Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

kuti!

azért próbáljátok meg! ja és úgy fogjátok be a satuba, h a satupofa meg a karbi közé tegyeked egy-egy fenõlécet, mert a spiáter nagyon puha anyag! :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1930
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

A TS karbi kicsit más illetve nehéz beállítani az alapjáratot rajta! Maradj a TZ karbinál.
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Köszi segítségeket! Amúgy 125ös ts-nek ugyan az a karbija mint etz-nek? mert olyat tudnék szerezni helyileg, de nemtom milyen lenne vele..
mzgergõ
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 261
Csatlakozott: 2007.07.18. 19:11

Hozzászólás Szerző: mzgergõ »

Kuti!

Nem kell spórolni, mert van ahol zsebpénzbõl(néhány ezer forint) kijön egy másik karbi.Nekem pl van egy 125-ös karbim, már évek óta nincs használva, ha gondolod eladhatom neked.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

én hasonlóan jártam a simson karbijával, ahol az üresjárati keverékcsavar volt berohadva. faterom elõször kifúrta, de úgy hogy a spiáter ne sérüljön, majd a bronzmenetmaradványokat menetmetszõvel kihajtotta. lehetõleg állványos fúróval fúrjátok! és nagyon óvatosan!

megpróbálom megmutatni egy képen, bár nézzétek el nekem, hogy én nem vagyok egy mûszaki rajzzsonglõr ;)

Kép

1. alaphelyzet, beletörött csavar
2. fúrás után
3. menetmetszõ után
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Hozzászólás Szerző: kuti »

Üdv! Nah akkor most már jó helyre hozom gondomat:D karbi gond.. elõzõ tulaj beletörte levegõcsavart karbiba, és így megnézni se tom hogy hogyan áll, és gyanús hogy emiatt nem megy többet moci 80-90nél, és néha rángat.. (125ös etz) Van valami ötletetek csavar kibányászásra, vagy kezdhetek spórolni új karbira? :roll:
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

Bambi!

Kell még majd egy új gázhuzal is a pepitára... :idea:
(a sok nyûgöm mellé :? :D :wink: )

Üdv. Ghost
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Kösz Mester!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

kb 1,5 liter, de benzincsapfuggo ha az ujfajta olasz atlatszo tartalyu van az kevesebb valamennyivel
Avatar
Norbedlee
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 401
Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
MZ-d típusa: Etz 251
Tartózkodási hely: Békés megye

Hozzászólás Szerző: Norbedlee »

Valaki nem tudja, hogy mennyi a kapacitása a 250-es Etz tankjának a tartalékának?
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

z25z írta:bakimate! Te hogy tetted bele a szivocsonkba a karbit? mar csak annyi hijja van, (lancot, lanckereket mar kicsereltem ma :D ) ezt a hihetetlen modon megszerzett csonkot nem akarom szetbaszni, tehat feszegetes kilove. Vizpapirral csonkcsiszolgatas :?:
Ne felejtsd el a nagyobb fúvókát sem :!: :wink:

Üdv. Ghost
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

bakimate! Te hogy tetted bele a szivocsonkba a karbit? mar csak annyi hijja van, (lancot, lanckereket mar kicsereltem ma :D ) ezt a hihetetlen modon megszerzett csonkot nem akarom szetbaszni, tehat feszegetes kilove. Vizpapirral csonkcsiszolgatas :?:
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Bocsi a lemez van tök fent vagyis a legkevesebbet kapja a karbi gyári beállításon van 24N-2-2 lemez 2.rovátka felülrõl levegõcsav. 1.75-re nyitva! De már megoldódott mert állítottam elõgyújtást (tirisztoros babetta van rajt) és most jó csak alapjáratot kell állítanom de holnap megoldom! Azért köszi!
kis etz 150
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

conus írta:hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet... :evil:
Kardinális kérdés: Ha a TÛ van tök fönt, vagy az ÁLLÍTÓ LEMEZ?
Renestam kolléga: oszlasd el a kételyeket :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Tû középre,levegõcsavar tökig be és másfelet ki.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

hát ezaz vazze... ha a súber tök fennt van, akkor kapja a legtöbbet... :evil:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
renestam
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 22
Csatlakozott: 2008.03.25. 20:39

Hozzászólás Szerző: renestam »

Sziasztok örülnék ha tudnátok segíteni! Az a problémám (150ETZ) hogy szerintem túl sokat kap mert 4-5-dik ben nem akar menni és füstöl is szépen 50-es keverék van bent Mobil-1 eddig tök jól ment de most a gyertya is fekete picit a karbin már nem tok visszavenni a súber tök fönt van és a légszûrõ is új lehet h elõgyújtás? Valami tapasztalat? köszi
kis etz 150
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

köszi Tigris

egyéb javaslatok?
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

z25z írta:
louithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutit :-)
Kétségtelen hogy az ólomnak lehetett szerepe a kenésben a 2ütemûeknél is, de a mai olajok adalékolva vannak, szóval ha rajtam múlik, én nem bíztatok senkit arra hogy különbözõ löttyöket adalékoljanak, jómagam 95-öst használok, amihez csak olaj megy 'oszt jónapot 8) :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

bambi írta:
molcsaba írta:Oktánszám növelést emlékeim szerint a meti-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. :roll:
De azért kapható,és használják :D
A repülõ-benzin? Aminek a színe kék? 8) :)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Esetleg keményforrasztással próbálkozz,a legtöbb ragasztó szerintem azért nem jó (fõleg a mûgyanták),mert a tartós rázkódástól eltöredezik.Ha elég szûk a rés (jaj,ez kicsit fúrán hangzott :D ),akkor jó kapilláris tulajdonságú csavarrögzítõvel is meg lehet próbálni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
kisbocsi
matekzokni
matekzokni
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2008.03.13. 12:28
Tartózkodási hely: Nagykanizsa

Hozzászólás Szerző: kisbocsi »

Üdv!

Bocs, lehet, hogy nem ide kellene írnom, de mégiscsak az üzemanyaggal kapcsolatos:
Szóval: a tankomon felül volt egy hajszálrepedés, a korábbi tulaj esése miatt.

Én megragasztottam kétkomponensû "gyurmaragasztóval, de a hétvégi 360km es turán megint láttam, hogy könnyezik.

Tudom, hogy van ilyen ragasztóban olyan, ami fémmé keményedik, és furható meg minden.
egyszer a kocsim kartelje ilyennel lett megragasztva, és azóta is jó.

Szóval, mit tanácsoltok?
Ragasszak, vagy forrasszak, vagy szerezzek új tankot?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

Már meg nem tudnám mondani h mi a márkája annak az oktánszámnövelõnek amiben kn 90% kerozin volt a "hatóanyag". Errõl valakinek vélemény? :roll:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

molcsaba írta:Oktánszám növelést emlékeim szerint a meti-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. :roll:
De azért kapható,és használják :D
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

Oktánszám növelést emlékeim szerint a metil-tercier-butil-éter hajt végre, és még mások is. Nem függ az ólomtól. Létezik 108-as oktánszám feletti benzin is, de azt már csak a versenysport tudja használni, de ott is korlátozzák 100-asra. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

A szoci autóknak volt szükségük az ólmozott benzinre. A zsiguli bírta úgy is, hogy csak minden 4-ik tankolásnál kellett bele ólmozott, a skodák rosszabbul viselték (viselik) az ólom mentes benzint. Az ólom, mint adalék kirakódott a szeleptányérnál, és "puhább" ütközés jött így létre. Ez a felület folyamatosan lekopott, ezért kellett pótolni. A mai autók konstrukciója más, így nem kell attól tartani, hogy szétverõdik a szeleptányér. A kétütemü motoroknál felesleges, csak az olaj kell bele, ami kenést biztosít a blokk falán. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
ghostrider

Hozzászólás Szerző: ghostrider »

z25z írta:
louithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutit :-)
Én úgy t'om, hogy az ólmozott benzin azé' volt ólmozott, mert valamilyen ólomtartalmú vegyülettel emelték az oktánszámot (jó nagy sikerrel :D ).
Kenni az olaj szokott, már ahová jut egy elavult 4T-ben, az ólom meg szerintem leolvad egy hengerfej bármely elemérõl, mint gyertya a radiátorról...
Az ólompótlós adalékról meg csak annyit, a szakmai tanárom csak annyit mondott rá: parasztvakítás :!:
Az ólomadalékot kivonták környezetvédelmi okokból...és én még csak olyanról hallottam hogy ólommenteset kell valamibe tankolni (katalizátor :!: :?: ) de hogy csak ólmozottat :?

Azért csak javítsatok ki ha nincs igazam :smt066

Üdv. Ghost
louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad »

Ezt a szelepes dolgot én is tudtam, valaha nekem is tanították, csak jópár trabis szaki használt ilyet miután kivonták az ólmozott benyát ezért gondoltam hogy rákérdezek. Persze lehet olyan mint az algopiryn: nem árt-nem használ :wink:
Egészség legyen meg térerõ!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

louithebad írta:Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
nalam tanultabb emberektol hallottam, hogy az olomnak abban volt szerepe, hogy a szelepeknel kent...ketutemuben ez nincs ugyhogy nem is kell olmos benzin a 2T-be, de ha valaki konkretan tudja majd megmondja a tutit :-)
louithebad
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 19
Csatlakozott: 2008.04.17. 18:48
Tartózkodási hely: Mezõcsát

Hozzászólás Szerző: louithebad »

Sziasztok! Az adalékról jut eszembe: Használ valaki ólompótlót? Ha igen milyet?
Egészség legyen meg térerõ!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2353
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

molibden diszulfidos kenoanyag ha jol emlekszem surlodascsokkento hatasa van meg a hengeren megtapadva tomiti az aprobb reseket
Avatar
Csöpi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 78
Csatlakozott: 2007.09.03. 20:45
MZ-d típusa: ETZ 125, ETZ 250
Tartózkodási hely: Balatonfenyves

Hozzászólás Szerző: Csöpi »

A minap egy könyvet kerestem és eközben találtam a szekrényem mélyén 3 flakon "Fimol 2"-t. Ha jól sejtem ez egy benzinbe való adalék. Arra lennék kíváncsi, hogy érdemes-e használni, milyen hatást fejt ki, és lényegében mit is csinál a motorral, ha bekeverem a benznibe? :)
Válaszokat elõre is köszi!
Üdv: Alter /Csöpi/
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szerintem minden beállítást és aklatrészt tegyél gyárira,és onnan kell szabályozgatni,ha nem jó.
És ha rezó dob van fent,azt dobd el jó messzire! :D
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

meckintos írta:Hali!

A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!
Szerintem is a sportlégszûrõ az oka, túl sok levegõt szív. Vagy tedd vissza a rendes szûrõt, vagy a karburáción állíts: magasabb tûpozíció, ha nem segít akkor nagyobb fõfúvóka. Jobb ötletem nincs. :P
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
meckintos

Hozzászólás Szerző: meckintos »

Hali!

A segítségeteket szeretném kérni! Kis 125/etz-rõl lenne szó. Nagyon nehezen indul be vagy be sem akar indulni, az alapjárata hihetetlenül magas kb 4-5ezer de ha lejebb veszem akkor lefullad, mondják h a sport légszürõ az oka. Szerintetek is ez lehet? A másik probléma az , hogy teljes gáznál kicsit fullad. Mi lehet ezeknek az oka? Elörre is köszönöm a segítségeteket!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Köszi a tanácsokat. :)
MZ or nothing!
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Ha minden egyéb lehetõség kimerült, és 5-ben rendre csak lassul a motor....akkor SZVSZ generálérett...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Köszönöm!!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Keverékcsavar koppig beteker és onnan másfelet ki,ez az általános beállítás,aztán úgy szabályozza az ember,ahogy a motor kívánja,de általában ez jó szokott lenni.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Szia!
Stabilan 4,5 liter-mindegy,hogy város vagy túra!
Azért köszönöm a tippet-még megpróbálok egy karbibeállítást,hátha....
A súbertû középen és a gyertya kép is jó(legalábbis azt mondják)
Az úszószinten kívûl van még valami,amire oda kell figyelnem?

Köszi!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

Szia István!

Ha a kipuffot és a gyújtást ki lehet zárni,akkor karbibeállítást javaslok!
Az hogy magasabb fordulaton nem megy jól,lehet egy kezdõdõ fals levegõ szívás jele is,akkor a fõtengelyszimmeringek körül kell keresni a problémát.De elõtte mindenképpen végezz el egy jó beállítást,hogy azt ki lehessen zárni.
Mit értesz magas fogyasztás alatt?
A kisTZ használatfüggõen 4(vegyes város-országút 75-90km/h)-5(tartós 90 fölött,hegyi csapatás,tartós város) liter között van,nekem legalábbis ez a tapasztalatom.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

DarkMZ!

Hidegen azt csinálja,hogy magasabb fordulaton szaggat,rángat,de kb 5-6 perc kímélõ használat alatt bemelegszik még télen is.Amirõl Te írtál,az szerintem a túl sok üzemanyagtól lehet,de nem biztos,hogy igazam van :o
A kiput nem nagyon lehet csak járatással kiégetni,a kiégetésrõl Zizi (Z25z) tud bõvebben mesélni,asszem írt is errõl talán WIKI-be.De a Te problémád nem ott keresendõ szerintem :roll:
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
E.István
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 81
Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
MZ-d típusa: ETZ 125
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: E.István »

Sziasztok!István vagyok.
Segítséget szeretnék kérni!
Etz 125! Gyujtás alkatrészek cserélve,gyujtás beállítva,gyertyakép jó,mégis sokat eszik(szerintem).1-4-ig jól megy,de 5.-ben nincs ereje,nem megy 90 fölé.Olvastam az elözõ hozzászólásokat és az eltömõdött kipuffogó is szóba jött.A kipuffogóm is teljesen új!
Akkor mi lehet a gond?
Egyébként mi a fogyasztási átlag(gyakorlatban),
Kérlek,segítsetek!

Elõre is köszönöm!

Jó utat,szép idõt!
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Múltkor kellett neki kb 50 km mire kikormolódott vlamennyire, de igazán a velencérõl hazavezetõ úton indult be, simán leelõztem a 90-95-el ballagó autókat. :twisted:

Eme hibajelenség hidegen van (mivel szegénykém nem bír felmelegedni kis távon). Gondolom én.
MZ or nothing!
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Hozzászólás Szerző: tigris »

A tût tessék középre állítani,a levegõcsavart pedig tökig be,onnan másfél kitekerés.Fõleg melegebb idõben a túl sok benzin csinálhat ilyet.
Ha a kipuff eltömõdik,ami azért nem 1 év (kivéve 1:30as keverésû Arol 2T-vel :twisted: ),azt abból veszed észre,hogy jól gyorsul a gép,de 5-ben nem megy 85-90 fölé.
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1445
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

darkMZ: Városi használat tud érdekes dolgokat mûvelni :? ...........pláne ha dúsra van karburálva a technika (ahogy írod legfelül van a súbetû...ha jól értettem...) Ha nagyobb túra után nem v. kevésbé érzékelhetõ, akkor tuti ez a gond :idea:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
darkMZ
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 318
Csatlakozott: 2008.03.21. 20:03
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Kiskőrös

Hozzászólás Szerző: darkMZ »

Nem illik pontosan ide, de ez van legközelebb....

szóval: miért lehet az, hogy fõleg 2-es, 3-asban 4ezernél tovább nem pörög a motor, mintha "leszabályozódna", 4-edikben már pörög meg gyorsul is. Nagyobb túra után nem érzékelhetõ, ennyire elkormozódna?? Igaz, hogy csak városban használom mostanában, 3-4 km-t megyek vele. Amúgy pöccre indul, stabil alapjárat, a gatyámat se eszi le rólam. A kipufogó egy éves. A súúúúbertû a legnagyobbra van állítva. (nem tudom, számítanak-e, de leírom a diagnosztika kedvéért) :)

Ja, ez a kis ETZ.
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Hozzászólás Szerző: yofo »

Köszönöm az infókat , néztem már másik benzintankot is , de ami eladó volt , azok sem voltak különbek belsõ állapotban mint a mostani , így nem sok mindent tudok tenni ,mint hogy megpróbálom felújítani .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Hozzászólás Szerző: conus »

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
Szerintem nem elõnyös a motornak ha felszívja azt a nagyon finom iszapszerû rozsdát :roll: fõleg ha most volt frissen generálozva...

Én így mûveltem:
Benzint kiengedtem, benzincsapot kivettem, jó alaposan kiszárítottam a napon a tankot. A benzincsapról mindent levettem, csak a hollander maradt rajta, ebbe vágtam linóelumból egy kis kör alakú tömítést, majd visszacsavartam. Vödörbe befõttes üveg bele, két kalapáccsal, úgy hogy egyikkel ütöttem a másikat törtem õket össze. Kesztyû, védõszemüveg erõsen ajánlott! A legjobb ha minél több lesz a 2-4 centis szilánkdarab. Kesztyûvel beleraktam a tankban egy olyan legalább 3 marék szilánkot, öntöttem bele fél liter RO 55-öt, majd parafadugó, rá nejlon zacsi aztán jobbra-balra úgy mozgattam a tankot hogy érzetem h a szilánok végiggördülnek belül. Ezt minden egyes részére megcsináltam legalább 3x. Utána kivettem a dugót, és megnéztem hogy állok. Ahol még kellett "sikálni" ott még dolgoztam rajta. Ezután kicsavartam a benzincsapot, majd kiengedtem az RO 55-öt, ezután a tanktöltõ nyíláson kirázogattam a szilánkokat. Igen ám, de maradtak még benne aprócska szilánkok, meg hab is volt benne, ezért töltöttem bele 2,5 dl RO 55-öt dugó bedug, benzincsap felteker, óvatosan átöblítettem, majd kiengedtem. És ez a maradék 2,5 dl RO 55-el szintén. Majd megvártam türelmesen míg összegyûlik a tank egy pontján ami benne maradt, és egy lendülettel kibillentettem belõle a benzincsapnál. Mikor már csak alig volt benne valami, felállítottam és kitettem a napra száradni. Kb fél nap alatt megszáradt belül, és most néztem meg, minden rendben van belül, pedig lasssan egy éve csináltam, és egy év alatt mentem vele 200 km-t :( RO 55 helyett használhatsz EVIPASS-t is. Csak mind2nél az a gond, hogy miután már fémtiszta a felület, nem tudod letörölni száraz ronggyal, így itt-ott marad egy két 'nyom'. További negatívum az hogy mind2 oldja a festéket és a spiátert valamint az alumíniumiot. Ha ráment, akkor száraz rongy majd bõ víz. A használt rozsdamarót meg töltsd vissza a flakonjába! Egyébként még tökéletesítenem kell a dolgot, de egyelõre ez is jó. Hát így ennyi :twisted:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Hozzászólás Szerző: bambi »

yofo írta:Sziasztok .

Ha van valakinek tapasztalata tank belsejének a felújítását illetõleg , az megoszthatná velem a tapasztalatokat , mert valamit kellene a benzintankommal kezdeni . Rossz belenézni olyan rozsdás belülrõl , arról nem is beszélve ,hogy a benzinszûrõ is mindig tele van rozsdadarabkákkal . Köszi .
de neked valószinû,hogy lukas is. egy másik nem lenne egyszerûbb?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 40 vendég