Nagyon vigyázz rá, mert ilyen méretű tárcsából nem sok lehetKILL3R etz írta: Hm, akkor rosszul emlékeztem, de ezek szerint van egy zsír új tárcsám, 5.2mm-el...
Fékek
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Hm, akkor rosszul emlékeztem, de ezek szerint van egy zsír új tárcsám, 5.2mm-el...ETZmanus írta:A pontosság kedvéértKILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam:
féktárcsa adatok
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Fékek
Bár talán nem a fék topikban kellene kérdeznem, de milyen spray kiszerelésű selyemfényű fekete festéket ajánlanátok a féktárcsa és a kerékagy festéséhez?csoka írta:Fesd selyem fényű fekete színűre(a tárcsán a konzolt is),új küllőkkel nagyot fog mutatni.
Kompresszor nincs, ilyen kis felületet nem akarok festőhöz vinni, ezért gondoltam spray-re.
Sajna a webshoppokban is előszeretettel keverik a selyemfényű és a matt jelzőket, pedig nagyon nem egy a kettő...
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
A maszkolást rögtön még nyers festéknél le kell húzni.
A sajátomat nem maszkoltam, inkább utólag csiszoltam le a festéket a fékfelületről.
Az agy és a tárcsa között én nem fssteném.
A sajátomat nem maszkoltam, inkább utólag csiszoltam le a festéket a fékfelületről.
Az agy és a tárcsa között én nem fssteném.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Fékek
Akkor lehet nekem szerencsém volt, mert amit most vettem, az 4,9mm és 2000Ft volt (én legalább is így számoltam, mert együtt vettem 4 dolgot 10.000Ft-ért: vágatlan hátsó sárvédő lámpa-index-rendszámtartóval +1 pár szép állapotú, de felújítandó gyári hátsó teleszkóp hibátlan felületű rugókkal + tárcsás agy + féktárcsa).pnlaci írta:Nekem is ez a bajom,sőt ami jó lenne az szarabb mint az enyém.hell írta:4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Nekem is ez a bajom,sőt ami jó lenne az szarabb mint az enyém.hell írta:4,2mm járok a tárcsa kopásban és semmi gondom nem volt eddig. Hamarosan kellene egy másikat venni csak nem igazán találok olyat ami még közel lenne az 5mm-hez...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Jól írod,és a minimum:4,5mm.De ez rá is van írva.ETZmanus írta:A pontosság kedvéértKILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam:
féktárcsa adatok
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- ETZmanus
- Simsonos
- Hozzászólások: 50
- Csatlakozott: 2012.10.15. 17:58
- MZ-d típusa: ETZ 250 (volt)
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Fékek
A pontosság kedvéértKILL3R etz írta:4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
A gyári névleges "új" méret: 5mm
Itt találtam:
féktárcsa adatok
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Azért ez egy kicsit durva!Tudod mennyibe kerül egy új tárcsa?60 ezer!Hát a cseréli ki! Inkább szabályoztatom!Míg egy kib aszot kocsiba tíz ropi körül kapsz egy újjat. Ja amúgy a müszakin azt mondták üt a tárcsám cseréljem ki,azóta is azzal járok és kilóhúsznál is prímán jó. Bontott tárcsát néztem egy párat,szarabbnál szarabbakat találtam öt-tíz körül.Na neeee!csoka írta:Azzal egyetértek,hogy a fék nagyon fontos,és elég veszélyes berendezés,de szerintem túl dramatizáljátok ezt a témát...Ha csíkos,le kell homokszóratni,ha üt ki kell cserélni.Felesleges idő pocsékolás foglalkozni "javítással",amíg ennyi használt alkatrész van a piacon.Egy 50-60 éves motor ritkaság restaurálása esetén más lenne a helyzet...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Azzal egyetértek,hogy a fék nagyon fontos,és elég veszélyes berendezés,de szerintem túl dramatizáljátok ezt a témát...Ha csíkos,le kell homokszóratni,ha üt ki kell cserélni.Felesleges idő pocsékolás foglalkozni "javítással",amíg ennyi használt alkatrész van a piacon.Egy 50-60 éves motor ritkaság restaurálása esetén más lenne a helyzet...
Re: Fékek
A mérnökök nem felújításra tervezik a fékeket hanem cserére,az autók tárcsáját sem szabályoztatjuk szívesen egyszer a legtöbb kibírná,de nincs értelme. Máskérdés az,hogy motorokon talán még a lehetőségét is kiakarják zárni a szabályzásnak,ki az a marha aki egy 100-150 lovas motornál megkockáztat egy rosszul sikerült szabályzást,de nem kell akkora gép sem 100-nál is hatalmasat lehet esni.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Hát ezt a mérnökökkel kéne megvitatni akik így tervezik. Amúgy láttad már az újabb MZ tárcsát?Hát az fele sincs a réginek!Patrik írta:Nem véknyabb az átlagnál én nem erről beszéltem,a motorok tárcsája vékony általánosságba véve,és ez rejt némi kockázatot magában.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
Nem véknyabb az átlagnál én nem erről beszéltem,a motorok tárcsája vékony általánosságba véve,és ez rejt némi kockázatot magában.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
4mm-ig biztonsággal (gyári határérték 4.5mm) le lehet menni, gyárilag 5.5mm, a 20-25 éves, 100-150e km-t futott motorokon még mindig 5mm körül van a tárcsa vastagsága jellemzően. Szerintem ez elég jó arány.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Hát abban igazad van hogy nem vékony,de a határ értéke az igen csekély!KILL3R etz írta:Ti milyen tárcsáról beszélgettek? Mert az MZ tárcsa sok minden, csak nem vékony, és a határértéke is elég nagyvonalú...
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Ha a felni üt mindig ugyan ott,akkor centírozás lesz belőle.Athem írta:Leszedtem az első kereket. FAG csapágyak vannak benne. Bele tettem az új tengelyt(nem kotyog, és minimális a játéka), de viszont megpörgettem a kereket úgy mintha a villába lenne a tengelyen a kerék (össze rakva) és ahogy fordul egy kört mintha ütne egy adott ponton, de mindig csak ott. Ez akkor csapágy ugye? Ne haragudjatok nagyon ismerkedem még, lehet vannak hülye kérdéseim. Sajnos nincs sok ember akihez fordulhatnék, ha gondom van.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Ti milyen tárcsáról beszélgettek? Mert az MZ tárcsa sok minden, csak nem vékony, és a határértéke is elég nagyvonalú...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
Leszedtem az első kereket. FAG csapágyak vannak benne. Bele tettem az új tengelyt(nem kotyog, és minimális a játéka), de viszont megpörgettem a kereket úgy mintha a villába lenne a tengelyen a kerék (össze rakva) és ahogy fordul egy kört mintha ütne egy adott ponton, de mindig csak ott. Ez akkor csapágy ugye? Ne haragudjatok nagyon ismerkedem még, lehet vannak hülye kérdéseim. Sajnos nincs sok ember akihez fordulhatnék, ha gondom van.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Az se semmi,de ráadásul mikronba mérhető az a vastagság amit le lehet venni belőle!Patrik írta:Tárcsa szabályzással csak óvatosan,jós esztergályos és jó eszterga kell hozzá,baromi vékony ezért a hőtöl és a fordulattól képes belobbanni a tárcsa és csak akkor fog még furcsa dolgokat produkálni a fék.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
Tárcsa szabályzással csak óvatosan,jós esztergályos és jó eszterga kell hozzá,baromi vékony ezért a hőtöl és a fordulattól képes belobbanni a tárcsa és csak akkor fog még furcsa dolgokat produkálni a fék.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Szia Athem.Nem tudom hogy felétek merre van motoros bolt,de futár sem.Én Kistarcsán vettem a motoros boltban fékalkatrészt,szerintem futár szolgálattal kapják ők is az alkatrészeket.Csak pontosan kell tudnod hogy mit akarsz.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
aronpfabian írta:
Igen, csere, és ez biztosan rázza is rendesen.
Amíg viszont a kerék maga (felnivel, gumival) nem 99.999% központos, mindenképpen szitálni fog nagyobb sebességen, úgyhogy az egészet át kell nézni és kijavítani.
Rendben közben, kerestem alkatrészt (csapágyak, tengely) és szakembert a felnire és a tárcsára ha nem muszáj nem vennék újat, használtat meg nem merek.
Köszönöm mindenkinek!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Igen, csere, és ez biztosan rázza is rendesen.Athem írta:aronpfabian írta:Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Hajlott a tengely láthatóan, akkor ugye csere...
Egyébként 30km/h felett ráz a kormány ezt is magyarázza nem?
Amíg viszont a kerék maga (felnivel, gumival) nem 99.999% központos, mindenképpen szitálni fog nagyobb sebességen, úgyhogy az egészet át kell nézni és kijavítani.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
aronpfabian írta:Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Hajlott a tengely láthatóan, akkor ugye csere...
Egyébként 30km/h felett ráz a kormány ezt is magyarázza nem?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
Deformált lehet a tárcsa, ha nem mindenhol fog. A felni ütésének ehhez nem lehet köze.
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
Ha a tárcsa jó de a kerékagy üt ekkorát, akkor a tengely hajlott vagy a csapágy döglött
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
Srácok köszönöm! Meg próbálok összegezve válaszolni.
aronpfabian: Kiengedett fékkarral is fog jobban mint kéne, érezhetően nehezen jár a kerék. Vásárlás előtt mentem pár ETZ 250-es motorral és nem volt olyan gond hogy jobban fogott a fék, azokat könnyen lehetett tolni is. De ennél sajna fog. Fékezésnél meg jobban. Elvileg nem szorulnak, mert könnyen járnak a féknyeregben a dugattyúk.
Patrik:Ahogy a kereket forgatom az ütést követően van egy pici rész ahol szinte normálisan forog a kerék majd újra befog egészen az ütés utáni pontig ez kb. egy negyed fordulat keréken mérve.
z25z: Ugyanakkora erővel fog a fék kiengedett állapotban mindig, amikor fékezek akkor teljesen jó.
pnlaci: Tudnál nekem segíteni hol kezdjem a keresést fékmunkahenger alkatrész terén?
aronpfabian: Kiengedett fékkarral is fog jobban mint kéne, érezhetően nehezen jár a kerék. Vásárlás előtt mentem pár ETZ 250-es motorral és nem volt olyan gond hogy jobban fogott a fék, azokat könnyen lehetett tolni is. De ennél sajna fog. Fékezésnél meg jobban. Elvileg nem szorulnak, mert könnyen járnak a féknyeregben a dugattyúk.
Patrik:Ahogy a kereket forgatom az ütést követően van egy pici rész ahol szinte normálisan forog a kerék majd újra befog egészen az ütés utáni pontig ez kb. egy negyed fordulat keréken mérve.
z25z: Ugyanakkora erővel fog a fék kiengedett állapotban mindig, amikor fékezek akkor teljesen jó.
pnlaci: Tudnál nekem segíteni hol kezdjem a keresést fékmunkahenger alkatrész terén?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Dehogynem! Tavaly én is felújitottam az enyémet fillérekből.aronpfabian írta:A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.Athem írta:Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Athem írta:
ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni.
Igen fog a fék, de minimálisan. Picit nehezen jár a dugattyú újak a gumik a féknyeregben. Esetleg wd40 vagy hülyeség?
Na most nagyobb erővel, vagy minimálisan? Hol így hol úgy? A wd40-nel nem fújkálunk féket. A porvédő guminak meg nincs erre hatása. Ha átmostad akkor előfordulhat hogy jól ki lettek pumpálva a dugattyúk és ilyenkor kicsit foghat. Járj vele, majd kopik és akkor megfelelő lesz a dugattyú ki-be mozgása, de ne vasald meg, inkább menj egy jó 10-20 km-es kanyart sokszori fékezéssel.
Re: Fékek
Szia.
Féket féktisztítóval tisztítunk.
Szedd szét a nyerget,tisztítsd meg a dugattyúkat,nagyon finom vízpapírral húzd át.A főfékhengerhez nem hiszem,hogy köze van.
Az viszont,hogy befog a fék kézzel forgatva a kereket azt simán okozhatja,hogy üt a kerék.
Az,hogy nem lehet főfékhengerhez jó cuccot kapni nem teljesen igaz,amit a futármotorosboltból rendeltem jó volt,rendes szimeringet küldtek ahelyett a gumi szar helyett amit általában adnak,nem mostanában csináltam,de azóta sem folyik.
Féket féktisztítóval tisztítunk.
Szedd szét a nyerget,tisztítsd meg a dugattyúkat,nagyon finom vízpapírral húzd át.A főfékhengerhez nem hiszem,hogy köze van.
Az viszont,hogy befog a fék kézzel forgatva a kereket azt simán okozhatja,hogy üt a kerék.
Az,hogy nem lehet főfékhengerhez jó cuccot kapni nem teljesen igaz,amit a futármotorosboltból rendeltem jó volt,rendes szimeringet küldtek ahelyett a gumi szar helyett amit általában adnak,nem mostanában csináltam,de azóta sem folyik.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
aronpfabian írta:A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.Athem írta:Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
Igen fog a fék, de minimálisan. Picit nehezen jár a dugattyú újak a gumik a féknyeregben. Esetleg wd40 vagy hülyeség?
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Fékek
A főfékhenger-cserét ne sajnáld, kereskedelmi forgalomban nem kapható a gyárihoz használható alkatrész.Athem írta:Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
Jól értem hogy elengedett fékkarral is befog a fék? Biztosan rendben van a féknyereg, nem szorulnak a dugattyúk?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Fékek
Sziasztok!
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
Kérdésem lenne hozzátok első fékkel kapcsolatban.
Nem régiben vásároltam egy etz 250 deluxe motort, és jobban fog az első fék (féktárcsás) mint kellene. Igaz van az első kerékben egy kicsi nyolcas és picit tojás is. De viszont ami az én problémám, hogy jobban fog a fék mint kellene.Elvileg legalábbis úgy gondolom hogy ha középső sztenderre rakom a motort akkor minimális erő kifejtéssel kellene tudnom a kereket elforgatni. No már most nagyobb erővel kell megmozgatni. Próbáltam egy tiszta fékrendszer átmosást fékfolyadékkal (pöppet koszos volt mint kiderült), de nem hozta meg a kívánt eredményt, mert fél óra szenvedés után lett kemény a fék és nem lett sokkal jobb bár a kerék, de most picit könnyebben forog. Sajnos már nem az eredeti főfékhenger van rajta hanem ez:
http://www.mofaker.hu/termek/Fofekhenge ... TZ__301380
Ezt az előző tulaj tette rá, mert az előzővel sok gondja volt állítólag. Nekem van elfekvőbe egy régi, de felújító szettet nem találok hozzá... Lehet még találni valahol, vagy szimering boltba menjek?
Valami tanácsotok van esetleg? A Fék nyereggel elvileg minden rendben rendesen kidolgozza a dugattyúkat.
Előre is köszönöm!
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
-
- biciklis
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2014.07.20. 13:57
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: MAjs
Re: Fékek
engem is érdekelne h menyiért fúrnád ki..és érdekelne még első villa merevitő ha valaki tudd oylat az is érdekelne!!
Re: Fékek
Stephanus írta:A dobot csak akkor csiszold meg, ha mindenképp szeretnél az elkövetkezendő években egy sikító, dudáló fékkel együtt közlekedni!liter6 írta:Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
Üdv: Liter
Köszi mindenkinek a segítséget! Megcsiszoltam csak a betéteket, most király lett!
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Fékek
A dobot csak akkor csiszold meg, ha mindenképp szeretnél az elkövetkezendő években egy sikító, dudáló fékkel együtt közlekedni!liter6 írta:Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
Üdv: Liter
Re: Fékek
Köszi az ötleteket. A beállítások jók, majd próbálom a vasalást.
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
Üdv: Liter
Esetleg smirglivel a fékbetétet és a dobot megcsiszolni? Bár gondolom pár fékezés után eltűnik az érdesség.
Üdv: Liter
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Fékek
Ha a beállítások jók, vasald meg egy kicsit ! Egyesben közepes fordulaton nyomni kell a féket és meglátod 10 - 20 méter után folyamatosan javulni fog. ( gáz és fék együtt )liter6 írta:Etz 125-ösm van, 18 évig nem használtam. Elég gyengének éreztem a hátsó féket, szétszedtem, de szemre semmi hiányosságot nem találtam. A fékbetéteken a ferodo kb. 1,5-2 mm vastag, olajnak-zsírnak nyoma sincs, a dob is ok. Kipucoltam, összeraktam. Van valami ötletetek, mivel lehetne javítani a fék hatásfokán? Esetleg másik betétek stb.
Köszi!
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Fékek
Szia liter6. Ha a fékpálcán betekered a csavart,akkor se változik semmi?Ha nem akkor próbáld meg a fékdobon lévő fékkart egy ricnivel hátrébb állítani.Ha ez sem segít akkor írd meg.Elvileg a betét vastagsága nem indokolja a cserét, a 2mm optimálisnak tűnik.
A motorra csak rászokni lehet,le soha. A legjobb kápszer.
Re: Fékek
Etz 125-ösm van, 18 évig nem használtam. Elég gyengének éreztem a hátsó féket, szétszedtem, de szemre semmi hiányosságot nem találtam. A fékbetéteken a ferodo kb. 1,5-2 mm vastag, olajnak-zsírnak nyoma sincs, a dob is ok. Kipucoltam, összeraktam. Van valami ötletetek, mivel lehetne javítani a fék hatásfokán? Esetleg másik betétek stb.
Köszi!
Köszi!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
A fékednél valószínűleg, ha a rúdtömítésnél nem szív be levegőt, a kis karmantyú nem megfelelő mérete okozzhatja, nemrégen én is hasonlóképpen jártam, ha hirtelen húzol rá akkor sincs ellenállás? E
Esetleg a dugattyú előtt a rugónál nincs levegő, (balra fordított kormánynál kocogtatva a kormányt általában ki lehet onnan csalogatni a levegőt).
Esetleg a dugattyú előtt a rugónál nincs levegő, (balra fordított kormánynál kocogtatva a kormányt általában ki lehet onnan csalogatni a levegőt).
Re: Fékek
A rendszert újra szétszedtem. A karmantyú a helyén a két furat (kicsi és nagy) tiszta. Cső tiszta, alúl a fékszett zárt és tiszta. A jelenség pont ugyan az mint előtte. Nem keményedik. A cső nem tágulhat annyit ha öreg???
Másik dolog: a motort az karbinál régebben kireszelték. 6 év után most előszedtem. Karbi takaítás után és egyébként előtte is az alsó fordulat tartományban alig pörög. Kb: 3000 után megy jól. A gyujtás felöli szimeringet cseréltem. Tű a 4. En van. Gyári fúvókakészlet. Levegő csavar 9 fordulatra kitekerve, bár mindegy hol van a jelenség ugyan az. Bibi mi lehet? Köszönöm!!!
Másik dolog: a motort az karbinál régebben kireszelték. 6 év után most előszedtem. Karbi takaítás után és egyébként előtte is az alsó fordulat tartományban alig pörög. Kb: 3000 után megy jól. A gyujtás felöli szimeringet cseréltem. Tű a 4. En van. Gyári fúvókakészlet. Levegő csavar 9 fordulatra kitekerve, bár mindegy hol van a jelenség ugyan az. Bibi mi lehet? Köszönöm!!!
- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Fékek
Az ilyen finom,pontos illesztésű gumialkatrészek összeszereléséhez mindíg használjatok iparivazelint.200-300Ft egy tubus,soha nem jár le a szavatossága,és nagyon megkönnyíti a szerelést,a becsípődésekről,és a kifordulásokról nem is beszélve.
Re: Fékek
Erről jut eszembe,a múltkor újítottam fel egy főfékhengert,a Futár Motoros Bolt-tól rendel hozzá a cuccot,és a karmantyú is jó volt,valamint rendes szimeringet küldtek nem azt a szar gumit amit a legtöbb helyen kapni hozzá.Kellemes meglepetés volt. Pirospont nekik érte.
Re: Fékek
Sziasztok!
ETZ250 ről van szó. Felújítottuk a föfékhengert, kitakarítottuk a csövet. Felújítottuk a munkahengert (full uj tömítés). Kezdjük a légtelenítés. Levegő kiszívási módszer... Majd pumpa-pumpa-pumpa behúzás, csap nyitás és zárás, kar felengedés. Sokszor csináltuk de hiába. Nem keményszik!!! Milyen okok ismertek? Köszönöm a választ előre is!
ETZ250 ről van szó. Felújítottuk a föfékhengert, kitakarítottuk a csövet. Felújítottuk a munkahengert (full uj tömítés). Kezdjük a légtelenítés. Levegő kiszívási módszer... Majd pumpa-pumpa-pumpa behúzás, csap nyitás és zárás, kar felengedés. Sokszor csináltuk de hiába. Nem keményszik!!! Milyen okok ismertek? Köszönöm a választ előre is!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 736
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Fékek
Ahogy láttam a képeid, még rá is szerettem volna kérdezni, miért maradt dobfékes, de elkönyveltem magamban biztos így tetszett eredeti állapotában. Az enyém is ezért lett átalakítva, a mai közlekedési szokások miatt valóban hatalmas körültekintést igényel dobfékes 250-essel közlekedni.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég