Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2018.04.27. 20:05

aronpfabian írta:
2018.04.27. 11:44
Zorka írta:
2018.04.27. 09:22

Szia!
Az elektronikus gyújtásnak annyi köze van a töltésellenőrző lámpához, hogy kb. 9V alatt nem szeret működni. (Gondolom a mágnesimpulzusos elektronikus gyújtásra gondolsz.) A bütyköt elvileg nem lehet másképpen feltenni, mert horonnyal, illetve ellencsappal van pozicionálva. De láttam már csodát...
Én először megmérném az akksi nyugalmi feszültségét. Azután töltő, indítás, fesszab mérése. Zárnak-e a diódák?
-Egyszerűbb, ha konkrét segítséget hívsz, aki a helyszínen tudja valóban átvizsgálni.-
Üdv: Zorka
Egyetértek. Annyit tennék még hozzá hogy a gyári elektronikus gyújtás a mágnestárcsa repedése, a Mecseki-féle pedig a fényvisszaverő festék sérülése esetén tud rossz helyen szikrát adni. A Müller-féléből pedig készültek rossz helyen réselt, beállíthatatlan példányok is állítólag.

A töltésvisszajelző az egyenirányító hibája mellett még a feszültségszabályzó beégése ill. a gerjesztőkör szakadása (2A biztosíték, szénkefék, forgórész tekercselés) esetén sem világít. Egyik esetben sem működik a generátor, ezt ki kell javítani!

..amúgy lehet csak kontakthibás a visszajelző foglalata :) szóval a mérést mindenképp csináld meg
Ezt mind át fogom nézni. Meg írom, hogy mire jutottam. A töltésjelző nem világít úgy gondoltsm, hogy a főtengely állásától függően világít. A gyujtás és az elekronikus feszszab a futár motoros boltból van.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.04.27. 11:44

Zorka írta:
2018.04.27. 09:22
MZsGabi írta:
2018.04.27. 04:51
Sziasztok.
Az üzemanyag ellátás topikba irtammár. Az elektronikus gyújtással annyi kérféssem lene még, hogy álló motornál mem mindig világít a töltés lámpa. Ez normális? Illetve a excentrikus bütyköt fel lehet szerelni fordítva? Vagy ellehet ott rontani valamit?
Köszi a segítséget.
Szia!
Az elektronikus gyújtásnak annyi köze van a töltésellenőrző lámpához, hogy kb. 9V alatt nem szeret működni. (Gondolom a mágnesimpulzusos elektronikus gyújtásra gondolsz.) A bütyköt elvileg nem lehet másképpen feltenni, mert horonnyal, illetve ellencsappal van pozicionálva. De láttam már csodát...
Én először megmérném az akksi nyugalmi feszültségét. Azután töltő, indítás, fesszab mérése. Zárnak-e a diódák?
-Egyszerűbb, ha konkrét segítséget hívsz, aki a helyszínen tudja valóban átvizsgálni.-
Üdv: Zorka
Egyetértek. Annyit tennék még hozzá hogy a gyári elektronikus gyújtás a mágnestárcsa repedése, a Mecseki-féle pedig a fényvisszaverő festék sérülése esetén tud rossz helyen szikrát adni. A Müller-féléből pedig készültek rossz helyen réselt, beállíthatatlan példányok is állítólag.

A töltésvisszajelző az egyenirányító hibája mellett még a feszültségszabályzó beégése ill. a gerjesztőkör szakadása (2A biztosíték, szénkefék, forgórész tekercselés) esetén sem világít. Egyik esetben sem működik a generátor, ezt ki kell javítani!

..amúgy lehet csak kontakthibás a visszajelző foglalata :) szóval a mérést mindenképp csináld meg

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.27. 09:22

MZsGabi írta:
2018.04.27. 04:51
Sziasztok.
Az üzemanyag ellátás topikba irtammár. Az elektronikus gyújtással annyi kérféssem lene még, hogy álló motornál mem mindig világít a töltés lámpa. Ez normális? Illetve a excentrikus bütyköt fel lehet szerelni fordítva? Vagy ellehet ott rontani valamit?
Köszi a segítséget.
Szia!
Az elektronikus gyújtásnak annyi köze van a töltésellenőrző lámpához, hogy kb. 9V alatt nem szeret működni. (Gondolom a mágnesimpulzusos elektronikus gyújtásra gondolsz.) A bütyköt elvileg nem lehet másképpen feltenni, mert horonnyal, illetve ellencsappal van pozicionálva. De láttam már csodát...
Én először megmérném az akksi nyugalmi feszültségét. Azután töltő, indítás, fesszab mérése. Zárnak-e a diódák?
-Egyszerűbb, ha konkrét segítséget hívsz, aki a helyszínen tudja valóban átvizsgálni.-
Üdv: Zorka

MZsGabi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 54
Csatlakozott: 2012.08.05. 16:50
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: MZsGabi » 2018.04.27. 04:51

Sziasztok.
Az üzemanyag ellátás topikba irtammár. Az elektronikus gyújtással annyi kérféssem lene még, hogy álló motornál mem mindig világít a töltés lámpa. Ez normális? Illetve a excentrikus bütyköt fel lehet szerelni fordítva? Vagy ellehet ott rontani valamit?
Köszi a segítséget.

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2018.04.23. 11:06

Régi mondásom,hogy a sok kis "szarból",lesz egy jó nagy! Vagyis több kicsi "elhanyagolható" hibából -amitől még működne a rendszer- ,összességében nem működik. Levetted a hallos cuccot,pedig a trafóra már előtte is lehetett gyanítani,mivel már csak a gyertya maradt!? Bár az is lehet a ludas! A hibakeresést nem véletlen kezdik a szakik a gyertyával. Gyertyakulcsot,ha mást nem is,de még manapság is adnak mindenhez. A trafónál lehet gond a tekercsek kivezetésével,az M5-ös kivezetések altt. Ez javítható,ha jól rémlik,valaki tett is fel videót valahova.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2018.04.20. 11:31

Biztos hogy szikra nincs?

Nem az üzemanyag fogy el a karbiból? Pl rossz tömítés/tűszelep miatt, vagy szimplán eldugult tanksapka szellőző miatt?

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2018.04.20. 08:23

Én kontaktra vagy vezeték szakadásra gondolnék.
A trafó mennyire forró egy ilyen eset után? Ha angyon, akkor akár az is lehet, de túlmelegedés esetén nem 1-2 másodpercre áll meg...

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.04.19. 22:28

Sziasztok!

Ismét, visszatérően volna némi problémám a ts 125(150) gyújtásommal.

Amit régebben is produkált a Müller Szabi féle gyújtással, illetve most is, a megszakítóssal.

Teljesen függetlenül mindentől (Terhelés, motorhőmérséklet, stb) néha kihagy a gyújtás. Van, hogy 1-2 szikra marad el kb, de van, hogy 70-el 5 másodpercet is gurulok motorfékkel emiatt.. De van, hogy egy napig gond nélkül megy.
Valamiféle kontakt hiba lehet? Az alaplaptól új madzag jön fel, gyertyakábel új. Mivel az előző gyújtással is csinált ilyet, a kondenzátorra nem gyanakodnék. A trafó viszont változatlan. Az okozhat ilyet?
Holnap még egy gyertyacserét megejtek, mert kb. azt sem tudom milyen került bele, mikor beleraktam. :( Most B8HS kerül majd bele. Ha jól tudom, megfelelő a hőértéke. (ts 150)

Előre is köszönöm a segítséget!

Szvazy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy » 2018.04.18. 12:05

Köszönöm mindenkinek.
Így már tiszta minden :D

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.10. 18:03

Szvazy írta:
2018.04.10. 06:32
Zorka írta:
2018.04.06. 08:25

Szia!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... e,_Regler/_/?_
Fedél (1), lefogató gumipánt csapokkal (2), alátétgumi (1a).
Gyári formájú akkumulátort én már régen láttam.
Üdv: Zorka

Köszönöm szépen a segítséget.
Viszont még így sem teljesen tiszta, hogy hogyan is volt az akksi valójában lefogatva.
Ha van fedél, akkor egy műanyag dobozban volt benne? Vagy az az akksi fedele?
Elnézést ha hülyének tűnök, de az enyémen sajnos semmi sincs meg az akksi helyén :(
Ezért szerettem volna fényképet látni róla.
Valaki le tudná fényképezni a sajátját?
Szia!
Itt megtalálod mind a két állapotot:
https://www.youtube.com/watch?v=mMeBwHGC42o
https://www.youtube.com/watch?v=9xGvyShFceA
Üdv: Zorka

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.04.10. 08:02

Nekem ez nincs már meg, de a működése a következő:

- gumi lapot behajtogatod az akku alá
- műanyag fedelet felteszed a tetejére
- a gumiszíj két végébe fémrúd van csavarva, ezeket az akkutálca két átellenes horgába beakasztod

A szíj így a menetirányra merőleges irányban fogja át az akkumulátort, a fedélen keresztül lenyomva (hogy ne törje le a kupakokat).

Szvazy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy » 2018.04.10. 06:32

Zorka írta:
2018.04.06. 08:25
Szvazy írta:
2018.04.05. 21:02
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy
Szia!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... e,_Regler/_/?_
Fedél (1), lefogató gumipánt csapokkal (2), alátétgumi (1a).
Gyári formájú akkumulátort én már régen láttam.
Üdv: Zorka

Köszönöm szépen a segítséget.
Viszont még így sem teljesen tiszta, hogy hogyan is volt az akksi valójában lefogatva.
Ha van fedél, akkor egy műanyag dobozban volt benne? Vagy az az akksi fedele?
Elnézést ha hülyének tűnök, de az enyémen sajnos semmi sincs meg az akksi helyén :(
Ezért szerettem volna fényképet látni róla.
Valaki le tudná fényképezni a sajátját?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.08. 13:40

kiszsebi írta:
2018.04.08. 09:07
Tony91 írta:
2018.04.07. 23:57
Üdv!
Következő a problémám (ETZ 251)
Ugyebár feltettem a motorra a Honda trafót (MP06 TEC) pár hete. Azóta olyat tapasztalok, hogy mikor az irányjelzőt ráadom, megtorpan a motor, mintha bezavarna a gyújtásba. Ha a távolságit kapcsolom rá, akkor is ugyanezt produkálja a motor. Viszont nem mindig! Irányjelző esetében csak a legelső villanásnál fogja meg a motort, utána már nem zavar be a villogás. Valamint nem minden indexelésnél ránt a motoron, hanem kb az esetek 70-80%-ában. Töltést nem mértem, viszont reflektorral és irányjelzőkkel szépen elpöfög a motor alapjáraton, azt próbáltam, tehát azzal nem lehet probléma, az akkura is rámértem, fel van töltve rendesen.
A kombinált kapcsolóban kéne szétnéznem? A Honda trafó miatt érzékenyebb lenne a gyújtás valami apróbb elektromos bajra, ami most okoz így jelenséget? A gyári trafót egyenlőre nem tenném vissza, nincs kedvem visszaforrasztgatni a kábelvégeket a másik rögzítési megoldásra
a kapcsolt pozitív eddig ugye csavarozva volt a trafón. Most hogyan? Na, ez lehet a gond.
Bár lehet a kombinált kapcsoló is ludas, de én megnézném a gyújtáskapcsolót is, ha nem találsz amarra hibát.

Most saruval van rögzítve a trafóhoz. A trafó pedig testelve az ülés alatti testponthoz

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2635
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2018.04.08. 09:07

Tony91 írta:
2018.04.07. 23:57
Üdv!
Következő a problémám (ETZ 251)
Ugyebár feltettem a motorra a Honda trafót (MP06 TEC) pár hete. Azóta olyat tapasztalok, hogy mikor az irányjelzőt ráadom, megtorpan a motor, mintha bezavarna a gyújtásba. Ha a távolságit kapcsolom rá, akkor is ugyanezt produkálja a motor. Viszont nem mindig! Irányjelző esetében csak a legelső villanásnál fogja meg a motort, utána már nem zavar be a villogás. Valamint nem minden indexelésnél ránt a motoron, hanem kb az esetek 70-80%-ában. Töltést nem mértem, viszont reflektorral és irányjelzőkkel szépen elpöfög a motor alapjáraton, azt próbáltam, tehát azzal nem lehet probléma, az akkura is rámértem, fel van töltve rendesen.
A kombinált kapcsolóban kéne szétnéznem? A Honda trafó miatt érzékenyebb lenne a gyújtás valami apróbb elektromos bajra, ami most okoz így jelenséget? A gyári trafót egyenlőre nem tenném vissza, nincs kedvem visszaforrasztgatni a kábelvégeket a másik rögzítési megoldásra
a kapcsolt pozitív eddig ugye csavarozva volt a trafón. Most hogyan? Na, ez lehet a gond.
Bár lehet a kombinált kapcsoló is ludas, de én megnézném a gyújtáskapcsolót is, ha nem találsz amarra hibát.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.04.08. 09:04

Szia, ha nem a feszültségesés miatt csinálja, akkor a kormánykapcsolódat próbáld kapcsolás nélkül körbenyomogatni, indexkapcsolót, nem kapcsolva, hanem befelé nyomva, esetleg kicsit felfelé feszítve megnyomkodni, hátha megmutatja így is a hibát. De esetleg megérne egy próbát az is, hogy járó motornál, egy fényszóró izzót az akkura kapcsolgatni ,meg-megszakítva, hátha mégis a feszültségesés produkálja, a hibát( gondolok itt, az akku esetleg csökkent kapacitására).

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2018.04.07. 23:57

Üdv!
Következő a problémám (ETZ 251)
Ugyebár feltettem a motorra a Honda trafót (MP06 TEC) pár hete. Azóta olyat tapasztalok, hogy mikor az irányjelzőt ráadom, megtorpan a motor, mintha bezavarna a gyújtásba. Ha a távolságit kapcsolom rá, akkor is ugyanezt produkálja a motor. Viszont nem mindig! Irányjelző esetében csak a legelső villanásnál fogja meg a motort, utána már nem zavar be a villogás. Valamint nem minden indexelésnél ránt a motoron, hanem kb az esetek 70-80%-ában. Töltést nem mértem, viszont reflektorral és irányjelzőkkel szépen elpöfög a motor alapjáraton, azt próbáltam, tehát azzal nem lehet probléma, az akkura is rámértem, fel van töltve rendesen.
A kombinált kapcsolóban kéne szétnéznem? A Honda trafó miatt érzékenyebb lenne a gyújtás valami apróbb elektromos bajra, ami most okoz így jelenséget? A gyári trafót egyenlőre nem tenném vissza, nincs kedvem visszaforrasztgatni a kábelvégeket a másik rögzítési megoldásra

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.04.06. 08:25

Szvazy írta:
2018.04.05. 21:02
Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy
Szia!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... e,_Regler/_/?_
Fedél (1), lefogató gumipánt csapokkal (2), alátétgumi (1a).
Gyári formájú akkumulátort én már régen láttam.
Üdv: Zorka

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.04.05. 21:35

Fején találtad a szöget sell! Talán a vaddisznókra ,rókákra is ilyen hatással lesz ... dimmer elvetve.
Szintszabályzót fogok beépíteni. A mérnökeim már dolgoznak rajta. :mrgreen:

Szvazy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2018.04.05. 07:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Szvazy » 2018.04.05. 21:02

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni.
Valaki le tudná fényképezni, hogy hogyan van gyárilag lefogatva a TS125-ben az akkumulátor?
Szükségem lenne olyan képre ahol ki van véve és olyanra ahol be tett állapotban le van fogatva.
Újítom a Nagypapa TS-ét és ez teljesen hányzik róla, a neten pedig nem találtam megfelelő képet.

Ha valaki ide betenné vagy elküldené a penyaskoakos@gmail.com címre, azt nagyon megköszönném.

Szvazy

Avatar
Kékbetyár
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2016.11.21. 23:50
MZ-d típusa: MZ.ETZ.250.De lux.
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kékbetyár » 2018.04.03. 17:16

aronpfabian írta:
2018.03.23. 19:21
mixy01 írta:
2018.03.23. 18:12
Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Üdv!
Az én 250-es tz-men is hasonlóan alacsony a töltés de nekem a forgórész-ről a grafit fele hiányzik. :?
Tavasszal vettem ujj aksit mert a motor előző tulajdonosa úgy gondolta hogy a 9ah-ás aksi helyett elég lesz a motorba egy 5-ah-ás aksi is. ](*,)
Bár szezonba jó volt mert mindig beindult,igaz ritka volt az olyan nap hogy ne menjek a motorral.Cspattam is 7000kmert:-)ÁM mivel a világitás ment és pl indexet is használtam volt hogy lállt a motor mikor mentem vele pár nap állás után,de aztán beidult és világitás nélkül haza tudtam vele jutni. \:D/ nem tudom mennyi idős volt az aksi de már nem nagyon tartotta meg sokáig a töltést.. :?
Szóval érdemes megnézni a forgórész kommutátor részét ahonnan leveszi az áramot(asszem igy hivják..)nincs-e megsérülve mert ugyan nekem se ég a töltésjelző de én gyanitom hogy ez az oka az én motorom alacsony tőltésének. :-"

Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2018.04.01. 04:37

A beállítás is fontos, hiába a fényerő, ha nem a megfelelő helyre vetíti, ;-) és a fácánok meg füstölögve, vagy megvakulva potyognak az út menti fákról. :-)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.03.30. 16:46

Majd szerelek be egy dimmer-t is! :D

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2018.03.30. 10:36

sunbim írta:
2018.03.30. 10:04
Szert tettem új foncsorra. :-) A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!
Lacika! Ezt nem jól tetted, mert a Te lámpád eddig is kisütötte a szemem, ha mögöttem jöttél!!!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2740
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2018.03.30. 10:04

Szert tettem új foncsorra. :-) A gyári ddr helyett kapott egy Wesem foncsort, kicsit különbözik az izzó rögzítés módja, az üveg pedig kijebb áll, de a fényerő növekedés a lényeg!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z » 2018.03.28. 16:21

mixy01 írta:
2018.03.23. 18:12

Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.
Ha már méregetsz akkor a forgórészre is tedd rá a műszert. A két csúszógyűrű között emlékeim szerint olyan 5 (k?) ohm körüli értéket kell kapnod. Kizárandó a forgórész szakadást, hajlamos a gyűrűk alatti vezeték elengedni. Csak egy tipp....

mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 » 2018.03.23. 19:33

A lámpa elalszik 2000 alatt valamivel. Másik fesszabályzóval nem volt alkalmam kipróbálni(holnap lesz visontán egy veterán börze, megpróbálok majd vadászni egy bontottat). Nem vettem észre, hogy szikrázna a szénkefénél, viszont holnap akkor azt is jobban megfigyelem. Köszönöm.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.03.23. 19:21

mixy01 írta:
2018.03.23. 18:12
Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg
Töltésjelző lámpa elalszik? Másik feszültségszabályzóval próbáltad? (ezek nem a legjobb minőségűek ami a képen van)
A szénkefék szikráznak, pattognak? (eléggé bemaródásosnak tűnik a csúszópályájuk)

mixy01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.05.27. 15:43
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: mixy01 » 2018.03.23. 18:12

Üdv!
Még tavaly elektromos(töltés) problémákkal küszködtem, amit sajnos nem sikerült megoldanom, és sajnos a motoros szezont is hamar be kellett fejeznem rajtam kívűl álló okok miatt. Idén azonban már gurultam néhányat, de sajnos az elektronika megkeseríti ezeket. Rendszeresen rá kell töltenem az akksira, ha nem akarom, hogy kipurcanjon.
Az áldozat egy 83-as ETZ 250, megszakítós gyújtással.
A következő töltés értékeket mértem:(Ezek szerintem nem súrolják az elégséges határát sem, de elektronikában nem vagyok jártas sajnos)
alap 12,50 ; járó motorral 12,29 ; járó motor 2000 1/min 12,40 ; járó m. 3000 1/min 12,65 ; lámpával 11,90 ; lámpa 2000 1/min 12,05 ; lámpa 3000 1/min 12,30 ; lámpa nélkül alapjáraton 12,20 ; gyújtás nélkül 12,37.

Az U/V, U/W, V/W vezetékek mérésére nem mutatott szakadást a műszer
Mellékelek néhány képet, hátha a hozzáértőknek valami szemet szúr. Sajnos a motor nem örvend a legjobb állapotnak, ezzel tisztában vagyok én is, vannak rajta kókányolások amiket próbálok idővel javítani.
Mit kellene még mérnem, hogy valamilyen megállapításhoz eljussunk amivel, orvosolható lenne a hiba.

Köszönöm előre is az időtöket.

http://kepkuldes.com/images/3e6f340cd43 ... 5989df.jpg
http://kepkuldes.com/images/a10ec0bd59d ... e84184.jpg
http://kepkuldes.com/images/4342e97a9b6 ... 15c679.jpg
http://kepkuldes.com/images/344191f9278 ... ec720c.jpg
http://kepkuldes.com/images/697755a51ce ... 35aff9.jpg
http://kepkuldes.com/images/d56146a6d3e ... 25035d.jpg
http://kepkuldes.com/images/533f7e74607 ... 1310d9.jpg

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.23. 11:16

aronpfabian írta:
2018.03.23. 09:33
Zorka írta:
2018.03.23. 09:24

Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Ez itt viszont már teljes kavar.

Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.

A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.
Mindegy is. A powerdinamós ábrákon van egy szövegdoboz. Azt mondja: "ladekontrolle nur 12 volt version". Ami annyit tesz: "A töltésvezérlés csak 12 voltos változat". Ott a 61-es szám után közvetlenül.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.03.23. 09:33

Zorka írta:
2018.03.23. 09:24
aronpfabian írta:
2018.03.23. 08:52
Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)
Ez itt viszont már teljes kavar.

Az a Moser-féle ábra amit mindketten linkeltünk, egy VAPE mágnesgyújtásra (dinamó teljes leszerelése és más beépítése) való átépítése egy 6V-os MZ-nek. Itt 12V-os állandó mágneses generátor került be. Ez a powerdynamo.biz ábráinak az alkalmazása a gyári rendszerre.

A VAPE R81 egy 6V-os dinamószabályzó, teljesen más tészta mint a mágnesgyújtás. Ez a gyári relés feszültségszabályzó helyére építhető be, a dinamót meghagyva. Ezzel van valódi töltésvisszajelzés és betolóállás is mert a rendszernek az ezeket ellátó része nem módosul. Ha megnézed az ábrát, a D+/61 csatlakozóra van kötve a gyárilag külön elosztón lévő (de elektromos szempontból, dinamós rendszeren, a D+-szal azonos) 61 csatlakozó.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.23. 09:24

aronpfabian írta:
2018.03.23. 08:52
Úgy látom a VAPE szabályzó mégis felkapcsolja (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel) a visszajelzőt. Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren (a powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről hogy indexvisszajelző maradhasson)
Azért módosította, mert a 6v-os regulátornak nincsen 61-es kivezetése.
http://www.powerdynamo.biz/wiredias/81_negative.jpg
A 12v-nak van.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... s/71xr.gif
Tehát az általad linkelt egy 6v rendszer 12v jelöléssel. (Ahol ráadásul nincsen visszajelző a fordulatmérőben.)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.03.23. 08:52

Úgy látom a VAPE szabályzó mégis "felkapcsolja" a visszajelzőt (valószínűleg külön, feszültségmérőn alapuló áramkörrel testeli az izzót alaphelyzetben). Ez esetben beköthető. Elnézést, ezt nem tudtam.

Az első ábrád annak egy korábbi változata amit én küldtem (az eredeti oldalon a legfrissebb van - moser-bs.de-ről linkeltem). Valószínűleg azért módosította mert a gyújtáskapcsolóra kötött 61 elvi hiba ezen a rendszeren. A powerdynamo ábrák is azonnal visszajelzőre kötik azt a szálat - a kétgyertyásnál a kapcsolóra írja hogy hagyjad ki és a visszajelzőhöz kapcsolt pozitívat visz a 15/54-ről (hogy indexvisszajelző maradhasson). A moser-féle ábra későbbi változata is ezt követi, a feszmérős részt kihagyva. (ez utóbbi fura, szerintem írok neki, miért törölte le az egész szálat amikor csak a kapcsolónál volt hiba)

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.23. 00:20

aronpfabian írta:
2018.03.22. 21:12
A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.

Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség ;) )
Szia!
Nem szívesen mondom, de szerintem hibás az ábrád.
http://moser-bs.de/MZ/Schaltpl%E4ne/ts250-1-vape.png
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Még az Ets is így van kötve:
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... ts_250.gif
Egyedűl a kétgyertyás 125-150-esnél mondja, hogy szabadon kell hagyni.
http://www.powerdynamo.biz/deu/systems/ ... t_zwei.jpg
Üdv: Zorka

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.03.22. 21:12

A VAPE állandó mágneses, így az öngerjesztés hiányát mutató "töltésvisszajelző" értelmezhetetlen ebben a rendszerben. A 61-est hagyd békén, be se lesz kötve. Szerintem kérd inkább szakember vagy legalább hozzáértő segítséget a kábelezéshez! Távolról küldött, ellenőrizetlen forrásokból felépíteni mindenféle előzetes tapasztalat nélkül elég kockázatos, akár tüzet is okozhat.

Itt egy normális VAPE átalakítási rajz, csatlakozójelölésekkel https://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schal ... 1-vape.pdf (csak még egy távsegítség ;) )

kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 » 2018.03.22. 15:08

Zorka írta:
2018.03.22. 15:03
Zorka írta:
2018.03.22. 14:56


Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.
Köszönöm szépen a válaszod!

Üdv:

kovati88

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.22. 15:03

Zorka írta:
2018.03.22. 14:56
kovati88 írta:
2018.03.22. 14:39


Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...
Azt hiszem, értem. Az üresjelző áram száláról kap áramot, a másik szál meg a gyújtáskapcsoló 61-es.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.22. 14:56

kovati88 írta:
2018.03.22. 14:39
Zorka írta:
2018.03.22. 14:03


Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.
Akkor csak át kell dugni a 6V fesszabályzózó 61-ről a 12V regulátor 61-re, meg aksicsere.
Dee... nem értem... már be van kötve a fordulatmérőben, meg a Km órában az összes vezeték, működik is, Wapéhoz meg nyilván kaptál vázlatot...

kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 » 2018.03.22. 14:39

Zorka írta:
2018.03.22. 14:03
kovati88 írta:
2018.03.22. 13:21


A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?
Igen, illetve direkt olyat tettem bele. Vissza akarom jeleztetni a fordulatszám mérőben a töltést, az indexet, a km órában az üreset és a reflektort. Utóbbi 3 visszajelzése rendben van, de ha most VAPE gyújtás kerül bele, nem tudom honnan kellene odavinnem a vezetéket, hogy pl. gyújtás ráadásakor pirosan világít, beindítás után viszont kialszik a visszajelző lámpa.

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.22. 14:03

kovati88 írta:
2018.03.22. 13:21
kovati88 írta:
2018.03.22. 13:11


Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Bocs! Visszajelzős a fordulatszámmérőd?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.22. 14:00

kovati88 írta:
2018.03.22. 13:21
kovati88 írta:
2018.03.22. 13:11


Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?
Gyujtáskapcsoló 61-ese~index relé kimenő lába. (Ábra bal felső 4lámpás karikájának bal felső lámpája, fekete illetve piros-zöld vezetéke.)

kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 » 2018.03.22. 13:21

kovati88 írta:
2018.03.22. 13:11
Zorka írta:
2018.03.22. 12:43


Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88
A töltés visszajelzést az órában, hogy tudom megvalósítani?

kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 » 2018.03.22. 13:11

Zorka írta:
2018.03.22. 12:43
kovati88 írta:
2018.03.22. 09:34
Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka
Szia! 12V-os VAPE lesz rajta, lux. Ez kell!

Nagyon köszönöm a gyors választ!

Üdvözlettel:

kovati88

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2018.03.22. 12:43

kovati88 írta:
2018.03.22. 09:34
Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88
Szia!
Nem írtad hány voltos a Wape-d, hogy lux, vagy standard a motor.
Ez 12v-os kapcsolási vázlat, luxhoz (Wapéval):
http://userpage.fu-berlin.de/arndg/klap ... _250_1.png
Üdv: Zorka

kovati88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2017.07.11. 20:26
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kovati88 » 2018.03.22. 09:34

Sziasztok!

MZ TS 250/1-es motoromra VAPE gyújtás lesz téve, a motor teljesen újra lesz vezetékezve, ehhez szeretném a segítségeteket kérni. Kapcsolási rajzra lenne szükségem, akinek esetleg van használható rajza megköszönném.

Üdvözlettel:

kovati88

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.02.18. 22:52

aronpfabian írta:
2018.02.17. 23:49
Akkor sikerült :) ennek örülök
Nagjábol renben van a történet, kis alapjárathiány, illetve talán kicsit nehezebben pörög fel, mint kéne, de már motorozható.... :-)
Csatolmányok
IMG_20180218_191532.jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.02.17. 23:49

Akkor sikerült :) ennek örülök

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.02.17. 23:15

aronpfabian írta:
2018.02.17. 12:24
És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).


Nekiestem, kicseréltem a vezetéket, igaz, csak 5* 1,5mm volt itthon (sajnos 3-ig dolgoztam, nem volt már nyitva semmi).
Levettem az ellenállást, beraktam az akkut, beállítottam a gyújtást, és elindult. Több, mint fél év állás után második rúgásra. Ennek azért örültem. :)

Csak egy rövid, pár másodperces zúgatást mertem, picit késő van már.
Holnap, ha minden jól megy, felrakom a dobozt, meg egy biztosítékot cserélek (elhiccent véletlenül. :( ) és megyek egy próbát. Majd írok, hogy mi történt, ha nem lesz nagyon hideg, képet is csinálok majd. :)


Ismét nagyon szépen köszönöm a türelmedet, és segítségedet!

További szép estét!
Csatolmányok
IMG_20180217_214857[1].jpg
IMG_20180217_214945[1].jpg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.02.17. 12:24

És mindenképpen csak feltöltött akkuval próbálgasd! Álló motornál és alapjárat közelében az látja el a gyújtást. Az elektronikus szabályzó visszáramgátló diódája (típustól függően) a gyári reléshez képest már kisebb fordulaton be tudja kapcsolni a rendszerbe a dinamót, de berúgásnál ez még semmiképpen nem elég. Főleg hogy a lemerült akku is bezavar ilyenkor (terhelésként működik).

madigergo
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2011.02.26. 20:12
MZ-d típusa: TS125(150)

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: madigergo » 2018.02.17. 12:06

Arra azért figyeltem, hogy mindent az elképzeléseim szerint kössek. :-)
Akkor leveszem majd az ellenállást, illetve cserélek vastagabb vezetékre.

Köszönöm!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2018.02.17. 10:15

Hú. Itt abban bízok hogy az egyforma színű vezetékeket megcsipogtattad szakadásvizsgálóval, és tényleg az van a másik végén ami kell. Amit leírtál, az jó, úgy kell bekötni.

Ha 2x0.75mm2 vezetéket használtál, az túl kicsi, az ellenállása visszafogja a dinamó amúgy sem túl nagy teljesítményét. Ennek köze lehet az akku lemerüléséhez is. Legalább 1.5mm2 kell a dinamó és a szabályzó, az akku és a szabályzó, az akku és a test, valamint a közös (akku+/51) pozitív és a gyújtáskapcsoló közé.

Elektronikus feszültségszabályzó esetén a szabályzóellenállást szereld le! http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 16 vendég