Talán azt a legkönyebb megoldani vízmentes legyen egy ilyesmi. Vannak már csodaszerek...
Tudod annó az OBO A8 gyári gyujtásra egyszerű és nagyszerű... Most is abban van és hibátlan. Nem is gondoltad volna csak mikor mondtam...
Amúgy ennyire rossz a Mecseki féle? Reméljük ott azért csak nem ázik be...
A Mecseki féle optikai: a generátor grafitpora elkoszolja a jeladót és a diódát is. Arról nem is beszélve, hogy világosban képtelenség beállítani a gyújtást (ha csak nem árnyékolod le). Egyébként nincs vele más bajom, megbízható. De legyen nálad fehér festék
Ameddig van olyan ember aki 50+ ezer km lement vele gond nélkül ilyesmin felesleges idegeskedni...
VÉÉÉGRE làtok egy olyan gyújtàs elektronikàt ami korrektül vízmentesítve lett! Megbízható impregnàlàssal!!
Öröm ilyet làtni !!
Hogy lehet ràtalàlni a sràcra, esetleg mennyi lehet àra ?
Talán azt a legkönyebb megoldani vízmentes legyen egy ilyesmi. Vannak már csodaszerek...
Tudod annó az OBO A8 gyári gyujtásra egyszerű és nagyszerű... Most is abban van és hibátlan. Nem is gondoltad volna csak mikor mondtam...
Amúgy ennyire rossz a Mecseki féle? Reméljük ott azért csak nem ázik be...
A Mecseki féle optikai: a generátor grafitpora elkoszolja a jeladót és a diódát is. Arról nem is beszélve, hogy világosban képtelenség beállítani a gyújtást (ha csak nem árnyékolod le). Egyébként nincs vele más bajom, megbízható. De legyen nálad fehér festék
A lengyeleknél van egy Jan Jarzabek nevű srác, aki gyárt hall jeladós gyújtást, náluk sokan ezt használják,mindenki nagyon dicséri.
Igaz, dupla annyi, mint ez az optikai.
VÉÉÉGRE làtok egy olyan gyújtàs elektronikàt ami korrektül vízmentesítve lett! Megbízható impregnàlàssal!!
Öröm ilyet làtni !!
Hogy lehet ràtalàlni a sràcra, esetleg mennyi lehet àra ?
Talán azt a legkönyebb megoldani vízmentes legyen egy ilyesmi. Vannak már csodaszerek...
Tudod annó az OBO A8 gyári gyujtásra egyszerű és nagyszerű... Most is abban van és hibátlan. Nem is gondoltad volna csak mikor mondtam...
Amúgy ennyire rossz a Mecseki féle? Reméljük ott azért csak nem ázik be...
hell írta: ↑2024.10.08. 14:13
Ezen azért jót röhögtem ilyen európa bajnok csomag se sokszor jött még... Még lehet kapni, de kérdéses meddig...
Fénykép-0767.jpg
A lengyeleknél van egy Jan Jarzabek nevű srác, aki gyárt hall jeladós gyújtást, náluk sokan ezt használják,mindenki nagyon dicséri.
Igaz, dupla annyi, mint ez az optikai.
Már nem hiszem hogy kell aggódni multkor már csak 30-40 való alkatrész volt és vége. Így most lehet már oda is a mecseki féle csoda. Aki akarja veheti ezt is...
ETZ 250 esetén van egy olyan problémám, hogy véletlenszerűen, ha gyújtásra kapcsolom, se kép, se hang, mintha akksi sem lenne a motorban. Aztán kapcsolgatás után, felvillan a töltés és üres visszajelző és indítható a motor, működik minden.
Érdeklődnék, hogy szerintetek mi okozhatja ezt a problémát? Maga a gyújtáskapcsoló vagy egyéb?
Hello Mindenki!
Mivel ma már csak a Simsonét lehet kapni (fekete múag) vennék Ts 125 - 150 típushoz való a kormány bal oldalán lévő világításkapcsolót. Esetleg még a belseje nélkül csak a krómozott ház is érdekel, de rajta legyen a fénykürt és a duda nyomógombja. Simsoné fekete nem kell csak a krómozott kimondottan a Ts -ekhez való.
Kösz: Popitty
sell írta: ↑2022.10.25. 11:49
etz 12Vmegszakító+ hall .jpgÜdv, ezen a rajzon mindkettő rajta van .
És azt akarom kerdezni hogy a gyujto tekercsre milyen szál jön a pozitivra
Az 1-es test, azaz a megszakítóról vagy az elektronikus gyújtásról a zöld, a Piros-fekete (vagy Fekete-Piros, erre nem emlékszem ) pedig a 15-re megy. Ez a KAPCSOLT pozitív vezeték.
Valakinek van esetleg Mz Etz 125/150jelados komplekt gyujtas electronika kep/bekotes 3D-sen 12voltos?Az internetem kerestem de nem kapok,nem platinas hanem jelados
Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
Köszönöm a választ akkor azt ki is vehetem a rendszerből?
Igen. Azt a gyártó is kivette, mindenféle egyéb változtatás nélkül.
tukezoli írta: ↑2022.07.02. 09:26
Még egy kérdés ezt a kondenzátort ki kell kötni hall jeladós gyujtásnál?
Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
Köszönöm a választ akkor azt ki is vehetem a rendszerből?
tukezoli írta: ↑2022.07.02. 09:24
Szia érdeklődnék hogy milyen kondit tettél a trafó mellé ? 87-től nem irják ezt a kondenzátort a szerelési utmutatóban, csak a megszakitó melletit.
Még egy kérdés ezt a kondenzátort ki kell kötni hall jeladós gyujtásnál?
Az a kondenzátor csak fizikailag van a transzformátor mellett. Egyébként semmi köze a gyújtáshoz. Az a generátor feszültségcsúcsainak csillapítására szolgál, amit egy jó akkumulátorral működő rendszer egyébként is megtesz. Ezért is lett a későbbiekben elhagyva.
Sziasztok! Sikerült beindítani a motort. Valamit elkötöztem rajta sajnos. Vissza jelző lámpák még nem működnek. Valószínűleg a gyújtáskapcsoló körül van gebasz ott is a kötözéssel...
Hali. Valahogyan azért ki kellene nyomozni, meddig jut el az áram a gépen, gondolom itt pl biztosítékon átjut? Gyujtáskapcsolóig feljut, és kapcsolva onnan tovább is ? stb.
Van egy TS 125 ösom. Elektronikus feszültség szabályozót rosszul kötöttem be. Elfüstölt... Azóta nincs töltés,szikra semmi a motoron. Akksi rendben, feszültség szabályozót, kábel köteget cseréltem ...de teljesen halott az elektromos rendszer. Ötlet esetleg? Köszönöm a segítséget előre is!
Csak egy kis érdekesség az erre fogékonyaknak Tegnap jártam a helyi MÉH telepen, és ezeket találtam.... Nem azért hoztam el, mert szükség van rájuk, de a tisztelet nem hagyta, hogy az enyészeté legyen. Természetesen egy alapos tisztításon azért átestek.....
Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.
A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.
Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.
Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
https://mofaker.hu/termek/Kondenzator-S ... on__121040
Szia én ezt ajánlom,a fehér kupakos"nekem bevált kb 50db ot építettem már be és hiba nem volt.
Azért lehetett két kondi"mivel régen volt olyan tévhit hogy kettő több mind az egy de...szerintem elég egy de az jó legyen,simsonnál pl én is kipakolom a kondít a meleg miatt tovább bírja de MZ be nincs olyan melegbe maradhat a gyári helyén.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Hali, a szikraoltó kondi is tud hasonlókat produkálni, és a megszakító kalapács is "furcsa " jelenségeket produkál, ha lötyög a tengelyén. Ha tudsz feszt mérni, mérj rá a trafó 15-ös pontjára is mennyi fesz marad míg elér oda a "petró" Gyertyát gondolom próbáltál másikat, megfelelő hőértékűt. Mikor jár a motor, rendesen megy, értem ez alatt hogy rendesen kipörög, van dinamikája? Gyújtókábel, pipa szintén tud sz.vatni. Hirtelen ennyi. Trafót, ha tudsz póbálj DDR gyárit szerezni (bontó, méh telep) próbára. Az utángyártott tipusból találkoztam már többel ami újan sem volt jó. Ha cserélsz valamit, csak egyesével majd próba . Módszeresen próbáld végig a dolgokat.
Megszakítós, azt megcsiszoltam, nincs változás. Először menet közben tapasztaltam a kihagyást, rendesen torpant, akár egy másodpercig is. Az első torpanás országúton történt és a világítás lekapcsolása úgy tűnt, valamit javított a helyzeten. Alapjáraton is jelentkezik a probléma, elég nehezen indul el, hosszas rugdosás után, de kb. 1 másodperc után leáll. Egy kivétellel, amikor sűrű kihagyásokkal elindult pár percig, viszont indexeléskor rosszabbodott a helyzet, ismét megállt.
A gyertya kiszerelve szép kék ívet adott, de fekete kormos volt. Meggyőződésem, hogy gyújtás hiba.
Az akkumulátor 1 hónapos, frissen feltöltött, ám indításkor 12.1V körülre esik a kapocsfeszültség. Mégis úgy gondolom ekkora feszültség még elégnek kell legyen a beinduláshoz.
Most a fő gyanúsítottjaim a trafó és a kondi. Ti mit gondoltok? Szívesen veszek minden ötletet, tapasztalatot!
Szia, azért kicsit pontosítsd mikor hagyott ki , alapjáraton?,fordulaton? "Tüsszentett" vagy csak torpant egyet? Gyertyaképed mit mutat, kormos vagy barna, fehér? Valamint megszakítós, vagy jeladós?
125-ös ETZ-m van és arra lennék kíváncsi, hogy mik a leggyakrabban előforduló gyújtás hibák?
Egyik alkalommal menet közben ki-kihagyott a gyújtás, illetve nem indul újra, csak nagy nehezen rövid időre, de hamar leáll. Az aksit feltöltöttem, nem is volt nagyon lemerülve.
Melák írta: ↑2021.06.27. 15:22
Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szervusz!
Szerintem mindenképp nézd meg a világítást, de jó eséllyel a gyújtáskapcsolód is vacakolhat. Ha az kontakthibás, okozhat ilyen jelenséget.
Melák írta: ↑2021.06.27. 15:22
Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szervusz!
Szerintem mindenképp nézd meg a világítást, de jó eséllyel a gyújtáskapcsolód is vacakolhat. Ha az kontakthibás, okozhat ilyen jelenséget.
Szevasztok! Nem vagyok gyakorlott az elektromos problémák megoldásában, ezért segítséget kérnék. Egy ETZ 251-ről van szó. Minap menet közben felkapcsolt helyzetjelző mellett kihagyott a gyújtás. Átkapcsoltam tompítottra és ment tovább gond nélkül. Kíváncsiságból visszakapcsoltam helyzetjelzőre és ismét előjött ez az elektromos zavar. Másik nap járó motor+tompított használata mellett piros lámpánál várakoztam mikor az elektromosság egyszer csak elszállt.
Ránéztem a biztosítékokra, a pozitív oldali bizti megolvadt. Eredeti biztosíték házat használok. Nem középütt olvadt ki a fémszál, hanem a végénél olvadt, rogyott be a műanyag. 16A-es biztosíték volt. Merre érdemes keresni a hibát ilyenkor? Világítás elemeinél (kapcsoló, lámpatestek) nézzek körül?
Szia az aksi természetesen nem bele való"de: ennek pont az a lényege,hogy akár fejel lefelé is berakhatod(de nem kell) töltése a gyári töltő-röl gyári szabályzóval tökéletes nekem így van kb 12 éve már (második száraz aksi van egy kb 5 évet bír ) max a sarukat kel csúszóra cserélni.
Ugyan ez a helyzet a simson izzóval is a gyári elektromos csatlakozó nem kompatibilis ezért ezt is 3db csúszó sarura cseréltem(gyakorlatilag bármikor visszarakható a gyári izzó.
Az index relének az a lényege nem vesz fel annyi áramot mind a gyári(az hő kioldós mechanikus ha jó tudom)ráadásul ezen állítható a sebesség tehát ha kisesebb izzó van pl hátul lehet kompenzálni.
Nekem két lábú volt gyárilag a Ts be,max annyi hátránya van sima gyújtásnál nem folyamatosan világit a töltés lámpa hanem villog.
Hátsó lámpa és index ledesítést én nem akarok egy nem olcsó kettő így viszonylag eredeti műszakira is vihetem.
Érdekes tapasztalat :ha a hátsó indexbe a 21 w helyett 10w izzót rakok nem hogy gyengébb hanem erősebb a fénye,ugyan ez érvényes az első lámpára is.
És még mielőtt valaki megszólna át van vezetékezve a gépem,hibátlan gyári"töltő rendszerem van. és kb 6db Mz-m tehát ismerem.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Köszönöm a válaszodat Kupi, mind ezek alapján én is elkezdtem keresgélni a neten és a motoromon is átnéztem pár dolgot:
Akksi:
Megnéztem ezeket a riasztó-akksikat a neten. Ugye az eredeti akksi paraméterei úgy nagyjából:
55mm x 120mm kb. 140mm-es magassággal egy 6V / 11Ah savas akksi.
Riasztó akksikból nem nagyon találok olyat, amilyen méretre is jó volna és legtöbbjüknek az ”Ah” értékük is elég alacsony.
Az lenne a kérdésem, hogy Te:
- melyik típust használod?
- kellett-e átalakítani miatta a dekni alatti részt?
- és egyébként a töltése (ha szükséges) ugyanúgy történik-e mint egy hagyományos savas akksinál (6V-os töltővel)?
Lámpák / ledek:
Megnéztem az első izzómat, 40W van ráírva. Nézegettem neten a Simson első izzókat is, de úgy látom ahhoz szintén átalakítás szükséges, nem ugyanaz a foglalata.
Itt csak az volna a kérdésem, hogy ezt komplikált dolog átalakítani, vagy viszonylag egyszerűen is megoldható?
A led-ekről egyébként régebben már olvastam valahol (lehet, hogy pont itt). Úgy emlékszem, hogy körülményes dolog átalakítani hozzájuk a rendszert, viszont – és akkor a kérdés: legalább az indexet, esetleg a hátsó világítást nem lehet valahogy mégis kiváltani ledekkel?
Az indexrelé linkjét köszönöm, el is mentettem és megyek is holnap megnézni egy autósboltba, viszont itt is van egy kérdésem:
A jelenlegi index-automatámba három vezeték megy bele, ezen pedig csak két láb van…
Ilyenkor mi a teendő?
Ma egyébként elvittem újból próbaútra az MZ-t, végig lámpával motoroztam és hála az égnek nem szarakodott. Az akksira is rámértem 6.03V-ot mutatott leállítás után 1-2 órával.
Nem tudom előjön-e még a hiba de ettől függetlenül én is szeretnék javítani ezen a pengeélen táncoló elektronikai rendszeren.
kupi írta: ↑2021.05.22. 21:26
Szia sajnos ismerős téma(35 éve van TS em) nekem sok sok próbálkozás árán sikerült kitalálni egy két változtatást amivel használható lett a 6volt is.
Nézzünk a mélyére:60w a dinamó teljesítménye,az első lámpa 45W+2w hozzá hátsó lámpa 5w és a műszervilágítás kb 4w ez őszesen majdnem annyi amit csóri tud és akkor még nem beszéltünk a gyújtásról...ja és index.. Ezeket amikor tervezték nappal nem volt kötelező a lámpa meg ilyenek.
Tudom nem szabályos de nekem egy simson 35/35w izzó van elől amit tudtam ledesre cseréltem pl műszervilágítás,elektronikus szabályozható indexrelé(http://mullerelectronics.hu/jarmuelektr ... -0015.html) hátsó indexbe 10w izzók,a savas aksi elfelejtve soha többet helyette száraz riasztó aksi.
Ezek után lehet éjszaka is motorozni alapjáraton is megy lámpával féken állva is.
És szerintem a fő bűnös az aksid(főleg ha savas) sajnos ezek manapság max két szezont bírnak.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Régen voltam már, viszont ismét adódott egy elektronikai gebasz a TS-125-ös MZ motoromon (6V-os rendszer), amit azóta használok és remélem, hogy a Ti segítségetekkel használni is tudok a későbbiekben is. Nem vagyok túl nagy szakértője az elektronikának, megpróbálom a hibajelenséget jól körbeírni, ha ez nem sikerülne nézzétek el nekem!
A napokban azt tapasztaltam, hogy motorozás közben, alacsony fordulaton a motorom fogja magát és egyszerűen leáll, de csak akkor csinálja, ha rajta van a világítás. Nagy valószínűséggel – szerintem – az akksi haldokolhat de nem vagyok benne biztos, hogy csak ennyi a hiba (ha tényleg haldoklik egyáltalán).
Amit eddig csináltam:
Ma fel kellett tölteni az akksit (4.2 V-ra esett vissza) addig megpucoltam minden elektronikai cuccot.
Töltés közben a három cella közül az egyik erősen pezsgett, a másik épphogy, a harmadik nem csinált semmit (nem tudom melyik a jó de ez így összességében már eleve nem jó jel).
Amikor visszatettem feltöltve és a multimétert rácsiptettem az akksira:
- Nyugalmi helyzetben 6,0 és 6,1 Volt közötti értéket mutatott
- Beindítva 6,7 Voltot mutatott (helyzetjelzőt bekapcsolva nem volt szignifikáns különbség)
- Amikor azonban beindítva a világítást is ráadtam a mért érték visszaesett 6,12 Voltra.
Leginkább azt szeretném megtudni, hogy ezek az értékek mennyire egészségesek, ill. mi lehet a hunyó!
Ugyanis az már hosszú időre visszanyúló problémám, hogy amikor bekapcsolt lámpával közlekedek az indexet már nagyon nehezen tudja csak megvillogtatni a motor. Ilyenkor segít valamennyit ha az izzók érintkezőit lekontaktspray-zem, ill. az akksi és a biztosítékok érintkezőit is.
Olyan is szokott lenni, hogy a lámpa felkapcsolásakor a töltésjelző égő is elkezd halványan világítani a kilométerórában (annyira halványan, hogy ezt csak éjjeli vezetésnél lehet látni), ilyenkor polírpapírral megtisztítom a fesz-szabályzó érintkezőit és rendbe szokott jönni, de indexelésnél – mint írtam – mindig fennáll valamennyire ez a probléma, hogy lámpával együtt alig akar működni.
A kérdések tehát:
- Az akksi valóban kuka-e ill. hogy lehet arról meggyőződni, hogy tényleg rossz-e?
- Mi okozhatja ezt a másik, index/lámpa problémát? (ez érdekelne jobban)? Hibás feszültségbeállítás? Elromlott valami? Zárlat? és ha zárlat akkor hogy lehet kimérni?
Igen, többen is használják elégedetten, sokat futottak már.
A szerelési útmutatóban lévőket tartsd be, akkor nem lesz gond!
(napsütésben ne akarj gyújtást állítani! )
Köszi akkor bepróbálom egyébként klub társunknak lesz bele unt a megszakítóba"bár igaza is van sok vacak utángyártott viszont nekem van megszakítós(gyári)és tirisztoros is sajnos érezhető a különbség(eredetileg megszakító párti voltam de megtértem).
Ennyiért szerintem megéri átalakítani.
Köszi a választ.
műhelyembe nem csak Kupi"van hanem setét is...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
jakuza74 írta: ↑2021.03.07. 04:12
Szia . Én SZIGETSZENTMIKLOSON PESTÖL. 20 KM RE
Az sajnos messze van tőlem(Kápolnásnyék) egyébként 1985 óta van TS MZ-m és ETZ is van tapasztalat.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg