Blokk
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3137
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Akkor lehet, hogy az volt a baj... Úgy vettem észre, hogy a legtöbb szerelõ nem ért ezekhez a gépekhez... Nem tudom miért... Lehet, hogy trabinak nézik, ott meg máshogy állítgatják, vagy tekerget ezt-azt, maga sem tudja mit és csak rosszabb lesz... nem tudom...speed írta:Köszi az ötleteket megnézem öket!!
Az után csinálta ezeket miután elvittem szerelöhöz!
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
8-9 az tényleg gáz.
Azokat mondom amiket én megnéznék, nem biztos hogy jókat mondok :
- nem szív-e farsot valahonnan
- állítanék a súbertû magasságán
- benzinszint jól van-e beállítva a karbiban
- szivató nincs-e felakadva
- levegõ szûrõt kiporolnám, vagy cserélném
Az talán még jó volna tdni hogy most kezdett sokat enni, vagy mindíg is ennyit zabált.
Azokat mondom amiket én megnéznék, nem biztos hogy jókat mondok :
- nem szív-e farsot valahonnan
- állítanék a súbertû magasságán
- benzinszint jól van-e beállítva a karbiban
- szivató nincs-e felakadva
- levegõ szûrõt kiporolnám, vagy cserélném
Az talán még jó volna tdni hogy most kezdett sokat enni, vagy mindíg is ennyit zabált.
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nem tudom de a váltó rész remélem ide tartozik. Ha nem akkor töröljétek. Ma elõször el kezdett szentséges módon csörögni a motor és ha jól hallottam a kuplung felõl jött a hang. Viszont a motor ugyan úgy ment mint ahogy eddig. Megáltam mert kiértem a horgászhelyre és amikor hazafelé indultam este már nem csörgött. Mire majdnem hazaértem ismét elkezdte. Mentem egy próbakört és semmi. Ez mi a bánat lehet? Sajnos halvány lila gõzöm sincs hogy mi ez és ha nem muszály nem veszem le a deknit mert mert nincs olajam. Ha tud valaki segíten akkor pls írjon. THX.
MZ ETZ 251 De Lux!
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Meiki írta:az enyémen ts karbi van úgyhogy passzolok. De nem is bánom mert nagyon jól megy és keveset eszik.
Lassan ez már a "last warn" kategória lesz Hidd el, veled örülünk, hogy a tied jó, de a hozzászólással sajnos nem segítettél a klubtársadon! Kérlek, ha már örömködsz, legalább segítségképp nézz utána a kérdésnek.
Itt hívnám fel a figyelmet, hogy az mzclubhungary oldala nemcsak fórumból áll, rengeteg szakirodalom letölthetõ a fõoldal - letöltések menüpont alól. Sokszor hamarabb meg is találhatjátok a választ a kérdésre, mint a fórumban.
Speed; a kérdésedre a válasz: 24 N 2-2
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Ma motoroztam és furcsa dolgot csinált a motor. Amikor 4.-be kapcsoltam akkor majdnem hogy blokkolt a kerék és elég furcsán recsegett. Nemsokkal késõbbismét de akkor csak recsgett. Rögtön kuplungoltam és visszaváltottam 3-ba majd ismét 4 és jó volt. Lehet hogy a fordulatszámmérõ fogaskereke törött el és az akaszthatta meg? Vagy csak rosszul vette be a sebességet? Remélem nem komoly baj mert nagyon szépen mûködik és semmi zörgés amúgy.
Sziasztok!
Szerintem a FAG van olyan jó mint az SKF. Igaz személyesen csak Pannóniába (OFF) és JAWA-ba (nagyon csúnya OFF) gyõzõdtem meg használhatóságáról, de ezekben bevált. Hozzátenném, hogy ezek a motorok, az ETZ-mhez képest, csak kis fordulaton üzemelnek.
Sziasztok!
u.i.: ez a csapágy kérdés nekem erõsen vallási szinezetûnek tûnik, van aki ebben hisz, van aki abban, de nem hiszem, hogy a nagy gyártók között jelentõs különbségek lennének
Szerintem a FAG van olyan jó mint az SKF. Igaz személyesen csak Pannóniába (OFF) és JAWA-ba (nagyon csúnya OFF) gyõzõdtem meg használhatóságáról, de ezekben bevált. Hozzátenném, hogy ezek a motorok, az ETZ-mhez képest, csak kis fordulaton üzemelnek.
Sziasztok!
u.i.: ez a csapágy kérdés nekem erõsen vallási szinezetûnek tûnik, van aki ebben hisz, van aki abban, de nem hiszem, hogy a nagy gyártók között jelentõs különbségek lennének
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
tigris irta csak nem jó helyre:
Nincs jelentõs különbség a 125 és a 150 között,legalábbis akkora nem,h a 125 majdnem nyélen tudja azt,amit a 150 félgázon,fõleg,h a váltó tudtommal ugyanaz,szal a fordulat is megegyezõ az adott sebességeknél.
Változatok:
etz 125 7,5 kW 12,3 Nm
etz 150 9 kW 15 Nm
A maximális teljesítményt 6000-nél,a max nyomatékot 5500-nál adja le mindkettõ.
Nincs jelentõs különbség a 125 és a 150 között,legalábbis akkora nem,h a 125 majdnem nyélen tudja azt,amit a 150 félgázon,fõleg,h a váltó tudtommal ugyanaz,szal a fordulat is megegyezõ az adott sebességeknél.
Változatok:
etz 125 7,5 kW 12,3 Nm
etz 150 9 kW 15 Nm
A maximális teljesítményt 6000-nél,a max nyomatékot 5500-nál adja le mindkettõ.
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
mz gergo írta, csak nem jó helyre:
Új kérdésekkel bukkantam elõ
Ugye hamár szétvan húzva a blokk, akkor márkás csapágyakat is raknék bele.SKF, FAG, vagy KOYO.SKF-re aztmondták, hogy a legjobb, de drága.FAG olcsóbb, de nem bírja valami jól.A KOYO-ra aki használta/használja, mindenki megvan elégedve vele.Nemdrága, meg jól is bírja.Nektek mi a véleményetek?És esetleg tudna valaki Budapesten egy csapágy boltot mondani?IX.ker környékén, vagy XI-ker, de ha máshol lenne, azse baj.
üdv!
Új kérdésekkel bukkantam elõ
Ugye hamár szétvan húzva a blokk, akkor márkás csapágyakat is raknék bele.SKF, FAG, vagy KOYO.SKF-re aztmondták, hogy a legjobb, de drága.FAG olcsóbb, de nem bírja valami jól.A KOYO-ra aki használta/használja, mindenki megvan elégedve vele.Nemdrága, meg jól is bírja.Nektek mi a véleményetek?És esetleg tudna valaki Budapesten egy csapágy boltot mondani?IX.ker környékén, vagy XI-ker, de ha máshol lenne, azse baj.
üdv!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára moderator 2007.08.14. 08:59-kor.
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
akkor nem csak te vagy igy...tigris írta:Az utángyártott hulladék anyagból van,nekem 4 év alatt 3 tört el,igaz kettõ szereléskor,de a külsõ fogak is hamar bemaródnak,mert az agy anyaga alu a lemezek meg ugye acélból vannak.Nekem a TS kuplung továbbra is bevált,amióta beraktuk,egy újjal nem kellett hozzányúlni,pedig azóta oktattam vele,Békés-Pest,Sástó és pilisi csapatás az utóbbi kettõ elég jó erõpróba volt a kuplungnak isspeed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
ma én is eltörtem 1et... vazz mint a ropi, vagy csak én vagyokl túl erös?!
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Csak érdeklõdés miatt kérdeztem, mert ismerõs faterja mondta, hogy nem jó a kuplungom ezért Pedig járó motorral nekem nincs semmi bajom vele.tigris írta:Valamennyire mindenképp érezni fogod,h visszafogja a gépet,ha álló motornál sebességben kuplungbehúzva tolod,de miért is tennéd.Ha jobban kiemeltetsz a kuplunggal,javulhat a helyzet,de ha 1ébként jó a kuplungod,ne nyúlj hozzá emiatt.mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
Az utángyártott hulladék anyagból van,nekem 4 év alatt 3 tört el,igaz kettõ szereléskor,de a külsõ fogak is hamar bemaródnak,mert az agy anyaga alu a lemezek meg ugye acélból vannak.Nekem a TS kuplung továbbra is bevált,amióta beraktuk,egy újjal nem kellett hozzányúlni,pedig azóta oktattam vele,Békés-Pest,Sástó és pilisi csapatás az utóbbi kettõ elég jó erõpróba volt a kuplungnak isspeed írta:Pont ezért gondoltam h valakitöl szerzek bontott gyárit....
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Valamennyire mindenképp érezni fogod,h visszafogja a gépet,ha álló motornál sebességben kuplungbehúzva tolod,de miért is tennéd.Ha jobban kiemeltetsz a kuplunggal,javulhat a helyzet,de ha 1ébként jó a kuplungod,ne nyúlj hozzá emiatt.mzgergõ írta:Egyébként csak nekem csinálja azt, hogyha nem jár a motor, és sebességbe rakom, és behúzott kuplungal elkezdem tolni, akkor olyan mintha bese lenne húzva?!Járó motor mellett jól mûködik.Sebességben alapjáraton behúzott kuplungal nem húz.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Naja...Ez tény.Ha segít, akkor elmondom, hogy nekem hogy van.Az a 3 csavar annyira van meghúzva, hogy szorúljanak.De mind 3-at ugyan annyira kell meghúzni.Többet sajnos nem tudokspeed írta:Szerintem az nem lehet gond mert nem végig menetesek a csavarok és ott megakad ahol vége a menetnek!!mzgergõ írta:Az is lehet, hogy nagyon megvannak húzva a kuplung agynál az a 3 csavar.
Háááát a kuplung agy az eléggé szét van verve meg vannak a felületén olyan karcolások mintha flexel nagyon finoman végig csiszoltad volna(nem beverödés) és az olaj tele fém forgáccsal.
A kiemelö meg müködig rendesen max. csak annyi h nem ügrik vissza szépen hanem egy kicsit mintha súrlódna, viszont a kar amire a bowden van kötve annak fel kell feküdnie a deklin? mert nekem van 1-2 mm rés=>teljesen nem megy vissza.
Jah és amikor leszedtem a bal deklit és behúztam a kuplungot megse mozdult maga a szerkezet!
Szét szedtem, ujra összeraktam akkor meg volt rendes mozgása.... egy ideig.
A kiemelö meg müködig rendesen max. csak annyi h nem ügrik vissza szépen hanem egy kicsit mintha súrlódna, viszont a kar amire a bowden van kötve annak fel kell feküdnie a deklin? mert nekem van 1-2 mm rés=>teljesen nem megy vissza.
Jah és amikor leszedtem a bal deklit és behúztam a kuplungot megse mozdult maga a szerkezet!
Szét szedtem, ujra összeraktam akkor meg volt rendes mozgása.... egy ideig.
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Szerintem vagy a kuplung kiemelõ öntvény, vagy a kuplung agy lehet a tettes.Szedd szét a kuplungot, és nézd meg a kuplung agyat, hogy milyen állapotban van.Ahova bekell csavarozni a 3 csavart, azt a menetet és nézd meg.Nekem ott elvolt repedve, és mindig kicsavaródott a csavar.Azthiszem gyári is volt ráadásúl, és vennem kellett egy utángyártottat.De ahoz képest nincs vele semmi gond.Ráadásúl könnyebb, ami elõnyre is válhat.speed írta:Lécci vki segítsen!!!!!!!!
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna.....
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
Ha a lamellák kapcsolatban meg szerintem azis okozhat valami rossz dolgot.
A kuplung szétszedésekor én is ráfutottam a balmenetes anyára,téptem,mint a bolond,aztán mondták,h balos
Azt úgy tudod a legkönnyebben +oldani,ha egy régi rossz kuplunglemezre hegesztesz két pálcát,azt beakasztod a külsõ kosárba és a kereket támasztod + sebességbe rakott motornál.
Azt úgy tudod a legkönnyebben +oldani,ha egy régi rossz kuplunglemezre hegesztesz két pálcát,azt beakasztod a külsõ kosárba és a kereket támasztod + sebességbe rakott motornál.
A kisTZ-s
"Adjátok vissza a hegyeimet"
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Lécci vki segítsen!!!!!!!!
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna.....
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
U.a.-t csinálja a gép mint szét szedés elött....
Elsö 1-2 kuplungolás f@szán ment, utána elkezdett fémes hangot adni mintha nem lenne rendesen beolajozva.
Aztán meg tökre felpuhult az egész kuplung még a kar se ment vissza gyak semmi ellenállása nincs! Jah és sebességben járt a motor behúzott kuplungnál és lefulladt mintha kidobtam volna.....
szal tökre nem tudom mi a baja....
A kuplung agy van beverödve, és a lamellák egy kicsit meg vannak égve(de sztem ezek miatt nem csinálhatja....)
alias: F.Bálint
-=UDG-994=-
-=UDG-994=-
Én egy vastag csavarhúzót szoktam berakni a fõtengely felõli fog, és lánc közé.Majd a kuplung agy kilazításával lesznek majd a gondok.Meg persze a meghúzásával.Figyelj oda, hogy bal menetes, tehát jobbra lazítod, és balra húzod!A lánccal kapcsolatban meg jobban nem hinném, hogy tudnál kapni.speed írta:Néztem kuplung-láncot a MOFAKER-en és Favorit nevezetû cseh csoda bigyó volt....
Kérdésem az lenne használ e valaki ilyet vagy mi a véleményetek róla meg vegyem???(ismerve az egyéb alkatrészek minöségét:? )
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Meg van a hiba hogy miért rángatott és fulákolt 1-2-3 ban az etz-m. Szétszedtem a karbt és a egyik csavar kiesett a másik pedig félig ki olt lazulva az úszó felett. Csoda hogy még ment. És sokat is kapott. Most gyönyörûszépen is megy. És a kilóméteróra is jó lett Utazóm 90-100 lett autóval hitelesítve!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég