Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic » 2012.12.08. 11:22

Gyula-bá írta:-ha a fiókra hagyatkozol soha nem fog egy épkézláb gyújtás összejönni.
Ne becsüld alá a fiókomat :D , de 4528, bst és mje darlington meg 180V-os Z éppen nincs benne.
Valamint már áttértem arra, hogy nem veszünk semmit a boltban legalábbis ebben az országban, csak ami feltétlenül szükséges.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.07. 10:29

telectronic írta:azért mert olyan alkatrészekből van felépítve ami nincs itthon a fiókomban
-ha a fiókra hagyatkozol soha nem fog egy épkézláb gyújtás összejönni.

Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic » 2012.12.07. 08:09

Gyula-bá írta:nagy tévedés nincs "nyitva" mert a megszakítóval, vagy tranzisztorral, párhuzamosan kötött (220 nF-os) kondenzátor a létrejövő, rádió frekvenciás tartományba eső, rezgések számára rövid zárként viselkedik.
Köszönöm. Pont a Tied az egyik legjobb az összes közül.
Azért segítő szándék is jött, nem csak mekk mesterkedés... zárásszög vs. telítési idő :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.12.06. 23:54

Aha vágom. Az nem rossz eredmény egy 5 rugó környéki cuccról...
Akkor ez is kipipálva... :D

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.06. 22:20

A videóhoz csak annyit, hogy a szabad levegőn végzett "bemutató" köszönő viszonyban sincs a motorban, főként a kétüteműben, létrejövő viszonyokhoz.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.12.06. 21:49

hell írta:Annó nem mertem megvenni az BR8HIX-t nehogy megsértődjön a gépezet (+baráti ár)... :)
De mostanában nézegettem nem egy videót róla és elég határozott volt a szikra(sokkal határozottabb mint a hagyományosé). Lehetséges dolog ez vagy csak szemfényvesztés?
Példának:

http://www.youtube.com/watch?v=84mgHMX3WdA
Én kipróbáltam. Semmi haszna nem volt, és 2 nap alatt megdöglött... ](*,)

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.06. 20:50

telectronic írta:mert a trafónak csak 3 kivezetése van és a szikra pillanatában a test az éppen nyitva van.
(kiemelés tőlem)- nagy tévedés nincs "nyitva" mert a megszakítóval, vagy tranzisztorral, párhuzamosan kötött (220 nF-os) kondenzátor a létrejövő, rádió frekvenciás tartományba eső, rezgések számára rövid zárként viselkedik.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.12.06. 20:25

telectronic írta: Ez meg a szikrája
Majd, ha dupla ekkora szikraközzel, dupla ilyen vastag szikrát ad, akkor mondhatod rá, hogy egy jó gyújtás. Menj 1 mm környékére a szikraközzel, ott kísérletezz. Vagy tegyél egy 100pF-os, 30kV-os kondit párhuzamosan a gyertya mellé.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.12.06. 20:13

telectronic írta: Az első amire mindjárt az elején rájöttem (nem volt nehéz ) :), hogy 12V-os trafó helyett 6V-ost használok és sokkal erősebb lesz a szikra.
Persze ez megszakítós gyújtásnál nem lesz hosszú életű, mert hamar tönkre mehet a trafó.
Ezért kell állíthatónak lennie a tekercs telítődési időnek és így a trafó csak addig van a tápra kapcsolva ameddig az optimális telítődés végbe nem megy, nem is beszélve arról, hogy így a lehető legerősebb szikrát lehet elérni.
Ezt a 6 V-os trafót azért gondold át mégegyszer. Erősen "mekk-tuning" kategória. Vegyél olyan 12V-os trafót, ami nagyobb szekunder feszültséggel dolgozik. (pl. szamara trafó)
Amúgy pont a megszakítós gyújtásnál tudod állítani legkönnyebben a zárszöget...

Előgyújtás szabályzásnak utcai mz-nél max a gázkarállás függvényében lenne értelme, fordulatszám függvényében nincs. Talán, ha elfogogna 10-12e-ig a motor.

Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: telectronic » 2012.12.06. 18:31

Az előbbiekben éppen szó volt a elektronikus gyújtásról.
Én meg éppen neki álltam tervezni/kikísérletezni egy elektronikus gyújtást :
Kép Ez meg a szikrája: Kép

Tudom, teljesen jogos kérdés, hogy mi a fenének töltöm ezzel az időmet hiszen a neten több száz féle, míg Magyarhonban is legalább 5-6 féle kapcsolás létezik.

Nagyon sokat nézegettem mindegyiket, de egyik sem tetszett meg.
Az egyik azért mert leég trafó, meg a tranzisztor ha rajta hagyom a gyújtást,
a másik azért mert olyan alkatrészekből van felépítve ami nincs itthon a fiókomban,
a harmadik tirisztoros megoldású az meg nem tetszik,
tekercs telítési idejét egyiknél sem lehet állítani,
szinte mindegyiknél a + ágon keresztül záródik a szikra áramköre, mert a trafónak csak 3 kivezetése van és a szikra pillanatában a test az éppen nyitva van.
Továbbá azokat nem én találtam ki, stb.... :)

Sok helyen olvastam a vitát az előgyújtás szabályzásról mégpedig, hogy 2 üteműnél teljesen értelmetlen.
Ezt így kísérletek nélkül nem tudom eldönteni és nem mindig hiszek el mindent, csak mert valaki azt mondta.
Lehet ilyet kapni készen, csak meglehetősen nem olcsó és az ára az a pénz amiért már neki állok én is megépíteni/leprogramozni egy ilyet.

Szóval ezért döntöttem egy saját elektronikus gyújtás megépítésénél. Mivel az elvet már előttem több százan kitalálták, így én is azt az irányvonalat fogom követni.

Az első amire mindjárt az elején rájöttem (nem volt nehéz ) :), hogy 12V-os trafó helyett 6V-ost használok és sokkal erősebb lesz a szikra.
Persze ez megszakítós gyújtásnál nem lesz hosszú életű, mert hamar tönkre mehet a trafó.
Ezért kell állíthatónak lennie a tekercs telítődési időnek és így a trafó csak addig van a tápra kapcsolva ameddig az optimális telítődés végbe nem megy, nem is beszélve arról, hogy így a lehető legerősebb szikrát lehet elérni.

Na egyelőre eddig jutottam.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.12.06. 00:32

Annó nem mertem megvenni az BR8HIX-t nehogy megsértődjön a gépezet (+baráti ár)... :)
De mostanában nézegettem nem egy videót róla és elég határozott volt a szikra(sokkal határozottabb mint a hagyományosé). Lehetséges dolog ez vagy csak szemfényvesztés?
Példának:

http://www.youtube.com/watch?v=84mgHMX3WdA

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.05. 23:33

Extremeblast írta:Ez egy megszakító vezérelt transzisztoros elektronikus gyújtás, ahol a megszakító csak jelkapcsolóként működik.
Visszatérve a témára, a tapasztalat szerint a klasszikus gyújtás leggyengébb pontja a megszakító, pont ezt benne hagyni az elektronikus rendszerben nem igazán szerencsés választás, még akkor sem ha az áram terhelése (más nem) lényegesen csökken.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2012.12.05. 20:47

kupi írta:
KILL3R etz írta:NGK-val többször volt bajom, mint Brisk-el.... :roll:
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt... :-k
Oda kell figyelni én már láttam ping-pong" gyártmányt is NGK ba az tutira felejtős.

Én eddig akármilyen Brisket varázsoltam elő a szerszámos szekrény aljáról, az mindig jó volt! Épp tavasszal vettem egy fasza NGK-t, ami két hét alatt tönkre ment, utána vettem megint egy NGK-t, annak elvileg nincs baja, de akkor találtam egy Brisket a szekrény alján és átcseréltem rá! Azóta is azzal a Briskel megy, már 3000 km-óta!
Nagyon változóak ezek a gyertyák! :/

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.05. 20:05

KILL3R etz írta:NGK-val többször volt bajom, mint Brisk-el.... :roll:
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt... :-k
Oda kell figyelni én már láttam ping-pong" gyártmányt is NGK ba az tutira felejtős.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3822
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2012.12.05. 19:52

NGK-val többször volt bajom, mint Brisk-el.... :roll:
Bár amelyikkel baj volt, az mind francia volt... :-k

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.05. 19:42

Igen itt látszik mennyire is megbízható még az NGK eddig akivel beszéltem mindenki csak dicsérte sajnos a többiről ez már nem mondható el így pl:( Brisk,Isolator) pedig RÉGEN de jók voltak azok is.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2012.12.04. 21:21

BR8HSA nekem már 12 ezer óta bennevan, semmi baja, az R a zavarszűrést jelöli, tehát gps-t, bringaórát stb nem bántja.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2012.12.04. 21:04

atesz155 írta:
kupi írta:Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
ajjaj, nem emlékeztem arra a típusra, amitől óvtál, BP6HS-t vettem... Most ez akkor alapból felejtős, vagy valamennyire használható?
Én az MZ-be mindig NGK BP8HS-t használtam mindig BP-st és soha nem volt gond simán ment 17 ezer Km-t is a gyertya

atesz155
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 75
Csatlakozott: 2012.08.16. 18:25
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: atesz155 » 2012.12.04. 20:59

kupi írta:Igen bár botorja (beállítása)válogatja,én szinte minden telet végig motorozok igaz nem MZ vel az alszik már ilyenkor de pl a simsonom is ilyent produkált a nyári gyertyájával de kisebb hőértékűvel tökéletes a gyertyaképe.Egy próbát megér javaslom NGK B6HS vagy B7HS ki kell próbálni melyiket szereti a BP előjelű amit a boltosok rendszeresen ránk akarnak sózni az négyüteműbe Pl kispok való erre figyelj.
ajjaj, nem emlékeztem arra a típusra, amitől óvtál, BP6HS-t vettem... Most ez akkor alapból felejtős, vagy valamennyire használható?

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.12.04. 17:21

Ja, hogy ez olyan mint a Müller féle. Ilyen nekem is van itthon felesben...

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.12.04. 17:10

Ez egy megszakító vezérelt transzisztoros elektronikus gyújtás, ahol a megszakító csak jelkapcsolóként működik.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.12.04. 17:00

Extremeblast írta:
kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Pl. egy ilyen : http://www.gotronic.ro/new/images/stori ... zamare.jpg

Nem kell többé kondenzátor, vagyis kondenzátor hibák kiütve, nincs kontakt beégés, oxidálódás, szikra a kalapács-üllő között, tehát nagyobb szekunderfeszültség lesz.
Ez miféle kütyü ilyet még nem láttam?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2012.12.04. 16:55

allllli!


Ne szenvedj azzal a szarral,vegyél bontóban egy wartburg fesszabot,azt nem lesz gondod többet.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 43847.html
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2012.12.04. 16:58-kor.

Avatar
Extremeblast
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2011.08.17. 14:38
MZ-d típusa: Mz ETZ 250 '86
Tartózkodási hely: Kraszna/Kolozsvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Extremeblast » 2012.12.04. 16:49

kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Pl. egy ilyen : http://www.gotronic.ro/new/images/stori ... zamare.jpg

Nem kell többé kondenzátor, vagyis kondenzátor hibák kiütve, nincs kontakt beégés, oxidálódás, szikra a kalapács-üllő között, tehát nagyobb szekunderfeszültség lesz.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2012.12.04. 13:54

Sziasztok!

A boltban kapható fekete műanyag dobozos elektronikus fesszabályzóban milyen alkatrészeket kell kicserélni, hogy megfelelően működjön és ne töltse túl az akksit? Két ellenállás meg is van égve nekem, de úgy hallottam h a tranzisztorokat is cserélni kell.

Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 » 2012.12.03. 21:09

Már sok fajta gyertyával próbáltam, egészen kicsi hézaggal is, de sehogy nincsen normális szikra.[/quote]


Nincs elégve, eloxidálva gyújtókábel két vége valahol?? Én már egyszer jártam úgy, hogy 1-2 cm-et lecsíptam a kábelből és sokkalta erősebb szikrát adott, mert már a kábel vége el volt oxidálva!

kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 » 2012.12.03. 21:00

moyos írta:
kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Gyertyacsere? Vagy kisebb hézag az elektródánál?
Már sok fajta gyertyával próbáltam, egészen kicsi hézaggal is, de sehogy nincsen normális szikra.

Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 334
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: moyos » 2012.12.03. 20:44

kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Gyertyacsere? Vagy kisebb hézag az elektródánál?

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.03. 20:18

Sajnos így nehéz valami okosat mondani látatlanba,ha könnyen indul jól húz nem csörög a gyertyakép is szép akkor nem hinném hogy baj lenne.Magas fordulaton(kb 5000 körül)a megszakító rugója csinálhat kisebb keveredést(kihagy mintha leszabályozna) ha gyenge de ez széria utcai gépeknél nem szokott jelentkezni.És az üzemi tartományba(2000-4500) nem érzékelhető hibát okoz.

kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 » 2012.12.03. 20:09

kupi írta:
kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Egyébként megy a motorod?
Megy igen, de nem az igazi. Főleg magas fordulaton megy roszabbul.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.03. 20:03

kzolika1994 írta:Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.
Egyébként megy a motorod?

kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 » 2012.12.03. 20:00

Tudnátok valami "csoda kütyüt" ajánlani amivel erősebb lenne a szikra a sima megszakítós gyújtásnál?(valamilyen plusz alkatrészre gondoltam vagy elektronikára)
A szokásos módszereket már megpróbáltam(trafó,kondenzátor,...csere),de az istenért sem akar rendes szikra lenni. Már egy szerelőnek is megmutattam, ő is mindent rendben talált.

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.12.03. 17:37

Gyula-bá írta: én is ebbe akarok "bele bukni".
Na-na! Csak lassan a bukással! Készül az újabb adag forgórész a gyújtáshoz! 8)

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: allllli » 2012.12.03. 15:23

Mondjuk miután megnéztem milyen annak a fekete dobozos "gyárinak" kinéző fesz. szabályzónak a belseje, hát én sem merném ajánlani.
A kivitele mintha egy kezdő középiskolás "hobbiból össze forrasztgatott volna néhány alkatrészt".
Sziasztok az ETZ250-esemet ilyen fekete dobozossal vettem töltött is 17 voltal, két 30 forintos tranzisztor volt benne hibás ki lett cserélve azóta jó a töltés igaz a mechanikus mindig nálam van a kalapácsos gyújtással együtt, az akkumulátorom is túlélte nyilván ami nem öli meg az megerősíti .[/quote][/quote]



Szia! én arra lennék kíváncsi h milyenekre cserélted ki azt a két tranzisztort?? Esetleg ugyanarra a típusra?? és ugye azt a két kisebb tranzisztort. Csak azért mert nekem is van ilyenem és én is megpróbálnám ezt betenni a mechanikus helyébe, csak lenne jó! :D

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2012.12.03. 13:33

Sziasztok!
A töltésem felmegy 15V-ra 3500 as fordulaton ha ra adom a világítást akkor lentebb esik a töltésem.
Akkumulátor vagy a fesz szab lehet a ludas?
Esetleg más?
Válaszokat előre is köszönöm,még kezdő vagyok.
Széles utat.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.02. 23:41

hell írta:De az tény az utobbi időben az elektronikus cuccoknak a megbízhatóságával, élettartamával vannak némi gondok
- sajnos ebben igazad van csak az a valóság, hogy a gondok a megtervezett élavulásból származnak, valahol olvastam egy véleményt mely szerint az NDK ipar abba bukott bele, hogy jórészt az "örökké valóságra" tervezték a termékeiket (37 éves állandóan használt konyha robot ma is kifogástalan, 25 éves mikró sütő szintén stb. ..), én is ebbe akarok "bele bukni".

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.12.02. 23:10

Krepp írta:Én ezt nem is értem...
Gyári elektronikus gyújtás vagy Gyulabá vagy akármi kontra megszakítós vitát.

Ha tudjuk hogy jobb az "elektronikus" mert egy gyújtásidő alatt elszikrázza a himnuszt 4qvadtrillió AmperVoltal, de nem bízol benne és nem tartod szerelhetőnek útközben.
Hát legyen nálad egy megszakítós gyújtás amit bármikor vissza rakhatsz. (még az izzókészletbe is elfér)

Probléma megoldva.
Én is ezt vallom. Bár Gyula-bá féle gyújtásom van a komplett megszakítós ott van az oldaldobozban. Gondoltam mint anno Magilla gorilla a "tartalék tartalékja". Meg hát hátha jön az a fránya napkitörés az elektromos vihar kiséretében :D
De egy biztos: a gyári az gyári de amit ma kapni megszakítót annak köze nincs a gyárihoz :!:

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.12.02. 23:08

Én sem értek sokmindent... :twisted: :D
De az tény az utobbi időben az elektronikus cuccoknak a megbízhatóságával, élettartamával vannak némi gondok(mindegy bolti vagy otthon készített). Kifizettem már nem kevés tanulópénzt a tesztelgetéseimre sajnos az utobbi időben. Bár lehet csak én vagyok elátkozva örökre ezekkel az elektronikus gyujtás kütyükkel. :)
De azért lassan kezd összeállni a kép mit szabad és mit nem vásárolni... :twisted:


Azt el is felejtettem, de a szikrát hogyan lehet növelni? Volt egy kütyüm és ott atom nagy volt aminek érezhetően jó hatásai voltak. Persze az nem huzta nekem sokáig(másnál állítolag jól birja de ez mindegy is már). A gyári elektronikus és a megszakítósnak is kb. egyforma megy azzal is természetesen, de ha nagyobb vagyis erősebb lenne nem lenne egy hátrány. Mivel én nem vágom ezt a témát mi erősíti és mi nem remélem majd valaki mond valami okosságot ezügyben. :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2012.12.02. 23:22-kor.

Avatar
Krepp
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 970
Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Krepp » 2012.12.02. 22:50

Én ezt nem is értem...
Gyári elektronikus gyújtás vagy Gyulabá vagy akármi kontra megszakítós vitát.

Ha tudjuk hogy jobb az "elektronikus" mert egy gyújtásidő alatt elszikrázza a himnuszt 4qvadtrillió AmperVoltal, de nem bízol benne és nem tartod szerelhetőnek útközben.
Hát legyen nálad egy megszakítós gyújtás amit bármikor vissza rakhatsz. (még az izzókészletbe is elfér)

Probléma megoldva.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.12.02. 22:48

Oksa, csak a fórum nagy hátránya, hogy nincs mimika, és élő szó, és mindíg attól félek, hogy valaki kioktatásnak vesz hozzászólásomat.Anno a Wartburgomba én is beledobtam 3 gyári megszakítót, és 10.000 km-ig nem kellett levenni az elejét, Trabimnál már csak a kínai találtam a boltokban, na az csattogott mint állat, fordulaton simult ki csak, ott meg a csapszeg hangja nyomta el a rádiót.Ettől függetlenül a világ legjobb autója volt.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.02. 22:42

Troster írta:
kupi írta:Srácok bocs,hogy bele szólok de nekem van már tapasztalatom elég sok ilyen csoda" gyújtással.A legtöbb használható talán még kicsivel jobb mind a gyári(lehet placebo hatás)de sok éves tapasztalattal én vissza alakítottam gyári megszakítosra a motorjaimat mivel ha gond van azt az út szélén is bármikor gyorsan olcsón szervizelhetem de erre nagyon ritkán volt példa( az MZ-m 138000km ez komoly!futott mióta nálam van és pont az ilyen csoda gyújtás halt meg egy meleg napon pár éve)a megszakító ha rendesen ellenőrizve van nagyon sokat kibír!És ami szempont ezek nem olcsó játékok inkább benzint vegyetek és motorozzatok egy nagyot.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.
Ez is egy vélemény.Anno kaptál bele gyári megszaggatót, kondit.Most tajvanifossal nem mész el vel csak 1-2 ezret aztán állítod.A gyárival ténylegesen lementem én is 10 ezret.
De 2012-ben egy egyszerű tranzisztorban meg lehet annyira bízni, hogy az nem fog összeomlani.Ennyi erővel akkor egy japánnal se induljunk el, mert túlmelegszik a Hall, vagy tranzisztor, fet, tirisztor, és akkor mi lesz?
Az Mz-nél van annyi előnyöd, hogy a megszakítóst nagyon kényelmesen az út szélén 15 perc alatt visszarakod, és mész tovább.
Nekem 1 éves Kawasakin a fesszabb durrant el Németországban, mégsem tettem rá másfajtát, ez benne van a pakliban.
Kupi nem ki oktatni akarlak, távol álljon tőlem, de a Gyula-báét nyúzom egy ideje, és tényleg semmi gond vele.
OK értelek bár én kicsit maradi nyugdíjas vagyok de tudom a világ nem ál meg,meg az is igaz nekem van még gyári alkatrészem egy raklappal mivel trabiztam is jó pár évet.
Dehogy haragszom ez a fórum jó itt ezért van,hogy meószúk a tapasztalatainkat.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.12.02. 22:31

kupi írta:Srácok bocs,hogy bele szólok de nekem van már tapasztalatom elég sok ilyen csoda" gyújtással.A legtöbb használható talán még kicsivel jobb mind a gyári(lehet placebo hatás)de sok éves tapasztalattal én vissza alakítottam gyári megszakítosra a motorjaimat mivel ha gond van azt az út szélén is bármikor gyorsan olcsón szervizelhetem de erre nagyon ritkán volt példa( az MZ-m 138000km ez komoly!futott mióta nálam van és pont az ilyen csoda gyújtás halt meg egy meleg napon pár éve)a megszakító ha rendesen ellenőrizve van nagyon sokat kibír!És ami szempont ezek nem olcsó játékok inkább benzint vegyetek és motorozzatok egy nagyot.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.
Ez is egy vélemény.Anno kaptál bele gyári megszaggatót, kondit.Most tajvanifossal nem mész el vel csak 1-2 ezret aztán állítod.A gyárival ténylegesen lementem én is 10 ezret.
De 2012-ben egy egyszerű tranzisztorban meg lehet annyira bízni, hogy az nem fog összeomlani.Ennyi erővel akkor egy japánnal se induljunk el, mert túlmelegszik a Hall, vagy tranzisztor, fet, tirisztor, és akkor mi lesz?
Az Mz-nél van annyi előnyöd, hogy a megszakítóst nagyon kényelmesen az út szélén 15 perc alatt visszarakod, és mész tovább.
Nekem 1 éves Kawasakin a fesszabb durrant el Németországban, mégsem tettem rá másfajtát, ez benne van a pakliban.
Kupi nem ki oktatni akarlak, távol álljon tőlem, de a Gyula-báét nyúzom egy ideje, és tényleg semmi gond vele.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.02. 22:31

Gyula-bá írta:
hell írta:jobban is félek ettől mint a megszakítóstól. Ha ez megdölik akkor ottmaradok míg a megszakítóst talán ha szerencsém van megbarkácsolom valahogy és hazahoz
+Kupi - nem kell félned, egy jól tervezett és kivitelezett el. gyújtás nagy valószínűséggel túléli magét a járművet de ha mégis meghibásodna az eredeti gyújtás (jó tervezés esetén) percek alatt vissza építhető.
Tudom én vissza is tettem.Bár én lehet nem értek hozzá de úgy tudom ezek azért vesznek fel áramot és itt a kérdés:a 6voltos TS ek amúgy is elég gyengécskék áram ügyileg nekem pl a Ts világítással gyengébb aksival már kihagyogatott alapjáraton világítással amit megszakítóval nem csinált.Tudom erre azt mondják gyenge a töltésem meg kábelek...Ujra van vezetékelve a töltése is tökéletes és a megszakival azóta lenyomtam kb 4000km.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kupi 2012.12.02. 22:36-kor.

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.02. 22:27

hell írta:jobban is félek ettől mint a megszakítóstól. Ha ez megdölik akkor ottmaradok míg a megszakítóst talán ha szerencsém van megbarkácsolom valahogy és hazahoz
+Kupi - nem kell félned, egy jól tervezett és kivitelezett el. gyújtás nagy valószínűséggel túléli magét a járművet de ha mégis meghibásodna az eredeti gyújtás (jó tervezés esetén) percek alatt vissza építhető.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.02. 22:18

Srácok bocs,hogy bele szólok de nekem van már tapasztalatom elég sok ilyen csoda" gyújtással.A legtöbb használható talán még kicsivel jobb mind a gyári(lehet placebo hatás)de sok éves tapasztalattal én vissza alakítottam gyári megszakítosra a motorjaimat mivel ha gond van azt az út szélén is bármikor gyorsan olcsón szervizelhetem de erre nagyon ritkán volt példa( az MZ-m 138000km ez komoly!futott mióta nálam van és pont az ilyen csoda gyújtás halt meg egy meleg napon pár éve)a megszakító ha rendesen ellenőrizve van nagyon sokat kibír!És ami szempont ezek nem olcsó játékok inkább benzint vegyetek és motorozzatok egy nagyot.
Ez az én saját véleményem és tapasztalatom de úgy érzem meg kellett osztanom veletek.De a ti döntésetek és ha van keret egy próbát megér.

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Troster » 2012.12.02. 22:03

kzolika1994 írta:Elvileg a pontosabb gyújtásidő és az erősebb szikra miatt jobban kéne menni-e nem? Több helyen is olvastam , hogy 15-25%-al erősebb lehet attól függően, milyen állapotban volt a megszakítós gyújtás.
Itt a Gyula-bá féle, csak ajánlani tudom.:
http://www.youtube.com/watch?v=Q68u7zM4AI0

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell » 2012.12.02. 22:01

Hát én nem tudom, de a megszakítóssal is elmentem több ezer kilómétert gond nélkül. Most gyári elektronikus van, ezzel még csak 3000 mentem el szintén gond nélkül. Valóban nincs ami kopik de jobban is félek ettől mint a megszakítóstól. Ha ez megdölik akkor ottmaradok míg a megszakítóst talán ha szerencsém van megbarkácsolom valahogy és hazahoz. :)

Gyula-bá
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 565
Csatlakozott: 2012.06.09. 12:50
MZ-d típusa: jawa634

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyula-bá » 2012.12.02. 21:45

gesszti írta:...egy szarul beállított megszakítós gyújtásnál tényleg jobb, de a megszakítósat is be lehet rendesen állítani.
- ez igaz, a különbség "csak" annyi, hogy az elektronikát nem kell a kopásból adódóan rendszeresen utána állítani és a megszakító hiánya miatt az üzembiztonsága jobb, a többit nem veszed észre, bővebben itt: http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=pfHlseBoTS

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2012.12.02. 21:26

kzolika1994 írta:Elvileg a pontosabb gyújtásidő és az erősebb szikra miatt jobban kéne menni-e nem? Több helyen is olvastam , hogy 15-25%-al erősebb lehet attól függően, milyen állapotban volt a megszakítós gyújtás.
Te még hiszel a mesékben?

...egy szarul beállított megszakítós gyújtásnál tényleg jobb, de a megszakítósat is be lehet rendesen állítani.

kzolika1994
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 64
Csatlakozott: 2011.05.24. 19:56
MZ-d típusa: Mz etz 125, etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kzolika1994 » 2012.12.02. 20:57

Elvileg a pontosabb gyújtásidő és az erősebb szikra miatt jobban kéne menni-e nem? Több helyen is olvastam , hogy 15-25%-al erősebb lehet attól függően, milyen állapotban volt a megszakítós gyújtás.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 7 vendég