Szia! Köszönöm! Ellenőríztem mindent, a kuplung kiemelő kar volt elhajolva és ferdén húzta a bowden ami miatt feszült, vissza egyengettem azóta nagyon jó a kuplungja.motrosmano írta: ↑2022.06.04. 22:09szia!Fecske05 írta: ↑2022.05.29. 21:59 Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
egyszer találkoztam egy hasonló esettel! ott akkor a kuplungagy volt szétrepedve és a fémlamellák nem tudtak könnyen mozogni!
első körben a link alapján ellenőrizd le, hogy meg van-e minden alkatrész!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... c5990dc/?_
aztán, ha ez megvan, akkor nézd meg hogy a rudazat átmegy-e a tengelyen, a lamellák könnyen mozognak-e az agyon és a kosárban is egyaránt!
vagy esetleg nem jó méretűek a rugók, túlságosan összevannak nyomva, ha cserélted a lamellákat, lehet azok a nagyon vastagok!
ha kihagyják a golyót akkor a kinyomó pálca vége megszokott égni, és deformálódhat is, nagyon extrém esetben a váltótengely belseje is sérülhet, ezek akadályozhatják a kuplung normál működését!
remélem tudtam segíteni!
Blokk
Re: Blokk
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
szia!Fecske05 írta: ↑2022.05.29. 21:59 Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
egyszer találkoztam egy hasonló esettel! ott akkor a kuplungagy volt szétrepedve és a fémlamellák nem tudtak könnyen mozogni!
első körben a link alapján ellenőrizd le, hogy meg van-e minden alkatrész!
https://www.gabors-mz-laden.de/index.ph ... c5990dc/?_
aztán, ha ez megvan, akkor nézd meg hogy a rudazat átmegy-e a tengelyen, a lamellák könnyen mozognak-e az agyon és a kosárban is egyaránt!
vagy esetleg nem jó méretűek a rugók, túlságosan összevannak nyomva, ha cserélted a lamellákat, lehet azok a nagyon vastagok!
ha kihagyják a golyót akkor a kinyomó pálca vége megszokott égni, és deformálódhat is, nagyon extrém esetben a váltótengely belseje is sérülhet, ezek akadályozhatják a kuplung normál működését!
remélem tudtam segíteni!
Re: Blokk
Sziasztok! Van egy MZ TS 125-öm ami 10 év állásából lett felélesztve.
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
A kuplungjával lenne probléma.
Be lett állítva hogy rendesen kiemeljen és 2 kézzel is alig lehet behúzni, ha gyengébbre állítom is elég nehéz de úgy nem emel ki csak épphogy.
A bowden új, a kis "csiga" szépen mozog, be van rendesen zsírozva lamellákat leszedtem, szépen mozognak a kosárba nem láttam ott se semmit.
Van az a rudazat (gyujtás oldali) amit benyom az a kis csiga, kézzel azt nem lehet betolni, kihúzva nem tapasztalok semmi érdekeset, másik oldalival úgyszint, nem tudom ez számít-e.
Hallottam olyat hogy van elvileg egy golyó itt a rúdnál, azzal lehet gond? Hol van pontosan és hogyan lehet kiszedni? Vagy mi lehet a baj?
Segítségeteket megköszönöm
Re: Blokk
Köszönöm a segítséget.
Nem használtam fel végül a szimeringeket.
Nem használtam fel végül a szimeringeket.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 2981
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Kupi ez amolyan ,,csoda satu" ! Amit oda befogsz, újjá válik.


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Zorka
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 276
- Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
- MZ-d típusa: TS 250+
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Blokk
Ezek régi fémházas szimeringek. A '80-as években láttam belőlük újat utoljára. Ha ezek is legalább akkorról származnak, akkor már vagy nagyon kemények, vagy hamarosan azok lesznek. Ráadásul ezeknek az anyaga nem ehhez a benzinnek nevezett szutyokhoz volt optimalizálva.
Re: Blokk
Sziasztok. Látatlanba megvetettem ma egy pár főtengelyszimeringet egy 250-es Etz-hez.
Én még ilyet nem láttam. Tapasztalat valakinek?
Én még ilyet nem láttam. Tapasztalat valakinek?
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 803
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Nincs reménytelen eset" .Ez a motor már hibátlanul megy,csak bátorítás kép ha valaki belefut valami ilyenbe.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 803
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
OK
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
kupi írta: ↑2021.05.28. 21:18csak Pest megye?Zsekany írta: ↑2021.05.26. 10:30 Sziasztok!
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
Igen, csak pest megye játszik, a szállítást nem tudnám megoldani

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 803
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
csak Pest megye?Zsekany írta: ↑2021.05.26. 10:30 Sziasztok!
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
Sziasztok!
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
Adott egy MZ TS 125.
Keresek egy olyan valakit, aki MZ/Simsonokkal foglalkozik, szívvel dolgozik és elvállalná az én TS-emet egy nagyobb projektre. Az egész blokkot fel kéne újítani, hengert fúrni stb. Ha tudsz ilyen személyt vagy netán te vagy az, kérlek jelentkezz! [Pest Megye]
Köszönom.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
popitty írta: ↑2021.04.17. 09:16 A berugóracsni szerelése ügyében igen jó segítséget kaptam de sajnos továbbra sem boldogulok ami nem az én balfaszságom hanem a rohadt kereskedőké mert, hogy egy alkatrész megnevezésénél miért azt írják ki MZ. Na most mi Es Ts ETZ. Ráadásul a szilent meg a persely nekik tök mindegy. De ha már ilyen frankón vevőorientált szakmailag képzettek hát újabb kérdésem van.
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
A berugóracsni szerelése ügyében igen jó segítséget kaptam de sajnos továbbra sem boldogulok ami nem az én balfaszságom hanem a rohadt kereskedőké mert, hogy egy alkatrész megnevezésénél miért azt írják ki MZ. Na most mi Es Ts ETZ. Ráadásul a szilent meg a persely nekik tök mindegy. De ha már ilyen frankón vevőorientált szakmailag képzettek hát újabb kérdésem van.
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
Az ETZ 150-es és a TS 150-es kuplungkosár perselye megegyezik-e? Esetleg tud valaki olyan beszerzési forrást ahol van Ts-hez vagy ES-hez való kuplungkosár persely?
A helyzet ugyanis az, hogy a persely nem elég passzos a tengelyen egy kicsi lötyögést enged a kosárnak. Néztem a you tubén a persely levételét és elég szorosan jött le a tengelyről. Előre is kösz
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Kösz így már érthető. Nekem is van sok mindenem a Ts-hez. Korábban kaptam egy szétszedett bár hiányos blokkot henger nélkül és egy pár kisebb alkatrész hiánnyal. Ez a kosár abból is hiányzik. Most utólag már tudom mik ezek a kis kütyük mert meg van a drót zégergyűrű, rugó is van 2 db, van alátét de nincs a tányér. Ma már rendeltem remélem ok lesz. Köszi a segítség.kupi írta: ↑2021.04.16. 10:19 Semmi baj nem mindenki ismeri,én sajnos igen".
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 803
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Semmi baj nem mindenki ismeri,én sajnos igen".
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
Ez az alkatrész a csapágy felől van egy hézagoló(alátét van előtte a csapágy felől)mivel olajban van ezért nem eszi a rugó az alátétet.
Viszont ha elfogadsz egy tanácsot: van lehetőséged,helyed tárolni és komolyan gondolod az MZ életben tartását javaslom szerez be egy komplett motort mindegy 125-150 tökéletes alkatrész bázis most még viszonylag normális áron elérhető és van.
Nekem sikerült találnom olyant amibe csak pár ezer km volt papírjai nincsenek de ennyiért ?(30 péz volt 10 éve)Ennek a főtengelye van az enyémbe mivel az enyém a 147000km után feladta pedig új kora óta nálam van és ez a második már benne igaz először csak felújított ment bele de az olyan is(a új főtengely lenne ennyi most csak). És ez legalább gyári,de így van gyári gyújtásom és sok minden ami kelhet.
Hosszú távon megéri.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszi és bocsi, hogy ilyen értetlen vagyok de még az érdekelne, hogy ez az alkatrész amibe rugó megy melyik oldalon van? Ha jól gondolom a fogaskerékben. És mi van a blokk oldalon vagy ott csak rátámaszkodik a zégergyűrűre? Vagy rosszul gondolom ez megy a blokkhoz? A racsnikerék kiképzése egyébként ehhez hasonló de nincs benne semmilyen alátét viszont a rugó szépen illeszkedik bele.kupi írta: ↑2021.04.15. 21:05https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... r----11719
Szia szerintem neked erre van szükséged.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 803
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Ja és esetleg ha valaki tudna küldeni valami részletes rajzot a kuplungkosár ezen részéről, hogy mik vannak mögötte. Venni sem tudok ilyen alkatrészt mert nem tudom mi van ott és mi a neve. Már az alkatrész neve is segítség. Köszl
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Még nem csináltam ilyen tehát azt sem tudom milyen megoldással van szerelme. Arról van szó, hogy a Ts 150-es kuplungkosara mögött lévő és a berugó racsniját nyomó rugó a blokk oldalon a csapágy előtt mire támaszkodik. Nekem ugyanis ott csak egy alátét van ami igen csak megkopott ahogyan a rugó k.kosárral együtt forog és maga az alu blokk is sérült. Én úgy gondolom hiányzik onnan valami ami a rugó forgását felveszi.
Még nem csináltam ilyen tehát azt sem tudom milyen megoldással van szerelme. Arról van szó, hogy a Ts 150-es kuplungkosara mögött lévő és a berugó racsniját nyomó rugó a blokk oldalon a csapágy előtt mire támaszkodik. Nekem ugyanis ott csak egy alátét van ami igen csak megkopott ahogyan a rugó k.kosárral együtt forog és maga az alu blokk is sérült. Én úgy gondolom hiányzik onnan valami ami a rugó forgását felveszi.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 2981
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Nem emel ki a kuplungod tökéletesen!adrian2000 írta: ↑2021.04.12. 13:02 Sziasztok! Adott egy MZ TS 250/1 25-30ev állás után sikerült újra éleszteni gyűrűzéssel. A bajom az hogy váltáskor recseg a váltó, alig találom meg a sebességeket. Egyhelyben 1esbe behúzott kuplunggal jár szépen, nem akar lefulladni. De uresbe nem tudom kirakni, vagy csak nagyon nehezen. 15w-40van jelenleg benne. Lehet ezeknek állítani a váltón? Vagy csak a kuplungot lehet állítani? Előre is köszönöm!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 7
- Csatlakozott: 2021.04.05. 14:39
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Sziasztok! Adott egy MZ TS 250/1 25-30ev állás után sikerült újra éleszteni gyűrűzéssel. A bajom az hogy váltáskor recseg a váltó, alig találom meg a sebességeket. Egyhelyben 1esbe behúzott kuplunggal jár szépen, nem akar lefulladni. De uresbe nem tudom kirakni, vagy csak nagyon nehezen. 15w-40van jelenleg benne. Lehet ezeknek állítani a váltón? Vagy csak a kuplungot lehet állítani? Előre is köszönöm!
Re: Blokk
TS 250 /4 seb/ főtengelyről van valakinek méretezése?
Feltételezésem hogy nem jól lett cserélve a hajtókar.
Ami kis esélyű. Arra gondoltam esetleg /1 es méretre állították. Hézagolásra gondolok stb....
Bár sajnos nem tudom van-e különbség sima és /1 főtengely között.
Feltételezésem hogy nem jól lett cserélve a hajtókar.
Ami kis esélyű. Arra gondoltam esetleg /1 es méretre állították. Hézagolásra gondolok stb....
Bár sajnos nem tudom van-e különbség sima és /1 főtengely között.
Re: Blokk
Igen melegítve vannak a felek.
Először bal fél ,bele a csapágy ,váltó stb.
Főtengely fagyasztva, főtengely csapágyat hőlégfúvóval megmelegítem.Belerakom a szimeringet , aztán a hideg főtengelyt.
Közben előkészítve, melegítve vár a jobb fél benne a szimeringgel.
Enyhén összehúztam és már akkor megszorult mikor a jobb csapágy bent sem volt.
Először bal fél ,bele a csapágy ,váltó stb.
Főtengely fagyasztva, főtengely csapágyat hőlégfúvóval megmelegítem.Belerakom a szimeringet , aztán a hideg főtengelyt.
Közben előkészítve, melegítve vár a jobb fél benne a szimeringgel.
Enyhén összehúztam és már akkor megszorult mikor a jobb csapágy bent sem volt.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 2981
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
A blokk feleket melegítve rakod össze? ... Mert úgy kellene! A szakirodalom leírja hogy hány fokra melegítsd (rezsóval, hőlégfúvóval, egyenletesen) amit én úgy állapítok meg hogy melegítés közben ráköpök és ha forr akkor mehet össze a két blokkfél.
Ha hidegen húzatod össze akkor ne csodálkozz hogy szorul! Az úgy szakszerűtlen.
Ha hidegen húzatod össze akkor ne csodálkozz hogy szorul! Az úgy szakszerűtlen.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Üdv!
Van egy TS 250 főtengelyem amit újra hajtókaroztattam...
Létezik hogy szélesebb lett a főtengely?
És mikor ősszerakom a blokkfeleket teljesen megszorul?
Szemmel nézve is olyan mintha egyik oldalra húzna.
Szépen forgott amíg fel nem raktam a jobb felet is.
Aztán annyi.
Szerintetek?
Van egy TS 250 főtengelyem amit újra hajtókaroztattam...
Létezik hogy szélesebb lett a főtengely?
És mikor ősszerakom a blokkfeleket teljesen megszorul?
Szemmel nézve is olyan mintha egyik oldalra húzna.
Szépen forgott amíg fel nem raktam a jobb felet is.
Aztán annyi.
Szerintetek?
Re: Blokk
Időközben jobban megnéztem a kukactengelyt és megtaláltam azt a fogat ami kicsit jobban le van törve mint a többi. Ez lesz amit kerestem?
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Heló!
Egy Ts-ben fel újítjuk a főtengelyt ezért azt kérdezem ha valakinek van ebben rutinja és tudja, hogy már előre milyen alkatrészt érdemes beszerezni tömítés távtartó alátét simerint szóval ilyenek amik nagy valószínűséggel kellenek az újra összerakáshoz. Nem egy megkímélt motor. Sok cuccot láttam az mz-b-nél és elég pénztárcabarát áron. Még nem csináltam ilyen.
Egy Ts-ben fel újítjuk a főtengelyt ezért azt kérdezem ha valakinek van ebben rutinja és tudja, hogy már előre milyen alkatrészt érdemes beszerezni tömítés távtartó alátét simerint szóval ilyenek amik nagy valószínűséggel kellenek az újra összerakáshoz. Nem egy megkímélt motor. Sok cuccot láttam az mz-b-nél és elég pénztárcabarát áron. Még nem csináltam ilyen.
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 192
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Keresek mz ts 125 - 150-hez kétsoros kuplunglánc kereket. Ha valakinek van használható üzenjen, hívjon , vagy eemail-ezzen. A tel.számom 20/2767374
Kösz előre is!
Keresek mz ts 125 - 150-hez kétsoros kuplunglánc kereket. Ha valakinek van használható üzenjen, hívjon , vagy eemail-ezzen. A tel.számom 20/2767374
Kösz előre is!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 107
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Re: Blokk
Hello! 4 sebességes TS250 vagy Trophy váltóról lenne valakinek robbantott ábrája? Vagy alkatrészkatalógusból az ide vonatkozó rész?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
Re: Blokk
Valakinek van tapasztalata a simson-keletimotor oldalról vásárolható tuning ts hengerrel kapcsolatban?
Re: Blokk
Köszi a tippet!sell írta: ↑2020.06.13. 20:56Hali, ha szorul, a "kukactengely", akkor is szokott ilyent csinálni, vagy esetleg, ha a váltókar nem tér vissza középállásra, a váltások között.tybke98 írta: ↑2020.06.06. 16:37 Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik.
![]()
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!![]()
Tegnap megnéztük a kukactengelyt. Nem volt meglazulva sem, de nem is szorult, vagyis nem tűnt úgy. Tengely irányban volt egy nagyon minimális mozgása csak.
A váltókar mindig visszatér normál állásba. Minden egyes sebességváltásnál ugyanott van.

Jó lenne, ha legalább tudnám mi lehet az oka. De ez, hogy csak egyedül a harmadik fokozatban csinálja nagyon furcsa. Ha kopott lenne a fogaskerék akkor elméletileg kidobálná sebességből. De ez nem dobja ki, hanem nem "kattan" be elsőre, csak másodjára. Kb 3-ból 1-szer csinálja ezt. Meg lehet szokni, csak városban azért zavaró tud lenni.

-
- versenyző
- Hozzászólások: 709
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Hali, ha szorul, a "kukactengely", akkor is szokott ilyent csinálni, vagy esetleg, ha a váltókar nem tér vissza középállásra, a váltások között.tybke98 írta: ↑2020.06.06. 16:37 Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik.
![]()
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!![]()
Re: Blokk
Sziasztok.
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.
Mikor össze volt téve akkor is csinálta ezt tavaly. Valamint ötödik sebességből nehezen lehetett lefelé váltani negyedikbe, de ez mostanra megszűnni látszik.
Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!
Adott motor ETZ 251.
Tavaly szét lett húzva a blokk és egy teljesen "új" váltó lett kompletten beletéve. Nem én végeztem hanem egy ismerősöm. A motorral úgymond nincs gond, megy szépen, teszi a dolgát. Kivéve azt, hogy a harmadik sebességet mostanában egyre többször csak második "felhúzásra" veszi be. Nem tudom miért lehet ez. Kopva csak nincsenek a léptetővillák meg a harmadik sebességnek a fogaskereke.


Valakinek van valami ötlete? Esetleg a kuplungon spanoljak egy kicsit?
Köszi előre is!

- Zorka
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 276
- Csatlakozott: 2018.02.22. 19:36
- MZ-d típusa: TS 250+
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Blokk
Re: Blokk
150-es TS-be az NGK B8HS megfelelő hőértékű?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2737
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Elképzelhető, hogy a berúgó tengelyt tömítő O gyűrű ment tönkre a dekliben, de jellemzően a berúgó és a váltókar tengelye között szokta. Lehet, hogy kopott, de az is, hogy többet öntöttél bele, mint kellett volna.
Re: Blokk
Üdv!
Olyan kérdésem lenne, hogy a váltókar alján közvetlen a tengelynél gyakran előfordul, hogy olaj csepp van, hol lehet a probléma forrása, hol eresztheti ki az olajat? ETZ 125
Olyan kérdésem lenne, hogy a váltókar alján közvetlen a tengelynél gyakran előfordul, hogy olaj csepp van, hol lehet a probléma forrása, hol eresztheti ki az olajat? ETZ 125
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég