Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Tony91 írta:
aronpfabian írta:
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég
Nyolc éve vettem a járgányt, ez a csatos karbi volt rajta. Mostanáig nem is vettem észre hogy nem ez való rá, semmi bajom nem volt vele. :) A szűrő azért került bele a csőbe, mert a kis rozsdadarabok eltömték az üresjárati fúvókát. Lehet hogy felveszem a kapcsolatot a motortank.hu-val.
Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus »

Ezt a sok "használhatatlan" csatos karbit ugye azért nem dobtátok még ki? Szívesen mennék egy kört az országban, hogy begyűjtsem őket.
De komolyan!
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

aronpfabian írta:
torokb írta:Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!

Volt 2 csatos karbim is a 251-es ETZ-mre, de 2 szorulás és 2,5 év kínlódás után félretettem mindkét csatos karbimat... Ne akarj olyan karbit, csak és akkor kizárólag, ha tudsz eredeti 0 km-es újat (amire vajmi kevés esély van :D )
Vettem egy 30 mm-es KOSO-t, azzal most arany életem van :D
Amit a csapban és az ülepítőben lévő 2 db szűrő nem szűr meg, azt a harmadik sem fogja. Felesleges telecseszni szűrővel a motort, kettő van a csapban, az istenuntig elég
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

torokb írta:Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
1. felszerelhető de nem ajánlom. A kopásra és lerakódásra sokkal érzékenyebb mint az N2-es, ezért 30 évvel a gyártás után elég nehéz lesz használható darabot találni. N2-esből is nagyon ritka, nemhogy ebből
2. szűrőt kidobni azonnal, mielőtt megragasztod a motort vele!!
torokb
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2008.05.03. 15:54
Tartózkodási hely: Péteri

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: torokb »

Szervusztok!

Elnézést ha már sokszor volt ez a kérdés.
250-es ETZ motorra módosítás nélkül felszerelhető a "csatos" BVF karburátor? Úgy tudom ez a 251-esekre való gyárilag.

Második kérdés: ötödikben elfogy a lendület olyan 4-5000 fordulat magasságában. Okozhatja ezt túl dús keverék? Azért gondoltam, mert eléggé füstöl, már gondolkodtam hogy nyárra egyel lentebb kéne ereszteni a subert. Viszont ha így sokat is fogyaszt, de mennie azt azért kéne rendesen. Másik ötlet hogy rozsda miatt szűrőt tettem a karbi elé, lehetséges hogy ez megfogja annyira az üzemanyagáramlást hogy emiatt nem megy a járgány?

Köszi a segítséget!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2660
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Ebben nincs teljesen igazad... A késői kis ETZ-kre került Bing karburátor, amiken az alapjárati rendszer hasonló a csatos BVF-hez: kifelé tekerve nő az alapjárat, mert nem a tolattyút emeli, hanem egy plusz légcsatornát nyit.

Első körben tisztázzuk, milyen a karbi! Ha BVF, akkor tényleg nem szerencsés a teljesen betekert alapjárati csavar. Ilyenkor a visszarúgás oka is lehet ez.

Ja, én a légszűrőre is rálesnék...
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1058
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: Kétkerekű
Tartózkodási hely: Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

TKrisz36 írta:Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm

Ha gyári karbid van az egyik azaz alapjárat csavarod. Az nem kimondottan jó ha be van tekerve mind a kettő;a levegő csavart meg teljesen be csavarod és másfél fordulatot ki. az alapjáratit meg teljesen ki benyúlsz hátulról a karbiba persze nem úgy, hogy jár és az alapjárati csavart addig csavarod befelé amíg az ujjaddal érzed, hogy a súber megemelkedik kb 1-1,5 mm. Elviekben menni fog meg lesz alapjárat.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ha a súberütköző végig be van tekerve, az akadályozza a súber mozgását (nekinyomja a súberház falának). Ez önmagában okozhatja a tapasztalt jelenséget.
TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 »

Athem írta:Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
Köszönöm a gyors választ, megnézem amint időm engedi. Majd írok, hogy mi lett. :)
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Szia!

Először is, egy lényeges dolog. Én úgy tudom egy Mz-n sose volt olyan karbi amin 2 levegő állító csavar lenne. Jelen esetben a tied, egy mellék levegő és egy alapjárati csavar lehet. Itt egy cikk, hogy kell bekalibrálni a karburátort. A gyertya hézagot állítsd vissza gyári értékre!
TKrisz36
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.07.21. 17:33
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: TKrisz36 »

Szisztok!Körülbelül 6 év állás után elővettem a 125 ETZ-t. Új akksi, új benzincsap, karbi kitakarítva. Az lenne a problémám, h nem tudok rá alapjáratot varázsolni. Amint beindul azonnal felugrik 7-8000 fordulatig, pedig a súber nem akad fenn. Mindkét levegőcsavar teljesen be van tekerve. Arra gyanakszom h falsot szív valahol, de ennyire? Illetve olyan gondom van még (nem tudom mennyire illik a témába), hogy szinte minden rárúgáskor visszarúg a motor. A gyújtást ellenőriztem, 3mm-el a holtpont előtt nyit a megszakító, a megszakítóhézag is rendben van, ezért is nem értem. Annyi lehet, hogy a gyertyahézag nagyobb a kelleténél. Ez okozhat ilyen problémát? Ezeken kívül nem észleltem semmi hibát. Válaszotokat előre is köszönöm
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Igen a fizetésről van igazolás hogy rendben volt, csak még nem adta fel ha jól értem. Meglátjuk, hogy milyen lesz, reményeim szerint a levegőszűrő felől könnyebb lesz összehozni, hogy stimmeljen, mint a szívócsonk felől. Na meg hogy a torokátmérővel változik a javasolt ccm. ezért próbálnám be mindenképp :wink:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

z25z írta:Én berendeltem egyet, amit adtál linket azon, de 3 napja csak awaiting....és azt írja 4 nap múlva cancel order. Ilyenkor vajon mi a p... van? :shock:
A fizetés sikeres volt?
De lehet, hogy hétfőn adja csak fel, nekem is a rendeléstől és fizetéstől számított 4 nap után adta fel a karbit, itt volt 2 hét múlva. Hétfőn csekkolj majd rá, szerintem akkor már fel lesz adva, de kapsz e-mailt is a feladásról, legalábbis én mindig kapok

Amúgy olyan hatalmas méretbeli gond nem lehet, ha erre a 250-esre is felment így


Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2350
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

Én berendeltem egyet, amit adtál linket azon, de 3 napja csak awaiting....és azt írja 4 nap múlva cancel order. Ilyenkor vajon mi a p... van? :shock:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Athem írta:Igen.
Akkor maradunk a 30-asnál
2 ismerősömnek kell KOSO-t rendelni, csak először körbejártam, hogy érdemes-e a 32-est venni, vagy maradjon a 30-as.
Köszöntem a válaszokat!
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Igen.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Athem írta:Állítólag a csonkra már igen, de a légszűrőházból jövő gumiba már nem jó a méret, nagy a luk. Ezt olvastam.

Tehát nagyobb az átmérője hátul, mint a légszűrő felőli guminak?
Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem »

Állítólag a csonkra már igen, de a légszűrőházból jövő gumiba már nem jó a méret, nagy a luk. Ezt olvastam.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Üdv!
A 32-es KOSO karbiról tud-e valaki nyilatkozni? Rámegy 1:1-ben a gyári csonkra és légszűrőgumira?
Avatar
Szebik András
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2012.05.23. 13:47
MZ-d típusa: Etz 250 De Lux
Tartózkodási hely: Lébény

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szebik András »

aronpfabian írta:
gylevee írta:Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.
http://motortank.hu - vagy megveheted a POR15 1 tankos műgyantázó készletet magadnak, kb ugyanannyiba kerül, és bennevan a lehetőség hogy esetleg véletlenül elrontod...
Vagy hagyod a rozsdát, és teszel egy kicsi papírszűrőt a karbi elé és mindig legyen rendesen benzin a tankba.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

gylevee írta:Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.
http://motortank.hu - vagy megveheted a POR15 1 tankos műgyantázó készletet magadnak, kb ugyanannyiba kerül, és bennevan a lehetőség hogy esetleg véletlenül elrontod...
gylevee
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2017.06.25. 18:10
MZ-d típusa: MZ/ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gylevee »

Sziasztok!

Egy ETZ 250 típust újítunk fel, adott a probléma, hogy rozsdásodik belülről a tank. Utánajártam már a témának, de elég sok verziót olvastam a tisztításra. A kavicsos megoldást már alkalmaztam, de a rozsdásodás újra előjött. Mit tehetek ez ügyben? Mindenféle megoldás érdekelne. Előre is köszönöm a válaszokat!

Ui: Remélem jó helyre írtam a kérdést, ez az első bejegyzésem.
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

csoka írta:A beszúrásokat nem lehet megcsinálni kulcsmásoló esztergával?
Olyan nincs az ismeretségi körömben :(
Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka »

A beszúrásokat nem lehet megcsinálni kulcsmásoló esztergával?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

És ha szimplán egy befogásnyival hosszabb darabból indultok?

Teli anyagra először a kúp, aztán kilógatni, és a beszúrásokat megcsinálni. :wink:
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

KILL3R etz írta:
Tony91 írta:Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben
És ha előbb a beszúrásokat csináljátok meg, és utána átfogva a kúpot? A patron miatt excentricitás minimális, ütköztetni meg tudod külső hosszra befogásnál, pár tized nem számít ott úgyse.

Egyet megpróbáltunk úgy, ott már olyan kicsi átmérőre megyünk le, hogy aztán a kúp nem lesz jó. A beszúrásokkal meggyengült az anyag, a kúp nem lett pontos, beremegett az anyag a beszúrások miatt. Beszúrások nélkül nem produkálta ezt. Talán a beszúrásokat meg lehetne utólag csinálni, arra még gondoltam. Áttenni másra, rámérni a helyeit, majd kézzel megcsinálni bizonyos fordulatszám mellett. Más nem jut eszembe hirtelen
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Tony91 írta:Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben
És ha előbb a beszúrásokat csináljátok meg, és utána átfogva a kúpot? A patron miatt excentricitás minimális, ütköztetni meg tudod külső hosszra befogásnál, pár tized nem számít ott úgyse.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Tony91 írta:
hell írta:OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D
Szentesen dolgozok, motorral vagy biciklivel járok melóba, előfordulhat simán, hogy látsz :)
Tudom hogy ott dolgozol közeljövőben megyünk szegvárra pecásvízmustrára lehet arra is összefutunk majd... :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D
Szentesen dolgozok, motorral vagy biciklivel járok melóba, előfordulhat simán, hogy látsz :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

hell írta:Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?
A bowdenkülső rövidebb, és a súberben lévő végénél vannak eltérések. Konkrét méreteket nemtudok, Kolozsvári Imivel csináltattam a közdarabokat és a bowdent is, elküldtem hozzá a karbit :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 173
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben

KOSO karbival kapcsolatban:
Én is vettem még májusban egy 30 mm-es KOSO karbit, most lettek kész rá a közdarabok és a bowden, a napokban érkeztem feltenni a motorra. A beállítás pár perc, majd 20 km tesztkör után gyorsnak mondható, más tapasztalataira hallgatva. Amivel én ráraktam a 251-es ETZ-re, és eddig 240 km-en át hibátlannak érzem: 115-ös főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka (38-as alapjáratival és 120-as főfúvókával érkezik a karbi Kínából)

Kép


Kép

Valamint egy kis videó a KOSO karbis 251-esemről. itt még nem volt 100%-osra az alapjárat beállítva, azóta kapott egy kis finomítást:

https://www.youtube.com/watch?v=fWGzft_nW_w
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Akkor eladom a Bingem és veszek egy zsák koso-t.... :)
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 384
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Kétféle emzés van:akinek van koso karbija,és akinek lesz! :)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Ez egy nagyon jó ötlet. Sok embernek hasznára válna az biztos!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3007
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Akár írhatnátok egy részletes cikket erről a koso karbis tuningról. Jó részletesen hogy milyen közdarab meg egyéb cucc (fúvóka) kell hozzá, meg hogy milyen beállításokkal mentek (250ccm, 300ccm esetén). Legalább nem kell minden kérdés után újra leírni :)
Na meg az oldalon is lenne tartalom :D
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

tybke98 írta:
KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
Értem. Köszönöm. :)
Tegnap volt rá lehetőségem, hogy kipróbáljam a motort hosszabb távon is. Vettem bele egy NGK B8HS gyertyát. Most nem hörgött le érdekes módon :roll: de a gyertya így befolyásolná ezt? Arra is gondoltam, hogy a tankban most jóval több benzin volt mint a múltkor. Lehet, hogy nem volt meg a kellő nyomás a tűszelepre? :-k Lényeg, hogy tegnap jól üzemelt.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

zsakfos írta:
hell írta:Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta. :)
Van olyan
Oké rendben.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

hell írta:Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta. :)
Van olyan
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Oké jó. Rendben van. Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta. :)
A tűprofilról volt szó annó, de annyiba is maradt a téma...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta:Mivel nem tudtam kiszedni az úszó tengelyt és onnantól kezdve semmit(nem mertem nagyon feszegetni) így nem jutottam el odaig, hogy kiderüljön mi a hibája tűszelepnek. A kérdésem, hogy azt hogy lehet kiszedni. Van valami trükje vagy nem tudom. Olyan mintha egyik fele ricnis lenne mint a hátsó féknél. Bele van préselve vagy a fene tudja. Ütögetni meg feleslegesen nem akarom nehogy eltörjön. És azért írtam nem jellemző mert van akinek régebb óta megvan és semmi baja még most sem vagyis senkitől nem hallottam még ilyen gondja lett volna vele. Olyat már nem egy helyről(itt is volt téma párszor az évek alatt), hogy felső tartományban mintha elfogyna a kaja és nem megy a gép a gyári karbival mintha jobb lett volna csak az szétkopott már. Ez nálam is így van. Erre évek óta nem mondott senki sem választ ezt hogy lehetne javítani. Na de most ez nem is a lényeg. Az idegesítőbb, hogyha elfelejtem elzárni a csapot pár perc után elkezd csepegni az anyag...
Nem hiszem hogy az úszó tengelye sajtolt lenne (értelme nulla, az úszószint így nem állítható). Inkább a lerakódásba ragadt bele. A tengely átmérőjénél kisebb imbuszkulcs szárát ráillesztve óvatosan kocogtatva valószínűleg megindul. Ha nagyon nem, akkor egy kicsit rá is lehet melegíteni az öntvényre.

A "felső tartományban elfogy a kaja" probléma gázállásfüggően a tűpozícióval, tűprofillal vagy főfúvókával van összefüggésben
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Mivel nem tudtam kiszedni az úszó tengelyt és onnantól kezdve semmit(nem mertem nagyon feszegetni) így nem jutottam el odaig, hogy kiderüljön mi a hibája tűszelepnek. A kérdésem, hogy azt hogy lehet kiszedni. Van valami trükje vagy nem tudom. Olyan mintha egyik fele ricnis lenne mint a hátsó féknél. Bele van préselve vagy a fene tudja. Ütögetni meg feleslegesen nem akarom nehogy eltörjön. És azért írtam nem jellemző mert van akinek régebb óta megvan és semmi baja még most sem vagyis senkitől nem hallottam még ilyen gondja lett volna vele. Olyat már nem egy helyről(itt is volt téma párszor az évek alatt), hogy felső tartományban mintha elfogyna a kaja és nem megy a gép a gyári karbival mintha jobb lett volna csak az szétkopott már. Ez nálam is így van. Erre évek óta nem mondott senki sem választ ezt hogy lehetne javítani. Na de most ez nem is a lényeg. Az idegesítőbb, hogyha elfelejtem elzárni a csapot pár perc után elkezd csepegni az anyag...
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1044
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

hell írta: Tűszelep átereszt és valahogy el kell jutni odáig, hogy cserés legyen
Ezt most nem igazán értem. Ereszt de nem tudod hogy cseréls-e?
A tűszelep a kúpján látható-érezhető váll esetén cserés. Gumikúpos tűszelepnél meg a gumin szintén látható sérülés kell legyen (a BING 84-é nem tudom melyik a kettő közül)

Elkopott, élettartamukat kiszolgált karburátoroknál jellemző probléma (a BING is elkopik ugyanúgy, hiába kerül csilliárd Ft-ba ...)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2150
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

És a Bingnek hogyan kell eltávolítani a úszó tengelyét? Tűszelep átereszt és valahogy el kell jutni odáig, hogy cserés legyen. De legalább meglesni mi a gondja lehet hogy átereszt mert mint olvasom nem nagyon jellemző probléma ez...
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
Értem. Köszönöm. :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

KILL3R etz írta:Ha gyárira állított úszószinttel túlfolyik, akkor lehet a tűszelep is hibás. Futárnál most vettem (Simsonba) BVF felújítókészletet, abban lévő tűszelep jó minőségű. :wink:
Értem :D Hát majd meglátjuk, hogy mi lesz. Egyébként akkor a súbernek nincs ehhez köze, igaz?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3838
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ha gyárira állított úszószinttel túlfolyik, akkor lehet a tűszelep is hibás. Futárnál most vettem (Simsonba) BVF felújítókészletet, abban lévő tűszelep jó minőségű. :wink:
tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 »

KILL3R etz írta:Alacsony úszószint, és kis átfolyású benzincsap okozhat ilyet, ami a gondod.

Isolator gyertya elég bizonytalan, NGK B8HS ami nekem bevált. Ha egy mód van rá, próbálj szerezni egy gyári kupuffot, azzal lesz a legjobb a motor. :wink:
Értem, köszönöm a tanácsot. Holnap beszerzek egy B8HS gyertyát megnézem azzal, milyen, itthon van egy B7HS de azt írták, hogy az nem jó bele, vagyis megy csak kisebb a hőértéke :) Ha nem változik akkor meg megnézem a karbit megint, csak olyan érzékeny, örültem, hogy most nem folyik. :roll:
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég