Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.31. 23:22

MIH? Miköze a szimeringnek ehhez? :shock:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.31. 23:13

Főtengelyszimmering, gyújtás felől. ;) megmakkant

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.31. 23:02

Helyzet az, hogy simán van alapjáratom, simán reagál a gázfröccsökre, könnyen felpörög, jól reagál, csak sokat eszik.

Dugulás nem lehet, mert már100X kitakarítottam a karbit minden tömítés OK szivárgás nincs.
Ha nincs rá húzva a szivató, vagy legalább félig nincs kihúzva akkor nincs alapjárat, és a motor is csak horkolva pörög fel, MIÉRT? Gondolom sok levegő, de hibát hogy lehetne orvosolni?

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.03.31. 22:59

Nagyobb fúvókával sem fog megoldódni a dolog, mindig szegény lesz. Én akármekkorát tettem bele, sose lett jó, lent fulladt fent nem ment... és az olajozása is csak nyűg volt amellett h undorító :twisted:

Semmiképp se javaslok semmiféle direktszűrőt, nem ehhez a géphez lett kitalálva, és megszorulást kockáztatsz minden így eltöltött km-en :roll:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.31. 22:55

Még légszűrő nélkül is mennie kéne szivató nélkül. Valami dugulás lehet, vagy tömítetlenség.

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.31. 22:49

Valaki segítsen már.
Ha motoromon direkt szűrő van, 250 ETZ, akkor miért csak úgy tudok közlekedni a motorral, hogy szivatót ráhúzom?
Semmi bajom ezzel csak annyi, hogy 5 liter benzin 20 kilométerre elég ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) BORZALOM!

Utánaolvasgattam, hogy az a baj, sok levegőt szív a motor, és a sok levegő sok benzint akar felrántani, ami nem lehetséges a 135-ös fúvókán keresztül.
Na szóval én nem akarok fúvókát cserélni, nekem az lenne a lényeg hogy a szívatót visszatolva keveset egyen a motor és ugyanúgy mennyen, mint most szivatós állapotban.
Remélem nem írtam hülyeséget a szívató ráhúzós dologról.

Képen láthatjátok a légszűrőt. (Simson légszűrő, amibe 3 sor gézlap van téve)

Nekem most az lenne a megoldás, hogy szívatót visszatolom, a szívótoroknál pedig a levegőszűrőt jobban lefojtom???
Kép:
Kép

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2010.03.31. 13:09

Hali!
Louie!
Köszi a segítséget,most már tiszta a dolog.

Üdv!

Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo » 2010.03.31. 08:37

E85 és benzin 1:1 arányú keverékéhez szerintetek mekkora fúvóka-méret növelés kell? Gondolom az összes fúvókát azonos százalékban kell növelni. Én úgy 10%-ra saccolom.
Egyelőre még nem rakom a motorba az E85-öt (gyári a moci belseje, és bontatlan, tehát gyári a szimmering is), de szeretném beszerezni hozzá a dolgokat. Viton szimmeringek, fúvókák.

Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: festékes » 2010.03.31. 08:07

Én is a challoills-t használom1.50-ben valóban jó a gépnek az ára is baráti és csak egy kicsi szaga van de melyiknek nincs?

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.03.30. 20:43

E.István írta:Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!

Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
Tehat a lenyeg az, hogy a keverek aranyt a subertu, suberhez viszonyitott helyzetevel tudod valtoztatni. Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy kitekered a karbi felso nagy lezaro kupakjat, amibe belemegy a gazbowden, kihzod az egesz subert mindenestol, kiszeded a suber tut azzal a kis kor alaku lemezkevel egyutt (a subertu allito lemezke), majd ha ugy veled sokat kap a motor, egy rovatkaval kintebb rakod a tut (ekkor azonos gazallas, suber allas mellett, kisebb keresztmetszete lesz a fofuvokanak). Nekem alap meretes fuvokaknal, alulrol a masodik rovatkaban van a tu, bar igaz, hogy utangyartott tu, szoval ki kell probalni. De elotte mindenkepp pontosan lodd be az uzemanyag szintet (hasznalati utasitasban megvan hogyan kell), mert csak ugy kapsz jo ertekeket.
A keverekaranyba nem szol bele a mellek levego csavar.

Udv.

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2010.03.30. 15:25

E.István írta:Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!

Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!
mész 1 km-t csont gázon, megállsz, gyertyakép, ha jó, akkor főfuvi jó
mész 1km-t normál városi 50 mellett, megállsz, gyertyakép, ha jó, akkor tű jó
alapjárat 2-3 percig, megáll, gyertyakép, ha jó, akkor alapjárati levegőcsavar jó

nekem etz150 bvf24
főfuvi 115
tű felülről a 2.
alapjárati fúvóka 35-ös kicsit kitágítva 40 környékére
alapjárati levegőcsavarra nem reagál nekem, úgyhoyg ez nálam mindegy, amúgy teljes betekeréstől 1.5 fordulat kifelé, azt hiszem ez az általános

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2010.03.30. 15:13

Hali!
Lenne egy kérdésem,mert nem teljesen világos a dolog!
A motorba jutó benzin mennyiségét(a keverési arányt)
mivel tudom beszabályozni?
A melléklevegő csavarral vagy az úszószintel?
Már másfél hete szenvedek a karbival és már teljesen összezavarodtam.
Nem úgy megy mint ahogy kellene,túl sokat kap(szerintem)!
A kipuff vége elég olajos!

Előre is köszi a segítséget!
(ETZ 150)
Üdv!

Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier » 2010.03.27. 21:11

huu hát erre nemis nagyonn gondoltam csöröga siberem az igaz ..de az sztem mindíg csinálta amióta nálam van .. ezt felujitás óta csinálja mindent probáltam már soha nemjo a gázreakcioja meg negyedik sebeségben olyan mintha elgyöngülne marad egy csomo gáz hiába huzom oda nem reagál rá szinte semmit de 3 ig meg erőteljessen húz.. én ezt má nemértem :D

Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó » 2010.03.27. 19:49

Rocksoldier írta:hali!
nekem lenn egy olyan gondom 250 ts nél hogy ha odahuzom alapjáratról a gázt lassan pörög fel .utánna meg alig alig áll vissza alapjáratra kell neki egy két perc ..menetközbe is ilyen lassan kezd el huzni aztán meg hirtelen megindul uszoszint az ugyvan kimérve ahogy könyvbe van 135 ös a föfuvoka pici 35 sibertü második rovátka felülről nemtudom mért van ez ha valaki tudja írjon köszi :D
Nekem is hanonló gondjaim voltak ez etz-nél, és a súberház nekem el volt kopva és ott falsot kapott, a tűm se volt az igazi... egy gyári ndk karbit kellett rá vennem ismerőstől /persze ez volt a végső megoldás/ nagyon sokat kinlódtunk h megjavitsuk ezt a karbit ami volt de az utángyártott cuccok meg szarok, úgyhogy nekem csak másik karbi oldotta meg a gondot... Üdv!

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.27. 16:02

A súbered szabadon mozog? Mert tudniillik van a karburátorban egy kis pöcök ami a súber elfordulását megakadályozza, lehet hogy kicsúszott, aztán akadályozza a súber mozgást.

Ha lehet akkor fűjasd ki a légbeömlőtől nézve azt a 3 lyukat. Mert az rendesen meg tud szívatni ha el van tömődva. Az egyik lyuk ott az alapjárathoz való, de hogy melyik, egyszerűbb kifújni mindet.

Szerintem dugulás lesz ott a ludas :-k

Rocksoldier
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 40
Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
MZ-d típusa: MZ250TS
Tartózkodási hely: Nagysimonyi

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Rocksoldier » 2010.03.27. 10:42

hali!
nekem lenn egy olyan gondom 250 ts nél hogy ha odahuzom alapjáratról a gázt lassan pörög fel .utánna meg alig alig áll vissza alapjáratra kell neki egy két perc ..menetközbe is ilyen lassan kezd el huzni aztán meg hirtelen megindul uszoszint az ugyvan kimérve ahogy könyvbe van 135 ös a föfuvoka pici 35 sibertü második rovátka felülről nemtudom mért van ez ha valaki tudja írjon köszi :D

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.03.27. 00:21

Erre én is gondoltam már ahogy elkezdtem törni a fejem rajta :mrgreen: Na majd megnézem 1 másik gyertyával.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.03.27. 00:19

Ehh, későn egészítettem ki, gyertyát cserélj, ez a lényeg :twisted:

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.03.27. 00:17

A gyújtás felől oké mert akkor nem lenne normális alapjárat. Ha a kuplung felől lenne baj akkor meg füstölne meg köpdösné a gyertyát nem? Meg menet közben is bajok lennének akkor. De semmi ilyesmi.

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.03.27. 00:14

Gyertya milyen? Egy szimmeringesség bele tud szólni az ilyen dolgokba sztem.

Edit: Sőt, egy elhasználódott/repedt porcelános/ gyárilag fos gyertya is. Cserélj gyertyát, ha jól látom azt még nem tetted. Nekem volt amivel 100 km után már 10.re indult, 200 után egyáltalán nem :lol: Csere, pöccröff
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2010.03.27. 00:18-kor.

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.03.27. 00:03

Hát pont így nem de hasonlóan :D A a lényeg h a szokásostól eltér mert sokszor indítottam már be és mindig 3. rúgásra indult (3. szívatóval). És most vmiért nem. Nem indul el sokadik rúgásra sem szívatóval. Csak teli gázzal. Nincs dugulás, mert menet közben működik a szívató. Új gyűrűket kapott nem régiben. Nem emlékszem már hogy utána h indult. Lehet ez az oka? Én nem hiszem mondjuk.

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.03.26. 23:05

pedro121 írta:Helló mindenki! Nemrég 1 olyan problémával jelenkeztem hogy nem indult be a motor szivítóra, csak gázhúzásra és gondoltam h el van dugulva vhol. Hát kitakarítottam mindent és akkor sem működik. Vmiért nem reagál a szivatóra. Viszont ha megy a motor ott működik a szivató mert leesik a fordulat. Magyarul a szivató az jó. De azt nem értem h hidegen miért nem reagál a szivatóra amikor működik. Van vkinek vmi ötlete h mi ez?
hidegen a motor helyes beindítása:
-gáz vissza, szivató be, 3x gyújtás nélkül lenyomod ütközésig a berúgót
-gyújtás ráadod, szivató félig be, 1/4 gáz rárúgsz.

így indítod? :mrgreen:

Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1662
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa » 2010.03.26. 22:00

Fú ez nagyon szép :D

Amúgy ja, ez a légszűrő.

matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1425
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: matt1989 » 2010.03.26. 21:58

Sziasztok!

Aki tudja, hogy a dellorto karburátorok levegőszűrő részénél az a tölcsér alakú valami lenne a gyári levegőszűrője?

itt a kép:
http://www.dellorto.co.uk/editor/upload ... %20002.jpg

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.03.26. 21:10

Helló mindenki! Nemrég 1 olyan problémával jelenkeztem hogy nem indult be a motor szivítóra, csak gázhúzásra és gondoltam h el van dugulva vhol. Hát kitakarítottam mindent és akkor sem működik. Vmiért nem reagál a szivatóra. Viszont ha megy a motor ott működik a szivató mert leesik a fordulat. Magyarul a szivató az jó. De azt nem értem h hidegen miért nem reagál a szivatóra amikor működik. Van vkinek vmi ötlete h mi ez?

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.26. 14:09

Ne motorfékezz, nem egészséges.

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2010.03.26. 13:02

Hali!
Újabb helyzetjelentés!
Jelenleg megy,nem áll le menet közben,könnyen is indul.
Karbi szét szedve,kitakarítva,átnézve.
Vízzsák levéve,kitakarítva.
Most azt csinálja,hogy motorfék után mikor megállásnál üresbe teszem-lefullad!
Utána első,max. 2.-ig rugásra indul és megy tovább.
Ez mi lehet?

Válaszokat előre is köszönöm!

Üdv!

Seclusion
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
Tartózkodási hely: Zalalövõ

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Seclusion » 2010.03.26. 00:33

E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!

Előre is köszi!

Üdv!
Közben sok válasz érkezett, mindet nem néztem meg, leírom amit én gondolok.
Fennakadni/túlfolyni nekem akkor szokott, mikor még nem volt kimosva a benzintank (ismét csak ezt kell mondjam :D). Akkor én is cseréltem tűszelepet - után-gyártottra, ami tökéletesen üzemel - de azzal is fönnakadt. Sokat nyűglődtem vele, 70 fölé nem mehettem, mert leállt a motor - nem folyt elég benzin a karbiba, akárhogy is állítottam. A szűrő benn van a tank aljában, és az ülepítő a benzincsapnál. Teli voltak mindig kosszal. Na aztán a mosás után többet nem volt ilyen gondom. Ha piszkos a szűrő és/vagy az ülepítő, legalább egy tankleeresztést javaslok. Ha ez nincs meg, akkor kompresszorral átnyomni az egész karburátort! Minden alkatrészét külön! Hátha valahol ott akadt el. A fúvókákba pedig tessék belenézni, hogy megvan-e a kellő szabad rés!

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.03.25. 23:30

Igen láttam már a vízzsákban lévő szűrőt és tudom milyen. Mégis láttam már olyan köztes szűrőt amiben kosz volt és közben a vizzsákos szűrő egyben volt és nem volt rajta lyuk. Ha jó szűrő van a csap után akkor nem lehet belőle baj!
conus írta:
Máté írta:Miért kéne azt onnan kiszedni? nekem is van egy ott benn és semmi baj nincs vele. ha jó a szűrő is folyik benne rendesen a benzin akkor semmi baj nem lehet sztem.
és vetted már a benzincsap vízzsákját? annál finomabb szűrő nem kell :P :mrgreen:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.03.25. 22:48

Máté írta:Miért kéne azt onnan kiszedni? nekem is van egy ott benn és semmi baj nincs vele. ha jó a szűrő is folyik benne rendesen a benzin akkor semmi baj nem lehet sztem.
conus írta:micsoda? köztes benzinszűrő? nagyon gyorsan dobd ki onnan! :twisted: :-" :mrgreen:
és vetted már a benzincsap vízzsákját? annál finomabb szűrő nem kell :P :mrgreen:

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.25. 21:14

Hallottam már önmagától eldugult benzinszűrőről.

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.25. 21:12

Kompresszorral fújasd ki a szűrőt, az megoldás lehet, vagy pucold ki a benzincsapot.

Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Máté » 2010.03.25. 20:45

Miért kéne azt onnan kiszedni? nekem is van egy ott benn és semmi baj nincs vele. ha jó a szűrő is folyik benne rendesen a benzin akkor semmi baj nem lehet sztem.
conus írta:micsoda? köztes benzinszűrő? nagyon gyorsan dobd ki onnan! :twisted: :-" :mrgreen:

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.03.25. 20:28

micsoda? köztes benzinszűrő? nagyon gyorsan dobd ki onnan! :twisted: :-" :mrgreen:

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2010.03.25. 20:11

Hali!
Már odáig eljutottam,hogy most már nem áll meg 2 km.-enként de még nem
az igazi.Úgy érzem,hogy kicsit kemény a járása.
Az sem tetszik,hogy a tank és a karburátor közé beépített kis
benzinszűrőből a levegő nem akar távozni!
A következő a benzincsap lesz!

Köszi a segítséget!

Üdv!

nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: nfefe » 2010.03.25. 14:21

Egy ismerős írta, az E85 ről:

A hagyományos 1:50-es keverékből sajnos kicsapódik az olaj egy része. Próbálgattam egy kémcsőben, hogy mennyi az az olajmennyiség, ami még nem csapódik ki. 1:83 oldásnál nem történt kicsapódás. ( MOL, Dinamic Sprint 2T )

Pozitív tulajdonságok:
- olcsó
- tisztán ég, nem kormozza a hengerfejet, dugattyút
- tiszta marad az üzemanyag ellátó rendszer, nem keletkezik lerakódás
- környezetbarát, nem büdös a füstje


Negatív tulajdonságok:
- A hidegindítás sok esetben nehézkes.
- párás levegőben vizesedik
- többet fogyaszt, sűrűbben kell tankolni (de így is olcsóbbra jön ki)
- kevés E85 kút van (még), hosszabb túrákra tartalékot kell vinni kannában.

Persze a tűn emelni kell, hogy azért kapjon anyagot. Illetve a nagyobb fuvi, esetleg a gyújtásra is ránézni. Gyertyahézaggal is lehet játszani.

A forrás a Simsonklub Magyarország egyik cikke. Fellegi Sándor készítette.

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2010.03.25. 13:56

Hali!

Köszönöm a sok tanácsotés segítséget!
Végig veszem mindet,előbb-utóbb csak meg lesz,higy mi a kínja!!
Mégegyszer köszönöm!

Szép idő van-jó gurulást mindenkinek!

Üdv!

Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor » 2010.03.25. 08:45

Hát sok mindent olvastam már az E85-ről. Az esetek 90%-ában nem javasolják 2T-be több okból is.
Először 2T motorolaj nem keveredik jól az etanollal és rövid idő múltán kicsapódik belőle egy méz szerű anyag, másodszor lebontja a főtengely szimeringet. Azt is olvastam, hogy 20%-al meg kell növelni a fúvókák méretét /tiszta E85 üzem esetén/ a kb. 20%-al kisebb energia tartalom miatt.
Ez persze kb. ugyanekkora fogyasztásnövekedést jelent ami ki is egyenlíti a benzinhez képest kb. 20% árkülönbségét.

Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin » 2010.03.25. 02:54

bladzser írta:mivel ennek az üzemanyagnak az etanol tartalma 85%, a többi 25% benzin
15 lesz az a 25 ;)

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.25. 01:57

Á ennyire nem vészes a helyzet. 1:25 el járok, de eléggé füstös a helyzet, lehet visszaveszek 1:35-re, de fő az óvatosság, nehogy a henger meg a dugó bánja.

Tank miatt nem kell angódnod, lassú folyamat amíg az etanol teszi a dolgát, 1-2 hét.Alapjába véve nekem se patyolat tiszta. Igaz, hogy én nyáron kitakarítottam elég rendesen, de ahoz hogy lefessem belülről nem volt energiám, meg pénzem se :-k

Most jut eszembe: az E85 nem vizesedik be a benzinnel szemben az alkoholtartalom miatt.

Régen benzinhez etilalkoholt öntöttem, hogy a vizet megkösse és az égés során a kipufogógázokkal együtt távozzon a "vízgőz". Etilalkohollal is lehet oktánszámot növelni, ez van valójában a Tescoba kapható autó injektor meg mit tudom én milyen tisztító adalékokba keverve, olyan 70%-os arányban!!! Ez az etilalkoholos dolog se rossz, de E85 jobban bejön :)

Aki pedig nem olyan merész az E85-el kapcsolatban, felébe nyugodtan tankolhat belőle a benzin mellé. (átlagosan 275Ft-ra jön ki az üzemanyag ára)

Vagy aki nem akar E85-el járni az rakjon bele etil alkoholt, észre fogja venni a változást, mind a 3 általam említett eset során :)

(Még egy regény, de hátha mondok valami okosat...) :)

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2010.03.25. 01:45

1:25? kinek van ennyi pénze olajra? :D azért ez egy kicsit durva

nekem a tankom nagyon rozsdás belül, mit szólna hozzá az e85? lemarja az egészet? mert akkor legalább 10 tartalék benzinszűrővel kéne elindulnom minden reggel

bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bladzser » 2010.03.25. 00:51

Helló!
Ha valakit érdekel, és még nem hallott a bioetanolról vagy másik ismert neve E85 annak figyelmében ajánlanám.
Az a helyzet, hogy már a második tankkal fogyasztottam ki a motorból, és csak jót tudok róla mondani.
Én csak tisztán bioetanollal járok, az olaj keverési arányom 1:25 ...
-a motor fordulatszáma jelentősen megnőtt... eddig akármi csináltam 6500-tól többet nem pörgött, most pedig kipörög simán a 8200-at.
-sokkal jobban reagál a gázfröccsökre a motor
-kevesebbet eszik
-jobban gyorsul
-végsebességet nem figyeltem, de dinamikusabb lett a jármű
-és nem utolsó sorban, olcsó üzemanyag...

FIGYELEM: akit érdekel, és tisztán evvel szeretne járni az 1:25 be keverje, jól feloldódik benne az olaj, mivel ennek az üzemanyagnak az etanol tartalma 85%, a többi 25% benzin, és benzin származék.

Észrevétel: Egy tank kifogyasztása után észrevettem hogy tele lett szutyokkal a benzinszűrőm, jött az egyszerű megoldás, levettem, kitakarítottam, visszatettem, és a második tank elfogyasztása után már nem volt benne kosz.
Nem csak olcsó, gazdaságos, és jobban megy a motor, hanem még a tankot is rendbe rakja.

Újságba olvastam (Észak-Magyarország Vasárnapi száma) hogy be akarják szüntetni a kutakon az etanolt mert megnő iránta a kereslet és nem lehet kielégíteni a vásárlók igényeit. Terveim közt szerepel E85-ből megvenni vagy 50-100 litert, a szűkösebb napokra :D
Amikor megjelent a piacon az ára 218-220Ft volt, most 234.... de még így is megéri.

Kocsiba felesbe megéri tankolni belőle: 1/2 95 + 1/2 E85
Lényegében az oktánszáma az E85-nek magasabb mint a 95 ös benziné, a Shel V Power Racing környékén mozog, azt hiszem kicsivel több is attól.

Aki gondoljon tankoljon kukoricát \:D/ \:D/ nekem nagyon bejött, főleg hogy terepen pörgetni kell a gépet :lol:

louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: louie » 2010.03.24. 22:33

E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!

Előre is köszi!

Üdv!
Lehet, hogy eleg bagatelnek tunik a dolog, de a tank szellozo nyilasat is erdemes megnezned szelel-e, vagy sem. Mikor megvettem a 250-esemet, egy kiadosabb kihuzatas utan rendszeresen megallt a motor menet kozben, majd amig kiszedtem a gyertyat meg visszaraktam (mert arra gyanakodtam eleinte, hogy bekopte), ismet indult. Vakuum keletkezett a tankban, ami miatt csak nagyon lassan csordogalt a benzin.

Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bela700 » 2010.03.24. 20:36

E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!

Előre is köszi!

Üdv!
Azt nézd meg,hogy amit beletettél tűszelepet annak a fúvókája elég nagy-e?Ugyanis ha esetleg kicsi,az lehet magyarázat arra,hogy 2 kilométerenként leáll,mert nem tud annyi benzint átengedni amennyi kellene.Ha ez rendben van nézd meg,hogy a benzincsap nincs e esetleg eldugulva.Én egyszer úgy jártam,hogy a benzincsapba kicseréltem a gumit és az nem volt benzinálló.Úgy megdagadt a benzintől,hogy elzárta az áteresztő furatot.Ha lehúzod a karbiról a bezincsövet és megnyitod a csapot,a benzinnek teljes keresztmetszeten kell folyni.Ha csak véknyan csurog akkor ott a hiba a csapban vagy a tankban. :?:

Avatar
Andrei
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Andrei » 2010.03.24. 17:16

E.István írta:Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!

Előre is köszi!

Üdv!
kaki az úszód, 207-es babettával szenvedtem ugyanezzel, állandóan beakadt, hol fenn, hol lenn, a megoldást igazából nem tudom :(
125-ös karbijával repeszteni fogsz, de a fogyasztás is 5 liter környékére fog emelkedni (ha még nincs annyi)
én 1 szezont használtam, de a többletfogyasztás miatt visszaraktam a bvf 24-est, igaz, nincs alapjárat, de csak 3.5-t fogyaszt
fúvókázással nem kisérleteztem

Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: conus » 2010.03.23. 17:53

Perec!

mivel drágább a 98-as benzin, így abból nem lopnak ki annyit a benzinkúton mint a 95-ből, így nem is kell felvizezniük :twisted: :-({|= :mrgreen:

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2010.03.23. 12:00

Szia
Csak nem utángyártot tüszeleped van?
Azzal lehet szivni én tudom,milyen legetöségeid vannak a cserére?Esetleg egy régi használt,a trabant karbibol való a legjobb én azokbol szoktam kimenteni az eredeti német alkatrészt"és érdekes de az nem is akad.Ha minden kötél szakad az utángyártot szétszerelése is segithet kicsit neg lehet polirozni a vezető szárat de a kupos részhez ne nyuljál.

Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: E.István » 2010.03.23. 11:51

Hali!
Srácok,segítséget kérnék!
ETZ 150-es mennyire müködőképes a 125-ös karbijával?
A 150-es karbijával csak szívok!
Felakad,túlfolyik.Tűszelepet cseréltem-most ott tartok,hogy 2.-km-ént megáll.
Lassabban folyik a benzin be a karbiba,mint a karbiból a hengerbe.
Már ott tartok,hogy felgyújtom!
Kérlek benneteket-akinek van ötlete,ossza meg velem!

Előre is köszi!

Üdv!

Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec » 2010.03.23. 00:19

Tegnap szétszedtem a karbimat (csere) és még ilyet nem láttam! Mint a patika olyan tiszta volt, a benzin benne gyönyörű halványkék. (a szaga azért a szokásos:( ) Eddig akárhányszor néztem mindig volt benne valami nem odavaló (trutyi, víz, úszkáló szemcsék, fehér oxid, sárga lerakódás stb.), ebből pedig egy cseppet nem kellett kiönteni, csak sutty be a tankba.

Amit a télire (kivételesen, állagmegóvás és üzembiztonság miatt) tankoltam: Repsol scooter: (Lukoil) 98 - 1:60.

Méghogy nincs különbség a 95 és 98 között...

Avatar
pedro121
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 73
Csatlakozott: 2010.03.04. 22:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pedro121 » 2010.03.21. 22:24

Ehj. :D Már az elejétől fogva erre gyanakodtam ugye és megnéztem, gondoltam dugulás. De nem az mert tiszta volt minden fúvóka... A gumi is úgy viselkedik ahogy neki kell a dugattyúban. Jó sokáig szívattam észrevettem h működne ha tudna mert a gumi maga tiszta benzin volt amikor kivettem a helyéről... de mégse indul a motor... Sztem az a járat ami a karbiból a szívócsonkhoz vezetné a benzint az van eldugulva. Szerintetek? Hát más nem lehet... A gumi jó, bowden jó, benzines a gumi és mégse indítja a motort csak gázadásra.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 8 vendég