Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.02.28. 15:21

m-tom írta:Sziasztok,

Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....

Help, pls!
Leragadt a szivató szerkezet gumilapkája?

Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: m-tom » 2014.02.28. 15:20

Sziasztok,

Mitől lehet, hogy hidegindításnál (1 rúgás szívatóval, utána indítás) 4-5e-s fordulatszámon pörög a motor?
Ahogy melegszik, megy lejjebba fordulat, de azért hosszú idő alatt....

Help, pls!

Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov » 2014.02.13. 16:36

Köszönöm erre voltam kíváncsi, hogy ez valami utólagos tuning, vagy gyárilag is volt ilyen váz.
KILL3R etz írta:Gyárilag is 2 féle volt, tiéd az utóbbi. :wink:

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2014.02.12. 20:33

Gyárilag is 2 féle volt, tiéd az utóbbi. :wink:

Larionov
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2014.01.13. 00:17

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Larionov » 2014.02.12. 15:41

Egy gyors kérdésem van: Honnan kapja a levegőt a ETZ 250? :D

Gondoltam magamban amíg a blokkmunkálatok a csomagra várnak, foglalkozom a motor többi részével. Kicsit nagynak éreztem a szívás zaját a motornak, mondom megnézem, hogy az előző tulaj rakott e egyáltalán bele légszűrőt. Légszűrő van, de ahogy végignéztem a rendszert, felmerült bennem a kérdés, hol szívja be a vázba a levegőt, mert szervízkönyv szerinti ábra, az nem az én vázamat mutatja.
Az én vázam inkább az utángyártott vázra hasonlít.
A kérdés, hogy elől a tank alatti 3 kis furatokon kapná a levegőt?
Ez csak az utángyártott vázakon van így, vagy a gyár változtatott a vázakon?

KépKép

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2014.01.21. 15:08

Dreamer írta:
popitty írta: Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Nem a karbi követi, hanem a beállítások. Alapjáraton az alapjárati fúvóka és a minőség csavar, részterhelésen az alapjárati minőség csavar és a síbertű (főfúvóka), teljes nyitáson pedig a főfúvóka.

Bizonyos kereteken belül bármilyen karbi beállítható, a szívónyílás mérete határozza meg, hogy mennyire "könnyen" tölti a hengert a karbi (meg persze a levegőszűrő és kialakításától is függ). A gyárinál nagyobb torkú karbi jobban "tölti" a hengert, erősebb lesz, de végsebességre nem biztos, hogy jobb lesz. Kisebb torkú karbi esetén gyengébben gyorsul, de a végsebesség itt megközelítheti a maximumot.

Tehát Neked adott esetben jó a karbi, ha sikerül jól beállítani!
Ok. Kösz megveszem

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.21. 12:52

popitty írta: Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.
Nem a karbi követi, hanem a beállítások. Alapjáraton az alapjárati fúvóka és a minőség csavar, részterhelésen az alapjárati minőség csavar és a síbertű (főfúvóka), teljes nyitáson pedig a főfúvóka.

Bizonyos kereteken belül bármilyen karbi beállítható, a szívónyílás mérete határozza meg, hogy mennyire "könnyen" tölti a hengert a karbi (meg persze a levegőszűrő és kialakításától is függ). A gyárinál nagyobb torkú karbi jobban "tölti" a hengert, erősebb lesz, de végsebességre nem biztos, hogy jobb lesz. Kisebb torkú karbi esetén gyengébben gyorsul, de a végsebesség itt megközelítheti a maximumot.

Tehát Neked adott esetben jó a karbi, ha sikerül jól beállítani!

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2014.01.21. 12:31

zsakfos írta:Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.

Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.


Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
zsakfos írta:Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.

Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.


Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."
Sehogy nem akarom ellenőrizni. Tehát elviekben minden karbi ezt az arányt követi. Ez már jó veszek egy ETZ karbit a TS-re. A cm3 egyezik a henger szinte ugyan az a hűtőbordák nem számitanak. Lehet, hogy jó lesz a régi kopott karbi helyett.

Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3368
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: zsakfos » 2014.01.21. 10:14

Ez nem motor/típusfüggő dolog.
A benzin levegő arány az égéshez fontos.1:14,7 az ideális keverék a tökéletes égéshez.
A "Hogyan javitsam a motorkerékpáromat" című könyv pld 1:16-t ír.
Szóval az az 1:15 az jó lesz.
Bár el nem tudom képzelni ezt hogyan akarod leellenőrizni.

Leegyszerűsitve ami jó a Ts-hez az jó az Etz-hez is.Meg a Rigához meg a Simsonhoz meg a Romethez stb stb.


Másolat a netről:
"Tehát, a benzin tökéletes égésének van egy ideális aránya, egész pontosan tömegaránya. Ezt fontos hangsúlyozni, mivel a mindenki által kívülről fújt 1:14.7-es arány nem térfogat-, hanem tömegarány. Számszerint, 1kg benzin elégetéséhez 14.7kg levegő szükséges."

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2014.01.21. 06:32

Dreamer írta:
popitty írta:Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Nem kevered a kompresszió aránnyal? Őszintén megmondom, én még nem olvastam javítási útmutatóban, vagy kezelési könyvben arról, hogy mennyi az ideális levegő / üzemanyag arány. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs. Átnéztem a Haynes könyvet, ott nem említik.

Köszi. Nem keverem a TS könyve írja a keverési arány 15:1. Azért kellene tudnom az ETZ-ét mert megpróbálkozom egy ETZ karbicsekkel és előtte körbe járom a témát. Annak ugyanis a súber része más méretű és szeretném kikövetkeztetni működne - e a TS-en

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.20. 12:52

popitty írta:Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.
Nem kevered a kompresszió aránnyal? Őszintén megmondom, én még nem olvastam javítási útmutatóban, vagy kezelési könyvben arról, hogy mennyi az ideális levegő / üzemanyag arány. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs. Átnéztem a Haynes könyvet, ott nem említik.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2014.01.20. 07:18

Ezt az ETZ könyve írja? Mert nekem konkrétan az kell amit az ír. Egyébként a TS könyve sem ennyit ír ezért érdekel amit az ETZ ír.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.19. 20:55

popitty írta:Van valaki aki már elolvasott egy ETZ 150-es gépkönyvet? Ha igen akkor meg tudja mondani, mit ír a porlasztóban a levegő és üzemanyag elméletileg ideális keverési arányáról. Pl.: 10:1 vagy 15:1.
Ottó motornál 14,7:1.

Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty » 2014.01.19. 16:21

Van valaki aki már elolvasott egy ETZ 150-es gépkönyvet? Ha igen akkor meg tudja mondani, mit ír a porlasztóban a levegő és üzemanyag elméletileg ideális keverési arányáról. Pl.: 10:1 vagy 15:1.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.01.07. 21:32

Dreamer írta:
Dreamer írta:Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.

Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Köszi a segítséget! :( Egyébként az volt a baj, hogy rossz a kiterjesztése az állománynak, nem zip hanem rar. Erre átnevezve megnyílt.
Jaa, akkor neked nincs Winrar a gépeden, hanem csak a Windows-os alap tömörítő progi és az csak .zip-et tud kezelni, .rar-t nem.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.07. 19:58

Dreamer írta:Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.

Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?
Köszi a segítséget! :( Egyébként az volt a baj, hogy rossz a kiterjesztése az állománynak, nem zip hanem rar. Erre átnevezve megnyílt.

Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 2736
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim » 2014.01.07. 19:55

Az két különböző alkatrész!

A súber az súber, a súbertű pedig súbertű. Te a súbertűt nézegetted.

Kopott súber miatt szívhat falsot. A sűbertű a működésénél fogva mindig falsol. :mrgreen:
A tű nem lehet hibás a nem beállítható alapjárat miatt.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2014.01.07. 20:06-kor.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.01.07. 17:30

Gábor84 írta:találtam egy oldalt ahol 12.000 forint egy új karbi lehet megpróbálkozom vele.
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?
Nekem is utángyártott taiwani karbim van és tökéletesen működik, masszív jól állítható darab. 3000-km óta használom. Annyi, hogy azért be kell állítani rendesen az úszószintet, meg a fúvókákat normálisra cserélni benne. Pl. nekem a szívató fúvóka 120-as volt benne a 70 helyett.

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.01.07. 17:27

bambi írta:
Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
A tűnél nem szívhat falsott.
Gondolom a súberre gondolt, nem a tűre.

Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2531
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bambi » 2014.01.07. 00:11

Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
A tűnél nem szívhat falsott.

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.01.06. 22:35

Ezt szemre szoktam betekerni(gondolom nem csak én) kb. annyira amennyivel korábban jól működött.Ha kb. 1cm van a ház és a csavar feje közt ott már működnie kell innen tudsz finomítgatni.Teljesen nem érdemes betekerni,ha meg épp,hogy emel az meg kevés.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.06. 18:28

találtam egy oldalt ahol 12.000 forint egy új karbi lehet megpróbálkozom vele.
Az alapjárat csavarra vonatkozó kérdésem az a alapokról való beállításra vonatkozott. Mikor elkezdem keresgélni a lehető legoptimálisabb pontot. Pontosabban amikor elkezdem. Légcsavar teljesen be majd vissza 1.5-2 fordulat az ok ezt értem. CSak az alapjáratival mit csináljak ilyenkor? Tekerjem be teljesen vagy csak addig amíg nem kezdi el megemelni a tolattyút?

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.01.06. 18:02

Gábor84 írta:Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...
Biztos, hogy az lesz a hiba forrása. Túlméretes súbert nem hiszem, hogy kapsz, így marad egy jobb állapotú karbi vásárlása. 250-eshez elég sok helyen látni használt karburátort. Az alapjárati fordulatszám csavart meg úgy állítsd be, hogy ne álljon le a motor, de még határozottan pöfögjön. 1200-1500-as fordulatszámot ideális választani. De kopott karbinál majdnem lehetetlen ezt normálisan beállítani.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.06. 12:27

Most ahogy nézegettem a dolgokat vettem észre, hogy a súbertű nem szimmetrikus. Ahogy forgatom én kicsit ferdének nézem. szóval lehet megvan a hiba forrása...

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.06. 12:19

Gábor84 írta:
allllli írta:A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.

Köszönöm megnézem majd ezt is. Egy olyan kérdésem van, hogy ha be akarom állítani a karbit csak annyit írnak a kezdetekhez, hogy tekerjem be teljesen a levegőcsavart majd 1.5-2 fordulatot ki és így már működnie kell. De mi a helyzet az alapjárat csavarral? Azt is tekerjem be teljesen?

Megpróbáltam most egy olyat, hogy a tolattyút beraktam a helyére de elforgatva kicsit, hogy ne tudjon teljen a helyére csúszni. Egy minimális oldalirányú mozgása van. Hézagmérővel nézve az egy tizedes lapkát még be tudtam dugni a kettő közé. Az1.5 tizedes már nem ment de ez lehet a görbület miatt volt.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.06. 12:09

allllli írta:A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.

Köszönöm megnézem majd ezt is. Egy olyan kérdésem van, hogy ha be akarom állítani a karbit csak annyit írnak a kezdetekhez, hogy tekerjem be teljesen a levegőcsavart majd 1.5-2 fordulatot ki és így már működnie kell. De mi a helyzet az alapjárat csavarral? Azt is tekerjem be teljesen?

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2014.01.06. 12:03

A kikopott "levegő tolattyú" vagyis a súber mellett szívhat fals levegőt. Ha a súberház is ki van kopva, akkor csak másik karbi a megoldás....nekem is ez vot.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.06. 09:21

Patrik írta:
Gábor84 írta:Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
A járatokat kompreszorral vagy fújtatóval átfújkáltad?
Amíg azok nem teljesen tiszták esélytelen normálisan beállítani a karbit hiába tiszta minden más.
A tűszelep a ha elzár rendesen,magyarán ha nem ömlik a benzin a túlfolyón és ki is nyit akkor nem számít,hogy kopott.
Még nem fújkáltam át, csak szétszedtem megnézni megfelelő méretűek e a dolgok. Kipróbáltam fejtetőre állított karbinál, hogy belefújtam és akkor nem hallottam sziszegést sem tehát elvileg jól zár ám egy kevés nafta mégis kicsorog a túlfolyón. Bár az lehet csak kirázkódik a jó fajta magyar utak utak miatt. Szerintem veszek egy garnitúrát a bele való dolgokból aztán meglátom mi fog történni.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.04. 23:07

Velem valami van, mert sem az itthoni gépen, se telefonon, se tableten nem nyilik.

Nem tenne fel valaki nekem valami megosztasra?

Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 304
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Patrik » 2014.01.04. 22:41

Gábor84 írta:Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt
A járatokat kompreszorral vagy fújtatóval átfújkáltad?
Amíg azok nem teljesen tiszták esélytelen normálisan beállítani a karbit hiába tiszta minden más.
A tűszelep a ha elzár rendesen,magyarán ha nem ömlik a benzin a túlfolyón és ki is nyit akkor nem számít,hogy kopott.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.04. 21:36

Nálam is működik a link. Tegnap szétkaptam a karbit egy biztos, úszót cserélni kell mert nem megfelelő rajta a forrasztás. Továbbá kopottnak tűnik kicsit a súbertű is. Amúgy a fúvókák jónak tűnnek. Számjelölésük megfelelő. A benzint elzáró szelep (nem tudom mi a neve) az elég kopottnak néz ki. Repedést sehol nem észleltem így továbbra is rejtély hol kaphat plussz levegőt

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2014.01.04. 20:19

Dreamer írta: Csak nekem nem mukodik a link?
Nálam jó!

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2014.01.04. 15:32

MrDok írta:
Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Üdv!
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Csak nekem nem mukodik a link?

Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Lóri » 2014.01.04. 15:05

Hozzávetőleg 1 óra alatt le kell folynia a teljes tartálymennyiségnek. Teletanknál értendő!

Ha ettől kevesebb, lehet el van dugulva a csap, vagy a szuszogó furat a tanksapkán.

Üdv :)

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2014.01.04. 14:33

Van valami mérték arra, hogy mennyi benzinnek kell minimum időegység alatt kifolynia a tankból?

Avatar
telectronic
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2012.10.09. 19:50
MZ-d típusa: ETZ250 - CZ350
Tartózkodási hely: Budapest XXII.
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: telectronic » 2014.01.04. 11:51

Gábor84 írta:Hamarosan úgyis leszerelem a teljes karbit , hogy átpucoljam.
Lehet ezzel kellett volna kezdeni :) és utána a beállítással küszködni.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2014.01.02. 18:19

MrDok írta:
Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Üdv!
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!
Köszönöm áttanulmányozom ezt is. Hamarosan úgyis leszerelem a teljes karbit , hogy átpucoljam.Majd megpróbálkozom lehet egy felujjító készlettel. Ha akkor sem lesz változás akkor elviszem esz szakemberhez.

Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2312
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok » 2013.12.30. 20:24

Gábor84 írta: Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.
Üdv!
Ha már megszólíttattam: a karbi állítása az a művelet amit nem lehet szabvány értékek alapján végezni az MZ-nél!
Szem és fül kell még a szükséges szerszámok mellé, és egy kis gyakorlat sem árt, és még így sem biztos a tökéletes eredmény!
A betekert alapjárati levegőcsavar mellett járó motor csak annyit bizonyít, hogy a karbi súbere mellett kap annyi levegőt ami kell neki........... kopott karbinál semmi jelentősége, vagyis annyi van, hogy adhatsz neki egy kicsit nagyobb alapjárati fúvókát.
Mielőtt nekiállsz a szerelésnek: http://manualedereparatie.info/manuale/ ... e.info.zip
csak ezt találtam most hirtelen, szóval keress és olvass!

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2013.12.30. 17:36

horhaus írta:
Gábor84 írta:Sziasztok!

Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.


Szia
Tényleg fura kérdés, és nem is biztos hogy működik. Szerintem biztosabb módszer a levegő csavar tökig be aztán másfél fordulat ki, és ott már be kéne indulnia. aztán indulhat az állítgatás. Nagyon jó cikkek vannak a pontos leírással, csak most nem ugrik be hirtelen hogy hol. (pl szocimotoros/szervíz ha szabad ezt itt reklámozni/
Biztosan jön MRDok vagy valaki más hozzáértő aki ad tanácsot. Én a tolómérőzést elvetném.
sok sikert.
Igen már kaptam cikket ami tökéletesen érthető. Ezt a tolómérőzést csak próbának szánom mert lehet más baja is van sőt biztos. Ugyanis ha a levegőcsavart teljesen betekerem akkor sem áll le pedig olyankor le kellene fulladnia.

Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: horhaus » 2013.12.30. 16:29

Gábor84 írta:Sziasztok!

Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.


Szia
Tényleg fura kérdés, és nem is biztos hogy működik. Szerintem biztosabb módszer a levegő csavar tökig be aztán másfél fordulat ki, és ott már be kéne indulnia. aztán indulhat az állítgatás. Nagyon jó cikkek vannak a pontos leírással, csak most nem ugrik be hirtelen hogy hol. (pl szocimotoros/szervíz ha szabad ezt itt reklámozni/
Biztosan jön MRDok vagy valaki más hozzáértő aki ad tanácsot. Én a tolómérőzést elvetném.
sok sikert.

Gábor84
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2013.12.26. 18:33
MZ-d típusa: ETZ250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gábor84 » 2013.12.30. 09:24

Sziasztok!

Egy fura kérésem lenne. Mivel nem tudom megfelelően belőni a karburátoromat (etz 250) ezért megtenné valaki, hogy tolómérővel leméri a saját motorján a beállító csavarok betekerésének mértékét? Tudom minden motor egyedi beállítást igényel de így talán lesz egy jó kiindulási pontom.

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2013.12.27. 18:27

Köszi! Naná hogy teljesen szétszedem és át takarítom a felszerelés előtt.

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.27. 15:46

RR_ZOZY írta:Hell: Én nem vettem észre, hogy el lett volna vágva :-k

Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.

Szocis cikket ismerem, de azért köszi ;-)
Hogy infoehseged enyhitsem turtam Neked gyari adatokat:

84/30/110A - Vergaser 84-2

engine model ETZ/251 und 301_
stroke 2_
cylinder 1_
Main jet 44-051/118_
pilot jet 44-353/45_
needle jet / mixing tube 45-196/2,72 / 145-434_
jet needle 46-290-4E1_
position (jet needle) 2_ (tu allasa)
float needle 47-968_
air regulation jet 50-039-101_ open 1 - 1/4 (levego keverek csavar)

Sok sikert!

... Jut eszembe, en minden uj karbit szeszedek csontra, levegovel es fektisztitoval at szoktam tisztitani, mert megelepo mennyisegu forgacs szokott tavozni! Sok esetben a beallitast is akadalyozza!

Valamint szemre szoktam alaposan vetelezni, gyari ontesi pontatlansagot egyebeket ilyenkor meg siman lehet orvosolni!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2013.12.27. 14:58

Hell: Én nem vettem észre, hogy el lett volna vágva :-k

Dreamer: Az rendben hogy ahány motor, annyi beállítást kíván, de én szeretnék valamiből kiindulni, tiszta sor, hogy a hangolás nem lesz egyszerű. Majd abból indulok ki ahogy most van (ahogy a gyári zacskóból kiszedtem). Amúgy eredeti német.

Szocis cikket ismerem, de azért köszi ;-)

Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2148
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell » 2013.12.27. 14:18

Ezt én is említettem annak idején hátha tud valaki valami beállítást, de nem jött rá válasz...
Amúgy a tű tartó kis lemez az gyárilag van elvágva ahol fogja a tűt?

Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dreamer » 2013.12.27. 11:09

RR_ZOZY írta:Hali!

Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon ;-)

Köszi előre is.
Szerintem felesleges a gyari beallitast eroltetni, mert ahany kopott motor annyi beallitas. A Bing pedig eredeti, vagy kinai, mennyire kopott, stb, stb. Itt, vagy a szocin van cikk a beallitasrol, az alapjan be lehet allitani!

Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1444
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY » 2013.12.27. 10:50

Hali!

Kis segítséget kérnék BING 84 karburátor beállításához, konkrétan mi a csavarok gyári állása? Vagy cikknek is örülnék. Be szeretném hangolni mire indul a szezon ;-)

Köszi előre is.

Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3833
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz » 2013.12.21. 13:29

Nem, mert úgy pont a szivató lényegét veszted el. (dúsítás)

Avatar
Hejja_Petya
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 133
Csatlakozott: 2013.03.26. 08:53
MZ-d típusa: Mz Etz 250
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Hejja_Petya » 2013.12.21. 13:10

Hideg indítás során a szívatót és a gázt egyszerre használni nem ajánlott?

Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: allllli » 2013.12.14. 18:57

Akkor ezek szerint jobban megéri 98-ast tankolni?

Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 10 vendég