Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.14. 20:06

VAPE néven előbb találod meg (gondolom csak hallottál róla, onnan a W :) ). Ahhoz adnak típusspecifikus közdarabot is, nem kell átalakítani semmit.
100.000 Ft-ért szerintem nem éri meg. Ennek a feléért összedobod az előbb leírt rendszert.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.14. 19:58

aronpfabian írta:
2018.08.14. 18:13
motrosmano írta:
2018.08.14. 17:50


Köszi! :D
De én már ott leragadtam, hogy hogyan lesz központos a lendkerék az álló résszel, vagy pár tized mm nem számít?
Az oké, hogy a főtengely kúpja megvezeti a lendkereket (persze, miután az agyat kicseréltettem), de mi vezeti meg a közdarabot, hogy jól álljon az állórész?
Érthető mi a gondom? Bár már a gépmunkával is megvagyok lőve... :?
Arról nem beszélve, hogy az teljesen kínai amit utóiratként írtál! :oops:
Az állórész nem kell hajszálpontosan központos legyen, csak ne érjen bele a lendkerék.
A linkelt leírás a tervezéshez, kábelezéshez kellene. Ha jól rémlik nem készült külön MZ-hez való kapcs. rajz amikor CRU3L szerelte fel a motorjára. Mindenképpen kelleni fog melléd valaki az összeszerelésnél aki érti a robogó saját rajzát és az MZ-ét is, mert különben nem lehet összehozni.
Az biztos, hogy kell valaki! :D
Csak az bajom, hogy (számomra érthetetlen módon) helyben csak olyan villamossági szerelők vannak aki nem szeretik ha piszkos lesz a kezük és ezért szívesebben szerelnek szájjal, de még úgysem, ha nem muszáj vagy ha letudják beszélni a delikvenst! :twisted:
Azért körbe kérdezek pár ismerőst, hátha...
Vidékkel meg az gond, hogy szűkösek a lehetőségeim a szállítás és idő terén... bár ez az én problémám.
És mi a helyzet a a WAPE-pel? Ahhoz is kell gépmunka vagy mindenféle alakítgatások nélkül mehet fel a blokkra? Nyilván vezetékelés+bekötés részétől eltekintve, csak a lendkerék-állórész beszerelésére vagyok kíváncsi.
Bocsi, ha már kérdeztem ezt egyszer! :oops:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.14. 18:13

motrosmano írta:
2018.08.14. 17:50
aronpfabian írta:
2018.08.13. 07:49


Az állórész alá közdarab + a lendkerék agyát le kell venni, újat gyártani, azt rászegecselni. Ha kevés anyagból kell, pl. Bokodi Áron úgy oldotta meg hogy egy dinamó forgórész agyát kipréselte, ráhegesztett egy vastag alu lemezt, felszabályozta, és az lett az új agy.

A CDI a felső holtponton várja a jelet, ill. a szabályzó bekötése sem a szokásos (1 db tekercselés van, csapolás és külön gerjesztő nélkül; erre van párhuzamosan kötve a szabályzó, CDI, fényszóró).

ui:
Kapcs. rajzok 47. oldaltól: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =47#manual
Előgyújtásgörbe 31. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =31#manual - Ez véletlenül pont passzol az MZ-hez, indítani könnyű, nagy teljesítményen elviszi a szükséges 22+- fokig. Fordulatszámkorlát kireszelésére nincs szükség, valós 7000 fölé a gyári henger úgysem megy.
Gyújtásbeállítás 35. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =35#manual - A forgásirány szerinti 2. jel kellnél kell a dugattyú a felső holtponton legyen
Köszi! :D
De én már ott leragadtam, hogy hogyan lesz központos a lendkerék az álló résszel, vagy pár tized mm nem számít?
Az oké, hogy a főtengely kúpja megvezeti a lendkereket (persze, miután az agyat kicseréltettem), de mi vezeti meg a közdarabot, hogy jól álljon az állórész?
Érthető mi a gondom? Bár már a gépmunkával is megvagyok lőve... :?
Arról nem beszélve, hogy az teljesen kínai amit utóiratként írtál! :oops:
Az állórész nem kell hajszálpontosan központos legyen, csak ne érjen bele a lendkerék.
A linkelt leírás a tervezéshez, kábelezéshez kellene. Ha jól rémlik nem készült külön MZ-hez való kapcs. rajz amikor CRU3L szerelte fel a motorjára. Mindenképpen kelleni fog melléd valaki az összeszerelésnél aki érti a robogó saját rajzát és az MZ-ét is, mert különben nem lehet összehozni.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.14. 17:50

aronpfabian írta:
2018.08.13. 07:49
motrosmano írta:
2018.08.13. 01:20
Gondolom a felfogatáshoz kell egy közdarab, ezen kívül van még valami gépmunka magán a blokkon?
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!
Az állórész alá közdarab + a lendkerék agyát le kell venni, újat gyártani, azt rászegecselni. Ha kevés anyagból kell, pl. Bokodi Áron úgy oldotta meg hogy egy dinamó forgórész agyát kipréselte, ráhegesztett egy vastag alu lemezt, felszabályozta, és az lett az új agy.

A CDI a felső holtponton várja a jelet, ill. a szabályzó bekötése sem a szokásos (1 db tekercselés van, csapolás és külön gerjesztő nélkül; erre van párhuzamosan kötve a szabályzó, CDI, fényszóró).

ui:
Kapcs. rajzok 47. oldaltól: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =47#manual
Előgyújtásgörbe 31. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =31#manual - Ez véletlenül pont passzol az MZ-hez, indítani könnyű, nagy teljesítményen elviszi a szükséges 22+- fokig. Fordulatszámkorlát kireszelésére nincs szükség, valós 7000 fölé a gyári henger úgysem megy.
Gyújtásbeállítás 35. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =35#manual - A forgásirány szerinti 2. jel kellnél kell a dugattyú a felső holtponton legyen
Köszi! :D
De én már ott leragadtam, hogy hogyan lesz központos a lendkerék az álló résszel, vagy pár tized mm nem számít?
Az oké, hogy a főtengely kúpja megvezeti a lendkereket (persze, miután az agyat kicseréltettem), de mi vezeti meg a közdarabot, hogy jól álljon az állórész?
Érthető mi a gondom? Bár már a gépmunkával is megvagyok lőve... :?
Arról nem beszélve, hogy az teljesen kínai amit utóiratként írtál! :oops:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.13. 07:49

motrosmano írta:
2018.08.13. 01:20
Gondolom a felfogatáshoz kell egy közdarab, ezen kívül van még valami gépmunka magán a blokkon?
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!
Az állórész alá közdarab + a lendkerék agyát le kell venni, újat gyártani, azt rászegecselni. Ha kevés anyagból kell, pl. Bokodi Áron úgy oldotta meg hogy egy dinamó forgórész agyát kipréselte, ráhegesztett egy vastag alu lemezt, felszabályozta, és az lett az új agy.

A CDI a felső holtponton várja a jelet, ill. a szabályzó bekötése sem a szokásos (1 db tekercselés van, csapolás és külön gerjesztő nélkül; erre van párhuzamosan kötve a szabályzó, CDI, fényszóró).

ui:
Kapcs. rajzok 47. oldaltól: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =47#manual
Előgyújtásgörbe 31. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =31#manual - Ez véletlenül pont passzol az MZ-hez, indítani könnyű, nagy teljesítményen elviszi a szükséges 22+- fokig. Fordulatszámkorlát kireszelésére nincs szükség, valós 7000 fölé a gyári henger úgysem megy.
Gyújtásbeállítás 35. oldal: https://www.manualslib.com/manual/75328 ... =35#manual - A forgásirány szerinti 2. jel kellnél kell a dugattyú a felső holtponton legyen

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.13. 01:20

Gondolom a felfogatáshoz kell egy közdarab, ezen kívül van még valami gépmunka magán a blokkon?
Jó lenne megúszni ezt, úgy hogy bármikor vissza lehessen alakítani a gyári állapotot!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.12. 18:59

Piaggo Fly 4T generátora befér, újonnan beszerezhető alkatrészekkel, kb 150W teljesítmény.

Lendkerék, állórész http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... b36p11qn72
CDI https://www.ebay.com/itm/Original-Ducat ... itleDesc=0
Fesz.szab. https://www.ebay.com/itm/5644-VOLTAGE-R ... Desc=0%7C0

Kínai CDI-t lehet venni feleennyiért de nagyon szidják, jobb a gyárit választani.

A régi 70-90W-os Yamaha JOG (3KJ/2JA) ill. 2T Piaggio (Ducati) generátorokat nem éri meg feltenni mert a gépmunkát ugyanúgy fizetni kell, de teljesítményben ugyanott vagy vele kb mint a dinamóval (az MZ fordulatszámán nem hozza a névleges teljesítményt), a különbség gyakorlatilag csak a CDI.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.12. 18:32

Sziasztok!

Kis TS-en le lehet cserélni a 6V-s dinamót (WAPE rendszeren kivűl) valamire, blokk faragás nélkül? Mondjuk valami robogó generátorra?
Hogy legyen világítás és az irányjelzők nappal is látszódjanak! Csinált már valaki ilyet? Megoszthatná a tapasztalatait!
Köszi! :D

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.12. 15:05

Nekem sem. Egy videot ennyi ideig nem dolgoz fel a jutub.
Feltöltöm még1x !

...

NNnamost! : https://www.youtube.com/watch?v=qsl75x5EG00&t=7s

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell » 2018.08.12. 12:46

Nekem sem indul el...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.12. 11:36

Nekem nem indul el :( más videok mennek. Itt csak egy fekete semmi, kezelőfelület se jön be

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.12. 10:38

Tessék: https://www.youtube.com/watch?v=qsl75x5EG00&t=7s

Annyit hozzátennék hogy a ledek előtét ellenállása az indexrelében levő szürke testű "áramfigyelő,, ellenállás. Ha valakinek olyan reléje van amiben nincs áram korlátozás, csak egy az egyben a relé kiküldi a teljes feszültséget, akkor ezt ne felejtsétek el a párhuzamosan bekötött ledek elé beforrasztani! Különben túlmelegszik és hamar tönkremegy!
Hazai elktronikai boltokban a ledek ára kb 1000-1200ft.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2018.08.12. 16:40-kor.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.11. 20:50

Mindjàrt lesznek részletek.
Csak Asszonnyal szalonnàt sütünk lent. :-)
Nincs túlspir@zva a rendszer! ;-)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2018.08.11. 19:02

sunbim írta:
2018.08.10. 22:06
LED-es index felújítás, 10W power led-el :

https://www.youtube.com/watch?v=LoUOsR- ... e=youtu.be
Ígéretes .Szuper.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.11. 09:21

sunbim írta:
2018.08.10. 22:06
LED-es index felújítás, 10W power led-el :

https://www.youtube.com/watch?v=LoUOsR- ... e=youtu.be
A műszaki részletekről légyszi írj egy kicsit :) milyen típusú LED, mivel hajtottad meg, milyen a felfogatása?

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.08.10. 22:06

LED-es index felújítás, 10W power led-el :

https://www.youtube.com/watch?v=LoUOsR- ... e=youtu.be

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.08.07. 18:58

beeroh250 írta:
2018.08.07. 18:18
Sziasztok!
Működött is,amíg szét nem szedtem és ez a kezembe nem maradt.
De igen,az óra és a spirál közül esett ki.Igen,négyszögletes a nyílás,úgyhogy ezért nem értem,mit keresett ez ott,mivel ez kerek kialakítású.Az óra részből törhetett le?
Tanácstalan vagyok.
Szerintem valamikor meghalt a négyszög a behajtásban. Ezt beleaplikálta valaki, hogy a spirál és az óra közé feszítve, súrlódáson túli kapcsolatot létesítsen. Működik ez egy darabig, de nem örökké.

beeroh250
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beeroh250 » 2018.08.07. 18:18

Sziasztok!
Működött is,amíg szét nem szedtem és ez a kezembe nem maradt.
De igen,az óra és a spirál közül esett ki.Igen,négyszögletes a nyílás,úgyhogy ezért nem értem,mit keresett ez ott,mivel ez kerek kialakítású.Az óra részből törhetett le?
Tanácstalan vagyok.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.08.07. 17:23

Szia, ennek a kis "vacaknak", nem négyszögletes nyílása van alulról? Nem lehet, hogy ez az órának az a része amibe a meghajtóspirál csatlakozik?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.08.07. 15:09

Szia!
Az szerintem nem oda való.
Ha összerakod amit adtam, annak működnie kell.

beeroh250
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2015.08.28. 23:54
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: beeroh250 » 2018.08.07. 14:51

Sziasztok!
Meg tudnátok mondani mi ez?(NEM a gyufáról van szó! :D )A kilóméteróra és a spirál közül esett ki,mikor szétcsavartam őket.Összeraktam e nélkül,de nem működik az óra.Ennyire fontos lenne ez a kis vacak?Ez biztosan az órában volt,mert a spirál vége négyszögletes végű.Vagy nem?
20180807_144048.jpg

metalmuvek
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2018.06.09. 12:29
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: metalmuvek » 2018.08.07. 09:15

sell írta:
2018.08.07. 08:22
Szia, az üresjelző hibára a válaszom, próbalámpa egyik felét tedd az akku pozitívra, másikkal az üreskapcsolótól visszafelé le tudod ellenőrizni a kapcsolt oldalt ( üresjelzőn a csavarhoz érinted világít kapcsoló rendben, tovább: üllés alatti sorkapocs, második kék kábel (amennyiben még gyári)ha világít, feljövő kábel jó, ezt így tovább egészen az órában lévő visszajelzőig,) ha ott vagy és addig rendben, próbalámpa testre, másik felével a kapcsolt pozitív oldalát tudod leellenőrizni a visszajelzőnek, ha az is jó, akkor kontakthiba van a foglalatban, vagy hibás az izzó....
Köszönöm szépen a részletes és mindenre kiterjedő tájékoztatást :)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.08.07. 08:22

Szia, az üresjelző hibára a válaszom, próbalámpa egyik felét tedd az akku pozitívra, másikkal az üreskapcsolótól visszafelé le tudod ellenőrizni a kapcsolt oldalt ( üresjelzőn a csavarhoz érinted világít kapcsoló rendben, tovább: üllés alatti sorkapocs, második kék kábel (amennyiben még gyári)ha világít, feljövő kábel jó, ezt így tovább egészen az órában lévő visszajelzőig,) ha ott vagy és addig rendben, próbalámpa testre, másik felével a kapcsolt pozitív oldalát tudod leellenőrizni a visszajelzőnek, ha az is jó, akkor kontakthiba van a foglalatban, vagy hibás az izzó....

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.08.05. 19:21

Az indiai a magyar utángyártott változata. A többi indiaihoz hasonló minőség. Ha lehet valami rosszabb a magyarnál, az az...

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.08.05. 19:04

Hali!

A fekete dobozos csodák közül melyik beváltható? Magyar, indiai vagy kb ugyanolyan mind 2?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.07.29. 18:26

Na én is megjavítottam a szomszédét kb. 10 perce, bár ott nem megmagyarázhatatlan ok volt, hanem nagyon el volt kötve az volt a baj. Nemhogy töltés nem volt, hanem gyújtás nélkül is folyt rajta áram. Érdekes, hogy én is azzal kezdtem miután helyére kerültek a vezetékek, hogy gyári fesszabot tettem vissza, azzal működött bár fordulaton kigyulladt a töltésjelző, igaz a fesszab sem volt a helyzet magaslatán meg lehet a szénkefe is ugrált. Ezután vissza a fekete dobozos csodát és azzal is működött. Csoda, de a kis feketedobozos szutyok túlélte a mindenfelé folyó áramot.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.07.25. 17:33

Nos, Bambi ismét kézrátétellel gyógyított... :D

Bekötött egy gyári fesszabot, először azzal sem volt töltés, aztán az 5. másodpercben lett töltés, és azóta is van, a fekete utángyártott dobozzal is...

Arra tudok gondolni, hogy a mágnesezettséget nem tudja visszaállítani az utángyártott valamiért... De igazából egyikőnk se értette, mi a tök van... #-o

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2996
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2018.07.23. 22:01

KILL3R etz írta:
2018.07.23. 16:09
Szóval valószínűleg odalent van a fő probléma... :?
Pedig olyan fiatal vagy még :twisted:

Elég sanszos amúgy hogy a mágnesezettség megszűnt és nem is akar visszatérni. (ha ez lehet egyáltalán)... Vagy valami el van kötve/szakadva

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2996
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2018.07.23. 22:01

KILL3R etz írta:
2018.07.23. 16:09
Szóval valószínűleg odalent van a fő probléma... :?
Pedig olyan fiatal vagy még :twisted:

Elég sanszos amúgy hogy a mágnesezettség megszűnt és nem is akar visszatérni. (ha ez lehet egyáltalán)... Vagy valami el van kötve/szakadva

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.07.23. 18:19

Azért érdeklődöm, mert szóról szóra ugyanígy járt a szomszédom és 2 hete szpja a faszt a motorjával, én nem tudok okosat mondani neked. Gondoltam hátha megtaláltad a megoldást :-D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.07.23. 16:09

Nem próbáltam másik fesszabbal, mivel ha direktbe rákötöm az akksit a gerjesztőkörre, akkor se gerjed fel, nem kezd el tölteni. Szóval valószínűleg odalent van a fő probléma... :?

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.07.21. 20:19

Megoldódott-e a gond a másik fesszabályzóval?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.07.18. 18:52

Köszönöm a felajánlást, lehet élni fogok vele, de még futok előtte egy kört, egy cseredarabbal. Ha nem jön be, keresni foglak! :)

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 419
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2018.07.17. 21:15

Peti! Tudok kölcsön adni jó gyári szabályzót, azzal kéne megpróbálni!

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.07.17. 20:34

Amúgy DF és testpont között mértem feszt, 1,6-2,3V között változott, de elég összevissza. Áramot is próbáltam mérni, na az tényleg összevissza, mintha csak fordulat ejtéskor tért volna ki 0-ról, akkor se érte el az 1A-t sem... Lehet fesszabb hiba?

Bolti új, magyar kisipari csoda...

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.07.17. 19:35

Megtörtént, kb 15km-t mentem, a töltésjelző ugyanolyan délcegen világít... :evil:

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.07.17. 18:45

Ha folyik áram az állórészen (töltésjelző világít), menj vele egy nagyobb kört. A folyamatos áramtól helyre kell álljon a mágnesezettség iránya, ha más gond nincs.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.07.17. 18:14

Halihó!

Hozzám került szomszédom TS 250-e, 6V-os rendszerrel. A téli akkutöltés után sikerült fordított polaritással bekötni, és azóta nincs töltés. Magyar, kisipari fesszab volt rajta, ezt cseréltem, ugyanúgy nincs töltés. A dinamó állórészén megtaláltam bekötve az ellenállás tekercset, ami elég gatya állapotban volt, ezt kikötöttem. (Ugye 3 ponton csatlakozik, a felfekvő felületen van egy másik szemes saru, azt visszahúztam a csavarjával, a többi helyre csak visszahúztam a csavarokat. Mást nem kell tenni vele ugye? Áthidalni, átkötni, stb...)

Próbáltam próbalámpával, akku +, és DF között van potenciálkülönbség, tehát világít az izzó, viszont hiába érintem össze járó motornál, nem jön meg a töltés.

Létezik, hogy a forgórész halt meg? Azt hogyan lehetne kimérni? Van más módszer a hibafeltárásra?

Előre is köszi a segítséget. :wink:
6V-ban sajnos semmi rutinom, tapasztalatom... ](*,)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.07.17. 07:32

Meg lehet próbálni a vape.cz-ről összeválogatni, ott minden kapható egyenként, tipikusan sokkal olcsóbban mint a német oldalukon.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 662
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.07.17. 05:01

Húha, aztahétszázát... Közel 120000 kemény magyar forint, így elsőre elég megdöbbentő..

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.07.16. 18:20

Tibix írta:
2018.07.16. 16:21
Sziasztok!
ÚJ vagyok a csoportban és az elején egy elég komoly kérdéssel/kéréssel fordulók hozzátok. A kérdés maga az lenne, hogy MZ 250/1 és típusú motoromat szeretném újra vezetékelni és 12v-os rendszerűre át alakítani. Esetleg tudna e ebben valaki segíteni (képek, magyarázatok, információk). A segítséget szívesen fogadom és nagyon meg köszönném. Éljen az MZ!!! :)
Szia!
Én azt tudom mondani, hogy nem a legolcsóbb, de hosszabb távon mindenképpen többszörösen megtérülő megoldás, ha /1-es vezetékköteget veszel rá, meg egy komplett Vape gyújtást. Nem a külsőtekercseset, amit itthon a legtöbb helyen kapni lehet, hanem ezt, akár innen:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... 80main.htm
Vagy itt például megkapsz ehhez az átalakításhoz mindent egyben:
https://www.ost2rad.de/MZ-Ersatzteile/E ... 4-12V.html
(Mondjuk itt a képen pont a 150W-os külsőtekercses van. De a leírásban 180W szerepel.)

Tibix
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2018.07.16. 16:14
MZ-d típusa: 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tibix » 2018.07.16. 16:21

Sziasztok!
ÚJ vagyok a csoportban és az elején egy elég komoly kérdéssel/kéréssel fordulók hozzátok. A kérdés maga az lenne, hogy MZ 250/1 és típusú motoromat szeretném újra vezetékelni és 12v-os rendszerűre át alakítani. Esetleg tudna e ebben valaki segíteni (képek, magyarázatok, információk). A segítséget szívesen fogadom és nagyon meg köszönném. Éljen az MZ!!! :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.07.03. 21:42

"Fotóval a Mecseki magyarázata,,

Erről az ürgéről annyit halottam, gyártja ezeket a gyújtás elektronikákat... Kedvem lenne lemotorozni hozzá, a műhelyébe. És megismerni a szakit.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.07.02. 09:05

Tony91 írta:
2018.07.02. 08:53
aronpfabian írta:
2018.07.01. 11:34
A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...

A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........

A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg

Fotóval a Mecseki magyarázata

WP_20180609_16_25_08_Raw.jpg

A piros és a zöld kábel közvetlenül a trafóra megy az alaplapról, a gyújtásvezérlő az alaplapra van integrálva

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.07.02. 08:53

aronpfabian írta:
2018.07.01. 11:34
A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...

A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........

A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg

Fotóval a Mecseki magyarázata
WP_20180609_16_25_08_Raw.jpg
A piros és a zöld kábel közvetlenül a trafóra megy az alaplapról, a gyújtásvezérlő az alaplapra van integrálva

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.07.01. 23:38

aronpfabian írta:
2018.07.01. 11:34
A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...

A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........

A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg
=D> =D> =D>

Köszi! Kezdenek helyre kerülni a dolgok! :D

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.07.01. 11:34

A Mecseki csak annyiból áll ami a képen van. Ami most kapható Szabinál, ugyanezt a megoldást követi, nincs külön dobozban a vezérlő. A weboldala inkább blog mint áruház, minden fennvan amit már életében egyszer összerakott, viszont teljesen változó hogy van-e neki raktáron vagy lesz-e gyártásban a közeljövőben...

A Futáros leírás baromság. Nem tirisztoros hanem tranzisztoros (ez lényeges, ezért nem kell hozzá másik trafó!!!), és nem mágnesjeladós hanem optikai. Minden más stimmel.........

A valódi (gyújtáshoz járó) leírás így néz ki:
mecseki_6V.jpg

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2018.07.01. 11:07

zudori írta:
2018.06.30. 11:22
Két megoldást tudok ajánlani, az egyik Müller Szabolcs féle, abból van két lehetőség, az egyik ami külön dobozos, abban van az elektronika, a másik ami nincs dobozban, azt a gyújtásállító helyére kell rakni. Szabolcs által készített Hal jeladós.
A másik a Mecseki féle gyújtás, azt is a gyújtásállító lapka helyére kell feltenni, az viszont fényvezérlésű.
A Mecseki mellett az egyszerűség és a könnyen szerelhetőség szól.
Egyébként mind a kettő rendben van.
Köszi! :D :D :D
Küldenél linket a Szabolcs félékről? :oops:
A Mecsekit láttam pl a Futár motorosboltnál is (ha ez az), de nem értem, az csak annyiból áll ami a képen, és a régi trafóhoz kell kötni, nem láttam még, így nem tudom értelmezni a leírást amit adtak! :-k
:?: https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... er----5211 :?:

Szabolcs félére visszatérve ez tartalmaz mindent: http://mullerelectronics.hu/gyujtasok/me-0045.html
Arra gondolok, hogy régi megszakítós /gyári/ gyújtást leszedem (és lehetőleg jó messzire elhajítom :twisted: ), ezt beépítettem és mehet tovább a motor?
Talán legjobb lesz, ha egyből Szabolccsal beszélek, de megköszönöm ha valaki válaszolna!

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2018.06.30. 14:26

Zorka írta:
2018.06.30. 13:28
tybke98 írta:
2018.06.30. 12:45
Szia!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./
Köszönöm a válaszod!
Megpróbálok kölcsönkérni egy multimétert, aztán ha sikerül jelentkezem az eredményekkel.
Viszont járó motorral biztos, hogy nem fogok tudni mérni feszültséget úgy hogy minden fogyasztó rajta van, le fog állni. De a csere akksival is leállt ezért gondolom, hogy nem akksi hiba. Mondjuk, ahogy írtam az csak 5Ah-s. De egy 250-es etz-ben hibátlanul működik a tulajdonosának.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 254
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.06.30. 13:28

tybke98 írta:
2018.06.30. 12:45
Sziasztok!

Olyan probléma lenne a géppel (ETZ 251), hogy kereszteződésnél, körforgalomnál, piros lámpánál mikor szinte megállásig lassítok akkor leáll a motor. Ez úgy néz ki, hogy megyek 5-ben 90-el, jön egy kereszteződés, gázt elvesz lassítok egy darabig, utána mikor már közel vagyok akkor kuplung behúz és pakolom vissza a sebességeket, de gázt ilyenkor nem húzok. Közben fékezek és megy az irányjelző. Mikor 3. vagy 2. sebességfokozatban vagyok, akkor egyszer csak, mint akit lelőttek, leáll a gép. Volt már olyan hogy nem ment az irányjelző, mert körforgalom előtt kellett vissza lassítanom, és akkor is leállt. Ezután pöcc-röff indul a masina egyébként. Világítást rá adom ilyenkor álló helyzetben + index, vár egy 5 mp-et, gyújtás kihagy párat aztán leáll. Ha játszom a gázzal akkor nem áll le. Ugyanúgy kereszteződésnél is ha játszom a gázzal akkor nem áll le, de eléggé pörgetni kell hozzá.
Azt gondoltam, hogy akksi probléma, most egy savas Unibat 9Ah-s van benne, de kaptam egy gondozásmentes 5Ah-st kölcsönbe. Azzal is ugyanezt csinálja #-o
Most világítás nélkül felmegy az alapjárat 1800-2000-ig, de ha ráadom a világítást akkor beáll olyan 1300-1400-ra.
Világítás nélkül közlekedtem párszor, hogy ne álljon le, de indexeléskor érződött, hogy esne a fordulat nagyon, csak kisebb mértékben. Dudát megnyomva 90-es tempónál, érezni hogy egy pillanatra "megfogja" a motort. Ad hangot, de egy pillanatra megtorpan a gép.
Nem tudom mit kellene rajta csinálnom.
Előre is köszönöm ha válaszolsz! :)
Szia!
Meg kellene mérni a trafóra kerülő feszültséget sima gyújtásnál, aztán akkor, ha minden fogyasztó működik. (világítás, fék, index, kürt) Úgy is, hogy jár a motor, úgy is, hogy nem. Abból már lehet szűrni a hiba helyét.
/Ha tippelni kellene, akkor a - pólus és a test közötti rész kontakthibájára, vagy a bizosítéktáblára tippelnék./

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég