Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 22:17

Én is :-# :-# :-#

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.03. 21:26

zsakfos írta:
Andrá$ írta:mentem én is már este és nem volt semmi gondom anno ezt kitalálták megcsinálták és lám jó :D :-#
Tényleg sokszor volt már vitatéma ez a dolog és nem is akarom nagyon elkezdeni,bár már elkezdődött.
Azon azért érdemes elgondolkozni,hamár az NDK mérnöki gárda megemlitésre került,hogy ugyanazon szakemberek(jó lehet nem mind mert nyugdijba is mentek páran)miért változtatták meg az egész villamos rnedszert 12V-ra?
Talán mert belátták hogy a 6V nem az igazán jól sikerült kontstrukció?
Ugyanúgy ahogy a 12V köré sem kell dícshimnuszokat zengeni,úgy a 6V köré sem.
Működik,működik de azért van baja rendesen.Ezt vagy elismerjük vagy nem,de attól még van.
Valamikor a fekete-fehér tv is jó volt,de a szines azért csak jobb nem?
nem akarok én se vitázni persze előnyök és hátrányok
hát mert újítani kell 6Vheylett12V TS-k után ETZ meg 4sebbesség helyet 5 stbstb...minél újabb annál jobb és általában megbízhatóbb.Nem mondom persze biztos jobb a 12 meg minden

na jó nem vitázok upsz ez már annak számít :-# :-#

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 21:08

Andrá$ írta:mentem én is már este és nem volt semmi gondom anno ezt kitalálták megcsinálták és lám jó :D :-#
Tényleg sokszor volt már vitatéma ez a dolog és nem is akarom nagyon elkezdeni,bár már elkezdődött.
Azon azért érdemes elgondolkozni,hamár az NDK mérnöki gárda megemlitésre került,hogy ugyanazon szakemberek(jó lehet nem mind mert nyugdijba is mentek páran)miért változtatták meg az egész villamos rnedszert 12V-ra?
Talán mert belátták hogy a 6V nem az igazán jól sikerült kontstrukció?
Ugyanúgy ahogy a 12V köré sem kell dícshimnuszokat zengeni,úgy a 6V köré sem.
Működik,működik de azért van baja rendesen.Ezt vagy elismerjük vagy nem,de attól még van.
Valamikor a fekete-fehér tv is jó volt,de a szines azért csak jobb nem?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 21:02

Hát pedig van különbség rendesen világitásban.Nemrég tettem halogén foncsort meg izzót a gépbe.Óriási a különbség.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.03. 20:54

mentem én is már este és nem volt semmi gondom anno ezt kitalálták megcsinálták és lám jó :D :-#

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.03. 20:41

12 V vs. 6 V. Megint egy elég komoly téma. Aki teheti, szerintem alakítsa át. Én elég sokat járok este motorozni, amihez sajnos a sima izzó néha kevés. Kellene majd nekem is a halogén pilács.
Bár még lámpafejet keresek a Trophyra. A 250es Trophy és a 125 ös lámpafeje méretben különbözik? Akinek esetleg ilyenje van, bele megy a H4 es izzós cikkben használt foncsor?

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.11.03. 19:48

Nem nagyon akarom átszerelni 12 voltosra, Mert ennek így is mennie kellene. Át van vezetékezve, nem áll le alapjáraton világítással irányjelzővel, pöccre indul, i lehet menni vele a világból. Csak ne állítsd le, mert 5 percen belül elindul, de utánna már csak kb fél óra. Cserélve lett:
Fesszabájozó
kondi
megszakító
trafó
akksi
összes vezeték
karbi
a motorba kb 5000 km van, jó benne minden új főtengely, stb. simering, minden
Töltés jó
szikra akkora, hogy agyon b...sz
De ha megyek vele kb 15-20 km-rt, utána nem indul el, csak fél óra múlva. Egyet se pöffen.
Meg lóvém sincs átrakni 12 voltosra. :oops:
Már kezdem feladni, lehet eladom fillérekért, de annyit nekem nem ér. Akor itt rohad el. :evil:

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 17:51

Andrá$ írta:hm nemtom lehet csak én vagyok "maradi" de nekem jó így az a szerény kis 6V persze vannak hátrányai meg minden (bár nálam még gyújtással,töltéssel sose volt gond :-# ) én nagyon az eredetiség híve vagyok ahogy a gyárból jött nekem is úgy kell :oops:
:-#
Nincs is ezzel semmi baj.Ha valami jól szuperál akkor minek változtatni.Na meg a kis TS amúgy sem jöhet szóba hisz nem fér el azEtz generátor a blokkjában.
Az eredetiség meg szép dolog.Bár mondjuk ez is többféle lehet.Ha valaki külsőleg akarja megtartani a motort gyárinak akkor a 12V-ra alakitás bőven belefér hiszem meg nem mondja senki kivülről hogy az alakitva lett.
Van aki mindenáron ragaszkodik hozzá meg van aki nem annyira és inkább próbálja a saját igényeihez alakitani a motort.Ez igy van jól! :D

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.03. 17:22

hm nemtom lehet csak én vagyok "maradi" de nekem jó így az a szerény kis 6V persze vannak hátrányai meg minden (bár nálam még gyújtással,töltéssel sose volt gond :-# ) én nagyon az eredetiség híve vagyok ahogy a gyárból jött nekem is úgy kell :oops:
:-#

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 12:38

nfefe írta:Köszönöm a képeket! Így már érthetőbb a dolog :)
Azok bronzgyűrűk?:o
Mennyivel jobbak mint a normál? Na meg persze mennyibe került? :)
Nem direkt lett olyan.Mindenképp kellett csúszógyűrűk mert voltam olyan balfék az egyik szerelésnél hogy kitörtem egy nagy darabot a grafitos futógyűrűből.
Aztán ilyet tudtam venni.Azért van benne ilyen.Hogy jobb-e?Fogalmam sincs.Bajom nincs vele,de szerintem a másik se rosszabb.
3500 ft körül van boltban kb.
Az enyémet egy itteni villamossági szerelőtől vettem ha jól emlékszem 2500 ft-ért.
Hogy ő honnan vette azt nem tudom.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.03. 12:35

Köszönöm a képeket! Így már érthetőbb a dolog :)
Azok bronzgyűrűk?:o
Mennyivel jobbak mint a normál? Na meg persze mennyibe került? :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 12:22

nfefe írta:
zsakfos írta:
Egy átalakítógyűrűről hallottam, amivel felmenne rá az ETZ forgórész. Generálozás úgyis esedékes lenne már. Mesterek mennyiért vállalnak általában ilyeneket?
Hát arra majd válaszol ő gondolom én.
Ha most csak a közbetétre gondolsz(átalakitógyűrű) azt esztergálni kell aluminiumból.
Majdnem hogy azt a legnehezebb beszerezni.Legalábbis én alig tudtam egy akkora aluminium darabot szerezni.
Speciel én jobban megvariáltam mint Bambi,de az ő megoldása sokkal egyszerűbb.Nekem nem volt akkor még semmi infóm erről és saját fejből és mérésekkel oldottam meg.Egy 160mm átmérőjű és kb 20 mm széles hengerből hozható ki.
Mindenképp kell találni egy jó esztergályost,egyrészt ehhez a gyűrűhöz,másrészt a helyét a blokkban kikell marni(vagy esztergálni nagy esztergán).
Az enyémről találsz itt képeket,de az enyém mégegyszer mondom túlkomplikált a Mesteréhez képest.Azt inkább érdemesebb lekoppintani(majd ha arra járok legközelebb stikában leméretezem :D :twisted: )
http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.16
Kép
Na annyi hogy a pirossal satirozott rész nem szükséges(Bambi)és akkor a blokkból sem kell annyit kiszedni.
A különbség a felfogatásnál van.Az enyém csavarokkal megy fel a Mesteré hegesztéssel a bordákhoz.
Ha mégegyszer csinálnék akkor már Bambi fajta lenne az tuti.Egyszerűbb.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.03. 12:14

zsakfos írta:
Egy átalakítógyűrűről hallottam, amivel felmenne rá az ETZ forgórész. Generálozás úgyis esedékes lenne már. Mester mennyiért vállal általában ilyeneket?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 12:08

nfefe írta:12 volt jó lenne nekem is majd Trophyra. Csak macerás kicsit :(
Tény hogy a blokkot szét kell húzni hozzá.
Bár valaki egyszer felvetette hogy neki anélkül lett megcsinálva,de amikor kértük a képeket meg leirást eltűnt az illető.Nem biztos hogy pont itt volt ezen a fórumon,de volt.
Szóval blokkszéthúzás nélkül nem megy.Na de ha valaki eltökélt akkor nincs akadály.
Annyit kell csak megtenni hogy kiveszi a blokkot az ember azt be a kocsiba és elviszi a Mesterhez(na persze előtte megbeszélés).
Legközelebb meg mehet a kész blokkért.
A tél erre nagyon alkalmas időpont.
Természetesen akkor már érdemes főtengely vizsgálatot kérni,ha kell felujitani,ha szükséges csapágyakat,szimeringeket cserélni.Szóval megforditva adolgot,akkor érdemes 12V-ra megcsinálni ha ugyis generáloztatni akarja az ember.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2009.11.03. 12:00

A Mester megint igazat szólt mint mindig! =D>
Nem bántam meg hogy átalakitottam Etz generátorosra.Tudom nem egyszerű sok ember számára,meg áldozni is kell rá pénzt,de megéri szerintem.Szinte csak előnye van a dolognak.Egyetlenegy hátránya van,de az szerintem abszolút elnézhető,hogy nem lehet akksi nélkül betolni mint a dinamós gépet.Viszont:
-nagyobb teljesitmény
-jobb töltés,nincs alapjárati megállás este lámpánál indexelve
-szivargyujtó beépitési lehetőség(pont a csevegőben emlitett GPS és mobilok miatt már lassan elengedhetetlen)
-12V-os dolgok könnyebben beszerezhetőek mint a 6v-os
Tény hogy hirtelen kiadva a pénzt nem olcsó az átalakitás.Viszont akinek van ilyen terve az szépen egyenként mindig valamit véve rákészülhet.Először egy generátor,aztán a kisebb dolgok:trafó,izzók,egyenirányitó.
Vagy azt is érdemes megfontolni hogy venni egy komplett etz-t.Néha feldobnak lepukkant példányokat 10-15 000 ft-ért,amiben aztán meg van minden ami kell az átalakitáshoz,sőt még egy csomó alkatrész marad ami ugyanugy jó a Ts-hez is(teleszkópok,kormány,kerék,meg mittudomén még mik)
Aztán szépen megbeszélni Bambi Mesterrel és az ő segitségével már mehet is az átalakitás.
Érdemes meggondolni.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.03. 11:49

12 volt jó lenne nekem is majd Trophyra. Csak macerás kicsit :(

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.03. 11:38

jarumasz írta:Mindent cseréltem már, és minden ki is lett mérve szerelő álltal Győrben.Dénes. Te tudod a legjobban mi van, de már még rosszabb. :-"
Ha ennyi gondod van,és szereted a motorod,akkor át kell alakítani 12V-re.szerintem az a megoldás.
Lásd Zsakfos,és Blurider,is megycsinálta,azóta nincsenek gonjaika gyújtásal,és az indítással,és akár már xenonal is vílágíthatnak :)

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.11.03. 11:01

Ja... akkor nemszóltam. :oops: Ha gondolod tényleg segítek beállítani ezt-azt és hátha megjavul meg addig sem unatkozol szerelés közben. Ha mennél a motorhoz szólj. Vagy átrkahatunk néhány dolgot a motoromból és megnézzük, hogy úgy mi a változás stb.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.03. 10:41

Ha meg már úgyis nekiállsz nézd meg a karbit és a szimeringeket is.

Rene
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.10.26. 21:58

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Rene » 2009.11.02. 21:50

Trafó, kábel, pipa hármast már ellenőrizted? Csak ezért mert engem már szívatott meg pl. a pipa

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.02. 20:50

Olyan nincs hogy minden jó és mégsem működik... :twisted: :D

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.11.02. 19:57

Mindent cseréltem már, és minden ki is lett mérve szerelő álltal Győrben.Dénes. Te tudod a legjobban mi van, de már még rosszabb. :-"

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.02. 19:28

Jarumasz!

Kondit cserélted a megszakítónál? Ha cserélted már akkor biztos jó?

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.11.02. 18:45

Amíg hideg berugod, felülsz rá, azt elmész egy nem kontár szerelőhöz. Ha tényleg mindent megnéztél és nem tudod megcsinálni. Aztán majd megmondja, hogy mi a hiba, vagy mitől csinálhatja ezt stb.

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.11.02. 18:27

Egy éve zongorázok ezeken, minden beállítás tuti, és minden ki lett cserélve. :cry:
Elfogyott az ötletem. ](*,)

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.01. 21:25

melegen nem indúl: nagyon kicsi előgyujtás, rossz gyertya, meg talán megszakító beállítás-kondenzátor. szerintem.

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.11.01. 20:01

Szóval akkor nem az miatt nem indul melegen? A töltéshez kell az a kütyü? Az jó. Nincs vele semmi gond.
Akkor nem tudom. :cry:

suhanoCsabi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.11.01. 17:50
MZ-d típusa: MZ-ETZ

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: suhanoCsabi » 2009.11.01. 17:56

Sziasztok! ETZ-125/150hez mindenféle bontott és komplett blokkaom,és más egyébb bontott alkatrészem van eladó,pl:vezeték-köteg,teleszkópok,fék alkatrészek,tank,lmpák,üllés,szerelési utmutatóm,stb.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.01. 10:28

waresz írta:
jarumasz írta:4.7 ohm?? Van egy új, amit be akartam tenni, de az is közel 600 ohmos.
egyébként el kívánom mondani, hogy megpróbálhatod azzal is, lehet hogy felgerjed. szerintem mindegy, 1000ohm-ig bármi lehet. sőt, ha egy nyomógombot vezetsz fel a kormányra, és azzal rövidre zárod az ellenállástekercs helyének két pontját(DF, és D+), akkor is elindul a töltés, és onnantól addig működik, amig újra ki nem gyullad a töltésvisszajelző. utána újra rövidre kell zárni. ez egy ilyen kis kényszermegoldás, arra ha menet közbe szarna be az a kis fos. :mrgreen:
na látszik hogy reggel van, szóval nehogy tartósan rövidre zárd azt a két pontot, csak egy pillanatra kell, meg amúgy se játsz ezzel :D

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.11.01. 10:27

jarumasz írta:4.7 ohm?? Van egy új, amit be akartam tenni, de az is közel 600 ohmos.
egyébként el kívánom mondani, hogy megpróbálhatod azzal is, lehet hogy felgerjed. szerintem mindegy, 1000ohm-ig bármi lehet. sőt, ha egy nyomógombot vezetsz fel a kormányra, és azzal rövidre zárod az ellenállástekercs helyének két pontját(DF, és D+), akkor is elindul a töltés, és onnantól addig működik, amig újra ki nem gyullad a töltésvisszajelző. utána újra rövidre kell zárni. ez egy ilyen kis kényszermegoldás, arra ha menet közbe szarna be az a kis fos. :mrgreen:

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.10.31. 01:06

4.7 ohm?? Van egy új, amit be akartam tenni, de az is közel 600 ohmos.

Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani » 2009.10.31. 00:38

Bocs, hogy itt kérdem, de nem tudjátok hol találhatok MZ Trophy betűstílust? :oops:

Üdv, János.

waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz » 2009.10.30. 20:14

jarumasz írta:Biztos emlékeztek a vasamra, hogy melegen nem indul, csak kb. fél óra múltán. Egy mezei paraszt csávó adott egy ellenállást, ami jó, és azt mondta, tegyem be. (TS 250/1 gyári 6 volt) Mekkorának kell lennie az ellenállás értékének? Az a tekercses izé. Meg azt mondta, hogy nézzem meg, hogy nem melegszik-e a forgórész. Na ezekben mi igazság van? Már minden új, kivéve ezek. Előre is köszzzzz. :mrgreen:
az ellenállás értéke 4,7ohm.
a csávó meg segghülye, hogy finom legyek, mert menet közben a blokkalapból felmelegszik, és különösebben nem lehet megmérni hogy a dinamó melegít-e rajta. továbbá kiváncsi lennék hogy nézi meg melegszik-e a forgórész. én ilyesmivel nem foglalkozom, eddig bármit csináltam vele, nem tudtam kinyírni.

Avatar
jarumasz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 264
Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Győr LÁZI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jarumasz » 2009.10.30. 01:27

Biztos emlékeztek a vasamra, hogy melegen nem indul, csak kb. fél óra múltán. Egy mezei paraszt csávó adott egy ellenállást, ami jó, és azt mondta, tegyem be. (TS 250/1 gyári 6 volt) Mekkorának kell lennie az ellenállás értékének? Az a tekercses izé. Meg azt mondta, hogy nézzem meg, hogy nem melegszik-e a forgórész. Na ezekben mi igazság van? Már minden új, kivéve ezek. Előre is köszzzzz. :mrgreen:

Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani » 2009.10.30. 00:59

Sub-ee-nak én is örülnék, mert Skype-on hiába írok neki... :roll:

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2009.10.29. 21:33

"Ekecs papát" pár éve már ismerem...vagy pár évtizede? :-)

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.10.29. 20:34

Ekecs!

Köszi a segítséget, méreteket megmérem majd. Kivezetése oldalán van. Ja és persze ETZ generátorhoz kell.
Kb mennyi lehet egy ilyen móka? Ahol én kérdeztem ott 2000-4000 között volt, és csak 4 db ot lehetett egyszerre venni, annyi volt egy kiszerelésben.
Látom Kaposvár, még személyesen is tudunk találkozni sokszor vagyok ott. De ha nem akkor biztos ismered Zozyt, Pikit....

Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs » 2009.10.29. 20:02

Na,szóval:ami járműtechnikában van "szénkefe"-AZ BRONZ.
Azt mondd,hova kell,Ekecs papa megszerzi.
Meg mi a mérete.
Meg hol a kivezetése.
(Amúgy attól szén,vagy bronz,hogy a üzemeltetési feszültség/áramerősség mit igényel,az ehhez ideális elektrografit/rézpor aránya adott egységen belül mennyi.)

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.10.29. 16:40

nfefe!

köszi olvastam, de engem konkértan most a bornzkefe érdekelne.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.10.29. 13:59

kobraCode írta:
16. oldalra less vissza egy kicsit. Bronz gyűrűket készített valaki :o

Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode » 2009.10.29. 13:22

Remélem jó helyre megy.

Ha szénkefe akkor már bornzkefe! Miért jó? Mitől tud többet mint a szénkefe? Nem kpotatja jobban a csúszógyűrűt? És kb mennyiért lehet vennni egy párat?
Sub-ee ha itt jársz nyilatkozhatnál :D

Üdv.

Kraxy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.10.27. 23:14
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kraxy » 2009.10.27. 23:22

Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem. Van egy MZ TS 125-söm, vagy is apósomnak, de ő nem törődik vele így én szeretném hobbi célra használni, a problémám az hogy nincs már benne az aksi, amit lehet hogy tudok hozzá szerezni de a egyes kábelok nincsenek meg vagy is le vannak tépve. :roll: Néztem a kapcsolási rajzot de az nekem egy kicsit magas. Szoval arra szeretnék valakit kérni hogy nagyobb felbontású képet készitsen az aksi és biztosíték panelrol és a szabályzó kapcsolórol ugy egyben, mert sajnos én a rajz után nem vágom csak ha látom. :D :D
Mindenkinek előre is köszönöm :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.10.27. 09:23

Rene írta:Tudja valaki hol lehet beszerezni erősebb hajtókart, ugyanehhez a blokkhoz? Esetleg műszaki rajza van valakinek, mert a gyártás se lenne gond?
szerintem bambi tud beszerezni erősebb hajtókart jó áron :mrgreen:

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.10.27. 07:06

Esetleg Sub-ee féle gyújtás? :twisted:
Az sem túl "zsebbenyúlós". :!:

nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas » 2009.10.27. 06:24

babetta :mrgreen: kicsi. occso :-({|=

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.10.27. 00:46

Mindegyik működik, legolcsóbb a babetta és ha jó minőségű akkor szépen is megy.
2T robogó és motoplat is ugyanilyen, csak drágább. De egy jól megcsinált babetta is ugyanannyit ér ütnivágni mint a többi.

Rene
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.10.26. 21:58

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Rene » 2009.10.26. 22:09

Sziasztok,

biztos sokak szemében most szentségtörést hajtok végre, de nem találok sehol választ a kérdéseimre.

A lényeg, hogy készül egy Gilera RC 600 vázból és egy 250-es ETZ blokkból egy "öszvér" enduro.
A blokk elhelyezése, a bölcső stb. már összeállt, de van egy problémám: gyújtás.

Nem tudom mi lenne a jó megoldás:
1. Gyári ETZ?
2. Babetta gyújtás?
3. 2T robogó gyújtás?
4. Motoplat rendszer?

Sokan-sokat mondanak. Nekem jelenleg a legszimpibb a Babetta, de kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Köszi&Üdv.
Rene

UI.: Egy kis off-topic. Tudja valaki hol lehet beszerezni erősebb hajtókart, ugyanehhez a blokkhoz? Esetleg műszaki rajza van valakinek, mert a gyártás se lenne gond?

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2009.10.21. 20:23

Igen, jól látjátok! A www.mavamsz.hu oldalon mindenre választ kaptok, ők végzik a vizsgáztatást is. :roll:

darren17
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
Tartózkodási hely: Szank

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darren17 » 2009.10.21. 17:56

KantulyJani írta:
molcsaba írta:Veterán vizsga:

http://www.mavamsz.hu/muzealisminosites.php

:roll:
Ugyan ez vonatkozik a motorkerékpárokra is? :roll: (Bocsi az OFF-ért!)

Üdv, János.


Helló!
Ezek szerint, ha ez a tövény a motorokra is vonatkozik, akkor mindegy, hogy milyen kábel van a motorban csak a motorszám és az alvázszámnak kell egyezni-e??Jól értem?????
Üdv Cs. Zoli

Avatar
KantulyJani
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
Tartózkodási hely: Vásárosnamény

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KantulyJani » 2009.10.20. 21:29

molcsaba írta:Veterán vizsga:

http://www.mavamsz.hu/muzealisminosites.php

:roll:
Ugyan ez vonatkozik a motorkerékpárokra is? :roll: (Bocsi az OFF-ért!)

Üdv, János.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 6 vendég