Mit-hol javíttathatunk

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
DarkRider150
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.06.19. 20:46
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: DarkRider150 »

Sziasztok!

Egy ETZ 150-em van a következő problémával:
3000-es fordulat felett rángat, üresben sem pörög ki rendesen. Mindez úgy indult, hogy lefulladt, majd sokadik rúgásra indult csak be. (Előtte mindig pöccre indult.)
Pesten hol tudnám megnézetni, illetve mi okozhatja a problémát? (elektronikus gyújtás van benne)
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Szombathelyen kit ajánlatok MZ javításhoz? Elérhetőséget is légyszi. Köszönöm.
Patrik
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 308
Csatlakozott: 2012.09.05. 19:24
MZ-d típusa: Mz Etz

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Patrik »

Szia!
Igaz ez autó,de az látszik,hogy kb. mibe kötnek bele meg mibe nem.

http://www.youtube.com/watch?v=CabsbAPnrhk
holiday
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2013.05.23. 20:29
MZ-d típusa: mz ts 125

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: holiday »

Sziasztok! Bocsi hogy ide írok! Van itt valakinek OT rendszámos MZ je? Nagyon szigorúak a feltételei? Előre is köszönöm!
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Vas megyében keresek MZ szerelőt! :|
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Peti92x írta:Etz 150-esnél rajtam kívül másnak is nagy olajszivárgása van? Alig mentem el vele 1000 km-t, már majdnem elfolyt 1 dl olaj, és vélhetően a kis lánckerék kuplung kiemelő pálcánál, aminek cefetül el van kopva a helye. Ez másnál is folyat, vagy csak nekem ennyire? Szimering egy dupla ajkas vitonos, az jó.

Várom kreatív ötleteiteket, tanácsaitokat!
Ne aggódj nekem a kis TS ből már 29 éve folyik az olaj és keni a láncot.
Eleinte engem is zavart kipróbáltam sok mindent de aztán feladtam,azóta jókat motorozom vele néha megnézem a szintet és homokot szórok a garázsba alá (jó kis folt van a betonon de ez se zavar ez az ő helye) .
kenegethető szerelő pasztával a kinyomó pálcára időlegesen orvosolja a gondot aztán megint enged de lehet pici o"gyűrűvel is próbálkozni az se hosszú életű.
És az érdekessége:nekem már újkorába is engedte az olajat 1985 be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!

Mai napon boldog tulajdonosa lettem egy TS 250-nek! (legalább a kicsi trophy-m nem unatkozik egyedül a garázsban :))

Kérdésem az lenne, hogy valahonnan letölthető állapotban ami olvasható is, beszerezhető a TS 250-hez javítási könyv? Vagy a Hogyn tovább Mz című könyvet lapozgassam?


Köszi előre is! Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

moyos írta:
Peti92x írta:Etz 150-esnél rajtam kívül másnak is nagy olajszivárgása van? Alig mentem el vele 1000 km-t, már majdnem elfolyt 1 dl olaj, és vélhetően a kis lánckerék kuplung kiemelő pálcánál, aminek cefetül el van kopva a helye. Ez másnál is folyat, vagy csak nekem ennyire? Szimering egy dupla ajkas vitonos, az jó.

Várom kreatív ötleteiteket, tanácsaitokat!
Sorry az okoskodásért, de a viton szimmering eléggé kemény alapból, és annak a hőállóság a legfontosabb tulajdonsága. Nem azt írom, hogy rossz, csak azt, hogy az inkább a főtengelyre való. Egy normál szimmeringgel többet érsz szerintem.
Egyébként az olajfolyásról van szó a wiki - oldalon is.
http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 1srendszer
Köszi a linket, hasznos volt számomra! Mai nap folyamán rá is vetődök a témára! 8)
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

MrSummertime89 írta:Sziasztok!

Vas megyében keresek szerelőt MZ TS125-höz.
Szeretném később magam javítani a motort, ezért ha lehet jelen is lennék a javítás közben.
A gyújtást kéne beállítani, de lehet generálozni is kell a hengert mert nagyon csörög már.
Esetleg valaki?
Wincent1993
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2014.05.08. 10:52
MZ-d típusa: Mz Ts 125
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Wincent1993 »

Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy Veszprémben nem e tudtok olyat aki ért az mz elektronikájához? Van egy Ts 125-ös-öm 6 voltos, az a probléma hogy keveset tölt (Max 6.8v de az már ritka, lámpával épphogy 6v) azt mondták hogy vagy üt a dinamó, vagy a kábelek rosszak vagy a fesszabályzó, na most én nem tudom hol induljak el meg hogyan inkább hozzá értőre bíznám.
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: allllli »

kelly írta:Sziasztok!
Nyíregyházán vagy környékén keresnék hozzáértő szerelőt, aki egy 250-es ETZ-t összerakna. Tavaly szétszereltem felújítás miatt. Le van fényezve, a hiányzó alkatrészeket megvettem, de sajnos lebetegedtem és nem tudom összerakni.
Elérhetőségem: 70/4500254
Küldtem privát üzenetet.
kelly
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.05.04. 13:03
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kelly »

Sziasztok!
Nyíregyházán vagy környékén keresnék hozzáértő szerelőt, aki egy 250-es ETZ-t összerakna. Tavaly szétszereltem felújítás miatt. Le van fényezve, a hiányzó alkatrészeket megvettem, de sajnos lebetegedtem és nem tudom összerakni.
Elérhetőségem: 70/4500254
Avatar
MrSummertime89
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2012.07.23. 21:51
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: MrSummertime89 »

Sziasztok!

Vas megyében keresek szerelőt MZ TS125-höz.
Szeretném később magam javítani a motort, ezért ha lehet jelen is lennék a javítás közben.
A gyújtást kéne beállítani, de lehet generálozni is kell a hengert mert nagyon csörög már.
Avatar
moyos
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
Tartózkodási hely: Martonvásár

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: moyos »

Peti92x írta:Etz 150-esnél rajtam kívül másnak is nagy olajszivárgása van? Alig mentem el vele 1000 km-t, már majdnem elfolyt 1 dl olaj, és vélhetően a kis lánckerék kuplung kiemelő pálcánál, aminek cefetül el van kopva a helye. Ez másnál is folyat, vagy csak nekem ennyire? Szimering egy dupla ajkas vitonos, az jó.

Várom kreatív ötleteiteket, tanácsaitokat!
Sorry az okoskodásért, de a viton szimmering eléggé kemény alapból, és annak a hőállóság a legfontosabb tulajdonsága. Nem azt írom, hogy rossz, csak azt, hogy az inkább a főtengelyre való. Egy normál szimmeringgel többet érsz szerintem.
Egyébként az olajfolyásról van szó a wiki - oldalon is.
http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... 1srendszer
Avatar
Peti92x
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 26
Csatlakozott: 2013.08.22. 19:10
MZ-d típusa: MZ ETZ 150

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Peti92x »

Etz 150-esnél rajtam kívül másnak is nagy olajszivárgása van? Alig mentem el vele 1000 km-t, már majdnem elfolyt 1 dl olaj, és vélhetően a kis lánckerék kuplung kiemelő pálcánál, aminek cefetül el van kopva a helye. Ez másnál is folyat, vagy csak nekem ennyire? Szimering egy dupla ajkas vitonos, az jó.

Várom kreatív ötleteiteket, tanácsaitokat!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: allllli »

csabihu írta:Sziasztok!
1984-es MZ TS 125 hol boldog, hol kevésbé boldog tulajdonosa vagyok.
Debrecenben, esetleg annak környékén keresek megbízható szerelőt. A legideálisabb olyan szaki lenne, akiben van egy kis oktatói véna és bevezetne a bütykölés rejtelmeibe. De egyáltalán, bármilyen megbízható szervíz szóba jöhet. Hova hordjátok debreceni MZ-sek a mocitokat?
Előre is köszi!
Én szívesen megnézném a motort és "oktatnálak" is, de Miskolcon vagyok.
csabihu
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.04.27. 12:48
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: csabihu »

Sziasztok!
1984-es MZ TS 125 hol boldog, hol kevésbé boldog tulajdonosa vagyok.
Debrecenben, esetleg annak környékén keresek megbízható szerelőt. A legideálisabb olyan szaki lenne, akiben van egy kis oktatói véna és bevezetne a bütykölés rejtelmeibe. De egyáltalán, bármilyen megbízható szervíz szóba jöhet. Hova hordjátok debreceni MZ-sek a mocitokat?
Előre is köszi!
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Tomy2005 írta:Sziasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m.
Olyat csinál mintha a gyujtás kulcsal ki -be kapcsolgatnám a gyujtást.
Nem tud kipörögni. A kipufogó durrog.Alapjáraton nem áll le,de ha húzom a gázt akkor csinálja.
Cseréltem gyertyát,akkor megszünt a probléma.Majd pár nap használat után ismét ezt a jelenséget tapasztaltam.
Tehát ha kicserélem a gyertyát akkor pár napig jó. Mi lehet a probléma?
Olyat is tapasztaltam pár nappal ezelőtt,hogy elment az áram menet közben és leállt a motor. Majd ujra tudtam indítani de ismét nem működött semmi elektronika. Ez valami érintkezés lehet?

A tünetek szerint valahol megszakad az áramkör. Vagy oxidáció miatt vagy a gyújtáskapcsoló miatt. Lehet a negatív (test), ezt úgy zárd ki, hogy ellenőrzöd a test csatlakozás csomópontokat. Ha azok rendben, akkor a pozitív vezetékeket kellene átnézned, csatlakozások rendben legyenek, mindegyiket fújd be kontakt spray-vel vagy WD 40-el, a sarukat nyomd összébb, hogy rászoruljanak az ellensarukra, akksisarukon oxidáció keresése, gyújtás kapcsolónál is ellenőrizd szakadásvizsgálóval vagy próbalámpával, hogy mindenhol érintkezik-e stb.
Tomy2005
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 25
Csatlakozott: 2013.02.27. 23:55
MZ-d típusa: ETZ 125

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Tomy2005 »

Sziasztok!
Van egy 125-ös ETZ-m.
Olyat csinál mintha a gyujtás kulcsal ki -be kapcsolgatnám a gyujtást.
Nem tud kipörögni. A kipufogó durrog.Alapjáraton nem áll le,de ha húzom a gázt akkor csinálja.
Cseréltem gyertyát,akkor megszünt a probléma.Majd pár nap használat után ismét ezt a jelenséget tapasztaltam.
Tehát ha kicserélem a gyertyát akkor pár napig jó. Mi lehet a probléma?
Olyat is tapasztaltam pár nappal ezelőtt,hogy elment az áram menet közben és leállt a motor. Majd ujra tudtam indítani de ismét nem működött semmi elektronika. Ez valami érintkezés lehet?
Avatar
K.Imi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 281
Csatlakozott: 2011.11.13. 11:57
MZ-d típusa: ETZ 251m
Tartózkodási hely: Kunhegyes, Debrecen

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: K.Imi »

davic01 írta:Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy hogyan tudom teljesen kitakarítani a tank belsejét mert nagyon rozsdás.
Önts citromsavat a tankba, dobj bele pár anyát vagy csavart és addig rázd vagy forgasd valamilyen szerkezettel míg tiszta nem lesz. ;)
MZ ETZ 251e '89
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: zudori »

davic01 írta:Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy hogyan tudom teljesen kitakarítani a tank belsejét mert nagyon rozsdás.

Nézd meg ezt, szerintem jó a cucc!
http://www.oldtimerperfekt.hu/

Marine Clean a becsületes neve.
davic01
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2014.02.15. 16:23
MZ-d típusa: Mz Etz 125

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: davic01 »

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni hogy hogyan tudom teljesen kitakarítani a tank belsejét mert nagyon rozsdás.
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zizu írta:SZia Köszi a választ. Nem a Jánosin voltam, hanem a Kassain, és oda nem megyek többször.

"A 300-ra való áttérés nem csak arról szól, hogy megfúratjuk az adott méretre -szerintem-."

Mire kell még figyelni? Minden tapasztalatnak örülök, hogy el tudjam dönteni, megéri e, kell e?

"Azt nem tudom értelmezni, hogy oldal irányba lötyög a főtengely, ez szerintem nem a főtengely felújítás hibája."

Amikor anno elvittem a főtengelyt a KAssai útra, az öreg meglötyögtette oldalra (tengely irányban), mivel volt egy kis mozgása, azt mondta, hogy újítani kell. Miután "felújította" valóban nem is mozgott oldalirányba. Most megint mozog.

szép napot :-)
Szia! Egy tisztelt motoros társam felhívta a figyelmem, hogy ha megyünk Nyegyháza felé akkor bal oldalon van egy autójavító meg gépműhely. Ott is dolgozik egy szaki. Nem ismerem a munkáját.

A főtengelyt meg tudja nézni neked Béke László ( https://maps.google.hu/maps?q=debrecen+ ... ca+17&z=16 a képen még kint van a Simson Service tábla is, a valóságban már nincs :( ).

Szerintem korrekt. Hengerfúrást is vállal, de a 300-as móka ahogy írtam neked kicsit több már mint egy fúrás.

Először egy jó minőségű dugattyút kell szerezned, ehhez fogják fúrni a hengert. A fúrás közben a vezérlés is módosulhat, tehát ezt is ki kell igazítani.
Ezek után a fent említett úr felhívta a figyelmem, hogy a hengerfejet is át kell alakítani. Más tömítés is kell.

Egyébként Bambit kellene megkeresni, ha minden igaz ő végez ilyesmit (csak hát nem helyben van).

Ha nem nagyobbítasz, csak "sima fúrás" akkor is kell szerezni egy jó dugattyút, és azt kell elvinni Béke Lacihoz és megcsinálja korrektül.

Simsonnál a főtengelyt mi úgy vizsgáltuk, hogy benzinben teljesen lemostuk, nagy figyelemmel arra, hogy csapágyakból is az összes olajat kimossuk! Szárítás után, megfogtuk a hajtórudat, lelógattuk a sonkákat. A felső szemre ütve, ha csilingel, akkor felújítás. Ha nem akkor megy vissza.
Majd valaki megerősít, hogy MZ esetén is érvényes ez a "tézis"?!
Dreamer
zizu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2012.09.23. 15:18
MZ-d típusa: Etz250

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: zizu »

SZia Köszi a választ. Nem a Jánosin voltam, hanem a Kassain, és oda nem megyek többször.

"A 300-ra való áttérés nem csak arról szól, hogy megfúratjuk az adott méretre -szerintem-."

Mire kell még figyelni? Minden tapasztalatnak örülök, hogy el tudjam dönteni, megéri e, kell e?

"Azt nem tudom értelmezni, hogy oldal irányba lötyög a főtengely, ez szerintem nem a főtengely felújítás hibája."

Amikor anno elvittem a főtengelyt a KAssai útra, az öreg meglötyögtette oldalra (tengely irányban), mivel volt egy kis mozgása, azt mondta, hogy újítani kell. Miután "felújította" valóban nem is mozgott oldalirányba. Most megint mozog.

szép napot :-)
Avatar
Dreamer
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 381
Csatlakozott: 2013.11.11. 09:57
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Dreamer »

zizu írta:Sziasztok,

Debrecenben keresek műhelyt, ahol a hengert meg tudom fúratni, meg a főtengelyt felújítani, ahol esetleg már csináltak 300ra fúrást is?

Tavaly ilyenkor lett fúratva a gép a Kassai úton az öregnél, meg a főtengely is "felújítva", de sajnos az óta a kiváló ambika dugó 3szor ragadt meg, és a főtengely is ugyanúgy lötyög oldalirányban mint előtte.

köszi
Szia!
A 300-ra való áttérés nem csak arról szól, hogy megfúratjuk az adott méretre -szerintem-.

Ha a Jánosi utcán a Béke Laci szervizében történt a fúrás, akkor szerintem helyben ettől jobbat nem fogsz találni.
(Egyébként én is oda vinném ha kellene ilyen szolgáltatás!)

Azt nem tudom értelmezni, hogy oldal irányba lötyög a főtengely, ez szerintem nem a főtengely felújítás hibája.

A megragadás lehet a dugattyú hibája is... meg sok minden egyéb másé...
Dreamer
zizu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2012.09.23. 15:18
MZ-d típusa: Etz250

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: zizu »

Sziasztok,

Debrecenben keresek műhelyt, ahol a hengert meg tudom fúratni, meg a főtengelyt felújítani, ahol esetleg már csináltak 300ra fúrást is?

Tavaly ilyenkor lett fúratva a gép a Kassai úton az öregnél, meg a főtengely is "felújítva", de sajnos az óta a kiváló ambika dugó 3szor ragadt meg, és a főtengely is ugyanúgy lötyög oldalirányban mint előtte.

köszi
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: bambi »

uli írta:Sziasztok! Van valaki BP-en, vagy környékén, akihez elmehetnék egy 15 percre? Szeretném ha meghallgatná, kipróbálná a motorom, mert nem tudom, hogy kopog-e vagy csak "szokásos" mz hangja van? Illetve lenne pár kérdésem még, a futóművel kapcsolatban. Köszi előre is!
Meghalgathatom.
Avatar
uli
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 36
Csatlakozott: 2012.07.05. 21:36
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: uli »

Sziasztok! Van valaki BP-en, vagy környékén, akihez elmehetnék egy 15 percre? Szeretném ha meghallgatná, kipróbálná a motorom, mert nem tudom, hogy kopog-e vagy csak "szokásos" mz hangja van? Illetve lenne pár kérdésem még, a futóművel kapcsolatban. Köszi előre is!
-----------
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: allllli »

pempelli írta:Srácok tűgörgőket csapszeget honnan érdemes rendelni ,1800km van a paripába és már csörög,pedig nem volt zavarva sem.
Tűgörgőt csapágyboltban, csak ott kb 1000-3000 Ft. De minőségi is.
Avatar
Miklós_88
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 333
Csatlakozott: 2012.07.09. 20:44
MZ-d típusa: ETZ 250 (300) Deluxe
Tartózkodási hely: Iváncsa

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Miklós_88 »

pempelli írta:Srácok tűgörgőket csapszeget honnan érdemes rendelni ,1800km van a paripába és már csörög,pedig nem volt zavarva sem.
Nálam ugyanez a helyzet, csak 3000 km-nél. Sajnos hozzá kell szoknunk azt hiszem :(
pempelli
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 942
Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: pempelli »

Srácok tűgörgőket csapszeget honnan érdemes rendelni ,1800km van a paripába és már csörög,pedig nem volt zavarva sem.
szaszka
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.07.29. 16:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Herencsény
Kapcsolat:

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: szaszka »

Sziasztok!

Újdonsült (zöldfülű) motorosként szerelőt (lehet amatőr is) keresek a környékemen (jómagam Balassagyarmat és Pásztó között lakom félúton, Herencsényben).

Jelentkezéseiteket, illetve a javaslataitokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Szász Endre István
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Na örömmel látom, hogy írt egy pár motoros akikre lehet számítani! Hátha egyszer másnak is jól jön ez a kis infó!
Kössz srácok! ;)

Ja és persze én dobtam fel a témát, akkor én is csatlakoznék! Engem Borsod és Heves megye körül kereshettek, ha gond van (pontosabban ózdi vagyok,de pár kilométer nem számít... :D) Szerszámokban, tárolásban és akár még szerelésben is tudok segíteni! Számom: 0630/460-7556
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
Troster
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 474
Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Troster »

Akkor a keleti országrész is le van fedve, mert én is ingyenes segítség vagyok Debrecenben :D
Viszonylag sok Mz cuccom is van, oszlopos fúrótól az esztergáig mindenem van, úgyhogy olyan nagy baj nem lehet, sajnos helyem nincs tárolásra. A keménymag tagjai közül néhány ember tudja a számom, ezért én nem adnám meg, de itt napi szinten nézelődök.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kupi »

Csatlakozom az előttem szólóhoz,ha valaki a Velencei tó környékén szorul segítségre engem könnyen megtalál a számom is ismert és hívható.
Tárolás esetleg helyben javítás megoldható én is szerelek igaz a fő tevékenység nem MZ de talán elboldogulok vele(hi hi).
Kápolnásnyék -Pettend 7 út és én nem pénzért segítek!
06204577171 vagy az alsó számon mindegyik él folyamatosan.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Istvan79
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 42
Csatlakozott: 2013.07.16. 12:21
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Tata

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Istvan79 »

Veszy2107 írta:Halihó!

Lenne egy érdekes felvetésem, de mint motorosok egymás közt, lehet nem is olyan érdekes! :)

Személyesen még nem nagyon találkoztam senkivel, ez részben annak köszönhető, hogy Ózd elég félreeső város és ha innen indulnák túrázni veletek, akkor már alapból kéne vagy 100-150 km még a gyülekezőig eljutnák.... :/

Már egy éve meg van a szeretett kis ETZ-m és azóta egyszer se hagyott ott sehol, így most már úgy gondolom, idén többet fogok vele túrázni menni.
Viszont attól tartok, hogy egyszer távol az otthontól lepukkanok vele, úgy hogy a helyszínen meg se tudom javítani! pl. besül a dugó, eltörik a gyűrű vagy esetleg még lehet egy láncszakadás is...
Nálam is vannak alapvető szerszámok és tartozékok, mint minden szocimotorosnál, de mindenre nem lehet felkészülni!

Mivel itt a környéken nem sok szocimotoros van ( egy ETZ-s, akivel mostanság szoktunk járni gurulni), így általában egyedül megyek vagy esetleg utassal.

Az lenne a kérdésem, hogy nem tudnátok-e pár elérhetőséget adni (pl telefonszám) Borsod, Heves és Nógrád megye közelében, akik segítőkészek és esetleges lepukkanásnál tudnának segíteni, persze nem ingyen, minimum a benzin és egy pár sör áráért!

Szeretném felvenni azokkal az emberekkel a kapcsolatot, akik esetleg ilyen helyzetbe tudnának segíteni! Aki úgy gondolja, hogy tudna segíteni, annak szívesen elkérném a telefonszámát vagy e-mail címét!

Előre is köszönöm! ;)
Ha Tatán vagy a környékén bajba kerülsz vagy bárki a klubból,akkor nálam segítségre találsz. Javitás,szerszámok,motor tárolás,stb... 06(30)3462-908
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: bambi »

csoni001 írta:Sziasztok!
Nem tudom még hogy hol mi van mert csak most regisztráltam
De ha írok akkor márt leírom mi problémám van a motorommal.
MZ 250 ES/2 Nem indul tolásra vagy csak aksival megy?
Kuplung nem emel ki mitől van.
előre is köszönöm válaszotokat
sokat ált?
csoni001
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2013.06.18. 08:33
MZ-d típusa: ES/2

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: csoni001 »

Sziasztok!
Nem tudom még hogy hol mi van mert csak most regisztráltam
De ha írok akkor márt leírom mi problémám van a motorommal.
MZ 250 ES/2 Nem indul tolásra vagy csak aksival megy?
Kuplung nem emel ki mitől van.
előre is köszönöm válaszotokat
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2801
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Bópapa írta:Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Tatabányán, vagy közelében tudtok e olyan helyet, ahol főtengelyt újítanak fel. A legjobb az lenne, ha olyan helyet mondanátok, ahol normálisan ki is centírozzák.

A vàlaszokat előre is köszönöm!
Bambi, ő nincs túl messze (Budapest)!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Bópapa
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 35
Csatlakozott: 2011.09.28. 14:55
MZ-d típusa: MZ ETZ 251

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Bópapa »

Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy Tatabányán, vagy közelében tudtok e olyan helyet, ahol főtengelyt újítanak fel. A legjobb az lenne, ha olyan helyet mondanátok, ahol normálisan ki is centírozzák.

A vàlaszokat előre is köszönöm!
Avatar
m-tom
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 351
Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
Tartózkodási hely: Páty

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: m-tom »

Veszy2107 írta:Halihó!

Már egy éve meg van a szeretett kis ETZ-m és azóta egyszer se hagyott ott sehol, így most már úgy gondolom, idén többet fogok vele túrázni menni.
Viszont attól tartok, hogy egyszer távol az otthontól lepukkanok vele, úgy hogy a helyszínen meg se tudom javítani! pl. besül a dugó, eltörik a gyűrű vagy esetleg még lehet egy láncszakadás is...
Nálam is vannak alapvető szerszámok és tartozékok, mint minden szocimotorosnál, de mindenre nem lehet felkészülni!
Ez egy nagyon rossz kifogás ám, hogy miért nem jössz túrázni.... :roll:
De ez egy MZ.... már miért is lenne bármi baja? Na így kell túrára indulni..... \:D/ :D

Amúgy meg minden MZ túrán van nem hivatalos, de kötelező program: MZ szerelés... :-)
A túrán ebből a szempontból a lehető legjobb helyen vagy..... ;-)
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: allllli »

Veszy2107 írta:Halihó!

Lenne egy érdekes felvetésem, de mint motorosok egymás közt, lehet nem is olyan érdekes! :)

Személyesen még nem nagyon találkoztam senkivel, ez részben annak köszönhető, hogy Ózd elég félreeső város és ha innen indulnák túrázni veletek, akkor már alapból kéne vagy 100-150 km még a gyülekezőig eljutnák.... :/

Már egy éve meg van a szeretett kis ETZ-m és azóta egyszer se hagyott ott sehol, így most már úgy gondolom, idén többet fogok vele túrázni menni.
Viszont attól tartok, hogy egyszer távol az otthontól lepukkanok vele, úgy hogy a helyszínen meg se tudom javítani! pl. besül a dugó, eltörik a gyűrű vagy esetleg még lehet egy láncszakadás is...
Nálam is vannak alapvető szerszámok és tartozékok, mint minden szocimotorosnál, de mindenre nem lehet felkészülni!

Mivel itt a környéken nem sok szocimotoros van ( egy ETZ-s, akivel mostanság szoktunk járni gurulni), így általában egyedül megyek vagy esetleg utassal.

Az lenne a kérdésem, hogy nem tudnátok-e pár elérhetőséget adni (pl telefonszám) Borsod, Heves és Nógrád megye közelében, akik segítőkészek és esetleges lepukkanásnál tudnának segíteni, persze nem ingyen, minimum a benzin és egy pár sör áráért!

Szeretném felvenni azokkal az emberekkel a kapcsolatot, akik esetleg ilyen helyzetbe tudnának segíteni! Aki úgy gondolja, hogy tudna segíteni, annak szívesen elkérném a telefonszámát vagy e-mail címét!

Előre is köszönöm! ;)

Szia! Alex vagyok Miskolctól 5 km-re Mályiban ha lepukkansz csak szólj hátha tudok segíteni! 70/3286942
Avatar
Veszy2107
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 421
Csatlakozott: 2012.05.09. 07:05
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Ózd

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Veszy2107 »

Halihó!

Lenne egy érdekes felvetésem, de mint motorosok egymás közt, lehet nem is olyan érdekes! :)

Személyesen még nem nagyon találkoztam senkivel, ez részben annak köszönhető, hogy Ózd elég félreeső város és ha innen indulnák túrázni veletek, akkor már alapból kéne vagy 100-150 km még a gyülekezőig eljutnák.... :/

Már egy éve meg van a szeretett kis ETZ-m és azóta egyszer se hagyott ott sehol, így most már úgy gondolom, idén többet fogok vele túrázni menni.
Viszont attól tartok, hogy egyszer távol az otthontól lepukkanok vele, úgy hogy a helyszínen meg se tudom javítani! pl. besül a dugó, eltörik a gyűrű vagy esetleg még lehet egy láncszakadás is...
Nálam is vannak alapvető szerszámok és tartozékok, mint minden szocimotorosnál, de mindenre nem lehet felkészülni!

Mivel itt a környéken nem sok szocimotoros van ( egy ETZ-s, akivel mostanság szoktunk járni gurulni), így általában egyedül megyek vagy esetleg utassal.

Az lenne a kérdésem, hogy nem tudnátok-e pár elérhetőséget adni (pl telefonszám) Borsod, Heves és Nógrád megye közelében, akik segítőkészek és esetleges lepukkanásnál tudnának segíteni, persze nem ingyen, minimum a benzin és egy pár sör áráért!

Szeretném felvenni azokkal az emberekkel a kapcsolatot, akik esetleg ilyen helyzetbe tudnának segíteni! Aki úgy gondolja, hogy tudna segíteni, annak szívesen elkérném a telefonszámát vagy e-mail címét!

Előre is köszönöm! ;)
Üdv! ;)
Veszy


"Motorozni úgy kell, mintha mindenki rád vadászna az úton!"

"Motoros szív, motoros lélek,
Motoros leszek, amíg csak élek!"

"Bárkit autóssá tehet az élet,
De motorossá csak az Isten!"
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kupi »

allllli írta:
zek99 írta:köszönöm szépen a segítséget ,csak a mai nap szórakoztam motorral meg vettem immáron a 2-dik dugatyút és az első ből ki tőrt egy egész darab a második pedig nem tudom hogy de egy drót darab belekerült a hengerbe és végig húzta a henger falát és most el kell vinnem a hengert fúratni íme itt egy kép az első dugatyúról és egyik se ment még 10 km-se.
Kép

Hát ez elég hátborzongató :? Minden motoros rémálma. Csak nem indiai dugóhoz van szerencsénk?
Én már több motorban pár éve magyar dugattyút használok és teljesen jók. És másoktól is ezt hallottam, meg van egy motorboltos ismerősöm, ő is azt mondja, hogy a magyar gyártmányúra nincs panasz, ellenben a szettben kapható olcsó indiaira. Az mondják a lengyel is jó.
Ez igen rá mernék tenni valamit,hogy ez Ambika"dugó volt(ajtókilincsből vagy kólás dobozból) nekem is van már két ilyen dugom itthon a Drága Ambika indiai csoda készletből.Az elsőnél még nagyot néztem az kb 15 percig ment egy simsonba,a második meg kb20-at és mindegyik ugyan úgy törött szét ez nem lehet már véletlen és annyira érzem magam rutinosnak én is.Ez a minősíthetetlen dugattyú élő példája!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
allllli
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 501
Csatlakozott: 2012.11.07. 15:12
MZ-d típusa: Honda CB 400 N
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: allllli »

zek99 írta:köszönöm szépen a segítséget ,csak a mai nap szórakoztam motorral meg vettem immáron a 2-dik dugatyút és az első ből ki tőrt egy egész darab a második pedig nem tudom hogy de egy drót darab belekerült a hengerbe és végig húzta a henger falát és most el kell vinnem a hengert fúratni íme itt egy kép az első dugatyúról és egyik se ment még 10 km-se.
Kép

Hát ez elég hátborzongató :? Minden motoros rémálma. Csak nem indiai dugóhoz van szerencsénk?
Én már több motorban pár éve magyar dugattyút használok és teljesen jók. És másoktól is ezt hallottam, meg van egy motorboltos ismerősöm, ő is azt mondja, hogy a magyar gyártmányúra nincs panasz, ellenben a szettben kapható olcsó indiaira. Az mondják a lengyel is jó.
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

köszönöm szépen a segítséget ,csak a mai nap szórakoztam motorral meg vettem immáron a 2-dik dugatyút és az első ből ki tőrt egy egész darab a második pedig nem tudom hogy de egy drót darab belekerült a hengerbe és végig húzta a henger falát és most el kell vinnem a hengert fúratni íme itt egy kép az első dugatyúról és egyik se ment még 10 km-se.
Kép
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 807
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kupi »

zek99 írta:Üdv. Valaki tudna adni nekem egy címet ,hogy hengert hol tudok fúratni Fejérmegyében ,Ercsi közelében ? ,és kb. menyiért ?
Szia én Érd re a motoros boltba vittem utoljára fúratni(2012 nov) szépen meg is csinálták(csináltatták) volt egy Pannonia henger(fúrás)+dugó+csapszeg 12000Ft kb de szerintem azóta nem lett olcsóbb és az MZ is hasonló árba mehet.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
zek99
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2012.09.01. 21:23
MZ-d típusa: Ts 125

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: zek99 »

Üdv. Valaki tudna adni nekem egy címet ,hogy hengert hol tudok fúratni Fejérmegyében ,Ercsi közelében ? ,és kb. menyiért ?
kriszvezer
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2013.01.23. 14:02
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: kriszvezer »

Nagyon szépen köszönöm, ha így nem lesz meg a hiba oka, akkor sehogy. :)

Alfa írta:
kriszvezer írta:Hali!
Érdeklődnék hogy Nyíregyházán vagy környékén pontosan hol találok hozzáértő szerelőt, akinek a kisujjában van? Vagy ha esetleg tudjátok a probléma okát, azt is megköszönöm.
-Sok benzint eszik, ez kb 8-9l/100km, és nem max. gázzal megyek.
-Üresben, ha sok gázt kap, kopogó hangot hallok a motorból... de csak akkor.

Új vagyok, mindenféle tekintetben, szívesen fogadok bármi segítséget! :)
Köszönöm!
A hibakeresés elkezdése végülis egyszerű. Én a karbinál kezdeném, mivel a motorba csak annyi benzin tud jutni, amennyit azon átfolyik. Azelőtt nincs túl nagy választék - szűrő, benzincső, tank - adott. Utána ér el a tűszelephez. Na most, a 8-9 literes fogyi azt is jelentheti, hogy a motor maga nem eszik sokat, de a tűszelep nem zár, és állás közben a túlfolyón egyszerűen kifolyik a benzin. Ha ezt átnézted, és nem ereszt (gondolom h nem, feltűnő azért a tócsa meg a benzinszag), akkor a benzin bekerült az úszóházba, és nem ment pocsékba belőle semmi. Innen 3 további út van, már amennyiben a ház tömítése jó (és gondolom ezt is h jó, tócsa lenne különben):

- szívató csatornája. Ez elég gyakori ok szokott lenni, mert a lezáró dugattyúszerű elem két oldalán jó nagy a nyomáskülönbség üzem közben, minél kisebb gázt húzol, annál nagyobb. Először is ellenőrizd, a szívatókar alaphelyzetbe tolásánál lent van-e (van-e a bowdennek holtjátéka? szükséges, hogy legyen). Ha ilyen hiba nincs, még lehet a dugattyú gumi tömítése szar (hiányzik, mállott, szakadt, vetemedett), és így átengedi a benzint. Ez egy jó nagy csatorna, szóval sok benzin megy át, és a motor se fog túl jól menni tőle.

- alapjárati fúvóka. Mivel ezen mindig megy át benzin üzem közben, rendesen befolyásolja a fogyit. Egyszer véletlen beleraktam egy kireszelt darabot, és 8 litert evett. A gyári méret azt hiszem 55-ös, kicserélve rá visszatért a 4-5 l/100 km.

- főfúvóka és tű. Azért mondom együtt, mert ugyan a főfúvóka csak kb 2/3 gáz felett érvényesül (ha nem túl kicsi), mert a mennyiséget részterhelésen inkább a tű befolyásolja, annak is főként a kúpos része. Na itt ha a tű szar (mondjuk utángyártott, kikopott, satöbbi) az is felviszi a fogyasztást.

Ezek ellenőrzése (pl fúvókaméret) nem egyszerű, és az utángyártottak sem megbízhatóak. Utána kéne nézni hogyan lehet, most nekem arra nincs energiám, de létezik dörzsár készlet amivel lehet házilag gyártani ilyeneket. Ezen felül meg még beállításokkal is lehet játszani, úszószint, tűállás terén, erre a szerelési könyv is ad útmutatást. A kopogás pedig lehet a nem megfelelő benzinarány következménye, de akár teljesen más is. Először egy problémát kell megoldani, és az kis szerencsével megoldja a másikat is.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Mit-hol javíttathatunk

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kriszvezer írta:Hali!
Érdeklődnék hogy Nyíregyházán vagy környékén pontosan hol találok hozzáértő szerelőt, akinek a kisujjában van? Vagy ha esetleg tudjátok a probléma okát, azt is megköszönöm.
-Sok benzint eszik, ez kb 8-9l/100km, és nem max. gázzal megyek.
-Üresben, ha sok gázt kap, kopogó hangot hallok a motorból... de csak akkor.

Új vagyok, mindenféle tekintetben, szívesen fogadok bármi segítséget! :)
Köszönöm!
A hibakeresés elkezdése végülis egyszerű. Én a karbinál kezdeném, mivel a motorba csak annyi benzin tud jutni, amennyit azon átfolyik. Azelőtt nincs túl nagy választék - szűrő, benzincső, tank - adott. Utána ér el a tűszelephez. Na most, a 8-9 literes fogyi azt is jelentheti, hogy a motor maga nem eszik sokat, de a tűszelep nem zár, és állás közben a túlfolyón egyszerűen kifolyik a benzin. Ha ezt átnézted, és nem ereszt (gondolom h nem, feltűnő azért a tócsa meg a benzinszag), akkor a benzin bekerült az úszóházba, és nem ment pocsékba belőle semmi. Innen 3 további út van, már amennyiben a ház tömítése jó (és gondolom ezt is h jó, tócsa lenne különben):

- szívató csatornája. Ez elég gyakori ok szokott lenni, mert a lezáró dugattyúszerű elem két oldalán jó nagy a nyomáskülönbség üzem közben, minél kisebb gázt húzol, annál nagyobb. Először is ellenőrizd, a szívatókar alaphelyzetbe tolásánál lent van-e (van-e a bowdennek holtjátéka? szükséges, hogy legyen). Ha ilyen hiba nincs, még lehet a dugattyú gumi tömítése szar (hiányzik, mállott, szakadt, vetemedett), és így átengedi a benzint. Ez egy jó nagy csatorna, szóval sok benzin megy át, és a motor se fog túl jól menni tőle.

- alapjárati fúvóka. Mivel ezen mindig megy át benzin üzem közben, rendesen befolyásolja a fogyit. Egyszer véletlen beleraktam egy kireszelt darabot, és 8 litert evett. A gyári méret azt hiszem 55-ös, kicserélve rá visszatért a 4-5 l/100 km.

- főfúvóka és tű. Azért mondom együtt, mert ugyan a főfúvóka csak kb 2/3 gáz felett érvényesül (ha nem túl kicsi), mert a mennyiséget részterhelésen inkább a tű befolyásolja, annak is főként a kúpos része. Na itt ha a tű szar (mondjuk utángyártott, kikopott, satöbbi) az is felviszi a fogyasztást.

Ezek ellenőrzése (pl fúvókaméret) nem egyszerű, és az utángyártottak sem megbízhatóak. Utána kéne nézni hogyan lehet, most nekem arra nincs energiám, de létezik dörzsár készlet amivel lehet házilag gyártani ilyeneket. Ezen felül meg még beállításokkal is lehet játszani, úszószint, tűállás terén, erre a szerelési könyv is ad útmutatást. A kopogás pedig lehet a nem megfelelő benzinarány következménye, de akár teljesen más is. Először egy problémát kell megoldani, és az kis szerencsével megoldja a másikat is.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 44 vendég