Sziasztok!
Köszönöm a befogadást
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Anno szocimotoros.hu -n voltam aktív, aztán család és munka mellett jó pár évig pihentettem a motort. Idén elhatároztam, hogy rendbeteszem és újra túrázgatok vele
Van egy problémám, aminek a megoldására még nem jöttem rá, ehhez szeretnék ötleteket kérni tőletek:
Az alany egy 1985-ös ETZ250.
4000-es fordulat felett, terhelés alatt kopog a motor, mintha kalapálnám a hengerfejet. A gázkart visszaengedve ez megszűnik. Ez mióta nálam van a motor, azaz közel 18 éve így van.
Karbit teljesen felújítottam, beállítottam. Egyszer motorgenerált is kapott, fúrni kellett, új dugattyút, hajtókart kapott. Teljes gyújtás le lett cserélve. Ezek nem befolyásoltak semmit.
Megszakító helyett már a saját előgyújtásvezérléses IGBT-s gyújtásom van. Utóbbival 3000-től felfele most kicsit morgósabb lett, és új jelenség, hogy ha 3500-4000 körül visszaveszem a gázt, 1-2 nagyobbat koppan. (Ebben a tartományban a megszakítós 20 fokhoz képest jelenleg 30-35 fokos előgyújtást használok.)
Szerintetek milyen irányba induljak el? Amit nem tudok megmagyarázni, hogy miért fix 4000-es fordulatnál kezd el kopogni? Túlmelegedésre gyanakodtam és az izzó koksz pont megmagyarázott volna mindent, hiszen konstans idő kell neki, hogy kihűljön. Emellett a koksz önmagában nem gyújtaná be a benzint, de a szikra után már több forrásból be tud lobbanni és ezért detonál. Múlt héten szétszedtem a hengert és levakartam a kokszot, ami a dugattyú tetején és a hengerfej belsejében volt, de semmi változás nem történt.... Koksz már csak a hengerfej rücskeiben maradt, onnan nem tudtam kiszedni fémtisztára. Azt vártam, hogy legalább a kopogás kezdete eltolódjon más forulatszámra, de ez sem történt meg. Ezt mondjuk már az előgyújtás állításánál is vártam.
Benzin oktánszáma szintén nem befolyásolja a kopogást.
Kipufogó tud ilyen gondot okozni? Azt a motor megvétele után 2005-ben kb azonnal cseréltem egy utángyártottra, az az egy nem változott, illetve a hengerfej maradt még.
Gyertya: Brisk N14C, de NGK-val pontosan ugyanezt produkálja.
Köszi a segítséget!