Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.08. 00:04

daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.08. 00:00

beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)

Amúgy mi a bajod a karbival?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.08. 00:05-kor.

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2013.01.07. 20:57

Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?

daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.07. 12:02

Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!

Bár ez a vita is olyan, mint a 250 vs. 251, erre már rájöttem rövid fórumtagságom alatt. :lol:[/quote]

Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.07. 10:07

daranyi68 írta:Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!
Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!

Bár ez a vita is olyan, mint a 250 vs. 251, erre már rájöttem rövid fórumtagságom alatt. :lol:

daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.07. 01:27

bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D
Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.01.06. 14:15

sunbim írta: Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Nekem is ugyan ez volt, 1-2 nap után alig folyt a csapon át valami kis benzin (4.ben állandóan lefulladozott amit elősször nem tudtam mitől van hisz azt hittem benzint kap eleget :) ),

3-4 nap múlva pedig szerintem annyit kopott az a kis tömítés, vagy megette a benzin, hogy a csapnál elkezdett szivárogni

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.01.06. 14:09

sunbim írta:
Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi :roll:
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Én kitartó voltam és csakazért sem dobtam el a fenébe. Bőrlyukasztóval megnagyobbítottam a lyukakat. Működik kb két éve.
Legjobb megoldás, ha nem vagyunk lusták, szerzünk megbízható anyagot, és mi magunk legyártjuk! :D
Értem köszi, akkor lehet én is azt fogom csinálni ha úgy bedagad :roll:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.06. 13:58

Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi :roll:
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Én kitartó voltam és csakazért sem dobtam el a fenébe. Bőrlyukasztóval megnagyobbítottam a lyukakat. Működik kb két éve.
Legjobb megoldás, ha nem vagyunk lusták, szerzünk megbízható anyagot, és mi magunk legyártjuk! :D

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.06. 12:40

bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D
Vannak a 20literes "sztendert" gázolaj lopó kanna amin van gyárilag egy vonás 20 liternél.Na az igazán jól nyűlik, a sofőrnek ráfizetés a dolog, az bepuffad 25 literig:) beceneve: pufikanna.
Na de egy 10 literes kannán nincs 4 liter tágulási tér az is tuti...

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.06. 12:11

zsakfos írta:Ezt számold át mégegyszer. :D :-k
Miért is járunk jobban ha a 10 liuteres edényembe a kút állása szerint 14 liter van és azt fizettetik ki velem?
Holott tudjuk hogy az csak 10 liter valójában.
Akkor járnánk jól ha a 10 literes edénybe 6 liter árát fizetnénk.
Jajj, én kérek elnézést! Úgy értelmeztem, hogy 14 liter ment a kannába, amikor 10 liter volt a számlálón. Csodálkoztam is, hogy ezzel mi a baj?! :mrgreen: :-k
Egyébként a 10 literes kanna esetében 2-2,5 litert simán el tudok képzelni ráhagyásnak, ha púposra töltjük (a 4 liter tényleg sok, de ki tudja...). A világon mindent túlmétereznek.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.06. 11:49

Szerintem meg ez a kút téma is olyan mint a gyertya és olaj téma.
Mindenkinek van róla véleménye és mindenki esküszik a bevált dolgokra legyen az olaj,gyertya vagy benzinkút :D


Amit Gesszti ir az is emberfüggő dolog.Ha olyan a kutas,akkor megteszi a stiklit,ha nem akkor nem.
Tökmindegy milyen kútról van szó.
Vannak becsületes és gátlástalan emberek is.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.06. 11:46

csabyka88 írta:Emberek, ezek hitelesített kutak. Persze, ez nem azt jelenti, hogy milliliter pontosan annyit ad, mint amennyit fizetsz, de azét 10 liternél 4 literes difi az már majdnem a fele! Főleg, hogy pluszban van, szóval mi járnánk jobban...
Ezt számold át mégegyszer. :D :-k
Miért is járunk jobban ha a 10 liuteres edényembe a kút állása szerint 14 liter van és azt fizettetik ki velem?
Holott tudjuk hogy az csak 10 liter valójában.
Akkor járnánk jól ha a 10 literes edénybe 6 liter árát fizetnénk.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.06. 11:29

Emberek, ezek hitelesített kutak. Persze, ez nem azt jelenti, hogy milliliter pontosan annyit ad, mint amennyit fizetsz, de azét 10 liternél 4 literes difi az már majdnem a fele! Főleg, hogy pluszban van, szóval mi járnánk jobban...
Ezek szerint egy 40 literes tankot teletöltök úgy, hogy csak 25 litert fizetek ki?

Nekem is van egy 5 literes kannám, abba tankolok, és egyben keverem is a benzint. Literenként van skálázva, de még akárhány kúton tankoltam pontosan 5 litert(!), sosem érte el az 5-ös a rovátkát a szint, még úgy sem, hogy 1 deci adalékot tettem mellé.
Ezek a kannák viszont nincsenek hitelesítve, valahogy fröccsöntik, oszt' jónapot!

Lehet, hogy naívan gondolkodom, de én megbízok a hitelesített kutakban, és az ismert márkákban is. Ha egy MOL kúton tankolt MOL benzin bizonyítottan tönkretenné a 20 milliós autómat, és ezért pert nyernék a MOL ellen, az véleményem szerint eléggé negatívan érintené a céget.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.01.06. 11:20

Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi :roll:

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.01.06. 10:52

bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D
Elméletileg van a kannáknál "ráhagyás" a benzingőz miatt is. Én annó '91-ben tankoltam a ladámba 40l benzint pedig elméletileg csak 36? literes. És ez németországban közvetlen az osztrák határ után Passau mellett autópálya melletti benzinkuton történt.
Nemrég volt egy műsor a Musik Fm-en pont ez volt a téma. Jártak kútrol kútra hiteles mérő edénnyel. A poén az volt hogy mindenhol a mérőnek megfelelő volt minden, sőt egy helyen még többet is kaptak mint amennyit számolt az óra.
De meséltek olyanról is hogy leszámolt a számláló 4l-t és még száraz volt a cső.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2013.01.06. 10:29

Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.06. 00:07

csabyka88 írta: Érdekes meglátás. Én bízok abban, hogy a Shell nem adnja a nevét ahhoz, hogy moslék benzint árul a vásárlóknak. Mégiscsak ott vannak a például Forma1-ben is, szóval nem nagyon szabad játszani a jó hírnévvel.
A kis kutakról annyit, hogy vannak azok a kutak, ahol mindig olcsóbb a benzin x forinttal, mint máshol. Mennek is oda tankolni, de aztán sokan panaszkodnak is, hogy nem jár szépen a motor, illetve többet eszik, mint amikor minőségi benzinnel tankolja.

Olcsó húsnak...

Lehet, hogy hülyeség, de már csak presztízsből is bemegyek inkább egy Shell kútra, mint egy noname állomásra.
A kis kutakon olyan zsurmó a legtöbb tulaj, hogy nem az alkalmazottnak kell kilopni a cuccot a benzinből, hanem megoldja a főnök.
Helyi shell meg egy akkora rabló, hogy tanítani kéne... Egy dolog, hogy ugyanabba a kannába 1-1,5 literrel több benzin fér náluk, mint más kútnál, a kutasok rendszeresen árulják azt az adalékot kannaszámra, amit a benzinbe kellene önteniük... ugyanolyan trágyát árulnak, ha nem rosszabbat, mint az olcsó kutak. A shell, meg a többi nagynevű is ugyanúgy helyi zsurmó vállalkozó, csak frencsájz miatt kiragaszt pár matricát...

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.05. 23:46

Atilla írta:Szerintem ez fordítva van. A kis kútnak a MOL szállít, a kút nem kever bele semmi adalékot, csak eladja.
A kis kutas általában maga a tulaj, vagy ha nem, akkor nagyon szem előtt van az ember, mert 2-3 fő az egész cég.
A tulaj meg figyel nagyon, mert nagyon félti a renomét, ugyanis ebből él.
Nagy kutakon viszont a kútkezelőnek nem sok köze van ehhez.
A fizetés kevés, így ő lop/csal ahol tud.
Cserélődnek is a kutasok rendesen.
Tehát, ha jó benzin kell, akkor kis kútra kell menni.
Persze ez hit kérdése, van aki egy adott cégre esküszik.
Érdekes meglátás. Én bízok abban, hogy a Shell nem adnja a nevét ahhoz, hogy moslék benzint árul a vásárlóknak. Mégiscsak ott vannak a például Forma1-ben is, szóval nem nagyon szabad játszani a jó hírnévvel.
A kis kutakról annyit, hogy vannak azok a kutak, ahol mindig olcsóbb a benzin x forinttal, mint máshol. Mennek is oda tankolni, de aztán sokan panaszkodnak is, hogy nem jár szépen a motor, illetve többet eszik, mint amikor minőségi benzinnel tankolja.

Olcsó húsnak...

Lehet, hogy hülyeség, de már csak presztízsből is bemegyek inkább egy Shell kútra, mint egy noname állomásra.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.01.05. 21:16

sunbim írta:Srácok, a bőrszíjjból vágott tömítés (6-os csavarfej alá) mennyire lesz nekem benzin álló?

Mielőtt megkérdeznétek hol van olyan az MZ-n , ez az ,,alkatrész,,egy off motoron van.
A bőr teljesen benzinálló.
Viszont egyszer használatos, mert meghúzáskor összetömörödik és nagyon kemény lesz.
A rugalmasságát teljesen elveszíti.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.01.05. 21:12

csabyka88 írta: Én autóba sem tankolok bizonytalan forrásból üzemanyagot. Shell, esetleg MOL, ami szóbajöhet!
Szerintem ez fordítva van. A kis kútnak a MOL szállít, a kút nem kever bele semmi adalékot, csak eladja.
A kis kutas általában maga a tulaj, vagy ha nem, akkor nagyon szem előtt van az ember, mert 2-3 fő az egész cég.
A tulaj meg figyel nagyon, mert nagyon félti a renomét, ugyanis ebből él.
Nagy kutakon viszont a kútkezelőnek nem sok köze van ehhez.
A fizetés kevés, így ő lop/csal ahol tud.
Cserélődnek is a kutasok rendesen.
Tehát, ha jó benzin kell, akkor kis kútra kell menni.
Persze ez hit kérdése, van aki egy adott cégre esküszik.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.05. 20:16

Srácok, a bőrszíjjból vágott tömítés (6-os csavarfej alá) mennyire lesz nekem benzin álló?

Mielőtt megkérdeznétek hol van olyan az MZ-n , ez az ,,alkatrész,,egy off motoron van.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.01.04. 18:59

Csak ki nem pontozódjak... [-o< :D

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.04. 18:57

molcsaba írta:Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál. :roll:
ÖÖÖ :oops: jaja igen :D bocsi, már kissé tovább gondolkodtam a sűrítési viszonnyal, namindegy ezt már úgy se dumálom ki...Tényleg nem iszok rendesen. :lol:

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.04. 18:49

Köszi a válaszokat a benzines kérdésemre!

Én autóba sem tankolok bizonytalan forrásból üzemanyagot. Shell, esetleg MOL, ami szóbajöhet! Egyébként a Shell-t tudom ajánlani mindenkinek, mert sokszor van náluk akció, illetve ott a KlubSmart kártyájuk is, arra is érdemes gyűjteni a pontokat.

Múltkor tankoltam Nitro-s benzint, mert dupla Smart pontot adtak érte, és volt rá -15 forint kedvezmény literenként. Engem nagyon megvettek ezzel a kártyával, de ha már úgyis tankolok, miért ne tankoljak olcsóbban? Alapból sem drága a Shell-es nafta, sőt még olcsóbb is, mint a maszek kutakon a littylötty benzin.

Az viszont tévedés, hogy a sima 95-ös jobb a Shell-en, mint máshol, mert ugyanúgy a MOL szállítja nekik, csak a Shell-specifikus benzinekbe tesznek plusz adalékot.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2624
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2013.01.04. 18:20

molcsaba írta:Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál. :roll:
Kicsit off:
A 2012-es esőkirály kapott -1 pontot :D :mrgreen:
pedig a kérdése alapján én +1-et adtam volna... Kill4r :lol:
:on

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2013.01.04. 17:33

Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál. :roll:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.01.04. 17:21

Magasabb oktánszámmal hamarabb detonál? :-k

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.04. 16:46

Nem rontasz a magasabb oktánszámmal, esetleg csak ha túl hamar detonál. Én ezt nem szoktam tapasztalni, azt már csak a repülőgép benzinnel csinálja (106 oktánszám)
Alapjába véve nem a magas oktánszám miatt jó a motornak a shell, vagy az omw, hanem az adalék miatt jár finomabban, és minimálisan kevesebbet is eszik.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.03. 21:29

sunbim írta:Mert a nagyobb oktánszámot csak nagyobb sűrítési viszonnyal lehet kihasználni! stb.
Mindenesetre rontani nem rontok vele, ha magasabb oktánszámút tankolok bele, igaz? Nyilván nem fogom mindig olyannal tankolni, de ha arra van akció, akkor kihasználom.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.03. 20:50

csabyka88 írta:Olajon nem spórolok, Husqvarna adalékkal keverem a benzint (3500 forint / liter).
Egyszer volt valami akció a Shell-nél, le tudtam vásárolni a Smart pontjaimat, és úgy olcsóbb volt a V-Power Racing, mint a sima 95-ös. Vettem is 15 litert, el is használtam mindet a Simo-ba, de nem ugrott ki alólam. :lol:
Mert a nagyobb oktánszámot csak nagyobb sűrítési viszonnyal lehet kihasználni! stb.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.03. 19:06

Olajon nem spórolok, Husqvarna adalékkal keverem a benzint (3500 forint / liter).
Egyszer volt valami akció a Shell-nél, le tudtam vásárolni a Smart pontjaimat, és úgy olcsóbb volt a V-Power Racing, mint a sima 95-ös. Vettem is 15 litert, el is használtam mindet a Simo-ba, de nem ugrott ki alólam. :lol:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.01.03. 19:00

Egyszer tankoltam MOL vagy OMW kúton "prémium" 95-öst. Asszem Carrera volt a beceneve.
Erőben nem vettem észre különbséget, viszont csöndesebben, egyenletesebben járt.

Egyszóval nem éri meg.
Azt a különbséget inkább egy jobb olajra érdemes elkölteni sztem.
Bár a Sprint 2T is bőven jó sztem, szóval inkább tankolj többet, olcsón... :D

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.03. 18:03

Üdv!

Lehet, hogy témáztatok már róla, mindenesetre felvetem a dolgot.
Tankolta már valaki 95-ösnél magasabb oktánszámú benzinnel az ETZ-t? Érzett valamiféle különbséget? Itt nem arra gondolok, hogy plusz 40 lóerő lett hirtelen a motorba, hanem inkább arra, hogy esetleg könnyebben indult, jobb az alapjárat hidegen/melegen...szóval vannak tapasztalatok?

A Simsonba egyszer öntöttem V-Power Racing-et, de nulla különbség volt tapasztalható, viszont ezt annak tulajdonítottam, hogy az nagyon kis köbcenti...

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 941
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2012.12.25. 12:33

Valaki nem foglalkozott még azzal hogy a 251-es csatis karbiba 250-es sima súbert rakjon?
Bele megy de mi lehet a végeredmény?

polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: polarbear88 » 2012.12.24. 20:09

Köszönöm, a hozzászólásokat, szét fogom szedni mert a szivócsonk tömités az egyetlen amit nem cseréltem ki a karburátor körül, de nem hiszem, hogy komoly baj lenne, mivel egy nagyon megkimélt motor volt, a kinézetre lett felújitva, a motorblokkhoz nem kellett, hozzányúlnom, a karburátorban is csak a biztonság kedvéért cseréltem ki mindent, a furcsa az, hogyha a levegőcsavart teljesen behajtom akkor is jár a motor, pedig akkor le kellene állnia.... na majd akkor megpróbálom megtalálni a plusz levegő forrását, köszönöm!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.23. 15:54

Atilla írta:
dkari írta: Én is azt mondom ha van egy alap gyári értékre beállított nem rommá kopott, hajszálrepedéses (falsot tus szívni) karburátor akkor azzal használhatóan kellene üzemelnie.
Ez csak álom. Valójában azóta más lett a benzin is, na meg tuti felfúrták a gépet, más a hengerfej, utánagyártott a kipufogó, stb., stb. ezért a gyújtás sem a gyári értéken áll már.
Valójában manapság egy gyári beállítású karburátorral egyáltalán nem kell használhatóan üzemelnie.
Srácok nem kötekedni akarok sőt még vitatkozni sem de azért nem szabad túlzásokba esni:Ok német precizitás meg minden de azért ezek a szeretett motorok nem atomrakéták"és nem a mai nagy"nevű Japán vagy olasz csodagépek,itt azért lehetnek nagyobb tűrések és még kopott motorral vagy sokadik felújítás után is hozzák a tőlük elvárható formát működnek .A benzin régen se volt egységes sőt sokszor még gyengébb is bár ez az etanol mánia se semmi. Saját tapasztalatom szerint egy működő motor karbijával egy másik gépnek is viszonylag simán kell mennie Max alapjárat után állítást igényel.Sőt a fúrás mennyit is jelent ccm-be? Minimálisat egy túlméretnél ezért még nem kell a pl 22 karbit 24 re cserélni.

Boldog békés karácsonyt mindenkinek.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2012.12.22. 21:49

dkari írta: Én is azt mondom ha van egy alap gyári értékre beállított nem rommá kopott, hajszálrepedéses (falsot tus szívni) karburátor akkor azzal használhatóan kellene üzemelnie.
Ez csak álom. Valójában azóta más lett a benzin is, na meg tuti felfúrták a gépet, más a hengerfej, utánagyártott a kipufogó, stb., stb. ezért a gyújtás sem a gyári értéken áll már.
Valójában manapság egy gyári beállítású karburátorral egyáltalán nem kell használhatóan üzemelnie.

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari » 2012.12.22. 20:04

Az nem sokat ér, nincs két egyforma motor.[/quote]
Tényleg nincs két egyforma" de én pl simsonokat javítok és van ilyen próba karburátorom amivel ha nem is 100% ba de hiba kiszűréséré működtethető a gép(akár motorozható is csak nincs finom hangolva). Szerintem érdemes kipróbálni egy másik tuti karibival is ha lehet.[/quote]


Én is azt mondom ha van egy alap gyári értékre beállított nem rommá kopott, hajszálrepedéses (falsot tus szívni) karburátor akkor azzal használhatóan kellene üzemelnie.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.22. 16:55

Atilla írta:
csoka írta:Szerintem,első próbának,kérj valakitől kölcsön,egy jó karburátort,működő motorról,és tedd a tiédre.Én kis ETZ-vel pont így jártam,minden full felújjítás,pörög össze-vissza,meg melegszik.Egy Dellorto karburátor megoldotta,de feleslegesen a blokkot is szereltem.
Az nem sokat ér, nincs két egyforma motor.
Tényleg nincs két egyforma" de én pl simsonokat javítok és van ilyen próba karburátorom amivel ha nem is 100% ba de hiba kiszűréséré működtethető a gép(akár motorozható is csak nincs finom hangolva). Szerintem érdemes kipróbálni egy másik tuti karibival is ha lehet.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2012.12.22. 15:03

csoka írta:Szerintem,első próbának,kérj valakitől kölcsön,egy jó karburátort,működő motorról,és tedd a tiédre.Én kis ETZ-vel pont így jártam,minden full felújjítás,pörög össze-vissza,meg melegszik.Egy Dellorto karburátor megoldotta,de feleslegesen a blokkot is szereltem.
Az nem sokat ér, nincs két egyforma motor.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2012.12.22. 11:33

Szerintem,első próbának,kérj valakitől kölcsön,egy jó karburátort,működő motorról,és tedd a tiédre.Én kis ETZ-vel pont így jártam,minden full felújjítás,pörög össze-vissza,meg melegszik.Egy Dellorto karburátor megoldotta,de feleslegesen a blokkot is szereltem.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2012.12.21. 19:15

polarbear88 írta:Végre összeraktam a motort, 2 éves felújitás fejeződött be, könnyen beindul, szivatóval szép az alapjárata, de ahogy leveszem akkor azonnal felpörög a motor mint az állat.... javaslatokat szeretnék miként állitsam be?
köszönöm!
Valószínűleg nagyon elszegényedik a keverék.
Lehet nagyon rossz beállítás is, de fals levegő szerintem esélyesebb.
Pl szívócsonk tömítések, főtengely szimering stb.

polarbear88
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2012.04.25. 15:40
MZ-d típusa: ETZ 150

karburátor beállitás

Hozzászólás Szerző: polarbear88 » 2012.12.20. 18:08

Végre összeraktam a motort, 2 éves felújitás fejeződött be, könnyen beindul, szivatóval szép az alapjárata, de ahogy leveszem akkor azonnal felpörög a motor mint az állat.... javaslatokat szeretnék miként állitsam be?
köszönöm!

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2012.12.15. 21:59

rrobert27 írta:üdv. annyit kérdeznék a karbival kapcsolatban h az úszószintet érdemes. a bvf szintjére állítani v teljesen felesleges bántani? f.fúvóka 130 as benne, ts250/1hez elég lehet? v egyáltalán pontos lehet? üdv.
Sajnos én is kínlódtam már így mind te más által beszerzett MZ és Simson másolt" karbival.A tapasztalataim vegyesek de a gyárit semmiben nem érik utol soha sajnos,a beállítás sem egyszerű én először a gyári BVF alapján próbálom de általában azzal nem az igazi ezért a gyertyakép alapján meglátod mit kíván. A levegő csavart sokszor szinte teljesen ki kellett csavarni és úgy volt jó,az úszószintet 27+-1 mind a bvf de inkább 27mm.Sajnos nem teljesen méret azonos(levegő csatornák...+sorja benne)vacak az öntése és sokszor hiányoznak a csatornák dugózásai ami teljesen használhatatlanná teszi,de ha egyszer sikerül eltalálni azért elpöfög vele a gép átlagosan de hamar elállítódik,törik mind a ropi,és az élettartama csak töredéke a gyárinak.Sok sikert és főleg türelmet!

rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 » 2012.12.15. 17:04

üdv. annyit kérdeznék a karbival kapcsolatban h az úszószintet érdemes. a bvf szintjére állítani v teljesen felesleges bántani? f.fúvóka 130 as benne, ts250/1hez elég lehet? v egyáltalán pontos lehet? üdv.

rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 » 2012.12.10. 11:25

javításra hozták a motort 250/1 ts, és ehhez vásárolták. azért kérdeztem mert nem akarok feleslegesen kínlódni vele, simson kínai bvf-el már találkoztam.

Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2737
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes » 2012.12.10. 09:36

Szia, nem használunk, mert nem jók. Ha mégis megveszed akkor két lehetséges változtatást ajánlok:
1 -Eladod/kidobod és veszel használt gyárit.
2- Eladod/kidobod veszel német Bing 84-es típusú karbit.

rrobert27
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2012.12.09. 22:12
MZ-d típusa: ts 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: rrobert27 » 2012.12.10. 09:27

üdv. érdeklődnék h vki használ e kínai bvf 30as karbit? ill mit érdemes változtatni rajta ahhoz képest ahogyan az üzletben adják? üdv.

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2012.12.04. 23:18

semmi nem történt, lehet nem fogalmaztam érthetően... ja és nincs mit

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 13 vendég