Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.16. 20:07

OK szomszéd. :) Multkorában láttalak szentesen berekehátnál lopakodó üzemmódban a sineken át... :D

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.06.16. 20:04

hell írta:Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?
A bowdenkülső rövidebb, és a súberben lévő végénél vannak eltérések. Konkrét méreteket nemtudok, Kolozsvári Imivel csináltattam a közdarabokat és a bowdent is, elküldtem hozzá a karbit :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.16. 20:01

Tehát akkor a gázbowden sem jó ami van kisipari hozzá jól értem?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.06.16. 19:52

Üdv Urak!

BVF 30N3-1 súbertű témában következő a helyzet:
2 orsós ESL kis CNC esztergán a kúpot gyönyörűen meg tudtuk munkálni (MEO labormérés szerint századpontosan). Viszont a patronos megfogás miatt (és ezáltal a visszahúzás lehetősége nélkül) a beszúrásokat nem tudjuk megcsinálni (amik a tű helyzetét szabják meg) :/
Számomra itt a vége, a környezetemben nincs erre alkalmas gép. Még egy lehetőséget megjárok, az pedig a következő lenne: van ugyebár magyar utángyártott tű. ennek megkeresem a gyártóját, és megpróbálok velük beszélni az ügyben

KOSO karbival kapcsolatban:
Én is vettem még májusban egy 30 mm-es KOSO karbit, most lettek kész rá a közdarabok és a bowden, a napokban érkeztem feltenni a motorra. A beállítás pár perc, majd 20 km tesztkör után gyorsnak mondható, más tapasztalataira hallgatva. Amivel én ráraktam a 251-es ETZ-re, és eddig 240 km-en át hibátlannak érzem: 115-ös főfúvóka, 35-ös alapjárati fúvóka (38-as alapjáratival és 120-as főfúvókával érkezik a karbi Kínából)

Kép


Kép

Valamint egy kis videó a KOSO karbis 251-esemről. itt még nem volt 100%-osra az alapjárat beállítva, azóta kapott egy kis finomítást:

https://www.youtube.com/watch?v=fWGzft_nW_w

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.16. 12:51

Akkor eladom a Bingem és veszek egy zsák koso-t.... :)

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 359
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.06.16. 12:45

Kétféle emzés van:akinek van koso karbija,és akinek lesz! :)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.06.16. 12:23

Ez egy nagyon jó ötlet. Sok embernek hasznára válna az biztos!

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2947
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2017.06.15. 18:02

Akár írhatnátok egy részletes cikket erről a koso karbis tuningról. Jó részletesen hogy milyen közdarab meg egyéb cucc (fúvóka) kell hozzá, meg hogy milyen beállításokkal mentek (250ccm, 300ccm esetén). Legalább nem kell minden kérdés után újra leírni :)
Na meg az oldalon is lenne tartalom :D

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.05.29. 10:11

tybke98 írta:
KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
Értem. Köszönöm. :)
Tegnap volt rá lehetőségem, hogy kipróbáljam a motort hosszabb távon is. Vettem bele egy NGK B8HS gyertyát. Most nem hörgött le érdekes módon :roll: de a gyertya így befolyásolná ezt? Arra is gondoltam, hogy a tankban most jóval több benzin volt mint a múltkor. Lehet, hogy nem volt meg a kellő nyomás a tűszelepre? :-k Lényeg, hogy tegnap jól üzemelt.

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.05.22. 22:51

zsakfos írta:
hell írta:Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta. :)
Van olyan
Oké rendben.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.05.22. 19:22

hell írta:Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta. :)
Van olyan

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.05.22. 08:55

Oké jó. Rendben van. Biztosan nincs olyan aki kiszedte volna még belőle. Reméletem ennyi év után lesz már valaki aki szétkapta. :)
A tűprofilról volt szó annó, de annyiba is maradt a téma...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.22. 08:30

hell írta:Mivel nem tudtam kiszedni az úszó tengelyt és onnantól kezdve semmit(nem mertem nagyon feszegetni) így nem jutottam el odaig, hogy kiderüljön mi a hibája tűszelepnek. A kérdésem, hogy azt hogy lehet kiszedni. Van valami trükje vagy nem tudom. Olyan mintha egyik fele ricnis lenne mint a hátsó féknél. Bele van préselve vagy a fene tudja. Ütögetni meg feleslegesen nem akarom nehogy eltörjön. És azért írtam nem jellemző mert van akinek régebb óta megvan és semmi baja még most sem vagyis senkitől nem hallottam még ilyen gondja lett volna vele. Olyat már nem egy helyről(itt is volt téma párszor az évek alatt), hogy felső tartományban mintha elfogyna a kaja és nem megy a gép a gyári karbival mintha jobb lett volna csak az szétkopott már. Ez nálam is így van. Erre évek óta nem mondott senki sem választ ezt hogy lehetne javítani. Na de most ez nem is a lényeg. Az idegesítőbb, hogyha elfelejtem elzárni a csapot pár perc után elkezd csepegni az anyag...
Nem hiszem hogy az úszó tengelye sajtolt lenne (értelme nulla, az úszószint így nem állítható). Inkább a lerakódásba ragadt bele. A tengely átmérőjénél kisebb imbuszkulcs szárát ráillesztve óvatosan kocogtatva valószínűleg megindul. Ha nagyon nem, akkor egy kicsit rá is lehet melegíteni az öntvényre.

A "felső tartományban elfogy a kaja" probléma gázállásfüggően a tűpozícióval, tűprofillal vagy főfúvókával van összefüggésben

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.05.21. 23:56

Mivel nem tudtam kiszedni az úszó tengelyt és onnantól kezdve semmit(nem mertem nagyon feszegetni) így nem jutottam el odaig, hogy kiderüljön mi a hibája tűszelepnek. A kérdésem, hogy azt hogy lehet kiszedni. Van valami trükje vagy nem tudom. Olyan mintha egyik fele ricnis lenne mint a hátsó féknél. Bele van préselve vagy a fene tudja. Ütögetni meg feleslegesen nem akarom nehogy eltörjön. És azért írtam nem jellemző mert van akinek régebb óta megvan és semmi baja még most sem vagyis senkitől nem hallottam még ilyen gondja lett volna vele. Olyat már nem egy helyről(itt is volt téma párszor az évek alatt), hogy felső tartományban mintha elfogyna a kaja és nem megy a gép a gyári karbival mintha jobb lett volna csak az szétkopott már. Ez nálam is így van. Erre évek óta nem mondott senki sem választ ezt hogy lehetne javítani. Na de most ez nem is a lényeg. Az idegesítőbb, hogyha elfelejtem elzárni a csapot pár perc után elkezd csepegni az anyag...

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.05.21. 19:09

hell írta: Tűszelep átereszt és valahogy el kell jutni odáig, hogy cserés legyen
Ezt most nem igazán értem. Ereszt de nem tudod hogy cseréls-e?
A tűszelep a kúpján látható-érezhető váll esetén cserés. Gumikúpos tűszelepnél meg a gumin szintén látható sérülés kell legyen (a BING 84-é nem tudom melyik a kettő közül)

Elkopott, élettartamukat kiszolgált karburátoroknál jellemző probléma (a BING is elkopik ugyanúgy, hiába kerül csilliárd Ft-ba ...)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2149
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2017.05.21. 17:50

És a Bingnek hogyan kell eltávolítani a úszó tengelyét? Tűszelep átereszt és valahogy el kell jutni odáig, hogy cserés legyen. De legalább meglesni mi a gondja lehet hogy átereszt mert mint olvasom nem nagyon jellemző probléma ez...

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.05.21. 17:39

KILL3R etz írta:Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.
Értem. Köszönöm. :)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.05.21. 16:24

Lehörgéshez, rángatáshoz biztos nincs, ha csak bizonyos idő után kezdi el, magas fordulaton.

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.05.21. 15:08

KILL3R etz írta:Ha gyárira állított úszószinttel túlfolyik, akkor lehet a tűszelep is hibás. Futárnál most vettem (Simsonba) BVF felújítókészletet, abban lévő tűszelep jó minőségű. :wink:
Értem :D Hát majd meglátjuk, hogy mi lesz. Egyébként akkor a súbernek nincs ehhez köze, igaz?

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.05.21. 13:54

Ha gyárira állított úszószinttel túlfolyik, akkor lehet a tűszelep is hibás. Futárnál most vettem (Simsonba) BVF felújítókészletet, abban lévő tűszelep jó minőségű. :wink:

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.05.21. 13:42

KILL3R etz írta:Alacsony úszószint, és kis átfolyású benzincsap okozhat ilyet, ami a gondod.

Isolator gyertya elég bizonytalan, NGK B8HS ami nekem bevált. Ha egy mód van rá, próbálj szerezni egy gyári kupuffot, azzal lesz a legjobb a motor. :wink:
Értem, köszönöm a tanácsot. Holnap beszerzek egy B8HS gyertyát megnézem azzal, milyen, itthon van egy B7HS de azt írták, hogy az nem jó bele, vagyis megy csak kisebb a hőértéke :) Ha nem változik akkor meg megnézem a karbit megint, csak olyan érzékeny, örültem, hogy most nem folyik. :roll:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.05.20. 17:05

Alacsony úszószint, és kis átfolyású benzincsap okozhat ilyet, ami a gondod.

Isolator gyertya elég bizonytalan, NGK B8HS ami nekem bevált. Ha egy mód van rá, próbálj szerezni egy gyári kupuffot, azzal lesz a legjobb a motor. :wink:

tybke98
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2017.05.20. 11:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: tybke98 » 2017.05.20. 12:11

Sziasztok!
Adott egy Etz 251-es motor. Az lenne a probléma, hogy ötödik sebességfokozatban nem pörög 4 ezer fölé, és 100-105 km/h-nál nem is megy többet. Ez azzal a jelenséggel párosul, hogyha tartósan haladok ezzel a 100 km/h-ás sebességgel, akkor egy kis idő után (kb. 5-10 km) a motor olyan mintha lehörögne, mintha keveset kapna vagy nem tudom. Ilyenkor vissza kell venni a gázt mert ha tartom akkor csak rángat.
Nem értem, mert ha keveset kapna, akkor érezhető lenne, amikor 3-ban vagy 4-ben dinamikusan kigyorsítok. Vagy nem? Itt ugyanis szépen húz a motor, és ki is forog rendesen.
Tavaly ment a motor 120-at ami nem rossz de, ahogy olvastam a fórumot ha minden rendben van a kipufogótól kezdve a karburátorig, akkor mennie kellene 130-at. Idén tavasszal lett a karburátor kitakarítva, szimplán azért mert sokan írták, hogy érdemes évente kitakarítani. Minden ki lett szedve belőle, kompresszorral átfújva, és ugyanoda visszatéve. Ezután vissza lett téve a karbi, de elkezdett folyni a túlfolyón a benzin. Szétszedtük és beállítottuk. Tudom hogy 27 és 33 mm között vagy környékén kellene lennie az értéknek, de valahogy ezzel az értekkel sehogy sem volt jó, mindig folyt. Most kb a nagyobbik érték 37 mm-körül van, a kisebb meg ennek megfelelően 6 mm-el alacsonyabban. Az úszószint kb 1-1,5 mm-el kevesebb lett mint volt(felső ponttól mérve 14 mm-től több 1-1,5 mm-el, de ugye a 14 mm az akkor annyi ha benne van az úszó és össze van szerelve, szóval ha végig gondolom, akkor kevesebbnek kell lennie a szintnek, mert növekszik a térfogata az úszó miatt, vagy rosszul gondolom :-k ), és így nem folyik túl. Időközben le lett cserélve a gyertyapipa mert mindig leugrált, valamint egy Isolator 260-as hőértékű gyertya is lett bele téve. Olvastam, hogy a kipufogónak is sok köze van a dologhoz, van ebben egy barkács tompító, lehet az is közbeszól. Csak nem értem, hogy eddig ment, most meg nem :(
Ja és még azt is olvastam, hogy a tanksapka miatt is lehet, hogyha nem tud rendesen szellőzni, én ezen nem látok szuszogót, és mindig szivárog a benzin is egy kicsit, folyik le a tankon.
A súber tű is egy rovátkával lejjebb lett téve, hogy mélyebbre nyúljon, így tökéletes lett az alapjárat, eddig nehézkes volt beállítani. Ez jelenthez gondot, teljes markolat elfordításnál nincs olyan jelentősége a részterhelésnek nem? :roll:
Elnézést, hogy ennyit írtam, csak úgy gondoltam minél pontosabban leírom annál, hatékonyabban meg lehetne találni a hibaforrást.
Köszi előre is a válaszokat!

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 382
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.05.08. 23:44

motrosmano írta:Helló!

Kérdésem az lenne hogy TS 250 típuson belül STANDARD és DELUX variációk tankjai megegyeznek (mint TS 125/150-nél) vagy van eltérés?
Köszi előre is a segítséget!

Üdv.: Jani
Annyi a különbség, hogy luxokra felcsavarozták krómozott lemez betétet.

Avatar
motrosmano
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 267
Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
Tartózkodási hely: Kunhegyes

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: motrosmano » 2017.05.08. 22:35

Helló!

Kérdésem az lenne hogy TS 250 típuson belül STANDARD és DELUX variációk tankjai megegyeznek (mint TS 125/150-nél) vagy van eltérés?
Köszi előre is a segítséget!

Üdv.: Jani

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 762
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.04.30. 20:32

popitty írta:Uraim!
Csak érdekesség képen írom, hogy egy korábbi gondolat - váltást olvastam a jobb minőségű és zöld színű OMW üzemanyagról. Nos én azóta ami kb 1 hónapja vagy több volt csak osztrák üzemag-ot tankolok és igaz korábban de eljutottam odáig, mivel a motorom szinte egyáltalán nem füstölt, hogy egy alkalommal az hittem nem tettem olajat a benzinbe. De tettem. Csak igaz lehet, hogy jobb ez a nafta!
üdv
Mondom,hogy jobb nem véletlenül használom heti 20-as ával(fűnyíró gépek és a motorokba is) de néha megesik,hogy véletlenül MOL kerül a kannámba(ha sürgős és nincs más) észre is veszik a gépek".

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.04.30. 18:36

Uraim!
Csak érdekesség képen írom, hogy egy korábbi gondolat - váltást olvastam a jobb minőségű és zöld színű OMW üzemanyagról. Nos én azóta ami kb 1 hónapja vagy több volt csak osztrák üzemag-ot tankolok és igaz korábban de eljutottam odáig, mivel a motorom szinte egyáltalán nem füstölt, hogy egy alkalommal az hittem nem tettem olajat a benzinbe. De tettem. Csak igaz lehet, hogy jobb ez a nafta!
üdv

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.04.26. 08:35

KILL3R etz írta:Elvileg 1-1be belemegy a gyári csonkba, legalábbis nekem a Keihin ugyanaz a méret. :roll:
Mert neked eggyel nagyobb Keihined van :) a KOSO-t a 28-asról koppintották, annak 35mm a szívócsonk felőli külső átmérője. A BVF-é 40 (ezek szerint a 34-es Keihiné is)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.04.25. 20:25

Elvileg 1-1be belemegy a gyári csonkba, legalábbis nekem a Keihin ugyanaz a méret. :roll:

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.04.25. 10:25

Athem írta:Közgyűrűket, hogyan csinálsz hozzá? Van leírásod, vagy ha kérek csinálsz nekem is?
Vagy kapok ismerőstől rajzot, akinek már van KOSO karbija, vagy ha megjön a karbi, összemérem a BVF-fel, és az alapján készítek

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.04.25. 10:24

Közgyűrűket, hogyan csinálsz hozzá? Van leírásod, vagy ha kérek csinálsz nekem is?

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.04.25. 09:11

"Én azt nem értem, hogy hogyan befolyásolja a nyélgázas üzemedet a tű!? Olyankor elvileg csak a főfúvóka számít.
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot"


Végül meglett
Tű legfelülre, főfúvókát csökkentettem 130-asra...
Rendesen kap felül, 115-ös tempónál is nyugodt vagyok, mert 90 felett az eddigieknél érezhetően jobban gyorsul, és szép a hangja is. Városban enyhén többet kap, de nem mocskolja be a gyertyát. A motoros felvonulást szombaton bírta a gyertya, ami megnyugtató számomra
Nemrég tudtam fogyasztást számolni
14,85 literrel pöfögtem el 257 km-t, így 5,78 liter/100 km átlag jön ki. Ennyit tudtam kihozni a csatosból úgy, hogy rendesen kap a motor
Szerintem nem rossz, a cél, hogy 6 liter/100 km alá beférjek, meglett

Egy rovátkával visszatett tűvel 140-es főfúvókával is kevesellte a keveréket 90 km/h felett, 110-nél meg már olyan visítós hangja volt, hogy bármilyen szélzajban hallottam. Valamint ha visszatett tű (és 140-es főfúvi) mellett meghajtottam tartós 90-100 km/h-val 10-15 km-en keresztül, a végén a gázt picit visszaengedve, lassításkor visszakopogott a dugó. Ezek most nincsenek teljesen felemelt tűvel, rendben van, az 5,8-as fogyasztás is a általam behatárolt 6 literen belül van, a csatossal itt végeztem
Nem eredeti tűvel csodát nem szabad várni...

Aztán ha megjön a KOSO 30 mm-es karburátor, megcsinálom hozzá a közgyűrűket, és megy fel a 251-es ETZ-re

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 248
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.04.23. 19:35

Tony91 írta:No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor

1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna

2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.

Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en :D

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as

Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett


A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is

Mit gondoltok?

Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek
Én azt nem értem, hogy hogyan befolyásolja a nyélgázas üzemedet a tű!? Olyankor elvileg csak a főfúvóka számít.
Meg kell keresni, azt a főfúvóka méretet, ami a legjobb nyélgázon, aztán beállítani a tűt, hogy részterhelésen is jó legyen, végül csinálni egy jó alapjáratot.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.04.18. 10:37

KILL3R etz írta:Nem is biztos, hogy a tű, lehet a keverőcső a kopottas. Nekem úgy-ahogy sikerült belőni, talán 145-ös főfúvóka van benne...

Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...
Csak a probléma az, hogy a tű helyezgetésével változnak ennyire drabálisan a dolgok. Ezért tippelek a tű profiljára

MrDok:

Amíg nincs olyan gép elérhető közelségben, amin le tudom gyártatni/gyártani, nem tudok előrébb lépni... Keresek lehetőségeket, beszélgetek esztergályos és CNC-s ismerősökkel, eddig 2 kísérlet volt (Igen, E400-as esztergán is próbáltuk, de az átmérő/hossz arány miatt akkora kihajlása van a darabnak, hogy esélytelen méretet tartani)
Szopok a csatossal, mióta eltört az eredeti tűje, elhiheted, hogy én is szeretnék normális tűt, mert mikor még gyári blokkom volt, és az eredeti tű volt a csatosban, olyan volt, mint az álom. 5,1-es átlagfogyasztás az Erdély túrámon, és nem kapott sehol sem kevesebbet a kelleténél, belőttem a könyvben leírt adatokra, és jó volt
De ha nincs eszközöm hozzá, csodát nem tudok művelni...
Ha valakinek van ötlete, szívesen továbbküldök neki minden műszaki rajzot és 3D modellt (AutoCAD és hagyományos rajzot szkennelve)
Amint írtam, májusban még 2 lehetőséggel ki lesz próbálva, ha azzal sem megy, akkor részemről ennyi volt. Pedig már anyagot is szereztem hozzá, abból kísérletezünk jelenleg

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.04.18. 00:17

A KOSO a Keihin PWK 28 másolata. Ebből kiindulva gyártják a teljes palettát, még a 30mm feletti (eredeti Keihinből a "kicsi" sorozattól több helyen eltérő) változatokat is.

Szóval valami hasonló lesz a tied is, ha nem is pont ugyanaz.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2017.04.17. 21:27

Nem is biztos, hogy a tű, lehet a keverőcső a kopottas. Nekem úgy-ahogy sikerült belőni, talán 145-ös főfúvóka van benne...

Ha lesz időm próbálkozok a Keihin karbival, szerintem erről lett koppintva a sokat emlegetett Koso, power jetes, ovál tolattyús, 34-es torokkal. Kíváncsi leszek...

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.04.17. 21:23

Tony91 írta:No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor

1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna

2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.

Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en :D

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as

Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett


A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is

Mit gondoltok?

Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek
Na ja. Ehhez várjuk azt a bizonyos gyári után méretpontosan készült mennyei távolságokban létező súbertűt.
A csatos karbit ez miatt én sem tudtam belőni rendesen.
Nincs alkalmas tű hozzá.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.04.17. 19:03

No egy kérdés
Az alany még mindig a 251-es ETZ, és a sokak által szidott csatos (30N3-1) karburátor

1. Súbertűt felhelyezem legfelülre, ahogy bejáratáshoz kell --> 3.500 rpm alatt sokat kap, hosszas városi forgalmat nem szereti, de felül, 90-től felfele egészen 120 km/h-ig (GPS szerint) szépen kapja, nem kevés, gyertyát ilyen fordulatnál kivéve (gyújtás le, kuplung be, majd kigurítva állok meg) szép őzbarna

2. Súbertűt az előírt helyére téve alul gyönyörűen kap, városban nagyon jó vele közlekedni, olyan 4.000-es fordulattól, és 90 km/h-tól felfele érezhetően és hallhatóan (valami enyhe sípolást hallok, aminek feltett tűvel semmi nyoma) keveset kap a motor. Feltett tűvel pl 90 felett is aránylag szépen húz 120-ig, ez visszatett tűvel pl sokkal lustább folyamat, és a gertya is világosabb a kelleténél.

Amit próbáltam:
- Lentebb tett tű mellé 140-es főfóvúka - ugyanúgy keveselli attól a bizonyos tartománytól
- feltett tű mellé 130-as főfóvúka. Így középtartományban elviselhetően kap, lehet vele mászkálni városban, de picit jobban füstölök a kelleténél, de még éppen nem sikerül vele beköpetnem a gyertyát városi tötymörgésnél. A 130-as főfuvival és emelt tűvel viszont fent is szépen kapja, cserébe berántja a 6,5 litert 100 km-en :D

Amiket többször is ellenőriztem:
- Alapjárati fúvóka: teljesen jó, mikroszkóppal is bemérettem
- Főfúvókák: Ugyanaz, mint az alapjárati esetében, megfelelő méretűek
- Tűszelepfúvóka szintén ellenőrzött méretű, 20-as

Én az alábbi 2 dologra tudok ez alapján gondolni:
- Tűprofil nem megfelelő
- Valami harántfurat, satöbbi eltömődhetett


A karbi párszor át volt már pucolva, kapott ultrahangos tisztítást is

Mit gondoltok?

Az biztos, hogy mostmár hallgatok a többiekre, és megy polcra a csatos karbi, mert ahogy korábban írtam, meg van véve a KOSO, májusban megy majd fel. De ettől érdekelnének a véleményetek

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 170
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.04.14. 17:05

Tony, link? 8)[/quote]

https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 12422.html

Ezt rendeltem, megjegyzésbe odaírtam, hogy "KOSO 30 mm PowerJet"

Plusz rendeltem hozzá alapjárati-és főfúvóka készletet is

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.04.12. 21:44

Köszönöm,de az akkor csak véletlen.
Tényleg te már mentél vele egyszer. :)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.04.12. 17:23

[
Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzá :)
Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h[/quote]

Az a motor remekül megy!

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.04.12. 17:08

sell írta:
Köszi a választ, sokat kellett bíbelődni a hangolással? Tű vele együtt van, vagy külön kellett rendeln? És persze gondolom már kitapasztaltad milyen a jó bele, menetteljesítménye ( használati fordulattartományra gondolok) és fogyasztása módosul valely irányba?
Már többször leirtam sok helyen hogy én a karburálás antitalentuma vagyok,magyarul segghülye vagyok hozzá :)
Ahogy megvettem úgy használtam az elején,aztán ha jól emlészem főfuvit cseréltem benne nagyobbra és a tűt időközben lejjebb raktam. Ennyi.
Biztos hogy nálam sokkal jobban beállitaná egy hozzáértő.
Fogyasztásom ÁTLAGBAN 5 liter/100 km
Végsebessége a /1-nek GPS szerint 118 km/h

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.04.12. 11:38

Hopp, közben bocsánat, nem frissítettem az oldat, részben már volt is válasz.

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.04.12. 11:32

zsakfos írta:
sell írta:Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?
Ja.
2 szezont nyomtam már vele :)
Nekem bejött
Köszi a választ, sokat kellett bíbelődni a hangolással? Tű vele együtt van, vagy külön kellett rendeln? És persze gondolom már kitapasztaltad milyen a jó bele, menetteljesítménye ( használati fordulattartományra gondolok) és fogyasztása módosul valely irányba?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.04.12. 11:10

A gázbowden vége az eredeti 5mm helyett 2.5mm hosszú kell legyen (korong alakú helyre kell beakasztani így nem lóghat túl), a huzal hossza 10mm-rel kisebb mint ami a BVF-hez kell. Csípőfogóval és forrasztópákával könnyen megoldható a dolog. A visszahúzó rugó sokkal gyengébb mint a BVF-é, így könnyen csúszó teflonos bowdentok (bicikli fékbowden) ajánlott.

A karburátor bal oldalán van a szivatógomb. Próbálkoztam bowdenes beépítésével de egyrészt a "mechanika" már nem kapható (egumotorsnál volt) másrészt nem is volt jó bele (kisipari lehetett, a dugattyú alja felhúzott állapotban sem érte el a csatorna nyílását). Tehát leginkább leszerelendő a kormányról is :)

A közgyűrűt gyártatni kell, én egy már átalakítottat vettem egy fórumtárstól, így ennek a legyártására nem tudok ötletet (ő már nem vállal)

Alapjárati fúvókákat ajánlok még mellé venni, én elég sokat szívtam ezzel a résszel, a hozzá adott 38-as valószínűleg túl nagy (inkább 35 vagy akár 32 lesz a jó)
Ilyen formájú való hozzá ("pwk idle jet" vagy "pwk slow jet" szöveggel érdemes keresni)
Kép

A főfúvóka szintén nagy lesz, de a BVF-féle jó a Zsaki által linkelt típushoz (más szállítóknál ez eltérhet, gyártónként változó hogy ezt vagy az újabb fajta vastag hasáb alakút használják)

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 217
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.04.12. 10:42

aronpfabian írta:Igen, ez egy működő dolog, nagyon rá vannak állva a kínaiak. Fillérekért van a karbi meg az alkatrész is, és egész értelmesen behangolható MZ-re. A Polini PWK alkatrészek is jók hozzá (kivétel a főfúvóka, az a BVF-ével egyező méret), tehát pl. tűből az összes létező profil rendelhető PONTOSAN legyártva, 1-2000 Ft/db-ért.

Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?
Értettem, és rendelek is. Kínait. Ha zsakinak 2-őt vitt akkor nekem elég lesz 4-re is. :D
A szívató részt átalakítás nélkül lehet bele oktojálni ebbe a karbiba?
A linkelt karbi mellé érdemes valamit venni? A közgyűrűt kapom hozzá, vagy hol keressek?
A gázbovdenen, mit kell tuningolni pontosan, mert nem teljesen értem.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.04.12. 10:32

Igen, ez egy működő dolog, nagyon rá vannak állva a kínaiak. Fillérekért van a karbi meg az alkatrész is, és egész értelmesen behangolható MZ-re. A Polini PWK alkatrészek is jók hozzá (kivétel a főfúvóka, az a BVF-ével egyező méret), tehát pl. tűből az összes létező profil rendelhető PONTOSAN legyártva, 1-2000 Ft/db-ért.

Ebből 5 db kijön egy BING árából... ha a magyar árat nézzük akkor inkább 8-10... De ha körbenézel, eredeti olasz DellOrtokból se nagyon van 30-35.000 Ft felett (általánosabb típusok inkább alatta). Ezek ugyanúgy elkopnak pártízezer km alatt és ugyanúgy újat kell venni belőle. Athem, mostmár érted miért mondtam hogy nem éri meg a BINGre gyűjtögetni/kuporgatni/jelzáloghitelt felvenni?

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.04.12. 06:55

sunbim írta:

Tony, link? 8)

Laci az aliexpress tele van ezekkel.

pld:
https://www.aliexpress.com/item/KOSO-OK ... 9cee938554

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.04.12. 06:54

sell írta:Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?
Ja.
2 szezont nyomtam már vele :)
Nekem bejött

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 655
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.04.12. 05:29

Egy ilyen koso karbi rendelés mellé lehet én is társulnák. Használ már valaki ilyen karbit?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 13 vendég