Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.02.13. 14:46

nfefe írta:Az még mindig TIRISZTOR ! :)
Nem tirisztor! Tévedés! Ez egy tranzisztoros Hall jeladós gyújtáselektronika.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.13. 11:37

Főleg most amikor nem is megy :D
Befagyott a kikötőbe mint annak a rendje.
Gergő bácsi milyen a készülék?Hazataláltál vele?

Avatar
gergő
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
MZ-d típusa: ES250/2
Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergő » 2010.02.13. 11:29

bambi írta:
zsakfos írta: Ezt: =D> =D> =D> :smt038 :smt038 :smt038
Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra is :mrgreen:
De csak a komp után úszva! :smt033

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2010.02.13. 11:25

zsakfos írta:
Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem? :lol:
Ezt: =D> =D> =D> :smt038 :smt038 :smt038
Szerintem van esélye egy feláras Balatoni kompozásra is :mrgreen:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.13. 11:22

Devil írta:akkor meg van fejtve! mit nyertem? :lol:
Ezt: =D> =D> =D> :smt038 :smt038 :smt038

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.02.13. 11:20

akkor meg van fejtve! mit nyertem? :lol:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.13. 09:41

Devil írta:akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani :D
Persze hogy megszakitós volt hisz ez egy /1!
Az Etz generátor és a Trabi gyujtás már általam került bele.Nem bennemaradt a vezeték,hanem a vezetékelésnél direkt lett betéve 1-el több vezeték pontosan azért hogy megszakitósra lehessen pár perc alatt(akár az út szélén is)alakitani.Nekem van a motorban egy kis zacsiban megszakitó,bütyök,kondi.Még nem volt rá szükség,meg szerintem nem is lesz,de biztos ami biztos alapon sosem árt ha több lehetősége is van az embernek.

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.02.13. 09:31

akkor gondolom elotte megszakitos volt a motor es az egyik fele a megszakiton a méasik meg a trafon volt, csak mikor beraktak a jelados gyujtast nem huztak ki a vezeteket hanem bennemaradt, merthat barmikor joljohet ha vissza kell alakitani :D

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.13. 08:50

Devil írta:
zsakfos írta:Találós kérdés.
Mi lehet a bekarikázott be nem kötött vezeték szerepe?A vége szemes saru.

Kép
a vezetek masik fele hova megy? ezek altalaban testek szoktak lenni
A másik fele nincs be illetve lekötve sehova.Csak ugy van a levegőben mint ez a fele.
Könnyités:a trafó közelében van a másik vége. :-k

Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil » 2010.02.13. 08:43

zsakfos írta:Találós kérdés.
Mi lehet a bekarikázott be nem kötött vezeték szerepe?A vége szemes saru.

Kép
a vezetek masik fele hova megy? ezek altalaban testek szoktak lenni

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.13. 08:24

Találós kérdés.
Mi lehet a bekarikázott be nem kötött vezeték szerepe?A vége szemes saru.

Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.13. 08:11

jarumasz írta:zsakfos!
Ezt majd egyszer lemeózhatom? :mrgreen:
Természetesen.
Találtam egy fotót róla.
A képen nyilakkal jelöltem azt a 2 lyukat ami a 2 elektronika helyzete.Ha beszarik az éppen aktuálisan használt(mondjuk leég a tarnyó mert rajt hagytam a gyujtást) akkor odaforditom a másik lyukhoz azt kész.A kör az meg az alátétet jelöli ami az egészet betakarja és lefogja természetesen a csavarjával.
Ennél amegoldásnál a gyárival ellentétben nincs csapágyazás,ezért ez egyszerűbb megoldás szerintem.A tartólemezt kell elkésziteni,ráerősiteni a nyáklapot a Hall-al azt kész.

Kép

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2010.02.13. 00:58

zsakfos!
Ezt majd egyszer lemeózhatom? :mrgreen:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.12. 23:51

Azért az igazsághoz hozzátartozik hogy nem ezek az árak általánosak börzén.Waresz te szerencsésen kifogtad.
Kompletten inkább azt mondanám hogy 5-6000 ft az ára börzén.
Persze kilehet fogni olcsóbbat én nem mondom hogy nem,de azért nem az az általános.Szerintem!
Nekem Trabi cucc van a /1-en.Jól teljesiti a dolgát.Ott azért kell alakitgatni,de nagy segitség volt hozzá Waresz jó barátjának Peti74-nek a honlapja.Szóval ezt csak azért mondtam el hogy Trabi gyulával is megoldható a müzü.
Tulajdonképp még talán előnyösebb is.2 db gyujtóelektronikája van.Nekem megvan csinálva úgy hogy forditok a mágnesen,átkötök 1 vezetéket és már a másik résszel megyek tovább :D

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.02.12. 23:13

Ja, csak tudnám ki az a barom aki elindította a Tirisztort a világjáró útjára? sajna sokan meg átvették szájhagyomány útján.. a legrosszabb az hogy autósboltokba, és börzéken is így hangzik el a hibás megnevezés.

Lényeg: 20000ft-ért ne vedd még akkor se ha zsír új, és eredeti csomagolásában van.

Március 7. vasárnap. budapest pestszentlőrinci piac.

erre a börzére gyere el, és a megfelelő alkatrészeket összesen 3-8ezer forint között megkapod attól függően, hogy kitől veszed. ennél többet ne adj érte. Sub-bee valóban csinál hasonlókat, garanciával, be is szereli valószínűleg. nem akarom rontani az üzletét, de a semmivel sem rosszabb gyári cuccot meg lehet kapni tutira olcsóbban is, viszont meg van az esély arra, hogy zsákbamacska. én 700ft-ért vettem jeladót. szar volt benne a hall-ic. ez volt itthon, megoldottam. 500ft-ért vettem gyújtóelektronikát. ennek a vezetékei voltak alaposan méretre szabva(amúgy jó volt).. megint csak nem volt gond, úgyis egyedi vezetékezést csináltam a motorra. a jeladót pozicionáló alaplemezt 100ft-ért turiztam(nehezen romló cucc) M7es imbuszfejű csavart muszáj szerezni, mert a megszakítós cucchoz tartozó hatlapfejű nem hozzá. ez drága volt, 200ft.
más meg nem kell hozzá.
műszaki érzék kérdése.. beállításához érdemes indikátor órát használni.. más nem kell. aztán a csavarokat menetrögzítővel érdemes lekenni. aztán onnantól nyugodtan le lehet tojni az egészet, időtlen időkig jó. sose kell állítgatni. gyújtást nem szabad rajtafelejteni, mert a végtranzisztor hamarabb le szokott égni, mint a gyújtótrafó.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.02.12. 12:06

Még jó hogy egyetlenegy darab tirisztor sincs az etz-kben :wink:
Tranzisztor esetleg akad :) Írj Sub-ee nak ő csinál fasza gyújtáselektronikákat, egyik haverom is most vett tőle és \:D/
http://sites.google.com/site/muellerelectronics

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.02.12. 11:51

Az még mindig TIRISZTOR ! :)

Dárgo
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest XXI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dárgo » 2010.02.12. 11:39

HELLÓ

A segítségeteket és a véleményeteket szeretném kérni. Tirisztoros gyújásra szeretném átszerelni a hagymányos gyújtású ETZ 250-esemet. Utána néztem a dolognak, de igen kevés információt találtam. Amit sikerült kiderítenem az az, hogy kell 1/jeladó, 1/jelfogó tartó, 1/jelfogó. Körülbelül 20.000Ft-ba kerülnek ezek az alkatrészek. És most jön a kérdésem: csak ennyi alkatrészre van szűkség, vagy még ezen felül kell beszereznem további alkatészeket? Milyen átalakításokat kell végeznem a motoron, hogy jól működjön majd az új rendszer? Házilag megoldható vagy tapasztalattal rendelkező ember segítsége szűkséges az átépítéshez.


Előre is köszönöm a válaszokat :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Dárgo 2010.02.12. 11:58-kor.

Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1889
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 & 251
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu » 2010.02.11. 20:17

A vezetékes bicikli órák tökéletesen működnek, rádiósat sose tegyetek fel!

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.02.11. 19:48

nyakas írta:hali! en aluminiumbol keszitattem ,mert a vas azon a helyen rontja a magneses mezo kialakulasat! :wink:
a képen vasból lenne? :shock:
nem tudom... de ha az akkor nem hogy "nem jó megoldás" hanem kifejezetten ROSSZ! a mégneses mezőt a vas jóformán teljesen agyonüti. és mint indukciós fűtőlap elkezd melegedni:P

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.02.11. 19:42

az én generátor közdarab, és blokkmegmunkálásom is Zsakfos-éhoz hasonló. annyi különbséggel, hogy én a közdarab külső vastag élénél fogattam fel az egészet 3 csavarral. a blokkot nem vésővel szedtem ki, mint a német megoldásba, hanem CNC maróval. az eredmény olyan mint ami zsakfos képein látszik. igazából az ötletet tőle vettem, aztán a méricskélés már az én melóm volt. nem kis munka azért, akárhonnan is nézzük.

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.02.11. 18:37

Zsakfos!

Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.

Üdv:
P.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.11. 15:29

MP1!
Az én /1-ben hasonlóképpen van megoldva.
Ami nekem nem tetszik a Német kolléga megoldásásban,hogy kézzel alakitja ki a közbetét felfekvő felületét.Ha megnézi az ember a blokkot akkor látható hogy azon a részen nincs megmunkálva gyárilag a felület.Szóval én amondó vagyok hogy géppel érdemes mindenképp kiszedni a felesleget.Gondolom azt próbálja bemutatni hogy megoldható a dolog blokkszétszedés nélkül és gépi forgácsolás nélkül.
Teljesen feleslegesnek tartom hogy 8 csavarral fogatja fel a közbetétet.Minek?Bőven elég 4 is.Ami pozitivum hogy nagyon klassz méretezéses rajzot készitett.Nálam ugy oldottam meg hogy leszedettem egészen a szimeringig,így nem 1-1,5 mm vastag lett a közbetét alja hanem 5mm.Nekem a közbetét van ugymond a rugós biztositógyűrű helyett a szimeringnél.Igy géppel kiszedve tökéletes felfekvő felület van.Innen az oldalamról leszedhetsz 4 képet.http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.16Ha esetleg kell még kép,vagy bármi segitség csak irj,most tudok bármit mérni mert szét van kapva a blokkom.
Van még egy megoldás ezen kivűl,mégpedig a hegesztéses.Olyankor csak egy gyűrűt kell esztergáltatni,amit 2-3 bordához hegesztenek.Erről a Mester tudna bővebben nyilatkozni,mert én is nála láttam.A módszer egyszerűbb,de legalább olyan hatásos.
Ja még annyit hogy nekem is aluminiumból van a közbetét.Több szempontból is abból érdemes csináltatni.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2010.02.11. 11:12

bladzser, vezetékes óránál nem csinál ilyet. Nálam. (Cateye, vagy milyen márkájú van nekem)

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2010.02.11. 07:18

hali! en aluminiumbol keszitattem ,mert a vas azon a helyen rontja a magneses mezo kialakulasat! :wink:

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.02.11. 00:58

A honlap címe így helyes: .http://www.mz.cx/technik/adapterring/
Ez pedig a kezdőlap: http://www.mz.cx/

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.02.11. 00:51

Sziasztok!

TS 250/1 generátorosra átalakításáról találtam néhány képet egy német lapon. (www.mz.cx/technik/)
Aki már csinált ilyet, nyugodtan minősítse a megoldást és a kivitelezést (gondolom kimarni, vagy esztergálni szebb lenne), és esetleg tegye közkinccsé a saját -szebb, iparosabb- megoldását.

Üdv:
P.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2010.02.10. 23:43

Zoli86 írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Igen.Elfér.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.02.10. 21:12

Próbálj meg egy zavarszűrős gyertyapipát szerezni. Az általában megoldja az ilyen zavarokat. Bár szerintem akkor se lesz tökéletes. Ráadásul a zavarszűrős pipák gyakran zárlatosak lesznek. Szerintem inkább egy vezetékes órára cseréld re.

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.02.10. 21:01

baloldalra van szerelve mind a két kütyü... más valakinek még ötlet :-k
Vagy neked még vmi tipp/elgondolás?

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.10. 20:32

bladzser írta:Ide írom a gondom mert jórészt elektronika.
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.

Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.

Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.

Köszi előre is!
Szerintem a generátorral ellentétes (azaz a bal) oldalra szereld mind az órát, mind a jeladót.

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.02.10. 19:12

Ide írom a gondom mert jórészt elektronika.
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.

Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.

Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.

Köszi előre is!

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.10. 14:59

Zoli86 írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Ezt a fórumot olvasd végig, néhányan már leírták a mikéntjét.

Avatar
Zoli86
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.02.10. 13:17
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Pest-megye, Dunakeszi

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zoli86 » 2010.02.10. 13:26

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.02.09. 21:18

Köszi!
Van itthon trabant kilométeróra... megnézem abban :))

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2627
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2010.02.09. 21:10

bladzser írta:Helló!
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
...csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?
Ha a "kilógó cső" benne van az órában, baromi egyszerű a dolgod: bontókban lehet kapni Trabant, Wartburg, IFA műszerfalhoz való foglalatot, izzókkal együtt. Én 4 hónapja vettem 200 Ft-ért 10 db-ot, égőstől.
Hál'stennek, a KGST legalább erre jó volt. Minden keletnémet verdában ugyanaz a (talán BA7-es foglalatú izzó volt. A régebbiekben 6, az újabbakban 12V, 2W. Még a Roburban is!

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.02.09. 21:09

Akkor jó, az a kis kiálló cső megvan 2db van a háttérvilágításnak... egymással szembe, kis bemetszés van rajta...

Na és izzót honnét tudnék bele szerezni?

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.02.09. 20:57

bladzser!

A foglalat egy "cső" ami rá van erősítve az óra lemezburkolatára, ha nincs meg, esetleg valami hasonlót lehet rá forrasztani, de egyszerűbb ha szerzel egy olyat amin rajtavan.

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.02.09. 20:44

Helló!
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
Ilyet hannan tudnák szerezni, illetve ez az égő hány W-os?

http://www.vatera.hu/mz_ts_fordulatszam ... 61156.html

Itt egy kép mire gondolok. A képen látható óra nem az enyém...

Az enyém fordulatszámmérő óra ETZ-re való, az index és a refrektor visszajelző benne van és működik, csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?

Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás » 2010.02.09. 18:37

nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.

Waresz!
Ez igen, sajnos igazad van. Akinek nem tetszik az MZ megoldása, az akár másik motort is kereshet. Elavult, régi és megbízható technika. Ez az MZ. Ilyen és kész, van jobb, szebb, erősebb, de MZ-bb nincs.
Nem kell suszterolni és kókányolni, meg kell szerelni.

Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco » 2010.02.09. 00:08

Az enyem is ugy van megcsinalva mint a Killere` csak en egyszeruen odaforditottam a sarut mint Alfa, es 2 eve hibatlanul megy...

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.02.08. 20:50

waresz a zúzdában van egy reakcióm Neked.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.02.08. 20:39

MP1 írta:Uraim!
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!

Kép

Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.

További szép napot!
P.
ez gyŐŐŐNYÖRŰŰŰ!!!!! gratulálok HANS-nak, hogy így összehozta! drót, kapcsoló, awab bilincs.. tökély. 3 dolog hiányzik a hibátlan összképhez:
hilti szalag, popszegecs, és az elmeradhatatlan stupekkirály: ZÖLD-SÁRGA SZIGSZALAG. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.02.08. 20:36

igazából a simson-on látható megoldás ugyanazt az elvet követi, mint ami belül van, annyi különbséggel, hogy kívűl van mindenféle dzsuvának kitéve. meglepő amúgy hogy ilyen retkesen is működik. azért van gyárilag belül, hogy ne kapjon annyi koszt.

szokták mondani, lustaság fél egészség,de egy villára erősített húzókapcsoló sokkal nagyobb munka összességében, mint kiszedni a hátsó kereket, alaposan leganézni mindent csapágyakat megkenni, betéteket finoman átcsiszolni, dobot is, és a féklámpa kapcsolót kiszerelt állapotban letesztelni, beállíthatóvá tenni, és aztán meg beszerelve kívűlről beállítani.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2010.02.08. 16:57

waresz!

Nézz át a Zúzdába! :twisted: :D

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.02.08. 13:31

Az előbb kihagytam egy lényeges dolgot, így kicsit félreérthető volt amit írtam.
Tehát:
Az állítócsavart magasítottam meg, annak az elhajlított fejére forrasztottam a kis rézlapkát (nem a lemezre).
P.

MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 » 2010.02.08. 10:36

Uraim!
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!

Kép

Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.

További szép napot!
P.

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2010.02.08. 09:41

waresz írta:
punisher írta:Én így applikáltam fel :roll: :
Kép

Kép

Kép

Hát ennyi! :mrgreen:
JÉZUSMÁRIASZENTJÓZSEFURAMIRGALMAZZ!!!! :D :D :D :D

ez aztán a kendácsolás!
a képeken több elem érdekes számomra:

1. egyszerűen nem tudom miért kell ennyit szídni mindenkinek azt a fékdobba épített féklámpakapcsolót, mert azzal ugyan nincs semmi gond.
nekem még az első fékdobban is a gyári(nagyon ritka) lemezes érintkezőjű féklámpakapcsoló van. egyszer rendbe kell rakni, el kell vele tökölni pár percet a beállítással, és megint jó 10évig.

láttatok már 638as jawa féklámpa kapcsolót? külön bowden van az első fékkarhoz odahúzva. igen, ez nem átverés! amikor az első féket húzzák, akkor két bowdent húz a kar(dupla súrlódás) az egyik megy a kétkulcsos első dobhoz, a másik meg az ülés alá dugott féklámpa húzókapcsolóhoz. ugyanígy külön bowden a hátsó fékrudazattól is. majd ezek ilyen trükkös "ki nem akadós" összeköttetéssel találkoznak a féklámpa kapcsolónál. MINDEZ GYÁRILAG! ahogy elnézek itt egy-két ötletet, lassan eljutunk erre a keservesen siralmas szintre. minek kell eddig bonyolítani? ha valaki nem elégedett a rendszerrel, akkor azzal teheti örök életűvé, hogy kirelézi az ülés alatti csokiknál a féklámpát, és kész.

2.az már tényleg izgi, hogy a csillivilli ÍZIRÁJDER DZSOPPEROS űrdizályn hátsó lábtartó hogy megy a rozsdás lábtartóvashoz?

bocsánat, nem akartam senkit sem megsérteni, de már napok megy a féklámpán a huzavona.

a látott megoldások mind kényszermegoldások.. nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.

van egy hülye ismerős. trabiját elektromosan rendszeresen karbantartja. ha valami kontakthiba létrejön, akkor az aksitól behúz egy + szálat, és merev kék szigetelős aludróttal odavezeti a hibás fogyasztóhoz, majd örül, hogy megcsinálta. a pozitív akkusaru valódi gócpont. a müszerfal alatt én nem igazodok ki, pedig mindig is ez volt a hobbim. ha felszedjük a padlószőnyeget, mindenfelé megy a kék drót :D :D :D már lassan minden megy gyújtás nélkül külön-külön.. mindenféle(ahány darab, annyi fajta) billenőkapcsolókkal van telefurkálva a műszerfal. ez is megoldás. csak épp szar.

amúgy úgy tökély az összes módosítás, ha végig van tekerve zöld-sárga szigetelőszalaggal legalább fél centi vastagon. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

még egyszer bocsi!
Júj ,ez csúnya volt waresz, ne szóljuk le így klubtársaink munkáit.

Srácok, ha jó fékkapcsoló kell, ugye a gyári elég problémás, főleg utángyártott fékgombákkal. ha már kicsit koszos, nem érintkezik rendesen, stb.

Használjatok fékkapcsolónak egy mágnest, egy REED kapcsolót és egy relét, innen kezdve, ezt el tudjátok úgy rejteni, hogy nem is fog látszani a féklámpakapcsolótok, bírja a koszolódást, a vizet, a sarat, szinte soha sem megy tönkre, ellenben az ilyen kapcsolókkal, mert ezek is beáznak és oxidálódnak.

Üdv.:Sub-ee

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2010.02.08. 03:20

punisher írta:Én így applikáltam fel :roll: :
Kép

Kép

Kép

Hát ennyi! :mrgreen:
JÉZUSMÁRIASZENTJÓZSEFURAMIRGALMAZZ!!!! :D :D :D :D

ez aztán a kendácsolás!
a képeken több elem érdekes számomra:

1. egyszerűen nem tudom miért kell ennyit szídni mindenkinek azt a fékdobba épített féklámpakapcsolót, mert azzal ugyan nincs semmi gond.
nekem még az első fékdobban is a gyári(nagyon ritka) lemezes érintkezőjű féklámpakapcsoló van. egyszer rendbe kell rakni, el kell vele tökölni pár percet a beállítással, és megint jó 10évig.

láttatok már 638as jawa féklámpa kapcsolót? külön bowden van az első fékkarhoz odahúzva. igen, ez nem átverés! amikor az első féket húzzák, akkor két bowdent húz a kar(dupla súrlódás) az egyik megy a kétkulcsos első dobhoz, a másik meg az ülés alá dugott féklámpa húzókapcsolóhoz. ugyanígy külön bowden a hátsó fékrudazattól is. majd ezek ilyen trükkös "ki nem akadós" összeköttetéssel találkoznak a féklámpa kapcsolónál. MINDEZ GYÁRILAG! ahogy elnézek itt egy-két ötletet, lassan eljutunk erre a keservesen siralmas szintre. minek kell eddig bonyolítani? ha valaki nem elégedett a rendszerrel, akkor azzal teheti örök életűvé, hogy kirelézi az ülés alatti csokiknál a féklámpát, és kész.

2.az már tényleg izgi, hogy a csillivilli ÍZIRÁJDER DZSOPPEROS űrdizályn hátsó lábtartó hogy megy a rozsdás lábtartóvashoz?

bocsánat, nem akartam senkit sem megsérteni, de már napok megy a féklámpán a huzavona.

a látott megoldások mind kényszermegoldások.. nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.

van egy hülye ismerős. trabiját elektromosan rendszeresen karbantartja. ha valami kontakthiba létrejön, akkor az aksitól behúz egy + szálat, és merev kék szigetelős aludróttal odavezeti a hibás fogyasztóhoz, majd örül, hogy megcsinálta. a pozitív akkusaru valódi gócpont. a müszerfal alatt én nem igazodok ki, pedig mindig is ez volt a hobbim. ha felszedjük a padlószőnyeget, mindenfelé megy a kék drót :D :D :D már lassan minden megy gyújtás nélkül külön-külön.. mindenféle(ahány darab, annyi fajta) billenőkapcsolókkal van telefurkálva a műszerfal. ez is megoldás. csak épp szar.

amúgy úgy tökély az összes módosítás, ha végig van tekerve zöld-sárga szigetelőszalaggal legalább fél centi vastagon. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

még egyszer bocsi!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.02.08. 00:21

KILL3R etz írta:zsakfos!

Én voltam az. Ha zozinak nem is kell, azért felteszem. Hátha valakit megszáll az ihlet. :D
Kép

Kicsit retkes... :oops: :D
Én is így csináltam, de még ennyi anyagot se használtam fel hozzá. Magt a sarut hajlítottam kicsit elfelé, és úgy forgattam h fékező állapotban hozzáérjen, nem fékezőben meg ne. Semmi plusz alkatrész, azóta tökéletesen megbízható, esőben is 8)

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 10 vendég