Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.30. 12:56

Aha...ezek szerint akkor a jelenség normális ahogy sejtettem! :mrgreen:
Köszi..majd megtanulok vele együtt élni.....és kicsit szivatózok vagy bemelegítem menet közben! :wink:
Motor, őrület

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.11.30. 08:57

Jeami!

igen normális.

én úgy indítom a müzüt amikor hideg a motorja h
gyújtás 0-n, gáz visszaengedve, szivató behúzva tökig így rárúgok 2-3at,
majd gyújtás ráad, szivató még mindig tökre behúzva, pici gáz és indul is!
ami fontos h a szivatót behúzva hagyom mikor elindulok 2esben. kb 2-3 km
után már vissza lehet tolni a szivatót. de erre majd úgy is ráérzel 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.11.30. 02:30

Jeami írta:Ám lenne egy másik kérdésem.... felújítottam és szétszedtem a karbit, kapott új gázbowdent is, tegnap raktam össze..
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán :-k ) ami régen is volt: - ha hüvösebb van, (úgy kb 15 fok alatt) akkor könnyen indul és szépen jár de gázadásnál kis fordulaton fullad, akkor kap erőre mikor húzok neki egy nagyot és felpörög, elkapja.....
Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb? :roll:
Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet? :-k
Nekem is pontosan ilyen, de nekem 10 fok alatt. Át kéne fúvókázni télire, de én nem piszkálom ami jól működik. Amúgy azért van mert túl sok benzin lecsapódik a hideg blokkra, és nem marad elég égni.

Viszont van egy tökéletes ellenszere. Motor berúg, pörget kicsit, alapjárat, majd kesztyű felvesz, sisak felvesz, sál felvesz (a sorrend fakultatív :P). Miután ezekkel készvagy, ráülsz, és már tökéletes is.

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.30. 01:50

Ám lenne egy másik kérdésem.... felújítottam és szétszedtem a karbit, kapott új gázbowdent is, tegnap raktam össze..
Tök jó lett, szépen jár..DE megint előjött az a probléma...(ha az egyáltalán :-k ) ami régen is volt: - ha hüvösebb van, (úgy kb 15 fok alatt) akkor könnyen indul és szépen jár de gázadásnál kis fordulaton fullad, akkor kap erőre mikor húzok neki egy nagyot és felpörög, elkapja.....
Ez mitől van? Hidegen ez normális, esetleg, benzin-levegő arány vagy egyéb? :roll:
Ha bemelegedett, tökéletes, kis gázra is harap és jól gyorsul.
Ötlet? :-k
Motor, őrület

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.30. 01:42

revlimit írta:
Jeami írta: köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!! #-o
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó! :-k
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!! ](*,)
Teflonszalagot kell tekerni a tank csonkjára, amire a benzincsapot majd rácsavarozod. Nekem így lett jó. Egy próbát megér.
jó ötlet, köszi, kipróbálom! :)
Motor, őrület

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.17. 16:29

Ahha :o

Mondjuk néha nekem is zavaró, főleg kesztyűben. Mindig lecsúszik a kezemről a kesztyű ha többet forgatok :(

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.16. 18:30

Ahogy a Mester mondja!

Nekem sokkal kényelmesebbnek tűnik... Nem törik ki az ember csuklója egy előzésnél sem. És harapósabbnak tűnik a gép :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.11.15. 23:54

nfefe írta::o
Komoly egy szerkezet :) A működési elvet már értem. De miért jó ez?
Fele annyi a csukló mozdulat.

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.15. 23:01

:o
Komoly egy szerkezet :) A működési elvet már értem. De miért jó ez?

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.11.15. 22:45

Az a lényeg, hogy teljes gázhoz feleannyit(áttáteltől függően) kell fordítanod a gázkaron, mint eddig.
A gázbowden első felének egységnyi elmozdulásához a gázbowden másik fele áttétel arányú elmozdulása tartozik. Ebben az esetben több.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2009.11.15. 22:19

Ha jól tippelem a gázbovden elvezetésében segít.

Avatar
MZCs
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2009.10.04. 11:04
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Budapest - Füzesgyarmat
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MZCs » 2009.11.15. 21:14

[quote="csikin"]ajjaj:D
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)

Amatőr kérdés tudom... :oops:
De ez mire jó?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.15. 18:03

Körbetekertem teflon-szalaggal. Most jó. Kérdés, hogy meddig... :?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2009.11.15. 17:44

ajjaj:D
Gázkar áttételező? Ügyes megoldás:)

Az utángyártott szívocsonkok nem valami frankók.
Nekem is ilyen volt lötyögött, de szereztem eredetit és azóta jó.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.15. 12:43

Üdv!

Akadt egy kis problem:
Lötyög a karbim a szívócsonkban, van erre valami bevált megoldás? Én arra gondoltam, hogy teflonszalaggal, vagy azbeszt zsinórral körbetekerem és úgy húzom össze.
Vagy simán szigszalagal is lehet? Mennyire melegszik ott a cucc?

Ezt meg most leltem a tank alatt:
Kép
Egy kis finomság :P \:D/
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2009.11.11. 16:39

Jeami írta:
Alfa írta:Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad" :D és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.

A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.

benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.

Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol :twisted: Egyszerű, megbízható kis szerkezet 8)
köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!! #-o
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó! :-k
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!! ](*,)
Teflonszalagot kell tekerni a tank csonkjára, amire a benzincsapot majd rácsavarozod. Nekem így lett jó. Egy próbát megér.

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.08. 19:42

Alfa írta:Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad" :D és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.

A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.

benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.

Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol :twisted: Egyszerű, megbízható kis szerkezet 8)
köszi az infókat! Úszótengely ment bele a régi, a főfúvókát nem is cseréltem jó hogy mondod tehát az a 125-ös!! #-o
Ezt megnézem majd! Sajna tűt ás tűtartó lemezt csak pénteken tudok majd venni, akkor megnézem az úszószintet is!
Most már csak benzincsapot kéne szereznem valahonnan olyat ami jó! :-k
Nekem ez keresztem basszus, amit a nyáron vettem a Simo-hoz az már egy hét után a csavarnál folyt!! ](*,)
Motor, őrület

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.11.08. 18:42

Az úszótengelyt használd fel a régit, az gondolom nem romlott el.
Az utángyártott úszó jól működik
Tűszelep könnyen mozogjon, mert elég kellemetlen ha fennakad, de még rosszabb ha "lennakad" :D és folyik orrán száján.
Az utángyártott ezüstszínű tűt csak ajánlani tudom, század mm-re pontos (az enyém az volt)
Az úszóházban lent a szívató fúvókája van, 110 a mérete.
a 125 ös elvileg a főfúvóka, én mondjuk nagyobbat javaslok, és azt is Bambitól, mert lehet h el se fog indulni az utángyártottal.

A tűszelep alá nem kell tömítés, elcseszi az úszó nyitásának helyét, gyárilag nincs benne olyan alkatrész.

benzinszint beállítás: rárakod az úszóházat (elég odafogni, tömítés is legyen közte, ez fontos), álljon függőlegesen, benzincső rá, folyik amíg folyik, benzincső el, úszóház levesz, van egy borda az úszóházban, na addig kell érnie a benzinnek, a tetejéig. Ha nem így történik, a cikkemben van egy jó ábra erre hogy melyik nyelvet merre meg hogyan.

Ha a benzinszint jó, a fúvókák jók, a porlasztási betét jó, és jut is be elég benzin, akkor a karbi nem tud már túl sok meglepetéssel szolgálni. Persze dugulás se legyen sehol :twisted: Egyszerű, megbízható kis szerkezet 8)

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.08. 17:32

Ma szétszedtem a BVF 30N2-5-ös karbit és a vásárolt felújító kittel (mofaker-taiwan) reparálgattam..a következők derültek ki:

- Az úszótengely mind a kittbe mind a külön vásárolt úszóba kb. másfélszer hosszabb mint az eredeti..
- A kittbe lévő tűszelep kicsit nehezen mozog...bejárattam, remélem nem fog fennakadni..
- Nem vettem tűtartó lemezt és tűt, csak súberrugót pedig kellet volna, mert a benne lévő tű hozzá van forrasztva! a
lemezhez, ráadásul a legfelső állásba...nem hiába éreztem kicsit vérszegények a gépet..
- Az úszóházban lévő alapjárati? kis fúvókából a kittben kettő fajta volt..110-es feliratú és 125-ös..nekem a 110-es volt
benne ilyet is tettem vissza az újból...miért van hozzá 125-ös is? Az mire szolgál?
- A tűszelep alatt nem volt tömítés...ez így jó? Igy volt benne, bár én vettem hozzá Simos-tűszelep tömítést (ugyanaz a
szelep mint itt) mert ott volt..de ide végül is nem tettem be...
- A slusszpoén az hogy jó vacak volt már az úszóház-tömítés, darabokban jött le de nem ott folyt hanem az egy hónapja vásárolt, szép új, benzincsapnál.. ](*,) kb, egy órát szöszmötöltem a karbival a konyhában, tévénézés közbe, de úgy folyik a csap zárt állásban, hogy mire visszamentem már megtelt teljesen a vizzsák!! :evil: A mofakerben vettem nem tudom milyen gyártmányú...tud valaki ebből jó minőségűt valahol?
Motor, őrület

Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: revlimit » 2009.11.07. 16:06

Tényleg van rajta egy apró pici lyuk, ahogy Máté is mondja. Most éppen 3db BVF 22N1-3-asom és egy Dellortom van. Amúgy a kis ts bvf-ek között is vannak apró különbségek. Majd fényképezek és megmutatom mire is gondolok.

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.07. 14:00

Alfa írta:
Jeami írta:
Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják.. :mrgreen: Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka! 8-[ De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg! 8)
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Abban is kell lennie, lehet csak egy kis furat formájában, gondold meg, ha elszaródik a tűszelep és jön a benzin, akkor ha nincs túlfolyó feljön a szint a porlasztási betétig, és mivel a henger fele lejt befolyik a forgattyúsházba, megtölti. Na ha ilyenkor rúgnál egyet rajta szépet szólna, vagy a forgattyúsházban maradt kis levegővel b@szna oda, vagy simán úgy megütné az elősűrítés miatt (ugye benya nem összenyomható) hogy a szimmeringek táncot járnak. Rosszabb esetben felnyomna többet mint a kompressziótér térfogata, ez a "vízütés" (eredetileg arra vonatkozik ha pl egy tóba bemész és vizet szív a motor), hajtókar főtengely satöbbi nem szeretné.
Igazad lehet, a Simo-s karbi oldalán a tömítés alatt is van valami nyílás, az lehet ott a túlfolyó......ma is tanultam valami fontosat, köszi! :mrgreen:
Motor, őrület

Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakimate » 2009.11.07. 13:11

A ház oldalán (nem az úszóházon, hanem attól feljebb egy kicsivel) van egy lyuk, ott folyik ki a felesleges benzin.
Nem olyan régen javítottam az egyik clubos csajszi kis ETZ-jét. Azon valami okos eltömítette, "nemkellodaaz"...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.07. 10:37

és akkor hova folyik el az a benzin aminek a túlfolyón kéne távoznia ha lenne? :roll: :oops:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"

Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: frensis » 2009.11.06. 23:23

Andrá$ írta:oh ha már karburátoról és túlfolyó jött szóba lehet hogy én vagyok hülye de egyáltalán 125 TS karbin (BVF 22 N 1-3) van túlfolyó? :roll:

Nincsen rajta.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.11.06. 14:34

Jeami írta:
KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....

Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden. 8)

Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják.. :mrgreen: Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka! 8-[ De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg! 8)
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Abban is kell lennie, lehet csak egy kis furat formájában, gondold meg, ha elszaródik a tűszelep és jön a benzin, akkor ha nincs túlfolyó feljön a szint a porlasztási betétig, és mivel a henger fele lejt befolyik a forgattyúsházba, megtölti. Na ha ilyenkor rúgnál egyet rajta szépet szólna, vagy a forgattyúsházban maradt kis levegővel b@szna oda, vagy simán úgy megütné az elősűrítés miatt (ugye benya nem összenyomható) hogy a szimmeringek táncot járnak. Rosszabb esetben felnyomna többet mint a kompressziótér térfogata, ez a "vízütés" (eredetileg arra vonatkozik ha pl egy tóba bemész és vizet szív a motor), hajtókar főtengely satöbbi nem szeretné.

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.06. 14:20

KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....

Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden. 8)

Nos, hülyének lenni szerencse ahogy mondják.. :mrgreen: Olyan vót mint a fúvóka asszondtam akkor az fúvóka! 8-[ De megnéztem ezt a karbi felújítás című remek képes útmutatót és már nagyon-nagyon képben vagyok a 30N2-5 porlasztó szerkezeti felépítését illetőleg! 8)
Olyan mint a Simos karbi csak nagyobb, de ebben miért van az úszóházban túlfolyó és abban miért nincs? Csak kíváncsiságból kérdem...
Motor, őrület

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2009.11.06. 13:31

Vagy fabrikálsz alulra is egy kisebb tartályt, és időnként visszaöntöd a felsőbe.

Hááát nem válság van??? Ne pazaroljunk emberek :smt115
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.05. 18:18

Nem lenne rossz ötlet, de az a gonosz fizika megköti a kezünket.... :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton » 2009.11.05. 18:00

KILL3R etz írta:Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....
Pl. vissza a tankba :D

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3837
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2009.11.05. 14:30

Szerintem még mindig a túlfolyó csonkját nézed fúvókának. De az csak azért van, hogy rátudsz húzni egy csövet és nem a blokkra folyik a benya hanem ahova vezeted....

Nézd meg Alfa karbis cikkét. Abban van egy metszeti ábra, akkor világos lesz minden. 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.05. 12:16

Alfa írta:Benzin, a cső a túlfolyó, és azért csöpög mert nem zár rendesen a tűszelep.

Vagy a tömítés nem tömít, és tul.képp nem is a csőből folyik, hanem a tömítéstől, csak ott csepeg le. Ha nedves a tömítés akkor ez a helyzet.

Köszi ma este megnézem ezeket! Egyébként annak a fúvókának mi a szerepe az úszóház alján?
Motor, őrület

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2009.11.04. 21:25

oh ha már karburátoról és túlfolyó jött szóba lehet hogy én vagyok hülye de egyáltalán 125 TS karbin (BVF 22 N 1-3) van túlfolyó? :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2009.11.04. 21:15

Benzin, a cső a túlfolyó, és azért csöpög mert nem zár rendesen a tűszelep.

Vagy a tömítés nem tömít, és tul.képp nem is a csőből folyik, hanem a tömítéstől, csak ott csepeg le. Ha nedves a tömítés akkor ez a helyzet.

Avatar
Jeami
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 56
Csatlakozott: 2009.09.25. 11:46
MZ-d típusa: MZ-ETZ 250
Tartózkodási hely: Budapest és környéke

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Jeami » 2009.11.04. 21:13

Sziasztok!
Ma bosszantó dologra lettem figyelmes: Hetek óta áll a gép leponyvázva a garázsban és az utóbbi pár napban feltűnt hogy mintha erősebb benzinszag lenne körülötte. Felhajtottam a ponyvát és azt láttam hogy a karbi úszóház alján? lévő fúvokából lassan csepeg a benzin..A karbi oldalába a 30N2-5 szám van ütve de ezt a karbit nem ismerem, a simon nem ilyen van, ilyet még nem szedtem szét. Mi ez a fúvóka az alján és miért folyik? :shock:


Kép

Kép
Motor, őrület

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2009.11.01. 22:45

Chaten vagyok, de nem látlak...

Ok, akkor majd máskor...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.01. 22:32

Kázmér írta:Cső...

Az aláírásommal pedig maximálisan egyet értek. Mz-n tanultam meg motorozni, évekig csakis azzal mászkáltam. Imádom ezeket az öreg járgányokat

Ellenben:

1. Fehérváron "lakok", Szegedre pedig egyetemre járok. Amíg egy katonaszállón laktam Szegeden volt neki garázsa. Most nem tudok keríteni neki, az utcára meg nem fogom kitenni. Ezért "csak" Fehérváron áll. Sokszor 2-3 hétig haza se nézek...így nem nagyon van haszna. Ha tudok keríteni valami garázst, akkor...

2. Megjártam jópárszor a Szeged-Fehérvár utat oda-vissza vele és egy 150-es kicsi egy ekkora túrához. Oké, ki lehet bírni, de egy 250-es azért alkalmasabb lenne a feladatra szerintem. Eredetileg ezért vettem a vasat, a városban ingyen közlekedek a bérlettel...

3. Minekután csóró egyetemista vagyok, nincs lóvém még egy gépet venni csak úgy. Így eladósorba kerül a mostani és ha találok olyan 250-est amit érdemesnek tartok megvenni, akkor lecsapok rá.

Remélem így már érthető a dolog... :oops:
Csevegőben válaszolok. ;)

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2009.11.01. 22:13

Cső...

Az aláírásommal pedig maximálisan egyet értek. Mz-n tanultam meg motorozni, évek óta csakis azzal mászkálok. Imádom ezeket az öreg járgányokat. És még szerelni is megtanultam őket időközben :roll:

Ellenben:

1. Fehérváron "lakok", Szegedre pedig egyetemre járok. Amíg egy katonaszállón laktam Szegeden volt neki garázsa. Most nem tudok keríteni neki, az utcára meg nem fogom kitenni. Ezért "csak" Fehérváron áll. Sokszor 2-3 hétig haza se nézek...így nem nagyon van haszna. Ha tudok keríteni valami garázst, akkor...

2. Megjártam jópárszor a Szeged-Fehérvár utat oda-vissza vele és egy 150-es kicsi egy ekkora túrához. Oké, ki lehet bírni, de egy 250-es azért alkalmasabb lenne a feladatra szerintem. Eredetileg ezért vettem a vasat az egyetem és a suli között ingázni, a városban pedig ingyen közlekedek a bérlettel...

3. Minekután csóró egyetemista vagyok, nincs lóvém még egy gépet venni csak úgy. Így eladósorba kerül a mostani és ha találok garázst és egy olyan 250-est amit érdemesnek tartok megvenni, akkor lecsapok rá.

Remélem így már érthető a dolog... :oops:

Visszatérve anno 100-ért vettem a mocit, ezért kérdezem, hogy a 85-90 az reális? Annyiért szerintetek eladható? 4 éve vettem a vasat, első motorom. Meg van rendesen becsülve, tehát nem lepusztult gépről beszélek.
A hozzászólást 5 alkalommal szerkesztették, utoljára Kázmér 2009.11.01. 22:42-kor.
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2009.11.01. 19:03

Kázmér írta:Hali!

Fúvókák kicserélve, a tű pedig rendben van.

Amikor felraktam a karbit egy tesztre, a hidegindító berendezés nem volt bekötve.

Ezért valószínűnek tartom, hogy ott a galiba.

A baj csak az, hogy legközelebb jövőhét péntek-szombat környékén jutok a gépem közelébe (messze lakok az egyetemtől).

Ezért is tervezem, hogy megcsinálom a járgányt pöpecre és eladom. kb. 180-190 km-re lakok az egyetemtől, ahol felesleges a moci, mert ingyen közlekedek a városban.

Annak, meg hogy hétvégénte 1x, max. 2x menjek vele semmi értelme fenntartani.

Úgyhogy köszi a tippet, megcsinálom a gépet és reális áron meg lesz hírdetve.

Apropó egy 150-es Etz-nek mennyi a reális ára? 85-90 az korrekt?
OFF: Az aláírásod nem nagyon egyeztethető össze ezzel az előző hozzászólásoddal, de Te tudod...
Az biztos, hogy ha nincs rá nagyon komoly okod, jobban jársz, ha megtartod a mocit. ;)
Motor nélkül nem lehet ugyebár motorozni! :twisted:
Nem olyan sok egy ETZ fenntartása, hogy ne érje meg "csak úgy" tartani, s ha kedved támad egy jót motorozni.

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2009.11.01. 18:45

Hali!

Fúvókák kicserélve, a tű pedig rendben van.

Amikor felraktam a karbit egy tesztre, a hidegindító berendezés nem volt bekötve.

Ezért valószínűnek tartom, hogy ott a galiba.

A baj csak az, hogy legközelebb jövőhét péntek-szombat környékén jutok a gépem közelébe (messze lakok az egyetemtől).

Ezért is tervezem, hogy megcsinálom a járgányt pöpecre és eladom. kb. 180-190 km-re lakok az egyetemtől, ahol felesleges a moci, mert ingyen közlekedek a városban.

Annak, meg hogy hétvégénte 1x, max. 2x menjek vele semmi értelme fenntartani.

Úgyhogy köszi a tippet, megcsinálom a gépet és reális áron meg lesz hírdetve.

Apropó egy 150-es Etz-nek mennyi a reális ára? 85-90 az korrekt?
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.10.31. 18:52

kázmér,

fúvókák, tű mennyire kopottak?
végül egy nagy okosság: http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/132 :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kuti » 2009.10.31. 01:00

Kázmér írta:..... ha megállok és visszaesik a fordulatszám, egyszerűen leáll....
Hello! A szívatónak a bovdene rendesen a helyére esik karbinál? Nincs fennakadva?
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám

Kázmér
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kázmér » 2009.10.30. 20:20

Sziasztok!

Az a bajom, hogy a motoromnak nem tudok alapjáratot állítani. Kiszedtem a karburátort, kipucoltam és egy javító kittel felújítottam, majd a helyére visszaraktam.

Amikor először a helyére tettem, akkor még nem volt kereke se a járgánynak (egyéb javítási munkák), és simán beindítottam, ott helyben pöfögött semmi baja nem volt.

Ma beindítanám, erre nem indul. Vagy egy órát szórakoztam, de sehogy se lett alapjárat.
Ha húzom neki, akkor minden fasza. Fel is ültem rá, mentem vele. Menetközben okés.

Ugyanakkor, ha megállok és visszaesik a fordulatszám, egyszerűen leáll.

Kérdés: Mi a jóistent csináljak? Az alapjárati csavarokkal játszottam már...de sehogy se megy.

Légyszíves segtsetek :|
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé :)

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.10.15. 22:58

triton írta:Bambi mester,

ilyenre nálad lehet szert tenni? Mennyibe kerül?
És milyen anyagból van?
Olyan vastag kartonból,mint a gyári
150ft

triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton » 2009.10.15. 20:23

Bambi mester,

ilyenre nálad lehet szert tenni? Mennyibe kerül?
És milyen anyagból van?

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2533
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2009.10.15. 13:31

triton írta:
conus írta:tessék már idefigyelni. úszóház peremet vékonyan bekened olajjal majd ráteszed kivágandó anyagra ami a alá kemény fadeszkát teszel, majd tapétavágó késsel körbevágod. ahol lemegy a szivatónak a csöve, ott 4 mm-es lyukasztóval vagy 4 mm-es fúróval lyukaszd ki. :mrgreen:
pont így csináltam, csak az a bibi, hogy miután körbevágtam, még igazítani kellett a belső
részén, hogy odapasszoljon a helyére, és eközben elszakadt. De lehet, hogy túl vastag
hozzá a 1,5 mm, vagy egyszerűen csak béna vagyok (de mondom, ez nem klingerit, hanem temafast). amikor papírból vágtam ugyanígy, az nem szakadt el (csak az meg simán átengedi a benzint).

Peti ETZ250 írta:...Próbld meg szelepdekni tömítéssel, az benzin és olajálló vmint hőálló és gumi állagúra köt meg.
Nálam működik.Blokkot is ezzel raktam össze sehol nem folyik az olaj!!!
Peti, a szelepdekni tömítés az micsoda? :-k :oops:
esetleg ilyen tömítés?

Kép

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2009.10.15. 11:53

ZeerOcooL:
Szóval sokat kap a gép. Szivató dugattyújának gumitömítését nézd meg, tűn állíts, kisebb főfúvóka, új levegőszűrő. Ezek közül valamelyik, vagy több kombinációja megoldja a problémát.

triton
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2009.09.07. 15:26
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: triton » 2009.10.14. 22:14

conus írta:tessék már idefigyelni. úszóház peremet vékonyan bekened olajjal majd ráteszed kivágandó anyagra ami a alá kemény fadeszkát teszel, majd tapétavágó késsel körbevágod. ahol lemegy a szivatónak a csöve, ott 4 mm-es lyukasztóval vagy 4 mm-es fúróval lyukaszd ki. :mrgreen:
pont így csináltam, csak az a bibi, hogy miután körbevágtam, még igazítani kellett a belső
részén, hogy odapasszoljon a helyére, és eközben elszakadt. De lehet, hogy túl vastag
hozzá a 1,5 mm, vagy egyszerűen csak béna vagyok (de mondom, ez nem klingerit, hanem temafast). amikor papírból vágtam ugyanígy, az nem szakadt el (csak az meg simán átengedi a benzint).

Peti ETZ250 írta:...Próbld meg szelepdekni tömítéssel, az benzin és olajálló vmint hőálló és gumi állagúra köt meg.
Nálam működik.Blokkot is ezzel raktam össze sehol nem folyik az olaj!!!
Peti, a szelepdekni tömítés az micsoda? :-k :oops:

misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: misi » 2009.10.14. 18:59

szia!
buvár csövet hosszabitsd meg 10mm és akkor jolessz.
lehet hogy nincs is benne vagy nagyon rövid?
udv:misi

Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kisbocsi » 2009.10.14. 16:41

üdv!

nincs valakinek elfekvőben egy eredeti etz 250 benzincsap?
sajna nekem valami más van bent, és amikor át kell kapcsolnom tartalékra, akkor már csak kb 5-10 km-t tudok vele menni.
Nem koszos, mert nemrég tisztítottam

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2009.10.14. 05:55

tessék már idefigyelni. úszóház peremet vékonyan bekened olajjal majd ráteszed kivágandó anyagra ami a alá kemény fadeszkát teszel, majd tapétavágó késsel körbevágod. ahol lemegy a szivatónak a csöve, ott 4 mm-es lyukasztóval vagy 4 mm-es fúróval lyukaszd ki. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég