Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.06.28. 10:19

Sziasztok.

150-es ETZ forgórészét hova érdemes elvinnem "kommutátor" cserére?

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.27. 15:30

aronpfabian írta:
2019.04.27. 15:06
Bence4093 írta:
2019.04.27. 14:09


Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.
Akkor marad az a kérdés, hogy mit kezdjek a refi visszajelzővel.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.27. 15:06

Bence4093 írta:
2019.04.27. 14:09
aronpfabian írta:
2019.04.27. 11:08


Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?
Nem. A töltésvisszajelző a generátor forgórészén keresztül testel. Sem a te esetedben, sem szénkefehibánál/forgórésztekercs szakadásnál nem segít.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.27. 14:09

aronpfabian írta:
2019.04.27. 11:08
Bence4093 írta:
2019.04.27. 07:21


Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban
Na, pontosítva a dolgokat, a km óra reflektor visszajelzője volt a zárlatos, mozog a foglalat perselye, most cinnel rögzítettem úgymond, de ugyan úgy zárlatot képes okoz, és továbbra se világít pedig jól van bekötve.

Még egy kérdés: jelenleg nincs bekötve a gyújtás, mert nincs benne a blokk, de ettől függetlenül a "töltés" lámpának kellene világítania?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.27. 11:08

Bence4093 írta:
2019.04.27. 07:21
csoka írta:
2019.04.25. 15:05
Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.
Esetleg kiégett. A fénykürt meg kicsúszhatott, vagy a forrasztás letört a kapcsolóban

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.27. 07:21

csoka írta:
2019.04.25. 15:05
Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...
Na, a fordulatszámmérő háttérvilágítása zárlatos, meg néha akkor pattant el amikor reflektort kapcsoltam.

De most nem értem miért nem megy a fénykürt, amikor előtte meg ment.

Amit meg nem nem igazán értek, hogy miért nem jó a reflektor visszajelző, amikor jól van bekötve.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 965
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.26. 08:08

Köszöntem. Nem szeretném fordítva bekötni.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2606
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.04.26. 00:56

Matthej01 írta:
2019.04.25. 20:11
Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.
Tudomásom szerint a japók feketével jelölik a pozitívot...
(ami nekem van, azon inkább zöldes-kék a jel, fekete a kapcsolt pozitív)

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 965
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.25. 20:11

Vajon meg tudj-e mondani nekem valaki, hogy melyik a japán gyújtótrafók 1. és 15-ös pontja? Az ami nekem van azon jelölve nincs, de van 2 tűzősarus csatlakozás az egyiknek kék a foglalata a másiknak fekete. Nem parazitaszikrás.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.25. 15:05

Sokan "kés"érintkezős 4 foglalatos biztosíték tartót használunk.Az általad leírt okok miatt...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.25. 15:04

Bence4093 írta:
2019.04.25. 14:43
kiszsebi írta:
2019.04.24. 15:57


Igen, okozhat.
Rendben, akkor megnézem majd.

Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.

Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.
Nem létezett soha. 2AT (lassú) üvegbiztosíték volt gyárilag. Az utángyártott táblán hengeresnek való mind a 4 hely. Érdemes az egész táblát ATO-ra ("késes") cserélni, és beszerezni a 2-4-15-15 méreteket hozzá

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.25. 14:43

kiszsebi írta:
2019.04.24. 15:57
Bence4093 írta:
2019.04.24. 12:49

Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
Igen, okozhat.
Rendben, akkor megnézem majd.

Egyéb kérdés: 2A hengeres biztosítékot honnan tudok szerezni? Autós boltokban meg neten se találtam, 5A a legkisebb.

Vagyis tudnék szerezni, csak sokallom darabonkénti árát a többihez képest.

Avatar
kiszsebi
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Kiszsebi Elnök Úr San (kőműves)
Hozzászólások: 2606
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2019.04.24. 15:57

Bence4093 írta:
2019.04.24. 12:49

Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?
Igen, okozhat.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.24. 12:49

csoka írta:
2019.04.22. 20:48
Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.
Jelenleg azon tanakodom, hogy az okozhat e zárlatot, hogy a kürt és a fénykürt gombok vezetékeit felcseréltem?

zoltan716
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.10.23. 21:30
MZ-d típusa: Suzuki GSX1400,ts250
Tartózkodási hely: Rábapaty

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zoltan716 » 2019.04.23. 20:55

Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy mi a mérete az MZ TS 250 és a Ducati energia közötti alaplapnak.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: csoka » 2019.04.22. 20:48

Üdv!
A lámpa belsejében van két saru összekötő csoki,a rajz szerinti bekötési sorrendet használd,mert van olyan láb,ami elosztó a csokiban.Nem mindegy,hogy a világítást osztod szét,vagy az indexet...Szerintem ott nézz körül.

Bence4093
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2019.03.01. 12:43
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Bence4093 » 2019.04.22. 20:12

Sziasztok.

Éppen egy 150-es ETZ-t vezetékelek újra, és az indexek illetve a világítás már be van kötve, ki szerettem volna próbálni, javarészt sikerült is, indexek ok, visszajelző a km órában is jó, viszont a fordulatszámmérőben a háttér világítás 0, pedig jól van bekötvey illetve a reflektor visszajelző se jó, pedig a bekötése jó, és nem az izzóval illetve a foglalattal van a baj.

A baj ezután következett, hogy miután ezeket megnéztem mi lehet a baj, utána helyzetjelző/világítás/parkfény állásban azonnal elpattan a biztosíték. Csak gyújtás állásban indeyet müködtetve se pattan el.

Első ránézésre nem testel le sehol, illetve a bekötések is jók, szóval nem tudom hirtelen hol lehet a baj.

Pár dologra tudok gondolni, hogy mégis elkötöttem valahol, de mielőtt piszkáltam volna az órákat előtte semmi baj se volt, reflektor is ment hibátlanul, hosszasan.

Vagy lehet az órák világításai / visszajelzői miatt lehet zárlatos? Mert a fodulatszámmérőben semmi se világít, illetve a km órában is csak az index visszajelző meg az egyik háttérvilágítás jó csak, pedig az izzók meg a foglalatok jók.

Valami tippetek volna?

Előre is köszönöm.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.18. 16:17

aronpfabian írta:
2019.04.18. 15:40
motrosmano írta:
2019.04.18. 13:46
Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Trafó!
Köszönöm jóbarát =D> , úgy néz ki ennyi volt a probléma! \:D/

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.18. 15:40

motrosmano írta:
2019.04.18. 13:46
Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!
Trafó!

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.18. 13:46

Helló!

Gyújtás problémája lett a kis trophinak! Hülyén hangzik, de olyan mintha elfogyna a szikra, ha egy kicsit jár a motor! El kezdtem cserélgetni a gyújtás alkatrészeit, a kondenzátorral kezdtem ami az álló részen van, mert elsőként arra gyanakodtam. Eddig nem sok sikerrel jártam, bár idehaza jelenleg javarészt csak bontott cuccaim vannak. Érdekesség képpen: felraktam egy vadonatúj gyertya pipát és azzal már nagyon gyenge szikrát adott a gyertya, illetve több gyertyát is meg néztem, minddel ugyan az a helyzet, viszont ha a csupasz gyertya kábelt közel rakom a hengerfejhez olyan szikrát vág, hogy egy bikát is leterítene!
Merre keressem a hibát?
Ja igen, ha beindul akkor is olyan mintha kimaradna egy-két gyújtás, máskor meg olyan mintha akkor gyújtana amikor nem kellene (a kopogásból gondolom), de amikor kitekerem a gyertyát és kézzel hajtom a motort, akkor csak akkor láttok szikrát amikor adnia kell! Bár minél tovább néztem annál gyengébb volt a szikra, de az akkumulátor nem merül, és eddig zárlatot sem találtam!

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2697
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.04.18. 12:48

Hello sràcok!
Àltalànos gyùjtàs elektronikàkhoz èrtő emberekhez szòlnèk elsősorban.
Van egy ilyen kèt hengeres 2t motorom. Megszakìtòs gyùjtàssal. Ezt szeretnèm valamilyen cdi szerű gyùjtàs elektronikàval helyettesìteni, minèl kisebb àtalakìtàssal ès anyagi ràfordìtàssal. Kèt gyùjtò tekercs van kèt megszakìtòval. Ezeket a gyùjtòtekercseket hasznàlnàm. Az aluminium ,,ledkerèkben'' kèt db gyujtò màgnes van, jeladò màgnes nincs. De esetleg fel lehet ragasztani .
Töltő tekercsek nincsenek. Akkumulàtor nèlküli megoldàs kellene.
Mindjàrt teszek fel kèpeket...
Csatolmányok
20190418_130418.jpg
20190418_130138.jpg

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.04.16. 12:59

motrosmano írta:
2019.04.16. 11:27
Halihó!

Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
Kábelvégcsatlakozó féklámpakapcsolóhoz.
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... et_tigung/_/?_
Itt érintkezőnyelv, lemez-ként van.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.16. 11:27

Halihó!

Valaki tudja mi a neve annak a kis réz vagy milyen lemezkét amire a fék lámpa kábelját kell rá dugni a féklapnál?
Teszek fel képet is, úgy hátha érthetőbb mit is keresek!
Köszi!
Csatolmányok
IMG_20190416_111751.jpg

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.04.10. 20:56

Köszönöm motrosmano! Az alkatrészekkel együtt sokkal jobban áttekinthető, mint a kezelésihez tartozó kapcsolási rajz.
Zorka! Igazán kedvező az ajánlat! Ha helyben nem boldogulok, keresni foglak. Így is, úgy is nagyon köszönöm! :D

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.10. 18:29

Zorka írta:
2019.04.10. 18:06
motrosmano írta:
2019.04.10. 18:01


Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
Mert az érintkezők folyamatosan összeérnek annál ami kattan, ha áramot kap. Ami semmit sem csinál áramra az meg vagy szakadt, vagy tekercszárlatos.
Köszönöm!
Mind a kettő kattog, van még remény!

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.04.10. 18:06

motrosmano írta:
2019.04.10. 18:01
Zorka írta:
2019.04.10. 14:43


Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...
Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?
Mert az érintkezők folyamatosan összeérnek annál ami kattan, ha áramot kap. Ami semmit sem csinál áramra az meg vagy szakadt, vagy tekercszárlatos.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.10. 18:01

Zorka írta:
2019.04.10. 14:43
motrosmano írta:
2019.04.10. 14:24
Helló!

Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még? :-k
Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...
Az nem segít, akár ki is tekerhetem vagy be tövig, ugyan az, csak behúz és addig úgy is marad míg el nem engedem a gombot. Valamiért nincs meg az a folyamat amitől a hangot adja. Arra lennék kíváncsi, hogy ez miért van?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.04.10. 14:54

Kóborló írta:
2019.04.10. 12:59
Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?
Az utángyártott kábelkötegnek nem azonosak a színei a régivel. De legalább szoktak hozzá adni kapcsolási vázlatot. Kecskemét környékén nem vagyok ismerős. Így ajánlani nem tudok, de ha egyszer elhozod egy reggelen az új cuccal, akkor estére azzal mehetsz haza. :wink:

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.04.10. 14:43

motrosmano írta:
2019.04.10. 14:24
Helló!

Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még? :-k
Van rajta egy állítócsavar. Azzal próbáld hangolni. Ugyanis úgy működik, hogy amikor behúz a tekercs, akkor az érintkezők megszakítják az áramot, így elejt a tekercs, mire újra van érintkezés, áram, tekercs behúz...

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.10. 14:24

Helló!

Megpróbáltam két beállt 6V-s kürtöt megszólaltatni, nem nagy sikerrel. Szétszedtem őket, azokat a megszakítóra emlékeztető érintkezőket megtisztítotam, de semmi, majdnem!
Az áram átmegy rajtuk ugyan, de némák, olyan mint amikor lemerült akksival próbálnák dudálni, egy pici hang van amikor megnyomom a gombot illetve amikor elengedem. Mi lehet a gond még? :-k

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 246
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2019.04.10. 14:09

Kóborló írta:
2019.04.10. 12:59
Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?
Helló!
Arról fogalmam sincs, hogy lehet a gyári vezetékelést összehozni a VAPE-pel, de azt tudom hogy a gyári bekötést, azt egy délután alatt kényelmesen meg lehet csinálni, még egy olyan hozzá nem értő embernek is, mint amilyen én vagyok. Létezik a TS-ekhez egy olyan kapcsolási rajz, ami színes és a bekötési pontok az alkatrészekkel együtt van rajta (ha meg találom, akkor belinkelem). Könnyen végig követhető rajta, hogy melyik vezeték honnan hová megy. Aztán biztos van itt olyan, aki tud segíteni a kettőt összehozni.
Lehet kapni motorosboltokban komplett vezeték köteget, szerintem egyszerűbb az egészet újra húzni, mint bogarászni a régit! Igaz nem egy "hejdejó", méret pontatlan volt amit én vettem, mind hosszabb volt pár cm-rel, de az a legkevesebb! Én csak egy bokorugrót vezetékeltem újra, ettől függetlenül semmi gond sincs vele!
Csatolmányok
mz6v_el.jpg

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.04.10. 12:59

Tudtommal hagytak benne egy gyári verzió szerinti kapcsolási lehetőséget, no de a többit kiszűrni, számomra reménytelennek tűnik. Esetleg tudnátok valakit ajánlani?

Avatar
Zorka
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
MZ-d típusa: TS 250+
Tartózkodási hely: Esztergom

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Zorka » 2019.04.10. 10:50

Kóborló írta:
2019.04.10. 10:16
Igen, már látom, a VAPE lenne a legjobb megoldás! Érlelődik a döntés, keresnem kell valakit, aki elvállalná a szerelést, ez a munka meghaladná a képességeimet. Addig egy "biciklis" biciklis megoldással kínlódik.Köszönöm a segítséget aronfabian!
A Vape felszerelése nem nagy dolog. Csak neked előtte rendbe kell tenni a szétdúlt vezetékelést. Az sokkal nagyobb kihívás.

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.04.10. 10:16

Igen, már látom, a VAPE lenne a legjobb megoldás! Érlelődik a döntés, keresnem kell valakit, aki elvállalná a szerelést, ez a munka meghaladná a képességeimet. Addig egy "biciklis" biciklis megoldással kínlódik.Köszönöm a segítséget aronfabian!

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.09. 16:04

Kóborló írta:
2019.04.09. 15:51
Na ez az, lassabban forog az eszem, mint az MZ-m kereke! A gyári dinamó! Ami helyett nekem olyan tekercsem van, ami csak 15W-ot tud. Ha 35W-os halogén égőt teszek bele, ahhoz 35W-os teljesítmény is kellene. Csak akkor működne a jelenlegi rendszer, ha 15W-os halogén égőt találnék hozzá és az is csak 20-25W-os fényerőnek felelne meg. Pedig már egész belelkesedtem. A gyári dinamót gondolom azért dobták ki, hogy a világító tekercs elférjen a kisebb teljesítményű töltő tekercs mellett. Így a világítás nem aksiról megy. Szóval öszvér. :(
15/15W halogén nem lesz sehol. Ez teljesen alkalmatlan fényszórónak, nem gyártják. A biciklire való teljesítményű rendszert mindenképpen le kell cserélned

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.04.09. 15:51

Na ez az, lassabban forog az eszem, mint az MZ-m kereke! A gyári dinamó! Ami helyett nekem olyan tekercsem van, ami csak 15W-ot tud. Ha 35W-os halogén égőt teszek bele, ahhoz 35W-os teljesítmény is kellene. Csak akkor működne a jelenlegi rendszer, ha 15W-os halogén égőt találnék hozzá és az is csak 20-25W-os fényerőnek felelne meg. Pedig már egész belelkesedtem. A gyári dinamót gondolom azért dobták ki, hogy a világító tekercs elférjen a kisebb teljesítményű töltő tekercs mellett. Így a világítás nem aksiról megy. Szóval öszvér. :(

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.09. 14:31

Kóborló írta:
2019.04.09. 09:44
Leszakad a képem... Köszönöm! Csak a foglalatban különbözőek?
Igen. Innen van nekem is. Jól világít, fókuszban van a szál, nincs vele gond (gyári dinamóval használom)

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.04.09. 09:44

Leszakad a képem... Köszönöm! Csak a foglalatban különbözőek?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.09. 09:33

Kóborló írta:
2019.04.09. 09:23
Hali! Nem tudok elég hálás lenni, hogy ennyit foglalkoztok a felvetett problémával, csak győzzek tanulni! Bevallom, követni is alig tudom, főleg a halogén rendszerről írtakat. Eddig a hazai piacon keresgéltem, de itthon 6V-ra halogén izzót nem találtam. És igen, átalakítás után a tirisztoros megoldással a fényszóróm, leírni is borzalom, csak 15/15W teljesítményre képes! Némi vigasz, hogy a foncsor hibátlan, de az esti és éjszakai vezetést nagy ívben elkerülöm. #-o Azt már csak zárójelbe teszem, hogy az index égőim 10 W-osak. Tévesen írtam kürtöt, a duda az eredetinél kisebb teljesítményű, inkább mopedre való. Mindezek ellenére csodának tűnik, hogy a kis TS átment a vizsgán! Persze, mert mindenki nosztalgiázott.
R2 (45/40W helyére): http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-izzo-6 ... C3%B3%2035

HS1: http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-izzo-6 ... C3%B3%2035

H4: http://mz-b.hu/egyeb-univerzalis-izzo-6 ... %2035%2F35

Kóborló
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2018.12.14. 18:40
MZ-d típusa: TS 125
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Kóborló » 2019.04.09. 09:23

Hali! Nem tudok elég hálás lenni, hogy ennyit foglalkoztok a felvetett problémával, csak győzzek tanulni! Bevallom, követni is alig tudom, főleg a halogén rendszerről írtakat. Eddig a hazai piacon keresgéltem, de itthon 6V-ra halogén izzót nem találtam. És igen, átalakítás után a tirisztoros megoldással a fényszóróm, leírni is borzalom, csak 15/15W teljesítményre képes! Némi vigasz, hogy a foncsor hibátlan, de az esti és éjszakai vezetést nagy ívben elkerülöm. #-o Azt már csak zárójelbe teszem, hogy az index égőim 10 W-osak. Tévesen írtam kürtöt, a duda az eredetinél kisebb teljesítményű, inkább mopedre való. Mindezek ellenére csodának tűnik, hogy a kis TS átment a vizsgán! Persze, mert mindenki nosztalgiázott.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.08. 12:17

Matthej01 írta:
2019.04.08. 12:12
aronpfabian írta:
2019.04.08. 11:16


Ezzel nem segítettél semmit. Azt írtad van valami tuti típus a 99.99% használhatatlan szemét közt. Beírni keresőbe hogy "6V H4" és megkapni az előbb leírt mindenre alkalmatlan hulladékokat bárki tudja :/

Van bizony de a @C%"m tudja mi a típus. Ne várjátok már folyton a sült galambot. Keressetek ti is. Megadtam a kezdő lökést aztán dolgozz már kicsit te is a saját problémád megoldásán.
Az ilyen tartalmas "lökés" főleg ebben a stílusban jobb lett volna ha inkább nem jön. Mindenki tudja hogy léteznek szarabbnál szarabb H4 foglalatú, olvasólámpának sem való LED izék. Információ az lett volna hogy melyik NEM ilyen. De azért köszi.

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 965
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.08. 12:12

aronpfabian írta:
2019.04.08. 11:16
Matthej01 írta:
2019.04.08. 11:12
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... d&_sacat=0

Pl. De a variációk száma végtelen
Ezzel nem segítettél semmit. Azt írtad van valami tuti típus a 99.99% használhatatlan szemét közt. Beírni keresőbe hogy "6V H4" és megkapni az előbb leírt mindenre alkalmatlan hulladékokat bárki tudja :/

Van bizony de a @C%"m tudja mi a típus. Ne várjátok már folyton a sült galambot. Keressetek ti is. Megadtam a kezdő lökést aztán dolgozz már kicsit te is a saját problémád megoldásán.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.08. 11:53

Ez az inverter nagyon komoly! Ha lesz sok fölös időm, a jelenlegi túlbonyolított rendszert átalakítom erre. Köszi :)

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2697
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Szigetszentmiklós

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2019.04.08. 11:31

sell írta:
2019.04.07. 21:55
... Ledes ,fényszóróba való "izzókkal" eddig nekem nem volt jó tapasztalatom még nem láttam olyant a gyári rendszerek kivételével ami akár csak "még elmegy " kategóriába esett volna.
Ezt használom pár éve még hibátlanul működik kb 9 volttól. És a fényereje is több mint megfelelő! Jó, nem hibátlan a vetítési kép de engem nem zavar. ;)
Az fontos hogy !NE! ventillátoros hűtésű legyen!

https://www.aliexpress.com/item/2015-Ne ... 4c4dQGaHDt

Vízmentes DC inverter pedig:

https://www.aliexpress.com/item/Waterpr ... 64d973ddb3

A 10A-os verzó pedig kiszolgálja az LED-es indexeket és a féklámpát, helyzetjelzőket is.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.08. 11:16

Matthej01 írta:
2019.04.08. 11:12
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... d&_sacat=0

Pl. De a variációk száma végtelen
Ezzel nem segítettél semmit. Azt írtad van valami tuti típus a 99.99% használhatatlan szemét közt. Beírni keresőbe hogy "6V H4" és megkapni az előbb leírt mindenre alkalmatlan hulladékokat bárki tudja :/

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 965
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.08. 11:12

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... d&_sacat=0

Pl. De a variációk száma végtelen

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 644
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: sell » 2019.04.07. 21:55

6voltról 12re átalakító volt annak idején, még a 90-es évek közepén is szereltem be trabikba, autórádiókhoz készítették őket. Kell egy ilyen, és már mehet is a 12-es led ;-) (ezt most erősen irónikusan mondtam!) :-) Ledes ,fényszóróba való "izzókkal" eddig nekem nem volt jó tapasztalatom még nem láttam olyant a gyári rendszerek kivételével ami akár csak "még elmegy " kategóriába esett volna.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.07. 21:38

Matthej01 írta:
2019.04.07. 18:12
aronpfabian írta:
2019.04.07. 12:27


mz-forum.com német fórumon 3 féle megoldással találkozom rendszeresen:

1. raklapszám veszik a VAPE-t
2. karbantartják a gyárit és együttélnek a 60W-tal (ez csak akkor működik ha a fényszórón kívül minden LED - a rendszert nem folyamatos tompítottra tervezték)
3. egy autó fesz.szab.-al és egy vaskosabb diódával 12V-osítják a rendszert (ez agyhalál, mégnagyobb gány és mégkevésbé üzembiztos mint ami most van Kóborlónak)


Tessék van is megoldás: Led már van h4-es led és működő dolog nem szar a fény nem gány (és mindenféle kifogás) LED-re kell cserélni mindent. A kürt helyett meg venni kell dudát.
Létezik 6V változat ebből a LED-ből? Kérhetek linket?

Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 965
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matthej01 » 2019.04.07. 18:12

aronpfabian írta:
2019.04.07. 12:27
Matthej01 írta:
2019.04.06. 14:17
Valami alternatíva csak van. Meg kell nézni a kelet németek az ó hazában hogyan fogtak neki az üzembiztossá tételhez. A vape jó csak jó drága is.
mz-forum.com német fórumon 3 féle megoldással találkozom rendszeresen:

1. raklapszám veszik a VAPE-t
2. karbantartják a gyárit és együttélnek a 60W-tal (ez csak akkor működik ha a fényszórón kívül minden LED - a rendszert nem folyamatos tompítottra tervezték)
3. egy autó fesz.szab.-al és egy vaskosabb diódával 12V-osítják a rendszert (ez agyhalál, mégnagyobb gány és mégkevésbé üzembiztos mint ami most van Kóborlónak)


Tessék van is megoldás: Led már van h4-es led és működő dolog nem szar a fény nem gány (és mindenféle kifogás) LED-re kell cserélni mindent. A kürt helyett meg venni kell dudát.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1029
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2019.04.07. 14:45

sell írta:
2019.04.07. 12:51
Hali, a fényszóró izzó foglalatát nem tudnátok módosítani, hogy pl Ba20 foglalattal összehozni, abból van 6v 15/15w-os, vagy a babettába való minibilux, annak még egyszerűbb a foglalata. Ez sokat csökkentene a fogyasztáson, wattszám valóban kicsi, de legalább teljes fénnyel világítana, az mz foncsor elég jó, szépen fókuszpontba pozicionálva még szerintem jól is tudna működni. Vagy ez hülyeség?
15W-os izzóval nem fogsz semmit sem látni. Teljes fényerőn sem. Spóroláshoz inkább a halogén R2 (P45t) 6V 35/35W izzó, ennek még jobb is a fényereje a gyárinál mert a halogénizzók fajlagos fényereje magasabb. Vagy rendes H4 de ahhoz foncsort kell cserélni.
Illetve tapasztalatom szerint a fényerőprobléma az esetek nagy többségében inkább a még nem levált, de már mattra oxidálódott foncsor miatt van. Ha a kábelezés rendben van, akkor a 40/45-ös gyári izzó a teljes fényerején üzemel kis fordulaton is (alapjáraton kevésbé).

Az "alulhajtott" fényszóróizzó a szabályozatlan(!) állandó mágneses generátorok tipikus problémája (kismotorok, egyhengeres Pannónia). Mivel ezeknél a feszültség a fordulatszám függvénye, általában úgy tervezik meg hogy normál üzemben nem fog teljes fényerőn világítani, hogy egy kihúzatásnál ne égjen ki. Mindez tekercsszám és mágnesezettség terén KGST gyártásminőséggel súlyosbítva elég nevetséges eredményeket tud produkálni ("szentjánosbogár"). Ilyenkor áll elő az a paradox helyzet amit írtál, hogy a kisebb teljesítményű (de azonos technológiával készült) izzó jobban világít, mert a hibásan legyártott generátor csak ezen a teljesítményen tudja hozni a szükséges feszültséget.

Az elektromágneses, szabályzott remdszerekre mint amilyen az MZ-ké, ez egyátalán nem jellemző.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég