Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.03.20. 13:33

Athem írta:Én csak annyit szólnék hozzá, hogy amíg külföldön pl. Ausztria, Németo., Szlovénia, Szlovákiában jobbak az utak mint itthon, és több az autópálya is addig, kevesebb a fogyasztást mérhetünk. Ez kicsit olyan nekem, mint a belföldi ALDI-s LIDL-is termékek VS. Külföldi német ALDI és LDL termékei... Pedig ugyan az-az elvárás és minőség mind 2 országban ezen boltok tekintetében.
Így a benzinnek a Minősége is ugyan az, mint itthon OMW tekintetében... Se szagra, se színre, se adalékba nem jobb... Nálunk ugye a MOL Az egyed uralkodó. Mert a Shell is a Lukoil is (Baranyában tuti) a MOL-tól vesz naftát... De a MOL kúton ha tankolok valamiért 1 literrel többet eszik 100km-en bármilyen jármű. Ugyanazzal a vezetési stílussal... A Shell, OMW, Lukoil kutaknál meg egyformán tartja magát. De az itthoni OMW is ugyan azt a benzint tartalmazza. Nem jobb. Ha meg mégis annyira elenyésző szvsz. hogy ezt mi úgy sem vesszük észre, a gyertyán és a hengerfejen sem... Amivel Mértem ezeket az adatokat:
Daewoo Nubira 1.6 (2004) 6,5L/100km,
VW Golf CL 1.4 (1994) 5L/100km ,
Gilera RC 50 (1994) 7L/100Km ,
MZ ETZ 250 (1988) Bejáratás alatt de kb. 6-6,5L/100km
Egy a lényeg tök mindegy hogy hol tankolok ezek szerint nincs különbség,az viszont rejtély miért rozsdásodik be azoknak a motoroknak a tankja amelyek egy bizonyos helyen tankolnak?Lehet ott a kezelők ügyeskednek valamivel?És ez a szín dolog is ma kipróbáltam a MOL sárga az OMV meg zöld ezek szerint tesznek bele valamit ha ugyan az a beszálíto akkor is és a szaguk is más megint a sógorok javára.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.03.20. 11:28

Én csak annyit szólnék hozzá, hogy amíg külföldön pl. Ausztria, Németo., Szlovénia, Szlovákiában jobbak az utak mint itthon, és több az autópálya is addig, kevesebb a fogyasztást mérhetünk. Ez kicsit olyan nekem, mint a belföldi ALDI-s LIDL-is termékek VS. Külföldi német ALDI és LDL termékei... Pedig ugyan az-az elvárás és minőség mind 2 országban ezen boltok tekintetében.
Így a benzinnek a Minősége is ugyan az, mint itthon OMW tekintetében... Se szagra, se színre, se adalékba nem jobb... Nálunk ugye a MOL Az egyed uralkodó. Mert a Shell is a Lukoil is (Baranyában tuti) a MOL-tól vesz naftát... De a MOL kúton ha tankolok valamiért 1 literrel többet eszik 100km-en bármilyen jármű. Ugyanazzal a vezetési stílussal... A Shell, OMW, Lukoil kutaknál meg egyformán tartja magát. De az itthoni OMW is ugyan azt a benzint tartalmazza. Nem jobb. Ha meg mégis annyira elenyésző szvsz. hogy ezt mi úgy sem vesszük észre, a gyertyán és a hengerfejen sem... Amivel Mértem ezeket az adatokat:
Daewoo Nubira 1.6 (2004) 6,5L/100km,
VW Golf CL 1.4 (1994) 5L/100km ,
Gilera RC 50 (1994) 7L/100Km ,
MZ ETZ 250 (1988) Bejáratás alatt de kb. 6-6,5L/100km

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.03.20. 09:25

Sziasztok! Ha már így elemzitek a benzin minőségét amiből annyi biztos igaz, hogy nem egyforma meg tudja - e valaki aki az OMW kúton tankol, hogy az a benzin ha egy kis tálban meggyújtja füstől-e mert kész röhej ahogy ég. Mondjuk 30 évvel ezelőtt e láng alapján nem következtettünk volna arra, hogy ami ég az benzin.
Én eddig elvből nem tankoltam osztrák kúton de ha nem füstöl mint a MOL meg az általam eddig tankolt összes többi feladom az elveimet. Ha senki sincs kipróbálom én csak így gyorsabb!

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.03.19. 19:28

Érdekes,tehát ez a benzin kérdés is olyan forró téma mind az olaj.Jó megértem a gyakorlati tapasztalat és a teszt bizonyított de akkor is ez hogy lehet?Hogy engedhetik meg hogy érezhető különbség legyen egy jövedéki termék minőségébe,egyáltalán lehet vizet vagy bioealont keverni a 95be pl a kutasoknak vagy ez egy teljesen zárt rendszer és csak mi képzeljük ezt be? Azt hallottam sok ismerősömtől hogy kint külföldön tankoltak és jobban ment a kocsijuk meg kevesebbet evet,nem egyforma a benzin a világon legalábbis az EU-ba mindenütt én eddig azt hittem és valahol ezt is szeretném hinni.Azt viszont Kupi mester tapasztalásából én is megerősíthetem aki itt a környék ENI kútján tankol annak mindnek hamar elrozsdál a tankja a haver tz-je is már fúl rozsda egy téli állás után és a benne lévő trutyi is igen szagos mintha megbuggyant volna.Ezeket magyarázza meg nekem valaki lehet ilyen?

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.03.19. 17:16

zsakfos írta:"A gyakorlati tapasztalat az nem hazudik"

Nekem meg az a tapasztalatom MZ esetében hogy mindig ott tankoltam eddig ahol éppen megkivánta.Nem válogattam.Karbival gyertyaval évek óta semmi gondom.
Nem tagadom amit írsz abban is van igazság mivel a különbség nem számottevő egy átlag motornál a hobbi gépeknél meg évi pár ezer km mellet semmi.Nekem is gyakorlatilag elmegy bármivel az MZ de ha lehet válogatni? És a nevezet márka tényleg finomabb"egy hajszállal több benne a graft" akkor miért használjak ugyan annyiért olyant ami csak átlagos...És az is tény vannak olyan kutak ahol kicsit hígabb az a benzin pl etalon ne agy isten víz,sajnos itt a környéken erre is van bőven példa,sokszor amikor javítani hoznak hozzám paripákat karbi problémákkal elég egy kérdés hol és mikor tankolt a kuncsaft és már látom is a redvás szét oxidálódott fúvókát-tűszelepet úszót és a fúl rozsdás tankokat.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2017.03.19. 10:18

Az,hogy mennyi energiát hordoz az üzemanyag nagyon fontos.Szerintem nálunk minimum elvárás van erre,és "fillér baszóék" nem is teljesítenek többet...Mert akkor hol az extra profit? :(

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3365
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2017.03.19. 09:19

"A gyakorlati tapasztalat az nem hazudik"

Nekem meg az a tapasztalatom MZ esetében hogy mindig ott tankoltam eddig ahol éppen megkivánta.Nem válogattam.Karbival gyertyaval évek óta semmi gondom.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.03.18. 22:47

kovacssan88 írta:Sziasztok ma voltam egy MZ-s márkatársnál és meglepődve láttam nála a műanyag kannába bizony zőld"benzin lötyögött(tiszta keveretlen 95-ős) mikor rákérdeztem miért is ilyen nevetve csak annyit mondott:OMV ő csak ezt veszi és használja mert ez a jó! Őszintén megmondom nincs ilyen tapasztalatom a szgk-ba ott tankolok ami útba esik(2013 1,4 Astra)annak nem volt még panasza soha de mi ez a benzin válogatás van valós alapja vagy csak egy beképzelt úri huncutság?És mért pont OMV és az mért zőld és nem sárga mind a Mol? Érdekelne de eddig nem mertem megkérdezni nehogy nagy butaságot kérdezzek.
Szia először is boldog névnapot,a kérdésed egyáltalán nem felesleges és nem buta.Tudod én is OMV párti vagyok és csak azt használom mivel nekem nagyon bevált amit bizonyítani is tudok! Nem vagyok vegyész se mérnök de a gyakorlati tapasztalat az nem hazudik:van egy kis cégem ami kerttáplással foglalkozik(füvet nyírok) szezonba akár napi 5-8 órán át is megyek a gép mögött és eleinte azt tankoltam ami nekem is a közelembe volt ez egy fix területre vetítve kb 2liter szokott lenni egy jó márkájú önjáró gépbe és egyszer véletlen OMV került a kanába és láss csodát a gép kisebb gázzal ment és kb 1,5 literrel is beérte.Ezt többször is teszteltem és minden esetbe a sógorok anyaga nyert.Ezek szerint van mégis benne valami,kb két éve már csak OMV van a gépparkomba de büszkén állíthatom se dugulás se gyertya slussz nem volt azóta se és pl a feleségem 1,3 Fiestája(ami kényes a benyára) is sokkal szebben muzsikál ezzel mid pl a Mol 95 el és ez se drágább semmivel sőt.
MZ meg sámson is csak ezt kap de a karbi egy év után is mid az új.Nekem ez vált be.

kovacssan88
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
MZ-d típusa: mz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kovacssan88 » 2017.03.18. 22:28

Sziasztok ma voltam egy MZ-s márkatársnál és meglepődve láttam nála a műanyag kannába bizony zőld"benzin lötyögött(tiszta keveretlen 95-ős) mikor rákérdeztem miért is ilyen nevetve csak annyit mondott:OMV ő csak ezt veszi és használja mert ez a jó! Őszintén megmondom nincs ilyen tapasztalatom a szgk-ba ott tankolok ami útba esik(2013 1,4 Astra)annak nem volt még panasza soha de mi ez a benzin válogatás van valós alapja vagy csak egy beképzelt úri huncutság?És mért pont OMV és az mért zőld és nem sárga mind a Mol? Érdekelne de eddig nem mertem megkérdezni nehogy nagy butaságot kérdezzek.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 423
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2017.03.14. 20:57

Üdv!Hogy állsz a gáztűkkel Tony91?Nekem 6db kellene...több ismerős is kérte,hogy ha van rendeljek nekik is.

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.02.15. 13:28

No örvendek ennek a hírnek. Remélem a legjobbakat.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2017.02.14. 20:45

MrDok írta:
Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű..........
Réz hegesztőpálca. Kapsz szálra is. Néztem, jó anyag a tűnek. Jó a vastagsága is.
Lehet belőle nekem is abból van :-)

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.02.14. 20:20

Szerintem finom vízpapirral esztergán,némi érzékkel kialakítható.Legfeljebb nem elsőre. De nincs gond,1 méter a rézpálca. :)

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2305
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2017.02.14. 18:17

Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű..........
Réz hegesztőpálca. Kapsz szálra is. Néztem, jó anyag a tűnek. Jó a vastagsága is.

Avatar
Stephanus
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 247
Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
MZ-d típusa: 251
Tartózkodási hely: Ócsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Stephanus » 2017.02.14. 17:05

Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Én valami ilyesmiből ki merném esztergálni:
http://szinesfemwebshop.hu/index.php?ro ... ct_id=2825

Van belőle pár méterem, tudok adni pár tűre valót, ha kell próbára.

Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2841
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx » 2017.02.14. 16:10

Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
:smt023

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.12. 13:55

aronpfabian írta:Szerintem popitty a 2,5A513 jelű (22N2 ETZ125) tűre gondolt. Erről a típusról még nem láttam méreteket.
Pontosan erre a tűre gondolok de amit én mértem nem 2,5mm hanem csak 2,3mm vastag ha neked a 2,5 vastagság. A régi BVF eredeti karbi tű mérete már korábban írtam átm: 2,3 mm, hossz 76mm / a más konstrukció miatt/ a hegyes végének átmérője 2mm egyebekben az alak megegyezik. A MOFAKERES 2.3mm vastág, 6,2mm hosszú és ami feltűnő a hegyes végének átmérője 1 mm. Egyébként valamikor tűt úgy csináltunk, hogy befogtunk egy nem nagyon kotyogós tokmányú fúrót satuba, a tokmányba réz hegesztőpálcát és nem durva "smirglivel" szépen megformáztuk a tűt. A végén a bemarásokat háromszög- és lapos tűreszelővel megalkottuk. A lényeg, hogy a tű végének átmérője egyezzen a gyárival ugyanakkor egyeznie kell a vastagodás kezdetének és végének ami megadja a szöget. Most ehhez már nincs türelmem ezért egy régi tűt fogok átalakítani ehhez a MOFAKERES 24N2-es rémhez. Valami lesz. Láttam a képeket a tűről de nekem azért kellene egy eredeti, hogy lássam nincs-e eltérés és esetemben nem egy nem belevló tűvel van szerelve és ezért szívok.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.02.11. 20:06

aronpfabian írta:Szerintem popitty a 2,5A513 jelű (22N2 ETZ125) tűre gondolt. Erről a típusról még nem láttam méreteket.
Már írtam korábban: Ha kapok más eredeti tűt, be tudom azt is méretni laborban

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.11. 19:39

Szerintem popitty a 2,5A513 jelű (22N2 ETZ125) tűre gondolt. Erről a típusról még nem láttam méreteket.

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.02.11. 17:45

popitty írta:
Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Valaki nem tudna feltenni egy subertű fotót mondjuk az alábbiak szerint,
Kép
Korábban feltettem a kész 3D testmodellt, a 2D méretezett műszaki rajzot kézzel, és AutoCAD-del megrajzolva. Többet hova csináljak? :D



Kép


Kép



Kép

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.11. 16:28

Tony91 írta:No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?
Valaki nem tudna feltenni egy subertű fotót mondjuk az alábbiak szerint,
Kép

Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Szegvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tony91 » 2017.02.11. 13:23

No, március végéig megtudom, hogy gyártható-e a súbertű. Lett egy új lehetőség, egy 2 orsós precíziós CNC eszterga, patronos megfogással.
Következő hétvégén beviszem a faszinak a rajzot, és megmondja, hogy kivitelezhetú-e a dolog, megbeszéljük a részleteket. Ezzel a CNC-vel direkt ilyen kis alkatrészek vannak gyártva,
a programot gyorsan meg lehet rá írni, abban az esetben, ha a faszi rámondja az áment, és tudok szerezni hozzá anyagot
Arra van-e ötletetek, hogy milyen réz ötvözetből lehet a súbertű, vagy melyik van hozzá a legközelebb?

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2017.02.07. 23:50

aronpfabian írta:És igen! 91. Rosszul emlékeztem.
Várj-várj lehetett 92-es is.. azért kérdeztem, hogy biztos vagy-e benne, mert találtam ráutaló jeleket, hogy volt 92-es is. Erre felénk ugyan csak 86-os keverék volt 1990 előtt, de az egyik cikkben szereplő képen van 92-es kútfej, mellette meg külön a keveréké.. a tartály meg igen valószínű, hogy ugyanaz.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.07. 23:14

És igen! 91. Rosszul emlékeztem.

Avatar
ötvöscsöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
MZ-d típusa: TS125 Standard

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ötvöscsöpi » 2017.02.07. 22:01

aronpfabian írta:A 80-as évek végétől már 92-es (is) volt a keverék. Erre már én is emlékszem :)
Biztos vagy benne?

egészen 2004 május 31-ig 91-es volt a keverék pl. a MOL-nál, előtte 86-os, utána meg 95-ös(a nav még tavaly is nyilvántartotta az elszámolási árát).

Ha jól értem a 60-as évektől bevezetett 86,92,98-as kísérleti oktánszámú üzemanyagokat, a 91,95,98-ra váltották, aztán elszabadult a pokol. Egyébként nagyon sokan tévesen tudják a biokomponenst is. Az E85 kivételével egy üzemanyag sem tartalmaz természetes etanolt.

https://mol.hu/hu/molrol/mediaszoba/koz ... zemanyagot

https://mol.hu/hu/molrol/mediaszoba/koz ... -uzemanyag

https://www.youtube.com/watch?v=B6_8EHC5Xh0

http://www.origo.hu/auto/20150508-szaz- ... enete.html

http://www.vezess.hu/vezetunk/2016/03/3 ... multjabol/

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.05. 21:06

A 80-as évek végétől már 92-es (is) volt a keverék. Erre már én is emlékszem :)

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.02.05. 20:18

Sass Pál írta:
sell írta:Hali, az én tapasztalatom, 4t- vel volt. Munkás motor (4t yamaha) elsőre az tünt fel ,vègre 10km/h többet ment és köztes kis terhelèsen viszont mintha lassabban reagált volna. Kis idő mulva kb egy hèttel a tankolás után ès kb 80km után elkezdett kopogòsan járni, főleg alapjárat körül volt csúnya hangja. Èn alig vártam , hogy kifogyjon. Nekem nem vált be. ( királyi benzinkùton tankoltam) miután újból tankoltam 95-öst ,a tünetek elmúltak ,így nem is foglalkoztam különösebben az okokkal.
Ha jól emlékszem, akkor amikor ezeket a motorokat tervezték, még nem is volt 95-ös benzin. A gyári utasításban 88-as benzint javasoltak, de mivel nálunk nem volt ilyen ezért vagy 86-os normált, vagy 92-es szuper benzint tankoltunk. Arra viszont már nem emlékszem, hogy a keverék kút az milyen oktánszámú benzinhez keverte az Arol 2t-t

86-os benzin volt a keverék.

Sass Pál
Bácsi
Bácsi
Hozzászólások: 329
Csatlakozott: 2015.06.22. 22:54
MZ-d típusa: TS 250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Sass Pál » 2017.02.05. 20:01

sell írta:Hali, az én tapasztalatom, 4t- vel volt. Munkás motor (4t yamaha) elsőre az tünt fel ,vègre 10km/h többet ment és köztes kis terhelèsen viszont mintha lassabban reagált volna. Kis idő mulva kb egy hèttel a tankolás után ès kb 80km után elkezdett kopogòsan járni, főleg alapjárat körül volt csúnya hangja. Èn alig vártam , hogy kifogyjon. Nekem nem vált be. ( királyi benzinkùton tankoltam) miután újból tankoltam 95-öst ,a tünetek elmúltak ,így nem is foglalkoztam különösebben az okokkal.
Ha jól emlékszem, akkor amikor ezeket a motorokat tervezték, még nem is volt 95-ös benzin. A gyári utasításban 88-as benzint javasoltak, de mivel nálunk nem volt ilyen ezért vagy 86-os normált, vagy 92-es szuper benzint tankoltunk. Arra viszont már nem emlékszem, hogy a keverék kút az milyen oktánszámú benzinhez keverte az Arol 2t-t

sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 613
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell » 2017.02.05. 17:46

Hali, az én tapasztalatom, 4t- vel volt. Munkás motor (4t yamaha) elsőre az tünt fel ,vègre 10km/h többet ment és köztes kis terhelèsen viszont mintha lassabban reagált volna. Kis idő mulva kb egy hèttel a tankolás után ès kb 80km után elkezdett kopogòsan járni, főleg alapjárat körül volt csúnya hangja. Èn alig vártam , hogy kifogyjon. Nekem nem vált be. ( királyi benzinkùton tankoltam) miután újból tankoltam 95-öst ,a tünetek elmúltak ,így nem is foglalkoztam különösebben az okokkal.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.02.04. 18:43

Szia Tri-Ton!

Nyáron felesleges lenne, mert úgysincs ideje megromlani, a kompresszió tűrés miatt pedig nem indokolt a 100-as, de akkor is csak OMV. Ja és a keverten című kérdésre: a kétüteműekben is tiszta benzin van télen és csak tavasszal kapnak hozzá olajat.

Köszönöm válaszod. \:D/ Ha szabad annyit hozzá fűznöm e témához, bár sejtem ha vissza nézegetnék pár oldalra meg is találnám a választ,
csupán észrevétel. Kipróbáltam a 100-ast,az elmúlt években néhányszor. Több klub társamtól is hallottam, nevek nem érdekesek... :-k ,hogy 100-ast tankolnak, és sokkal jobb eredményeket érnek el menet tulajdonságok szerint, stb,stb. Hát, üsse kő,nézzük meg. :-k \:D/ .Nekem úgy tűnt, mintha,, :?: :?: :| jobban melegedett volna a motor, a 95-öshez viszonyítva.?! :-k Olyan más ,olyan fura járása volt a motornak. Talán keményebb!?.. :roll:
Vagy mennyek el fülészetre?? :roll: :wink:

:smt006

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.04. 13:53

Már most megpróbálom sőt még csökkentem az alapjárati fúvókát is. De a keletkező rossz örvényeket nem lehet megváltoztatni az a karbi alakjából adódik. Egyáltalán van valaki akinek az ETZ-je ijennel van szerelve?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.04. 13:15

popitty írta:
aronpfabian írta:A MOFAKER-es tűvel legfeljebb varrni tudsz, de még arra se igazán jó... ez a karbi se volt egy főnyeremény :( ha jó a gyári csak zörög, tedd vissza azt.
Ha valaki hasznosítani tudja vagy van ötlete!
A diagnózis: az eredeti BVF 24N2-es karbiban a tű átmérője 2,3 mm a hossza 76 mm. A MOFAKERES 24N2-es barbiban a tú átmérője 2,3 mm a hossza az eltérő konstrukció miatt 62 mm de mélységben addig ér le mint az eredeti BVF karbiban a tú. Ám a feltűnő különbség a két tű alakja között van. Az eredeti BVF karbi tűvégének átmérője 2 mm a MOFAKER-es 1 mm és meredeken vastagodó a 2,3 mm-es átmérőre. Logikus, hogy miközben a tű alapjárati helyeztben van a vékony tűvég miatt akkor is sokkal több űzemag-ot enged át mint az BVF karbi így nyilvánvalóan üzemag dúsabb lesz a keverék. Na most mi van. Hát az van, hogy egy régi tűt le fogok vágni 62 mm-re a rovátkákat belevágom és meg látom mi lesz belőle. Hátha...
Egyébként a motoromon a régi karbi van és tökéletesen működik. De, ezzel nem vagyok egyedűl ha jó valami miért ne rontsan el. Akartam egy új karbicseket.
Ha már tönkretetted a gyári tűt, rá fogsz jönni hogy nem csak az van teljesen elméretezve a mofakeres sz.ron. De akkor már késő lesz.

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.04. 12:41

aronpfabian írta:A MOFAKER-es tűvel legfeljebb varrni tudsz, de még arra se igazán jó... ez a karbi se volt egy főnyeremény :( ha jó a gyári csak zörög, tedd vissza azt.
Ha valaki hasznosítani tudja vagy van ötlete!
A diagnózis: az eredeti BVF 24N2-es karbiban a tű átmérője 2,3 mm a hossza 76 mm. A MOFAKERES 24N2-es barbiban a tú átmérője 2,3 mm a hossza az eltérő konstrukció miatt 62 mm de mélységben addig ér le mint az eredeti BVF karbiban a tú. Ám a feltűnő különbség a két tű alakja között van. Az eredeti BVF karbi tűvégének átmérője 2 mm a MOFAKER-es 1 mm és meredeken vastagodó a 2,3 mm-es átmérőre. Logikus, hogy miközben a tű alapjárati helyeztben van a vékony tűvég miatt akkor is sokkal több űzemag-ot enged át mint az BVF karbi így nyilvánvalóan üzemag dúsabb lesz a keverék. Na most mi van. Hát az van, hogy egy régi tűt le fogok vágni 62 mm-re a rovátkákat belevágom és meg látom mi lesz belőle. Hátha...
Egyébként a motoromon a régi karbi van és tökéletesen működik. De, ezzel nem vagyok egyedűl ha jó valami miért ne rontsan el. Akartam egy új karbicseket.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.03. 20:27

A MOFAKER-es tűvel legfeljebb varrni tudsz, de még arra se igazán jó... ez a karbi se volt egy főnyeremény :( ha jó a gyári csak zörög, tedd vissza azt.

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.03. 19:01

Ok. megnéztem de ez rajtam nem segített. Még azt megpróbálom, hogy a MOFAKER- től rendelek egy szerintük hozzá való tűt és azt az alkatrész - nem tudom a nevét - amiben a súber mozog föl - le. Mert az a röhej és a szerencsém is, hogy a régi eredeti karbival marha jól működik miközben kicsit zörög az új meg úgy sz. ahogy van. Érdekelt volna, hogy ha valakinek ilyen karbicseke van hogyan működik.

Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.[/quote]

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.03. 18:23

Bocsi én írtam el valóban 24N2 a tip.
uote="aronpfabian"]
popitty írta:Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
24N2 kéne legyen. Gondolom kínai utángyártott, ha lehagytak róla egy számot a típusból. Az pedig a tudomány jelen állása szerint sosem lesz jó...[/quote]

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 983
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2017.02.03. 17:46

popitty írta:Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
24N2 kéne legyen. Gondolom kínai utángyártott, ha lehagytak róla egy számot a típusból. Az pedig a tudomány jelen állása szerint sosem lesz jó...

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.02.03. 16:23

popitty írta:Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?
Ez tavaly nyáron sokszereplős téma volt, ugyanitt lapozz vissza júniusig pár oldalt és sokkal többet fogsz tudni karbi témában.

popitty
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 138
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2017.02.03. 14:36

Kép
Sziasztok!
Ismeri- e valaki a 242N tipusú karburátort ( ETZ 125/150 ) és esetleg ránézve a fotóra meg tudná-es mondani, hogy jó lehet-e ez a suber. Szeretnék új karbit tenni a mocimra de az a gondom, hogy bár minden jónak tünik mégis rengeteg naftát ad a hengerbe annyira, hogy a motor tarakírozva jár. Cserélgettem a főfúvókát, mm pontosan beállítottam az üzag. szintet, elenőriztam,a szívató dugattyúját zár-e rendesen, minden ok csak jó. Már csak a subertű lehet a hibás. Ezért kérdezem felismeri valaki kép alapján?

Tri-Ton
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
MZ-d típusa: BMW
Tartózkodási hely: GY-M-S megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Tri-Ton » 2017.02.03. 09:52

szketo írta: 100-ast használsz keverten is? Akarom mondani, üzem szerűen? :roll:
Nyáron felesleges lenne, mert úgysincs ideje megromlani, a kompresszió tűrés miatt pedig nem indokolt a 100-as, de akkor is csak OMV. Ja és a keverten című kérdésre: a kétüteműekben is tiszta benzin van télen és csak tavasszal kapnak hozzá olajat.

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.23. 21:42

szketo írta:Szia kupi!

Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték, :-k még nem volt törvényszerű a nappali világítás..Az is tény hogy néha nem árt egy kis friss üzemanyag a hengerbe,már ha csak spontán a hűtésre gondolva is. :-k Peregyesemmel én is folyamatosan küzdök,ám most beszereltem egy Bambi által kapott elektronikus fesz.szabot. Jelenleg alapjáraton,fordulaton közép állványon próbálva,sokkal jobbnak bizonyul a fekete magyar elektronikustól.
Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem. [-o<

Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.

Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT. :roll: :-k
Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi. :oops:

Szóval,köszi szépen kupi! :smt038 :smt039
Válasz az elektromos topikba adok..

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.01.23. 21:29

Szia kupi!

Osztom a véleményed,valóban fel-fel villan a töltés jelző ,és vajuk be, a 6 V ,egy kissé gyengécske,és mikor tervezték, :-k még nem volt törvényszerű a nappali világítás..Az is tény hogy néha nem árt egy kis friss üzemanyag a hengerbe,már ha csak spontán a hűtésre gondolva is. :-k Peregyesemmel én is folyamatosan küzdök,ám most beszereltem egy Bambi által kapott elektronikus fesz.szabot. Jelenleg alapjáraton,fordulaton közép állványon próbálva,sokkal jobbnak bizonyul a fekete magyar elektronikustól.
Fő próba,ha jobb lesz az idő ,és élesben,menet közben tesztelhetem. [-o<

Viszont az említett ,,feltételezem szerint,,,zselés akkuról teszel említést,,, erősen gondolkodom a savas akku lecserélésén. Már többen is említették motoros barátaim,mikor együtt motorozunk,napsütésben, alig alig-észlelhető az irányjelző működése. 12 V-ra nem alakíthatom át mivel OT-s Ennek okán nincs is napi szinten használva.Talán havonta megyek néhány km-t.

Így küzdök,a lehetőségeimhez mérten miként tehetném maximálisan jobbá,és maximálisan kihasználva a 6 v,JÓTÉKONY HATÁSÁT. :roll: :-k
Bocsánatot kérek,tudom ez nem az elektronika topi. :oops:

Szóval,köszi szépen kupi! :smt038 :smt039

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.22. 21:35

szketo írta:Athem!

Szia! Köszönöm hozzászólásod. =D> Pontosan ezért igyekeztem valami,,hogy is mondjam,, :-k használható,lehetőséghez mérten hiteles videót , készíteni. Engem nagyon zavart az a szituáció,amikor legyen az bármilyen MZ ,de, legfőképp 125-vagy 150-es és hallom azt hogy megállást követően,motoros társam,küzd a járgánya,,bocsánat!!! MOTORJA... életben tartásáért .Jaj csak pont a piros lámpát követően a zöldre váltásnál le ne álljon a gépem. Vagy a piros időtartama alatt szorgalmazza a gáz tolattyú fel-le mozgását ,így biztosítva a tovább indulás lehetőségét.
Nem mondom,megoldásnak az is megoldás, :roll: de, miért is ne engedjem el a kormány markolatát,így pihentetve kicsit a kezeim. A gép,meg rá ér addig pöfögni?! Nem!? :-k :roll: \:D/
Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.

Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is! \:D/

Üdv: :smt039
Szia ezekbe a dolgokba egyetértek veled,azt viszont saját és néhány motoros tapasztalatából tudom főleg a TS típusnál nem csak azért játszanak a gázzal mert nincs alap járat(az utolsó szériás kis Ts már ETZ féle karbival van gyárilag szerelve ezen nagyon finom alapjárat állítható)viszont a töltés lámpa sajnos be be pislog 800-1100 között és mivel akinek gyenge savas aksija van az könnyen megszívhatja(régen sokszor jártam én is így).Nekem mióta riasztó"aksim van az meg atomerőmű alapjáraton is elketyeg lámpával akár 10 percet is gond nélkül de a megszokás néha rá rá húzok.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.01.22. 17:18

Athem!

Szia! Köszönöm hozzászólásod. =D> Pontosan ezért igyekeztem valami,,hogy is mondjam,, :-k használható,lehetőséghez mérten hiteles videót , készíteni. Engem nagyon zavart az a szituáció,amikor legyen az bármilyen MZ ,de, legfőképp 125-vagy 150-es és hallom azt hogy megállást követően,motoros társam,küzd a járgánya,,bocsánat!!! MOTORJA... életben tartásáért .Jaj csak pont a piros lámpát követően a zöldre váltásnál le ne álljon a gépem. Vagy a piros időtartama alatt szorgalmazza a gáz tolattyú fel-le mozgását ,így biztosítva a tovább indulás lehetőségét.
Nem mondom,megoldásnak az is megoldás, :roll: de, miért is ne engedjem el a kormány markolatát,így pihentetve kicsit a kezeim. A gép,meg rá ér addig pöfögni?! Nem!? :-k :roll: \:D/
Persze nem vagyunk egyformák, és nem mindenki tesz így..Ez teljességgel rendbe van. Azokra gondoltam első sorban, akik már több ideje küzdenek hasonló problémával, és nem szertnék állandóan a gáz markolaton mint egy kontrolálva, az üzemi állapot fent tartását. Ám,már van nagyszerű ettől jobb megoldás,..például, a már modernebb ETZ-150,,125 karburátor felszerelése,stb,stb.

Egyébként a kis MZ már nincs meg,helyette van a 250-es ETZ. De, nagyon szerettem ezt a kis motor is! \:D/

Üdv: :smt039

Avatar
Athem
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 212
Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
Tartózkodási hely: Mohács

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Athem » 2017.01.20. 15:19

Szimpatikus a motor is, nem csak maga a videó tartalma. Egyébként ritkán lehet hallani ilyen jól muzsikáló motort... (részemről)
szketo írta:Sziasztok!
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség [-X ,csak én úgy véltem, ez a beállítás így jó. Nyugodtan cáfoljatok meg ha hülyeséget írtam.,legfeljebb én is tanulok még valamit..gyertya képem is szép őzbarna volt. Hidegben 2-3 rúgás gyújtás nélkül szívatóval,majd gyújtás, és egy rúgásra már indult is.Melegebb időben elengedő volt az is ha csak 1-szívató indítás volt..Sok függ attól miként van beállítva a karburátor.
https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 470
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2017.01.17. 19:37

Sziasztok!
Nem éppen hideg indításról van szó a videón,,.de, jó beállított karburátornál véleményem szerint ,,normális dolog sőt,!!!,kell is a szívató használata..Minden kép. Az sem idegen dolog ha motor járatása során főként nagyobb hidegben ,,szükséges a szívató használata hosszabb ideig is..Természetesen sok függ a motor állapotától,a karburátor beállításától,Szerény véleményem szerint ez teljesen rendben van..Hiszen a hideg hengerfalon lecsapódik a benzin,így nem jut elég mennyiség a szükséges égéshez.
Karburátor beállításához sem értek profi módon.Ez,csupán saját tapasztalatom.
Tehát, semmi nagyképűség [-X ,csak én úgy véltem, ez a beállítás így jó. Nyugodtan cáfoljatok meg ha hülyeséget írtam.,legfeljebb én is tanulok még valamit..gyertya képem is szép őzbarna volt. Hidegben 2-3 rúgás gyújtás nélkül szívatóval,majd gyújtás, és egy rúgásra már indult is.Melegebb időben elengedő volt az is ha csak 1-szívató indítás volt..Sok függ attól miként van beállítva a karburátor.
https://www.youtube.com/watch?v=rbxl_iVPQZ8

Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 755
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ Ts125De luxe/150
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kupi » 2017.01.16. 17:49

Lehet tiszta benzin van benne akkor meg nem fűstől(tréfának szánom bár hallottam olyant aki meg is csinálta mert szerinte télen az olaj...),bár nincs két egyforma motor pl az enyém (TS125)kicsit füstöl hidegen és melegen is de pl az 1990 kissuberes karbis simsonom az még hidegen is éppen enged minimális kékséget.
Sajnos ezt nem tudom megmagyarázni sok embernek nincs két egyforma ember és motor se,mindegyik picit máshogy működik.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 451
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2017.01.16. 17:33

Én a füstöt hiányoltam!

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.01.16. 17:01

zsakfos írta:
kovacssan88 írta:Helló azt szeretném megtudni normális dolog az,hogy reggel csak sokadik rúgásra indul a paripa és beindulás után is csak rajtahagyott szívatóval hajlandó menni egy pár percig.Majd megy rendesen de ha leállítom kb 15 perc és csak szívatóval indul újra.Mi lehet a baj?Gyújtás vagy ki kell puceválni a karburátort?
Sokadik rúgásra indul???????
Ezt nézd meg!
Hideg indítás,vagy hidegen indítás? Nem mindegy! (Honnan tudjuk,hogy valóban hideg volt-e az a motor?)

Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 340
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr » 2017.01.16. 16:56

Ha szivatóval van leállítva,akkor gyanítom könnyebben indulnának a gépek! Az esti leállítást én nyáron is így végzem. Télen kimondottan hasznos lehet.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég