Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.26. 14:12

Na ott Veszprém környékén ahol te laksz ott meg egyenesen királyság lenne ha volna olyan villamossági bolt ahol ilyenek vannak.Közel van nekem. :D

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.26. 14:06

zsakfos írta:
nfefe írta:
Közben leesett melyik is az ami neked kell. Nekem is itthon a Simson :)
Megkérdezek pár ismerőst kábel ügyben...

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.26. 13:24

nfefe írta:
zsakfos írta:
Ha jól gondolom akkor neked zsugorcső kell. Simsonokban elvileg azzal dolgoztak.
Nem!
A zsugorcső az más!
Itt egy kép!Kép
A zsugorcső az amivel a kilépő sok szines vezetéket "odaragasztják"(ez nem szószerint értendő)a fekete kábelkőpenyhez(ami nekem kéne).
Nekem egy jó villamossági bolt cime is elég lenne akár Pesten is,sőt valami olyan hely kéne ahol szines vezeték is kapható méterben.Itt nem az általános szinekre gondoltam,hanem ilyesmi mint pld a lila,sárga,barna,rózsaszin,meg mittudomén.
Itt felénk van fekete,piros,kék azt kakukk.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.26. 12:23

zsakfos írta:
Ha jól gondolom akkor neked zsugorcső kell. Simsonokban elvileg azzal dolgoztak.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.26. 10:55

Emberek!

Tud valaki olyan boltot,ahol lehet venni olyan kábelköpenyt,amibe belehet huzkodni a vezetékeket?
Itt Siófokon néznek rám nagy szemekkel hogy mit akarok.Mindenáron a falba vakolat alá való csöveket mutogatnak.Kérdeztem a mipoláncsövet(remélem jól irtam a nevét),de az csak átlátszóban van,nekem meg feketében kéne.
Van egy Simsonom amit csinálgatok.
A vezetékei még gyáriak és jó állapotúak,viszont a külsö fekete köpeny az évek alatt kikeményedett és sok helyen csúnyán töredezett.
Ja és még annyit ha van ilyen köpeny,akkor annak mi a rendes neve?Hogy kell kérni?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.11.26. 01:47

waresz írta:
csdani írta:Hello Subee, meg minden elekto guru!
tirisztor az életbe nem volt MZ-be. gyárilag is hall jeladós TRANZISZTOROS gyújtás van benne. ebbe előgyújtás szabályzót tök egyszerű beszerelni: a jeladó és a gyújtó elektronika közé kell beiktatni. IGC néven forgalmaz ilyet a roxel nevü cég. számítógépen programozható. alap hogy elektronikus feszültség szabályzó kell hozzá. sokminden zavarra érzékeny. 20000ftból biztos kihozható az atrakció, de mire kikísérletezel egy normális beállítást, addig megöregedsz. a motor élettartama javul némileg, fogyasztás is kis mértékben(szerintem néhány decivel lehet csak jobb) a motor egyenletessége tovább javul, kissebb fordulaton válik használhatóvá, míg magasabb fordulaton torpan meg, vibrációk enyhülnek, stb..... de ha nincs rendesen beállítva, akkor rosszabb is tud lenni, mint egy átlag megszakítós gyújtás. én még egy ideig nem fogok kisérletezni ilyesmivel, de tervbe van. ETZ-nek nagyon jót tesz, javít a 4 felömlőből adódó rugalmatlanságán. TS-t meg még jobabn meg lehet bolondítani vele, de tényleg nehéz. jó volna fékpadon hangolni.
Legrosszabb esetben beállítasz neki fix 3 mm-t és úgy is el fog menni :D
Amúgy a fékpad ilyenkor alap, de szerintem kibérelni egyet nem kerül annyira sokba. ott 1-2 óra alatt ki lehet kísérletezni valami jót, sőt külföldi mz clubokon akik kicsit nagyobb tételben tolják (pl az angol elég durva :twisted: ) szerintem nem hadititok egy jó előgyújtás görbe, ott is meg lehet kérdezni.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.26. 01:18

csdani írta:Hello Subee, meg minden elekto guru!

A programozható előgyújtásról szeretnék érdeklődni
Mennyiből áll a tirisztoros 251-est átalakítani Hall-jeladóssá, aztán beépíteni ezt a kütyüt?
Mennyiről indul, és meddig megy fel optimálisan az előgyújtás értéke( a vezérlésbe nem lett piszkálva)
Valami kézzelfogható eredményt el lehet vele érni(mennyivel javul a nyomatékrugalmasság, fogyasztás részterheléssel, meg ilyenek)
Egy ilyen átalakítás mit kóstál?
tirisztor az életbe nem volt MZ-be. gyárilag is hall jeladós TRANZISZTOROS gyújtás van benne. ebbe előgyújtás szabályzót tök egyszerű beszerelni: a jeladó és a gyújtó elektronika közé kell beiktatni. IGC néven forgalmaz ilyet a roxel nevü cég. számítógépen programozható. alap hogy elektronikus feszültség szabályzó kell hozzá. sokminden zavarra érzékeny. 20000ftból biztos kihozható az atrakció, de mire kikísérletezel egy normális beállítást, addig megöregedsz. a motor élettartama javul némileg, fogyasztás is kis mértékben(szerintem néhány decivel lehet csak jobb) a motor egyenletessége tovább javul, kissebb fordulaton válik használhatóvá, míg magasabb fordulaton torpan meg, vibrációk enyhülnek, stb..... de ha nincs rendesen beállítva, akkor rosszabb is tud lenni, mint egy átlag megszakítós gyújtás. én még egy ideig nem fogok kisérletezni ilyesmivel, de tervbe van. ETZ-nek nagyon jót tesz, javít a 4 felömlőből adódó rugalmatlanságán. TS-t meg még jobabn meg lehet bolondítani vele, de tényleg nehéz. jó volna fékpadon hangolni.

Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csdani » 2009.11.25. 22:33

Hello Subee, meg minden elekto guru!

A programozható előgyújtásról szeretnék érdeklődni
Mennyiből áll a tirisztoros 251-est átalakítani Hall-jeladóssá, aztán beépíteni ezt a kütyüt?
Mennyiről indul, és meddig megy fel optimálisan az előgyújtás értéke( a vezérlésbe nem lett piszkálva)
Valami kézzelfogható eredményt el lehet vele érni(mennyivel javul a nyomatékrugalmasság, fogyasztás részterheléssel, meg ilyenek)
Egy ilyen átalakítás mit kóstál?

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.23. 11:19

Köszi a tippet, tényleg lehet sz@r az akku.
Ezelőtt 9Ah-s Varta volt benne, ez most egy 5Ah-s Unibat.
Közelébe se volt a 13V-nak egy óra töltés után, de reméltem még tölt rá a moci. ](*,)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.23. 00:15

Gyurmooo írta:Szerelési kézikönyv alapján arra gondoltam, hogy ebben a nedves időben a reggeli pára (amit a motorról letöröltem deciben mérhető volt) okozott kisebb rövidzárlatot, a fesz.szab. csatlakozóin. Szoli után töltöttem az akksin, mert nagyon gyenge volt. Nem értem amúgy, mert alig pár hónapos az akku.
A töltés az jó, rá is mértem, és a fesz.szabályzót is állítottam. 14,2 fölé még magas fordulaton sem megy lámpa nélkül.
De mégis nem nagyon veszi a töltést, mire hazaértem, már ki-kihagyott a gyújtás... :evil:
Sajnos attól,hogy új az aksi,még lehet rossz,terhelésen mérd meg,mennyire tartja az feszültséget.A sima olcsó aksikra fél év a gari általában,így hát mielőbb vidd vissza cserére,ha rossz.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.22. 23:09

Szerelési kézikönyv alapján arra gondoltam, hogy ebben a nedves időben a reggeli pára (amit a motorról letöröltem deciben mérhető volt) okozott kisebb rövidzárlatot, a fesz.szab. csatlakozóin. Szoli után töltöttem az akksin, mert nagyon gyenge volt. Nem értem amúgy, mert alig pár hónapos az akku.
A töltés az jó, rá is mértem, és a fesz.szabályzót is állítottam. 14,2 fölé még magas fordulaton sem megy lámpa nélkül.
De mégis nem nagyon veszi a töltést, mire hazaértem, már ki-kihagyott a gyújtás... :evil:

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.22. 19:44

Gyurmooo írta:Halihó!
Akadt egy olyan problémám ma reggel (pont f@sz@ az időzítés, mert szoliba jöttem), hogy kiégett a generátor biztosíték. (3A-es, késes ez volt a legkisebb, amit kaptam) Ugyan gyorsan orvosoltam a bajt, de azért jó lenne tudni, mi szokta okozni az ilyet. ](*,)
Gondoltam még akksival bejövök, de a sok állás után annyira le volt merülve, hogy úgy egy km után "ledadogott" a gép, csupán helyzetjelzővel is. Ez külön "élvezet" volt a ködben 10m-es látás mellett... :evil:
Lehet nem is komoly a baj, de ha valaki tudna tanácsot adni merre kezdjem keresni a baj forrását, jó néven venném. :mrgreen:
Nem szeretném a generátort leégetni...
Arra gondoltam, hogy ebben a t@kony párás időben valahol keletkezett egy rövidzár, de hol? A biztosíték tábla tökéletesen le van szigetelve, az egyenirányító diódasor elvileg lakkozott, a fesz.stab. is zárt. Persze ettől még lehet a csatlakozók között zárlat...
Köszönöm!
Gyurmooo
ha gyári értékű üvegbizti kimegy, akkor már elég csúnyán túltöltött a gép, vagy az aksi cellazárlatos, vagy nagyon lemerült. amúgy meg ne félj, nem ég le a generátor csak úgy, hiphop.

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.20. 10:32

Halihó!
Akadt egy olyan problémám ma reggel (pont f@sz@ az időzítés, mert szoliba jöttem), hogy kiégett a generátor biztosíték. (3A-es, késes ez volt a legkisebb, amit kaptam) Ugyan gyorsan orvosoltam a bajt, de azért jó lenne tudni, mi szokta okozni az ilyet. ](*,)
Gondoltam még akksival bejövök, de a sok állás után annyira le volt merülve, hogy úgy egy km után "ledadogott" a gép, csupán helyzetjelzővel is. Ez külön "élvezet" volt a ködben 10m-es látás mellett... :evil:
Lehet nem is komoly a baj, de ha valaki tudna tanácsot adni merre kezdjem keresni a baj forrását, jó néven venném. :mrgreen:
Nem szeretném a generátort leégetni...
Arra gondoltam, hogy ebben a t@kony párás időben valahol keletkezett egy rövidzár, de hol? A biztosíték tábla tökéletesen le van szigetelve, az egyenirányító diódasor elvileg lakkozott, a fesz.stab. is zárt. Persze ettől még lehet a csatlakozók között zárlat...
Köszönöm!
Gyurmooo

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.15. 14:06

Köszönöm!

Akkor sajnos csere... :?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.15. 13:54

KILL3R etz írta:Üdv!

Kis segítséget kérnék:
Az üres-visszajelzőt hogy kell beállítani, vagy megbizonyosodni róla hogy működik?
Nem állítható,ha nem működik csere.Amúgy testet kapcsol és ha kikötöd,és testeled akkor világítania kell.ha nem akkor valószínű,hogy nem a kapcsolóban van a hiba.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.15. 13:48

Üdv!

Kis segítséget kérnék:
Az üres-visszajelzőt hogy kell beállítani, vagy megbizonyosodni róla hogy működik?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.11.14. 22:47

A GPS-emhez bekötöttem egy szivargyújtó aljzatot, nemigazán lehet ezt elrontani, mégis sikerült vmit. :)
Minden jónak tűnt, bedugom a töltőt, világít szépen a gps led-je is, aztán bekapcsoltam és elkezdett villogni a töltésjelző led mind az adapteren, mind a gps-en és kis idő múlva már nem is töltött. Az adapter jelzőfénye halványan pislákolt csak.

Előzőleg próbáltam autóban akkor működött, a villogás után egyből átraktam kocsiba, de ott is villogott, aztán kipurcant a töltő, a gps-nek nincs baja.
Ötlet? :)

Töltőt szétszedtem, nemlátok semmi rendellenességet, a biztosíték is ép.

Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó » 2009.11.13. 21:05

Szerintem is szimering lesz,de ez már egy másik topic témája :!:

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2009.11.13. 18:42

Kösz a válaszokat! Lehet főtengely szimering probléma az is, hogy folyik fel az olaj a blokkon keresztül ott, ahová be van csavarva a fordulatszámmérő spirál? Mert kb. azóta szarakodik a gyertya, amióta ez van. De ez az olajfelfolyás van amikor megáll, aztán megint elkezdi, de a gyertya is van amikor bírja napokig, aztán megint rossz. Összefüggést érzek, de hozzáértő tanácsa kellene! Köszönöm a válaszokat és a türelmet továbbra is!

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.11.13. 17:03

ez szerintem is egy kicsit erős :)
Nézzétek meg az arol2t teljesítményszintjét és az összes többi olajét.
pl.:

Arol 2T:
API-TA

MOL Dynamic Sprint 2T:
API TC+
JASO FC
CEC TSC-3
ISO-L-EGD

Bocs egy kicsit off lett.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.11.13. 09:43

waresz írta:az én gépembe(ha muszáj lenne) bátran öntök 1:10es arol2T keveréket, és nyugodtan indulok hosszabb útra is tartalék gyertya nélkül. szóval gyertyabeköpés, és keverékolaj közötti összefüggés szerintem hülyeség.
no comment :smt082 :smt003

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z » 2009.11.13. 01:00

waresz írta: vagy valami fos szimering lett beletéve felújításkor
a fos szimmering azert nem olyan rossz :P amugy egyetertek, hogy ha bekopi folyamatosan , nem megoldas a keveresi arany csokkentesevel elkendozni a problemat, mas bibi lesz

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.12. 23:40

akos02 írta:Üdv minenkinek! Azt szeretném kérdezni, hogy mi a teendő akkor, ha a motorom (MZ-ETZ 125) állandóan beköpi a gyertyát? Eddig 260as Isolator gyertya volt benne, arra számítottam, hogy azér rossz, mert túl magas a hőérték. A mai nap vettem egy 225-ös szintén Isolátor gyertyát, és ugyanúgy beköpi. Szerintetek gyűjtást kell majd állítani? A válaszokat előre is köszönöm!
az én gépembe(ha muszáj lenne) bátran öntök 1:10es arol2T keveréket, és nyugodtan indulok hosszabb útra is tartalék gyertya nélkül. szóval gyertyabeköpés, és keverékolaj közötti összefüggés szerintem hülyeség. szimeringhiba már valószínűbb. főleg ha még bontatlan a blokk, vagy valami fos szimering lett beletéve felújításkor. túl kicsi előgyujtás is lehet gond, de ezzel csak megszakítós rendszernél kell foglalkozni. itt a kopással arányosan egyre kissebb az előgyujtás. gyertyahézagot érdemes még megvizsgálni. légszűrő tiszta-e stb.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.11.12. 22:52

Akos02! Szasz!
Próbálj valami jobb minőségű olajat! Szintetikusat, félszintetikusat.
vagy más márkájú gyertyát (NGK,Bosch) helyes hőértékkel!

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2009.11.12. 22:37

1:50es keveréket használtam mindig, de eljött ez a gyetyabeköpős időszak, és én is gondoltam arra, hogy esetleg 1:60as kéne egy ideig. Kiőróbáltam, de nem változott. Az olajat pontosan nem tudom h milyen, valami gyengébb minőségű, azt tudom, de nem hiszem h ez lenne a baj, mert amikor jól működött, akkor is ugyanilyen olajam volt. Egyébként még soha nem volt gyújtásproblémám, nem is tudom hogy pontosan hogy tudnék meggyőződni róla, hogy jó-e, vagy sem, úgyhogy szívesen fogadom a lépéseket, tanácsokat:D. Köszönöm a segítséget!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.12. 20:25

akos!

Lehet gyújtás is, de szimmering is. Előbb nézd meg a gyújtást.
Ha az rendben van akkor esetleg átszív a kuplung oldali szimmeringen.
Esetleg még lehet hogy túl dús a keverék. Milyen arányba keversz milyen olajjal?

Avatar
akos02
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Baracs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: akos02 » 2009.11.12. 20:21

Üdv minenkinek! Azt szeretném kérdezni, hogy mi a teendő akkor, ha a motorom (MZ-ETZ 125) állandóan beköpi a gyertyát? Eddig 260as Isolator gyertya volt benne, arra számítottam, hogy azér rossz, mert túl magas a hőérték. A mai nap vettem egy 225-ös szintén Isolátor gyertyát, és ugyanúgy beköpi. Szerintetek gyűjtást kell majd állítani? A válaszokat előre is köszönöm!

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.12. 14:26

Próbált már valaki MZ re más motor gyújtását felrakni? Lehetőleg nem babettáét :)
Mondjuk valami robogó gyuszit? A teljesítmény miatt agyalok ezen. A Trophyn az első pilács nekem elég gyenge.

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.11.11. 21:26

sunbim, Zsakfos!

Köszönöm nektek!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.11. 12:53

sunbim írta:
zsakfos írta:Srácok!
Kéne egy kis segitség.
Akinek elektronikus gyujtása van az Etz-ben az nem tudná esetleg lemérni,vagy ha tudja akkor megmondani a jeladó alatti távtartó méreteit?Az a kis csődarab!
Nagyon kéne.Előre is kösz!
Üdv Zsakfos!
Küldök 1-2 képet, és méreteket. Remélem még aktuális!
Hall-os gyújtást teszel fel? =D>
Bölcs döntés! :mrgreen:

Kép

Kép
Nagyon szépen köszönöm.Még abszolút aktuális.
Nem nekem van szükségem rá hanem kobraCode klubtársnak,csak én csináltatom neki esztergályossal.Nekem Hallos a gyujtásom,de Trabanté.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2009.11.10. 23:46

zsakfos írta:Srácok!
Kéne egy kis segitség.
Akinek elektronikus gyujtása van az Etz-ben az nem tudná esetleg lemérni,vagy ha tudja akkor megmondani a jeladó alatti távtartó méreteit?Az a kis csődarab!
Nagyon kéne.Előre is kösz!
Üdv Zsakfos!
Küldök 1-2 képet, és méreteket. Remélem még aktuális!
Hall-os gyújtást teszel fel? =D>
Bölcs döntés! :mrgreen:

Kép

Kép

ROLYMOTO
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.11.09. 21:26
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ROLYMOTO » 2009.11.10. 14:01

Köszi szépen :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.09. 22:04

ROLYMOTO írta:Hali
Valaki megtudná mondani hogy lehet leszedni a 125-ös ETZ forgórészét,választ előre is köszi
A forgórész közepében van egy 10-es menet.Na oda behajtasz egy hosszabb 10-es csavart és letolod vele a főtengelyről.

ROLYMOTO
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.11.09. 21:26
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Nagykőrös

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ROLYMOTO » 2009.11.09. 21:27

Hali
Valaki megtudná mondani hogy lehet leszedni a 125-ös ETZ forgórészét,választ előre is köszi

Avatar
Bartucz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2008.10.14. 16:37
MZ-d típusa: Simson S51B 1-3-H
Tartózkodási hely: Budapest, XVI.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Bartucz » 2009.11.07. 23:50

Hali!

Megépítettem a Sub-ee féle gyújtást, Simson-hoz. Csakhogy már az asztalos próbánál elakadtam... Ilyen szisztéma alapján építettem össze, ha megtenné valaki, megmondaná, hogy így működnie kéne-e?
Kép

Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee » 2009.11.06. 12:03

Andrá$ írta:hmm.. halogén 6V égő mennyivel jobb a fénye mint a gyárinak? :roll: :mrgreen:
Sokkal!!! Horhausnak is és ajánlottam és ajánlom bárki másnak is, mert nagyon jó. De ne feledd, hogy halogén foncsor is kell hozzá.

Üdv.:Sub-ee

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.11.06. 03:40

Faszák a képek :D
Azért elég szélsőséges eset a karbifagyás, mz-nél nem hiszem hogy lehetséges, a henger felőli levegő melegíti eléggé.
Én fenntartom hogy hidegben jobban megy mint melegben.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.06. 00:40

csikin írta:Mi a címe ennek a Füstölők honlapjának? Kíváncsi vagyok :)
fustolok.atw.hu és itt a menüsávba "saját fotók" , azon belül "15-waresz" és azon belül van több mappa, ezek közül jelenleg érdekes: "pereggyes" és "kesz peregy" ott vannak képek.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.06. 00:10

csikin írta:
waresz írta:Alfa!

neked ha jól emlékszem direktszűrőd van, ez különösen kényes a hidegre. márpedig most hideg van, ne csodálkozz, várd meg a meleget, és jó lesz.. nekem a hegyezett wartburg télen kb 20lóerővel kevesebbet tud :D
A hidegtől elvileg jobban kéne mennie nem?
Több oxigén jut az égéstérbe, mert kisebb a levegő térfogata.
De dúsabb keverék is kell hozzá.
meg is válaszoltad magadnak :D

hát igen, több benzin kéne, de ott van egy rossz tényező, hogy a porlasztón áterőltetett hideg levegő baromira lehűti a porlasztót. ha jól tudom, a hűtőgép elv itt meg is jelenik. a nagysebességű amúgy is hideg levegő pl nálam a "direkt"szűrős piszkált vartyogónál, nulla fokba, meleg motornál, egy 10perces hajkurászás után a porlasztó egymerő jég volt kívűlről. a rá lecsapódó vízpára remekül ráfagyott.. ne mindegy, lényeg az hogy egy fagyos porlasztótorokba a benzin nagyrésze lecsapódik. ezért nem jó a hideg levegő.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.11.05. 04:02

waresz írta:Alfa!

neked ha jól emlékszem direktszűrőd van, ez különösen kényes a hidegre. márpedig most hideg van, ne csodálkozz, várd meg a meleget, és jó lesz.. nekem a hegyezett wartburg télen kb 20lóerővel kevesebbet tud :D
A hidegtől elvileg jobban kéne mennie nem?
Több oxigén jut az égéstérbe, mert kisebb a levegő térfogata.
De dúsabb keverék is kell hozzá.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.11.04. 23:44

Mi a címe ennek a Füstölők honlapjának? Kíváncsi vagyok :)

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.04. 23:20


Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.11.04. 22:57

jarumasz írta: De 130-ért elvihető.
annyiért nem érdekel. főleg h van valami gyíkja ami miatt nem pöccen melegen. :mrgreen:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.04. 22:55

waresz írta:szó mi szó, a TS250/1 felújítás során én mindent átalakítottam.
pl: etz generátor, eredeti diódahíddal, NDK elektronikus fesszabbal. mindezt úgy hogy a vázról az eredeti fesszab tartó le lett vágva, fel lett hegesztve egy teljesen más megoldás, amin ki van alakítva a pontos helye a diódahídnak, fesszabnak, testpontnak, stb. a két nyeregcső közötti merevítőn gyárilag csak egy csoki van, nekem ott van egy wartburg biztitábla méretre szabva a csoki mellett. a trafót a tank alól beköltöztettem az aksi fölé, ott van mellette az etz gyujtóelektronika, mindez ugy vezetékelve, hogy csúszósarúk "átdugásával" egy megszakítós rendszerrel(szerszám pakkban mellékelve :mrgreen: ) elektronika meghibásodás esetén(ilyen nem valószínű) is üzembe tudjam helyezni a gépet ha valahol lerohad. aztán: a blokktartó-hátsóteló összekötő cső, és a bal nyergcső hármoszögébe be van hegesztve egy lemez amibe a szivargyújtó van. blokkban Zsakfos féle megoldás található, de én csak képekröl koppintottam, a méretek saját találmányok :D további elektromos átalakítsá lehet még a 2mm-es világítás vezetékek, a 6mm-es főágak, másfél milis generátor fázisok, mindenhol gyári színek, mivel a vezetékek NDK autókból valók. a fennmaradt gyári 6V-os vezetékezés egybként nem vékony pl irányjelzószálai is ott vannak. kürt ki van relézve, mivel kétszólamú:D ezek is NDK de-luxe termékek :D mindez igányes új mipolán csőbe húzva logikusan új sarúkkal, ledes miszerháttérvilágítás, és ha már a müszereknél tartunk, gyárilag csak a km órába volt 2 visszajelző, azok most is meg vannak, csak új színfóliával, és a fordulatmérő óra is kapott km óra házat, majd a számlapra fúrtam két igényes lyukat további két visszajelzőnek. így a visszajelzés etz koppintás. etz H4es(lapos üveges) foncsor elöl:P ezen kívűl ködlámpák vezetékezésének előkészítése is meg van. ha valakit érdekel kép, akkor mutatok. ezeknek a fejlesztéseknek java saját ötlet, és a kivitelezés meg teljesen saját. szerintem igy hibátlan egy mz. ami jó az etz-be az benne ven egy alapvetően jó motorba, ami meg TS néven fut.
Barbár! :smt096 Majd kapsz a fejedre az eredetiségimádóktól. :D :D :D
Nagyon szép lett a géped!Megnéztem a Füstölők honlapján.Gratula. =D>
Nálam is ezek az átalakitások vannak kb.Mármint elektromosan!Annyi különbség hogy a szinek nem eredetiek.Viszont tudom mi hova megy és miért.És ez a lényeg! :D
Épp most tettem bele egy szép piros számokkal világitó feszültségmérőt a fordulatszámmérőbe.Nagyon jól mutat és mindig látom hogy mennyi a fesz éppen.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.04. 22:51

nfefe írta:Nem ismerem az ETZ foncsorokat, de vigyázni kellene ezekkel a normál izzó helyett halogánt beledobok dologgal. A halogénes lámpának más az üvege és máshogy szórja a fényt. Nem biztos, hogy feltétlenül szar, de nem az igazi.
Halogénnek ha jól gondolom inkább fehérebb és nem annyira sárga mint egy normál izzó.
normál izzó helyett halogén beleesik a foncsorba. léteznek olyan halogén fejű izzók, amik a régi foncsor aljzatába valók. ebből is van mindenféle. 6V35/35w 12V 45/40w, 60/55w, 100/80w, 140/100w ezeknek kódneve "R2 halogen" míg a síma "bogyó" bilux45/40w az "R2" néven fut. raktam már 100/80w-os R2 halogént régi foncsorú etz-be, elég fincsi lett a végeredmény :mrgreen: kb 3szoros fényerő. tökéletes fókusz.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.04. 22:46

Andrá$ írta:én sztem is talán az fehérebb meg erősebb csak kíváncsiság kép kérdezem nem cserélném ki :D
hát pedig jól járnál a cserével, egy etz foncsor(nekem is így van a kis TS-be) és 35/35w-os halogén. ennek a halogén foncsornak messze jobb a fókusza, jobban irányított a fénye,mint a régi típusúnak és a 35W-os izzó meg egyszerüen többet tud a 45/40w-os sima izzónál. ja meg még spórolsz is az árammal :P

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.04. 22:44

szó mi szó, a TS250/1 felújítás során én mindent átalakítottam.
pl: etz generátor, eredeti diódahíddal, NDK elektronikus fesszabbal. mindezt úgy hogy a vázról az eredeti fesszab tartó le lett vágva, fel lett hegesztve egy teljesen más megoldás, amin ki van alakítva a pontos helye a diódahídnak, fesszabnak, testpontnak, stb. a két nyeregcső közötti merevítőn gyárilag csak egy csoki van, nekem ott van egy wartburg biztitábla méretre szabva a csoki mellett. a trafót a tank alól beköltöztettem az aksi fölé, ott van mellette az etz gyujtóelektronika, mindez ugy vezetékelve, hogy csúszósarúk "átdugásával" egy megszakítós rendszerrel(szerszám pakkban mellékelve :mrgreen: ) elektronika meghibásodás esetén(ilyen nem valószínű) is üzembe tudjam helyezni a gépet ha valahol lerohad. aztán: a blokktartó-hátsóteló összekötő cső, és a bal nyergcső hármoszögébe be van hegesztve egy lemez amibe a szivargyújtó van. blokkban Zsakfos féle megoldás található, de én csak képekröl koppintottam, a méretek saját találmányok :D további elektromos átalakítsá lehet még a 2mm-es világítás vezetékek, a 6mm-es főágak, másfél milis generátor fázisok, mindenhol gyári színek, mivel a vezetékek NDK autókból valók. a fennmaradt gyári 6V-os vezetékezés egybként nem vékony pl irányjelzószálai is ott vannak. kürt ki van relézve, mivel kétszólamú:D ezek is NDK de-luxe termékek :D mindez igányes új mipolán csőbe húzva logikusan új sarúkkal, ledes miszerháttérvilágítás, és ha már a müszereknél tartunk, gyárilag csak a km órába volt 2 visszajelző, azok most is meg vannak, csak új színfóliával, és a fordulatmérő óra is kapott km óra házat, majd a számlapra fúrtam két igényes lyukat további két visszajelzőnek. így a visszajelzés etz koppintás. etz H4es(lapos üveges) foncsor elöl:P ezen kívűl ködlámpák vezetékezésének előkészítése is meg van. ha valakit érdekel kép, akkor mutatok. ezeknek a fejlesztéseknek java saját ötlet, és a kivitelezés meg teljesen saját. szerintem igy hibátlan egy mz. ami jó az etz-be az benne ven egy alapvetően jó motorba, ami meg TS néven fut.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.04. 22:35

én sztem is talán az fehérebb meg erősebb csak kíváncsiság kép kérdezem nem cserélném ki :D

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.04. 22:27

Nem ismerem az ETZ foncsorokat, de vigyázni kellene ezekkel a normál izzó helyett halogánt beledobok dologgal. A halogénes lámpának más az üvege és máshogy szórja a fényt. Nem biztos, hogy feltétlenül szar, de nem az igazi.
Halogénnek ha jól gondolom inkább fehérebb és nem annyira sárga mint egy normál izzó.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.04. 22:18

hmm.. halogén 6V égő mennyivel jobb a fénye mint a gyárinak? :roll: :mrgreen:

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 18 vendég