek, és elképedve látom ahogy az Elektronika topikból véres diódák menekülnek, a magas hőfokon dögledező agyvelődarabos tranzisztorok elől. De mindkettő Qrvára szentségelnek mert senki nem kapott Qrva lakkot, pedig a páratartalom egyre csak fokozódik. Eközben a gyári alkatrészek halakirit követnek el, a Hal jeladókat meg a megszakítók zárják rövidre :smt038
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.04. 00:34

Ezek a vape cuccok elég jól néznek ki. Szinte árad belőlük, hogy nem lehetek rosszak. :D De ezek az árak is elég barátiak. :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2756
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.03. 22:55

Gyula-bá írta: Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
,, Én arra azt mondom, hogy egy is sok , prototípus ide vagy oda.
Üdv nyemi ,,

Tudod mi az hogy prototipus, mit is jelent nyemi?
Azt hogy kisérleti darab! Nem fog az ember lakkot kapargatni ha alkatrészt kell cserélni. És az saját használatra van, nem eladásra!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.01.03. 22:03

Már megint "politikusok" nyomulnak a fórumon :evil:

Hadd döntse már el mindenki kitől mit akar venni és neki mi a jó!

Az egyéni problémáitokkal meg menjetek privátba :!:

Arra ugyan mindenki kíváncsi melyikőtök szerkezete milyen de a személyes sz@rakodást megtarthatnátok magatoknak =;

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.03. 21:58

Köszi az oldalt!Érdekes dolgok vannak benne!Szinte minden tetszik is ! :D De! 250 EUR=72700 HUF!Számomra ez megfizethetetlen!Tavaly kb. ennyit kínáltak az egész vasért! :D
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... ucts_id=18

Tovább böngésztem,és ezt találtam:
https://www.powerdynamo.de/shop/show_pr ... ucts_id=19

Ezzel már barátkozom! :D
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2013.01.03. 23:07-kor.

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.01.03. 21:52

Gyula-bá írta: Ha a dinamó (generátor) oldali dekli alatt már tele ment vízzel akkor már mindegy, hogy a gyújtás vagy a dinamó adja fel először.
Ilyenről nem is volt szó.
De nem ismétlem magam csak egy szó erejéig :pára.
Gyula-bá írta: Nincs is rá szükség, a jó minőségű "civil" alkatrészek bőven tudják azt a hőmérséklet tartományt amit a motor a dugattyú megszorulása nélkül a dekli alatt létrehoz, melegebb pedig nem lesz.
Tisztázzuk már hány fokról is van szó.
Meg a kapcsolás is lemaradt, úgy látom.
Gyula-bá írta: Engedd meg, hogy magam döntsem el, hogy mi a publikus infó és mi nem.
Én mint "leendő vásárló" pedig nagyon kíváncsi vagyok rá :-k .
Te mint eladó válaszol is rá, mert elveszíted a vásárlót, és lehet, hogy nem is csak egyet. :?
Gyula-bá írta: Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
Én arra azt mondom, hogy egy is sok , prototípus ide vagy oda.


Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 21:20

nyemi-nek
Mellékesen, nem akarok vitatkozni, számokkal nehéz is, legfeljebb kötekedni lehet, mindenki abban hisz amiben akar, "vallás szabadság" van én pedig nem vagyok hittérítő.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 21:00

nyemi írta: A tiednél, sőt mindegyiknél "barkácsolni" kell. De nem mindegy hogy mennyit.
Ha ezt: eredeti gyújtólap levesz., elektronikusat a helyére tesz., dobozt rögzít (nem feltétlenül szükséges) bakácsolásnak lehet nevezni akkor igazad van.
nyemi írta:A gyári modul csatlakozásai freccsenő víz ellen védettek, hát ez a tiedről nem nagyon mondható el. ....
Ha a dinamó (generátor) oldali dekli alatt már tele ment vízzel akkor már mindegy, hogy a gyújtás vagy a dinamó adja fel először.
nyemi írta:Mert nem hiszem hogy katonai kivitelű alkatrészekhez hozzájutsz.
Nincs is rá szükség, a jó minőségű "civil" alkatrészek bőven tudják azt a hőmérséklet tartományt amit a motor a dugattyú megszorulása nélkül a dekli alatt létrehoz, melegebb pedig nem lesz.
nyemi írta:"Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak."
Ez nem válasz. Én szeretem azt az embert, aki tud érvelni
Engedd meg, hogy magam döntsem el, hogy mi a publikus infó és mi nem.
nyemi írta: A lakkozásról meg annyit , ahogy látom az előzőekben be linkelt képen
Lehet, hogy az MZ "prototípus" példányról készült képet láttad , az valóban nem volt lakkozva a többi viszont igen, még ha a éppen nem is látszik (nem csillog a kép).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.03. 21:28-kor.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2013.01.03. 20:40

B.U.É.K.mindenkinek.
Ma találkoztam egy TS 250 MZ-s emberrel akinek sokadik éve Yamaha robogó gyújtás van a gépén isteníti! Elgondolkodtató igaz gépmunka igénye van de nem megoldhatatlan.Esetleg van itt valaki akinek van hasonló tapasztalata?Hobbi terep MZ-t építek(eredetileg babetta gyújtást terveztem rá) és arra jó lenne pláne el lehetne hagyni az aksit is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2756
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.03. 20:38

Gyula-bá írta:
sunbim írta:Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
Egyrészt nem fér, még 1 tized sem, másrészt elektromosan elszigetelné a mozgó részt az alaplaptól.
Hűdeprecíz! :wink:

Ok értem, köszönöm a választ!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2013.01.03. 20:33

A viz szalad, a kő marad!

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.01.03. 20:00

Ismerem, véleményem szerint két probléma van velük 1) barkácsolás nélkül nem építhetőek be és 2) a többségük alkalmatlan a 6V-os, a szoci motorok többsége ilyen, üzemre.
A mágneses hatások csak a Hall jeladót zavarják, ezt gondos elhelyezéssel kell elkerülni, olyan alkatrész nem kerül a dekli alá ami az ott uralkodó hőmérsékleti viszonyokat tartósan nem képes elviselni.
Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak.
A kéthengeres JAWA-CZ ill P20-hoz való típus ki vételével mindegyik vastagon lakkozva van bár a szilárdsági szempontok ezt nem teszik szükségessé. A kéthengeres típusoknál a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást.

A tiednél, sőt mindegyiknél "barkácsolni" kell. De nem mindegy hogy mennyit.
Ezt az érvelést nem fogadom el.
A gyári modul csatlakozásai freccsenő víz ellen védettek, hát ez a tiedről nem nagyon mondható el.
Mert ahol egyenáram és víz (pára) van, ott lesz elektrolízis is. Ami aztán az alkatrészek leesését okozza, meg azt a fehér lerakódást (só) a panelon (főleg SMD-nél), bíztos láttál már ilyet.
Kérdez meg már egy embert, hogy mit kell tenni először , ha beázik a mobil telefon.

A 6Voltos rendszerhez nem alkalmas, ez igaz.

Kíváncsivá tettél. Egy kapcsolási rajzot tudnál felrakni hogy az alkatrészeket megnézném hogy miket is használsz. Mert nem hiszem hogy katonai kivitelű alkatrészekhez hozzájutsz.

"Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak."
Ez nem válasz. Én szeretem azt az embert, aki tud érvelni, megmagyarázni dolgokat, hogy mit miért csinál, ez így csak gyerekes hencegés. Inkább ezt a választ hagytad volna ki.

A lakkozásról meg annyit , ahogy látom az előzőekben be linkelt képen, nem csak a kéthengereseknél marad el.
Szóval ez az ok is sántít.

Azért köszönöm a válaszokat.

Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2013.01.03. 19:33

Gyula-bá írta:A nélkül, hogy bárkit bármiről meg akarnék győzni, egy kis statisztika az üzembiztonsággal kapcsolatban:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül.
:smt017
A viz szalad, a kő marad!

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 19:29

sunbim írta:Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
Egyrészt nem fér, még 1 tized sem, másrészt elektromosan elszigetelné a mozgó részt az alaplaptól.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2756
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.03. 19:18

Én erről még nem hallottam h. valaki azért cserélte volna le a trafóját mert elektronikusra váltott volna. Így van a gyári trafó üzemel a hall-os cuccal is. Nálam legalábbis '88 óta bírja. :D
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.03. 19:12

Gyula-bá írta:
hell írta:Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Az eredeti DDR trafó bírja a 180 fokos üzemet (magam is ilyet használok a JAWA-mon) ugyanez az utángyártott trafókról általában nem mondható el.
Ja értem. Birja csak nem az igazi ezért kell cserélni...

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2756
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.03. 19:10

Gyula-bá: ,,...a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást."

Nem fér el a lakk réteg pár tizednyi vastagsága? Vagy mi az oka?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 19:01

hell írta:Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...
Az eredeti DDR trafó bírja a 180 fokos üzemet (magam is ilyet használok a JAWA-mon) ugyanez az utángyártott trafókról általában nem mondható el.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.03. 18:50

Találtam itthon egy ilyet csak fellet állapotban(elég ramatyul néz ki). Ingyen adták állítólag ez volt egy ETZ 125-ben. De lehet csak legenda...

http://www.ebay.com/itm/BOSCH-BLUE-SUPE ... 1c2eb9db2d

Ilyen valami használható nálunk?

Ja és nekem a sima hagyományos(eredeti) van bent és nem melegszik szinte semennyire sem a gyári elektronikus gyujtással ha ez számít valamit valakinek...

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 18:48

pempelli írta:Ez egy gyári ETZ elektronikus gyújtás lenne.ez mond valamit?
Emlékeim szerint a gyári Mz gyújtás 180 fokos zárásszöggel dolgozik.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.01.03. 18:45

Gyula-bá írta:
pempelli írta:Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?
Ha az elektronika 180 fok zárásszöggel dolgozik akkor jó eséllyel túlmelegszik az eredet trafó.
Ez egy gyári ETZ elektronikus gyújtás lenne.ez mond valamit?

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 18:41

pempelli írta:Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?
Ha az elektronika 180 fok zárásszöggel dolgozik akkor jó eséllyel túlmelegszik az eredet trafó.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 18:34

elég szélsőséges mágneses és termikus hatások érik?
...ismeri-e ezeket a gyári gyújtás modulokat, és ha ismeri, akkor mi a véleménye róla?
A másik kérdésem meg az lenne: hogy miért rak elektronikát az oldal dekni alá, holott ott, mint tudjuk elég szélsőséges mágneses és termikus hatások érik? Nem lenne egyszerűbb egy gyári Hall-t beépíteni (ami kifejezetten erre készült) és csak a három vezetékét felhozni az elektronikához?
Még annyit hogy ezek az elektronikák, ha nem is műgyanta leöntést, de egy-két lakk réteget megérdemeltek volna, nem? Úgy esetleg a párásodás ellen legalább védve lennének.
Előre is köszönöm a válaszokat.
Ismerem, véleményem szerint két probléma van velük 1) barkácsolás nélkül nem építhetőek be és 2) a többségük alkalmatlan a 6V-os, a szoci motorok többsége ilyen, üzemre.
A mágneses hatások csak a Hall jeladót zavarják, ezt gondos elhelyezéssel kell elkerülni, olyan alkatrész nem kerül a dekli alá ami az ott uralkodó hőmérsékleti viszonyokat tartósan nem képes elviselni.
Egyszerűbbnek ugyan egyszerűbb de meggyőződésem, hogy nem jobb, hogy mért azt megtartom magamnak.
A kéthengeres JAWA-CZ ill P20-hoz való típus ki vételével mindegyik vastagon lakkozva van bár a szilárdsági szempontok ezt nem teszik szükségessé. A kéthengeres típusoknál a két henger előgyújtásának külön-külön állíthatósága lehetetlenné teszi a lakkozást.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyula-bá 2013.01.03. 18:42-kor.

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.03. 18:15

nyemi írta:
Igaz nem a te készítésű elektromos gyújtásom van,de most szerintem nem is ez a lényeg!Az a lényeg hogy szerintem is sokkal megbízhatóbb az elektromos gyújtás!Lényegtelen ki készíti!Ha jól van összerakva akkor nem is kell firtatni hogy gyári vagy házi,hiszen boltban "gyáriként"eladott ramatyokkal is lehet találkozni szép számmal,és vele szemben lehet házi készítésű de tisztességgel elkészített cuccokat is kapni!Még szerencse mert mindenki megtalálja a szája ízlésének valót!

Szia daranyi68.
Mutass már nekem egy linket ilyen "gyáriként"eladott ramatyról".
Előre is köszi.
Itt most nem csak a gyújtásról beszéltem!!Hanem általánosan az alkatrészekről!Linket nem tudok mutatni de boltokat esetleg privátban ahol tisztességtelen kereskedőket találsz azt igen!Mostanában sokat szenvedtem az ilyen kereskedőktől,illetve a vacak áruiktól!
http://www.mofaker.hu/termek/Megszakito ... KA__306070
Egyébként ez konkrétan egy ramaty,de nem eredetiként árult termék!

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.01.03. 17:57

Igaz nem a te készítésű elektromos gyújtásom van,de most szerintem nem is ez a lényeg!Az a lényeg hogy szerintem is sokkal megbízhatóbb az elektromos gyújtás!Lényegtelen ki készíti!Ha jól van összerakva akkor nem is kell firtatni hogy gyári vagy házi,hiszen boltban "gyáriként"eladott ramatyokkal is lehet találkozni szép számmal,és vele szemben lehet házi készítésű de tisztességgel elkészített cuccokat is kapni!Még szerencse mert mindenki megtalálja a szája ízlésének valót!

Szia daranyi68.
Mutass már nekem egy linket ilyen "gyáriként"eladott ramatyról".
Előre is köszi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.01.03. 17:52

Srácok most van egy megszakítós gyújtás a 250-es ETZ-n,ha elektronikust rakok rá akkor a trafót is cserélni kell?

Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi » 2013.01.03. 17:45

Gyula-bá írta:A nélkül, hogy bárkit bármiről meg akarnék győzni, egy kis statisztika az üzembiztonsággal kapcsolatban:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül.

Üdvözletem Gyula-bá

Mit is szoktak erre mondani "?" Hogy mindenki a saját lovát dicséri.
Na, ezen nem csodálkozik az ember, az igaz.
De én inkább másra lennék kíváncsi.
Például hogy: ismeri-e ezeket a gyári gyújtás modulokat, és ha ismeri, akkor mi a véleménye róla?
A másik kérdésem meg az lenne: hogy miért rak elektronikát az oldal dekni alá, holott ott, mint tudjuk elég szélsőséges mágneses és termikus hatások érik?
Nem lenne egyszerűbb egy gyári Hall-t beépíteni (ami kifejezetten erre készült) és csak a három vezetékét felhozni az elektronikához?
Még annyit hogy ezek az elektronikák, ha nem is műgyanta leöntést, de egy-két lakk réteget megérdemeltek volna, nem? Úgy esetleg a párásodás ellen legalább védve lennének.
Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv nyemi
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.03. 17:09

Gyula-bá írta: (JAWA, CZ, MZ Pannónia)
Mester, közben meglett a hiba a kolléga jáwáján is. Fordítva volt a gyújtás-doboz közti vezeték, és rossz az egyik trafó... :-)))

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.03. 16:55

Gyula-bá írta:A nélkül, hogy bárkit bármiről meg akarnék győzni, egy kis statisztika az üzembiztonsággal kapcsolatban:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül.
Igaz nem a te készítésű elektromos gyújtásom van,de most szerintem nem is ez a lényeg!Az a lényeg hogy szerintem is sokkal megbízhatóbb az elektromos gyújtás!Lényegtelen ki készíti!Ha jól van összerakva akkor nem is kell firtatni hogy gyári vagy házi,hiszen boltban "gyáriként"eladott ramatyokkal is lehet találkozni szép számmal,és vele szemben lehet házi készítésű de tisztességgel elkészített cuccokat is kapni!Még szerencse mert mindenki megtalálja a szája ízlésének valót!

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 12:41

A nélkül, hogy bárkit bármiről meg akarnék győzni, egy kis statisztika az üzembiztonsággal kapcsolatban:
Az elmúlt két évben, 2011-2012, az általam készített gyújtással futó "flotta" (JAWA, CZ, MZ Pannónia) nagyon óvatos becslés szerint is 150-200000 km-t teljesített tudomásom szerint egyetlen meghibásodás nélkül.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2013.01.03. 12:27

hell írta:Elektromos gyújtásos Trabant trafója és az eredeti között esetleg nem tudod mi a különbség?
Egyáltalán van?
Igen van különbség a megszakító 130-140 fok zárásszöggel dolgozik míg az elektronikus gyújtások többsége, a Trabi is, 180 fokos zárásszöggel. Ennek megfelelően van tervezve a kétféle trafó.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.03. 12:14

daranyi68 írta:
hell írta:Elektromos gyújtásos Trabant trafója és az eredeti között esetleg nem tudod mi a különbség?
Egyáltalán van?
Nagyobb az átmérője az biztos!A tranzisztoros gyújtás miatt az eredeti mindig túlhevült,de ez nem!Nem értek hozzá de úgy gondolom nagyobb teljesítményre tervezték eleve!Az biztos hogy mióta fenn van azóta gyújtás gondom nincs,akkora szikra van hogy ökröt lehetne vele sütni! :D Én a sok megbízhatatlan megszakító miatt döntöttem az átalakításra!Volt olyan megszakítóm is amelyikkel 50km sem tudtam menni,vagy nem kopott gyorsan de a rugója nem bírta követni a magasabb fordulatot és nem pörgött ki rendesen!Most pöcre indul és semmi gondom vele!
Aha értem. A gyujtást részt meg nekem ne mutasd be ismerem volt benne részem most is itt hever 1 az asztalomon. Nekem is a tranzisztorossal nagy szikrám volt csak nekem semmi bajom nem volt a trafóval. Az elektronikával annál több. :)

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.03. 07:18

hell írta:Elektromos gyújtásos Trabant trafója és az eredeti között esetleg nem tudod mi a különbség?
Egyáltalán van?
Nagyobb az átmérője az biztos!A tranzisztoros gyújtás miatt az eredeti mindig túlhevült,de ez nem!Nem értek hozzá de úgy gondolom nagyobb teljesítményre tervezték eleve!Az biztos hogy mióta fenn van azóta gyújtás gondom nincs,akkora szikra van hogy ökröt lehetne vele sütni! :D Én a sok megbízhatatlan megszakító miatt döntöttem az átalakításra!Volt olyan megszakítóm is amelyikkel 50km sem tudtam menni,vagy nem kopott gyorsan de a rugója nem bírta követni a magasabb fordulatot és nem pörgött ki rendesen!Most pöcre indul és semmi gondom vele!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.03. 02:23

Elektromos gyújtásos Trabant trafója és az eredeti között esetleg nem tudod mi a különbség?
Egyáltalán van?

daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.03. 01:00

Troster írta:Gyula-bá féle gyújtást használok, semmi de semmi problémám nincs vele.Igenis jó minőségű munka, igaz még nem 30 éve használom és nem vagyok elektrotechnikai mérnök, így nem is értek a dologhoz, de nálam már bizonyított, én mindenkinek csak ajánlom. Már szinte hiányzik egy kis hézag állítás :D
( ja és még mielőtt kitalálná valaki nem az apukám, szomszédom, komám, csak egy egyszerű vásárló 8) )
Sziasztok!
Én egy opto elektromos gyújtást használok és én sem 30 éve!Sub-ee készítette és én elégedett vagyok vele eddig!Voltak kezdeti gondjaim a trafóval,de miután bontóból szereztem elektromos gyújtásos Trabant trafóját azóta nincs vele gond!Még hidegen is indul "svingolás" nélkül!

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.01.03. 00:52

gesszti írta:
hell írta:"Majd az idő eldönti mennyire megbizható ez a gyújtás."
Ezzel megmondtad a frankót maximálisan! Én is így vagyok ezzel ezért figyelem az eseményeket persze nem 20-30 évig. :D
Mondjuk ha valakinek lement a gyula-bá féle 20.000-25000km az már atomnak minősül nálam. :D Ha valakinek meglesz 250ETZ ennyi akkor pánikszerűen szoljon! :)
Lassacskán közelítek vele a 10.000 km-hez, ha ez számít.
Nem sokat... :twisted: :D

Avatar
kudlaty2007
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2012.12.25. 01:33
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 83'
Tartózkodási hely: Poland - Kraków - Rymanów Zdrój

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kudlaty2007 » 2013.01.02. 23:49

Do you have an alarm installed in MZ?
Today I put a movie on yt with my wireless alarm. http://www.youtube.com/watch?v=YPmnWhb9TKI
I also have developed systems for alarm fastened into electricity ( 170 zł) . But I'll do it later.
http://www.stig.iq.pl/alarmmoto77/77sch ... tralki.jpg
http://www.stig.iq.pl/alarmmoto78/78+ca ... rofala.jpg
The alarm will be based also on the relay-12V 30/40A
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... 1_1076.jpg
http://www.bikepics.com/pictures/2441505/
http://www.bikepics.com/pictures/2448787/
https://www.youtube.com/user/kudlaty2007

I use google translator: Polish - Hungarian

Lengyel, Magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Polak, Węgier, dwa bratanki i do szabli i do szklanki

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2013.01.02. 21:57

Andrá$ írta:
kupi írta:Ritkán robbantam le eddig DE!Szinte mindig ilyen"csoda alkatrészek kipróbálása közbe(fesszab gyújtás..) a gyári alkatrészekkel még ha bontott is gond nélkül bejártam az országot és még Ausztriát is egyszer.Ezért merek kardoskodni a gyári alkatrészek mellet,és mivel viszonylag olcsón és egyszerűen beszerezhetőek érdemes bespájzolni pláne ha van hely is hozzá.
Hát igen azért a gyári alkatrészek elég jók, főleg ha jó áron talál az ember.
És minő szerencse az MZ pont olyan megszakítót használ mind a Trabant vagy a Wartburg!Öreg wareszos ismerőstől kaptam gyári megszakítókat(polcon hevert nála vagy 30 évig gyári dobozba) bár nem használtam még őket mivel autós boltba vettem magyart bakelitos lyukas közepűt"aki ismeri az tudja milyen is,ezzel már lenyomtam kb 6000km és meg sem látszik rajta(pedig magyar utángyártott)igaz nem MZ-hez hanem trabihoz kértem.A távol keleti szarok felejtős kategória azt aláírom én is!
Érdemes keresni akadnak elfekvő kincsek" még.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.02. 21:34

nyakas írta:Csak annyit, az eredeti megszakítók általában ötven , hatvan ezer km-ert futnak és PONT....
Na és utána mi jön? :-k
Az utángyártott fos ami lépten nyomon beszarik.
Legalábbis a leirásokból az jön le,mert én évek óta nem használok megszakitót,úgyhogy ezt csak hallomásból tudom :D

Az elektronikus gyújtás meg birja az istentudja meddig.

Kivéve Killer-ét(Erdély túra 2011) :twisted: :smt064
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.01.02. 21:31

kupi írta:Ritkán robbantam le eddig DE!Szinte mindig ilyen"csoda alkatrészek kipróbálása közbe(fesszab gyújtás..) a gyári alkatrészekkel még ha bontott is gond nélkül bejártam az országot és még Ausztriát is egyszer.Ezért merek kardoskodni a gyári alkatrészek mellet,és mivel viszonylag olcsón és egyszerűen beszerezhetőek érdemes bespájzolni pláne ha van hely is hozzá.
Hát igen azért a gyári alkatrészek elég jók, főleg ha jó áron talál az ember.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2013.01.02. 21:16

Andrá$ írta:
kupi írta:Nekem is gyári fesszab" van nekem ez vált be az elmúlt 22 évbe.Tavaly vettem egy komplett 125Ts-t alkatrésznek pár ezresért azon szinte új a szabályzó(gyári) már ezért is megérte.Most nagyon olcson lehet venni vidéken ilyen elfeledett gépeket aki komolyan gondolja annak szerintem érdemes befektetni.A gyári az igazi!
Nah igen akkor jó neked :) bár mondjuk igaz hogy egyik motoron bevált a gyári a másikon az istenért se akar jó lenni, de már vannak ötletek, gesszti csinál majd egy diódás megoldást amivel ki lehet váltani a visszáramkapcsolót (de ő ezt jobban tudja :) ) és ezt a felét sose sikerült jól beállítanom,meg most találtam egy elektronikusat egy próbát megér,bár én ez t a témát nem nagyon értem :roll:
Ritkán robbantam le eddig DE!Szinte mindig ilyen"csoda alkatrészek kipróbálása közbe(fesszab gyújtás..) a gyári alkatrészekkel még ha bontott is gond nélkül bejártam az országot és még Ausztriát is egyszer.Ezért merek kardoskodni a gyári alkatrészek mellet,és mivel viszonylag olcsón és egyszerűen beszerezhetőek érdemes bespájzolni pláne ha van hely is hozzá.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2756
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.02. 21:09

pempelli írta:Én nem akartam ilyen vitát kirobbantani csak az érdekelt volna melyik üzembiztosabb :oops:
Akkor ne kiváncsiskodj. :mrgreen:

A vita az jó! A veszekedés az a rossz. :smt045
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.02. 21:08

nyakas írta:Csak annyit, az eredeti megszakítók általában ötven , hatvan ezer km-ert futnak és PONT....
Ja, hát akinek még van egy marékra való eredeti megszakítója, az könnyen van. (nekem is van még bontatlan csomagban archiválva is... ) :mrgreen:

Azért a megszakítónak van egy komoly hátránya. Nagyobb fordulatszámon eléggé megnövekszik a gyújtás időpontjának szórása. Ahogy kopnak a csapágyak, egyre jobban. Az okosabban kitalált elektronikus gyújtásnál a radiális irány helyett axiális a pozíciójel átvitele, így szűrve van a tengely rendellenes lengéseiből eredő gyújtásidőpont-eltérés.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.02. 21:13-kor.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég