Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 874
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.02.08. 22:51

Ha sokáig áll a gép ,(ügyibár mint télen!) össze áll mint a mákostészta. :mrgreen: Ezért tanácsos egy kicsit járatni ,meg
a kuplungal játszani hogy megtörje az olajat.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.02.08. 14:11

Patrik írta:Örülök,hogy megoldódott.
Egy tanács,ne járasd sokáig helyben,kétütemű egyrészt felesleges helyben üzemmelegre járarni másrészt baromira el fog taknyolódni.A könyv is azt írja KÍMÉLŐ ÜZEMBEN melegre járatni.Nem azt mondom,hogy jéghidegen indulj,hagy forduljon egy párat csak ne vidd túlzásba.
Köszi! Tisztában vagyok azzal, amit írtál, alkalmazom is a gyakorlatban, amikor van rá lehetőség, de most csak az volt a cél, hogy a lent leírt hibajelenségek okainak a felderítése megoldódjon, többre nem volt időm!

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.02.01. 21:42

Örülök,hogy megoldódott.
Egy tanács,ne járasd sokáig helyben,kétütemű egyrészt felesleges helyben üzemmelegre járarni másrészt baromira el fog taknyolódni.A könyv is azt írja KÍMÉLŐ ÜZEMBEN melegre járatni.Nem azt mondom,hogy jéghidegen indulj,hagy forduljon egy párat csak ne vidd túlzásba.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.02.01. 10:00

fuzesgyarmat írta:Üdv! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: Van (volt) egy több éve kifogástalanul működő 250-es ETZ-m, gyári rajta minden, így a karburátor is.
Májusban letettem, mivel a teleszkóp szimmeringje odalett a városban (Szeged) flangálás közben, meg időközben vettem egy nagyobb gépet is. Pöccre indult akkor is, ment, ahogy kell, húzott, nem rángatott semmilyen fordulaton...teli tankkal letéve.
Így december végén eljutottam odáig, hogy ismét beindítsam.
Három rúgás szivatóval gyújtás nélkül, három rúgás gyújtással és elindult, ahogy szokott. Járt rendesen üresben, alapjárat volt, gázt vette (kis melegítés után 4000-es fordulatig akár, tovább nem akartam pörgetni), semmi dadogás, semmi hiba...majd miután úgy döntöttem, hogy óvatosan szaladok vele egy kört, sebességben, elindulásnál leállt. Ismét beindítottam, ismét járt, ismét pörgött, ahogy kell üresben, sebességbe raktam, indulás és ismét leállt...majd nem is indult újra, hiába próbáltam indítani. Elvileg annyit járt már addig alapjáraton, hogy üzemmeleg lett, viszont hiába indítanám, semmi, már el sem indult, pedig a karbiját kipucoltam. Kipufogó "szelel", szikra gyönyörű, gyertya elvileg jó, karbi, mint mondtam kipucolva, tankból a benzin lefolyik szépen.
Ötletek esetleg? Gyenge akksi tudhat ilyet produkálni (Bár egy hétig csepptöltőn volt a művelet előtt)? Töltés visszajelző működik, szóval töltésgond elvben nincsen. Légszűrőgumi fals levegővel (repedés, amit nem vettem észre, vagy ilyenek)? Nem tudom, melyik topicba illik a probléma, de most hirtelen ide illesztettem be! Köszi!
Mert megígértem, hogy jelzek: gyertyacsere és néhány gyújtás nélküli, sebességben való óvatos rárúgás megoldotta a problémát! Indult pöccre + sebességbe rakás után sem fulladt le! Mondjuk indulás után járt is addig, míg a blokk be nem melegedett rendesen! Köszi az ötleteket, tényleg hasznosak voltak!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2313
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.01.31. 15:30

Attila19900318 írta:Üdv néhány MZ TS 125 karburátor úszó értékre lenne szükségem erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/005.jpg és erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/004.jpg csak TS125 karburátor esetén mert az enyém fulad ha tövig húzom neki karbi most lett takarítva csak nem biztos hogy jól állítottam be az úszót és szerintem ezért fúl
Ha fullad nyélgáznál az elsősorban főfúvóka szűkület. Ha ezt tartós üzem közben adja elő akkor tűszelep dugulás, vagy alulméret.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.31. 14:17

Attila19900318 írta:Üdv néhány MZ TS 125 karburátor úszó értékre lenne szükségem erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/005.jpg és erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/004.jpg csak TS125 karburátor esetén mert az enyém fulad ha tövig húzom neki karbi most lett takarítva csak nem biztos hogy jól állítottam be az úszót és szerintem ezért fúl
Itt kezdődik, kicsit lejjebb lesz az úszóról szó

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.01.31. 14:09

Üdv néhány MZ TS 125 karburátor úszó értékre lenne szükségem erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/005.jpg és erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/004.jpg csak TS125 karburátor esetén mert az enyém fulad ha tövig húzom neki karbi most lett takarítva csak nem biztos hogy jól állítottam be az úszót és szerintem ezért fúl

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2016.01.07. 20:01

Szőke Roland írta:Sziasztok!

Valakinek tapasztalata evvel a csomaggal?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=7331
Szerintem ebben egy csomó fölösleges cucc van, ami gyakorlatilag soha nem romlik el a karburátorban, tehát kár megvenni.
Ami meg kellhet az szemre is igen kétséges minőségű. Az pedig, hogy a részterheléstű alumíniumból van, az mindennek a legalja.
Szóval nincs vele tapasztalatom, de én nem költenék rá.

Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland » 2016.01.06. 14:24

Sziasztok!

Valakinek tapasztalata evvel a csomaggal?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=7331

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 874
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.04. 22:09

Patrik írta:Biztos,hogy össze függ a kettő?a sebességberakásnál rögtön leállásról az njut eszembe,hogy nem old a kuplung a hosszú állás meg a hideg miatt össze tapadhattak a lamellák.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.
Hosszú állás után azért jó még beindítás elött behúzni a kuplungkart és úgy rárugni egy párszor hogy átmozduljon.Sőt én beindítás után is megjáratom a kuplungot . Jót tesz neki!

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.01.04. 21:12

Biztos,hogy össze függ a kettő?a sebességberakásnál rögtön leállásról az njut eszembe,hogy nem old a kuplung a hosszú állás meg a hideg miatt össze tapadhattak a lamellák.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.01.04. 15:06

z25z írta:Elméletileg egy gyenge akkuval is be kellene indulnia. Azt írtad csepptöltőn volt, tehát elvileg töltött akku, de azt is, hogy sokáig pöcörgött alapjáraton. Ott nincs töltés, esetleg merülhetett. Simsonnál meg jártam úgy, hogy szép szikrát adott kivéve, de helyére téve a nyomás alatt már nem működött. Szóval első körben ha az indexet vagy a dudát elbírja (szól ahogy kell) akkor akku kizárva, gyertyacsere! Ha ezután sem indul akkor majd okoskodunk mi lehet még.
Köszi a gyors választ! Kipróbálom a gyertyacserét, mert így visszagondolva régen, mikor még többet mentem vele, melegen indulásnál volt néha durrogás! Nem most, de referálok, ha eljutok odáig, hogy megoldotta-e a problémát!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.01.04. 12:38

Elméletileg egy gyenge akkuval is be kellene indulnia. Azt írtad csepptöltőn volt, tehát elvileg töltött akku, de azt is, hogy sokáig pöcörgött alapjáraton. Ott nincs töltés, esetleg merülhetett. Simsonnál meg jártam úgy, hogy szép szikrát adott kivéve, de helyére téve a nyomás alatt már nem működött. Szóval első körben ha az indexet vagy a dudát elbírja (szól ahogy kell) akkor akku kizárva, gyertyacsere! Ha ezután sem indul akkor majd okoskodunk mi lehet még.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.01.04. 12:06

Üdv! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: Van (volt) egy több éve kifogástalanul működő 250-es ETZ-m, gyári rajta minden, így a karburátor is.
Májusban letettem, mivel a teleszkóp szimmeringje odalett a városban (Szeged) flangálás közben, meg időközben vettem egy nagyobb gépet is. Pöccre indult akkor is, ment, ahogy kell, húzott, nem rángatott semmilyen fordulaton...teli tankkal letéve.
Így december végén eljutottam odáig, hogy ismét beindítsam.
Három rúgás szivatóval gyújtás nélkül, három rúgás gyújtással és elindult, ahogy szokott. Járt rendesen üresben, alapjárat volt, gázt vette (kis melegítés után 4000-es fordulatig akár, tovább nem akartam pörgetni), semmi dadogás, semmi hiba...majd miután úgy döntöttem, hogy óvatosan szaladok vele egy kört, sebességben, elindulásnál leállt. Ismét beindítottam, ismét járt, ismét pörgött, ahogy kell üresben, sebességbe raktam, indulás és ismét leállt...majd nem is indult újra, hiába próbáltam indítani. Elvileg annyit járt már addig alapjáraton, hogy üzemmeleg lett, viszont hiába indítanám, semmi, már el sem indult, pedig a karbiját kipucoltam. Kipufogó "szelel", szikra gyönyörű, gyertya elvileg jó, karbi, mint mondtam kipucolva, tankból a benzin lefolyik szépen.
Ötletek esetleg? Gyenge akksi tudhat ilyet produkálni (Bár egy hétig csepptöltőn volt a művelet előtt)? Töltés visszajelző működik, szóval töltésgond elvben nincsen. Légszűrőgumi fals levegővel (repedés, amit nem vettem észre, vagy ilyenek)? Nem tudom, melyik topicba illik a probléma, de most hirtelen ide illesztettem be! Köszi!

Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ETZmanus » 2015.12.05. 19:08

aronpfabian írta:
Mindkettő kophat, sőt összekophat. Mérd meg az összecsúszó felületek átmérőjét több helyen. Amelyik tojásdadabb, azzal van nagyobb gond (azért szerencsére tipikusan a szívócsonkkal szokott, amit könnyebb cserélni)

Gyárilag 39+-x mm ha jól emlékszem, de valaki lehet kijavít :)
Nos akkor nekiállok méricskélni. Szívócsonkot szívesen vennék tökéletes állapotút, de sajnos itt a közelben nem igazán találtam, távolabbról meg "bemondásos" állapottal nem merem megrendelni.
Akár még újat is vennék, de itt már valaki panaszkodott a kapható távolkeleti gyártmányúra (sorjás, illetve könnyen törik).

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.12.04. 11:51

ETZmanus írta:Sziasztok!
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?
Mindkettő kophat, sőt összekophat. Mérd meg az összecsúszó felületek átmérőjét több helyen. Amelyik tojásdadabb, azzal van nagyobb gond (azért szerencsére tipikusan a szívócsonkkal szokott, amit könnyebb cserélni)

Gyárilag 39+-x mm ha jól emlékszem, de valaki lehet kijavít :)

Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ETZmanus » 2015.12.04. 00:55

Sziasztok!
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.12.01. 09:38

Pontosan, ahogyan kérdezted, a legkisebb kiszerelést vettem, de elég akár két, három tankhoz is. Viszont egyszerre kell csinálni, mert viszonylag hamar bedöglik az anyag.

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.30. 10:35

zudori írta:Ezt nem ismerem, de nem írták rá, szóval kétséges, hogy benzin-álló legyen. Én ezt használtam,jó lett vele a tank.

http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0
Köszi az infót, hát ez nem olcsó :(
Te hogy csináltad, beöntötted a tankba, majd összeráztad, a maradékot pedig kifolyattad? Mekkora kiszerelés kellett?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.30. 05:46

Ezt nem ismerem, de nem írták rá, szóval kétséges, hogy benzin-álló legyen. Én ezt használtam,jó lett vele a tank.

http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.29. 22:25

Igen én is pont így jártam :)
Péntek este kitöltöttem a tankból a citromsavas vizet és örültem, milyen szép a tankom.
Majd másnap reggelre szépen be is rozsdásodott, így szomabaton gyorsan kiöblítettem újra citromsavval, majd raktam bele az általatok ajánlott rozsdaátalakítót, most még jónak tűnik, de szerintem a belső festést én sem úszom meg.

Zudori, Te hol és milyen festéket vettél?

Néztem ilyet(http://www.kohazy.hu/index.php?id=terme ... csobbat.hu)ez átalakító és festék egyben. Vkinek van ezzel tapasztalata? Vajon ez benzinálló?

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2015.11.27. 20:43

Nem rossz,nem rossz.Végtére is a Nagykanizsai cég is ilyen fajta műveletet csinál, csak kicsit professzionális eljárással.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.25. 18:58

aronpfabian írta:
_norberto írta:Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne :)

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító :-k
Citromsav után már nem marad mit átalakítson a rozsdaátalakító :) kimosod és jöhet a keverék
Én kicsit másképpen csináltam!
Citromsav, az ok, de ameddig kiszárad már kezd újra rozsdásodni, ezért én tettem bele a citromsavazás után, rozsdaátalakítót, majt a folyamat befejezése után, még egyszer kimostam, forró vízzel, azután jött a műgyanta alpú belső tömítő! Ennek kb 48 óra a végleges száradási ideje, no, ennek letelte után, ment bele a benzin.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.11.25. 15:14

_norberto írta:Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne :)

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító :-k
Citromsav után már nem marad mit átalakítson a rozsdaátalakító :) kimosod és jöhet a keverék

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.25. 14:54

Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne :)

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító :-k

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.11.25. 12:58

csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
Dörzsár vs fúró? Háááát... :roll:

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2015.11.24. 22:18

Nekem a kóla hozott ki rozsdát a CZ-m tankjából. Csak előtte jól felráztam csavarral meg vízzel. Utána 4 napot állt a tankban. Igaz egy kis trisót raktam még bele. A kóláról meg annyit, hogy nem teszkóóósat kell belerakni. Én Coca-t használtam. A citrom savat még sokan dicsérik.
Króm tisztításra meg pasztát használok, fogkefét, meg egy kiszanált törülközőt.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.11.24. 22:00

A kóla krómtisztításhoz jó másra nem,emberi fogyasztásra se nagyon alkalmas. :D

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.24. 00:13

aronpfabian írta:
csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
A bolti fúvókák mérete és a beleütött szám ugyanúgy nincsen köszönőviszonyban sem egymással, mint ahogy a karburátorral szállítotté sem (kivétel gyári Keihin, Mikuni, stb de abból 1500 Ft-ért egyet sem kapsz, nemhogy többet! És BVF-be pedig tudtommal egyik sem passzol)
Ahogy lejjeb Zudori írta, lehet vásárolni kalibert. Utána kérsz egy marék fúvókát a pultnál, és kimazsolázod magadnak belőle ami méretre megfelel... más lehetőség nemnagyon van.

Tehát, akkor első lépésben szükséges egy ilyet(https://citybike.hu/Szerszam-fuvoka-kaliber-045-15mm) vennem, majd megnézni, hogy árult fúvókák közül van e jó, és ha nincs, akkor kell még egy dörzsár is. Hát nem egyszerű :(

Egyébként a kólás kisérletem végére jutottam ma, két napig állt a tankba, és gyakorlatilag semmit se hozott ki, szóval ez kóla story egy urban legend...
Most néztem, hogy a karbi úszúházának aljában, hasonló lerakódások vanak mint a tankba, úgyhogy most új kísérlet gyanánt, tettem bele citromsavat, úghogy holnap meglátom, hogy mire jut, ha beváll akkor teszek a tenkbe, ha nem akkor jöhet a rozsdaátalakító csoda vegyszer :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.11.23. 21:01

csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
A bolti fúvókák mérete és a beleütött szám ugyanúgy nincsen köszönőviszonyban sem egymással, mint ahogy a karburátorral szállítotté sem (kivétel gyári Keihin, Mikuni, stb de abból 1500 Ft-ért egyet sem kapsz, nemhogy többet! És BVF-be pedig tudtommal egyik sem passzol)
Ahogy lejjeb Zudori írta, lehet vásárolni kalibert. Utána kérsz egy marék fúvókát a pultnál, és kimazsolázod magadnak belőle ami méretre megfelel... más lehetőség nemnagyon van.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2015.11.23. 19:12

Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.23. 16:59

Van úgynevezett fúvóka kalibrátor, azzal lehet. Gondolom autó, motorszerelő műhelyben van ilyen.

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2015.11.23. 16:44

zudori írta:Mielőtt bele tennéd az újonnan megszerett fúvókákat, mindenképpen ellenőrizzedle, hogy a ráírt értékek megfelelnek-e a valóságnak!
Ezt csak megerősíteni tudom, mert a futárnál vett 140-es fúvókám 130-as volt. Bambi reszelte fel nekem jóra

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.23. 16:43

zudori írta:Mielőtt bele tennéd az újonnan megszerett fúvókákat, mindenképpen ellenőrizzedle, hogy a ráírt értékek megfelelnek-e a valóságnak!
Ez nekem is megfordult a fejemben, azonban nem tudom, hogyan tudnám ellenőrizni :(
A régi úgy be volt rohadva, hogy szinte darabokban szedtem ki, és még a lyuk sem látszik rajta, tehát még a szemrevételezés se járható, nem mintha az jó lenne bmire is...

Te hogy szoktad ellenőrizni?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.23. 15:31

Mielőtt bele tennéd az újonnan megszerett fúvókákat, mindenképpen ellenőrizzedle, hogy a ráírt értékek megfelelnek-e a valóságnak!

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.23. 14:06

Hétvégén már nem volt lehetőségem semmit venni, így tegnap reggel tettem bele egy üveg kólát, (legalább nem magam mérgezem vele :D )

Ma este ránézek, ha nem segített, akkor megpróbálkozok az etanollal, vagy ferropassittal.
Addig nem adom fel, míg ki nem űzöm a rozsdát :twisted:

A karbival viszonylag már jól állok, hétvégén szétkaptam, és szépen ki is takarítottam.
Viszonylag egyben maradt csak úszót, síbert illetve főfóvókát kell cserélni benne. Ezeket ma megvettem, este nekiállok.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.11.22. 18:39

Közönséges e85 (etanol),takarít,rozsdátlanít.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 874
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2015.11.22. 17:51

aronpfabian írta:
_norberto írta:Sziasztok!

Részeredmények vannak a témában :)
A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert :lol: . Szóval lehet a végén még nem is kell másikat vennem :)

A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani :(
Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás :(
Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD

Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból
Ha már kísérletezel, Ferropassit+lánc kombinációt is érdemes kipróbálni.
Az tavaly nekem is bevált,utána nitróval kiöblítettem.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.11.22. 11:08

BlackIce írta: A karbiból nehéz is a Swifnél, mert injektoros :D De kb én is most tankoltam meg az autómat. Előtte júliusban látott kutat. Semmi gond nem volt vele :)
Csak példa volt.
Viszont jogos az észrevétel.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1042
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.11.22. 00:44

_norberto írta:Sziasztok!

Részeredmények vannak a témában :)
A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert :lol: . Szóval lehet a végén még nem is kell másikat vennem :)

A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani :(
Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás :(
Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD

Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból
Ha már kísérletezel, Ferropassit+lánc kombinációt is érdemes kipróbálni.

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.22. 00:32

Sziasztok!

Részeredmények vannak a témában :)
A karbinak valóban jót tett a többnapos petróleumba való áztatás, mert sikerült kiszednem belőle a síber hengert :lol: . Szóval lehet a végén még nem is kell másikat vennem :)

A tankkal nem állok ilyen jól, kiöntöttem belőle a petróleumot, ami a szenyeződések nagyon kis részét tudta eltávolítani :(
Raktam bele egy láncot, és ráztam is egy darabig, de nem történt látható változás :(
Holnap megpróbálom a csavaros-citromsavas módszert, és ha az se válik be, akkor jöhet a kóla :DDD

Egyébként azért akarom rozsdamentesíteni a tankotl, mert ettől a mocitól már nem fogok megválni, sőt szeretném ha a fiam örökölné meg, és jó lenne ha még ő is tudná majd használni, és nem csak egy szobor válna az öreglányból

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2015.11.21. 23:25

Jogos a hozzá szólás, mindenki részéről.Valóban 2-3 hónap alatt semmi baja a benzinnek. Az is igaz hogy a régi motorok semmit nem tettek a téli leállást illetően. De, nem kell megfeledkezünk arról,hogy akkoriban még ha néha mechanikai szennyeződés is került a tankba,de, ennyire nem volt agyon kotyvasztva a benzin össze tétele. Egyébként a tank belső rozsdásodása nem csak a benzinre fogható,függ a gyártási technológiától,az anyag minőségétől,is..Csak egy példa a sok közül.
1970-es Simson tank belseje tökéletes tiszta, rozsda mentes.1988-as gyártású szintén simson tankja, már bőven rozsdás.
Jó,száz szónak is egy a vége lehetne ezt fokozni.Ép a nyáron tisztítottam én is szintén betonkeverő segítségével, egy 16.éve rozsdásodó tankot,csavar és citom sav kombinációjával.Majd átjárattam pici olajban,azóta is vidáman motorozik vele.

Tényleg úgy van,, már-már én magamon is észre veszem,hogy túl reagáljuk, motorunk ápolását,karbantartását,működését illetően.
Istenem! [-o< ilyen világot élünk.Jobb,modernebb,és merőben több lehetőségünk nyílik e feladatok ellátására..Akkor miért ne adnánk meg kedvencünknek, minden földi jót.Nyilván ebből adódóan megoszlanak a véleményük is.Ami nem baj,sőt...nagyon jó!
Szóval, csak mindent bele Srácok! Ha már meg van szeretett motorunk,hát meg érdemli ezt a kis törődést Nem?.Az a pár hónap ,,kényszer pihenőtől"semmi baja nem lesz se a tanknak, se a benzinnek.Január,Február, és itt a nyár. \:D/
Széles Utat!! :-"

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 448
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2015.11.21. 22:29

zsakfos írta:Ismerek olyan nyugdijast a rokonságban aki a Suzuki swiftjét 2-3 havonta használja 1-1 rövid útra.Mégsem eregeti le a benzint a tankből meg a karbiból,azt semmi baja.
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba :)
A karbiból nehéz is a Swifnél, mert injektoros :D De kb én is most tankoltam meg az autómat. Előtte júliusban látott kutat. Semmi gond nem volt vele :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.11.21. 21:16

pnlaci írta: Milyen rafkós vagy Zsaki! Így akarsz potya benzinhez jutni? :mrgreen:
Potya benzin? Á dehogy.Csak megmentem az embereket a rossz benzin ártalmaitól. :)

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.11.21. 19:55

Kicsit tényleg túl van aggódva a téma,soha egy télen sem romlott még meg a benzinem,mondjuk nem is tankolok auchan meg hozzá hasonló kutakon és nem is rozsdásodott be a tankom.
Gondoljátok végig a régi öregek pont leszarták a téli praktikákat,mégis mentek a motorjaik és mennek ma is mint veteránok.

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 874
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2015.11.21. 19:23

zsakfos írta:Ismerek olyan nyugdijast a rokonságban aki a Suzuki swiftjét 2-3 havonta használja 1-1 rövid útra.Mégsem eregeti le a benzint a tankből meg a karbiból,azt semmi baja.
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba :)
Milyen rafkós vagy Zsaki! Így akarsz potya benzinhez jutni? :mrgreen:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.11.21. 13:32

Én facsavar + citromsav kombóval pucolok tankot általában. Szépen kiszedi, nem rozsdál vissza. :)

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.11.21. 10:41

Tank takaritás,rozsdátlanitás nálam így történt,amikor egy rozsdás belsejű tankot sikerült vennem.
Raktam bele kb 10 marék murvát,tanksapkát ráraktam,rongyba betekertem az egészet,belekötöztem egy betonkeverőbe és 1 órán keresztül járattam.
Mikor végzett,a murvát kirázogattam belöle,egy kevés benzinnel átlötyiköltem a tankot és kész.

Semmi vegyi dolog.

Azóta így használom.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2015.11.21. 10:37

Ismerek olyan nyugdijast a rokonságban aki a Suzuki swiftjét 2-3 havonta használja 1-1 rövid útra.Mégsem eregeti le a benzint a tankből meg a karbiból,azt semmi baja.
Én sosem csinálok ebből gondot magamnak.
Amennyi van benne annyival teszem el télre.
Meg nem nézegetem a tank belsejét sem állandóan hogy éppen lett e benne egy kis felületi rozsda vagy sem.
Túlvariáljátok ezt az egészet.
Esetleg annyit megtehet bárki hogy a karbiból berregtese ki a benyát,de a tankban 2-3 hónap alatt semmi baja nem lesz szerintem.Más a helyzet a több éves állott benzinnel.
Aki viszont fél ettől,az nyugodtan öntse ki egy kannába és ha összefutunk,akkor szúrjon ki velem és öntse a tankomba :)
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2015.11.21. 10:43-kor.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2015.11.20. 23:04

Jó még a citrom sav is rozsda oldásra,belső takarításra...csak utána vissza rozsdásodik,szóval kell tenni valamit még ezek után vele? :-k

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 15 vendég