Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
gyumi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2024.02.25. 10:10
MZ-d típusa: Ts250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gyumi »

köszönöm.
Avatar
Vaspali
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 117
Csatlakozott: 2012.03.09. 17:50
MZ-d típusa: Mz ETZ 250
Tartózkodási hely: Sopron

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Vaspali »

2 stroke force...
Avatar
gyumi
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2024.02.25. 10:10
MZ-d típusa: Ts250/1

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gyumi »

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Tervezem hogy az eredeti karbit lecserélem PWK32-re. Egy TS250/1 a motor. Milyen beállításokat javasoltok az ilyen karbinál? Fúvókák mérete súbertű, levegő csavar stb...

Előre is köszönöm.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Helo!
Naná, hogy ki kell cserélni hisze ha jól emlékszem 1 vagy két mm-el nagyobb de ez nem lényeg. A 125-ös szívócsonkon átmenő levegő a 150-es köcsöghöz kevés. Szerintem ezt kellett volna először kicserélni utána vacakolni a karbicsekkel. Ezt én is meg csináltam a 125-ösömmel és 150-esként újjászületve tökéletes és erősebb is.
szraga
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2023.10.21. 13:41
MZ-d típusa: Ts125

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: szraga »

Márkatársak!

Szeretném megkérdezni, hogy egy TS125 "százötvenesítése" során eddig még a szívócsonkot nem sikerült cserélnem. A karburátor egy 24- es légtorkú utángyártott ETZ 150-es porlasztó lett a súberállító csavar lehetősége okán.
A motor hidegen jól indul, pattogósan jár, de idővel fuldoklik. Beállítottam a benzinszintet a 27-34 mm szintre, így jobb, de még mindig fullad. Lehet- e oka a kisebb szívócsonk?
Henger frissen fúrt, csapágyak, szimmeringek cserélve.
Sajnos gyűrűciripelés is jött a friss hengerhez. Gondolom amíg össze nem kopnak, velem lesz:)
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Chris1979 írta: 2023.05.28. 15:26
bakondij írta: 2023.05.28. 11:07 Sziasztok!

Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.....
Hello.
Nem próbáltad másik karbival?
Üdv.
Tiszteletre visszatérve, segítő szándék ahogy látom azért érkezett, amire nem is reagáltál... A másik dolog, ahogyan én látom erre a hibaleírásra... ne haragudj, de csak "okoskodás" fog érkezni, mivel ez így elég zavaros.... Először is a sztenderre állítva illetve keréken állva az milyen állapot?? Mit változtat, mit befolyásol? Ha ez a tünet egyértelmű és reprodulkálható többedjére is akkor meg kell vizsgálni mi a két állapot közti különbség, és ott kell keresni a hibát....
bakondij
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2020.05.20. 09:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakondij »

Gexxx írta: 2023.05.31. 06:49
bakondij írta: 2023.05.30. 21:47

Azért mert annyira hülye vagyok, hogy direkt megkérek minden szerelőt, hogy ne oldja meg a problémákat. Jézusom.
Azért a megfelelő hangvételű válaszon gondolkodhattál volna még egy kicsit. A minimális tisztelet az mi?? #-o
Jézusom.
Ha a minimális tiszteletet megkapom, akkor visszaadom. Itt ez nem történt meg a lekezelő okoskodás meg bosszant. Ha visszaolvasod kiderül, haverság ide vagy oda.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

bakondij írta: 2023.05.30. 21:47

Azért mert annyira hülye vagyok, hogy direkt megkérek minden szerelőt, hogy ne oldja meg a problémákat. Jézusom.
Azért a megfelelő hangvételű válaszon gondolkodhattál volna még egy kicsit. A minimális tisztelet az mi?? #-o
Jézusom.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
bakondij
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2020.05.20. 09:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakondij »

sunbim írta: 2023.05.30. 19:43
bakondij írta: 2023.05.28. 11:07 Sziasztok!

Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?

Így első olvasatra valahol falsol. Ha a levegő csavarra nem reagál! ..Gondolom azért vitted Bambihoz szimering cserére. De akkor miért nem kértél tőle teljes körű javítást hogy ez megszűnjön ??
Azért mert annyira hülye vagyok, hogy direkt megkérek minden szerelőt, hogy ne oldja meg a problémákat. Jézusom.

Természetesen nem azért vittem el mert falsolt, a szimeringcsere nem volt tervezve, de kellett.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

bakondij írta: 2023.05.28. 11:07 Sziasztok!

Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?

Így első olvasatra valahol falsol. Ha a levegő csavarra nem reagál! ..Gondolom azért vitted Bambihoz szimering cserére. De akkor miért nem kértél tőle teljes körű javítást hogy ez megszűnjön ??
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Gexxx írta: 2023.05.28. 15:54 Koso 32mm karbi, 300ccm.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
Azóta már írogattunk egymásnak messze ndzseren, fent el bírja a 125-öst, kiforogja szépen, a jet is jól érezhető, a megoldás a felül vastagabb tű lesz. Megvárjuk a kínai tű csomagot, aztán tesztelünk tovább. :wink:

"Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal. ,, Vízszintes úton nem a súly a lényeg. Hanem az áramvonal. Nyúlj meg, hasalj be Gexxx! Kuporodj a műszer csoport mögé!! ...Én meg ugyanezért nem nézelődök oldalra.
;) :mrgreen:
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára sunbim 2023.05.30. 19:45-kor.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
amatőr
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 476
Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
MZ-d típusa: ETZ 250 Tour
Tartózkodási hely: Balatonszárszó

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: amatőr »

Gexxx írta: 2023.05.28. 15:54 Koso 32mm karbi, 300ccm.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
Ezek szerint, nagyon nem foroghatott 5000 fölé, 5.-ben.
Első lánckerék 20-as, vagy gyári 19-es?
Nekem a 250-es nem forgott ki a 20-assal, még annyit sem ment végre, mint a gyári áttétellel.
Aztán tettem inkább 18-ast, én sem vagyok könnyű eset. :lol:
Amatőr,... a rádióamatőr
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Koso 32mm karbi, 300ccm.
Első próba: 125/23/közép tű. Alul szerintem sok, fent jól ment a rövid próba alatt. Egyenlőre hagyom, max a tűvel játszok egyet. Végsebesség GPS szerint 114 km/h, az én súlyommal.
Folyt köv.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

bakondij írta: 2023.05.28. 11:07 Sziasztok!

Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
Hello.
Nem próbáltad másik karbival?
bakondij
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2020.05.20. 09:23
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bakondij »

Sziasztok!

Az alany egy ETZ 250, gyári elektronikus gyújtással, friss szimeringcserével(Bambi). A karburátor tiszta, az úszószint jó, 130as főfúvóka, minden más gyári érték. Új légszűrő és cső. Súber alulról az utolsó elöttiben. Brisk n14 C gyertya.
Az alapjárat nem akar összejönni, felhúzott sztenderen mindig leesik a fordulat és leáll, a levegőcsavarra nem reagál.
Állványról levéve az alapjárati csavarra jól reagál a melléklevegőre kevésbé. Az alapjárat jelenleg 12-1500 re van beállítva, menet közben nem áll le, nem is gyorsul túl dinamikusan(kissé keményen jár alapjáraton), ha felveszem 2000 körülre és lejjebb teszem a tűt akkor megy, de zabál. Ha marad a tű és dúsítok akkor meg nagyobb sebességen hajlamos durrogni és szaggatni.
Valakinek valami ötlete van? Ha tartósan 2000 alapjáraton használom okozhat problémát?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Nagyon köszönöm. Rendben... 😃😉
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

sell írta: 2022.11.09. 17:47
Gexxx írta: 2022.11.09. 09:41 A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
Üdv, azt nagyon megköszönném. 👍
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Ha belevágsz és összeállt a konfig, ne felejtsd el te is beírni a tapasztalataidat
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Gexxx írta: 2022.11.09. 09:41 A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
Üdv, azt nagyon megköszönném. 👍
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

A kínai Aliexpress-es (Koso) karbik használhatók, csak egy kicsit módokolni kell vele (szívócső átalakítás).
Van velük tapasztalata pár embernek, régebben írogattuk is, hogy kenek melyik beállítás volt működőképes. Ha érdekel, előtúrom a táblázatot
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Sziasztok. Merőben más, valaki rakkott fel mostanában 250-esre valami karburátort, amit emberi áron be is lehet szerezni és még jól is működik?
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Üdv, ebben egyetértek veled, ha rozsdás is volt valamilyik motorom tankja ( volt ilyen nem-kevés) mehanikailag (zúzott kővel) eltávolítottam a durvább leváló részeket, mosás után citromsavas áztatás, majd a használat ,amíg nem lyukad ki, nemigen okoz több gondot. Az első pár hónapban sűrűbben kell nézegetni az ülepítőt, vagy ha nincs be kell iktatni egy gázolajszűrőt ( nem papír szűrős, hanem műanyag szitás).
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Elkondolkodtam ... a leváló üvegszál darabok fognak dugulást okozni. :smt029

Ha valaki rendszeresen letekeri, kitisztítja az ülepítő tartályát , semilyen tankkal nem lesz problémája. Szerintem.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Elnézést, hogy bárkinek megkérdőjeleztem a hitét abban, hogy neki mi a jó. Ha valaki ezekben látja a megoldást elfogadom.
De az üvegszálas tank megoldás érdekes, elgodolkodtató!
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:38 Hehe, ez aranyos!🤣 Honnan tudod, hogy hogyan tudom megcsinálni? Igaz abban a minőségben nem, lehet jobban is megy. Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.
Speciális tankbefogóval és gépi forgató berendezéssel nem sok ember rendelkezik. Plusz a gyantázás előtt le is kezelik a tank belsejét a rozsdásodás ellen. Egy ilyen normális kezelés után a tank rozsdásodásának az esélye kb. nulla, hacsak nem töröd meg. Az én tankom teljesen berozsdásodott, azt máshogy nem hiszem, hogy meg lehetne menteni, azt már hiába citromsavaznád.
Zorka

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2022.09.21. 07:36
Zorka írta: 2022.09.20. 08:59

Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos :smt011 ) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.


Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.
Nem tudok róla, hogy lenne utángyártott tank MZ-hez. Pláne nem műanyagból.Úgyhogy marad az a verzió,hogy gyantáztatod. ( hogy ne legyen szőrös :lol: ) Vagy már most bespájzolsz bontott tankból. Amikkel aztán ugyan úgy szívsz tovább.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

sunbim írta: 2022.09.20. 19:56
Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:38 ... Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.

Ha elfogyott az utolsó pengéd is, és az összes bolt bezárt! ;) ... A legtöbb nő jobban szereti a szőrt !! ;)

🤣🤣🤣👍 Mi van?! Ha egy kicsit szőrős már nem is jó?! Szóval az emzé tank szőre befelé nő??! 😳
Milyen hiú mz tulajok.... A tank belsejét is gyantáztatják, úgysem látja senki! 🤣🤣🤣
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Zorka írta: 2022.09.20. 08:59
Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:42 🤣🤣🤣Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom. 👍😉


Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos :smt011 ) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.


Ez ilyen. Én választom a legolcsóbb saját megoldást, ha esetleg kilyukadna a tank. Mindenki úgy oldja meg ahogy tudja. Egy olyan ember számára aki nem ért efféle dolgokhoz egy rozsdás 2 helyen horpadt tank esetében, érdemes egy utángyártottat venni mert amaz csak egy egy javított ócskaság lesz, mert kitudja, mikor borul össze a bele. És kb árban is ugyanott van.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:38 ... Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.

Ha elfogyott az utolsó pengéd is, és az összes bolt bezárt! ;) ... A legtöbb nő jobban szereti a szőrt !! ;)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Zorka

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

Matthej01 írta: 2022.09.19. 20:42 🤣🤣🤣Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom. 👍😉

sunbim írta: 2022.09.18. 14:02

Ne legyél kicsinyes Máté! :lol: Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne. :smt029 ...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást. :mrgreen: Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna. :smt080

Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
Hát... ez mindaddig be fog válni, ameddig tudsz szerezni az átrohadt tank helyett csere darabot. Vagy ameddig nem kell tartalékra kapcsolnod. Vagy olyan motort használsz, aminek eleve műanyag a tankja. De! amint hegesztve lett, lehetsz te bármilyen alapos is, biztosan lesz egy lyukacska, amit előbb vagy utóbb megtalál a büdös benzinje és már púposkodik is a festés. Jobb esetben. Vagy dúrja le az egész fényezést és folyik a vakvilágban szerte és szét. Csak mondom, hogy az a tank, ami most az enyémen van, a tanulópénzzel együtt, immáron gyantázva, úgy ~ 300e ft-mba fáj. Az is igaz, hogy van így egy gyantázatlan tartalék is. Viszont egy kétszer festett, javított és garanciában újragyantázott tank kuka lett. Hála az érdi "mester" ( áldásos :smt011 ) tevékenységének. Úgyhogy én inkább azt mondtam, hogy jobb ma egy közepesen drága, de jó gyantázás, mint a folyamatos, de legalább sokkal drágább szívás.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

🤣🤣🤣Ez jó! Bizony inkább én is beletankolom. 👍😉

sunbim írta: 2022.09.18. 14:02
Matthej01 írta: 2022.09.18. 09:41 Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Ne legyél kicsinyes Máté! :lol: Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne. :smt029 ...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást. :mrgreen: Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna. :smt080

Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Hehe, ez aranyos!🤣 Honnan tudod, hogy hogyan tudom megcsinálni? Igaz abban a minőségben nem, lehet jobban is megy. Mondjuk csak a legutolsó esetben választanám a gyantát.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

Matthej01 írta: 2022.09.18. 09:41
Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43

Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home


Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Hello.
Az biztos, hogy nem olcsó és ha megveszed magadnak a gyantát akkor te is meg tudod csinálni, de az is biztos, hogy nem olyan minőségben mint ők akik géppel forgatják a tankot, hogy mindenütt hasonló vastagságú legyen. Plusz csinálnak előtte megfelelő felületvédelmet is, ha horpadás van a tankon (nekem van) azt is megjavítják.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3063
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Matthej01 írta: 2022.09.18. 09:41 Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Ne legyél kicsinyes Máté! :lol: Már ott tart a piac, hogy milliós értékű motorokkal motorozunk ! Mi az a harminc ezer plusz fa ,igazán beleférhetne. :smt029 ...ha meg minőségileg valami nem jön össze akkor a leváló gyanta darabok okoznak dugulást. :mrgreen: Én sem csináltatom meg, ...skót vagyok nna. :smt080

Inkább betankolom. Ez majd 100liter benzin ára.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43
popitty írta: 2022.08.21. 11:08

Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home


Rohadt drágán dolgoznak! Harmad áron megcsinálom magamnak ha majd egyszer érdekel, hogy van-e rozsda a tankban! 🤣🤣🤣
Zorka

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

popitty írta: 2022.09.15. 19:06 Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Szia!
Féktisztító spray, biciklipumpa. Durva esetben varrótűvel rá lehet óvatosan segíteni. Vagy ultrahangos mosó. Maró letykekkel inkább ne, mert a spiáter azt nem nagyon szereti.
sell
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 734
Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
MZ-d típusa: Etz 250
Tartózkodási hely: Kecel city

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: sell »

Üdv, szerintem rendszeresen használt járműben nem nagyon rakódik le olyan dolog, ami beszűkíti vagy eltömíti a belső járatokat. Felületi oxid biztosan létrejön, azt sárga kupakos langyos ecettel 2perc alatt le lehet oldani, csak ne felejtsd el semlegesíteni a savat!
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok.
Továbbra is üzag.
Tud-e valaki valami módszert arra, hogyan lehet a karbicseket annak belső járatait átmosni. Van-e valami amibe be lehet áztatni mint ecetes vízbe a kávéfőzőt a feloldódás veszélye nélkül, vagy erre egyáltalán nincs szükség még sok évtizedes használat után sem. Jó lenne visszatérni a benzin használatára mert amit most lehet kapni az valami könnyen romló kukoricalé.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Zorka írta: 2022.08.22. 10:44
popitty írta: 2022.08.21. 11:08

Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
Sziasztok!
A citromsav egy csoda a tankomat tök rendbe hozta. Köszi az ötlet!!!
Zorka

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

popitty írta: 2022.08.21. 11:08
Zorka írta: 2022.08.20. 20:20
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Nem kezdi ki. Persze nem kell hónapokig bennehagyni. Viszont a spiátert szereti, úgyhogy a benzincsap szép lassan feloldódik tőle. Sajnos nem tudok elérhetőséget gyantázásra. Nekem eddig kettő helyen csinálták. Az egyiket nem ajánlom (tankjavítás.hu érdi cég. Csak rossz tapasztalatom van vele, minden tekintetben.). A másik helyen pedig egy nagyobb tételhez sikerült hozzácsapatnom, így nem is tudom hol csinálták.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

popitty írta: 2022.08.21. 19:40
Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43

Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:

Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
Nincs mit. Az biztos, hogy nem olcsó de pl. az én használhatatlanná rozsdásodott tankom is meg tudják menteni és a rajta lévő horpadást is eltüntetik persze nem ingyen. És így már nem lehet gond a benzinben lévő etanollal mert nem tudja rozsdásítani a tankot.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Chris1979 írta: 2022.08.21. 12:43
popitty írta: 2022.08.21. 11:08

Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
[url]http:

Szia!
Köszi a tippet. Megnéztem a cég lapját az egyik tankomat elküldöm egy gyantázásra. (igaz 30.000,- Ft az Mz tank de egye fene.)
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

popitty írta: 2022.08.21. 11:08
Zorka írta: 2022.08.20. 20:20
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Hello.
Én a linkelt céghez fogom elküldeni, van hozzá megfelelő felszerelésük, hogy egyenletes gyantaréteg legyen a tank belsejében. Évekkel ezelőtt már beszéltem velük, csak sajnos eltolódott a motor felújítása autóvásárlás miatt. Postán el lehet hozzájuk küldeni, majd amikor végeztek visszapostázzák. Persze el lehet vinni személyesen is.
http://motortank.hu/?option=home
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Zorka írta: 2022.08.20. 20:20
popitty írta: 2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Köszi.
...és a citromsav nem kezdi ki a hibátlan nem rozsdás részeket? És az is érdekelne, hogy tudsz valami címet ahol a gyantázást csinálják mert gondolom ez a végleges tartós megoldás?
Zorka

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Zorka »

popitty írta: 2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Citromsav. Háztartási boltban van. Utána át kell mosni mosogatószerrel, majd kiszárítani. Ha ezzel megvagy és használod, így is rozsdásodni fog egy idő után. A gyantázás a végleges megoldás, már ha szakszerűen meg van csinálva.
Avatar
Chris1979
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2018.08.01. 23:07
MZ-d típusa: Mz ES 125/1
Tartózkodási hely: Bucsa

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Chris1979 »

popitty írta: 2022.08.20. 13:37 Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Hello.
A rozsda ellen citromsavat szoktak ajánlani, én még nem próbáltam mert nekem sajnos teljesen rozsdás a tankom így én műgyanta kezelésre fogom elküldeni.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Helo Mindenkinek!
Nincs valami nagy élet itt ezen a fórumon pedig én egy választ keresek. A motoromra átmenetileg új tankot - ami valójában használt - akarok felszerelni ami belül az üzag. csap mellett kis helyen rozsdás. Egyébként hibátlan. A tisztításhoz tehetek - e bele rozsdamarót vagy mossam ki gázolajjal ( ami már nem olyan mint a régi volt) illetve van - e valakinek tapasztalata vagy ötlete mivel tisztíthatom ki?
Ez a nagy kérdés!
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3136
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Ha ki is motorozod belőle, mehet a 95-ös. Ha tárolod a motorban, javasolt a 100-as.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv!
Az a kérdésem, hogy tankolhatok-e egy Ts-be új 95-ös benzint a motor károsítása nélkül. Ti mivel jártok 95, vagy 100-as benzinnel?
Kösz.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Sziasztok!
Eljutottam a gyűrű kérdéséig. Úgy döntöttem ha már szét van bontva a blokk és vele a köcsög is akkor 34000 km futás után újra gyűrűzöm a dugót. Ha valakinek van valamilyen tapasztalata a gyűrű beszerzésével kapcsolatosan - gondolok én arra milyen gyártású legyen, melyik forgalmazóban lehet megbízni és ehhez hasonló - örülnék ha megosztaná velem.
Kösz
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 201
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: popitty »

Bocsika!
És még nagyon lényeges információ, hogy a Ts-ben a szimering kívül a dinamó ill. kuplunglánckerék alatt van vagy belül és akkor szét kell húzni a blokkot. 54000km van a vasban de ilyen problémával még nem szembesültem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég