Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.01.11. 19:08

Most aztán már végképp nem tudom mi baja a motornak... felfúrattamm elektronikus gyújtást raktam rámm a szabi félét megszakítóval, kompresszió jó szikra k*va nagy, be is röffen néha.
Egyszer túlpörög, lentebb veszem az alapjáratot, akkor jó, utána meg le akar állni, fenteb veszem az alapjáratot, pont jó--> utána meg egyszer csak felpörög 6000-re (féltem nagyon a friss hengeremet), leáll, nem idul újra csak egyet kettőt pöffen. Gyújtás le szivatóval kettő rúgás (így szokott elindulni is) gyújtás vissza szívató le. Pöffen egyet, néha be is indul....... Mostmár csak a régi szar kikopott karbira tudok gondolni, ami nem ETZ 150-re való hanem sztem trophy-ra (24N-1), szerintetek mi lehet????

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.11. 09:36

Atilla írta:
zsakfos írta: 100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Az még nem is sok.
Van rá egyébként szabvány, ha jól emlékszem felfelé 8km/h+10% lehet az eltérés, lefelé pedig 0km/h.
Vagyis 100-nál még a 118-at mutató óra is elfogadott.
Ezt nem tudtam.A saját tapasztalatomat irtam le,akáraz én akár az ismerősök autóit figyelembe véve.Általában 100km/h és afölött 10km/h-al mutat többet.Általában.

Az mz gyári órát ha nem volt még hozzáálitva a valós sebességhez meg jó ha meg sem emlitjük.

Az enyém ugyanazt mutatja mint a gps mert megcsináltam,így tudom azt hogy volt már rá példa hogy mentem más előtt 90-el,azt utána meg lecseszett hogy mit száguldozunk 110-el???
Ebből az jött le nekem hogy bizony vannak elvetemülten sokat mutató órák Mz-n.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.01.11. 01:09

zsakfos írta: 100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Az még nem is sok.
Van rá egyébként szabvány, ha jól emlékszem felfelé 8km/h+10% lehet az eltérés, lefelé pedig 0km/h.
Vagyis 100-nál még a 118-at mutató óra is elfogadott.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.01.09. 20:03

beleferi írta:Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?
Nekem, és pár motorosnak 95-nél szabályzott! Én visszaraktam a gyárit (csak a külső állapota miatt volt leszedve) és egy kis bemelegítés után 120-nál én vettem el a gázt............ ennyit számít. (nem GPs adatok, nem volt még)

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.09. 17:58

beleferi írta:Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?
Megvan a gyári kipuff? Tedd fel egy próbára. Simán elveszi a lóerőket magasabb fordulaton.

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2013.01.09. 10:28

Az mondjuk lehet hogy a kipufogó mert a gyárijával tényleg többet ment. De nem hiszem hogy az annyit jelentene. vagy igen?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.09. 09:18

beleferi írta:
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi
Sőt még akkor valójában annyi sem.Köztudott hogy szinte kivétel nélkül többet mutatnak az autók km órái mondjuk a gps-hez képest.
100 km/h környékén már 6-10 km/h-val többet mérnek.
Hangsúlyozom nagy általánossagban!!!!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.01.08. 23:35

beleferi írta:
Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem :) Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék :D
Ne feledjétek megnézni az utángyári kipufogót sem! Az tud sebességmaximumot beállítani!

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2013.01.08. 21:28

Gyújtásod hány fokon / mm-en van?[/quote]


Huh ilyet ne kérdezzetek tőlem mert ennyire nem bonyolodok bele a dolgokba :)

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.08. 21:00

beleferi írta:Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)
Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi[/quote]


Gyújtásod hány fokon / mm-en van?

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2013.01.08. 20:51

Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)[/quote]

Igen. saját órájával. de le lett mérve kocsival úgyhogy tényleg annyi

pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 937
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pempelli » 2013.01.08. 20:38

Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem :) Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék :D[/quote]



Saját órája szerint 105?
mert az csalhat keményen,nekem is 105 mutatott valóságban GPS-el bemérve 125-volt:)

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2013.01.08. 20:18

gesszti írta:
beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)

Amúgy mi a bajod a karbival?

Hu az nagyon jó lenne. Amugy az a hatalmas nagy probléma hogy egyszerűen nem tudjuk normálisan beállítani. Egy ETZ 251-es karbiról van szó
és nem akar menni 105-nél többet a motor. Azért ez már gáz egy kicsit szerintem :) Ugyhogy ha tudnál nekem segiteni akkor még szakadó hóesésbe is átmennék :D

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.08. 14:20

csoka írta:Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.
Hát azért a 100 fok az szerintem valószínűtlen, de valóban euro 4, euro 5 dízel motorok gázolaj előmelegítéssel érnek el kedvezőbb fogyasztást, és emisszió csökkenést, de a Mercedes 1322-es már az euro 2-es nál előmelegíti.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2013.01.08. 13:03

Az üzemanyag hőtágulása elég nagy.A honvédségnél súlyra számolják az üzemanyagokat.A MAN teherautógyár 10-15% fogyasztás csökkenést ért el azzal,hogy a tartályban 100-egynéhány fokra melegítik a gázolajat,így a térfogata állandó télen-nyáron és a lehető legnagyobb.
Persze ekkora liter eltérések csak csalással lehetségesek a kutakon.Sajnos benzinnél már tapasztaltam én is.

daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.08. 09:08

Ismerős ez a kút nekem is, én ugyanitt jártam úgy, hogy a 10l-es kannába tankoltam 12,6l-rt és bőven fért volna még bele! Van kutas ismerősöm (nem ott), nem kell félteni őket, seftelnek rendesen![/quote]

Elég szomorú hogy ennyire szembetűnően csapják be az embert!De szerintem a többség azért nem ilyen!Ha talpon akar maradni akkor vigyáz az ügyfeleire!

bébé
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 191
Csatlakozott: 2011.11.10. 00:31
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Zala megye Borsfa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bébé » 2013.01.08. 00:22

gesszti írta:
daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?

Ismerős ez a kút nekem is, én ugyanitt jártam úgy, hogy a 10l-es kannába tankoltam 12,6l-rt és bőven fért volna még bele! Van kutas ismerősöm (nem ott), nem kell félteni őket, seftelnek rendesen!

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.08. 00:04

daranyi68 írta:Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!
200+e km-t tettem bele az autómba eddig. A max. amit tudtam bele tankolni 57 liter környéke. (60 literes a tank) Hogy-hogynem, rávitt a lélek, hogy egyszer nem a megszokott kúton tankoltam, hanem a Zalaegerszegi Balatoni úton levő (tecsó felőli) mol kúton 63 liter ment bele. Se előtte, és azóta se tudtam ennyit beletankolni. Ötlet?

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.08. 00:00

beleferi írta:Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?
Két faluval arrébb... Hétvégén gyere át a géppel (ha nem lesz hav) aztán berepüljük a karbit. (Bókaháza)

Amúgy mi a bajod a karbival?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gesszti 2013.01.08. 00:05-kor.

Avatar
beleferi
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2011.07.15. 20:32
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sármellék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: beleferi » 2013.01.07. 20:57

Hali Érdeklődni szeretnék hogy zala megye körzetében ki van olyan aki keni vágja a karbi állitást?

daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.07. 12:02

Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!

Bár ez a vita is olyan, mint a 250 vs. 251, erre már rájöttem rövid fórumtagságom alatt. :lol:[/quote]

Nem viszek,de arra a kútra sem megyek többet tankolni!Azért az csak feltűnő hogy a többi kúthoz képest itt 1 literrel több fér a kannámba!És itt most nem a fél-1 deciken lovagolok!Viszont literenként 1 decire rúg a "csalás" akkor az egy tetemes mennyiség/nap!Te lehet az 5l-en észre sem veszed!

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.07. 10:07

daranyi68 írta:Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!
Vigyél hitelesített kannát, és abba tankolj pontosan annyit, ahol a jelölés 10 litert mutat. Kizárt dolog, hogy literek tűnjenek el - gondolom, a töltőállomás kútja is hitelesített, hiszen másképp' nem is működhetne legálisan. Nagyon kis mennyiségekről beszélünk csak, képzeljük el ugyanezt egy 60 literes üzemanyagtanknál!

Bár ez a vita is olyan, mint a 250 vs. 251, erre már rájöttem rövid fórumtagságom alatt. :lol:

daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 » 2013.01.07. 01:27

bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D
Nálunk a közelben nyílt egy ujj kút ahol szerintem csalnak a literekkel!Na már most!Adott egy műanyag kannám ami annyira merev falú hogy az én 100 kilómmal is rá birok állni az oldalára úgy hogy nem horpad be!A városban több kút is van és pici eltérések vannak de az még belefér!Átlag 11,5l körül tudok rakni bele!De ennél az ujj kútnál 12,7l sikerült bele rakni!Azért ez elég szembetűnő különbség!

Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: K.Imi » 2013.01.06. 14:15

sunbim írta: Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Nekem is ugyan ez volt, 1-2 nap után alig folyt a csapon át valami kis benzin (4.ben állandóan lefulladozott amit elősször nem tudtam mitől van hisz azt hittem benzint kap eleget :) ),

3-4 nap múlva pedig szerintem annyit kopott az a kis tömítés, vagy megette a benzin, hogy a csapnál elkezdett szivárogni

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.01.06. 14:09

sunbim írta:
Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi :roll:
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Én kitartó voltam és csakazért sem dobtam el a fenébe. Bőrlyukasztóval megnagyobbítottam a lyukakat. Működik kb két éve.
Legjobb megoldás, ha nem vagyunk lusták, szerzünk megbízható anyagot, és mi magunk legyártjuk! :D
Értem köszi, akkor lehet én is azt fogom csinálni ha úgy bedagad :roll:

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2711
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.06. 13:58

Andrá$ írta:Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi :roll:
Bedagad a gumi, lezárhat az átmeneti lyuk.
Én kitartó voltam és csakazért sem dobtam el a fenébe. Bőrlyukasztóval megnagyobbítottam a lyukakat. Működik kb két éve.
Legjobb megoldás, ha nem vagyunk lusták, szerzünk megbízható anyagot, és mi magunk legyártjuk! :D

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.06. 12:40

bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D
Vannak a 20literes "sztendert" gázolaj lopó kanna amin van gyárilag egy vonás 20 liternél.Na az igazán jól nyűlik, a sofőrnek ráfizetés a dolog, az bepuffad 25 literig:) beceneve: pufikanna.
Na de egy 10 literes kannán nincs 4 liter tágulási tér az is tuti...

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.06. 12:11

zsakfos írta:Ezt számold át mégegyszer. :D :-k
Miért is járunk jobban ha a 10 liuteres edényembe a kút állása szerint 14 liter van és azt fizettetik ki velem?
Holott tudjuk hogy az csak 10 liter valójában.
Akkor járnánk jól ha a 10 literes edénybe 6 liter árát fizetnénk.
Jajj, én kérek elnézést! Úgy értelmeztem, hogy 14 liter ment a kannába, amikor 10 liter volt a számlálón. Csodálkoztam is, hogy ezzel mi a baj?! :mrgreen: :-k
Egyébként a 10 literes kanna esetében 2-2,5 litert simán el tudok képzelni ráhagyásnak, ha púposra töltjük (a 4 liter tényleg sok, de ki tudja...). A világon mindent túlmétereznek.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.06. 11:49

Szerintem meg ez a kút téma is olyan mint a gyertya és olaj téma.
Mindenkinek van róla véleménye és mindenki esküszik a bevált dolgokra legyen az olaj,gyertya vagy benzinkút :D


Amit Gesszti ir az is emberfüggő dolog.Ha olyan a kutas,akkor megteszi a stiklit,ha nem akkor nem.
Tökmindegy milyen kútról van szó.
Vannak becsületes és gátlástalan emberek is.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3367
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2013.01.06. 11:46

csabyka88 írta:Emberek, ezek hitelesített kutak. Persze, ez nem azt jelenti, hogy milliliter pontosan annyit ad, mint amennyit fizetsz, de azét 10 liternél 4 literes difi az már majdnem a fele! Főleg, hogy pluszban van, szóval mi járnánk jobban...
Ezt számold át mégegyszer. :D :-k
Miért is járunk jobban ha a 10 liuteres edényembe a kút állása szerint 14 liter van és azt fizettetik ki velem?
Holott tudjuk hogy az csak 10 liter valójában.
Akkor járnánk jól ha a 10 literes edénybe 6 liter árát fizetnénk.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.06. 11:29

Emberek, ezek hitelesített kutak. Persze, ez nem azt jelenti, hogy milliliter pontosan annyit ad, mint amennyit fizetsz, de azét 10 liternél 4 literes difi az már majdnem a fele! Főleg, hogy pluszban van, szóval mi járnánk jobban...
Ezek szerint egy 40 literes tankot teletöltök úgy, hogy csak 25 litert fizetek ki?

Nekem is van egy 5 literes kannám, abba tankolok, és egyben keverem is a benzint. Literenként van skálázva, de még akárhány kúton tankoltam pontosan 5 litert(!), sosem érte el az 5-ös a rovátkát a szint, még úgy sem, hogy 1 deci adalékot tettem mellé.
Ezek a kannák viszont nincsenek hitelesítve, valahogy fröccsöntik, oszt' jónapot!

Lehet, hogy naívan gondolkodom, de én megbízok a hitelesített kutakban, és az ismert márkákban is. Ha egy MOL kúton tankolt MOL benzin bizonyítottan tönkretenné a 20 milliós autómat, és ezért pert nyernék a MOL ellen, az véleményem szerint eléggé negatívan érintené a céget.

Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1307
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XF650
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrá$ » 2013.01.06. 11:20

Sziasztok,
Mivel az én benzincsapomba (gyári) ami benne van az a 4 lyukú gumi szétment ezért vettem egy utángyártotatt,valakinek van ezzel tapasztalata? meddig bírja? hamar szétmállik vagy mennyire benzinálló? mert azért nem akarok úgy járni hogy vhol útközbe morzsolódik szét vagy valami ilyesmi :roll:

Avatar
dkari
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 477
Csatlakozott: 2011.03.19. 21:43
MZ-d típusa: mz ts 150

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: dkari » 2013.01.06. 10:52

bambi írta:Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D
Elméletileg van a kannáknál "ráhagyás" a benzingőz miatt is. Én annó '91-ben tankoltam a ladámba 40l benzint pedig elméletileg csak 36? literes. És ez németországban közvetlen az osztrák határ után Passau mellett autópálya melletti benzinkuton történt.
Nemrég volt egy műsor a Musik Fm-en pont ez volt a téma. Jártak kútrol kútra hiteles mérő edénnyel. A poén az volt hogy mindenhol a mérőnek megfelelő volt minden, sőt egy helyen még többet is kaptak mint amennyit számolt az óra.
De meséltek olyanról is hogy leszámolt a számláló 4l-t és még száraz volt a cső.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2013.01.06. 10:29

Nálunk van itt egy MOL kút kimentem tankolni egy 10L kannával,teli raktam csurig 13,8 liter ment bele.Rendben hogy nem kell tele tenni de kérdeztem a kutast hogy férhet majdnem 4 liter még plusz bele azt válaszolta,hogy ennyit NYÚLIk a kannám.Ugyan ott beáltam a 40 literes térfogatú tartályos autómmal abba 46 litert sikerült beletenni :D

Avatar
gesszti
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1130
Csatlakozott: 2012.04.02. 08:45
MZ-d típusa: MZ TS 250 standard
Tartózkodási hely: Keszthely

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gesszti » 2013.01.06. 00:07

csabyka88 írta: Érdekes meglátás. Én bízok abban, hogy a Shell nem adnja a nevét ahhoz, hogy moslék benzint árul a vásárlóknak. Mégiscsak ott vannak a például Forma1-ben is, szóval nem nagyon szabad játszani a jó hírnévvel.
A kis kutakról annyit, hogy vannak azok a kutak, ahol mindig olcsóbb a benzin x forinttal, mint máshol. Mennek is oda tankolni, de aztán sokan panaszkodnak is, hogy nem jár szépen a motor, illetve többet eszik, mint amikor minőségi benzinnel tankolja.

Olcsó húsnak...

Lehet, hogy hülyeség, de már csak presztízsből is bemegyek inkább egy Shell kútra, mint egy noname állomásra.
A kis kutakon olyan zsurmó a legtöbb tulaj, hogy nem az alkalmazottnak kell kilopni a cuccot a benzinből, hanem megoldja a főnök.
Helyi shell meg egy akkora rabló, hogy tanítani kéne... Egy dolog, hogy ugyanabba a kannába 1-1,5 literrel több benzin fér náluk, mint más kútnál, a kutasok rendszeresen árulják azt az adalékot kannaszámra, amit a benzinbe kellene önteniük... ugyanolyan trágyát árulnak, ha nem rosszabbat, mint az olcsó kutak. A shell, meg a többi nagynevű is ugyanúgy helyi zsurmó vállalkozó, csak frencsájz miatt kiragaszt pár matricát...

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.05. 23:46

Atilla írta:Szerintem ez fordítva van. A kis kútnak a MOL szállít, a kút nem kever bele semmi adalékot, csak eladja.
A kis kutas általában maga a tulaj, vagy ha nem, akkor nagyon szem előtt van az ember, mert 2-3 fő az egész cég.
A tulaj meg figyel nagyon, mert nagyon félti a renomét, ugyanis ebből él.
Nagy kutakon viszont a kútkezelőnek nem sok köze van ehhez.
A fizetés kevés, így ő lop/csal ahol tud.
Cserélődnek is a kutasok rendesen.
Tehát, ha jó benzin kell, akkor kis kútra kell menni.
Persze ez hit kérdése, van aki egy adott cégre esküszik.
Érdekes meglátás. Én bízok abban, hogy a Shell nem adnja a nevét ahhoz, hogy moslék benzint árul a vásárlóknak. Mégiscsak ott vannak a például Forma1-ben is, szóval nem nagyon szabad játszani a jó hírnévvel.
A kis kutakról annyit, hogy vannak azok a kutak, ahol mindig olcsóbb a benzin x forinttal, mint máshol. Mennek is oda tankolni, de aztán sokan panaszkodnak is, hogy nem jár szépen a motor, illetve többet eszik, mint amikor minőségi benzinnel tankolja.

Olcsó húsnak...

Lehet, hogy hülyeség, de már csak presztízsből is bemegyek inkább egy Shell kútra, mint egy noname állomásra.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.01.05. 21:16

sunbim írta:Srácok, a bőrszíjjból vágott tömítés (6-os csavarfej alá) mennyire lesz nekem benzin álló?

Mielőtt megkérdeznétek hol van olyan az MZ-n , ez az ,,alkatrész,,egy off motoron van.
A bőr teljesen benzinálló.
Viszont egyszer használatos, mert meghúzáskor összetömörödik és nagyon kemény lesz.
A rugalmasságát teljesen elveszíti.

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2013.01.05. 21:12

csabyka88 írta: Én autóba sem tankolok bizonytalan forrásból üzemanyagot. Shell, esetleg MOL, ami szóbajöhet!
Szerintem ez fordítva van. A kis kútnak a MOL szállít, a kút nem kever bele semmi adalékot, csak eladja.
A kis kutas általában maga a tulaj, vagy ha nem, akkor nagyon szem előtt van az ember, mert 2-3 fő az egész cég.
A tulaj meg figyel nagyon, mert nagyon félti a renomét, ugyanis ebből él.
Nagy kutakon viszont a kútkezelőnek nem sok köze van ehhez.
A fizetés kevés, így ő lop/csal ahol tud.
Cserélődnek is a kutasok rendesen.
Tehát, ha jó benzin kell, akkor kis kútra kell menni.
Persze ez hit kérdése, van aki egy adott cégre esküszik.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2711
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.05. 20:16

Srácok, a bőrszíjjból vágott tömítés (6-os csavarfej alá) mennyire lesz nekem benzin álló?

Mielőtt megkérdeznétek hol van olyan az MZ-n , ez az ,,alkatrész,,egy off motoron van.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.01.04. 18:59

Csak ki nem pontozódjak... [-o< :D

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.04. 18:57

molcsaba írta:Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál. :roll:
ÖÖÖ :oops: jaja igen :D bocsi, már kissé tovább gondolkodtam a sűrítési viszonnyal, namindegy ezt már úgy se dumálom ki...Tényleg nem iszok rendesen. :lol:

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.04. 18:49

Köszi a válaszokat a benzines kérdésemre!

Én autóba sem tankolok bizonytalan forrásból üzemanyagot. Shell, esetleg MOL, ami szóbajöhet! Egyébként a Shell-t tudom ajánlani mindenkinek, mert sokszor van náluk akció, illetve ott a KlubSmart kártyájuk is, arra is érdemes gyűjteni a pontokat.

Múltkor tankoltam Nitro-s benzint, mert dupla Smart pontot adtak érte, és volt rá -15 forint kedvezmény literenként. Engem nagyon megvettek ezzel a kártyával, de ha már úgyis tankolok, miért ne tankoljak olcsóbban? Alapból sem drága a Shell-es nafta, sőt még olcsóbb is, mint a maszek kutakon a littylötty benzin.

Az viszont tévedés, hogy a sima 95-ös jobb a Shell-en, mint máshol, mert ugyanúgy a MOL szállítja nekik, csak a Shell-specifikus benzinekbe tesznek plusz adalékot.

Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2611
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi » 2013.01.04. 18:20

molcsaba írta:Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál. :roll:
Kicsit off:
A 2012-es esőkirály kapott -1 pontot :D :mrgreen:
pedig a kérdése alapján én +1-et adtam volna... Kill4r :lol:
:on

Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: molcsaba » 2013.01.04. 17:33

Kill2r-é a pont! Magasabb oktánszámmal később detonál, hiszen magasabb a robanási határértéke. Bele lehet tenni bármibe, csak felesleges, kivéve ha akciós. Valóban az adalékolás miatt tisztábban ég. Az előírtnál alacsonyabb oktánszámot nem érdemes használni, mert ez ami hamarabb detonál. :roll:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.01.04. 17:21

Magasabb oktánszámmal hamarabb detonál? :-k

Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Troster » 2013.01.04. 16:46

Nem rontasz a magasabb oktánszámmal, esetleg csak ha túl hamar detonál. Én ezt nem szoktam tapasztalni, azt már csak a repülőgép benzinnel csinálja (106 oktánszám)
Alapjába véve nem a magas oktánszám miatt jó a motornak a shell, vagy az omw, hanem az adalék miatt jár finomabban, és minimálisan kevesebbet is eszik.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.03. 21:29

sunbim írta:Mert a nagyobb oktánszámot csak nagyobb sűrítési viszonnyal lehet kihasználni! stb.
Mindenesetre rontani nem rontok vele, ha magasabb oktánszámút tankolok bele, igaz? Nyilván nem fogom mindig olyannal tankolni, de ha arra van akció, akkor kihasználom.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2711
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2013.01.03. 20:50

csabyka88 írta:Olajon nem spórolok, Husqvarna adalékkal keverem a benzint (3500 forint / liter).
Egyszer volt valami akció a Shell-nél, le tudtam vásárolni a Smart pontjaimat, és úgy olcsóbb volt a V-Power Racing, mint a sima 95-ös. Vettem is 15 litert, el is használtam mindet a Simo-ba, de nem ugrott ki alólam. :lol:
Mert a nagyobb oktánszámot csak nagyobb sűrítési viszonnyal lehet kihasználni! stb.

Avatar
csabyka88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 389
Csatlakozott: 2012.06.04. 10:56
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Tartózkodási hely: Hahót (Zala megye)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csabyka88 » 2013.01.03. 19:06

Olajon nem spórolok, Husqvarna adalékkal keverem a benzint (3500 forint / liter).
Egyszer volt valami akció a Shell-nél, le tudtam vásárolni a Smart pontjaimat, és úgy olcsóbb volt a V-Power Racing, mint a sima 95-ös. Vettem is 15 litert, el is használtam mindet a Simo-ba, de nem ugrott ki alólam. :lol:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3817
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.01.03. 19:00

Egyszer tankoltam MOL vagy OMW kúton "prémium" 95-öst. Asszem Carrera volt a beceneve.
Erőben nem vettem észre különbséget, viszont csöndesebben, egyenletesebben járt.

Egyszóval nem éri meg.
Azt a különbséget inkább egy jobb olajra érdemes elkölteni sztem.
Bár a Sprint 2T is bőven jó sztem, szóval inkább tankolj többet, olcsón... :D

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég