Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2143
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2016.03.15. 15:18

Nekem minden téli állás után felakad az úszó :) Bing az ilyen nyilván... :)

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.03.15. 13:56

pnlaci írta:
Attila19900318 írta:Üdv újra volna egy olyan gondom ,hogy a motorba benyomtam 5liter benzint tegnap este mert elfogyott kimotoroztam a hegyen ,de ma reggelre a benzin a blokkban kötötki kb 2 liter befolyt a blokkba ... folyt miden honnan a kipufogóból is ahogy rugdostam na most 2 tippen van vagy tűszelep vagy az úszó vagy valami más a gond? BVF karburátor van rajta (ts 125)
MZ! Néha előfordul hogy felakad vagy a szelep,vagy az úszó. A benzincsap meg azért van hogy megakadályozd az ilyen bakikat. :D Szerintem nincs olyan MZ-s aki nem járt már hasonlóan. :mrgreen: Ha nem is ennyire pórul.
De az is előfordulhat hogy a kimotorozott üzemanyag bevitt egy kis koszt vagy rozsdát a szelephez.
2 hiba volt nemzárt a benzin csap rendesen meg lyukas lett az úszó :D kicseréltem már jónak tűnik

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.03.15. 11:15

Attila19900318 írta:Üdv újra volna egy olyan gondom ,hogy a motorba benyomtam 5liter benzint tegnap este mert elfogyott kimotoroztam a hegyen ,de ma reggelre a benzin a blokkban kötötki kb 2 liter befolyt a blokkba ... folyt miden honnan a kipufogóból is ahogy rugdostam na most 2 tippen van vagy tűszelep vagy az úszó vagy valami más a gond? BVF karburátor van rajta (ts 125)
MZ! Néha előfordul hogy felakad vagy a szelep,vagy az úszó. A benzincsap meg azért van hogy megakadályozd az ilyen bakikat. :D Szerintem nincs olyan MZ-s aki nem járt már hasonlóan. :mrgreen: Ha nem is ennyire pórul.
De az is előfordulhat hogy a kimotorozott üzemanyag bevitt egy kis koszt vagy rozsdát a szelephez.

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.03.15. 11:03

Üdv újra volna egy olyan gondom ,hogy a motorba benyomtam 5liter benzint tegnap este mert elfogyott kimotoroztam a hegyen ,de ma reggelre a benzin a blokkban kötötki kb 2 liter befolyt a blokkba ... folyt miden honnan a kipufogóból is ahogy rugdostam na most 2 tippen van vagy tűszelep vagy az úszó vagy valami más a gond? BVF karburátor van rajta (ts 125)

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.03.11. 17:45

Igazatok van csak nem szeretek nekimenni semminek úgy,hogy na majd én! Előtte szívesen meghallgatom a tapasztalatokat,legalábbis ha ismeretlen a típus nekem.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.03.11. 00:40

Patrik írta:Szerelési tapasztalatom van a szakmámból kifolyólag,konkrétan ezt a choppereknél alkalmazott megoldást nem ismerem,(V2 egy karbi stb.)de ez nem jelenti azt,hogy nem találom meg a hibát,csak ha esetleg van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban akkor nem futok felesleges köröket.
Mindenki így szerez tapasztalatot szerintem.
Az iskolából kikerülve ha eleinte mindenre azt mondtam volna,hogy ilyen autót még nem csináltam,akkor soha nem tanultam volna meg semmit,szóval értem én és egyet is értek veled,ha nagyon nem ért hozzá valaki és nincs kellő szerszámozottsága ne kezdjen hozzá,de aki napi szintem mások autóját javítja nehezebben bízza a saját gépét másra inkább szeretném megismerni a technikát.
Ebben az esetben ne kérdezz!
Szerelj. =D>

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.03.11. 00:19

Na ebben van igazság!

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2016.03.10. 22:47

Patrik írta:Szerelési tapasztalatom van a szakmámból kifolyólag,konkrétan ezt a choppereknél alkalmazott megoldást nem ismerem,(V2 egy karbi stb.)de ez nem jelenti azt,hogy nem találom meg a hibát,csak ha esetleg van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban akkor nem futok felesleges köröket.
Mindenki így szerez tapasztalatot szerintem.
Az iskolából kikerülve ha eleinte mindenre azt mondtam volna,hogy ilyen autót még nem csináltam,akkor soha nem tanultam volna meg semmit,szóval értem én és egyet is értek veled,ha nagyon nem ért hozzá valaki és nincs kellő szerszámozottsága ne kezdjen hozzá,de aki napi szintem mások autóját javítja nehezebben bízza a saját gépét másra inkább szeretném megismerni a technikát.
Akkor neki kell állni ha meg akarod ismerni mert nem tudhatod hogy az információ amiket kapsz mennyire lehet fals és csak félrevezethet.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.03.10. 22:38

Szerelési tapasztalatom van a szakmámból kifolyólag,konkrétan ezt a choppereknél alkalmazott megoldást nem ismerem,(V2 egy karbi stb.)de ez nem jelenti azt,hogy nem találom meg a hibát,csak ha esetleg van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban akkor nem futok felesleges köröket.
Mindenki így szerez tapasztalatot szerintem.
Az iskolából kikerülve ha eleinte mindenre azt mondtam volna,hogy ilyen autót még nem csináltam,akkor soha nem tanultam volna meg semmit,szóval értem én és egyet is értek veled,ha nagyon nem ért hozzá valaki és nincs kellő szerszámozottsága ne kezdjen hozzá,de aki napi szintem mások autóját javítja nehezebben bízza a saját gépét másra inkább szeretném megismerni a technikát.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.03.10. 22:16

Patrik írta:Sziasztok!
Off téma lesz,de a ti véleményetekben megbízom és hátha van tapasztalatotok ilyen téren.
.....
Köszi előre is ha van ismeretetek a típussal vagy ezzel a megoldással és leírjátok.Ha nem akarjátok szét offolni a topicot írjatok privátba.köszi.
Ez nem MZ, ha van szerelési tapasztalat, és látod a meghibásodást a nem ismert alkatrészeken, akkor nyúlj hozzá.
Ha nincs messze, én visszavinném első körben a kereskedésbe, segítsenek.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.03.10. 21:51

Sziasztok!
Off téma lesz,de a ti véleményetekben megbízom és hátha van tapasztalatotok ilyen téren.
A lényeg,hogy nem rég vettem egy Honda Steed 400-at az Etz mellé,fasza szép állapotú gép,de van vele egy kis gond.(japán belpiacos létére van hozzá minden)
Ha húzom neki egy bizonyos fordulatnál rángat fullad (hamar alacsony fordulaton) így 70-80 a vége a gépnek,amikor jelentkezik a dolog ha ráhúzom a szivatót piszkosul megindul pörög mint a bolond.
Mielőtt elhoztam a kereskedésből kipucolták a karbit és új tömítés garnitúrát kapott.(talán itt a gond)
Arra gondoltam,mivel két gázbowden van,hogy az egyik a súbert a mások a fojtószelepet húzza és ez nincs összehangolva és talán nem is a kaja kevés hanem a levegő sok mert hamarabb nyit a fojtószelep mint kellene.
Csak találgatok nem ismerem még a típust,ha minden kötél szakad vissza viszem nincs messze ahol vettem csak jó Mz-s módjára azért megnézem még a hosszú hétvégén a saját szememmel.

Köszi előre is ha van ismeretetek a típussal vagy ezzel a megoldással és leírjátok.Ha nem akarjátok szét offolni a topicot írjatok privátba.köszi.

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.02.24. 05:22

Köszi! Szerencsére csak egy kicsi felületi rozsdát látok. Ha már nekiállok újrafényezni, akkor ezt a lépést sem hagyom ki :-)

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2016.02.23. 19:52

Én negyed kilót szoktam beletenni, forró vízzel, egy éjszaka alatt kijön a rozsda... :wink:

Előtte facsavarral rázd ki belőle a nagyját, a maradék felületi rozsdát megoldja a sav. :P

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.02.23. 02:38

Fiuk, próbáltam visszakeresni a citromsavas tisztitást, de nem találtam rá - ha egyáltalán volt róla szó - hogy mennyi citromsavat kell tenni egy tank vízhez és mennyi ideig kell, hogy ázzon?

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.02.11. 09:07

Simán megéri. A házi készlet se sokkal olcsóbb, de annak a használatához sok hely és idő kell.

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 483
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2016.02.11. 06:33

fuzesgyarmat írta:A tankbelső tisztítás témához:
Van egy Honda CBR500F a birtokomban (az ETZ mellé), amelynek a 7 év állás miatt a keletkezett porrozsda állandó dugulást okoz(ott) a karbijában. Nemrég elküldtem egy nagykanizsai céghez, tankbelső felújításra (tisztítás, rozsdátlanítás, alapozás, műgyanta bevonat). Elvileg a jövő héten kapom vissza.
Limitless Kft. a cég neve, a leírt műveletre célgépei vannak a Tank Sealer rendszerét használják. A tulaj készséges, és normális, a minőséget nem tudom egyelőre, de 20 literig 22 800 Ft az ár. Nem hírdetés ez, érdekem nem fűződik a dologhoz, csak leírom, hogy létezik ilyen is...
Referáljak? Érdekel valakit, milyen lett a tank?
Más!
250-es ETZ gyári karbiján az alapjárat állító csavart mennyire kell kitekerni a finombeállítás megkezdéséhez? (Teljesen szétkaptam a múltkor, de nem jegyeztem meg, a levegőt tudom...)
Én már csináltattam velük tank belső felújítást,mondhatom profi munkát végeznek.Nekem semmi gond vele.,és a céggel se. :smt023

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.02.10. 22:26

fuzesgyarmat írta:A tankbelső tisztítás témához:
Van egy Honda CBR500F a birtokomban (az ETZ mellé), amelynek a 7 év állás miatt a keletkezett porrozsda állandó dugulást okoz(ott) a karbijában. Nemrég elküldtem egy nagykanizsai céghez, tankbelső felújításra (tisztítás, rozsdátlanítás, alapozás, műgyanta bevonat). Elvileg a jövő héten kapom vissza.
Limitless Kft. a cég neve, a leírt műveletre célgépei vannak a Tank Sealer rendszerét használják. A tulaj készséges, és normális, a minőséget nem tudom egyelőre, de 20 literig 22 800 Ft az ár. Nem hírdetés ez, érdekem nem fűződik a dologhoz, csak leírom, hogy létezik ilyen is...
Referáljak? Érdekel valakit, milyen lett a tank?
Más!
250-es ETZ gyári karbiján az alapjárat állító csavart mennyire kell kitekerni a finombeállítás megkezdéséhez? (Teljesen szétkaptam a múltkor, de nem jegyeztem meg, a levegőt tudom...)
Igazság szerint addig Úgysem tudod beállítani amíg legalább nem langyos meleg. Kezdésnek 1200as fordulatra csavard be.
Aztán levegő csavart 3 félfordulatra ki és utána hangolni az alapjáratot. Olyan 1000-1200 közé.Elvileg ha a tű és a fúvókák
jók és a helyén van , jónak kell lenni. :D

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.02.10. 16:07

A tankbelső tisztítás témához:
Van egy Honda CBR500F a birtokomban (az ETZ mellé), amelynek a 7 év állás miatt a keletkezett porrozsda állandó dugulást okoz(ott) a karbijában. Nemrég elküldtem egy nagykanizsai céghez, tankbelső felújításra (tisztítás, rozsdátlanítás, alapozás, műgyanta bevonat). Elvileg a jövő héten kapom vissza.
Limitless Kft. a cég neve, a leírt műveletre célgépei vannak a Tank Sealer rendszerét használják. A tulaj készséges, és normális, a minőséget nem tudom egyelőre, de 20 literig 22 800 Ft az ár. Nem hírdetés ez, érdekem nem fűződik a dologhoz, csak leírom, hogy létezik ilyen is...
Referáljak? Érdekel valakit, milyen lett a tank?
Más!
250-es ETZ gyári karbiján az alapjárat állító csavart mennyire kell kitekerni a finombeállítás megkezdéséhez? (Teljesen szétkaptam a múltkor, de nem jegyeztem meg, a levegőt tudom...)

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.02.08. 22:51

Ha sokáig áll a gép ,(ügyibár mint télen!) össze áll mint a mákostészta. :mrgreen: Ezért tanácsos egy kicsit járatni ,meg
a kuplungal játszani hogy megtörje az olajat.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.02.08. 14:11

Patrik írta:Örülök,hogy megoldódott.
Egy tanács,ne járasd sokáig helyben,kétütemű egyrészt felesleges helyben üzemmelegre járarni másrészt baromira el fog taknyolódni.A könyv is azt írja KÍMÉLŐ ÜZEMBEN melegre járatni.Nem azt mondom,hogy jéghidegen indulj,hagy forduljon egy párat csak ne vidd túlzásba.
Köszi! Tisztában vagyok azzal, amit írtál, alkalmazom is a gyakorlatban, amikor van rá lehetőség, de most csak az volt a cél, hogy a lent leírt hibajelenségek okainak a felderítése megoldódjon, többre nem volt időm!

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.02.01. 21:42

Örülök,hogy megoldódott.
Egy tanács,ne járasd sokáig helyben,kétütemű egyrészt felesleges helyben üzemmelegre járarni másrészt baromira el fog taknyolódni.A könyv is azt írja KÍMÉLŐ ÜZEMBEN melegre járatni.Nem azt mondom,hogy jéghidegen indulj,hagy forduljon egy párat csak ne vidd túlzásba.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.02.01. 10:00

fuzesgyarmat írta:Üdv! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: Van (volt) egy több éve kifogástalanul működő 250-es ETZ-m, gyári rajta minden, így a karburátor is.
Májusban letettem, mivel a teleszkóp szimmeringje odalett a városban (Szeged) flangálás közben, meg időközben vettem egy nagyobb gépet is. Pöccre indult akkor is, ment, ahogy kell, húzott, nem rángatott semmilyen fordulaton...teli tankkal letéve.
Így december végén eljutottam odáig, hogy ismét beindítsam.
Három rúgás szivatóval gyújtás nélkül, három rúgás gyújtással és elindult, ahogy szokott. Járt rendesen üresben, alapjárat volt, gázt vette (kis melegítés után 4000-es fordulatig akár, tovább nem akartam pörgetni), semmi dadogás, semmi hiba...majd miután úgy döntöttem, hogy óvatosan szaladok vele egy kört, sebességben, elindulásnál leállt. Ismét beindítottam, ismét járt, ismét pörgött, ahogy kell üresben, sebességbe raktam, indulás és ismét leállt...majd nem is indult újra, hiába próbáltam indítani. Elvileg annyit járt már addig alapjáraton, hogy üzemmeleg lett, viszont hiába indítanám, semmi, már el sem indult, pedig a karbiját kipucoltam. Kipufogó "szelel", szikra gyönyörű, gyertya elvileg jó, karbi, mint mondtam kipucolva, tankból a benzin lefolyik szépen.
Ötletek esetleg? Gyenge akksi tudhat ilyet produkálni (Bár egy hétig csepptöltőn volt a művelet előtt)? Töltés visszajelző működik, szóval töltésgond elvben nincsen. Légszűrőgumi fals levegővel (repedés, amit nem vettem észre, vagy ilyenek)? Nem tudom, melyik topicba illik a probléma, de most hirtelen ide illesztettem be! Köszi!
Mert megígértem, hogy jelzek: gyertyacsere és néhány gyújtás nélküli, sebességben való óvatos rárúgás megoldotta a problémát! Indult pöccre + sebességbe rakás után sem fulladt le! Mondjuk indulás után járt is addig, míg a blokk be nem melegedett rendesen! Köszi az ötleteket, tényleg hasznosak voltak!

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2016.01.31. 15:30

Attila19900318 írta:Üdv néhány MZ TS 125 karburátor úszó értékre lenne szükségem erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/005.jpg és erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/004.jpg csak TS125 karburátor esetén mert az enyém fulad ha tövig húzom neki karbi most lett takarítva csak nem biztos hogy jól állítottam be az úszót és szerintem ezért fúl
Ha fullad nyélgáznál az elsősorban főfúvóka szűkület. Ha ezt tartós üzem közben adja elő akkor tűszelep dugulás, vagy alulméret.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2016.01.31. 14:17

Attila19900318 írta:Üdv néhány MZ TS 125 karburátor úszó értékre lenne szükségem erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/005.jpg és erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/004.jpg csak TS125 karburátor esetén mert az enyém fulad ha tövig húzom neki karbi most lett takarítva csak nem biztos hogy jól állítottam be az úszót és szerintem ezért fúl
Itt kezdődik, kicsit lejjebb lesz az úszóról szó

Attila19900318
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2015.12.27. 20:57
MZ-d típusa: MZ Ts125
Tartózkodási hely: Sajókaza

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Attila19900318 » 2016.01.31. 14:09

Üdv néhány MZ TS 125 karburátor úszó értékre lenne szükségem erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/005.jpg és erre http://www.szocimotoros.hu/cikkek/Karbi/004.jpg csak TS125 karburátor esetén mert az enyém fulad ha tövig húzom neki karbi most lett takarítva csak nem biztos hogy jól állítottam be az úszót és szerintem ezért fúl

Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Atilla » 2016.01.07. 20:01

Szőke Roland írta:Sziasztok!

Valakinek tapasztalata evvel a csomaggal?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=7331
Szerintem ebben egy csomó fölösleges cucc van, ami gyakorlatilag soha nem romlik el a karburátorban, tehát kár megvenni.
Ami meg kellhet az szemre is igen kétséges minőségű. Az pedig, hogy a részterheléstű alumíniumból van, az mindennek a legalja.
Szóval nincs vele tapasztalatom, de én nem költenék rá.

Avatar
Szőke Roland
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2013.09.07. 20:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2
Tartózkodási hely: Maroslele
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Szőke Roland » 2016.01.06. 14:24

Sziasztok!

Valakinek tapasztalata evvel a csomaggal?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=7331

Avatar
pnlaci
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
MZ-d típusa: etz-250.predator.
Tartózkodási hely: Mogyoród

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: pnlaci » 2016.01.04. 22:09

Patrik írta:Biztos,hogy össze függ a kettő?a sebességberakásnál rögtön leállásról az njut eszembe,hogy nem old a kuplung a hosszú állás meg a hideg miatt össze tapadhattak a lamellák.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.
Hosszú állás után azért jó még beindítás elött behúzni a kuplungkart és úgy rárugni egy párszor hogy átmozduljon.Sőt én beindítás után is megjáratom a kuplungot . Jót tesz neki!

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2016.01.04. 21:12

Biztos,hogy össze függ a kettő?a sebességberakásnál rögtön leállásról az njut eszembe,hogy nem old a kuplung a hosszú állás meg a hideg miatt össze tapadhattak a lamellák.
Mindenesetre tényleg gyertyacserével kezd,ha beindul,de indulásnál leáll ráérsz akkor a lamellákon agyalni.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.01.04. 15:06

z25z írta:Elméletileg egy gyenge akkuval is be kellene indulnia. Azt írtad csepptöltőn volt, tehát elvileg töltött akku, de azt is, hogy sokáig pöcörgött alapjáraton. Ott nincs töltés, esetleg merülhetett. Simsonnál meg jártam úgy, hogy szép szikrát adott kivéve, de helyére téve a nyomás alatt már nem működött. Szóval első körben ha az indexet vagy a dudát elbírja (szól ahogy kell) akkor akku kizárva, gyertyacsere! Ha ezután sem indul akkor majd okoskodunk mi lehet még.
Köszi a gyors választ! Kipróbálom a gyertyacserét, mert így visszagondolva régen, mikor még többet mentem vele, melegen indulásnál volt néha durrogás! Nem most, de referálok, ha eljutok odáig, hogy megoldotta-e a problémát!

Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2349
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z » 2016.01.04. 12:38

Elméletileg egy gyenge akkuval is be kellene indulnia. Azt írtad csepptöltőn volt, tehát elvileg töltött akku, de azt is, hogy sokáig pöcörgött alapjáraton. Ott nincs töltés, esetleg merülhetett. Simsonnál meg jártam úgy, hogy szép szikrát adott kivéve, de helyére téve a nyomás alatt már nem működött. Szóval első körben ha az indexet vagy a dudát elbírja (szól ahogy kell) akkor akku kizárva, gyertyacsere! Ha ezután sem indul akkor majd okoskodunk mi lehet még.

fuzesgyarmat
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2016.01.04. 11:51
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: fuzesgyarmat » 2016.01.04. 12:06

Üdv! A következő kérdéssel fordulok hozzátok: Van (volt) egy több éve kifogástalanul működő 250-es ETZ-m, gyári rajta minden, így a karburátor is.
Májusban letettem, mivel a teleszkóp szimmeringje odalett a városban (Szeged) flangálás közben, meg időközben vettem egy nagyobb gépet is. Pöccre indult akkor is, ment, ahogy kell, húzott, nem rángatott semmilyen fordulaton...teli tankkal letéve.
Így december végén eljutottam odáig, hogy ismét beindítsam.
Három rúgás szivatóval gyújtás nélkül, három rúgás gyújtással és elindult, ahogy szokott. Járt rendesen üresben, alapjárat volt, gázt vette (kis melegítés után 4000-es fordulatig akár, tovább nem akartam pörgetni), semmi dadogás, semmi hiba...majd miután úgy döntöttem, hogy óvatosan szaladok vele egy kört, sebességben, elindulásnál leállt. Ismét beindítottam, ismét járt, ismét pörgött, ahogy kell üresben, sebességbe raktam, indulás és ismét leállt...majd nem is indult újra, hiába próbáltam indítani. Elvileg annyit járt már addig alapjáraton, hogy üzemmeleg lett, viszont hiába indítanám, semmi, már el sem indult, pedig a karbiját kipucoltam. Kipufogó "szelel", szikra gyönyörű, gyertya elvileg jó, karbi, mint mondtam kipucolva, tankból a benzin lefolyik szépen.
Ötletek esetleg? Gyenge akksi tudhat ilyet produkálni (Bár egy hétig csepptöltőn volt a művelet előtt)? Töltés visszajelző működik, szóval töltésgond elvben nincsen. Légszűrőgumi fals levegővel (repedés, amit nem vettem észre, vagy ilyenek)? Nem tudom, melyik topicba illik a probléma, de most hirtelen ide illesztettem be! Köszi!

Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ETZmanus » 2015.12.05. 19:08

aronpfabian írta:
Mindkettő kophat, sőt összekophat. Mérd meg az összecsúszó felületek átmérőjét több helyen. Amelyik tojásdadabb, azzal van nagyobb gond (azért szerencsére tipikusan a szívócsonkkal szokott, amit könnyebb cserélni)

Gyárilag 39+-x mm ha jól emlékszem, de valaki lehet kijavít :)
Nos akkor nekiállok méricskélni. Szívócsonkot szívesen vennék tökéletes állapotút, de sajnos itt a közelben nem igazán találtam, távolabbról meg "bemondásos" állapottal nem merem megrendelni.
Akár még újat is vennék, de itt már valaki panaszkodott a kapható távolkeleti gyártmányúra (sorjás, illetve könnyen törik).

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.12.04. 11:51

ETZmanus írta:Sziasztok!
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?
Mindkettő kophat, sőt összekophat. Mérd meg az összecsúszó felületek átmérőjét több helyen. Amelyik tojásdadabb, azzal van nagyobb gond (azért szerencsére tipikusan a szívócsonkkal szokott, amit könnyebb cserélni)

Gyárilag 39+-x mm ha jól emlékszem, de valaki lehet kijavít :)

Avatar
ETZmanus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: ETZmanus » 2015.12.04. 00:55

Sziasztok!
A csatos karbim felrakásakor nagyon meg kell húznom a szívócsonkon lévő csavarokat, hogy megszoruljon a karbi. Ez így rövidesen el fog törni... Melyik szokott megkopni? A szívócsonk, vagy a karburátor befogandó része? A csonkot nehéz megmérni, mert ugye a bevágások miatt picit deformálódhat egy másik szívócsonkhoz képest, attól függően, hogy mennyire "kopott" karbira volt ráhúzva. Esetleg egy jól illesztkedő karburátor, szívócsonkba benyuló részének pontos külső átmérőjét meg tudná valaki mérni?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.12.01. 09:38

Pontosan, ahogyan kérdezted, a legkisebb kiszerelést vettem, de elég akár két, három tankhoz is. Viszont egyszerre kell csinálni, mert viszonylag hamar bedöglik az anyag.

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.30. 10:35

zudori írta:Ezt nem ismerem, de nem írták rá, szóval kétséges, hogy benzin-álló legyen. Én ezt használtam,jó lett vele a tank.

http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0
Köszi az infót, hát ez nem olcsó :(
Te hogy csináltad, beöntötted a tankba, majd összeráztad, a maradékot pedig kifolyattad? Mekkora kiszerelés kellett?

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.30. 05:46

Ezt nem ismerem, de nem írták rá, szóval kétséges, hogy benzin-álló legyen. Én ezt használtam,jó lett vele a tank.

http://www.oldtimerperfekt.hu/termekkat ... .tpl&pop=0

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.29. 22:25

Igen én is pont így jártam :)
Péntek este kitöltöttem a tankból a citromsavas vizet és örültem, milyen szép a tankom.
Majd másnap reggelre szépen be is rozsdásodott, így szomabaton gyorsan kiöblítettem újra citromsavval, majd raktam bele az általatok ajánlott rozsdaátalakítót, most még jónak tűnik, de szerintem a belső festést én sem úszom meg.

Zudori, Te hol és milyen festéket vettél?

Néztem ilyet(http://www.kohazy.hu/index.php?id=terme ... csobbat.hu)ez átalakító és festék egyben. Vkinek van ezzel tapasztalata? Vajon ez benzinálló?

Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 483
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szketo » 2015.11.27. 20:43

Nem rossz,nem rossz.Végtére is a Nagykanizsai cég is ilyen fajta műveletet csinál, csak kicsit professzionális eljárással.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.25. 18:58

aronpfabian írta:
_norberto írta:Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne :)

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító :-k
Citromsav után már nem marad mit átalakítson a rozsdaátalakító :) kimosod és jöhet a keverék
Én kicsit másképpen csináltam!
Citromsav, az ok, de ameddig kiszárad már kezd újra rozsdásodni, ezért én tettem bele a citromsavazás után, rozsdaátalakítót, majt a folyamat befejezése után, még egyszer kimostam, forró vízzel, azután jött a műgyanta alpú belső tömítő! Ennek kb 48 óra a végleges száradási ideje, no, ennek letelte után, ment bele a benzin.

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.11.25. 15:14

_norberto írta:Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne :)

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító :-k
Citromsav után már nem marad mit átalakítson a rozsdaátalakító :) kimosod és jöhet a keverék

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.25. 14:54

Igaz klasszikus kólát raktam bele, amiben két napig állt, de gyakorlatilag semmit nem oldott fel...
Tegnap esete jól kimostam, majd tettem citromsavat bele, és ma reggelre már azt láttam, hogy barna darabok úszkálnak benne :)

Szóval még nem merem elkiabálni, de lehet nem kell elmenni a rozsdamaró irányába, bár lehet a tiszta felület konzerválása miatt csak kellen majd vmi rozsdaátalakító :-k

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3819
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2015.11.25. 12:58

csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
Dörzsár vs fúró? Háááát... :roll:

Avatar
BlackIce
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 445
Csatlakozott: 2015.05.09. 21:42
MZ-d típusa: MZ ETZ "250"
Tartózkodási hely: Budapest, XI.ker.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: BlackIce » 2015.11.24. 22:18

Nekem a kóla hozott ki rozsdát a CZ-m tankjából. Csak előtte jól felráztam csavarral meg vízzel. Utána 4 napot állt a tankban. Igaz egy kis trisót raktam még bele. A kóláról meg annyit, hogy nem teszkóóósat kell belerakni. Én Coca-t használtam. A citrom savat még sokan dicsérik.
Króm tisztításra meg pasztát használok, fogkefét, meg egy kiszanált törülközőt.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2015.11.24. 22:00

A kóla krómtisztításhoz jó másra nem,emberi fogyasztásra se nagyon alkalmas. :D

_norberto
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2015.11.16. 10:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: _norberto » 2015.11.24. 00:13

aronpfabian írta:
csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
A bolti fúvókák mérete és a beleütött szám ugyanúgy nincsen köszönőviszonyban sem egymással, mint ahogy a karburátorral szállítotté sem (kivétel gyári Keihin, Mikuni, stb de abból 1500 Ft-ért egyet sem kapsz, nemhogy többet! És BVF-be pedig tudtommal egyik sem passzol)
Ahogy lejjeb Zudori írta, lehet vásárolni kalibert. Utána kérsz egy marék fúvókát a pultnál, és kimazsolázod magadnak belőle ami méretre megfelel... más lehetőség nemnagyon van.

Tehát, akkor első lépésben szükséges egy ilyet(https://citybike.hu/Szerszam-fuvoka-kaliber-045-15mm) vennem, majd megnézni, hogy árult fúvókák közül van e jó, és ha nincs, akkor kell még egy dörzsár is. Hát nem egyszerű :(

Egyébként a kólás kisérletem végére jutottam ma, két napig állt a tankba, és gyakorlatilag semmit se hozott ki, szóval ez kóla story egy urban legend...
Most néztem, hogy a karbi úszúházának aljában, hasonló lerakódások vanak mint a tankba, úgyhogy most új kísérlet gyanánt, tettem bele citromsavat, úghogy holnap meglátom, hogy mire jut, ha beváll akkor teszek a tenkbe, ha nem akkor jöhet a rozsdaátalakító csoda vegyszer :)

Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1037
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: aronpfabian » 2015.11.23. 21:01

csoka írta:Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.
A bolti fúvókák mérete és a beleütött szám ugyanúgy nincsen köszönőviszonyban sem egymással, mint ahogy a karburátorral szállítotté sem (kivétel gyári Keihin, Mikuni, stb de abból 1500 Ft-ért egyet sem kapsz, nemhogy többet! És BVF-be pedig tudtommal egyik sem passzol)
Ahogy lejjeb Zudori írta, lehet vásárolni kalibert. Utána kérsz egy marék fúvókát a pultnál, és kimazsolázod magadnak belőle ami méretre megfelel... más lehetőség nemnagyon van.

Avatar
csoka
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 436
Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csoka » 2015.11.23. 19:12

Mielőtt egy halom pénzt kidobnátok az ablakon!Nem régen vettem egy fúvókadörzsár készletet.12 000Ft volt,és nincsenek benne "fél"méretek(35,45,55...stb).Néhány nappal később kellett fúrókat vennem,és csak kíváncsiságból megkérdeztem,mik a legkisebb méretek.Ugyan azokat az átmérőjű fúrókat,mint amik a dörzsár készletben vannak,kb.1500Ft-ból megvettem...Ehhez nem kell semmit mondanom.

Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zudori » 2015.11.23. 16:59

Van úgynevezett fúvóka kalibrátor, azzal lehet. Gondolom autó, motorszerelő műhelyben van ilyen.

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég