Fékek

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

bambi! ez a féknyereg valami ruszki brutalitás? 8)
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

szerintem elég a szimpla is:-)


Kép

Kép
Avatar
somanova
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2007.08.05. 18:13
MZ-d típusa: Transalp 600
Tartózkodási hely: Pápa

Hozzászólás Szerző: somanova »

engem sokáig foglalkoztatott hogy tegyek dupla féktárcsát az etz-re, vagy legalább valami márkás 2dugattyus féknyerget! az ötletet elvetettem terv hiányába! de ha valakit foglalkoztatott már ijen adjon tippeket:DD
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Meiki írta:Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
Szeva,
Én ugyanemiatt örlõdöm. 2 választás van:
1. vagy megvenni az a-k-f.de -s külsõ karmantyút, hátha az jó minõségû, mert a magyar utángyártott egy kalap sz.r;
2. egy 10x20x7-es kék, duplaajkú szimeringhez egy picit kimaratsz az alumínium testbõl, úgy hogy azt szimernighez "méltóan" lehessen ki-berakni

Üdv :x
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

gilera KK/KZ/EX tipusu robogoke biztos, hogy jo hozza, de ilyet mar csak bontoban....vagy barmilyen robogo fofekhenger, ami egykoros es a nyergeben a dugattyuatmerot illik megnezni, hogy nagyjabol egyezzen az mz nyergeben levo dugattyu atmerojevel, kulonben vagy puha vagy kemeny lesz a fek ha nagyon eltero.....
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Meiki írta:Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
Ha tényleg le akarod cserélni,a Gilera KZ 125-é asszem jó,de igazából Bambi mester vagy Zizi tud Neked kielégítõ válasszal szolgálni.

Szabog kérdezte tõlem,h oldottam meg,mert nekem gyári van és nem folyik.Nos,nekem a javítókészletes cucc jó volt,csak a kis karmantyú helyett kellett O-gyûrût berakni,de egy cimbimnek otthon volt ilyen gondja,7végén megkérdezem és majd írok,h oldotta meg.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
motormanner
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 135
Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
Tartózkodási hely: Kuopio

Hozzászólás Szerző: motormanner »

Hali!

Nekem egy honda valamien gyorsasági motoré van rajta...
Ez egy 2 tárcsafékes sokdugattyús fékrendszernek volt a része(állítólag).
Bp.-n egy mot.bontóban turkáltam 5e volt az ára. Az alapján választottam ki, hogy mindegyiken fel van tüntetve a dugattyú mérete ami az olajat nyomja. És mivel a 2 dugatyús kevesebb olyajat kíván viszont azt nagyobb nyomással ugyanahoz a fékhatáshoz(javítsatok ki ha tévedek), így én azt vettem meg aminek a legkisebb volt a dugattyúja.
A fékcsövet úgy kellett külön csináltatnom hozzá, hogy a keletnémet meg a japán hászasságralépjen, de ezt szerencsére nagyon olcsón megúsztam. Egy hidraulika tömlõgyártó kisiparos összedobta nekem 3 perc alatt, és majdnem anyagárban odaadta(motoros kolléga volt).
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Avatar
Meiki
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 224
Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
Tartózkodási hely: Sióagárd
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Meiki »

Meg tudná nekem valaki mondani hogy melyik robogó fékolajtartáj passzol az ETZ 251-re? És kell e valamit átalakítani? Vagy egyáltalán van e ilyen? Álandóan folyik az olaj akár mit is csinálok vele. Inkább lecserélném robogóéra ha lehetséges.
MZ ETZ 251 De Lux!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

szabog írta:hy,

komoly kérdésem lenne: a 250-es ETZ fõfékhengere másabb valamivel mint a 125/150-esé, és ha igen, akkor mivel?

üdv :roll:
ugyan az
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hy,

komoly kérdésem lenne: a 250-es ETZ fõfékhengere másabb valamivel mint a 125/150-esé, és ha igen, akkor mivel?

üdv :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Na igen.Ezitt a baj..Nincs anyagi hátterem erre.
De egyébként sikerült megoldani a toldatot.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

novi írta:Szia!

Szerintem a fém fékcsõ, alátétek, meg a csatlakozások olyan 15-be lehetnek. Talán van a MOFAKER-ben akkor valamivel olcsóbb.

Szia!
9000ft nálam a fém fékcsõ
novi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 113
Csatlakozott: 2007.07.17. 00:27
Tartózkodási hely: Bp./H

Hozzászólás Szerző: novi »

Szia!

Szerintem a fém fékcsõ, alátétek, meg a csatlakozások olyan 15-be lehetnek. Talán van a MOFAKER-ben akkor valamivel olcsóbb.

Szia!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Üdv!

Sikerült vennem olcsón egy fékmunkahengert(NISSIN).Csak egy olyan gond van, hogy ami rákapcsolódik fékcsõ, az gyûrûs, nem olyan mint ETZ-nél.Mivel letudok gyártani toldatot, annál maradnék, de belegondolva kicsit macerás(mennyi helyet kell hagyni a fékolajnak, tömítést megoldani, stb..).Ha értelmetlenül írtam, lerajzolom.Ez volt az egyik lehetõség.A másik az, hogy veszek fékcsövet, ami jó a féknyereghez, és a fékmunkahengerhez.Csak biztos elég drágán adják. :?
Elõre is köszönöm a segítséget!

Csáó!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szabog írta:Nekem semmit nem mozog a kupak alatt a tartály. Egyébként ha ez a zöld izé festék, akkor kromofág barátoddal meg lehet oldani 8) Egyébként sztem 9ezerért megéri.
Az ETZ fékkarját nem próbáltad meg ráaaplikálni valahogy?
Féklámpakapcsoló van ezen?
A tükör menetje M10-es? :roll:
Nem vettem meg.A festék meg nemtudom milyen, de ha szinterezve van, akkor kromofággal kenhetem nyugodtan.Tükör menetét se tudom, de könnyû rá csinálni toltadot.Féklámpa kapcsoló meg nincs rajta.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Nekem semmit nem mozog a kupak alatt a tartály. Egyébként ha ez a zöld izé festék, akkor kromofág barátoddal meg lehet oldani 8) Egyébként sztem 9ezerért megéri.
Az ETZ fékkarját nem próbáltad meg ráaaplikálni valahogy?
Féklámpakapcsoló van ezen?
A tükör menetje M10-es? :roll:
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szabog írta:
mzgergõ írta:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.
Tudnál feltenni képet arról amit vettél? Nagyon érdekelne :shock: De ezt a kupakos dolgot amit írtál egyáltalán nem értem :?
Nem vettem meg...8-ért én sokallom, meg idõközbe elfogyott a pénz is.A kupakos dolgot úgy értettem, hogy a fékolajtartályt bekell csavarozni a helyére, és ott gyász menet lehet, ezért amikor rácsavarod a kupakot, akkor kicsit mindig elforog a tartály, és a menetbõl aluminium törmelék jön le.(elég hülyeség, de bármi elõfordúlhat.)

Legelõször ezt a fõfékhengert néztem ki, de 9-ért adja a tulaj, meg messze is van, ezért a postaköltség is drága, nem beszélve a zöld színrõl.Nem passzol a kék motorhoz.


Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mzgergõ írta:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.
Tudnál feltenni képet arról amit vettél? Nagyon érdekelne :shock: De ezt a kupakos dolgot amit írtál egyáltalán nem értem :?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

z25z írta:Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.
Nincs véletlenül infód vagy képed ezekrõl a fõfékhengerekrõl? Engem az érdekelne hogy M10-es legyen a tükörmenet + az ETZ fékkarja rámenjen + a szivatórészt is oda nyomja ahova kell :P
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Nekem is be volt rohadva kicsit,erre apám mondta,h kerülhet oda szmötyi magából a fékfolyadékból,fõleg,h glicerin is van benne,ami ugyebár nedvszívó,szal víz mindíg van benne...
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szabog írta:
z25z írta:
Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag :D Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így? :roll:
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt :( a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
Az a probléma is elõfordúlhat, ahogy rátekered a kupakot a fékolajtartályra, ott az megindúl, és egy kicsit levisz a menetbõl.Lehet ez egy lehetetlen dolog, de akármi megtörténhet.
Én a te helyedbe az esztergályost kilõném, hisz az esztergagépen nem lehet úgy befogni, hogy közponos legyen a furat.Összeis roppanhat akár a befogásnál.Maróshoz vidd!
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

szabog írta:
mzgergõ írta:Hali!

Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. :evil: (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?

Üdv!
Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem? :roll:
Hát, lehet.De akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mit kértem.Én kértem egy fékmunkahengert, õ adott olyan szerkezetet, ami a kormányra kell felszerelni, és az punpálja az olajat..Ezekszerint ez a fõfékhenger a hivatalos neve.A fékmunkahenger meg a féknyereg.Akkor a bontóban lévõ ipse se tudja, hogy mi micsoda.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

z25z írta: Na most kiestem a kepbol :wink: kék külsõ karmantyú? 2 db gumibiszbasz kell hozza :twisted: az egyik a karmantyu, ami a dugattyura megy es a szoknya resze tolasiranyba nez a masik meg amit manapsag arulnak a szimmering (regebben csak egy egyszeru gumitomites volt) amit a vegen tolsz a helyere, hogy ne folydogaljon az olaj. En ezt ugy tettem be, hogy a szimmering oldalat bekentem vekonyan fekolajjal valamint a fofekhenger belso falat is ahova bemegy majd ezutan egy szimmering meretenek megfelelo csodarab segitsegevel gumikalapaccsal utogettem aprankent finoman a helyere. Itt is fontos hogy egyenletesen fekudjon fel a cso ra, mert ha elbillen akkor fog megszorulni...
Igen a karmantyú tolásirányba néz. Azon van mindig alumínium por, pedig mindig 1000%-ig kitisztítom benzinnel amikor szétszedem, meg megis várom hogy a benzin elpárologjon. Az a gumi bizbasz ami kívül van, az ugye mindig enged+1 hónap alatt elkopik teljesen, az helyett lenne amit már régebben mondtál kék 10x20x7-es duplaajkú szimering amit nem tudtam a helyére ütni, mert annyira szorult. :evil: De ami aggaszt, az az alumíniumpor a karmantyún. :roll:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

szabog írta: Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így? :roll:
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt :( a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
Na most kiestem a kepbol :wink: kék külsõ karmantyú? 2 db gumibiszbasz kell hozza :twisted: az egyik a karmantyu, ami a dugattyura megy es a szoknya resze tolasiranyba nez a masik meg amit manapsag arulnak a szimmering (regebben csak egy egyszeru gumitomites volt) amit a vegen tolsz a helyere, hogy ne folydogaljon az olaj. En ezt ugy tettem be, hogy a szimmering oldalat bekentem vekonyan fekolajjal valamint a fofekhenger belso falat is ahova bemegy majd ezutan egy szimmering meretenek megfelelo csodarab segitsegevel gumikalapaccsal utogettem aprankent finoman a helyere. Itt is fontos hogy egyenletesen fekudjon fel a cso ra, mert ha elbillen akkor fog megszorulni...
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

z25z írta:
szabog írta:Hali-gali!

Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? :x Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. :roll: Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. :o

Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag :D Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
Zsírúj a fékcsõ, zsírúj a karmantyú. Amikor kiveszem a karmantyút(elég gyakran), akkor mindig nagyon finom alumínium por van rajta, fõfékhenger belsõ faláról jön le. Ezek szerint csak nálam van ez így? :roll:
Azt a kék külsõ karmantyút te hogy tetted be? mert én csak úgy hogy szétnyomorítottam a csõkulccsal, mert a felénél bejjebb nem akart menni a befele szûkülõ fészek miatt :( a héten viszem el egy esztergályoshoz a szimeringgel együtt hogy szedjen ki belõle annyit hogy a 10x20x7-es szimering zorall legyen benne.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

szabog írta: Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem? :roll:

Szerintem is :twisted: :twisted: de hat ezt mar kismillioszor leirtam, hogy kellene neven nevezni a gyereket ugyhogy nem harcolok tovabb. :twisted:
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

szabog írta:Hali-gali!

Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? :x Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. :roll: Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. :o

Haaat betenne a kiskaput, ha elmallana a fofekhenger belso fala, ahogy irtad. Azer nem olyan puha az az anyag :D Az hogy befeketedik a fekolaj szerintem inkabb a karmantyura es a fekcsore vezetheto vissza. Legalabbis ha egy tokeletesen zart rendszerrol beszelunk, ergo kivulrol nem jut bele kosz, akkor arra gondolnek, hogy a fekolaj kioldja a gumi szinezoanyagat, ami nem jelent mukodesbeli zavarokat.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

mzgergõ írta:Hali!

Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. :evil: (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?

Üdv!
Nekem az az érzésem hogy összekeverted a fõfékhengert a fékmunkahengerrel nem? :roll:
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

z25z! Az én nyûgömre nincs válaszod? :?
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Pontosan nem tudom, hogy milyen.125-ösé, annyit tudok.Ha esetleg jó, akkor 8-ért megéri megvenni?(féklámpa kapcsoló nemtudom, hogy van-e rajta)
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

Milyen gileraet? KK/KZ/EX jo hozza kozdarab nelkul ( by gixxxer) vagy kozdarabbal barmelyik robogo fofekhenger ami egyfekkoros, nyeregben 2 dugattyus. Merd meg az mz feknyeregben levo dugattyu atmerojet (nem emlekszem pontosan, de talan 4,2 cm????) majd a donor fek nyergeben levo dugattyu atmerojet. Ha ekkora, (par mm meg tureshataron belul van) akkor a fofekhenger jo lesz.
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Hali!

Most tértem haza motorbontóból.Kértem fékmunkahengert, elém rakott 5db-ot.Összeset megnéztem, hogy jó-e bele a fékcsõ.Semeikbe nemvolt jó.De ez a kisebbik baj, mert fémforgácsolónak tanulok, és megesztergálom a toldatot..A nagyobbik baj ott kezdõdött, hogy azt mondta az ipse, hogy mz-hez csak nagyobb motorra való a jó.Adott egy Gilera-ét.Külsõre megfelelõ, belülrõl nemtudom.8-ért vihettem volna haza, megpróbáltam lealkudni 7-re, de nem hagyta magát. :evil: (A robogóét is annyiért adta.)Szerintetek megéri megvenni, vagy próbáljak még keresni?

Üdv!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Hali-gali!

Srácok, hadd kérdezzek már egy kõkemény dolgot: a robogó fõfékhengerek belseje is olyan puha alumínium mint az ETZ-é? :x Az a helyzet hogy még nem szedtem szét sosem robogó fõfékhengert. :roll: Ugyanis az a nyûgöm még, hogy nagyon hamar bekoszolódik a fékfolyadék, annyira mállik a fõfékhenger azon része, ahol a karmantyú dolgozik. :o
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gyurm@ írta:
mzgergõ írta:Sziasztok!

Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!
Robogó bontókban nézz !!

Üdv.
Sajnos olyat ami pont jó az mz fékcsõhöz,csak a brembónak van,és nehéz olyat találni.
Avatar
Gyurm@
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 469
Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
MZ-d típusa: ETZ 300
Tartózkodási hely: Budakalász

Hozzászólás Szerző: Gyurm@ »

mzgergõ írta:Sziasztok!

Elõre szeretnék bocsánatot kérni, hogy ide írok, de ahova kéne ezt írni, szerintem nem sürün nézegetik.Arról lenne szó, hogy keresek eladásra egy fékmunkahengert, amit fel lehet szerelni az MZ-re.A sima MZ munkahenger nem érdekel!
mailom:kisszirt@citromail.hu
Elõre is köszönöm a válaszokat!

Üdv!
Robogó bontókban nézz !!

Üdv.
Powered by Bambi -- ETZ 300
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Köszi szépen!!! :wink: Azt én is olvastam csak a tömítés csere volt még homályos dolog!! de most már :idea:
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

speed írta:És Zizi kérlek kifejtenéd bövebben a nyereg szerelést Én és a Köz érdekében!!!! :)
Meg pláne a Wiki-n sincs rajta... :(
Kössz!!! :smt100
A dugattyuk kiszedeset olvashatod lentebb par hozzaszolassal. Ehez elotte azonban a nyerget le kell venni. Muanyag sapesz le, egy csavarhuzoval lenyomod a rugot igy ki tudod tolni a csapszeget, ha az egyik kijott, utana kiemeled a rugot, majd kitolod a masik csapszeget is. Ezutan ki tudod huzni a fekpofakat. Franciakulcs, villaskulcs de legjobb a 17-es krova, 2 db csavar rogziti a nyerget az also villaszarra. Ha levetted a nyerget kipumpalhatod a dugattyukat, ezeken vannak a kulso porvedo gumik ezt elotte vedd le. A konnyebb szereles erdekeben miutan a dugattyuk kint vannak belole csavarozd le a fekcsorol. Ehez egy 14-es kulcs kell. (A fekcso veget aztan hajlitsd fel gumizd a tartalyhoz vagy szigeteloszalagozd, mert folydogal belole az olaj ha csak log.) A feknyerget ezutan mar csak 2 imbuszfeju csavar tartja ossze ha jol emlekszem 6-os kell hozza. Ha szetcsavaroztad meglatod a ket illeszkedo fel kozott az o-gyurut. Sajnos a tomitogyuruk meretet nem tudom fejbol, de mz alkatreszeket arulo boltban biztos kapsz. Porvedo gumit nem hiszem, hogy kapsz csapagyboltban, eleg specialis a kulalakja, kulso-belso atmero es raadasul harmonikaszeruen osszetolhato, hogy amikor kopik a fekbetet es kintebb van a dugattyu akkor is vedjen.
Ha kaptal tomitogyuruket akkor eloszor az ujakat tedd bele a nyeregfelbe, majd a dugattyut nyomd a helyere, vigyazz ra hogy egyenletesen korkorosen nyomd, ha felrebillen megszorul. ha a dugattyuk a helyen vannak, mehet ra a porvedo gumi eztan a ket fel kozti o gyuru jon majd ezutan az imbusszal jo erosen osszecsvarozhatod a nyerget.
Nyerget vissza a villara fekbeteteket csapszeget rugot a helyere aztan ahogy szetcsavaroztad ugyanugy vissza a fekcsovet, utana meg mehet a legtelenites.
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

És Zizi kérlek kifejtenéd bövebben a nyereg szerelést Én és a Köz érdekében!!!! :)
Meg pláne a Wiki-n sincs rajta... :(
Kössz!!! :smt100
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Hali!
Valaki meg tudná mondani a féknyereg dugattyúinak tömítö gyûrûi méreteit? Mert megnéztem az alkatrész katalógust és ott csak annyit irnak: tömítö gyürü azt ennyi...
Kössz!!!
Jah és a csapágy boltban lehet kapni porvédöt a fékhez?
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Akkor lehet,h annak idején én azért szedtem ki fogóval,mert az egyiket kipumpáltam a másikat meg nem,a lényeg,h sikerült a mûtét(kb 4 hétvége alatt).Mindenesetre arra érdemes még odafigyelni,h jól zárjon a szimmering,nekem elõször túl kis külsõ átmérõjût adtak,aztán úgy válogattam a boltban.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

tigris írta:Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb :D
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
nem mar nem vagyok, csupan az van, hogy akkor bedurrant az agyam, mert hiaba koptattam a billentyuzetet (feleslegesen pl.: fõfékmunkamelléksegédhenger....stb.. :twisted: ) akkor is ugyanugy jottek a kerdesek, szoval arrol nem hiszem hogy ujra irok, bent van a wikiben es kesz....
Annyit fuznek hozza a hozzaszolasodhoz, hogy nincs az a berohadt dugattyu amit ne lehetne a fekkar behuzgalasaval kinyomni a helyerol, avagy ha megis akkor ott a csofogo sem segit max a langvago... :twisted:
Az elofordulhat, hogy ha be van rohadva es a dolgozo nem figyel, akkor kipumpalja az egyik dugattyut, mig a masik a helyen marad. (na jartam igy) Ezt ugy lehet megelozni, hogy figyelni kell a fekkar huzasakor, hogy egyszerre jonnek-e ki a dugattyuk. Ha igen akkor semmi gond, ha az egyik mozdul, a masik nem akkor azt ami konnyen jar rogziteni kell elmozdulas ellen. Ha viszont figyelmetlensegbol ez mar kijott kijott akkor a nyerget szet kell szedni. Amennyiben a legtelenito oldali ragadt be akkor ez a nagyobb csecs :twisted: azt lehet tenni, hogy suritett levegot nyomni bele azon a furaton keresztul, hatha megmoccan, vigyazni kell mert ha megmoccan akkor mint a puskagolyo jon majd ki a helyerol, ezert ovatosan! Rongy elotte stb. En elkovettem azt a hibat, hogy nem figyeltem es kipumpaltam a legtelenito felolit a fekcso feloli oldali meg helyen maradt. Megoldas: feknyereg szetcsavaroz es az atmeno furatot huvelykujjal szoritottam es huzigaltam a fekkart. Szar megoldas, de nem volt hirtelen jobb, talan ha nem puszta kezzel tomitem le a furatot, hanem valami gumidarabbal raszoritva, az ujjam fajt utana egy kicsit. :twisted: de kijott, ugye fizika, nagyobb feluleten nagyobb nyomas kevesebb elmozdulassal.
Egy kerdes itt azonban felmerul bennem, vagyis ha egy dugattyu ugy be van szorulva, hogy meg se moccan, akkor ott hogy jon ki az olaj mellette? Na mindegy. A lenyegen nem valtoztat, mert akkor azt szerelni kell, kulonben az egyoldalu szoritoero a tarcsat fogja deformalni. A gumigyuru csereje nem bonyolult utana, viszont a dugattyu visszahelyezese meg egy uj fejezet. Mindenesetre sok sikert!


Udv!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Zizi írt a wiki-be fékrõl,olvassátok serényen,mert egyre mérgesebb :D
A lényeg,h leveszed a féknyerget, a féket nyomkodva kinyomod a munkahengereket,ameddig lehet,Ha be vannak ragadva,akkor nagyon óvatosan csõszerelõ fogóval folyamatosan forgatva ki lehet szedni,de vigyázz,h csak a bemarás fölötti vékony támaszkodórészt fogd +,mert ha megkaristolod az illesztett rész,akkor b*szhatod.Ha esetleg akarsz venni új munkahengereket,vidd a régit is,rám is majdnem rámsóztak kanunit,az pediglen asszem 2mm-rel nagyobb átmérõjû.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Hááát nekem elég siralmas müködést produkál.... :oops:
A tárcsám is elég olajos, lehet h rossz a munkaheng-ben a szimmering...? :arrow: hogyan lehet cserélni???(csak simán ketté szedni, kinyomni a "hengereket" azt ki a régi be az ujszimmering???)
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Van egy görgõs cucc,amire ráállsz elsõ meg hátsó kerékkel is és mérik a fékerõt.Nekem például a hátsó fékdobom oválra van kopva,nem tudtak normális értéket mérni,szerencsére megmérték az elsõt kétszer :D
Egeressy út Póstaautó,tudom ajánlani
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Hogyan mérték???(mert nem valami frankón fog... :? ) Ezen kívül még mit néznek még a müszakin mert nekem is nem sokára kell vinnem a gépet!!!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Líviusz
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2007.07.18. 12:04
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: Líviusz »

Samu írta:Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)
speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?
Ma voltam, ott csak a féket mérték, nem is néztek semmi mást.
A.K.A. The Optimistic Lyricist.
Aki virágos ingben nyomja.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

Samu írta:Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)Ha gyárilag szerelve volt,akkor kell mûködnie

speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Ha jól tudom ellenõrzik, de nekem sem mûködött... :)
speed írta:Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?
Avatar
Fehhér:)
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 111
Csatlakozott: 2007.07.24. 11:59
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Fehhér:) »

Valaki nem tudja h müszakin belekötnek-e abba h nincs elsö féklámpakapcsolom?
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Meiki írta:Hála az égen most hogy megcsináltam a fékoljatartály alján a szivárgást felül elkezdett szivárogni. Vettem bele egy gumit és még jobban szivárog. :? Ráadásul most elkezdett szivárogni a fõfékmunkahengernél is. :? Rettentõ boldogsággal töltött el a dolog amikor megláttam. És örömömre most már végleg tönkrevágta a féklámpakapcsolómat. :smt093 Szóval nagyon boldog vagyok hogy ilyen jó minõségüek az utángyártott alkatrészek. :twisted:
Hát ez van öregem. :smt096 Fogyasztóvédelmet baromira érdekli sztem. Meg amilyen szakértõk vannak magyarországon... Azt meg inkább ne is ecseteljük. :smt089 Szerintem tegyél a fékdugattyú mellé te is ilyen duplaajkú 10x20x7-es szimeringet, a féklámpakapcsolót meg áztasd ki benzinben. Én is azt csináltam. A fékdugattyú végét vízpumpafogóval óvatosan húzd ki, de elõtte a a zégert vedd ki a külsõ szimering elõl. Ha csak 2-3 mm-esre sikeredett a fogó nyoma, az nem probléma, mert ha behúzod ütközésig a fékkart, úgy hogy már hozzáér a gázfogantyúhoz, az a része a fékdugattyúnak akkor sem ér hozzá a szimeringhez. Ha netalántán mégis szétnyomorítottad a fékdugattyút, akkor csakis kizárólag ilyen rózsaszínes-lilás színût szabad venni helyette! A simán esztergált nagyon bóvli mert megrozsdál, és nincs rendesen lesorjázva.
Komolyan mondom, ha végre sikerül megcsinálni a fõfékhengert, írok róla egy cikket. 8)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 55 vendég